Witam Mam taki problem Mam w kabinie zimno chodź wszystko jest ustawione na najcieplejsze nawet po zrobieniu 100km silnik rozgrzany a w kabinie zimno. Zamiast ciepłym nadal dmucha zimnym powietrzem.
Witam czy kostka stacyjki , może od temperatury nie odpalić mojego Matiza. Lub czy ktoś się orientuje czy w matizie w środku w kabinie jest jakiś czujnik który może powodować że gdy jest gorąco nie mogę go odpalić otworze drzwi na 10 min auto się przewietrzy i odpala normalnie .. Dodam że kostka od stacyjki po wyjęciu kluczyka nie odbija ..
prawidłowy reset: należy rozłączyć na chwilę akumulator lub wyjąć bezpiecznik zasilający ECM, chyba f19, silnik musi być niezbędnie zimny! Następnie po podłączeniu akumulatora lub włożeniu bezpiecznika należy włączyć zapłon na 10 sek. Po 10 sekundach należy wyłączyć zapłon, następnie należy obrócić wał korbowy silnika poprzez uruchomienie rozrusznika...
DAEWOO Matiz -Pojemność silnika 0.8l rok-1999 Witam, mam problem z samochodem matiz.Gdy go odpalę to chodzi z 5 min a później gaśnie i nie można już go odpalić. Sprawdzane były kody błędów pokazało tylko 1500 czyli klimatyzacja której nie mam . Temperatura rośnie do połowy , dalej już nie. Pompka paliwowa była sprawdzana i działa prawidłowo.
Witam. mam problem z matizem. wczoraj gdy jechałem tym samochodem nagle zgasł i nie dało się go uruchomić. jest iskra, paliwo również jest podawane,wyczyszczono moduł optyczny, kopułka wraz z palcem w dobrym stanie. co może być przyczyna bo ręce mi już opadają.. po odczycie błędów wykryto tylko 1500 czyli czujnik temperatury z klimatyzacji..
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Czesc to jest moj pierwszy post potrzebuje pomocy mam za zadanie zrobic schemat : Urządzenia grzewczego z nastawialna temperatora w przedziale 18-22 stopnie i utrzymywalna automatycznie. Moze mi ktos to narysowac jak to ma byc .PLZ Ale co chcesz tym ogrzewać? jaka objętość pomieszczenia? Napewno będzie potrzebny termostat- najłatwiejszy to termistor...
Daewoo Matiz 1999 - swiatla pozycyjne (postojowe), kontrolka hamulca recznego, wiatrak chlodnicy. Witam. Nie wiem czy to zgodne z regulaminem, ale chcialbym opisac w jednym poscie problem jaki mialem z Matizem i rozwiazanie takowego do jakiego udalo mi sie w koncu samemu dobrnac. Przyznam, ze przekopalem kilka forow szukajac podobnego przypadku i nawet...
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
Typowy objaw uszczelki pod głowicą Znaczy jaki ? Ten , że temperatura dochodzi do 90° a potem spada do 75° C? Czy to że płyn ubywa ? Po wymianie pierścieni tłokowych w matizie zaczęło ubywać minimalnie płynu chłodniczego.Olej trzyma poziom,ale co zaobserwowałem to że wskaźnik temperatury wody dziwnie wskazuje tzn.dochodzi do temperatury ok.90*C i nagle...
Odświeżam. Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie...
Witam użytkowników. Mam/miałem taki problem. Mój Matiz z bardzo małym przebiegiem jak na swój wiek (45 tyś km = 2000 rok prod.), jako auto mojej mamy - wszedł w małe użytkowanie przeze mnie. Miałem wrazenie, że w samochodzie ubywa płynu chłodzącego - oczywiście to mioje subiektywne odczucie. Wszystko działało jak należy, ogrzewanie, spalanie w normiw...
Witam Mam bardzo duży problem z matizem . Auto po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej , gasnie przy schodzeniu do niskich obrotow , po przygazowniu strzela z tumnika . Wymieniane już były kable swiece kopułka i palec rozdzielajacy wys. napięcia elektoniczny układ zapłonowy (optyczny) silnik krokowy Wszystko nowe czesci wizyty u mechanikow zalatwiaja...
Witam problem pojawił się gdy zawitało do nas piękne lato .. Gdy na dworze jest gorąco auto nie chce zapalić od razu gaśnie nie reaguje na pedał gazu . Gdy temperatura się zmieni przykładowo jest wiaterek trochę chłodniej Matiz odpala od pierwszego razu , nie strzeli nie zakopci po mimo wcześniejszego kręcenia w gorącu.. Cewka wymieniona , kable,świece,kopułka,palec,czujnik...
dopiero po kilku minutach pracy silnika robi się momentalnie goracy. W takiej jak dziś temperaturze to trzeba z 5km przejechać żeby termostat puścił. Po drugie wskazówka temperatury ma wskazywać 11 godzine.
Niestety nie znam czujnika z tego samochodu. Czujnik rezerwy musi wykrywać niski poziom paliwa, może w tym elemencie jest jakiś pływak? Na pewno włączy się do dyskusji ktoś, kto zna Matiza, czekajmy cierpliwie. Termistor jest to element, który zmienia swoją rezystancję pod wpływem temperatury, dlaczego twiedzisz, że jest to termistor?
Moj Matiz zapala prawie bez problemow, czsem tylko pochodzi 20 s i zgasnie trzeba uruchomic go wtedy na "dwa razy". W momencie osiagniecia normalnej temperatury pracy zaczynaja sie problemy, przerywa kilkanascie razy w krotkim odstepie czasu zas potem moge jezdzic caly dzien bez problemu. Swiece i przewody wymienione. Najbardziej przychodzi mi na mysl...
A gdzie ten przepływomierz powietrza sie znajduje? I czy to nie jest to co znajduje sie zaraz pod silniczkiem krokowym (taki potencjometr)? Zapomniałem dodać, że na testerze pokazuje błędy czujnika temperatury (który został wymieniony i nic się nie zmieniło) oraz jakiegos czujnika związanego z powietrzem (byćmoże przepływu powietrza ale nie jestem pewien)....
witam ja wstawiłem w jeden z nawiewów obrotomierz od poloneza tylko trzeba dolutowac kondensator bo matiz jest na trzy cylindry a obecnie zamontowałem TIDA od opla i wskazuje mi date godzine i temperaturę zewnętrzną zawaliscie to wygląda wolnym czase zrobie fotki to wstawię.
witam Panów. Miałem ten sam problem tyle że temperatura silnika też była minimalna.chwilowo pomogła wymiana termostatu na jakiś miesiąc. problemem może być też zatkana chłodniczka i nie ma obiegu cieczy chłodzącej. można ją wymienic podobno tania jest, albo wlać w układ chłodzenia specjalnego płynu. Niestety później trzeba cały płyn wymienić . w moim...
Ostatnie pytanie z mojej strony panowie. Czy jak zaleję wodą układ to mógłbym podjechać samodzielnie do warsztatu oddalonego 3 km? Czy po prostu lepiej będzie jeśli go tam jakoś zaholuje? Mam po prostu obawy co do tego czy nie wyrządzę większych szkód jadąc samochodem samodzielnie, a z drugiej strony ciężko mi będzie znaleźć pomoc w zaholowaniu autka...
Witam mam dziwny problem z matizem otóż po zapaleniu silnika silnik dławi się i gaśnie problem występuje tylko gdy na polu jest około 25 stopni celciusza lub cieplej dodam że matiz jest czarny i pod maską bardzo się nagrzewa działo mi sie już tak w tamtym roku na jesień potem przyszła zima i było ok gdy auto przytrzyma się z 30 s na wyższych obrotach...
Na moje oko zalewa go jak zapłon jest ok... Na matizach się nie znam to ci wiele nie powiem... Jeśli ten samochód ma ECU a pewnie ma to posprawdzał bym po czujnikach temperatury powietrza dolotowego, cieczy itp i zwrócił uwagę na lambdę ale to tylko przypuszczenia...
Witam Mam problem z moim Matizem ponieważ zapalił mi się check engine i z kodów błyskowych odczytałem że jest to błąd dotyczący czujnika temperatury płynu chłodniczego (0115). Wymieniłem dwa czujniki do wskazania za desce rozdzielczej i ten co idzie do komputera ECM. Wyłączyłem akumulator i ustaliłem początkowe warunki biegu jałowego i zrobiłem próbną...
Są preparaty na takie problemy ale krótkotrwale to pomoże. Anty-para np, zapobiega parowaniu szyb, ale przy ujemnych temperaturach na nie wiele się zda gdyż różnica temperatur i tak zrobi swoje, w kabinie ciepło na zewnątrz mróz z czasem ponownie zajdzie szronem. Zobacz szybę wokół klapy czy nie było nic rzeźbione.
I jeszcze taki "objaw". Nie wiem czy to istotne. W nocy po około pięciu godzinach parkowania na mrozie kiedy nie mogłem odpalić rozłączyłem akumulator na klemie minusowej - czyli tej bliżej odgrody kabiny. Kiedy odłączałem tam przewód aku. miałem wrażenie ze ta okolica jest cieplejsza. Niewiele, ale tak jakby silnik jeszcze nie wystygł. Co raczej w...
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
Witam Odniosę się do rad samochód został jeszcze raz dostarczony do serwisu w którym wszystko sie zaczęło dzisiaj jeszcze raz został zdemontowany bak oraz sprawdzone zostały przewody paliwowe i wszystko było według nich ok. dodatkowo samochód został sprawdzony pod komputerem uszkodzony był czujnik temperatury oleju został podmieniony na sprawny to również...
Witam. Mam problem z moim Matizem a konkretnie z brakiem ogrzewania wewnętrznego.Od pewnego czasu wydajność nadmuchu ciepłego powietrza nie była ciekawa ale było to spowodowane zużytą uszczelką pod głowicą . Uszczelkę wymieniłem , zalałem układ świeżym płynem i tak jeździłem ok. dwóch miesięcy.Teraz kiedy zaczęły się chłodne dni chciałem skorzystać...
A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat do wymiany. Przerabianie już w kilku modelach Dodano po 34 A może aparat zapłonowy do wymiany? Jak problem pojawia się wraz z wzrostem temperatury silnika to duże prawdopodobieństwo jest że właśnie aparat...
Witam wszystkich użytkowników forum , drogą kupna nabyłem matiza , szukałem trochę info w necie ale jak zawsze na tym forum można dostać najszybciej i najsensowniej jakąś odpowiedz , tak więc pytam. 1. Przebieg 140 tys jaki olej zalać ?? ( nie wiem jaki był lany ) 5w40 będzie ok ?? Jaką powinien mieć normę ? 2. Czy w zbiorniczku z płynem chłodzącym...
Czasem panów z ASO trzeba "naprowadzić na problem za rączkę. Poproś niech sprawdzą czujnik temperatury silnika. Życzę powodzenia.
a ja mialem zegary od bisa ze wskaznikiem temperatury , czujnik temperatury od matiza wkręcony w głowice i dołożony do tego w szereg rezystor żeby wyskalować wskaźnik <to i tak tylko jako bajer >
Cobra dzięki. ale czy gniazdo to ma w jakiś sposób oznaczone styki?? Nogdy tego nie robiłem. Najciekawsze jest to, że gdy odpalę silnik po zgaśnięciu mogę jeździć cały dzień bez względu na temperaturę i długość trasy. Zapala kilkadziesiąt razy zimny i ciepły.
Gdy jest sucho na dworze samochód jeździ jak złoto. Problem pojawia się gdy pada (wjechanie w kałużę) lub jest duża wilgotność. W czasie jazdy zaczynają spadać obroty w końcu silnik gaśnie. Po odczekaniu paru minut można zapalić samochód i jechać dalej bezproblemowo lub stanąć po 2km. Podobnie dzieje się gdy jest duża wilgotność samochód odpala bez...
Witam, mam pytanko, w moim matim jeszcze nie słyszałem aby włączył się wentylator od chłodnicy, nawet latem w upały, w ruchu miejskim temperatura na wskaźniku zatrzymuje się ok. 1-2 mm przed połową. Czy mam jakiś problem, czy te typy tak mają? Matiego mam od stycznia.
Witam poruszam sie Daewoo tyle ze Nubirka ale myśle ze procedura programowania obrotów biegu jałowego jest ta sama . Zdjać klemę minusa ,ponownie podłaczyc (musi byc wyłaczony i wyjety kluczyk ze stacyjki ) włożyc kluczyk do stacyjki przekręć na 10 s. na zapłon następnie cofnąć do pozycji 0 na 10 s, kolejny krok to uruchomienie silnika bez gazu i odczekać...
Temperatura wzrastała powyżej 3 kreski na wskazniku a wentylator nie załączał się. Co trzeba sprawdzic? Zaznaczam wentylator jes ok bo sprawdzałem, bespieczniki i przekazniki podobnie. Czekam na odpowiedz
Hitek zanim cos napiszesz poczytaj dokładnie, myślałem ze na tym forum maja być udzielane dosyć poprawne informacje. Sonda Lambda raczej w uproszczeniu to taki analizator spalin a nie czujnik temperatury. Proponuje zapoznać się z lekturą zanim napisze się cos nie na temat Mówiąc w sporym uproszczeniu - sonda lambda to czujnik temperatury spalin, wkręcony...
Dzięki za podpowiedzi… Póki co zamontowałem czujnik spalania stukowego w innym miejscu na bloku silnika. Komputer już nie pokazuje błędu ale silnik nadal nie wkręca się na obroty. Sprawdziłem stopień sprężania na cylindrach, jest po 11 na każdym czyli OK. Był opóźniony zapłon więc przyspieszyłem go na +10 i silniczek zaczął pracować równiej ale...
te zmienne obroty są tylko na zimnym silniku. W momencie kiedy temp. jest optymalna wszystko wraca do normy. tyle że kiedy jest niska temperatura to trwa to długo.
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
Czy ktoś z Was miał do czynienia z wskaźnikiem poziomu paliwa w Matizie? Jak on jest zbudowany (dlaczego po wyjęciu kluczyka ze stacyjki - a więc odłączeniu zasilania) nie opada tak jak wskaźnik temperatury?
miałem kiedyś identyczny przypadek, w ciemno wymieniłem czujnik temperatury i pomogło
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
a jak auto odpala gdy jest zimne? jeżeli jest problem z uruchomieniem tzn. odpala ale nie od razu trzeba go "prze-gazować" czy też niekiedy zimny gaśnie to należałoby sprawdzić jeszcze czujnik temperatury silnika. Może wskazywać złe wartości ale nie zapala się od tego lampka check engine
Witam. Od tygodnia mam problem z uruchomieniem ciepłego silnika ( zimny zapala bezbłędnie,nawet przy niskich temperaturach).Podejrzewałem świece więc je wymieniłem.do baku wlałem trochę denaturatu i nic się nie poprawiło.Przy rozruchu tak to wygląda jak by go zalewało i przy dłuższym kręceniu rozrusznikiem odpali.Proszę o poradę i wskazówki jak tą usterkę...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Tak możliwe,zajrzyj w kopułkę ,palec (w komplecie do ew. wymiany)przewód w/n cewka -kopułka często przecierany zaczepem linki gazu.Po zgaśnięciu sprawdź temperaturę cewki w/n.
Nazywany jest takżę rezystorem NTC pochodzi od nazwy Negatiwe Temperature Coefficient ujemny wpółczynnik temperaturowy. nazywane jak kolega wspomniał termistorem im wyższa temperatura tym mniejsza oporność.
ciśnienie w układzie chłodzenia ,które wylewa chłodziwo ,możesz mieć z przedmuchów z cylindrów albo zbyt wysokiej temperatury wody,bo wypływa korkiem jak piszesz.Jeśli to nie uszczelka ani pęknięty blok silnika,to pozostaje zatkany układ chłodzenia.
Prawdopodobnie może to być wyciek z elementu woskowego który reguluje ssanie w zależności od temperatury płynu chłodzącego bądź też z przewodów doprowadzających płyn do niego.
Sprawdź czujnik temperatury bo może szwankuje
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
Witam.Orientuje się ktoś,jaki powinien byc czas wtrysku przy temperaturze silnika 90 C.?? Auto Daewoo Matiz '99 silnik 0,8l. Bo trochę za dużo jest.Matiz pali 10l/100km. Map sensor sprawdzony,pracuje w zakresie.Lambda sprawdzona,pracuje w zakresie. Czujnik temperatury silnika sprawdzony,odczyt na testerze porównywany z laserowym miernikiem temperatury,brak...
idź w stronę pompki paliwowej czy daje odpowiednie ciśnienie. to ze słychać pompkę to nie znaczy ze ona prawidłowo pracuje. Druga sprawa to sprawdź te świece czy jest iskra i czy są dobre. Silnik powinien zapalić z samego akumulatora więc alternator nic nie ma do tego, no chyba że robi zwarcie co jest nie bardzo możliwe dzięki za podpowiedź, ale to...
Bzdura. Załączanie radia nie ma nic z temperaturą. Szczególnie w tak "zaawansowanym" aucie. Jedyne co, to masz krytycznie niskie napięcie w instalacji pojazdu lub na prawdę jakieś cuda w instalacji. Miernik, żarówka z kawałkiem przewodu i wszystko do znalezienia...
W tym samochodziku po zaniku napięcia na sterownik silnika , np odłączenie aku , duży spadek napięcia przy rozruchu lub zabawie z bezpiecznikami należy zaprogramować wolne obroty. Opis jest w książce do Matiza. Należy zaprogramować obroty biegu jałowego w następujący sposób: - włączyć zapłon na 10 sekund - wyłączyć zapłon - obrócić wał korbowy za pomocą...
Witam! Przepraszam, że odkopuję trochę stary wątek, ale mam bardzo podobną sytuację i nie chcę tworzyć nowych tematów, ale do meritum... A więc tak, mam problem z temperaturą na wskaźniku w MATIZIE, otóż tak: prawidłowa dla Matiza to 11:55 (1mm lub 2 mm przed II kreską - środkową) A u mnie jest mniej i podczas jazdy spada nawet do I kreski i znów się...
masz LPG z czujnikiem temperatury na parowniku?
Powiem ci kolego że od jakiegoś czasu walczę też z tą samą przypadłością. Wymieniłem sondę bo stara trochę świrowała, podciśnienia i cały układ ok. zapłon sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury sprawny w sterowniku żadnych błędów, teraz czekam na nowy silniczek krokowy choć stary niby jest ok, ale dla pewności wymienię zaprogramuje...
Czujnik temperatury chłodziwa.
Nie, no chłopy, przez kilka sekund to się nie miało prawa zatrzeć - raz że powierzchnie dotarte, czyli raczej mało chropowate i ze sporym luzem pasowane, więc aluminium nie zdążyło by się rozgrzać do temperatury mięknięcia. Zresztą niedawno miałem Uno ze zniszczoną głowicą - wałek miał pomiędzy 3 a 5 mm luzu w łożyskach i się kręcił nadal. Wał korbowy...
Witam, Super pomysł jak chce Ci się bawić z matizem. Do piszących o temperaturach: jeździliście kiedyś jakimś autem które mało pali? Sprawa jest prosta mało paliwa - mało ciepła + gaz + całkiem wydajna nagrzewnica w matizie... 2 lata temu jak było bardzo zimno przez 300km nie dogrzałem silnika (było ślisko i jazda do 90km/h) w a4tdi. Zdrowe to dla silnika...
Witam. Tak jak w temacie w moim matizie, gdy temperatura spada poniżej zera ogrzewanie nie grzeje. Gdy na dworze jest w miarę ciepło to ogrzewanie działa w miarę prawidłowo. Co może być przyczyną takiego zachownia systemu grzewczego i w jakich kosztach zamknęłaby się naprawa?
Jest kilka opcji, na początek sciągnij czujnik temperatury silnika 2 pinowy i zapal na PB.
Witam serdecznie. Czy można wymienić/podmienić sam komputer w Matizie bez wymiany immobilisera? Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ układ czujnika temperatury powietrza dolotowego. Nie znalazłem nigdzie odpowiedzi jak to można ewentualnie naprawić, także zastanawiam się nad wymianą komputera. Nie jestem jednak pewny, czy sama podmiana załatwi sprawę, czy...
A może coś ci się urwało albo wypięło ,np:czujnik temperatury
Witam. Problem rozwiązany. Okazało się, że bez włączonych urządzeń akumulator trzymał prąd, natomiast po włączeniu świateł lub radia, szybko a właściwie za szybko spadał poziom prądu. Kupiłem nowy akumulator samochód stał całą noc na polu w deszczu i niskiej temperaturze, a rano odpalił bez najmniejszego problemu i kompletnie nic się nie działo. Dziękuję...
A wtryskiwacze w tym samochodzie leją z natury, na benzynie pali mi z 13l/100 w mieście, dlatego nie jeżdżę na benzynie. Kiedyś wyjąłęm całą listwę wtryskową - z wtryskiwaczy leciało jak z kranu, a powinna być mgiełka Absolutnie się z tym nie zgodzę. Autko moich rodziców spokojnie pali w okolicach w okolicach 8 do 10 litrów (jak są większe korki)....
Najlepsza prewencja jest KORROSIONSSCHUTZFETT - patent mało znany w Polsce i upierdliwy w aplikacji ale działa świetnie - sam miałem na swoim samochodzie i tam gdzie był zabezpieczony nie było rdzy - tam gdzie ktoś był leniwy i mu się nie chciało czegoś poluzować albo odkręcić było sitko. Niestety preparat wymaga specjalnych pistoletów bo nanosi się...
Najprościej sprawdź sondę. Jaki jest ten zapach spalin? Czuć w nich ewidentnie benzynę? Dla mnie to sonda patrząc po objawach. Jak dasz mu ognia to nabiera temperatury i zaczyna oscylować. Auto lekko ostygnie i jest dobrze. Po co kombinować. Dokładnie tak jak mówisz. Dzisiaj miałem drugie starcie z Matizem, tym razem zwycięskie. Na początek sprawdziłem,...
Witam. Jakiś czas temu zauważyłem, że samochód dziwnie odpala. Tak jakby dławił się. Myślałem, że podładuję akumulator i będzie w porządku. Ładował się 8h, czyli nie był całkowicie rozładowany. Dziś już samochód nie odpalił. Kontrolki świecą się normalnie. Gdy przekręcam kluczyk wskazówka temperatury silnika dziwnie podnosi się i opada, podnosi się...
Jeśli długo było jeżdzone na wodzie mogł sie w jakimś stopniu zakamienić układ do tego proszek k2 i zakleiło całkowicie. (na swoim błedzie miałem podobnie z k2) za duża ilośc proszku spowodował zaklejenie przepływu płynu przez co drastycznie temperatura silnika rosła. Jedyne wyjscie przepłukać układ wodą zeby wypłukać maź powstałą z proszku k2 ( może...
-zaślepie EGR i kolektor -wyczyszczę przepustnice A co to ma wspólnego z Dzisiaj zauważyłam że na zimnym silniku ubyło płyny i temeratura po chwili doszła trochę przed środek a płyn się gotuje Albo uszkodzony czujnik temperatury i nieszczelności, albo uszczelka, albo pęknięta głowica albo inne nieszczelności układu chłodzenia i płynu ubuwa, a układ...
Bezpieczniki sprawdziłeś? Na początek sprawdź przewody idące do zbiornika, czy nigdzie nie ma uszkodzeń. A wskaźnik temperatury działa poprawnie?
Nie jest ważne jak kto serwisuje samochód-te egzemplarze tak mają i to nie jeden przypadek miałem, że pierścienie poszły pa pa nawet w małym przebiegu i stosowaniu cudownych olejów. Moje zdanie jest jedno-jak ma się coś posypać to się posypie szybciej, im bardziej będzie się nadgorliwie dbać. Nie masz szukać oleju z normą letnią w40 tylko w50 . Oleje...
Z doświadczenia również wiem, że jak "padnie" czujnik halla, to na amen i nie jest to zależne od temperatury. W matizach nigdy nie było i nie ma żadnych czujników hall , za to ostrzeżenia wciąż są na forum za łamanie regulaminu i pisanie wprowadzające w błąd. W matizie jest czujnik optyczny. Te same rozwiązanie stosuje się w fordach, mazdach i hondach....
Ksiażki nie posiadam. Schemat pobrałem z netu.Manual z elektrody jest w 8-miu częściach a nie mam tylu punktów by go pobrać.Pobrałem jeden,ale po otworzeniu okazał się wersji angielskiej.Do rzeczy zabrałem się do tego jak radziłeś.Na uruchomionym silniku próbowałem ruszać przekażnikami.Objaw był taki że przy wskazaniu wskażnika temperatury na środku...
Witaj. Usterka chyba nie ma związku z alarmem, chociaż głowy nie dam, mogła tam być założona blokada rozruchu, która nadal jest aktywna, a jakieś późniejsze ingerencje w auto, na przykład montaż LPG, utworzyły obejście tej blokady. Powtarzam, to bardzo ale to bardzo naciągana teoria. Przez lata pracy widziałem jednak i takie przypadki. Skoro nie używasz...
Miałem taką usterkę. Czy spala też dużo paliwa? Problemem był czujnik temperatury silnika.
Mechanik twierdzi, że może walnięta jest też uszczelka pod głowicą!!! Wtedy szrot. Nie koniecznie szrot, możesz kupić inny sprawny silnik do 500zł. Zapytaj o wycenę mechanika ile by kosztowała naprawa (wymiana pompy wody, uszczelki pod głowicą i co tam wymyśli mechanik). ma sprawdzić/zmierzyć czy uszczelka jest ok czy nie ciekawe jak, jedynie co to...
0110 czujnik temperatury na filtrze powietrza, ma nim być 5V i ma mieć rezystancję ok 2500-2700om.
Ktoś powymieniał części w ciemno bez wyraźnej przyczyny. Może wskazania temperatury, które widzi sterownik i przygotowuje dawkę paliwa są nieprawidłowe dla rozruchu na zimnym.
Witam. Po kilku dniach odpaliłem matiza. Auto jeździ jakby bez problemu. Kontrolka Check się nie zapaliła ale za to wskaźnik temperatury silnika po przejechaniu 20 km ani drgnął.
Żeczywiście termostat był przy pompie w pegaso. Tak jak piszesz w bmw otwarcie przy 82°C a ja mam termostat 75°C. Czyli powinien być otwarty szybciej i później się zamykać. Częstą usterką tego silnika jest pompa wody ale ona była jako pierwsza sprawdzana. Wałek nie wytarty, uszczelniacze nowe. Wirnik bez uszkodzeń. Tylko tak jak pisałem, zauważyłem...
Kilometry nie mają tu nic do rzeczy tylko stan silnika. Jeśli nie jest pozacierany i jego elementy nie są zaklajstrowane smołą to mozesz łac nawet najlepszy olej jaki znajdziesz. A jak jest to ubije go (bo w zasadzie już jest ubity) pierwsza lepsza zmiana oleju nawet na najtańszy. Syntetyk powinien być trochę trwalszy i mieć trochę lepsze właściwości...
sprawdź raczej czujnik temperatury silnika
Dzisiaj Matiz wybłyskał mi takie nr. błędów 0105 , 1500. Dlaczego więc nie słuchasz co procesor chce powiedzieć? 0105 to błąd TPS (czujnik otwarcia przepustnicy)obejrzyj instalację elektryczną przy nim - zapewne masz tam wpięty przewód do sterownika LPG. Błąd 1500 nie ma w zasadzie wpływu na pracę silnika - mierzy temperaturę par paliwa, chociaż możliwe...
czujnik temperatury wody sprawdź, może go przelewa mocno a to jak bardzo dymi? i na jaki kolor?
mam corse 1,4 8V 1995 r. i przy 92,5 st C (pierwsza kreseczka ponad 90 st C na wskaźniku) załącza się wentylator i kręci tak długo aż jest ok 90 st C.z tego co wiem ,to corsa ma układ ciśnieniowy i korek zbiorniczka ma w sobie zawór zwrotny,więc to sprawdziłem,przyłożyłem do ust i mogłem i wciągać powietrze i wydmuchiwac poprzez korek,tak więc raczej...
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia).
Tak, usterka, generalna dla matizów...
Witam!!! Mam matiza rocznik 1999 z gazem i klimatyzacja, problem polega na tym ze mimo ze odpala bez problemu to dopóki nie osiągnie odpowiedniej temperatury ( 4-5 minut) to gaśnie. Dodam ze akumulator jest nowy naładowany. Gdy juz sie rozgrzeje problem znika. Po podpięciu do komputera wyskoczyły dwie usterki : 1. problem z immobilizerem 2, usterka...
Kilak wypowiedzi '' No ja czytałem wiele informacji poświęconych właśnie wymianie oleju, w prasie motoryzacyjnej więc chyba wiedzą co piszą i tam właśnie zwracali uwagę, że potraktowanie gorącego silnika zimnym olejem może spowodować uszkodzenie głowicy... Oczywiście wiadomo, że nie dzieje się to zawsze, bo ciągle wymieniają tak olej w serwisach i nic......
Chłodnica po rozgrzaniuj jest ciepła - termostat zatem działa prawidłowo. Ale mam wrażenie, że silnik dość szybko rozgrzewa się - w porównaniu np. do mojego Matiza. Czy dla Polonezów to norma, że silnik szybko osiąga temperaturę pracy ? Trochę pojeżdżę i zobaczymy, może nagrzewnica "przepłuka" się. Czyli z linką prędkościomierza nie ma innej drogi jak...
a jeszcze jedno rano jak odpalam silnik pracuje jakby na dwuch garach i nie chce wejść na obroty dopiero jak popracuje dwie trzy min.trochę się zagrzeje to jest ok itak już do ostygnięcia A z obrotami to standardowa kwestia,popracuje troche zagrzeje sie to zajdzie na prawidlowe obroty (u mnie to 800obr) Nie kolego tomking, silnik ma pracować na wszystkich...
1. Silnik jednofazowy + falownik to nieporozumienie w jakimkolwiek zastosowaniu. Jeśli masz już taki silnik to możesz go wykorzystać. Zainstalowałbym jednak jakieś koło zamachowe, które zapewni zgromadzenie energii, która będą pochłaniały hamulce. W teorii możliwe, ale żeby rozpędzić koło zamachowe i nadać mu taką energię jaką rozpraszają hamulce w...
Cześć! (...) Znacie jakiś patent na odlutowanie scalaków w druku dwustronnym bez jego uszkodzenia? (...) Matizz Kup w aptece kilka igieł do strzykawki o różnej średnicy. Musisz uciąć ich ostre końcówki i zostanie Ci sama rurka. Dopasuj średnicę igły tak by noga scalaka wchodziła do środka, a sama igła wchodziła do otworu. Temperaturę i moc lutownicy...
wstaw schemat bo nie kojarze gdzie w lm350 można wstawić 2a właściwie 3 potencjometry chyba że masz inny układ do regulacji? 3 potencjometry bo piszesz że jednym potencjometrem regulujesz i napięcie i natężenie - rozumię ze jest on podwójny czy też działa to na zasadzie że zmniejszasz napięcie to automatycznie spada prąd ładowania? ps. mój układ ładowania...