Na pewno nie . Zacząć od odczytania kodów błędów, drucikiem lub komputerem diagnostycznym. Kopalnia wiedzy na temat twojego silnika
Nie widzę problemu. Wystarczy ,że odezwie się do mnie forumowicz. Mogę mu podać nawet numer oryginału po jego vinie jak sam nie potrafi poszukać na stronie mazdaepc.com/parts/ ewentualnie z mojego samochodu bo widać oznaczenie oryginału. Nie wiem jakie miał objawy przed awarią? Niekoniecznie błąd w Ecu musi oznaczać uszkodzenie elementu. Wystarczy ,że...
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów. Dzięki za podpowiedz policze obroty kierownicy.sprawdze ładowanie .czy mógłbys...
zwykła dioda świecąca :) tak też myślałem taki sam tester wykorzystywałem do swojej mazdy ,zwykła dioda z opornikiem a teraz gdzie mozna znależc informacje w jakim samochodzie gdzie mozna podłaczyc no i zestaw kodów do tych samochodów a może ktos zakupił ten tester od tego sprzedającego i ma instrukcje jaka on oferuje
Jeżeli masz silnik 2.0 DiTD, a pewnie tak to miganie kontrolki świec sygnalizuje błędy w sterowniku silnika. Jak je wymigać masz na www.mazdaspeed.pl (zworka w gnieździe diagnostycznym i liczenie błysków) Pozdrawiam
Witam mam pytanie odnośnie tego typu samochodu.Gdzie znajduje się komputer sterowania. Proszę pomóżcie ponieważ puszka diagnostyczna pokazuje że 6 czujników nie działa.
Jestem posiadaczem Mazdy 323S 97r, do wczoraj byłem szczęśliwym posiadaczem ale po wizycie w warsztacie samochodowym okazało się, iż jestem zmuszony wymienić oba przeguby. Mechanik wycenił to na minimum 500zł więc zdecydowałem się na poszukanie części w internecie. Sprawa z pozoru wydaje się prosta ale taka nie jest. Znalezione przeze mnie przeguby...
Witam ,radze zdiagnozować problem za pomoca złącza diagnostycznego znajdującego sie poprawej stronie ściany grodziowej obok silnika,oto link :kody i schemat podłączenia,ś posiadac złącze, jeżeli go nie masz, to radze zacząc od wymiany czujnika temperatury silnika znajdujący sie pomiedzy wtryskami 1 i 2,koszt ok 30 zł ,powodzenia
Sprawdź styki w połączeniach wtykowych pod przednimi fotelami (pod tapicerką podłogi), szczególnie pasażera, dostęp dość trudny(od strony nóg pasażerów z tyłu) dodatkowo poczytaj to tylko link do strony, poczytaj o innych błędach, do ich sygnalizacji wystarczy zworka (kawałek drutu) w złączu diagnostycznym, kody błędów podane w kilku postach.
Jak przycina się pedał gazu to obejrzyj linkę i sam pedał, potem dopiero dotknij się przepustnicy. Jeśli zacina się w położeniu zamkniętym, to podkręć minimalnie(nic na zapas), tylko tyle żeby się nie zacinała śrubką ogranicznika. To będzie regulacja przepustnicy. Czyszczenie lepiej zrób szmatą na palcu, bez wyjmowania. To nie jest przepustnica sterowana...
Najsampierw to zaopatrz się w coś takiego jak woltomierz, bo bez tego ani rusz. W jaki sposób chcesz coś ustalić bez przyrządów diagnostycznych. Amperomierz na dobrą sprawę też jest potrzebny, bo powinieneś wiedzieć jaki prąd płynie z prostownika do aku. Wartość napięcia i prądu wystarczy do oceny stanu aku. Jednak jak ma korki to należy areometrem...
Witam, spróbuję opisać problem z jakim się borykam w Mazdzie 3 1.6 diesel 2005r. Samochód mial lekką stłuczkę (uderzenie przy paru km/h) zderzakiem przednim od strony kierowcy (sterownik silnika co jest z tej strony koło nadkola dostał i wyrwało jakąś wiązkę kabli). Kręcił ale nie chciał odpalić (migała kontrolka od immo). Zawiozlem ją do wujka mechanika...
Zrobiłem PCMSCAN i nic nie wykazało. Z całym szacunkiem, to jest zabawka a nie skaner diagnostyczny.
Nie znam tego modelu ale może to, że tylko na pb będzie jeździł. To znalazłem w instrukcji. Funkcje przełącznika paliwa 1. Przełącznik Umożliwia wybór rodzaju paliwa: benzyny lub gazu. Naciśnięcie przełącznika powoduje przejście z jednego rodzaju paliwa na drugi. 2. Zielona dioda LED (symbol G). Sygnalizuje zasilanie gazem i tryb diagnostyczny. 3. Pomarańczowa...
Ponów próbę zakodowania pilota. Są dwa sposoby: ręcznie bądź poprzez interface diagnostyczny.
Sprawdzilem cale zasilanie wszystko jest moim zdaniem wporzadku,po podpieciu telefonu i polaczeniu przez zlacze diagnostyczne przez elm327 wszystkie sygnaly sa prawidlowe wiec sadze ze to wina licznika ale odczytam jeszcze eeprom wedlug rady kolegi Dodano po 4 Zczytalem pamiec i wychodzi ze jest uszkodzona cala zawartosc to FF ,dodam tylko ze czytane...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
tyle znalazłem. Wskaźnik kodu błędu: 1. Między zacisk bieguna dodatniego akumulatora i FEN wtyczki diagnostycznej przyłączyć diodową lampkę diagnostyczną. 2. TEN wtyczki diagnostycznej połączyć z masą. 3. Włączyć zapłon. 4. Na diodowej lampce kontrolnej pojawiają się kody błędów. 5. Test zakończony. Kasowanie sterownika silnika: 1. Wyłączyć zapłon....
Myślę, że bez przyrządy optycznego dokładnie nie uda nam się ustawić. Przy ustawieniu geometrii musimy dokładnie ustawić koła przednie w kierunku jazdy.obciążyć tył samochodu 50kg. Dokładnie zmierzyć oś przednią z tylną.Poziomicą zmierzyć kont pochylenia. Rurką z prętem rozsuwanym mierzyć przód koła i tył.To sprawdzimy zbieżność całości. Żeby ustalić...
Witam serdecznie, mam problem z obrotami w maździe 323 BA z silnikiem Z5-DE 1.5, Chciałabym ustawić obroty na luzie i ssaniu oraz ustawić TPS. Obroty na ssaniu wynoszą 2500 obr./min i nie schodzą nawet jak silnik chodzi z 5 minut, jadąc takim autem do momentu nagrzania silnika obroty wynoszą 1500 obr./min na luzie, i słychać po silniku że on cały czas...
Ja mialem podobny problem z moją Mazdą 6 1.8. Sprawdź odczyty sond lambda. U mnie padła pierwsza (regulacyjna). Druga (diagnostyczna) była ok. Z tego co już sam doczytałem to jakikolwiek kod błędu pokaże tylko drugą sonda. U mnie tak było ale polecam podpiąć Forscan i patrzeć na pracę sond. U mnie pokazywało przy pierwszej sondzie chwilowe wartości...
Wtyczka diagnostycznaWtyczka diagnostyczna: 1 = Próbnik łącza danych (FEN) 3 = kody błędów uruchomienia (TEN) 4 = dodatnia końcówka akumulatora (+B) 5 = uziemienieOdczyt-Podłączyć próbnik z diodą świecącą do dodatniej końcówki akumulatora i końcówki 1 wtyczki diagnostycznej. -Podłączyć końcówkę 3 wtyczki diagnostycznej do uziemienia. -Włączyć zapłon....
Witam, Udało mi się zakupić do mojego samochodu dosłownie za grosze komputer pokładowy. Wiązka, która znajduje się w moim samochodzie nie posiada następujących przewodów: - sygnał z wskaźnika paliwa (dwa przewody) - VSS - wtrysk Komputer pokładowy posiada tryb diagnostyczny, dzięki któremu udało mi się stwierdzić, że VSS oraz sygnał z wskaźnika paliwa...
Doprowadziłem sygnał z światła mgłowego tylnego (sygnał on/off na przekaźnik), sygnał od przednich mgłowych odciąłem, przeleciałem 4m kabla nie znalazłem żadnego przetarcia ani nic. Światła działają tak i nawet dioda się świeci (nie wiem jakim cudem). Włączam tylnie i przednie jednocześnie, mam nadzieje przejdzie przegląd... Elektrycy nie chcieli się...
Mam problem ze starą mazda 323f, auto kupione z wyjętymi lampkami od ABS i tcs. Założyłem lampki , wymigałem kody diagnostyczne po zmostkowaniu gniazda diagnostycznego ABS i wyskoczyły takie błędy 11 12 13 14 41 43 47 Interpretacja kodów błędów dla układu ABS 11 – czujnik obrotów koła PP 12 – czujnik obrotów koła LP 13 – czujnik obrotów koła PT 14 –...
W maździe 636 nie ma komputera,z tego wzgledu ze nie istnieje coś takiego jak mazda 636.Być może chodzi o mazdę 626.Jeżeli na wtrysku,to system EGI jest diagnozowalny.Odpowiednie działanie z pinami TEN i FEN w gniazdku diagnostycznym
Witam, zakupiełem autko z instalacją gazową założoną w niemczech. Chciałbym dokonać regulacji gazu jednak wielu mechaników rozkłada ręcę widząć instalację. Dokładnie nikt nie jest w stanie powiedzieć jakiej firmy jest instalacja jedyne co można zobaczyć to nazwy poszczególnych podzespołów. Poniżej podaję nazw podzespołów: - elektronika ÖCOTEC Autogasanlage...
Cześć mam problem z moją niedawno kupioną madzią. Otóż bardzo kiepsko świecą mi światła mijania, pojechałem na stację diagnostyczną i tam uprzejmy pan powiedział mi że w prawej lampie mam źle włożoną żarówkę, a lewa jest z anglika. Sprawdziłem prawą lampę, i żarówki nie da się inaczej włożyć, i obie mają ten sam numer seryjny: 04HCR E13 12,5, 110-61708LH,...
Microtronik, dobrze znany producent narzędzi diagnostycznych dla samochodów, przedstawił ostatnio swój pierwszy samodzielny skaner diagnostyczny, model AutoHex. Urządzenie zostało zaprojektowane w celu automatycznej diagnostyki, i rozwiązywania skomplikowanych problemów technicznych, powiązanych z elektroniką nowoczesnych pojazdów. AutoHex oferuje...
Witam koledzy. Posiadam Autocoma z adapterem do mazdy ze złączem 17 pinowym jeszcze pod maską i niestety programik nie obsługuje chyba. Wyświetla tylko informacje o odczytaniu kodów byłyskowych. Mam pytanie czy u kogoś autocom obsłużył tego typu wejście diagnostyczne? czy możliwe jest podpięcie jakiegos innego interfejsu czy tylko oryg.serwisówka lub...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Witajcie, Kupiłem i zamontowałem do mazdy 5 (2008r) używany hak MVG 0585 A z wiązką 13-to pinową (hak montowany w autoryzowanych stacjach, po wpisaniu w google MVG 0585 A mazda można znaleźć go na stronie producenta. Mam zbyt mało napisanych postów by dołączyć link do niego). Niestety wiązka na stronie producenta różni się od tej, którą kupiłem razem...
Witam serdecznie Jestem za granicą i samochód który tymczasowo użytkuje wszedł w tryb awaryjny. Mam możliwość w ten weekend zakupić interface diagnostyczny bluetooth na obd2 : ELM 327 . Czy dzięki temu urządzeniu jestem w stanie skasować błędy w tym samochodzie? Jest to Mazda 3 rok 2010. silnik 1.6 diesel ? Oto link do ogłoszenia: ELM327 Bluetooth-apparaatdiagnose...
w celu ustawienia jalowych obrotow najprawdopodobniej trzeba zewrzec jakies piny we wtyczce diagnostycznej. moze wie ktoc ktore? samochod: Mazda 323 F '92 rocznik 1,6 benzyna wtrysk wielopunkt.
Pilnie potrzebny schemat instalacji elektrycznej i opis złącz diagnostycznych do samochodu Mazda Xsedos 6 2.0 V6 z 1992 roku. Dziękuję i pozdrawiam.
Chłopie, zostaw tą robotę. Wogóle nie czaisz bazy. Podnieś maske, i w lewym narozu jak błotnik wewnętrzny schodzi się ze ścianą grodziową masz takie zajefajne gniazdko diagnostyczne. Nie trzeba do tego żadnego interfejsa który dla tej mazdy nie istnieje, wystarczy zwykły kabelek z diodą LED.
Witam, Mój samochód to Mazda 626 IV 2.0 16V 115KM, zapłon jest rozdzielany przez aparat zapłonowy, który posiada czujnik stuku.Fabrycznie w trybie diagnostycznym zapłon powinien wynosić 10*, a paliwo wymagane wg producenta to 95 oktany Pytania następujące: 1) Jeśli zaleję paliwo np 98+ to czy komputer wykryję to, że nie dochodzi do stuku i przyśpieszy...
ECU to komputer sterujący silnikiem. Próbowałeś przed odpaleniem podpompować paliwo ręczną pompą na filtrze ? W silnikiach diesla (w większości - nie tylko w DiTD) jest podstawowym sposobem informacji użytkownika o nieprawidłowej pracy silnika (uszkodzeniach elementów itp.). Spełnia ona - prócz swojej podstawowej roli wskaźnika załączenia świec żarowych...
Witam , Mazda 6 ,'04 , diesel -dogrzewacz Webasto TTZ i maleńki problemik :startuje z Thermotestu i z kompa diagnostycznego poprzez złącze - nie chce się odezwać z auta . Może jakieś sugestie ? pozdr
Od razu zaznaczam, że fachowcem nie jestem :) Biorąc pod uwagę, że skrót FFH oznacza po prostu "Fuel Fired Heater", czyli "grzałka na paliwo" i szukając w Google frazy "webasto error B2465 FFH" na pierwszej stronie jest link do urządzonka diagnostycznego do ogrzewań postojowych do Fordów z podobnej epoki :). A że kody błędów urządzeń zewnętrznych są...
Temat jest wykazem amatorskiego ale wyłącznie dedykowanego oprogramowania/interfejsów diagnostycznych (bez tzw. generic OBD-II/EOBD). Jako granicę cenową sprzętu amatorskiego przyjąłem 500€. Wpisy w formie "nazwa (link): interfejs, licencja, cena". Żadnych klonów, tylko oryginalny sprzęt i legalne oprogramowanie! Przed podjęciem ostatecznej decyzji...
Witam przymierzam się do kupienia interfejsu diagnostycznego chodzi mi żeby można było nim bez problemu diagnozować rożne marki wszystkie z grupy vag opel renault citroen mazda itp itd. Szukałem w necie i jeden przykuł moją uwagę Interfejs diagnostyczny DS150E co powiecie na jego temat? Jedynie że jest coś ciekawszego może być nowe albo używane tak...
Witam, montuję alarm z tematu do samochodu Mazda 5 z 2010 roku. Są to moje początki dlatego prośba o wyrozumiałość. Funduszy brakło i montuję go niestety sam :cry: Mam już masę, +12V, CAN L, CAN H (CAN do złącza diagnostycznego 6,14) I teraz jest zagadka bo sklep przysłał mi schemat do mazdy cx-5 wg. którego do tej pory postępowałem: Natomiast zacząłem...
Często szukam na forach informacji na temat naprawy różnych urządzeń. Denerwuje mnie bardzo fakt że producenci nie udostępniają (nawet odpłatnie) instrukcji serwisowych. I życzą sobie bajońskie sumy za naprawy albo zmuszają do zakupu nowych urządzeń. Dlatego też postanowiłem na łamach tego forum podzielić się informacjami na temat mojej walki z uszkodzonym...
Ja pracuje min. na dotykowym b-touch st 9000, generalnie fajny. Robi wszystkie vagi, mercedsy (oprócz starych sprinterów), Japonię, Hyundaie, Mazdy, BMW, Peugeoty, Ople itp. dostawcze, niektóre ciezarowe, nastawy, adaptacje, wysterowanie. Ogarnia prawie wszystkie marki, w niektórych japońcach i usa (jeep itp) tylko eobd odczyt i kasowanie blędów. Istnieje...
Witam, mam problem z Mazdą 6 z silnikiem 2.2 mzr-cd 120 KW 2011 rok wtrysk jak dobrze pamiętam Denso. Samochód zapalił sie po eksplozji akumulatora. Spaleniu uległ kawałek wiązki, kilka plastików generalnie bez tragedii. Ogarnąłem wiązkę, podłączyłem akumulator i pojawił się problem: nie odpala i brak komunikacji z ECU. Posprawdzałem zasilania do ECU...
Witam mam problem z mazdą 6 2.3 nie odpala podczas jazdy zgasla i zapaliła się kontrola trakcji . Sprawdzane było akumulator plus pomoc z kabli z drugiego samochodu, wszystkie bezpieczniki wraz z przekaźnikami, z popychu silnik kręci ale prawie ledwo go słychać tak jakby miał około 100 obrotów, rozrusznik kręci na krótko. Z kluczyka nie podaje prądu...
Dobra Ale gdzie znaleść te kody. Złącze diagnostyczne jest pod machą.
musze zaznaczyć że byłem na stacji diagnostycznej i z podzespołami zawieszenia jest wszystko ok ni było widać żadnych luzów
Przyczyny mogą być dwie- zbyt mocno dokręcony kasownik luzów w przekadni kierowniczej- lub (co bardziej przwdopodobne) niewlaściwa geometria przedniego zawieszenia. Musisz podjechać na stację diagnostyczną i poprosić o sprawdzenie wszystkich kątów (zbierzność, pochylenie kola , wyprzedzenie sworznia zwrotnicy) . bez takiej diagnozy nie oszacujesz kosztów...
Autodata podaje tak: Połączyć GND i TEN gniazda diagnostycznego w mostek. Wartośc fabryczna 6- 18 stopni. Po regulacji mostek zdjąć.
Witam Co do paska to sprawdzałem wygląda dobrze raczej nie mógł przeskoczyć wymienie go ale jeszcze nowego nie kupiłem, czy nie może to być wina paliwa bo może kilka danych, syn jeżdził po nią do Gubina i tam był z nia na stacji diagnostycznej sprawdzali ją czyli zawieszenie hamulce i spaliny które w bardzo małym stopniu przekraczały norme i nie dymiła...
Proszę.... Złącze diagnostyczne pod maską.
Witam Czy ten fachowiec podpinał do złącza diagnostycznego tester czy to powiedział na oko.Jeżeli masz taki problem z poduszkami to bezwzględnie trzeba go zdiagnozować testerem.Ty nie jesteś w stanie nic z tym zrobić bez komputera którym można po usunięciu przyczyny wykasować błąd w sterowniku poduszek aby kontrolka zgasła.Najrozsądniejsze wyjście aby...
witam ponownie nie jestem pewny czy na pewno jest to silnik na wtrysku czy na gaźniku ale znajomy ma rok młodszą i na pewno jest na gaźniku , dał do mechanika wymienił mu moduł , było to samo , wymienił cewkę i jest ok niech podjedzie do mechanika i niech podlaczy pod kompa , jeślida sie to jest na wtrysku i może być przepłtwomierz , a jeś nie da rady...
Witam. Podłaczyłem diodę według schematu do złącza diagnostycznego. Mrugneła mi ponad 200 razy z różną częstotliwością. Moje pytanie: Czy powinna ona mrugać aż tyle razy. czy jest jakaś ograniczona ilość mrugnięć? ps. chciałem ustalić przyczynę nieodpalania na zimnym silniku. Rozrusznik kręci.
znajdź złącze diagnostyczne w swoim samochodzie to ci pomogę
cewka: zasilanie pin 3.mogła dostać przebicia co częste.Sprawdź czy pojawia się sygnał na jej złączu bądź złączu diagnostycznym na pinie IG-do tego celu wystarczy zwykła kontrolka.Koniecznie odłącz złącza wtryskiwaczy i upewnij się też czy są zasterowywane przez ECU odpadnie ci wtedy sprawdzanie CKP. Uważaj na WN. Miłej zabawy
witam lunch nie zrobi MAZDY XEDOS ( wiem na pewno bo niema złącza w walizkach) Dodano po 2 jeszcze ma problem z fiatami takimi jak PUNTO, MAREA, UNO,
Proszę o pomoc w odczytaniu kodów błędu w mazdzie 323F z 1999r 2.0td. Nie mam pinu Fen w kostce diagnostycznej . Nie mogę znaleźć też kostki OBD
Z wtrysków leje się benzyna i zalewa totalnie garki. Mam pytanie czy jest on bezkolizyjny. Ponieważ napinacz się zepsuł i pasek przeskoczył. Wymigałem sobie kody i był to kod czujnika obr na wale . Iskra jest ale nie wtedy kiedy trzeba i hamuje strasznie silnik podczas kręcenia. Co tam jeszcze... Wie ktoś czy jest w tym modelu kontrolka MIL ? Zna ktoś...
Najlepiej przydał by się jakiś sprzęt diagnostyczny,czasem grzania świec żarowych steruje czujnik temperatury więc on może być przyczyną wymienionej usterki,ale nie wiem gdzie on się znajduje w Twoim aucie,niektóre auta mają także świece grzeją dopiero poniżej 5stopni.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie zrobienia samemu kabelka do diagnostyki samochodu mazda 323 z silnikiem 1,8i gt 16v z wejściem rs-232 do laptopa. Może ma ktoś schemat jak to połączyć.
Mogę odpowiedzieć na wielokrotnie powielane pytanie" Czym sprawdzano?" Na pierwszy ogień tak zwanym domowym sposobem: Skaner diagnostyczny JP701 ale to wiadomo chińszczyzna. Następnie jakimiś dwoma kombajnami w zakładzie mechanicznym nie pamiętam nazwy tych urządzeń ale na pierwszy rzut oka dość profesjonalne. W końcu dwa różne serwisy Mazdy, tam nie...
kiedy były kalibrowane to nie wiem, bo auto mam dopiero kilka dni. Niezbędna będzie wizyta na dobrej stacji diagnostycznej LPG. Dziękuję bardzo za odpowiedź.
Bezpieczniki sprawdziłem wszystkie i żaden nie jest przepalony. Jeszcze zauważyłem że nie słychać aby pracowała pompa paliwa. Spróbuje podać bezpośrednio plus na cewkę i zobaczę co sie stanie jeszcze sprawdzę czy komputer w ogóle pokazuje jakieś kody błędów. W tym aucie podobno cewka nie jest sterowana komputerem ale pewny nie jestem a w schemacie nie...
Kolega , Marcin_ca1 ,podał link lecz jesli nieposiadasz urzadzenia diagnostycznego nic nie zdziałasz ,procedure ktora ci podałem jest reczna bez urzadzen diagnostycznych, mozna zaprogramowac piloty we własnym zakresie :D
Witam. Mam problem z samochodem. Świeci się kontrolka od ABS i hamulca ręcznego. Pojechałem na diagnostyke komputerową i wyszły 3 błędy. Błąd 14 Błąd 43 Błąd 48 W tej stacji diagnostycznej nie umieli mi odpowiedzieć co to są za błędy ponieważ nie mieli odpowiedniego programu z kodami do tego modelu. Może ktoś wie co to są za błędy i co można z tym zrobić??...
mam takie pytanie czym mozna zdiagnozowac najlepiej mazde 323f z 95r. slyszalem o jakis diodach ale nie weim czy to dobre jest. mi chodzi o to zby sprawdzic dlaczego raz pali mi jakies 6 l na 100 km a raz 11 l przy mniej wiecej takiej samej predkosci jazdy. bardzo prosze o pomoc i ewentualnie namairy na jakis dobry sprzet diagnostyczny
Witam.Posiadam Texe Navigator TXT i Vag Can Professional,wiec muszę się uzupełnić w japońce,i jednak skusze się na Carmana.Przymierzam się również do zakupu: -PSA XS Evolution Citroen Peugeot -RENAULT CAN CLIP -TESTER DIAGNOSTYCZNY STAR DIAGNOSIS -Toyota Intelligent tester II -TESTER DIAGNOSTYCZNY VCM IDS FORD MAZDA -Tester diagnostyczny Volvo Vida...
Witam Wszystkich. Do diagnozowania pewnych usterek, mozna uzyc prostego testeru zlozonego z diody, opornika, i wpieciu go w odpowiednie piny w zlaczu diagnostycznym ( mam tu na mysli konkretnie mazde xedos / forda probe ). Kod bledu to odpowiednia sekwencja mrugniec. Tu pojawia sie moje pytanie: Czy mozna w jakis prosty sposob zbudowac ciut bardziej...
no okej tylko jak to zrobić? czytałem juz na ten temat na forum jednak u mnie we wtyczce diagnostycznej sa 2 większe łącza w których jest dużo mniejszych (nie wiem jak to opisac ) i nic nie est podpisane wiec nie wiem gdzie mam się podpiąć ktore gniazdo zamostkowac itp może mógłby mi to ktoś " łopatologicznie" opisać ? bede wdzieczny
ja myślałem, że ty się coś na tym znasz. A ty tylko to samo w kółko potrafisz powtarzać, napisz od razu gdzie i czym handlujesz. Daj tu jakąś ofertę dla elektrody a nie te smęty wciąż walisz. To nudne już. Diagnostyka drugiej generacji znana jest pod nazwami: OBD II (z ang. On Board Diagnostic II) – obowiazuje na rynku amerykanskim od 1996 r....
Tuning , wpisz sobie w wyszukiwarkę hasło "sonda diagnostyczna" i poczytasz o swoim problemie.
No przecież tam jest napisane, że do nowszych modeli potrzebujesz URZĄDZENIA DIAGNOSTYCZNEGO. Manualnej procedury niestety nie znam (o ile tak owa jest), ponieważ ja akurat w pracy mam wszystko czego potrzebuje. Pozdrawiam. pracujesz w serwisie? jak tak to morzesz mi krótko wytłumaczyć programowanie idsem na PW bo nigdzie takiej opcji nie widziałem...
Podpiac pod komputer diagnostyczny i zobaczysz czy daje impuls.
Miałem ten sam problem, okazało się, że uszkodzony był sterownik/ sensor poduszek. Wszystkie kombinacje wykonujemy przy odłączonym akumulatorze i odczekaniu ok minuty! Przyczyną ciągłego świecenia kontrolki może też być uszkodzona taśma przy kierownicy, albo wtyczka podłączana do sterownika. Jeśli po odłączeniu poduszki w kierownicy (wtyczka pod plastykową...
Witam Pierwsza zasada przy usterce immo, którą opisujesz to sprawdzenie poprawności połączeń modułu immo. Często zdarza się, że styki złącz są zaśniedziałe i nie ma dobrego połączenia między nimi. Wtedy właśnie raz immo działa raz nie. Znajdź moduł immo, wyjmij wszystkie wtyki i pryśnij w nie specyfiku udrażniającego styki np: KONTAKT S. Jeżeli to nie...
Diagnoza skanerem diagnostycznym lub chociaż odczyt błędów by się przydał. Dodano po 2 czasem rozruchu steruje elektronika za pomocą przekaźnika i ona z jakiegoś powodu skraca czas.
Pin 1 przy piecu. Z mazdy jeszcze nie podłaczałem.Z t5 idzie dogrzewacz i ogrzewanie pełne.Dzisiaj diagnozowałem termo top c-poszło bez problemu.Vag kkl +WTT.[url=]Tu znajdziesz soft
Tak, sprawdzić czy wyłącznik świateł stopu działa. Podobny wyłącznik jest tez przy pedale sprzęgła i też służy do dezaktywacji tempomatu przy naciśniętym pedale. Najlepiej by było podłączyć się z kompem diagnostycznym i zobaczyc co sterownik silnika "widzi" w parametrach. Coś marny ten specjalista jeżeli tego nie zrobił.
witam. a jakiego sprzętu diagnostycznego używałeś? często jest tak że po wypadku po podłączeniu do nieautoryzowanej diagnostyki sterownik srs wywala błąd jakiegoś czujnika lub poduszki. generalnie nie po każdym strzale sterownik nadaje się do użytku. kasowanie crash daty również nie pomaga. często zdarza się że sterownik należy najzwyczajniej naprawić...
Jak by co to mazda jest prosta-ta ze starym złączem koło lewego kielicha leci tylko na linii K, aczkolwiek ABS i Airbag leci na tej samej dziurze, zaś PCM obok. Lanos i nubira leci tylko na linii K, ale Matiz na K i L.
Co znaczy : "wykres z drugiej sondy jest zbliżony do wykresu pierwszej". Jakie ma wartości ?, powinna mieć w zakresie od 0,4 do 0,6V. "Włączenie" się sondy II uzależnione jest od uzyskania odpowiedniej temperatury przez katalizator. Więcej o II sondzie: sonda diagnostyczna - wpisana w szukajkę!
Witam.Mam duży problem a mianowicie w Mazdzie 626 GE 97r. 1.8 PB 105KM gdy ruszam z jedynki i wciskam sprzęgło słyszę stłumione pukanie z przodu i dzieje sie to zawsze jak samochód rusza i wciskam sprzeglo by wbić dwójke ,tłuczenie także słychać na drosze z kocich łbów.Jadąc na dwójce zwalniam i do daje gazu luzów żadnych nie ma.Na stwierdzenie mechanika...
Ostatnio byłem na stacji diagnostycznej , hamulce na tylnej osi wyszły na hamulcu ręcznym 1.7 a na roboczym 0.8 . Myślę ze to może być regulator siły hamowania , czy można to wyregulować ?
Nic tam się nie może zablokować. Podłączałeś chociaż jakiś sprzęt diagnostyczny? Podczas kręcenia ECU widzi obroty wału?
Nie wiem dokładnie który rok, ma jeszcze stare gniazdo diagnostyczne. Dodano po 3 16 zaworów
Witam, chciałem się podzielić z wami wrażeniami na temat AUTEL MAXIDAS 708 miałem go 1,5 roku i powiem wam że nie ma tragedii dla początkującego który zna podstawy angielskiego będzie bardzo dobry. Nigdy nie miałem sytuacji żeby się nie połączył z samochodem. Jednym z minusów tego testera była dość uboga baza w opis kodów bledow a najczęściej z BMW...
A nie będzie czasem w gnieździe diagnostycznym na pinie TSC...
Co do sprawdzania spalania paliwa napisałem chyba wyraźnie w pierwszym poście. Jak jechałem z Anglii do Polski spalił mi 25 litrów na 200 mil = 320 km Na baku zrobiłem 400 mil jadąc 140 150 km/h Trasa była długa bo 1400km 2 baki + 0.5 baku tankowania paliwa Problem w tym że na moje obliczenia on ma 50 litrów a wszędzie pisze ze 55 nie sprawdzałem dokładnie...
Dzięki za rade. Poddałeś mi pomysł może jest gdzieś zapowietrzony układ chłodzący. Miałem 80-90 ustawione od początku jak kupiłem ale i tak pojadę do gasmana bo nie mam dobrego kabla diagnostycznego do tej instalacji. Dam znac co mi powiedza.
Wracam po przerwie. Co do ustawienia TPSa w trybie serwisowym to mam problem, bo nie jestem pewien czy ten samochód wogóle ma taki tryb. To auto ma już OBD II i nie ma pinu TEN w złączu diagnostycznym, który można by zewrzeć z masą. A innego sposobu dla 626 nie znalazłem. Zresztą napięcia TPSa odczytane ze sterownika silnika przez elm327 są książkowe...
Witam Posiadam Mazde 323F w wersji BJ 1,5 16v 1998r Mam problem a mianowicie ginie mi iskra...tzn podczas odpalania iskra pojawia sie tylko podczas jednego cyklu obrotu walu pozniej zanika. Tak wiec w gniezdzie diagnostycznym zwarlem GND i TEN oran za pomoca rezystora i diody zwarlem FEN i B+ po czym zczytalem kody bledu....to jest 11 , 13 , 15 Sprawdzalem...
Czym jest cieplejszy tym jest gorzej. Zimą na przykład lekko przerywał ale dało się jeździć na benzynie - tj wchodził na wysokie obroty puki się nie zagrzał. Jak się zrobiło na dworze ciepło to sprawa wygląda jak wygląda. Mam interfejs diagnostyczny pod OBD 2 - szkoda, że nie pasuje do maździątka, już dawno był sprawdził błędy.
Nie to mam na myśli, uszkodzenie bezpiecznika nie występuje bez przyczyny. Urządzenie grzewcze to naprawdę nie zabawka i może być przyczyną pożaru w aucie. Do tego dodaj brak skanera diagnostycznego, brak wiedzy, możliwe uszkodzenie i kłopot gotowy.
Witam. Poszukuje pilnie sprzętu diagnostycznego do kilku grup samochodów , nie muszą być razem tylko mogą być też osobno, znalazłem takie coś ale to tylko do VAG , oraz takie coś ale nie wiem dokładnie do czego to służy i czy to jest warte, oraz do jakich służy to samochodów . Więc proszę was o konkretne doradzenie co kupić? a chodzi mi głównie o marki...
Patrząc na sprzed diagnostyczny jakim dysponujesz, nie sugerował bym się tym błędem. Zdiagnozuje to czymś sensownym, jeśli błąd się potwierdzi, należy sprawdzić okablowanie, jeśli będzie ok, należy sondę wymienić. Sam w domu jej nie sprawdzisz. Jeśli kontrolka się nie zapala, jest bardzo prawdopodobne że ktoś się jej pozbył, żeby np sprzedać auto.
Ja akurat mam mini Elm327 ver1,5 bluetooth działa z mazdą 6 oraz opel Zafirą kasuję błędy egr,przepływomierza,monitoruje różne czujniki Warto pobrać kilka aplikacij na telefon i zobaczyć która działa
A próbowałeś wprowadzać samochód w tryb serwisowy mostkiem TEN i GND we wtyczce diagnostycznej?