Witam, kupiłem silnik 200D z mercedesa rok 1970 jeszcze na pompie wtryskowej sterowanej podcisnieniem. Od wału odkręcono koło zamachowe i teraz mam problem w jakim położeniu je przykręcić. Koło ma dwa rzędy wierconych otworów wyrównoważających (pomiedzy 1 a 3 godz i 5 a 7 godz) i w dwóch miejscach wieniec jest wyrobiony przez rozrusznik. Szukałem fabrycznych...
mam pytanie czy sterowniki boscha w mercedesie W202 da sie naprawiac, padło sterowanie na 2 cylindry. sterownik pod zbiorniczkiem dwie kosci i podcisnienie.
Te dwa wygladajace na podcisnieniowe to zmyla:) To gruba, igielitowa izolacja a w niej potrzeby kabelek. Wiem bo sam szukalem i podejrzewalem ze te czarne "sztywniaki" to podcisnienie. Podobnie jak Ty chcialem sie podpiac pod pompe, ale ze z lampy bagaznika kabel juz mialem i progi pozamykalem zwyczajnie nie chcialo mi sie wracac do tylu i "na ryzyko"...
Są przewody podciśnieniowe także podcisnieniowo jest sterowana No i wszystko jasne :) Tylko ze w tym aucie byl wiecej jak jeden typ skrzyni ASB, róznice byly równiez w sterowaniu: pózniejsze skrzynie mialy dodatkowo dolozony modulator cisnienia. Ale to niewazne - nawet rok produkcji nie jest potrzebny. Bo po co? Mercedes jest jak "maluch" - wystarczy...
Nie, jak odlaczę kostkę od elektrozaworu to podcisnienie wraca do normy. Dodano po 39 Nie, jak odlaczę kostkę od elektrozaworu to podcisnienie wraca do normy.
Witam zakupiłem silinik z mercedes 124 2,5d bede go wkładał do innego auta i bedzie trzeba jakos to podłaczyc hehe ale puki co mam pare pytań dla upewnienia sie co jest co zrobiłem pare zdjec o co mi chodzi wiec mysle ze mi pomozecie co jest od czego . 2.(słabe zdjecie w rece trzymam taka wtyczke w która ma wchodzic bolec pytanie tylko gdzie on jest...
a na pompie jest przycisk STOP też gasi ale ogólnie to tak jak wcześniej kolega napisał gaszenie podcisnieniem poz.PIOTR
zagłówki jak i reflektory są sterowane podcisnieniem z pompy wakum, ponadto zagówki trzeba złożyć tzn podnieść ręcznie a zwalnianie, czyli opuszczanie działa tylko wtedy kiedy uruchomiony jest silnik! Pozdrawiam
Poczytałem troche na forach, nagromadziłem zasoby wiedzy(:D) i nie wiem czy słusznie, ale przypuszczam, że powodem złego samopoczucia mojej może byc cos z podcisnieniem, bowiem gaszenie silnika nie jest do konca takie zwyczajne. Po wyłączeniu zapłonu silnik nadal pracuje, gasnie dopiero po przekreceniu kluczyka na pozycje 0. Gosc na innym forum mial...
tak stara 200 to jest i zgadza sie odetniesz wszystko i działa tak gaszony podcisnieniem Dodano po 44 dobra panowie ide na dół i spróbuje waszych rad , wroce podziele sie informacjami ;)
Zawor sterujący podcisnieniem jest prawdopodobnie sprawny. Gdy kostke zasilająca odepne problem znika a gdy przylacze znowu przerywa. Moze byc jakis problem.z.komputerem lub z czyms co ma pośredni wplyw na otwarcie EGRa
oczywiscie tego mercedesa wyłancza się wykożystójac podcisnienie z wako pompy ,(wspomaganie chamólcow) zawór mechaniczny jest w stacyjce , nalezy sprawdzic droznosc przewodów i czy działa wako pozdrawiam!
Witam. Prosze o pomoc związaną z Mercedesem C180 96r. system Siemens PMS i pilot scyzoryk na IR. Otóż : samochód przestał odpalać, sprawdzono iskrę, ciśnienie paliwa, w koncu odczytane zostały błędy. W sterowniku silnika P1570 co kierowało by w stronę immobilisera. Diagnoza modułu centralnego zamka poskutkowała odczytaniem błędów B1103 IR receiver,B1104...
Mam mercedesa c`220 w202 po przerobce na pompe mechaniczna ale wyszedl problem z gaszenie na podcisnieniu. Jesli moze mnie ktos poratowac jakims schematem Jak podlaczyc pompe vacum by wywolac podcisnienie i moc zgasic silnik Zastosowany byl elektrozawor od turbiny z audi 2,5 ale cos padlo.... Prosze o pimoc
a masz korekty wtryskiwaczy i czasy otwarcia pomp? .trzeba sprawdzic cisnienie paliwa przed filrem 3bary na wolnych obrotach do 7 na wysokich i sprawdzic podcisnienie paliwa przed filrem
Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku....
Musi zdrowo walnąć żeby rozerwało podstawę. Na 100% przesunięta klapa spiętrzająca i wywalony wąż od nastawnika wolnych obrotów pod wtryskiem. Wyleciał napewno taki plastikowy łącznik o tego węża. Mozesz sobie go poszukac na silniku i osłonie. Nie odpali za cholerę bo jest za małe podcisnienie żeby wychylic klapę spiętrzającą(przez lewe powietrze).
Silnik jest idealny, 250 tyś. przebiegu, nie bierze oleju, palił na dworzu przy -27 stopniach. Wiec w tych modelach jest gaszenie na podcisnienie, a nie elektrycznie?
sprawdz kolego czy nie robi ci sie podcisnienie w zbiorniku paliwa wtedy pompa ciagnie przez sile bo ma ciezko odkrec korek wlewu jak autko bedzie pracowalo w momencie dziwnych odglosow z pompy i przystaw w momencie odkrecania ucho to uslyszysz
...przepraszam zapomnialem dodac ze nie jest zagazowany silnik. Dodano po 2 ...przepraszam zapomnialem dodac ze nie jest zagazowany silnik. mysle ze moze jakis kabel sie przetarl na ciegnach , ale to zobacze rano bo teraz za ciemno i nie mam jak :( ; a moze jakies podcisnienie ? nie wiem czy takie wogole moze byc na sprzegle ? kurde no .
Witam kolego SAYA916. Posiadam MB G klase 290TDI. Mam w nim nastepujacy problem. Po odpaleniu silnika turbina nie jest sterowana. Zawor upustowy spalin jest caly czas otwarty przez co turbina wogule nie doladowywuje. Elektro zawor turbiny jak i ERG sa sprawne. Do tego jest wielkie spalanie i oczywiscie brak mocy. Nawet w momecie kiedy podcisnienie podepne...
u mnie dzieje sie to samo co jakis czas wyskakuja kontrolki ABS bas ale mimo to auto od 2,5 tys km jest caly czas slabe , nie da sie przekroczyc 3,300 obrotow (nawet na luzie) i auta nie idzie rozpedzic wiecej jak 130 . Przebieg auto ma 142 tys doszedlem do usterki , okazalo sie ze spadl gumowy wezyk sterujacy podcisnieniem silnika . Wchodzi z jednej...
a czy przez podlaczenie przewodow bezposrednio do siebie nie wyeliminowalem mozliwosci ze to stacyjka? podobno jesli by wtedy samochod zgasl to oznaczalo by ze podcisnienie jest w przewodach i ze w stacyjce jest cos nie tak, ale jesli samochod nie zgas po zlaczeniu przewodow to mozna powiedziec ze stacyjka jest w porzadku? czy jednak mozna tam takze...
Witam G klasa 300 turbo diesel 2000r (OM606TD), na wolnych obrotach silnik pracuje prawidłowo, gdy dochodzi do 1800 obr zaczyna klepać dymić nierówno pracować i tak do ok 3000 obr. Jak dostanie odrazu pełną kite to kręci do 5000 bez problemu, cisnienie 24-26bar, rozrząd sprawdzony- łańcuch nie wyciagnięty, wtryski ok, jak się zdejmie podcisnienie z...
to podcisnienie zrobiłem, ten talerzyk chodzi bez żadnych otarć, nie o odmę, jest na dole ta guma i od tej gumy idzie takie kolanko ( jak wystrzeli gaz to spada) i ono idzie właśnie do tego czegoś (jakieś wahadełko jest w środku i 2 przewody). trochę obniżyłem obroty zamykając do końca przepustnice, ale i tak mam 2000 obr/min. ale ja nie wiem czy tu...
Just pull the pump out. The lines are labeled with initials which, I believe, are short for German. VR = vor rechts = front right door. HR = hinter rechts = rear right door. VL = vor links = front left door. HL = hinter links = rear left door. HD = not sure = trunk. SK = not sure of this one either = pump outlet line, hooked up to nothing. u mnie jest...
witam kolego zawór nagrzewnicy wymieniony ale nie wiem skąd idzie podcisnienie do zaworu i jak to działa
Mam problem,silnik sie grzeje i robi sie podcisnienie w zbiorniczku przez to wywala plyn.Gdy troche ostygnie i przegazuje silnik to plyn lapie obieg i moge juz jechac temperatura spada i jest ok.Ale gdy tylko sie zatrzymam i silnik jest na wolnych obrotach tak z 15min.znow to samo. Wymienilem termostat to samo sie dzieje,wiec calkiem go wyrzucielem...
Witam, ja sie uporalem z takim problemem, mianowicie w moim mietku ulegl uszkodzeniu maly plastikowy zaworek ktory jest wpiety w poduche pod silnikiem do niego idzie podcisnienie bialy wezyk. Odepnij bialy wezyk od czarnego weza podcisnienia i zaklej go czyms, przejedz sie i zobacz czy pomoglo, nie jest to rozwiazanie bo poducha pod silnikiem nie dziala,...
Sprawdz podciśnienia ,cienkie weżyki bo mechu gaszenie ma na podcisnienie no i czasami musi trochę pochodzić silnik bo odrazu po odpaleniu nie zgasnie
Ok, to zostaje sprawdzic vakuometrem podcisnienie. U siebie w troche nowszym co prawda bo OM602, gasze zaciągajac ustami. Czyli podcisnienie ok 500 mbar.
Na zdjeciu widac ze to podcisnienie,zobacz przyspieszac zaplonu,skrzynia automat(jesli jest) raczej wzrokowo do ogarniecia
Sprawdz podcisnienia na wolnych obrotach,wypnij je z zaworków regulujacych sa po lewej stronie jak otworzysz maske.Podcisnienie powinno ci wessac jezyk porzadnie tak po chłopsku mówie.Jesli jest ok wypnij wezyki od turbin i wessij powietrze i zobacz czy sztangi chodza płynnie bez zaciec.Sztangi nie uruchomia sie gdy nie ma sinik obciazenia dlatego tak...
Na zaworku vac to zasilanie podcisnieniem,out zasterowanie elementu,3 nieoznaczone z boku to odpowietzenie
Podcisnienie na przewodzie ssący było mierzone? Jeśli jest separator mogło coś wpaść do podstawy albo dalej. Możliwe jest też podsysanie lewego powietrza poprzez uszczelnienia przedłużek wtryskiwaczy. trudno mi powiedzieć czy było mielone auto było na serwisie mercedesa i u trzech znachorow ja nim jeżdżę i wmawiaj mi że trzeba jeździć aż coś się pokaże...
I na pewno podcisnienie nie steruje ogrzewaniem. Jeżeli jest tylko ogrzewanie to nie wykorzystuje w ogóle podcisnienia. Jeżeli jest klima to podcisnienie jest wykorzystane czasami do regulacji klap. Nigdy jednak nie steruje temperatura. Podcisnienie kładzie rownież zaglowki.
najlepiej gaszone sa stare Mercedesy W124. Podcisnienie przez stacyjke i silownik na pompie.
witam mam pytanie jak sprawdzic pompe vacum w mercedesie 124 300 turbo wiem ze do tego słuzy vacu-metr czy cos takiego ale niemam tyle kasy zeby go kupowac i czy nieda sie go czyms zastapic bo mi sie wydaje ze ta pompa stwaza mi zamałe pdcisnienie bo mi duzo zeczy niedzała sterowanych podcisnieniem albo podajcie jakie ta pompa powinna miec parametry...
Witam. Mam problem z mercedesem c-klasa z roku '94 2.5 Diesel. Przy obrotach 1500 - 1800 zaczyna "szarpac" , przerywac. Wymienilem termistor na czujniku zasysanego powietrza i dalej to samo. Interesuje mnie zawor podcisnieniowy na dolocie powietrza, ktory steruje przepustnica. Troche to dziwne, ale przepustnica na biegu jalowym jest otwarta na max.,...
Taa i remont takiego 126 p co zimę :P może gdy by nie to, że miałem styczność z takimi wynalazkami na silniku malucha to bym go nie odradzał, ale na prawdę nie widzę tu sensu szczególnie ekonomicznego zrobienia SAM'a na silniku z malucha. Każda alternatywa (może oprócz silnika od motoru) jest dobra. I jest masa silników które dużo lepiej zastapią ten...