Witam Kilka dni temu przerabiałem ten temat praktycznie w swoim silniku AUY. ( Alhambra 2000 r. nowa buda, silnik TDI 1896 ). Na wolych obrotach coś głośno terkotało przy paskach. Początkowo myślałem, że to jest napinacz paska alternatora. Później jednak doszedłem do wniosku, że to musi być sprzęgiełko alternatora, inaczej rolka. Wbrew opiniom jest...
Nie opłaca się ingerować w alternator. Znacznie taniej będzie pilnować by układ ładowania był sprawny, a w razie usterki, po głębokim rozładowaniu akumulatorów naładować je chociaż do napięcia 14.4V prądem dziesięciogodzinnym i dopiero uruchamiać ciągnik ze sprawnym alternatorem. To znacznie ograniczy czas ładowania dużym prądem po rozruchu. Kolega...
Kierować się oczywiście jak największym amperażem, ale nie uruchomisz tego alternatora dopóki nie zrobisz sterownika do sterowania stojanem. No i nie uzyskasz nawet z dużego alternatora sporej mocy dopóki nie zastosujesz czujników hallotronowych żeby płynnie sterować trzema fazami alternatora. Silnik będzie potrafił stanąć w miejscu i będziesz musiał...
Drugi alternator odpada ze względu na napędzenie go dodatkowym paskiem klinowym. Wiąże się to z wymianą koła napędowego ( szajby) i dodatkowy problem umiejscowienie alternatora. Co jest największym problemem. Pomijam już połączenie elektryczne. Jedyny sensowny sposób to wymienić alternator na mocniejszy. Skoro już masz alternatory 70A to nie staraj...
.Jak wyciągne alternator i pokrece to coś piszczy Rozbierając alternator nie zauważyłeś śladów ocierania wirnika o uzwojenia? Jak wygląda stan pierścieni ślizgowych? Może za mocno skręcasz alternator albo nie dałeś jakiejś podkładki lub tulejki dystansowej na wirnik? (zakładam się,że tu jest przyczyna)
Witam, problem dotyczy peugeota 1.6 e-hdi z systemem start/stop i inteligentnym alternatorem. Alternator z kostką 5 pinową i bez sprzęgiełka na nim (numer 9675753680) łączony zdaje się tylko ze skrzynią zautomatyzowaną (mcp). Pierwsza rzecz. Został kupiony akumulator efb, co mam ustawić w programie peugeot planet w module zarządzania energią? Do wyboru...
Taka jego uroda, normalny dźwięk mocno obciążonego alternatora to właśnie świst (jęczenie). Jeden egzemplarz będzie mniej świszczał inny bardziej, (nie mylić z szumem łożysk bo to inny dźwięk). Masz dość mocno wyładowany akumulator więc alternator daje duży prąd i świszczy. Zauważyłeś coś co jest normalne, tylko nigdy na to uwagi nie zwracałeś. Naładuj...
Wiem o tym że aku nie produkuje prądu tylko alternator. Ale dzięki za info może innym się przyda. Czy istnieje wzór w/g którego można obliczyć jak mocny potrzebuję alternator do naładowania akumulatorów. Chodzi o to żeby były naładowane na maksa a nie połowicznie. Bo wtedy mijałoby się z celem montowanie drugiego akumulatora. Potrzebuję dużo prądu na...
Z alternatora to wiele energii nie wyciagniesz, zeby przy niskich obrotach cos z niego wyciagnac to bedziesz musial mocno wzbudzic wirnik ok 3A czyli pozre 36 wat, nakrecic max mozesz 200 i to jak jestes bardzo wytrenowany, licz raczej na polowe tego, sprawnosc alternatora nie jest za wysoka. Moze lepiej pomyslec o czyms mniejszym ze stalymi magnesami...
Mocno obciążony alternator. Akumulator dużo bierze.
Alternator z Nissan Murano A3TJ1791 firmy Mitsubishi. W aucie robił figle, na niskich obrotach nie ładował albo ładował na poziomie 12,7-12,6V, przy wysokich obrotach pod kreskę czasami zaskakiwał i ładował 14,3-14,4V. Szczotki były ok, wyrównałem pierścienie, bo jeden był wyżłobiony około 1mm. Przed zamontowaniem chciałem sprawdzić gdyż demontaż i...
co do lodówki to głownie parkuje bez dostepu do 230V. Gaz tankuje na stacji lpg i z niego zasilam tez lodówke wiec nie jest źle jeśli o to chodzi. Zastanawiam się czy podłączenie mocnego alternatora pomoże, że w czasie jazdy będzie mocno podładowywał zestaw baterii, a w czasie postoju głownie solary. Czy dodatkowy alternator mocno obciąża silnik?
Witam Bez lepszego alternatora, same kondensatory mijają się z celem. Pobór prądu będzie identyczny (no może lekko większy na straty na kondensatorach), co nie przełoży się na dłuższe życie akumulatora, który masz obecnie w aucie. Jedyne co to może przy "mocnym kopnięciu" nie będzie Ci się wyłączał wzmacniacz. Ale będzie to obarczone dużym prądem na...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Witam Czy podpięcie bezpośrednio plusa z alternatora do plusa z akumulatora jest dozwolone i nie zrobi żadnej krzywdy elektryce(oczywiście na kablu będzie bezpiecznik)? Orginalny przewód od alternaotra do puszki bezpieczników zostaję, chcę dołożyć tylko dodatkowy gdyż bardzo mocno mi sie grzeje przewód i boje sie zapłonu instalacji.W miejscu podłączenia...
Witam. Mam takie pytanie, mianowicie posiadam w samochodzie alternator jedynie 70A. Zakupiłem wzmacniacz Hifonicsa, który ma bezpieczniki 2x60A i zastanawiam się czy to nie był błąd, gdyż logicznie rzecz biorąc alternator jest o wiele za słaby do tego wzmaka. Dodam że wzmacniacz (Hifonics Brutus BX 1500D) kupiłem bardziej w celach przyszłościowych,...
Witam . Mam pewnien problem , potrzebowałem mocnego alternatora suzuki samuraia z wyciągarką elektryczną . Więc wybór padł na alternator 220A Valeo z BMW X3 F25 ( 8507625 ) , dzisiaj go otrzymałem i chciałem go od razu sprawdić " na stole " , wkręciłem go w imadło , podłączyłem akumulator masę pod obudowę , plus pod złącze B+ , i wzbudzenie przez żarówkę...
Ostatnio zauważyłem, że mocno nagrzewa się alternator ( gorący) Zmieniłem szczotki i przetoczyłem wirnik, ale nic nie pomogło. Na małych obrotach lampka lekko świeci, a ogólnie gaśnie. Ładowanie raczej jest (nie sprawdzałem jeszcze) Co to może być ? Samochód Nissan Sunny
To jest dość mocny alternator nie ryzykowałbym regulatora od malucha. Prąd wzbudzenia może być za duży nawet jeśli chwilowo działa elektryk kazał przykrecić mi ten gruby kabel, a ztych dwóch pozostałych zdjąć izolacje i pierw jeden a potem drugi przyłozyć do masy, To jest dziwne, po co do masy? Dotykałeś do masy przewody które idą od alternatora?czy...
witam, napięcie ładowania akumulatora - za niski sygnał (u mnie sie to pojawiło jak dość mocno zalałem alternator)
Ja siedzę w alternatorach już kilka lat ostatnio dużo w tych od mitsubishi i wiem że to podły alternator do naprawy .mam jakieś mostki dodatnie i ujemne mogę ci pomóc napisz jak mocny masz alternator bo w mostkach była różnica, i jaki masz wtyk układ konektorów. Jest ( I I ) czy ( T) mam też jakieś szczotkotrzymacze z regulatorami. no wiec tak, dowiedziałem...
mocny 1 alternator i drugi akumulator, ale rozdzielony z samochodowym. ładowanie poprzez przekaznik
Witam Alternator nissan serena 2.0 96 r podłączyłem pod traktor odpaliłem nie podłączając przewodów zmierzyłem napięcie dawał jakieś 10v a potem już wogóle nie dawał, domyslam się że zanim zacząłem sprawdzać trzeba było go podłączyć pod akumulatory. Więc spaliłem go tak? podobno da sie cos z tym jeszcze zrobić wymienić w nim regulator czy coś? ewentualnie...
Witam. Dogrzewanie świec , zbyt mocno obciąża alternator przez zbyt długi czas, przez co kończy się to tak jak u Ciebie. Pozdrawiam Artur. Dobre warsztaty znają temat doskonale .
A co ty diesla masz że chcesz taki mocny alternator?
Strumieniu wiadomości..... kilkanaście dni temu zakładałem nowe świece żarowe do tego silnika tj. DTL. Klientowi założyłem CHAMPIONY CH68. Tego typu świece występują w wielu autach. Bardzo wątpię czy ta konstrukcja świec jest przystosowana do przedłużonej pracy tj. do dogrzewania . Również biorąc pod uwagę to ze astra z tym silnikiem ma normę czystości...
Andrzej, jak by była do kitu bateria to nie zakręcił by. Jak by była mocno rozładowana to alternator grzał by się. Sam wiesz, że dłonią sprawdzisz lepiej niż cęgówką. Spadek napięcia? Za grube kable w bejcy są, poza tym kabeloczka są oblutowane.
Alternator dobry . Rozłożyłem wyświetlacz diodowy . Dwie płytki Made in USA z 1996 roku - to jest stare 25 lat . Przeczyściłem trochę taśmę łączącą płytę z wyświetlaczem ( plastykowa z ścieżkami zakończonymi stykami grafitowymi) . Zadziałał przycisk "start" wydaje dźwięk po naciśnięciu ale po mocnym rozkręceniu alternatora daje on na styku 12Volt tylko...
grube da pod rorusznik,jest tam takie mocno gnijące kabeloczko
Czyli co mam podac na IG? Z plusa akumulatora po stacyjce na IG? A i jeszcze jedno pytanie: do kontrolki ładowania włożyłem żarówke z postojówki od malucha, nie za mocna?(4w)
Witam. Od dwóch lat jestem nieszczęśliwą posiadaczką samochodu Hyundai IX35 rok prod 2010 2.0 crdi. Od samego początku są problemy z rozładowującym się akumulatorem. W pierwszym roku było to sporadyczne i tylko wtedy kiedy spadł mocny deszcz. Bateria wyładowana na maksa. Po wejściu paliła się delikatnie kontrolka baterii. Jednak od ostatniej jesieni...
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
Remote da rade bez problemu uruchomić oba. A obliczyć jak długo zagra, na postoju bez zasilania z alternatora, nie można obliczyć. Na to wpływa kilka czynników. Nie będe sie rozpisywał czemu. Mocne granie jak piszesz w tych % to max 30 min. i aku zdechnie, bez zasilania z alternatora.
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Mam dzisiaj okazję, jak znajdę trochę czasu pomierze dokladnie co i jak. Przedstawie pomiary i opis finalu hipotetycznej awarii alternatora. Moje spostrzeżenia i wnioski są poparte TYLKO wiedzą praktyczną. Chyba Ci się jakieś felerne trafiły, te diody. Proponuję (tylko nie w aucie), dać wzbudzenie bez regulatora, rozpędzić alternator i zmierzyć napięcie...
W Punciaku bez klimy elegancko wychodzi do góry.W moim przypadku jest to alternator przykręcony na stałe a naciąg paska wielorowkowego dokonuje się przez rolkę umieszczoną na dźwigni.Wyjęcie dołem bez rozpięcia półosi lub odkręcenia silnika jest niemożliwe .Początkowo miałem wstawić nowy alternator ale ze względu na koszty wybrałem regenerowany.Trafiłem...
Ale podoba mi się to ze zainteresowany nie pyta co może byc i jedzie na warsztat się mądrzyc ale dziala Ja z takiego pokolenia ;) , wprawiłem się w długotrwałych naprawach ( ZURiT), gdzie czasami kondensatora kilka piko z upływnością szukało się tydzień. MM2X napisał: Zmostkowałem dzisiaj połączenie "+" akumulatora i "+" wejścia skrzynki bezpiecznikowej...
Może w końcu ktoś to Tu powie że 13,6 V to 50% napięcia znamionowego, bo 0% ładowania to nie 0 V a 12,6 V a max to 14,4 V Hipoteza prawie dobra jak każda inna ale ja pozostaję przy odniesieniu do napięcia 14,4V czyli uznaję, że 13,6V to 94,4(4)% napięcia znamionowego. Trzymając się twoich napięć granicznych, ładowanie akumulatora ustaje przy 87,5%....
Witam, W w/w samochodzie marki FSC ŻUK, z benzynowym silnikiem S21 mam następującą sytuację z obwodem ładowania akumulatora. Oryginalnie był tam zamontowany mechaniczny regulator napięcia, który uległ uszkodzeniu i podawał zbyt duży prąd ładowania (rzędu 17v). Regulator został wymieniony na elektroniczny JEZPOL RNA 2. Alternator jest 9 diodowy i ten...
Przede wszystkim kontrolka ładowania powinna swiecic po właczeniu zapłonu .. jesli sie tak NIE dzieje to moze byc urwany przewód cienki niebieski moga byc wytarte szczotki i komutator moze byc uszkodzony wirnik albo regulator . Natomiast jesli lampka ładowania po właczeniu zapłonu swieci i po odpaleniu silnika gasnie (zadnego podswietlania żarzenia...
Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego...
Dzisiaj nastąpił ciąg dalszy walki z alternatorem. Rozkręciłem go żeby sprawdzić po raz kolejny diody, lecz tym razem pod obciążeniem. Jedno uzwojenie było przegrzane do tego stopnia że druty były luźne i bez izolacji. No ale skoro wcześniej tak się nagrzał to mocno mnie to nie zdziwiło. Diody w prostowniku sprawdziłem napięciem 30V i nic... Wszystkie...
Witam, mam do zaproponowania ciekawy pomysł na stół do sprawdzania alternatorów. Wykorzystujemy kompletny stół wraz z silnikiem i sprzęgłem od maszyny do szycia np. minerva - można je kupić np. na allegro już od 200zł. Co przez to zyskujemy: - bardzo stabilny z bardzo mocnym blatem stół - napęd z paskiem klinowym z płynną regulacją obrotów za pomocą...
Witam :) "Skonstruowałem", bazując na kilku projektach z elektrody tester alternatorów. Mam problem z kontrolką od ładowania. Realizacja jest prosta, jak w dwóch znalezionych na elektrodzie projektach: dajemy +12V szeregowo przez żarówkę na zacisk wzbudzenia altka. Gdy potencjały po obu stronach żarówki się zrównają - przestanie świecić. Jednak jest...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy regulator napiecia jest odzielnie ?!!! Napewno prad wzbudzenia...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności w zakresie budowy urządzeń mechanicznych napędzanych...
Hm... chodziło dokładnie o wymianę alternatora na mocniejszy. Klemy mam oczyszczone i wszystko jest OK, ale chciałbym założyć duży akumulator, a wiem, że nie będzie doładowywany... Dodatkowo, przy zamontowaniu halogenów... autko po 5 minutach stania na światłach nie odpala :) Wiem, że nie zostawia się na światłach 8) Są jednak pewne sytuacje, że trzeba...
sprzeglo to stosuje sie najczesciej w silnikach diesla ze wzgledu na duza nieruwnomiernosc obrotu walu silnika podczas pracy na biegu jalowym , glownie spowodowana mala masa kola zamachowego . i dosyc niskimi wolnymi obrotani walu w dzisiejszych silnikach i ma na celu nieprzenoszenie szarpniec na wirnik alternatora podczas zaplonu mieszanki w cylindrach....
witam Zapalając silnik kontrolka od ładowania gaśnie włączając światła kontrolka nadal nie świeci ale jak dodam gazu to zaczyna się delikatnie swiecic a jak dodam jeszcze kilka uządzen to się mocno świeci i rozładowuje akumulator. Co się mogło zepsuć.
witam Zapalając silnik kontrolka od ładowania gaśnie włączając światła kontrolka nadal nie świeci ale jak dodam gazu to zaczyna się delikatnie swiecic a jak dodam jeszcze kilka uządzen to się mocno świeci i rozładowuje akumulator. Co się mogło zepsuć.
Nie robiłem takiego, ale jeżeli jest zwarcie wewnętrzne puszczam na probierni, pozwalam lekko zagrzać, szybko rozbieram i po temperaturze odszukuję zwarcie. A może masz mocno rozładowany akumulator i też będzie hamował. Jak sprawdzasz. Zwartego jednego zwoju nie sprawdzisz pomiarem oporności.
Ja miałem coś podobnego z przygasaniem świateł wszystkich jakie tylko są. Podczas jazdy czy przegazowania wzystko przygasało. Działo się to zupełnie "ni stąd ni z owąd". Coś wpadło pomiędzy szczotkę i ślizgacz(czy jak to się nazywa :|) i porysowało jedno i drugie. Pomógł papier ścierny "500" i polerowanie filcem ślizgacza, wymiana szczotek i na wszelki...
A mnie na szkoleniu w germani mówili że sprzęgło alternatora ma uspokoić telepanie paska bo nowoczesne silniki diesla mocno przyspieszają w momeńcie zapłonu mieszanki w cylindrze,żeby za chwilę zwolnić i znowu przyspieszyć bo akurat w innym cylindrze nastąpił zapłon.Nawet fajne filmiki pokazywali z pomiarów.
Czy żarówka będzie pracować zgodnie z założeniem? czy opornik nie będzie się mocno grzać jak popłynie przez niego prąd? Można by zamiast tego założyć przekaźnik? opór jego uzwojenia był by wystarczający?
Takie alternatory jak w Fabii to z ręką na ptaku mogę odkręcić. Dla potomnych okazało się nie zbędne wycięcie grilla i kawałka pasa - akurat był mocno zardzewiały i wymagał wymiany. Z tego co się dowiedziałem nie zbędne okazuje się demontaż silnika.
Posiadam małe autko Suzuki Swift GTi , które seryjnie ma alternator 50 lub 55A . Jako że posiadam sporo muzyki w aucie ( dwa wzmacniacze 300watt rms w 4ohm i 170watt rms drugi ) założyłem sobie alternator Mando z Kia Clarus II 2.0 16v DOHC o mocy 90A. Obecnie mam akumulator 55AH firmy Moll i po wiecznym niedoładowywaniu małym alternatorem jest już powoli...
Witam, ostatnio znalazlem usterke w moim Oplu Zafira dot. braku ladowania spowodowanego skorodowanym polaczeniem masowym alternator-silnik. Chodzi mi o to, ze zaczalem sie zastanawiac jak na kablu pomiedzy biegunem (-) akumulatora i silnikiem moze odlozyc sie napiecie ktore zmierzylem miernikiem. Czy ktos moze mi lopatologicznie wytlumaczyc, np. ze...
Schemat testowy tego typu regulatorów sugerowałby że zaiste sterowanie wzbudzeniem realizowane są przez plus. Niestety, alternator jest częścią dość mocno ocertyfikowanej maszyny, więc nie możemy wprowadzać żadnych zmian.
Witam, mam problem z golfem 2 1,3benzyna. Wygląda to tak że jakiś czas temu zaczął się problem z światłami które raz świeciły jaśniej i gasly, wycieraczki miały dziwne prędkości raz szybko wycieraja raz ruszaly się z prędkością żółwia(ledwo się ruszyly). Problem ustapil(światła świeciły mocno i wycieraczki z dużą predkoscia). W pewnym momencie spalił...
Miałem dzisiaj taki problem jak w tytule. Transporter T4 1998 rok silnik ABL 1,9 TD 50 KW Zaświeciła mi się w czasie jazdy kontrolka oleju. Sprawdziłem wszystko, dokupiłem i dolałem olej na 1 stacji benzynowej. Dalej kontrolka się zapala i piszczy buczek. Myślę: kiepsko, albo czujnik, albo pompa oleju - silnik do roboty - oby dojechać do domu. Jakoś...
Nie sądzę aby falowanie obrotów silnika było spowodowane napięciem wyższym o 0.2v, zapewne problem powróci a znikł przez odpinane klemy, ale raczej już tutaj się do tego nie przyznasz. Piękne podsumowanie. :D Raz tylko miałem falowanie obrotów (ford) spowodowane alternatorem. Śruba energetyczna na alternatorze była tak mocno skorodowana że stanowiła...
Witam! Mam taki problem z alternatorem w Punto I: sporadycznie (ostatnio coraz czesciej) zdarza sie ze w deszczowe dni zaczyna wyc alternator. Przez kilka minut od uruchomienia silnika, grzeje sie przy tym mocno, czuc swad palonej izolacji... zatrzymanie silnika na chwilke i odpalenie od nowa zazwyczaj pomaga. Raz zdarzylo sie tak ze alternator odezwal...
Mozliwe wiec ze rzeczywiscie regulator Ci walnal. Ale sprawdz jeszcze szczotki w alternatorze. To jest element z natury sie zuzywajacy, i jak sa mocno wytarte-ladowanie moze byc slabsze.
Wszystko zależy od tego jak mocno trzyma łożysko. Jeżeli już to ja robię to dwoma śrubokrętami symetrycznie. Ale jezeli tego nie robiłeś to nie polecam, bo łatwo uszkodzić obudowę.
Zla Masa, uszkodzony regulator, oberwany przewod ladowania pomiedzy alternatorem a rozrusznikiem i uszkodzony sam alternator.
Stożka tam nie ma. Przy pomocy tego klucza poradziłem sobie bez klucza udarowego i nawet mocno się nie napracowałem.
Moje autko to talbot Horizon 1.1 , mam problem pewnego dnia padł akumulator i okazało sie ze alternator nie ładuje. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem , miałem taki jak w tym temacie : Regulator tez miał zółty kabelek więc podpiełem go pod +12 V tak jak na zdjęciu : Uploaded with [URL=]ImageShack.us Dalej nie ładuje , nie wiem czy coś...
Twój sposób jest najlepszy bo najszybszy. Ale sprawdza się tylko przy 1,6 ? Już przy 1,8 sprężarka klimy się "tak mocno rozpycha" że trzeba od dołu sztukować. I chyba od dołu wyjdzie bez rozpinania pół-łosi.
Witam serdecznie, ja bardzo rzadko zajmuję się alternatorami i stąd też moje niewielkie pojęcie o nich bo w sumie robię je tylko w swoich samochodach, a takiego problemu jeszcze nie miałem. Tak czy owak dostałem od szwagierki Skodę Felicię 1.3 MPI 68 KM produkcja w roku 1997. Powód - świeci się kontrolka akumulatora. Pierwsze jednak na co zwróciłem...
Chciałem użyć prądnicy z motoroweru bo chodziło mi o małe opory i tym samym mniejsze spalanie na czym bardzo mi zależy.Z wydajnością myślę, że byłoby ok.Jednak z powodu mojej niewiedzy elektronicznej zdecyduje się na alternator, wymiana lub dostępność regulatora to żaden problem.Dzięki za podpowiedź. W kwestii oporów i spalania fizyki nie przeskoczysz....
Tak jak wspomniałem, może być opcja doładowywania akumulatorów za pomocą silnika spalinowego i tak jak mówisz chyba byłaby to najrozsądniejsza opcja. To Ty musisz wiedzieć, czego chcesz i jak ma to działać. projekt napędu hybrydowego Nie nazwałbym tego hybrydą, tylko napędem elektrycznym. odpada opcja z konstrukcją trzykołową To będziesz miał dość...
Coś ci mocno źre prąd, odłącz świece żarowe na początek.
Też mam 1,2 8V. U mnie się sprawa wyjaśniła i problem znika gdy paliwa w baku jest mniej więcej połowa. Wskazuje to na filtr oparów paliwa, podobno jest dosyć awaryjny. U Ciebie jeśli ma to związek z włączeniem ogrzewania szyby to w tej sytuacji jest większe dociążenie silnika alternatorem. Tylko w czym może być problem to nie wiem.
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
I tak właśnie jest po to ten zawór zwrotny 11, podłączony do ramienia bo tam jest najwyższe ciśnienie robocze i uzupełni cylindry obrotu najwyższym ciśnieniem sporo wyższym niż pracuje układ obrotu. A zawór zwrotny zabezpiecza by te ciśnienie nie uciekało zostało w tych cylindrach obrotu. tak, wymieniana była przednia pompa pod alternatorem. Przyznam...
Upływności nie masz dużej więc jest bardzo dziwne, że akumulator padł Ci po zaledwie tygodniu postoju. Ile on ma lat? Po drugie: ładowanie jest zdecydowanie za słabe. Po włączeniu świateł, podgrzewania szyby i tym podobnych pożeraczy, to przy obrotach ok 3 tys nie powinno spaść poniżej 13,9V Zwłaszcza sam początek jest mocno niepokojący. Jesteś w stanie...
Haaaa.... Jak było by tak łatwo zdobyć ten 500W to bym już go miał naprawdę szukałem wszędzie. No do czego mi potrzeba. Hm... 1. Układ zapłonowy 4A 2. Lampa przednia ok 10-20A (zależy czy żarówka 55/60W czy 95/100W) 3. Pozostałe lampy ok 3A (pozycje stop itd.) 4. Szperacz na wózku ok 10A Czyli jak by nie włączać niczego to ten alternator od Górniaka...
Nijak nie będą wyglądać. Tego się nie da obliczyć "na pałę", bo charakterystyka sprawności alternatora jest mocno zdeformowana, to trzeba zmierzyć albo znaleźć na wykresie danego alternatora. A skąd takie wykresy weźmiesz? Producenci z zasady nie udostępniają takich danych pospólstwu.
A więc ta z mojej strony, kolega nie ma czasu na wykonanie dla ciebie sterownika ma duży projekt do wykonania . Dalej co do mocowania altka , ja osadzałem go w stałej pryzmie mocując łańcuchem i dociskając śrubą . pryzma ruchoma w dwóch płaszczyznach poziomych. To pryzma wyjęta ze stołu chyba S1. A czasami jak chciałem sprawdzić ,, na szybko czy ładuje...
Patrzyłem na ten alternator. Najpierw ściągnąłem pasek osprzętu i kręciłem wirnikiem. Efekt ? Sprzęgiełko kręci wirnikiem w obie strony więc coś jest nie tak.. W dodatku gdy mocnej zakręciłem słychać było szum, prawdopodobnie z łożysk. Po odpaleniu bez paska silniczek chodził cichutko jak nigdy. Po założeniu paska i ponownym odpaleniu zrobiło się głośniej,...
alternator o mocy 200ah Nie ma czegoś takiego. Możliwe, że chodziło Tobie o alternator 200A. czy moge tam wlozyc akumulator 100ah Możesz taki akumulator zastosować i nie musisz zmieniać alternatora. czy lepiej kupic kondensator 3 faraty Takiego czegoś nie ma. Jest kondensator 3 farady. Najważniejsze, tak jak napisali Koledzy, zastosować odpowiednie...
Dwa dni temu stało się coś dziwnego. Wsiadam do auta, próbuję odpalić a kontrolki zapłonu itp. nawet nie drgnęły. Zero reakcji podczas próby włączenia zapłonu. W pierwszej kolejności maska w górę i sprawdzenie klem na akumulatorze itp. Wszystko ok, więc miernik w rękę i mierzymy. Miernik wskazał 0,2V czyli akumulator kompletnie martwy. Nie wiem dlaczego...
Alternator 150 amp Rozrusznik 1,4 kw (czyli przy 12 v 120 amp, lub przy 14 100 amp - tak mi wyliczył kalkulator) I teraz powstaje pytanie jakie bezpieczniki zastosować. Rozrusznik: 225 megaval Alternator: 175 megaval Zastanawiam się też nad bezpiecznikami automatami, ale nie wiem ile wara ta chińszczyzna: Nic to się nie klei z tym że np w renault jest...
Alternator sruba M6 do pradowej rozrusznika. Przewod kontrolki z przylacza regulatora do wtyku d+ alternatora. Kolega nie uwzględnia że lampka w przypadku prądnicy jest inaczej włączona do instalacji niż w przypadku alternatora (i znów jakiego?). [syntax=vbnet] Wciągniku jest amperomierz pokazujący ładowanie.[/syntax] Mocno wątpię.
Witam, posiadam przekaźnik sterownia elektrycznymi szybami, który najprawdopodobniej potrzebuje informacji o uruchomionym silniku. Ten sygnał idzie od alternatora. Pytanie z jakim się zwracam, czy po podłączeniu do tego przewodu żarówki i włączeniu zapłonu, żarówka miga słabym światłem. Po uruchomieniu silnika świeci mocnym, ciągłym światłem. Czy takie...
I napinacz żeby nim nie telepało. Co do pracy alternatora. Jedynie chłodzenie ucierpi przy pracy w lewą stronę (straci trochę na wydajności) i o ile nie będziesz cały czas potrzebował z niego 100 % prądu to nic mu się nie stanie. Druga sprawa to sprzęgiełko ale spokojnie można je odkręcić i dać sztywną szajbę nawet na pasek V 17mm bądź 19 mm. Ale trzeba...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
A może jest mechaniczne uszkodzenie w alternatorze.... Jeśli śruba jest mocno gorąca, to być może wewnątrz alternatora w jej okolicy jest jakaś rezystancja. Być może jej styk w alternatorze nie jest "pewny" i stąd ta jej wysoka temperatura. Generalnie gorący jest styk posiadający wysoką rezystancję, ale w ten sposób można zajeździć alternator, gdyż...
Brat ma tę Felicje i problem nienajlepszej wydajności instalacji elektrycznej to "ten typ tak ma". Akumulator jest ciągle niedoładowany od kiedy musimy jeździć na światłach cały rok. Ale to jest wina instalacji elektrycznej (za cienkie kable) a nie alternatora. Pomaga zamontowanie: - Czesi zaoszczędzili na kablach i ten od alternatora daje ogrome straty...
Możliwość istnieje, ale nikt jej nie stosuje. 1 - Takie alternatory są bardzo kosztowne - pakiety akumulatorowe są wielokrotnie tańsze. 2 - Alternator dodatkowo obciąża silnik, tracimy więc moc, która mogłaby napędzać naszą łódkę. Za darmo ta energia nie jest. 3 - Jeżeli silnik zgaśnie, tracimy sterowanie. 4 - nie potrzebna komplikacja prostego układu...
Myślę że na starych przewodach raczej nie robią się ze starości bąble-ale mogę się mylić :D Tak,ten przewód łączy zacisk prądowy 30 alternatora z rozrusznikiem a potem na akumulator.Z tego co widać, zwarcie albo mocne przeciążenie nastąpiło przy albo w alternatorze.Gdyby było zwarcie w alternatorze musiałyby być zrąbane diody plusowe,a gdyby tak było...
nalepiej jak byś podał jaki alternator-czy z wentylatorem wewnętrznym czy zewnetrznym. Ten drugi, starego typu, ma ciekawą konstrukcję wewnątrzną i można się mocna skuć na naprawie.
Miałem podobne problemy z alternatorem- urywały się przewody.Pomogło owinięcie tych przewodów wraz z osią wirnika /wcześniej zaizolowanych koszulką/ mocną nicią i zalanie distalem. Niszczyły je drgania i siła odśrodkowa.
Te szumy miałem od początku ale porównując do radyjek z lat 90-tych uznałem, że po prostu jest to super chiński wytwór więc tak pewnie musi być Tu jest smutna prawda wg.mnie. To radio jest wytworem firmy "krzak"-a o nazwie Farun.Podobnie jak Gamma I AM.W Gammie I AM też jest filtr ANL niby jak w Unidenach, ale... Wystarczy włączyć silnik a ANL sobie...
Witam, rozsypał mi się alternator, z konieczności wrzuciłem z Golfa, ten sam, ale o mniejszej wydajności prądowej, 70A, oryginalnie był 90A - czy na takim alternatorze może jeździć, czy jednak konieczny jest 90A? Napięcie ładowania nieco spada po włączeniu odbiorników, ale utrzymuje się w granicach 13,5V Dodatkowo, w tym alternatorze z golfa jest wpięty...
Posiadam Suzuki Maruti z silnikiem 800 z 1992 roku. Ostatnio aerometr (czy jak to się tam zwie) na akumulatorze z zielonego zrobił się biały. Na akumulatorze są oznaczenia: - zielony (naładowany) - czarny (rozładowany) - biały (uszkodzenie, zgłosić się do ASO) Na forum czytałem, że białe jest wtedy jak jest za mała gęstość elektrolitu w akumulatorze....
Witam jak w temacie autko Opel Vectra 89r problem z Ładowaniem. Zapaliła sie czerwona Lampka od Ładowania i już nie chciała zgasnąć. Sprawa wygląda tak. Alternator wykręciłem na początek wykręciłem z alternatora ten czarny element o oznaczeniu EL 14V 4C (wnioskuje że to jakiś stabilizator) on ma jedną szczotkę przydartą dość mocno. Poczyściłem to zapakowałem...
BOSCH 150 0 123 520 002 nc --> 14v 150A 021 903 025C Problemem tego alternatora okazała się jego nowoczesność. Układ uzwojenia otwarty nieskojarzony kojarzony w mostku. 12 diodowy mostek + 3 diody wzbudzenia, z uzwojenia wychodzi 6 drutów. Połączyłem uzwojenie w gwiazdę, wymontowałem całkowicie cały oryginalny mostek i wyprowadziłem 3 grube przewody...
Witam klient zgłosił uszkodzony obrotomierz i świecąca kontrolka ładowania diagnoza prosta brak ładowania alternator Valeo 60A po zdjęciu regulatora mocno wytarty wewnętrzny pierścień aż popękany szczotka jakby wypalona, wymiana alternatora na Boscha 70A, po uruchomieniu wszystko jest ok. gdyby nie to że po paru minutach alternator jest dość gorący...