Obawiam się, że to zagadka dla bardzo wtajemniczonych w zasilaniu diesla. W Corsie 1.7 CDTI silnik Isuzu o oznaczeniu opla Z17DTH i mocy 100 KM mam układ zasilania CR Denso (pompa + wtryskiwacze). Silnik bez DPF, co ważne w tym przypadku. Chodził dobrze długi czas, aż tu pewnego dnia niedługo po zatankowaniu na markowej stacji (ale innej niż zwykle...
Zbiornik mam na zewnatrz i dwie rurki ssąca i odprowadzajaca nadmiar paliwo z powrotem do zbiornika.Wewnatrz zbiornika zsuneła sie rurka ssaca paliwo i całe paliwo zleciało-mam pusta rurkę. Jest z 8 m tej rurki idacej po suficie do pieca.Piec nie zasysa -wyłącza sie z braku paliwa- z karnistra na krótko startuje normalnie.Jak napełnic taka rurkę paliwem?
no wlasnie problem w tym, ze widzialem na allegro pompke do uniaka i jakas inna sie wydaje.. w cienkim z pompki wychdza 3 ruski: przypływ, odpływ i wylot do gaznika a w tej od uno jakis tego nie ma.. moze inaczej w uno jest rozwiazany powrot nadmiaru paliwa.. Dodano po 1 (...) wychadzą oczywiście 3 rurki :D
...o ile wszystkie nie są jednakowej grubości. Jeśli dobrze pamiętam - w niemieckich markach zawsze brązowy był masą. A pozostałe - troche zagadka. Tak intuicyjnie wychodzi mi, że podłączyłbym czarny i brązowy, ale ciekawe, do czego dwa pozostałe. Coś mi świechta, że czasem pompy miały jakby dwie wydajności - przy uruchamianiu silnika duża dawka, a...
Ba, oczywiście - myślałem o tym. Auto jest koleżanki, która została przesłuchana na okoliczność tankowania samochodu. Z zeznań wynika, że tylko Statoil i Orlen jest grany w Warszawie na Mokotowie. Więc spora byłaby już afera, gdyby tu leżał problem. Nie było również tankowane z żadnego kanistra czy inna podobna kombinacja. Zastanawia mnie jeszcze tan...
Nie mogę odpalić e39 535. Auto kupione nie na chodzie, oficjalna wersja że padła pompa paliwa. Może w paru zdaniach opiszę moją 3 dniową walkę jak na razie zakończoną niepowodzeniem. Myślę że usterka w tym aucie jest bardziej złożona, ale już wyeliminowałem parę czynników. Części, które wymieniłem są oczywiście nowe. 1. Wymieniłem pompę paliwa. Auto...
Przy pompkach elektrycznych po przekręceniu kluczyka pompka powinna chodzi przez cały czas, nadmiar paliwa który nie jest wykorzystany wraca z powrotem do zbiornika. Spróbuj na krótko podać napięcie przez bezpiecznik np 7,5A na pompkę i sprawdź czy wtedy autko zapali normalnie.
Jak wynika z nagłówka, auto benzyna/LPG. Rocznik 1999, moc 74kW. Objawy: - auto ma problem odpalić na zimnym silniku; jeśli robię to "jak trzeba" czyli zapłon, po nieudanym zapłonie, wracam do pozycji zero, potem pozycja startowa, czekam na zgaśnięcie kontrolek i daję zapłon, to mogę se tak palić i 30 razy i nie odpali; żeby auto w ogóle odpaliło, to...
Ja tam nie widzę żadnego problemu założyć pompki paliwa od skutera, np. od Keeway Flash lub Gilery Runner. W celu zainstalowania takiej pompki będzie trzeba dorobić króciec od komory korbowej silnika, występujące tam ciśnienie powoduje pompowanie paliwa. Korzystne pod względem konstrukcji zaworu iglicowego gaźnika będzie wykonanie dodatkowego zbiorniczka...
Nie wiem jak jest w oplu ale w VW przy kazdym starcie stacyjki komp załacza pomkę na ok 5 s, i jezeli nia zapalisz to ją wyłącza. Nie ma kontroli ciśnienia odłączającej pompę, jest "przelew" powodujący powrót nadmiaru paliwa. U Ciebie wygląda na jakiś niestyk na trasie Stacyjka- ecu - przekażnik pompy. Pozdr.J.
Regulator cisnienia paliwa montowany na końcu zespołu wtryskowego reguluje cisnienie w układzie paliwowym. Składa się z metalowej obudowy, przedzielonej przeponą na dwie komory. Sprężyna dociska przeponę do grzybka zaworu. Jeżeli cisnienie paliwa przekracza ustalona wartosć, zawór otwiera się w celu umożliwienia przepływu do zbiornika nadmiaru paliwa....
Nawet szczelny zaworek i pływak sobie nie poradzi z tą elektryczną pompką. Zgłębiałem ten temat dawno temu, taki urok tej pompki elektrycznej. Jeden ze sposobów to dorobienie czegoś w rodzaju odpływu do baku nadmiaru paliwa.
Niestety to była awaria wtrysku. Przy niskich obrotach chodził równo przy zejściu z wysokich silnik się telepał przez chwilę, aż nie wydmuchał nadmiaru paliwa. Wymiana wtrysku (500pln) i chodzi jak rakieta. Nie polecam serwisu Feu-Vert - chcieli mi wszystko inne powymieniać, mimo czujności i tak zostawiłem u nich 450 PLN i nic nie pomogli.
Jak to wytłumaczyć? Ano bardzo prosto - mieszanina par benzyny z powietrzem jest palna i wybuchowa tylko w pewnym zakresie stężeń. Gdyby było inaczej to np. silniki nie zalewałyby się nadmiarem paliwa. Kiedy benzyny w powietrzu jest więcej jak 7% to taka mieszanina się nie zapali a tym bardziej nie wybuchnie. A ponieważ w normalnych warunkach w zbiorniku...
Tak czy tak zacząć muszę od wymiany oleju, jest mocno rozcieńczony, a pierwsze co padnie to napęd pompy oleju (zębatki z tworzywa) - to także potwierdzone info :). Spróbuję jeszcze 2 rzeczy: raz będę do gasił "kill switch'em" - natychmiast odłącza pompę paliwa i dwa, sprawdzę przewód podciśnienia od regulatora ciśnienia do kolektora dolotowego czy przypadkiem...
A dlaczego wraca z pompy (czy to w pompie podgrzewa się ?) a z drugiej - odprowadzane jest do zbiornika ? Po co do zbiornika ?? W pompie w zasadzie się nie podgrzewa, chociaż ona jako element przyległy do silnika też nabiera temperaturki. Główna ilość tego "zwrotu' pochodzi od wtryskiwaczy czyli ich elementów przelewowych, odprowadzających nadmiar...
Witam, mam maly a zarazem wielki problem ze swoim golfem 1.9 tdi ajm z 2000r. Od dluzszego czasu zapowietrza mi sie uklad paliwowy A dokladniej filtr paliwa. Nadmiar paliwa ktory powinien trafic najpierw do filtra paliwa i go dopelnic trafia bezposrednio do zbiornika. Probowalem juz wszystkich mozliwych sposobow. Brak bombelkow powietrza przed filtrem...
Przedmiot dociekań jak w tytule! Wymieniono: - akumulator nowy, - starter nowy, - świeca nowa zgodna z katalogiem, Objawy: - długo trzeba kręcić zanim się uruchomi, jak jest zimny,(sporadycznie uruchamia się od razu), - świeca mokra, - z rury wydechowej cuchnie paliwem, - gdy się uruchomi, przez chwilę dymi na lekko niebiesko. Dopala resztki nadmiaru...
Cześć. Mam starą kosę 4t, kilka lat leżała nieużywana, jak próbowałem ją odpalić, to zauważyłem, że pompka nie pompuje paliwa. Problemem były popękanie rurki, jedna z filtrem paliwa, druga odprowadzająca nadmiar paliwa do zbiorniczka. Za pomocą plaka odpaliłem. Ucieszyłem się, ale pokosiłem tak może z 10 min, troszkę dymiła i padła. Teraz nie mogę odpalić,...
Witam serdecznie posiadam skuter Jazz i od gaźnika wychodzi rurka od nadmiaru paliwa w nim i cieknie mi z niej cały czas paliwo podczas gdy silnik pracuje dodam jeszcze że przez to nie wchodzi mi na duże obroty bo zaraz gaśnie. Jaka może być tego przyczyna? Dziękuje za odpowiedz Proszę poprawić tytuł tematu. Regulamin, punkt 11. Mod. Rycho T
Witam mam problem z nagrzewnicą olejową dedra pierwsze zalanie ropą i wypaliłem go potem zalałem olej opałowy czerwoną ropę wypaliła parę litrów po czym gasła , spuściłem ją zalałem nową ropą i efekty są takie że jak odpalam dymi jak z lokomotywy śmierdzi sprawdziłem fotokomórkę czysta filtr powietrza też czysty i jest nadmiar paliwa który wypływa z...
Może dałoby się zastosować jakiś przepływomież na przewodzie doprowadzającym paliwo ... a co z przewodem odprowadzającym nadmiar paliwa do zbiornika?
Podczas jazdy na LPG pompa MUSI być wyłaczona. Stwierdzam z to przykrością ale niestety nie masz za grosz racji. Jeżeli pompa nie pracuje to wcześniej czy później ulegnie zatarciu. We wszystkich układach zasilania jest coś takiego jak przelew służący do oddawania nadmiaru paliwa spowrotem do baku. Podczas jazdy na gazie banzyka krąży sobie w obiegu...
do autoel a nie zauważyłeś pompek w obudowach do kturych wraca nadmiar paliwa i są całe zanużone ,np pasat.golf itd. mam opla corse moja pompka wyje 2.5 roku bo popszedni właściciel źle ją zamontował i dotyka do ścianek czasami cykliczne wycie jest spowodowane zaworkiem zwrotnym spokojnie inna podpasuje o ile nie będzie o dużo mniejszej pojemności.
Włóż przekaźnik i jedź spokojnie dalej w przeciwnym wypadku paliwka nie 1/4 a 3/4 i to jeszcze ne daje 100% pewności że się nie skopci, gadki że "ma pracować cały czas bo się uszkodzi" włóż między bajki. Z przejściem na benzynę nie ma najmniejszego problemu, ćwiczyłem to w różnych samochodach (w polonezach też), pomka wali taki nadmiar paliwa że ew....
W twoim golfie jest zastosowany wtrysk jednopunktowy monomotronic o ciśnieniu na wtryskiwaczu od 0,8 do 1,2 bara a w przypadku wtrysku wielopunktowego ciśnienie może wynosić około 3,5 bara. Generalnie zakładając pompkę od wielopunktu jest szansa że to "zagada" ponieważ przy wtryskiwaczu znajduje się regulator ciśnienia który nadmiar paliwa będzie upuszczał...
wydaje sie to niemozliwe silnik z takim nadmiarem paliwa powinien nie odpalic jak to wyliczyles?
Witam serdecznie. Jak widzę zdania do końca są podzielone, a czy któryś z kolegów pokusił się kiedyś o rozebranie takiej padniętej pompy? Moja z lanosa nie zatarła się tylko więcej paliwa pompowała z boku (taki zawór przelewowy umieszczony w samej pompie) niż do kolektora paliwowego. Było to spowodowane tym, że w czasie jazdy na lpg nie miała co zrobić...
Ciśnienie masz prawidłowe.Pompka owszem może wytwarzać ciśnienie 4bar,ale zawór przelewowy upuszcza nadmiar paliwa i utrzymuje je na takim poziomie jak podajesz.Co do gaśnięcia to ciężko ocenić może jest to wina czujnika temp. bardzo prawdopodobne jest też przestawienie się sterownika. Sterowniki ulegają zjawisku samoadaptacji,czyli same tak próbują...
Z przepływomierza wychodzi około 8000 impulsów na litr (przepływomierz jest bez stykowy ,zbudowany jest na diodzie IR . Silniki zazwyczaj dostają trzy razy więcej paliwa niż są wstanie wykorzystań Nadmiar paliwa wraca do zbiornika . Programowanie to dla mnie czarna magia :cry:
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Witam. Przy takim czołgu jak malczan może winę mieć wiele rzeczy. A mianowicie: -jeśli ma mokre świece należy sprawdzić iskrę czy w ogóle jest, jeśli nie ma to w kolejności sprawdzić przerwę na platynach, powinno być od 0,47 do 0,53 mm jeśli to jest ok a iskry nie ma to wymienić świece przerwa na elektrodach świecy powinna mieć od 0,6 do 0,7 mm gdy...
Jak się domyślam to ty nie masz gaźnika a układ wtryskowy , a to co nazywasz gaźnikiem to gardziel . Powinieneś sprawdzić ciśnienie w magistrali zasilającej paliwa . Jest to bardzo proste , Należy poszukać wtryskiwaczy , Na jednym końcu jest przewód zasilania na drugim powrót nadmiaru paliwa do baku . Powrót paliwa można rozpoznać po tym ze przed przewodem...
odparowuje nadmiar paliwa i odpala zanim znowu go zaleje
Witam. Akurat nie miałem przyjemności rozbierać na drobne gaźnika (kosy) ale to nie tak jak myślisz. Ten drugi wężyk, to jest nadmiar paliwa, którego gaźnik nie potrzebuje (w danej chwili) i stąd powrót.A do silnika idzie trochę w postaci "mgiełki",pod warunkiem że dysza nie jest zatkana.
potwierdzam to co kolega napisał . W moim c250 zauważyłem Przy unieruchomionym silniku- wystarczy odłączyć przewód nadmiaru paliwa na wtryskiwaczu-którykolwiek z nich - a już można zaobserwować w przewodach przy filtrze (przezroczystych) jak ropka zaczyna cofać się i powstają pęcherzyki powietrza . Po czym jeśli tak się stanie - a wystarczy że tak na...
Poluzuj więc linkę gazu i tyle. Błędnie rozumujesz - wciśnięcie pedału gazu nie powoduje pompowania nie wiadomo jakiego nadmiaru paliwa do silnika. Zakładając jakieś wymyślne odcięcie zlikwidujesz sobie możliwość wyprzedzania itp.
Witam. Mam kolejny problem. Po dość długiej przerwie pompę wtryskową mam po regeneracji od ponad 1,5 roku jest ok. ale pojawił się nowy problem vojtek stopniowo coraz więcej kopci aż do tej pory, gdzie daje jak z parowozu na czarno z olejem jest ok. Stan obserwuję odpala bez problemu, ale podczas dodania gazu puszcza chmurę. Czasami wydaje się, że jest...
Przed zmontowaniem można trochę na papierze ściernym obniżyć pompkę paliwa poprzez wyrównanie jej powierzchni .Często jest wygięta od mocnego dociskania .Po pocieranie na papierze sciernym można zrobić również na podstawie pompki tej ebonitowej. Papier położyć na równym podłożu może być np. kawałek szyby ,równy stół. Po takim zabiegu wydłuży sie skok...
Witam Wprawdzie temat może być już nie aktualny, ale przeglądając go nasuwa się pytanie, dlaczego nikt nie napisał o możliwości zamiany wężyków podczas wymiany filtra paliwa, wtedy pompa zasysa paliwo z rurki którą nadmiar paliwa powinien wracać do zbiornika, a rurka ta jest umieszczona w zbiorniku wyżej od rurki ssącej paliwo i stąd ten problem, mało...
na 100% iglica jest źle bo w simkach jest tylko albo 3 rowek albo 4 rowek w zależności od modelu gaźnika i liczysz nacięcia na iglicy od góry a zawleczka=zapinka jest z podwójnej blaszki wąsami w dół i liczysz dolną blaszkę, chyba zrozumiałe:), dałeś mu maksa paliwa ile można było non stop zalany i jak ma zapalić komora korbowa zalana i tłumik też z...
Witem ponownie. Dalej nie wiem jakiej firmy filtry polecasz kolego "smelektryk". Nie piszę tego przez jakąkolwiek złośliwość tylko z bardzo dużej ciekawości. Dzieje się to dlatego ponieważ dużo firm przerobiłem, łącznie z oryginalnymi filtrami Volvo i mogę śmiało stwierdzić, że hengst to jedna z najwyższych półek zamienników (marka filtru i tak tu nie...
Cieknie Ci z rury odprowadzającej nadmiar paliwa , w gaźniku masz zaworek iglicowy , sprawdź czy domyka po przepełnieniu komory pływakowej.
Ten system to kaskada tzw. pomp strumieniowych (eżektorów) i cały sekret w tym, że pracuje dzięki nadmiarowi paliwa z przelewu, stąd nie sprawdzają się niewydajne zamienniki.
zatkany powrót z listwy - regulator nie ma jak zwrócić nadmiaru paliwa - podnosi się ciśnienie w układzie ( hipoteza ) - sprawdzić powrót z listwy od samego początku aż do baku
Jeśli jesteś pewien działania kranika podciśnieniowego, to sprawdź jeszcze poprawność zamocowania wężyków tj. od paliwa i podciśnienia. Może zamieniono miejsce ich zamocowania np. zamiast paliwowy podłączyć do króćca gaźnika podłączono go do króćca ssania w kolanku gumowym. Skuter z silnikiem 4T (ma inny cykl pracy niż w 2T), a więc nadmiar paliwa może...
Witam. Mam problem ze skuterem. Jechałem kiedyś i po prostu zgasł, a teraz gdy chcę go odpalić to wylewa się paliwo z gaźnika przez wężyk od nadmiaru paliwa w gaźniku. Proszę o pomoc z góry dziękuję.
Witam, Zauważyłem ze moim vojagu po stronie paska rozrządu od spodu kapie dosyć sporo ropy. Przejrzałem kable odprowadzające nadmiar paliwa, listwę doprowadzającą paliwo do listwy i nic. Z góry wszystko wygląda ok, a od spodu po przewodach od sprężarki klimy skapuje paliwo. Jakieś pomysły?
Mam podobny problem wymieniłem dzisiaj wężyk nadmiaru paliwa nowe koncowki, zobaczymy jutro co się dzieje. Tobie Kolego udało się załatwić problem?
Drugi przewód to powrót nadmiaru paliwa. Zasilanie powinno mieć filtr w baku. Powrót raczej nie sięga dna baku, a zasilanie musi.
Współczynnik korekcji nadmiaru paliwa lambda w oplach był kiedyś 1.
Pompa pracuje cały czas, nadmiar paliwa wraca do zbiornika.
Zakładam, że masz wtrysk wielopunktowy gazu na kolektorze dolotowym. Po zakręceniu gazu pali normalnie? (gaz z zakręconego układu jeszcze trochę przeszkadza zanim się zużyje to co jest w parowniku) Typową usterką (też to miałem) w układach wtryskowych gazu jest przepuszczający wtrysk, i przy zapalaniu na pb silnik jest zalewany nadmiarem paliwa (pb+gaz). Pozdr....
Miałem kiedyś przypadek na warsztacie (nie pamiętam marki), że przy wymianie wtrysków naruszono obsadę wtrysku i kompresja z cylindra szła przez obsadę do nadmiaru paliwa i zbiornika. To było niewiele ale po dłuższej jeździe wywalało przez odpowietrznik. Odkręciliśmy magistralę przelewu na silniku i po zapaleniu z jednej głowicy oprócz paliwa szło powietrze....
Witam serdecznie Może coś poradzicie, w czym może być problem, nie mogę odpalić traktorka. Jestem zielony w temacie mechaniki samochodowej więc wybaczcie niefachowe nazewnictwo i inne "wpadki". Jednak jak wlałem trochę paliwa po odkręceniu świecy to zapalił za 2 pociągnięciem, i potem zostawiłem go włączonego (tylko stał i trochę pogazowałem) jeszcze...
Witam, pacjent kosa spalinowa made in china design in USA ;) Po zimie nie chce zapalić. Bez bicia przyznaje się o nie wypaleniu całęgo paliwa na jesieni, kosa przezimowała z paliwem w gaźniku i zbiorniku. Problem polega na tym, iż kosa zalewa świece paliwem. Po odkręceniu świecy, aż pluje paliwem jak ze strzykawki. Paliwo nawet wydostaje się z tłumika....
Leję się paliwo z gaźnika jak na filmie. Co może być nie tak Jeśli gaźnik posiada komorę z pływakiem. A pływak odpowiada za przepełnienie, napełnienie się gaźnika. To przyczyny usterki (przelewanie paliwa) szukałbym właśnie tam. Po prostu pływak się zawiesił, i nie blokuje dopływu paliwa do komory pływaka. Pływak jest wyposażony w specjalną iglicę...
Mam problem z Mercedesem Atego 823. 8 ton, 230 koni - to wszystko, co można wyczytać z twojej informacji. Ani roku produkcji, ani typu silnika - nie wysiliłeś się. Atego jest w produkcji już ponad ćwierć wieku - aktualnie trzecia generacja! powrotem cofa się paliwo. Przecież POWROTEM nadmiar paliwa COFA SIĘ do baku! Wszystko jest w najlepszym porządku!
Mam złączki potrzebne żeby zastąpić plastikowe wężyki gumowymi W żadnym wypadku tak nie rób, bo to je...e prędzej czy później. To co już masz zdrutowane przywróć do oryginału. Ten powrót do pompy to nie jest po prostu powrót, tam siedzi regulator ciśnienia i upuszcza nadmiar. Wymieniłem bo w pierwszym odruchu Corsy B miały pompę na stałę po załączeniu...
Po wyskalowaniu, do pomiaru ilości spalin, o ile wytrzyma temperaturę, tak. Gdyby silnik pracował w warunkach ustalonych, stała prędkość obrotowa i obciążenie tak. Ale silniki trakcyjne pracują przy zmiennych obrotach i obciążeniu. Przy przyspieszaniu musi wystąpić nadmiar paliwa w stosunku do powietrza, a przy hamowaniu silnikiem, pomimo występującego...
Pisze tutaj, bo zapewne macie stycznosć i pojęcie o takich elementach jakie ja potrzebuje. Chciał bym sobie do diesla zrobic urządzenie analizujace spalanie paliwa. Myślałem o dwóch przepływomierzach- jeden przez filtrem/pompą, drugi na nadmiarze. Wg moich założeń potrzebne by były elementy, które pracuja z rozdzielczością 10ml/impuls Wiecie może jaką...
Czas na wnioski i teorie, w tym spiskowe: Podawane przez producentów sprawności i efektywności dotyczą ściśle pozysku ciepła z paliwa (ciepło spalania + ciepło spalin) a nie sprawności urządzenia grzewczego jako całości (dystrybucja pozyskanego ciepła do wody jako czynnika roboczego krążącego w C.o) Teoretyczne założenia konstrukcyjne pieca kondensacyjnego...
Zetor nie chce się odpowietrzyć pompka jest sztywna ale gdy odkręcę śróbke od rurki która idzie do filtrów paliwa. paliwo sika z ciśnieniem jednak powinno też sikać z rurki nadmiaru wtrysków a tu nic niema ciśnienia. tyle tylko co sobie tam leci, paliwo do pompy idzię z ciśnieniem gdy pompuje bo odkręciłem śróbke od rurki która idzie z filtrów na pompe....
Postukałem w zawór nadmiarowy na CR ale nic to nie dało. Po odkręceniu przewodów, przy wtryskiwaczach pod lupą nie widać żadnych opiłków metalu. Zawór SCV w pompie wymieniony w ramach "profilaktyki" Nadal nie ma ciśnienia paliwa. Kolejnym krokiem będzie wymiana listwy paliwowej CR razem z zaworem nadmiarowym i/lub pompy wysokiego ciśnienia..
Próbę przelewową powtarzałem i było to samo. Czyli ... wtryski. Mam pytanie, to z artykułu w necie: podczas wypalania PDF - "Ma to jednak negatywne konsekwencje, bowiem pewne ilości tego „nadprogramowego” paliwa spływają po tulejach cylindrowych do miski olejowej i rozrzedzają olej." Trudno mi to zrozumieć, a i znaleźć odpowiedź w necie też trudno....
Witam :) Witam :) W przepisach jest napisane że stosując RCD do 30 mA (ΔI) nie jest konieczne stosowanie przewodu PE, ale ta metoda nie jest zalecana. A w jakich? Ustawa - Prawo Energrtyczne No to proszę podać nr paragrafu, w którym jest to opisane. U S T A W A z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne. .... Rozdział 6 Urządzenia, instalacje,...
Witam, mam audi B4 1.9 TDI z 1992 roku. Moja pompa ma nastawnik potencjometryczny. Jak kręcę rozrusznikiem, to paliwa zaciąga z filtra paliwa i nadmiar wraca normalnie do filtra drugim przewodem. Ale w ogóle nie leci paliwo na wtryski. Co muszę wymienić całą pompę czy dół, czy tylko nastawnik ?? I co lepiej zrobić, kupić inna używaną pompę czy regenerować...
Założyłem kawałek przewodu benzynowego na ten drugi króciec i faktycznie jak się przyciśnie lekko ten "guzik" w dekielku pod membrana i pompuje ręczną pompa to leci benzyna to by znaczyło ze ten drugi przewodzik to po prostu przelew nadmiaru z tej komory nad membrana Dodano po 10 Na moją "głowę" to tą pompka ręczną można sobie przed rozruchem (do tej...
Witam, mam problem z oplem fronterą 2.0 benzyna+gaz. Swego czasu opel noramlnie jeździł, ale ostatnio został wyprowadzony z garażu, jakoś zapalił a później po wyprowadzeniu i zgaszeniu już się nie odezwał. Próbowany za zaciąg też nic. Na świecach iskry są, dodatkowo wymieniłem świece na nowe. Przekaźnik pompki paliwa działa bo sprawdziłem bezpośrednio....
Nr 40 to jest zawór zwrotny, 35 nadmiarowy i jeszcze za filtrem jest jeden zwrotny a na filtrze masz termostatyczny który powyżej 25 stopni otwiera powrót do zbiornika, jeśli jest mniej to grzeje paliwo w filtrze i dobiera ze zbiornika. I jeszcze drugi slajd z filtrem paliwa.
W sumie pewnie ta pompa siadła, bo już wcześniej były symptomy jej zużycia (brak mocy i kopcenie) Ale jeszcze jutro spóbuje odpowietrzyć, dam radę dużą strzykawką? Ta pompa niby coś tak ciągnie, ale bardzo, bardzo mało. Obstawiam, że układ paliwowy zapowietrza sama w sobie pompa, przez jakieś uszczelnienie. Warto też wspomnieć, że w baku panowało jakieś...
I kto tutaj mąci? Jest problem którego nie ma. A teraz dowiadujemy się, że owa kontrolka zaświeca się przy nadmiarze paliwa w zbiorniku. Może jednak to ty nie zawracaj głowy i nie zabieraj miejsca na dysku. Zaraz posypią się ostrzeżenia. Proponuję poczytać regulamin.<Acula>
Strzalka wskazuje kierunek przeplywu. A ze paliwa w nim niema to jest roznie. Jak filtr jest dosc wysoko ( w stosunku do reszty ukladu) to paliwo moze splynac przez przewod nadmiaru. W takiej sytuacji nie ma sie co sugerowac czy paliwo "stoi" we filtrze czy go tam nie ma. Pozdrawiam :)
Każda nowa pompka do monowtrysku ma ciśnienie w granicach 3 bar. A to jest zapas by w czasie eksploatacji i zużywania się mieściła sie w wymaganej granicy 1 bara. Przy wtrskiwaczu jest regulator ciśnienia który utrzymuje zadane ciśnienie, a nadmiar jest kierowany z powrotem do zbiornika paliwa.
[remus1] Oryginalna pompa kosztuje ok 350 zł (nie zamierzam wymieniać samego wkładu albo stosować jakichś uniwersalnych zamienników, zawsze wymieniam tylko na oryginalne części, i nie mam potem problemów. Co do pompy i tak zamierzam ją wymienić, ale najwcześniej po świętach. Co do kanapy - czy ja wiem :P dwa zatrzaski i z głowy ;) [autokom] Elektryk...
przecież to paliwo co masz go nadmiar, przez pompkę która np pracuje na okrągło to wraca do baku z powrotem, ono się nigdzie nie wylewa i nie wyparuje. musi być wężyk na przewał :) Dodano po 9 apropos sprawdzenia tego przekaźnika od pompy paliwa. przecież słychać w aucie kiedy przekręcisz kluczykiem w stacyjce na pozycje taką w której zapalają ci się...
wyjmij filtr ,zalej puszke ropą 1 cm ponżej krawędzi włóżfiltr i przykręć,niech się przeleje nadmiar popuść przewody na wtryskach i kręć żeby przelały w czasie kręcenia drugi niech dmucha do zb paliwa-niedużo ale ciągle .i kręć do skutku,jak przeleją na wtryskach to zakręć i od nowa aż zapali.nie odkręcać żadnych przelewów!!!!od takich operacji pompy...
Popuscilem ten zawor ograniczajacy cisnienie Bosch ....756. Po drugiej stronie listwy jest wkrecony czujnik cisnienia z wtyczką elektryczną. Na zaworze ktory odkrecalem, jest przykrecony przewod odprowadzajacy nadmiar.
Cześć. Powrót paliwa moim zdaniem powinien być raczej do baku. Jest to spowodowane tym że nadmiar, a nie wiadomo ile go jest musi mieć swobodny wypływ. Trójnik raczej nie rozwiązuje sprawy, bo paliwo jest tam zasysane przez pompę paliwa. To by się kłóciło z normalnym obiegiem.
jesli mozesz powiedziec co mialby regulator do palenia czujnikow ??? Utrzymuje w miarę stałe ciśnienie na listwie, jak będzie zablokowany to uszkodzi nadmiernym ciśnieniem czujniki. Jak mozna sprawdzic czy ten regulator jest sprawny??? Wykręcić i obejrzeć ( jest mechaniczny ), w większości przypadków uszkadza się tak że nie utrzymuje ciśnienia i są...
Witam Szanowne Grono. Od pewnego czasu borykam się z tematem wskaźnika poziomu paliwa w liczniku firmy Koso model RX2. Problemem jest fakt że wskazanie poziomu paliwa w tym liczniku odbywa się poprzez wyświetlenie 10 kresek(dla pełnego baku) na podstawie zmiany rezystancji (w wariantach 0-100 Ω lub 0-510 Ω) gdzie dla maksymalnej wartości (np.510Ω)...
Witam. Jak nazywa się fachowo zbiorniczek lub filtr paliwa z wejściem paliwa , wyjściem nadmiarowym do baku i wyjściem paliwa do gażnika w Oplu Kadecie 1.3
Zbiorniczek nadstanu? Od początku, w baku masz pompę która pompuje paliwo do zbiorniczka pośredniego pod samochodem przy baku, ciśnienie w nim to 0.3 bara, nadmiar wraca do baku. W zbiorniczku masz drugą pompę która pompuje do listwy, ciśnienie 3 bary, nadmiar wraca do pośredniego.
Witam, z góry przepraszam jeśli napiszę coś nie tak - przeczytałem regulamin, przeszukałem forum i dopiero po tym zdecydowałem się zadać pytanie. Buduję domek jednorodzinny parterowy z poddaszem użytkowym o zwartej budowie i ogrzewanej powierzchni użytkowej ok.180m2. Budynek ma ciepłe okna, będzie miał dobrą izolację (20 cm ściany, 30 dach). Zastosowana...
skoro pompka daje 2,5 bara to może ktoś złą założył (od wielopunktu). Nie ma różnicy czy od SPI czy MPI jest pompa. Wszystkie małe silniki mają takie same, większe silniki mocniejsze. Sprawna pompka może dać i 6 barów jak żaden zawór nadmiarowy nie puści. Jak dała tylko 2,5 bara to raczej kiepsko z nią. Powrót nie ma być niczym dławiony.
To też jest regulator, a nie zawór bezpieczeństwa. Regulacja ciśnienia paliwa w tej wersji common rail odbywa się za pomocą dozowania odpowiedniej ilości paliwa do pompy przez pierwszy regulator i upuszczania paliwa z szyny celem zmniejszenia nadmiernego ciśnienia. W nowszych systemach stosuje się dwa regulatory w celu szybkiej i precyzyjnej zmiany...
Witam mam problem z nowo kupionym gaźnikiem do skutera 2t piaggo. Otóż wydawało mi się ze taki gaźnik po kupieniu powinien być typu podłącz przekręć dwie śrubki(regulacja) i jeździj. Niestety gaźnik po zalaniu tracił duże ilości paliwa: -śrubką spustową z komory pływakowej(chyba tak to się nazywa), którą dokręciłem na max a mimo to wciąż kapało. Zatkałem...
ale paliwo przez prowadnice by było? idę sprawdzić jeszcze wtryski jak pylą może ten wtrysk chodzi itp ale leje? z tąd to paliwo które z nadmiaru tamtedy wypycha ? Dodano po 53 i sprawa ma się tak wyciągnąłem listwę wtryskową aby sprawdzić jak wtrysk podaje paliwo wyglądało następująco: po przekręceniu na zapłon 4ty wtrysk (podpinane kilka) cały czas...
Witam, dostałem auto w którym problem jest z dopisaniem fabrycznie nowych wtryskiwaczy. Diagbox przyjmuje kody, później kolejnym krokiem w przypisywaniu jest adaptacja(uczenie) nowych wtryskiwaczy i tutaj pojawia się problem w postaci komunikatu, że uczenie niezakończone z powodu niestabilnego ciśnienia paliwa (nierównej pracy). Komunikat wywala po...
Witam. Mam problem z golfem. W samochodzie w silniku zaczęło przybywać oleju(wyciekało paliwo, płynu chłodniczego nie ubyło) i strasznie dymił. Zaprowadziłem go do mechanika, mechanik stwierdził że turbina jest do wymiany po jej rozebraniu okazało się, że jest dobra ale długo nie pochodzi. Wiec zaczął szukać dalej ale trochę im się schodziło z diagnoza...
Czy przy pomiarze ciśnienia w silniku wskazane jest wypiąć bezpiecznik od pompy paliwa i wtryskiwaczy w tym modelu? Pytam, bo kiedy dawno temu sprawdzałem w Xsaro Picasso nie odpialem i po uruchomieniu auta okolica była zadymiona przez jakis czas. Zrobiłem pomiar kompresji. Na sucho było 11-11,3 bara. Zmierzyłem z olejem, wzrost ciśnienia o 2 bary na...
Wykreciłem filtr i pojechałem do sklepu kupić taki sam, uzupełniłem go paliwem i wszystko z filtra co naleje do poziomu nadmiaru wraca do zbiornika a nic nie podaje na pompę i wtryski. Filtr nie ma żadnego naciekającego pomocnika. W zbiorniku nie ma pompki. Dodano po 3 Czytałem żeby powietrzem od nadmiaru wpuszczać powietrze żeby poszło w zbiornik i...
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Zasłoniłem chłodnice cała i zacząłem jeżdzić troche delikatniej. Spadło mi zużycie do ok. 7 litrów I oczywiście nie tankuje już pod korek, bo zaczyna działać układ nadmiarowy i sie troche wylewało... -tylko do pierwszego wybicia pistoletu. (niestety teraz za bardzo nie można go zlitrażować bo jak??) ps. Dam Ci 1 litr Jasia wędrowniczka ("Johny Walker"...)...
Przeczytaj poprzednie posty. Problem w Twojej propozycji polega na tym, że od gaźnika odprowadzony jest jeszcze wężyk, który odbiera nadmiar paliwa z gaźnika. Zarówno z gaźnikiem jak i gazem na jednopunktowym wtrysku sprawa dalej jest nierozwiązana i szczerze mówiąc cienko to widzę w domowych warunkach. Choć nadzieja jest, bo najlepsze pomysły są zazwyczaj...
lambda z wyniku pomiaru - to współczynnik nadmiaru powietrza i za wiele nie ma związku z sondą lambda. Jakbyś odszukał te wyniki to parę rzeczy byś się dowiedział na temat spalania. Prawdopodobnie masz za dużą dawkę paliwa i stąd te zwiększone spalanie. Ale za sterowanie dawką odpowiada tyle czujników i elementów że z mało tu miejsca. Prawdopodobnie...
Ja bym proponowal przelew czyli powrot paliwa do baku wtedy pompa nadmiar odprowadzi a nie bedzie wlewac do gaznika.
Regulator ciśnienia otwiera przelew paliwa jak ciśnienie paliwa jest większe jak 1 bar ( dla mono), czyli jak nadmiarem nic nie wraca to jest równe 1 bar albo niższe. A jak wraca to jest napewno większe od wymaganego. Tak można sprawdzać jak silnik pracuje na gazie i następnie na benzynie i na podwyższonych obrotach, żeby się upewnić czy pompka ma wystarczającą...
Niema żadnego czujnika cisnienia paliwa na szynie ani nigdzie indziej. po włączeniu kluczyka sterownik podaje mase i uruchamia pompe paliwa na pare sekund poczym czeka aż dostanie sterownik sygnał z czujnika halla w aparacie zapłonowym że obraca się wał to podaje mase na przekażnik tak długo jak długo otrzymuje ten sygnał a zawór na listwie to zawór...
Witam serdecznie. Jako, że otrzymuję wiele zapytań e-mailem jak również zakładanych jest wiele tematów z zapytaniem jak połączyć takie kotły oraz jak tym wszystkim sterować, postanowiłem założyć ten temat w formie ogłoszenia. Informacje zawarte w tym temacie to jedynie podstawy i zasada działania takiego połączenia, jednak widząc co instalatorzy potrafią...