I jak to grzeje? Ja kiedys wstawiłem nagrzewnicę od espace która sumarycznie na wszystkich grzałkach ma około kilowata i szczerze mówiąc efektu spodziewałem się lepszego...
Dzięki za wskazówki. Co do "puk" to auto tego nie miało. Plastikowa skorupę łatwo sprawdzić. Podejżewam raczej jakieś źle kontaktujące styki i się za nie wezmę jak się ociepli. Pamiętam cały czas przypadek gdy przy minus 30 st. wszystko jedyny raz zadziałało poprawnie A co do szyby parującej i nagrzewnic to już niebawem jak będzie cieplej to się biorę...
witam poszukuje schematu elektrycznego w/w pojazdu , lub choćby schemat wentylatora nagrzewnicy . powyłączeniu stacyjki iwyjęciu kluczyka nagrzewnica dalej pracuje na wszystkuch zakresach pozdrawiam
Miałem coś takiego wielokrotnie w renault nevada, gdzie były identyczne silniki, więc może i nagrzewnica też. Zazwyczaj była wina po stronie włącznika, takiego przesuwanego (zaśniedziały). Rezystor też istnieje, znajdował się w obudowie gdzie znajdował się wentylator i nagrzewnica od dołu. Na dwóch wkrętach przykręcony plastik około 4x6cm. Wysuwało...
Witam Koledzy to gdzie schowano w Espace IV całą skrzynie z wentylatorem nawiewu.nagrzewnisą.opornicami ,nagrzewnicą elektryczną i chłodniczką klimy hehe jest poprostu genialne samo w sobie . Super dostep do wszystkiego bez prucia deski rozdzielczej jak to jest w wiekszosci aut. Pozdrawiam
ale chodzi o co nagrzewnice sterowanie wentylator no, i rok produkcji auta
Sprawdziłem usterke, podłuższej jeździe nie działa prawa strona pomimo nastawy na maksymalne gorąco, leci zimne powietrze zarówno w automacie jaki ręcznej nastawie. Lewa strona działa prawidłowo. Gdzie są klapy sterujące nawiewem ciepło/zimno, czy klapy sterujące są tam gdzie wentylator, czyli pomiędzy przednimi fotelami. Czy też klapy są w kokpicie....
U mojej cioci w Fordzie Mondeo było to samo okazało się że przewód doprowadzający ciepłe powietrze był zagięty. A u mojego wujka pierdzą kółka.... Spróbuj w espace zgiąć kanał ..... Do przepatrzenia nagrzewnica - drożność, klapki zamykające powietrze.
Jeżeli jest odłączona i masz możliwość wyjęcia jej, to można sprawdzić szczelność. Jeżeli nie ma możliwości wyjęcia a szybciej będzie ją podłączyć, to trzeba tak zrobić, dobrze ją odpowietrzyć i dopiero sprawdzić czy przepływa płyn, czy jest gdzieś zatkany wlot płynu. Jeżeli był zakładany gaz, może być wadliwie umieszczony trójnik do podgrzewania gazu...
A nie cieknie przypadkiem z 'odpowietrznika" który jest zamocowany z tyłu na silniku blisko ściany grodziowej. Taka bakielitowa puszka - może tam być zapchane. Dochodzą do niej 3 przewody od zbiornika wyrównawczego, powrót od nagrzewnicy chyba i jeszcze jeden.
Myślę że wyłączenie ogrzewania nic nie da (nagrzewnica w większości aut jest nan-stop zasilana płynem, tylko obieg powietrza jest kierowany innymi "drogami") ale nadmuch wnętrza jak najbardziej. Dodatkowo można włączyć jak najwięcej odbiorników energi t.j. ogrzewanie tylnej szyby, ogrzewanie lusterek zewnętrznych, światła mijania, światła p.mgielne,...
Pojedź do warsztatu na test obecności co2 w chłodziwie, wykluczysz lub potwierdzisz w ten sposób uszkodzenie uszczelki. Sądzę że po kilkudziesięciu odkręceniach korka żeby spuścić ciśnienie już by się odpowietrzył, Niekoniecznie, o ile pamiętam to odpowietrznik jest na termostacie i wężu zasilającym nagrzewnicę. Raz miałem przypadek, że odpowietrzać...
Poziom płynu chłodzącego. Potem sprawdź czy węże idące do kabiny pasażerów są gorące gdy wskaźnik temperatury się podniesie. Auto ma dobre dwadzieścia lat i nie ma w nim typowej usterki. Tak więc płyn czy pompa wody pracuje i czy nagrzewnica nie jest zapchana.
Temat na razie dotyczył teoretycznej sytuacji, stąd trudno mi uściślić pobór mocy. Jednak żeby wskazać jakiekolwiek sensowne rozwiązanie, musisz zmierzyć się z tym tematem i określić precyzyjniej zapotrzebowanie na moc oraz wskazać zasilane odbiorniki. Bez tego temat jest zupełnie oderwany od rzeczywistości. Moc- na pewno 2*60 W na koce... Jeśli masz...
Co do regulatora PWM, też nad tym myślę u mnie w samochodzie (ESPACE II, padł pierwszy bieg) ale jakoś nie mogę, a od kilku dni szukam, namierzyć konkretnego rozwiązania... Jeśli masz jakiś namiar albo link to napisz... Pozdrawiam
Witamy kolegę :D Ci co nie w temacie mieli by nie lada wyczyn aby w espace IV znaleźć nagrzewnicę :D A wtyczka jest do dodatkowej opcji, albo innego wyposażenia, a ślepe gniazdo do zamocowania owej wtyczki co by nie latała. :D
Szukam informacji a propos charakterystyki bezpieczników głównych akumulatora na przykładzie Espace 4 3.5V6. w wersji ph1 jest bezpiecznik CAL 175 zabezpieczający nagrzewnice i układ wentylacji. Natomiast kabel od alternatora i rozrusznika ma na sobie zaciśnięty jakiś bezpiecznik ale nie wiem jaki. Z racji, że wymieniam kable plusowe do rozrusznika...