forum elektroda, elektronika

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Zaloguj



napiecie pe

Znaleziono 97 wyników na elektroda.pl: napiecie pe
Podstawowa forma zapytania: napiąć pe
Forum elektroda.pl Strona Główna

Napiecie na listwie zasilającej, na bolcu PEN

a co naprawdę jest tego powodem? warystory?) Mogą to być warystory lub kondensator w filtrze przeciwzakłóceniowym. Które pewnie są podłączone do bolca (PE). Ale to napięcie pojawi się gdy listwę podłączymy do gniazda bez bolca ( lub nie podłączonym bolcem do instalacji elektrycznej). Aby się upewnić...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 07 Sty 2006 23:09 :: heniek 44 :: Odpowiedzi: 3 :: Wyświetleń: 1239

Napięcie 350 V na wyjściu z różnicówki 3-fazowej

mierzyłem na włączonej i na rozłączonej było tak samo a po rcd na wylączonej nic a właczonej fazowe 350 tylko byłem tak przejęty ze nie pamiętam już czy wszystkie fazowe czy tylko tego wadliwego obwodu z rcd prawda jest taka ze ochronią przed porazeniem tylko gdy sie jest uziemionym , jezeli sie nie...
Elektryka Światło i Oświetlenie :: 07 Mar 2012 21:24 :: retrofood :: Odpowiedzi: 22 :: Wyświetleń: 3494


jak obnizyc napiecie dc

Ej, Uaz to życie to Cie faktycznie zabije jak bedziesz wymyslał takie rzeczy. Re, Wowka, kiedys w pracy zastosowalem do zasilacza, uklad ( po przerobkach ) ktorego opis byl w PE ( wide załacznik ). Dodam tylko ze pracował i pracuje do dzis dnia rewelacyjnie ( juz 3 lata ), z ciekawosci, to ubija napiecie...
Inne Serwis :: 23 Paź 2002 22:58 :: bobo :: Odpowiedzi: 23 :: Wyświetleń: 2499

Oscyloskop z PE - budowa w trakcie...

moze kit AVT1085 z AVT? Parametry toto ma zalezne od kompa (kilkadziesiat kHz na 486dx4-100), jest podpinane na LPT, ma program pod dosa (malo funkcjonalny ale ladny... no pare przydatnych funkcji ma, np mozesz mnozyc/dzielic wynik (zalozmy ze zrobisz dzielnik) , ma wskaznik jak oscyloskop, cyfrowy...
DIY Konstrukcje :: 08 Lis 2011 21:56 :: ghost :: Odpowiedzi: 30 :: Wyświetleń: 14001

Wzmacniacz klasy D z PE. Czy uruchomił go ktoś? Nie ma błędów?

lm393 ma wyjscie typu otwarty kolekto i zeby pojawil sie na wyjsciu stan wysoki to potzrebny jest R12 (wg twojego schematu). Nie widze tamtego wiec moze o innyc rezystor chodzilo. W kazdym razie twoj schemat nie ma szans dzialac bo sterowanie wyjsciowych mosfetow jest do bani!! Znaczy bedzie dzialac...
Projektowanie Układów Elektronicznych :: 11 Maj 2009 16:59 :: irek2 :: Odpowiedzi: 77 :: Wyświetleń: 19393

Changhong Telestar R0110NP chassis PE-5

prosze o jakies sugestie dotyczace naprawy tego modelu projektora (z tego co sie orietuje wystepuje jeszcze pod takimi nazwami: XORO HST 4300 Grundig Arganto 43 RP 110-6410/8 mialem uszkodzony tranzystor w zasilaczu na stabilizacji 22V (prawie zwarcie B-E), po wymianie tv wystartowal , ale bardzo...
TV Serwis :: 23 Wrz 2006 09:10 :: mimi2000 :: Odpowiedzi: 0 :: Wyświetleń: 651

Napięcie na obudowie, transformator i silnik.

Sprawdź miernik na czymś innym bo przy zasilaniu 24V nie wiem jak mogło Ci się pojawić 60V. To nie realne. Dodatkowo możesz sprawdzić czy dobra jest izolacja uzwojeń silnika. U mnie w domu kiedyś obudowa komputera kopała po łapach bo ktoś w gniazdku nie podłączył N do bolca. Więc jeżeli masz podłączenie...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 07 Lip 2007 10:49 :: salata :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 961

Za duze napiecie podlaczone do laptopa

Przede wszystkim sprawdż wszystkie stabilizatory, jakie znajdziesz na płytach. W takich sytuacjach prawie zawsze padają. Sprawdź też wszystkie diody Schottky`ego jakie znajdziesz. Uszkodzeń szukaj tylko w tych elementach, które podałem. Pozdr.
Inne Serwis :: 24 Sie 2007 20:49 :: bogdan-pe :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 1304

Sterowanie LED przy pomocy tranzystora i napiecie zalaczenia

Mogł by mi ktoś na chłopski rozum wytłumaczyć na czym polega napięcie załączenia tranzystora bipolarnego? Wszedzie gdzie czytam to jest mowa o prądzie a o napieciu jest tylko wzmianka że na krzemowym tranzystorze bipolarnym wynosi 0.65V. Ale kiedy jest stan włączenia a kiedy wyłączenia i kiedy stan...
Początkujący Ogólny :: 09 Sie 2008 00:13 :: jony :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 8192

Listwa, gniazdko i napiecie nie tam gdzie trzeba...

Listwa przeciwprzepięciowa z kołkami PE tworzy dla podpiętych urządzeń lokalne połączenie wyrównawcze - zawsze to coś! :|
Elektryka Instalacje i Sieci :: 31 Paź 2008 00:05 :: cssr :: Odpowiedzi: 11 :: Wyświetleń: 1045

Jak to jest z tym przewodem PE

W sieci 230V dwuprzewodowej w przewodzie L i N płunie ten sam prąd. Istnieje taka sama mozliwośc uszkodzenia przewodu N jak i L. W przypadku stosowania mostków pomiendzy "bolcem"a punktem N. Uszkodzenie przewodu N poprzez podłaczenie urzadzenie pojawia się faza na bolcu, co grozi porażeniem. W przypadku...
Elektryka Początkujący :: 12 Mar 2009 15:13 :: Akrzy74 :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 1080


GND czym sie rozni napiecie pojedyncze od symetrycznego ?

ad.2 Masa - (GND - GrouND) przeciwporażeniowe połączenie wyrównujące potencjały z potencjałem ziemi lub z przewodem ochronnym (PE) Że co? Że jak?
Początkujący Ogólny :: 12 Kwi 2009 20:51 :: Special_k22 :: Odpowiedzi: 10 :: Wyświetleń: 2020

Bojler Bianca wj50 daje napiecie na uziemienie

Możekoleś nie ma zera w gniazdku dlatego mu się pokazujefaza na bolcu(PE)
Systemy Grzewcze Serwis :: 14 Lut 2011 22:23 :: babatikidido :: Odpowiedzi: 26 :: Wyświetleń: 3736

Podłączenie kuchni elektrycznej - brak w instalacji PE

zdzisiek1979. Przestan patrzec na obrazki. Nie zawsze mozna z tego wyciagnac jakies sensowne wnioski. Zwykle sprawdzenie polaczen miernikiem za 10zl da o wiele lepsze wyniki. retrofood Instalacje szwedzkie wygladaja co najmniej tak cywilizowanie jak na tak bogaty kraj przystalo i mysle ze o wiele...
Elektryka Początkujący :: 20 Mar 2010 20:19 :: yekips :: Odpowiedzi: 38 :: Wyświetleń: 16201

Fisher x-100 napiecie 6V na obudowie, czy uziemić?

Po pierwsze, przeanalizować schemat układu zasilania tego wzmacniacza i stwierdzić, że jego obwody są zasilane poprzez transformator i nie jest wymagane stosowanie kabla sieciowego z zaciskiem PE/N. Co oczywiście nie oznacza, że nie można zastosować gniazda IEC, którego właściwy styk należy podłączyć...
Audio Początkujący :: 21 Cze 2012 12:40 :: jakubaz :: Odpowiedzi: 28 :: Wyświetleń: 2208

Napiecie w bolcu uziemiajacym

Ok, rozumiem. Dzieki za informację, jutro podłacze szynę z przewodu PE do uziomu na zewnątrz. Czy mogę ten przewód tak po prostu przykręcić do bednarki? Cały dom wcześniej nie miał podłaczonych przewodów PE nigdzie a instalacja zewnetrzna odgromowa jest zrobiona czyli piorunochron i bednarka na dachu...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 24 Paź 2014 22:45 :: Łukasz-O :: Odpowiedzi: 40 :: Wyświetleń: 1797

magia coperfielda

zaczolem robic instalacje elektryczna jednofazowa, zrobilem wszytsko trojprzewodowe N P i PE, przewody N i P juz podlaczylem, natomiast narazie przewod PE konczy sie w glownej puszce (nie jest do nieczego podlaczony po prostu sobie jest), bo jeszcze uziomu nie wkopalem. No i tak sprawdzam miernikiem...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 29 Lip 2005 11:40 :: Aleksander_01 :: Odpowiedzi: 14 :: Wyświetleń: 1013

Połącznie plazmy z komputerem hdmi - możliwe uszkodzenie ?

Obudowa PC nie "kopie"? Jakoś bardzo często ten problem występuje u moich klientów w domkach jednorodzinnych z instalacją dwużyłową bez zabezpieczenia... To skutki egzystencji instalacji wg starej normy. Aby taka instalacje uczynic kompatybilna z nowa norma, wprowadzajaca linie ochronna PE (zielono-zolty...
Początkujący Piaskownica :: 19 Mar 2013 20:22 :: jdubowski :: Odpowiedzi: 11 :: Wyświetleń: 1155

Impedancja pętli zwarcia a impedancja pętli przebicia

Do gogi20 "Co powie nam pętla zwarcia L-N np. 1Ω, 2Ω, 3Ω, nawet 5Ω jeśli droga przepływu prądu przez człowieka będzie miała rezystancję załóżmy 1000Ω, 2000Ω...?" A co powie nam petla L-PE jesli droga przeplywu pradu przez czlowieka bedzie miala rezystancje załóżmy 1000ohm...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 26 Wrz 2013 05:26 :: kkas12 :: Odpowiedzi: 26 :: Wyświetleń: 5985

Przerwa w PEN i konsekwencje

Witam kolegów,Kiedyś już o tym pisałem. Jest taki fajny aparat ETI co się nazywa LIMAT. Zabezpiecza przed przerwą PEN, N, PE, dodatkowo ma różnicówkę, zabezpieczenie nadprądowe i zwarciowe, wyzwalczacz ponad napięciowy w przypadku zamiany L z PEN lub N. To nie jest reklama, montowałem już ten aparat....
Elektryka Instalacje i Sieci :: 26 Paź 2012 12:16 :: Bronek22 :: Odpowiedzi: 173 :: Wyświetleń: 11151

Domowa instalacja elektr.

Witam no troszke namieszales :) masz w domu onstalacje TN-S czyli 5 przewodowa! do kazdego gniazka dochodza 3 przewody- faza(L), przewod neutralny (N) oraz przewod ochronny (PE) napiecie w gniazdku mierzysz miedzy faza a neutralnym. Jesli chodzi o pytanie czy miedzy faza a rura moze byc napiecie...
Początkujący Ogólny :: 15 Kwi 2007 17:12 :: Piotrekstart :: Odpowiedzi: 30 :: Wyświetleń: 8169

Toshiba Regza 32C3530D gasnie podswietlenie po 3 sekundach

Obraz pojawia sie i po 3 sekundach znika, po nastepnych 3 sekundach znowu sie pojawia na kolejne 3 sekundy i znika calkowicie. W trakcie pojawiania sie obrazu syczy trafo na inwerterze. Glos funkcjonuje. Niestety nie mam schematu, a pomierzone napiecia na przetwornicy PE 0391 na zlaczu do inwertera,...
TV Początkujący :: 27 Lis 2012 23:14 :: mirex :: Odpowiedzi: 8 :: Wyświetleń: 2719

Jaką ma mieć długość przewód do SWR 'a ?

No cóż - chciałem być poprostu uprzejmy i dać możliwość Koledze wycofania się z twarzą z kłopotliwej sytuacji jecz moja uprzejmość i chęć unikania sporów została potraktowana jako brak argumentów czy słabość... Co zaś do wiedzy w temacie ad.1 Dopasowanie to jest dopasowanie w kontekście - stopień...
Radiotechnika Serwis :: 09 Paź 2005 01:49 :: pukury :: Odpowiedzi: 127 :: Wyświetleń: 20817

Kula plazmowa ;) z żarówki

Radiator jest potrzebny bo IRF sie grzeje :) Wichura moze jest zbedna ale mialem akurat taka z radiatorem i do tego mialem gotowe napiecie na plytce to czemu nie :) Nie przegrzewa sie - jest ok. Optimus Prime - otwor nawiercany, pilniczek i heja ;) Jak sie zbije zarowke (lub wersja bez zarowki...
DIY Konstrukcje :: 08 Gru 2010 17:11 :: MoniTOX :: Odpowiedzi: 62 :: Wyświetleń: 27731

instalacja elektryczna

Witam, mam kilka pytan odnosnie mojej instalacji elektrycznej. ponizej odaje link do strony www ze schematem mam nastepujace pytania, poniewaz nie moge uziemic punktu podzialu PEN w N i PE a chce uzywac uziemienia roboczego na bolcach gniazdek dla urzadzen pytam czy moge uzyc przewodu N ktory...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 13 Lut 2008 12:51 :: SLawekK76 :: Odpowiedzi: 11 :: Wyświetleń: 5989

Po co oznaczenia przewodów L i N?

obudowa jest metalowa ..nie ma napisu PE lub symbolu uziemienia.. a przeczytałęm że powinien być uziemiony np. przez zastosowanie śrubki z podkładka koronkową jeżeli mocowany jest do oprawy oświetleniowej metalowej ..dodatkowa taka oprawa powinna byc uziemiona za pomoca przewodu ochronnego PE lub PEN.....
Elektryka Instalacje i Sieci :: 15 Cze 2008 21:42 :: einstal :: Odpowiedzi: 28 :: Wyświetleń: 117889

Instalacja po remoncie - rcd czy rura wodociągowa ?

Kolego Dj popak . Według mnie Napiecie nie płynie tylko prad/ po drugie jezeli bedzie awaria i robotnik rozepnie rury to co mu sie stanie skoro do rury bedzie w mieszkaniu podpiety przewód PE który niejest przewodem czynnym i w normalnych warunkach nie płyna przez niego żadne prądy . Gdyby to był PEN...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 09 Wrz 2009 22:10 :: EAndrzej :: Odpowiedzi: 14 :: Wyświetleń: 2829

Łączenie kabla ochronnego i zera w gniazdkach

Trochę mnie panowie przestraszyli tym wszystkim i chyba jednak zrobię coś w kierunku modernizacji instalacji. Tylko mam pytanie, jeżeli już przyjdzie fachowiec to jakie decyzje może podjąć? Chodzi mi tutaj szczególnie o to czy konieczne jest kucie ściany i dociąganie kabla do każdego gniazdka i wyłącznika...
Elektryka Początkujący :: 25 Sie 2012 06:55 :: drypy :: Odpowiedzi: 23 :: Wyświetleń: 5564

[Celma dsOg] Silniki górnicze podłączenie

Czyli jak rozumiem kolego to jest tak, że podłaczenie silników np w kombajnach przenośnikach to żadna dowolność tylko kopalnie mają jakieś schematy ogólne odnośni swoich kategori i zrobione pod nie schematy i wg tego są budowane schematy na przenośniki i kombajny itp? Bo ja się zastanawiam nad tym że...
Elektryka Ochrona :: 18 Lip 2012 00:46 :: kgs245 :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 2342

Interpretacja stanu sieci 230V -

Człowieku, dlaczego się bierzesz za to, na czym się nie znasz ? Zatrudnij rozgarniętego fachowca. Co innego można napisać ? Brum w audio. Spowodowany jest prawdopodobnie poprzez przepłw prądu przez masy. Spadek napięcia dodaje się do wejść. Sprobuj zasilić wszystko z jednego gniazda, jedno PE. Pytanie...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 23 Lip 2013 19:23 :: Bronek22 :: Odpowiedzi: 14 :: Wyświetleń: 1404

Kondensatory łączące masę sieci energetycznej i zasilanego układu

Kondensatory łączące masę sieci energetycznej i zasilanego układuAutor pyta dlaczego stosuje sie takie kondensatory w urządzeniach II klasy izolacji, odpowiedź że sie nie stosuje napewno go nie usatysfakcjonuje ;) Przykładowo C21 na schemacie który niedawno pojawił sie w innym wątku: albo Taki kondensator wtedy przepuszcza wszystkie te śmieci do PE uziemiając...
Układy Zasilające :: 12 Lip 2014 16:59 :: jarek_lnx :: Odpowiedzi: 8 :: Wyświetleń: 1131

pomiar rodzielnicy wysokim napieciem

Witam napiecie to wynika z przepisow biura klasyfikacyjnego BV dla jednostek pow 24m. Napiecie pomiarowe jest zalezne od napiecia Un rozdzielnicy - dla 24 VDC napiecie pomiarowe jest 1kV AC, dla 230 V AC jest to wspomniane 2,5 kV na jednej rozdzielnicy przebicie miedzy L - PE bylo widoczne po...
Elektryka Pomiary :: 11 Sty 2010 11:04 :: pandor83 :: Odpowiedzi: 2 :: Wyświetleń: 1176

podswietlenie wyswietlacza lcd

To o czym piszesz to chyba siakaś folia podświetlająca. W którymś numerze PE był opis wskaźnika wysterowania, w którym wykorzystano takową folię. Do zasilania zbudowany był generator na 555 + tranzystory (siakies na 200 lub 300V ) i układy rezonansowe LC, w których generowane było napiecie ok100V. Jezeli...
Inne Serwis :: 23 Wrz 2003 21:31 :: radiomechanik :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 2444

Budowa wzmacniacza pseudo-complementar na N-MOSFET

Co do tego schamatu z PE to niestety jest kiepski. Jest to co prawda klasyczny schemat ukladu wzmacniacza z tranzystorami N-Mosfet i takie rozwiazanie wymusza zastosowanie wlasnie dwoch stopni roznicowych. Wada rozwiazania PE jest niesymetrycznosc w wysterowaniu dwoch polowek sygnalu. Po prostu ujemne...
Audio Serwis :: 02 Lip 2004 21:42 :: irek2 :: Odpowiedzi: 19 :: Wyświetleń: 6555

czyzby blad w budowie instalacji ??

witam: kolega wymienial stare przewody w instalacji w domu na nowe, polozyl na gniazdka 3x 2,5mm i na osiwetlenie 2x 1,5mm... miedzy pokojami rozdzielal w puszkach za pomoca kostek (tych ze srubkami) laczyl wszystko rownolegle... i teraz pojawil sie problem: roznicowke zastosowal przed roznicowka rozdzielil...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 16 Sty 2007 19:45 :: Lashred :: Odpowiedzi: 28 :: Wyświetleń: 1353

Skręcanie przewodów

Sygnałaowe to te przewody króre biegną od statecznika do oprwki świetlówki. A chodziło mi czy wolno skręcac w tak zwaną skrętke razem przewody: fazowy neutralny i PE czy po skręceniu nie bedzie sie idukowac jakies pole elektromagnetyczne i czy powstanie indukcja wlasna lub jakies szczatkowe napiecie...
Układy Zasilające :: 12 Lip 2007 03:19 :: shg :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 2996

Skręcanie przewodów, statecznik elektroniczny, L N, PE.

Sygnałaowe to te przewody króre biegną od statecznika do oprwki świetlówki. A chodziło mi czy wolno skręcac w tak zwaną skrętke razem przewody: fazowy neutralny i PE czy po skręceniu nie bedzie sie idukowac jakies pole elektromagnetyczne i czy powstanie indukcja wlasna lub jakies szczatkowe napiecie...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 10 Lip 2007 11:47 :: zajac00 :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 1840

Skręcanie przewodów. Czy należy skręcać? Co to daje?

Przewody króre biegną od statecznika elektronicznego do oprwki świetlówki czy nalezy je skręcać w tzw. skrętke i co to daje . Czy wolno skręcac w tak zwaną skrętke razem przewody ( przewody są w izolacji sa to przewody pojedyncze druty w izolacji): fazowy neutralny i PE czy po skręceniu nie bedzie sie...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 10 Lip 2007 13:55 :: any56 :: Odpowiedzi: 1 :: Wyświetleń: 836

Skręcanie przewodów, przewody fazowy neutralny, PE.

Przewody ktróre biegną od statecznika elektronicznego do oprwki świetlówki czy nalezy je skręcać w tzw. skrętke i co to daje . Czy wolno skręcac w tak zwaną skrętke razem przewody ( przewody są w izolacji sa to przewody pojedyncze druty w izolacji): fazowy neutralny i PE czy po skręceniu nie bedzie sie...
Optoelektronika :: 10 Lip 2007 19:29 :: Popak :: Odpowiedzi: 2 :: Wyświetleń: 693

Wylacznik róznicowo-pradowy

Witam! Mam nastepujace pytanie: czy po styknieciu przewodu N i PE wylacznik roznicowo-pradowy powinien sie wylaczyc ? I jeszcze jedno: czy jest sytuacja normalna to, ze np. w lazience miedzy bateria zlewowa a przewodem fazowym istnieje napiecie rzedu 205~210V(mierzylem multimetrem cyfrowym) ? Z gory...
Elektryka Początkujący :: 02 Sty 2009 09:22 :: irekub :: Odpowiedzi: 18 :: Wyświetleń: 2214

Problem z wykonanie zerowania w instalacji

Odpowiedz do kolegi Adolesco1 . Jezeli rozdział punktu jest na tablicy bezpiecznikowej a przerwanie przewodu ochronnoneutralnego PEN nastąpi na zasilaniu przed miejscem rozdziału na PE i N to napiecie pojawi sie na zacisku ochronnym w łazience , w sieci jednofazowej bedzie to 230V wzgledem ziemi a w...
Elektryka Początkujący :: 16 Wrz 2009 23:33 :: Bogusław Sobczak :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 1736

Jak wykonywać pomiary elektryczne urządzeń dźwigowych?

Pomiary wykonuję miernikiem Kyoritsu KEW 6010B Też używam takiego. 1. Czasem płyty elektroniczne (PCB) (zawierające sterowniki, moduły przekaźnikowe, etc są zasilane z 230 V i zabezpieczone minaturowym bezpiecznikiem topikowym (typowo max 2A), ktory znajduje się na zabezpieczanej płycie PCB Czy...
Elektryka Pomiary :: 25 Kwi 2010 12:49 :: andrzej9876 :: Odpowiedzi: 14 :: Wyświetleń: 8762

Falownik L200-005NFEF2 i silnik W20 DT71D4/TF

Falownik L200-005NFEF2 i silnik W20 DT71D4/TFWitam Pewnie że można. Robiłem to wielokrotnie... Obszerne informacje w instrukcjiach pdf w załącznikach: Instrukcje obsługi falowników serii L200 Zwykle podłączając silnik do falownika tego typu łączymy silnik w trójkąt (większa moc). :idea: Poprawne podłączenia to połowa. Trzeba jeszcze skonfigurować...
Inne Szukam :: 02 Lut 2011 15:18 :: dominiikaa :: Odpowiedzi: 2 :: Wyświetleń: 1239

Rozdzielnia z 3 faz. - kontrola podlaczen i poprawnosci.

układ sieci to TN-S obwody gniazd 2.5 mm2 , obwody oswietlenia 1.5 mm2, przewod podajacy napiecie 5x4mm2 To ja się zapytam: Masz TN-S, znaczy tak twierdzisz, jaki zatem jest przekrój PE? Gdzie RCD? Dlaczego charakterystyka C? Czemu nie ma listwy grzebieniowej? Co to za czarny przewód na...
Elektryka Instalacje i Sieci :: 17 Lip 2014 06:46 :: serwisor :: Odpowiedzi: 24 :: Wyświetleń: 969

zasilacz na lm317?????

Na wejsciu daj napiecie z mostka Grest'sa a mostek zasilacz mozesz z transformatorka 12V. Na prad okolo 4A bedziesz potrzebowal tranzystor dodatkowo lum dwa uklady LM317. Podaj adres e-mail to przesle Ci schemat gotowego ukladu. ja stosuje po jednym LM na jedna lampe, czyli gdzies 550-750 mA na...
Początkujący Ogólny :: 23 Sty 2005 00:31 :: jarjuju :: Odpowiedzi: 20 :: Wyświetleń: 2110

Róznicówka (nie) typowo?

Przy podlaczeniu do przewodu 0 oczywiscie przed roznicowka a wyjscie z roznicowki jako ochronny PE to wszystko bedzie dzialac tylko jezeli jakims cudem na przewodzie 0 pojawi sie napiecie to przy takim polaczeniu na obudowie urzadzenia mamy napiecie sieci a roznicowka nie zadziala dlatego nie powinno...
Elektryka Początkujący :: 22 Kwi 2005 23:19 :: krystian2 :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 5033

zabezpieczenie antyburzowe

Witam Zakup tego urządzenia to raczej zbędny wydatek: Urządzenie to nie dopuszcza do wystąpienia dużej różnicy potencjałów miedzy żyłą srodkową a ekranem koncentryka. Z analizy szkód powodowanych wyładowaniami atmosferycznymi wynika: 1. indukowane napiecia w przewodach koncentrycznych nie osiągają...
SAT Serwis :: 31 Maj 2005 23:52 :: Darom :: Odpowiedzi: 35 :: Wyświetleń: 4260

Zabezp.przeciwporażeniowe czyli różnicówka vs nadmiarowoprąd

Wyzwalacz zwarciowy w wyłączniku "C" działa przy prądzie 5-10 razy większym od nominalnego. Ma zatem u ciebie prawo zadziałać przy 200A. Różnicówka 500 mA nie stanowi ochrony przeciwporażeniowej gdyż jest to różnicówka przeciwpożarowa. Róznicówka stanowi dodatkowe zabezpieczenie w ochronie gdy jej...
Elektryka Początkujący :: 27 Wrz 2005 22:11 :: Kapusta :: Odpowiedzi: 24 :: Wyświetleń: 8700

Dlaczego "wywala"różnicówka

Dzieki za odpowiedzi. Sadze ze wiem jak dziala roznicowka (jej dzialanie powoduje przeplyw pradu pomiedzy punktami sieci L1 i PE oraz N i PE czyli roznica pomiedzy tym co wplywa L1, L2, L3 a tym co wyplywa N z ukladu chronionego) Ciekawe dlaczego jak napisal "zdzisiek1" bedzie wywalalo pomimo podlaczenia...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 10 Sie 2006 06:26 :: krystian2 :: Odpowiedzi: 16 :: Wyświetleń: 8180

Telewizor Toshiba 32AV555D,martwy- potrzebny schemat

Kolega oddal mi taki telewizor do sprawdzenia, ale potrzebuje schematu odbiornika lub przynajmniej plyty glownej (PE 0630). Problem polega na tym, ze poleciala jedna z pamieci i TV jest zupelnie martwy (brak kontrolki na przednim panelu)ale jest 5V z zasilacza. Dodatkowo w tym telewizorze jest wykorzystywana...
TV LCD Plazma Serwis :: 28 Lut 2011 21:47 :: schwalk :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 3377

Płyta Główna ecs c51gm-m v1.0 nie działa USB

1. zobacz czy ktorys usb nie jest zwarty, zagiety itd. 2. zobacz czy na plycie gl. sa cale bezpieczniki (smd) 3. zobacz czy wszystkie tranzystory sa ok (wizualnie) 4. zobacz czy nie sa upalone sciezki na plycie 5. wez miernik i sprawdz napiecie na portach usb 6. jesli nie ma napiecia, upalony bezpiecznik,...
Komputery Hardware :: 21 Maj 2012 14:41 :: dziobas :: Odpowiedzi: 13 :: Wyświetleń: 1180

Uziemienie PC

system TN-S nie został wprowadzony ze względu na niesymetryczne obciążenie transformatorów :D tylko ze względu na bezpieczeństwo użytkowników przewód N nigdy nie ma potencjełu ziemi (poza momentami gdy stacje jest wyłączona na '0') ze względu na przepływ pradów roboczych i skończoną rezystancje...
Komputery Hardware :: 27 Paź 2003 09:59 :: DWAserwis :: Odpowiedzi: 60 :: Wyświetleń: 6682

Subwoofer raz jeszcze. Głośnik o średnicy 15 cm. Jaka ma być wielkość obudowy?

zastosowalem glosnik niskotonowy 40W 4 Ohm philipsa 16 cm srednica ( probowalem rowniez na glosniku tym juz przezemnie wspomnianym w tym temacie ale efekt byl beznadziejny...) wzmacniacz dalem dane techniczne: moc wyjsciowa : 25W rezystancja glosnika: 4 Ohm pasmo czestotliwosci : 5 - 300Hz napiecie...
Głośniki i Zestawy Głośnikowe :: 06 Gru 2004 22:02 :: Logan :: Odpowiedzi: 12 :: Wyświetleń: 1469

Samochodowy komputer zużycia paliwa

Witam Mam jeszcze 1 problem. Potrzebuje do wyswietlacza napiecie -23V, ma ktos moze schematy jak taka przetwornice wykonac?? Dodano po 5 "Szukajcie a znajdziecie" :) Juz znalazlem (bylo zaraz pod nosem). Jezeli kogos to interesuje to daje link:
Artykuły :: 30 Sty 2014 09:04 :: danny0 :: Odpowiedzi: 548 :: Wyświetleń: 347055

Gdzie tkwi problem na schemacie?

Zlozylem prosty uklad z PE 10/96, ktory ma wskazywac napiecie akumulatora. Wszystko dziala ok, ale nie dziala multiwibrator zbudowany na elementach C3 i R10. Powyzej napiecia 15,3V powinien zostac wlaczony ten multiwibrator, a u mnie jest tylko tak, ze dioda raz zgasnie i potem sie pali caly czas. Nie...
Początkujący Serwisanci :: 12 Maj 2005 12:10 :: krzychz :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 615

obsługa LCD z Nokii (PCD 8544)

"poczekac kilka(naście) milisekund" to znaczy ze trzeba odczekac ten krótki czas aby na wyświetlaczu narosło napiecie zasilające. Na linii zasilania wisi kondensator ładowany przez rezytor (ten podłączony do 5V), i trzeba poczekać aż ten kondensator sie naładuje!!!! :) (z tego powodu na początku mi...
Mikrokontrolery Ogólne :: 24 Paź 2013 20:50 :: DkrukD :: Odpowiedzi: 271 :: Wyświetleń: 116841

Problem z licznikiem rewersyjnym CD4029

Witam! Przyczyn można upatrywać w kilku miejscach. Przede wszystkim, naciskając przycisk Pł12 lub 13 wywołuje się udar prądu ładujący C12 i dodatkowo, przy Pł12, chyba C10 (nie widzę bo coś zasłania, ale chodzi o te 47 nF podpięte pod UP/DOWN. Na długich ścieżkach zasilających może to wywoływać impulsy...
Projektowanie Układów Elektronicznych :: 06 Lis 2009 22:14 :: sp2dbo :: Odpowiedzi: 22 :: Wyświetleń: 6465

Wyłącznik różnicowo prądowy

Jeżeli wszytsto jest ok i napięcie na lini N jest 0V względem PE (przy wyłączonych S-kach) to nie powinno wybić. Jeżeli natomiast na lini N jest napiecie szczątkowe to powinno a nawet musi wybić. (przy wyłączonych S-kach).
Elektryka Instalacje i Sieci :: 03 Sie 2009 12:48 :: Gość :: Odpowiedzi: 86 :: Wyświetleń: 75923

Schemat Wzm, klasyczny układ ale z małą modyfikacja-czy ok?

Narysowałem dzis taki schemacik, będący kompilacją kilku układów, min śmietnikowca którego znalazłem na forum, jakiego starego polskiego na tranzystorach bdy24 (zabytki) i jeszcze jednego z PE. Mysle, że łaczy w sobie to co chce uzyskać, z prostotą jaką sobą reprezentuje. Pytanie dla znawców: co w...
Audio Serwis :: 13 Lis 2005 01:12 :: dj_john :: Odpowiedzi: 12 :: Wyświetleń: 871

przepieciowka DEHNrail klasy D czy musi byc w przelocie?

Witam,zostal mi zestaw 3 przepieciowek klasy D ,ale prad znamionnowy jest tylko 16A,czy moze byc i czy bedzie dzialala jezeli podlacze ja tylko na promieniu,tzn podam napiecie,neutralny i PE ale nie wyjdzie do odbiornikow,mam tych odbiornikow dosyc duzo.Wszelkie porady mile widziane Pozdrawiam
Elektryka Instalacje i Sieci :: 09 Mar 2006 09:31 :: slawciol :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 1752



Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Ostatnio szukano: pęknięty obudowa bęben wycena instalacja elektryczny acer klawiatura wlan asus wyłącznik 230v 400v cp005 tryb zebra drukować bezpiecznik termiczny bojler autocad rysunki termistor żarówki indesit pralki
Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Strona używa cookies - informacje || Reklama || Kontakt


Powered by phpBB © phpBB Group