Zgadzam się kolego wcześniej 9lat jeździłem Octavią z tym samym silnikiem zero problemów z instalacją paliwową. Tym bardziej że jest to nastawnik indukcyjny. Drobne pęcherzyki zawsze lecą. Problem w tym, że usterka pojawia się nagle a autkiem jeździ moja pani i boję się że może się przydarzyć na autostradzie... nie muszę tłumaczyć co może się stać....
Witam . Odnawiam temat poniewaz chcialbym sie dowiedziec jaka jest rezystancja na kostce od nastawnika miedzy pinami 1-2 1-3 . Nastawnik indukcyjny hdk-137 . Opel omega . Chodzi mi o rezytancja cewek polozenia .
O to Ci chodziło ? To jest nastawnik indukcyjny, potencjometryczny to inna bajka.
Walczę jeszcze, idzie ku końcowi. Zdobyłem ECU EDC z 94r bez immo. Pompa kombinowana pompiarz złożył mi 995 na nastawniku indukcyjnym dlatego podejdzie do tego silnika. Zostało mi powalczyć z kablami bo pinologia inna. Zmieniam dla tego bo nastawnik potencjometryczny nadawał się na śmietnik. Tak postanowił znajomy bo to jego auto. Dam relacje co i jak...
To jest właśnie nastawnik indukcyjny. W tym miejscu powinieneś zaprzestać samodzielnego grzebania w tym aucie, zanim ubijesz je całkowicie.
Witam, wpadł mi w ręce nastawnik od 1Z, zregenerowałem go i teraz mam pytanie dot. ustawienia czujnika indukcyjnego w środku. Czy da się go ustawić na stole np. za pomocą multimetru i źródła 12V, czy tylko na aucie?
Obawiam się, że jednak w kabinie dawcy silnika był sterownik do e-gazu. Takie rozwiązania były w epoce przed EDC. W Dafie był system VDO, w Mercedesie SK potencjometr i nastawnik z VDO a sterowanie załatwiał FMR. Układy te, oprócz proporcjonalnego sterowania listwy w stosunku do położenia pedału gazu ,miały podany sygnał c3 z tacho dla ograniczenia...
Zobacz sobie jak zbudowany jest nastawnik dawki paliwa w pompie wtryskowej, składa się z elektromagnesu poruszającego dźwignią i czujnika indukcyjnego (w tym przypadku, występują również potencjometry), który daje zwrotną informację do sterownika o położeniu, dlatego jest to jednocześnie element wykonawczy i czujnik
Witam, mam też problem z nastawnikiem, na razie podmieniłem na inny (pożyczony) i auto śmiga, ale swojego nie dałem rady naprawić, problemem jak sądzę jest czujnik wychylenia dawki, raz pokazuje na włączonym zapłonie ok 0,4V a raz 0,8V dodam że pozycja nastawnika jest ta sama czyli zerowa, a czujnik wyczyszczony. tu pytanie czy da się gdzieś kupić sam...
Aby to w miarę kulturalnie pracowało to należałoby zastosować jeden czujnik/krańcówkę położenia "0", natomiast spodziewaną pozycję docelową ustalać na podstawie ruchomego-ustawianego czujnika/krańcówki (punkt przełączenia obrotów "roboczych" na "spoczynkowe") lub zastosować nastawiany punkt na podstawie zliczania impulsów/enkodera. Drugie rozwiązanie...
Witam. Właśnie uporałem się ze zmianą nastawnika potencjometrycznego na indukcyjny. Oczywiscie sterownik i wiązka również zostały zmienione na takie od nastawnika indukcyjnego. Dodatkowo robie konwersje z td na tds, więc sterownik pochodzi właśnie z tds-a. Ustawiłem dawkę za pomocą Dis-a i silnik pracuje poprawnie. Jednak obrotomierz wskazuje niepoprawne...
Jest to pompa z tzw. nastawnikiem - urządzeniem elektryczno-mechanicznym i nie ma za wiele wspólnego z VP44. Za to bardzo podobna do VP37 z 1.9 tdi. Nastawnik potencjometryczny lub indukcyjny.
Witam Szarpanie na średnich obrotach może być spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym (trzeci patrząc od przodu auta- inny od pozostałych). Przy uruchomionym silniku i średnich obrotach delikatnie puknij w ten wtryskiwacz. Jeżeli drgną obroty na 90% to ten wtryskiwacz. Jak masz możliwość to podmień go na sprawny z innego silnika i przetestuj....
Raczej potencjometr drutowy, nie autotrafo... V. Nastawniki potencjometryczne przestali dawać w 1994 i to w 90KM 1Z panie Krzyśku. Tam jest nastawnik indukcyjny, i taki sam czujnik położenia. Dodano po 17 Błędy ?Parametry ?.Żle złożony rozrząd dawałby błędy braku synchronizacji. Opis może sugerować immo, ale to musiałby być zbieg okoliczności.
Dzień dobry. Moje pytanie nie dotyczy żadnego problemu tylko chcę się coś dowiedzieć. Kilka dni temu grzebałem przy skrzyni biegów i zapomniałem wpiąć wtyczkę impulsatora. Podczas jazdy oczywiście nie pokazywało prędkości ale był jeszcze jeden dziwny objaw. Przy zmianie biegów z 1 na 2 pojawiało się pojedyncze lub podwójne mocne szarpnięcie. Po wpięciu...
Witam nie wiem jaka jest pompa w volvo , czy ma sam nastawnik indukcyjny czy jest jeszcze elektronika w pompie jeżeli sam nastawnik indukcyjny to da się dorobić dość prosto układ którym da się sterować dawkę paliwa, (taki sterownik napięcia cewki nastawnika) pozdrawiam
turbina wraz ze sterowaniem (podciśnieniowym) - inny N75 - ECU - oprogramowanie + przejście z 8 na 16 bit (przy czym są silniki 90 KM z 16 bitowymi sterownikami - 110 KM tylko 16bit) - pierwsze TDI 90 KM w Audi miały pompy wtryskowe ze sterownikiem potencjometrycznym i wtryskiwaczami jednospręzynowymi - wszystkie 110 KM mają nastawnik pompy wtryskowej...
Nastawnik jest indukcyjny ale uszkodzony może być
Pompa zakupiona przeze mnie nie ma szans działać gdyż mój komputer nie obsługuje nastawników indukcyjnych tylko potencjometryczne zamykam temat
Witam! Nurtuje mnie jedno pytanie. Chciałbym poznać różnicę pomiędzy pompami Bosch o nr 0 460 406 993, 0 460 406 994, 0 460 406 995, 0 460 406 997 itp. montowanych w starszych beemkach. "Obiło mi się o uszy", że są pompy z nastawnikami indukcyjnymi i potencjometrycznymi. Na czym polegają różnice i czy można je stosować zamiennie (jak szeroki zakres...
no niestety to 92 rok wiec nastawnik potencjometryczny, nie indukcyjny czyszczenie nic nie da. Wytarte ścieżki. Znalazłem chłopka jtóry podobno potafi to zregenerować, choć ponoć to niemożliwe nawet sewis bocha rozkłada ręce. Chłopek jednak jakoś daje rade i nie przestawia na mniej wytartą stronę ścieżek tylko zmienia element. Pytanie skąd je bierze,...
Taniej niż za darmo mieć już nie mogę :) 340 000 km... i nic, nastawnik indukcyjny jedynie prewencyjnie czyszczony był. Turbina bez żadnych luzów, nie była regenerowana. Oleju nie dolewam. Niech każdy dba jak uważa i niech będzie zadowolony. A czepiania się oleju Castrol - zupełnie nie rozumiem. Pozdrowienia :)
Bosch to nastawnik potencjometryczny już nie do naprawy a nowego nie ma a po tylu latach to już powycierane dość sporo.. A pierburg to nastawnik indukcyjny nie do zajechania i do naprawy... Po drugie bosch to diagnostyka tylko grupa 000 a pirburg pełna... No i bosch ma problem z diagnostyka nie wszystkie interfejsy go odczytają te chińskie... Pierwszy...
Nieszczelność pompy nie ma nic wspólnego z szarpaniem (ciśnienie w pompie jest na tyle duże że małe nieszczelności nie spowodują wyraźnego szarpania - a jakby lało to po prostu nie odpalisz) lub bujaniem (to nastawnik pompy reguluje dawkę względem obrotów). Niestety nie rozumiem pojęcia "wypada z zapłonu", w jakich obrotach Ci szarpie silnikiem i czy...
Witam. Troszke dziwi mnie Twoj problem z tego wzgledu ze to o czym piszesz czyli "jakby sinik nie pracowal na wszystkie cylindry", nie powinno miec miejsca w Twoim samochodzie. Taki objaw wystepowal raczej w nastawnikach z czujnikiem potencjometrycznym a Ty masz w soim czujnik indukcyjny. Z dzisiejszego przykladu wiem ze wszystko moze sie zdazyc z elektronika....
Zależy od przepływki czy indukcyjny czy potencjometryczny nastawnik. Jak przepływka bosch to pot. a AFN ma ind.
W tej pompie nigdy nie było immo. Nieważne, czy stara pompa z nastawnikem potencjometrycznym, czy indukcyjnym. W środku nie masz żadnej elektroniki. Ale skoro twój mechanik widzi ten immobiliser, to albo poległ na ustawieniu, albo co gorsza już coś spier.......ił. :D Zresztą możesz do każdego z nas podesłać tą pompę i za stówkę zrobimy ci to immo do...
Potrzebuje regulator PID do sterowania silnikiem spalinowym. Silnik to jest F8Q produkcji Renault, pompa wtryskowa Bosch. Czujnik obrotów oryginalny, indukcyjny. 4 impulsy na obrót wału. Założenia są takie: Zakres obrotów 800-3000obr/min Regulacja zadanych obrotów potencjometrem (0-5V) Częstotliwość kluczowania nastawnika dawki paliwa wg zdobytych informacji...
...............Czujnik położenia nastawnika dawki G149 nadzoruje kąt obrotu mimośrodowego watka nastawnika dawki w pompie wtryskowej. Jest to czujnik bezstykowy. Sygnały czujnika są bezpośrednio przekazywane do sterownika silnika. Czujnik składa się z dwóch cewek indukcyjnych, których sposób działania wykorzystuje zasadę transformatora różnicowego....
VP37 jakoś szczególnie nie jest mi znana, ale zwykle tego typu czujniki potencjometryczne są włączone jako dzielnik napięcia (choć załączony schemat sugeruje że to w ogóle nie jest potencjometr, tylko czujnik indukcyjny). Potencjometr włączony tylko jedną stroną do zasilania wymaga nieco więcej "zachodu" aby odczytać jego położenie. Z punktu widzenia...
Witam wszystkich serdecznie to bedzie moja pierwsza odpowiedz na tym forum. Problem tkwi w nastawniku pompy wtryskowej. Masz silnik o oznaczeniu 1Z a tam byly dwa rodzaje nastawnika i w przypadku tego pierwszego starszego nalezy regenerowac(wytarl sie pierscien ustalajacy po ktorym chodzi taki palec jak potencjometr) a w przypadku nowszego indukcyjnego...
Pompa z nastawnikiem HDK - z nazwy jest to pompa z nastawnikiem MECHANICZNYM. Nie pisz głupot.HDK to czujnik położenia nastawnika pompy stosowany od około 1993 roku.Są to czujniki indukcyjne bezstykowe które zastąpiły wcześniej stosowane potencjometryczne. Mam pytanko, otóż w jaki sposób można regulować kąt wtrysku na zapalonym silniku Nie można.Przynajmniej...
Status split (stosunek obrotów wejściowych przekładni/obrotów silnika) nie mógł być rozpoznany w sparametryzowanym czasie pomiaru i z tego powodu został ustawiony na nieznany "ROZPOZNAWANIE SPLIT NIEPRAWIDŁOWE". Przeprowadzić test nastawników, sygnał przy pomocy MAN-cats Monitoring sprawdzić pod kątem prawidłowości, sprawdzić przewody, sprawdzić połączenia...
Nie głowica pompy jest uszkodzona, tylko nastawnik trzeba wyczyścić, a to indukcyjny więc sprawa prosta, na forach masz pełny opis ze zdjeciami jak to zrobić. Co do tzw. dodatkowego dogrzewania świec to w to się nie pchaj bo szkoda Twojego czasu. nic Ci to nie pomoże, rzecz przereklamowana i nie ma wływu na dozowanie paliwa, a nie pali Ci na ciepłym...
W nastawniku jest indukcyjny czujnik położenia, zanieczyszczenia zakłócają jego pracę, wystarczy brake cleaner (ipa) i przedmuchanie kompresorem
Mam silnik szeregowy z odkurzacza o mocy około 500W, do zasilania napięciem 220V~. Mam zamiar go wykorzystać w maszynie, gdzie będzie musiał kręcić się z mniej więcej stałą, zadaną prędkością, z zakresu od 600 do 16000obr/min, niezależną od obciążenia. Mam już na wale umocowany enkoder, który generuje 3 impulsy na obrót. Mój pomysł jest następujący:...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
Każdy etap pracy poszczególnych elementów wtryskarki kończony jest poprzez załączenie odpowiedniej krańcówki (w nowszych typach stosuje się sensory najczęściej indukcyjne). Tak np. zamykanie formy trwa do momentu gdy czujnik (krańcówka) otrzyma sygnał osiągnięcia odpowiedniego położenia przez stół roboczy lub jego odpowiednik itp. itd. Wyjątkiem jest...
Opisujecie ciekawe przypadki z tym nastawnikiem pompy paliwa, choc ja akurat z jego awariaprzy takich objawach sie nie spotkalem . Jak mozecie to opiszcie szczegolowej czy szarpanie bylo dokladnie takie samo jak jest tu opisane , i co dokladnie zrobiliscie pozniej z pompa , wymieniliscie cala pompe czy tylko glowiczke . Bo istnieje mozliwosc ze przekalibrowaliscie...
1. Mozna tak powiedzieć choć w dużym uproszczeniu. 2.Tak właśnie m in do tego służy 3. Można chwilowo korzystać z większych prądów niż znamionych, spowoduje to oczywiście grzanie się uzwojeń. Tak np pracuje zgrzewarka indukcyjna, ma specjalny nastawnikk czasowy ograniczający długość impulsu zwarcia. Pozdr.J.
A więc to co znalazłem na temat przetwarzania sygnału (oznaczenia zgodne z oznaczeniami na schemacie z pierwszego postu). Do pomiaru położenia wykorzystuje się cykliczną zmianę indukcyjności wzajemnej uzwojeń występującą przy przemieszczaniu suwaka względem listwy. Układ elektroniczny EWP-1 składa się z trzech pakietów: -układu pomiarowego do czujników...
Przecież w 2.5 TDI są pompy wtryskowe VP44 a nie VP37 z nastawnikami potencjometrycznymi lub indukcyjnymi więc nie ma co rozważać o nastawnikach w pompach VP44.
Nastawnik potencjometryczny to MES, indukcyjny HDK VP37 to elektronicznie sterowana pompa VE... Przykładowe oznaczenie pompy w silniku AHF: Bosch VE 4/10 E 2075 R 700 VE - oznacza pompę rozdzielaczowa 4 - ilość cylindrów 10 - średnica tłoczka 2075 - obroty graniczne (x2=obr silnika) - nie dotyczy VP37 L/R - kierunek pracy L/P
Witam. Jestem inżynierem informatykiem-elektronikiem. Na chwile obecną zajmuje się profesjonalnie elektroniką samochodową (naprawa, kodowanie, diagnostyka). Projektuje, programuje uC dla własnych potrzeb, nie jestem w stanie ze względu na braki czasu doprowadzać różne projekty do profesjonalnego użytku. Poszukuje chętnych elektroników, informatyków...
Zapewne Passat będzie na wadliwym nastawniku potencjometrycznym (osprzęt Bosch), a golf na indukcyjnym (Pierburg). Można łożyć silnik golfa na pompie passata która jest reliktem, albo pakować całą wiązkę z golfa. Bzdury! To nawet nie jest diesel.
Chiński generator za 15zl plus końcówka mocy na mosfetach i masz regulacje od 5 Hz do 150 kHz Tak tak. Na pewno to będzie działać. 5Hz nie za mało? Nie będzie falowania obrotów? Kolega powyżej głupotki pisze. Główna regulacja odbywa się poprzez regulację PWM -szerokości impulsu, ze sprzężeniem zwrotnym - w starszych był układ potencjometrycznego pomiaru...
Rozumiem, czym wtedy miałbym regulować "współczynnikiem wypełnienia sinusoidy " jakiś impulsator ? Impulsator/enkoder nie da ci informacji o nastawie on tylko daje impulsy do zwiększania/zmniejszania. Nie chciałbym już sterować drugiego wyświetlacza Jeden wyświetlacz po naciśnięciu klawisza może wyświetlać drugi parametr. Najwygodniej dla mnie by było,żeby...