Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Mam pytanie odnośnie sposobu podłączania obrotomierza elektronicznego. Otóż podłączyłem obrotomierz prawdopodobnie do jakiegoś czujnika przy samym rozdzielaczu zapłonu. Do czujnika tego podłączona jest wtyczka, która ma 3 przewody oznaczone + 0 i - . Podłączyłem pod "0" bo pod "-" nie działało. Obrotomierz działa. Jednak przy wyłączonym silniku (zapłon...
Tylko z trafa wychodzą 2 przewody, tak samo jak z miernika, a tam jest jedno wejscie. Mam to podłączyć jednym przewodem pod "1", a drugim pod np. "-" w obrotomierzu?
na początek sprawdź ładowanie, później jak już będziesz pod maską to zobacz czy przewód od alternatora się nie odłączył/odłamał a na koniec zostaje sam obrotomierz (lub przewód od alternatora do zegarów)
Owiń przewód pomiarowy obrotomierza na przewodzie WN. co idzie do świecy ok 10zw lub do przewodu co idzie do platyn
Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
W vectrze, astrze i calibrze impulsator był montowany z tyłu licznika. Problem w tym, że nie występował w każdej wersji. U kumpla, żeby to działało odwaliłem druciarstwo. Prędkościomierz z wersji bez impulsatora nie ma odpowiedniego pola z tyłu, z którego impulsator czytałby impulsy. Musiałem przełożyć prędkościomierz z wersji bez obrotomierza, z tym,...
Poszukuje schematu instalacji Setry 315 gt ul 99r a konkretnie schematu podłączenia obrotomierza. Od jakiegoś czasu przestał działać. Sprawdziłem obrotomierz ok. Napięcie do brotomierza dochodzi, masa też a problem jest na przewodzie między alternatorami a obrotomierzem. Alteratory ok. Czy obroty sa brane z jednego alternatora czy z dwóch? bo nr przewodu...
Trzeba tylko zrobić dzielnik częstotliwości. Bez żadnych zmian w fabrycznym obrotomierzu. Nie trzeba go nawet wymontowywać. Prosta aplikacja do 4017. Wejście układu podłącz przez kondensator (szeregowo) i zabezpiecz zenerką (9V do masy). Przecinasz przewód który masz podłączony do altka, a na wyjściu z układu podłączasz obrotomierz. Układ taki śmiga...
Witam wszystkich! Posiadam Nissana Sunny N14 rok 95. Juz od dawna nosiłem się z zamiarem wymiany liczników na taki z obrotomierzem. Czytałem forum oraz inne strony i w dalszym ciągu nie za bardzo się orientuję jak podłączyć obrotomierz. Jest to licznik bez linki. Zdjęcie licznika z tyłu Z tego co się dowiedziałem z neta to musi być podłączone do niego...
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Pacjent: Yaris 1.0 pierwszej generacji (1SZ-FE). Modyfikacja: inny silnik Potrzeba: działający obrotomierz w "akwarium". O co chodzi: fabrycznie Yaris ma 4 cewki z modułami, "nowy" silnik ma jedną cewkę. Co za tym idzie, po bezpośrednim podpięciu przewodu dla obrotomierza, mamy 3600-4000 na wolnych, i wskaźnik obrotów "skacze". Ponieważ nie mamy już...
Czyli w instalacji nie masz poprowadzonych przewodów do obrotomierza. Trzeba będzie położyć dodatkowe przewody. Podpowiem tobie w ten sposób:
Witam. Jak w temacie. Bezpieczniki sprawdzone, licznik (przeprowadzony test zegarów przez przytrzymanie klawisza - wszystkie zegary się ruszały). Na razie tylko szukałem obrotomierza. Z alternatora wychodzą 3 przewody. B+ i dwa cienkie. Jeden na półokrągłej wtyczce a drugi na konektorze. Po odpięciu przewodu z konektorem alternator dalej ładuje, więc...
W aucie dziecko wrzuciło monety do radia. Uszkodzone radio i wyświetlacz na górze kokpitu zostały uszkodzone, po wymianie tych podzespołów i bezpiecznika w skrzynce w komorze silnika (jeden z 3 bezpieczników 'Audio') wszystko gra. Nie działa jeszcze prędkościomierz i obrotomierz. Ale mam wrażenie że to jakiś wcześniejszy problem, mimo sugestii właścicielki...
Witam, zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi (od lewej) wtyk 7-mio pinowy doprowadza sygnał dla...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza wyprowadzenie impulsów z jednej cewki połączonej w gwiazdę...
Z jakiegoś zasilacza, czy który ma napięcie zmienne około 12v wyprowadzić przewody przed mostkiem prostowniczym i te przewody podpiąć do wejścia obrotomierza. Gdy jest do dyspozycji oddzielny transformatorek 230/12V połączyć bezpośrednio do wejścia obrotomierza. Wcześniej należy sprawdzić omomierzem, czy na wejściu obrotomierza nie ma zwarcia. Do sprawdzenia...
Na rysunku poniżej schemat układu. Czujnik indukcyjny na wale korbowym podaje sygnał do modułu, z modułu środkowym przewodem idzie sygnał do obrotomierza. Na module i na obrotomierzu występuje +12V po zapłonie, masa, jest też ciągłość przewodu sygnałowego od modułu do obrotomierza. Niestety po uruchomieniu silnika, obrotomierz nie działa.
, Ciągnik rolniczy RENAULT / model, 120-14 , obrotomierz mocno zaniża obroty, zliczanie motogodzin jest jak najbardziej w porządku lecz obroty oscylują nie prawidłowo /na zegarze /, na wolnych { 300 rpm- no czasami sięga 550, uprzedzam silnik nie zmienia obrotów , i pytanie jest , Jaką częstotliwość ma alternator tego ciągnika, no przyjmjimy np 600...
Chcę zbudować obrotomierz. Mam już układ wyświetlania (24 diody, 2xUL1980). No i została kwestia przeliczanie częstotliwości na napięcie, najlepiej około 5V przy max obr (zakładam 6000 - 7000 obr/min). Ma się nadawać do silnika z dowolną ilością cylindrów, zarówno do dwusuwa jak i czterosuwa. Myślę, że to nie jest problem, wystarczy PR-ek przed układem...
W moich zegarach w miejscu obrotomierza jest zegarek, chciałbym wymienić je na wersje z obrotomierzem w miejscu zegarka.Tylko niewiem jak z podłączeniem czy wszystko będzie działać ok.Z tego co widać na fotce to z alternatora jest już wyprowadzony przewód tylko niewiem gdzie jest doprowadzony w moim aucie skoro nie mam obrotomierza.W zegarach jest jeszcze...
Postaram się sprawdzić najpierw licznik na obecność zimnych lutów może coś się wyjaśni, ale dobrze by było wiedzieć na 100% skąd w tym modelu obrotomierz bierze sygnał. Właśnie jestem po sprawdzeniu licznika, przelutowałem też luty i niestety bez zmian. Z alternatora nie wychodzi żaden przewód na obrotomierz, wiec raczej czujnik będzie w pompie . Jeśli...
po 1) Indeks W jest nie istotny, nie wpływa na wskazanie prędkościomierza, jedynie daje inną ilość impulsów, ale ma to znaczenie tylko dla tych, którzy mają lub zamierzają instalować komputer pokładowy MID. po 2) Kabel do obrotomierza jest w większości Astr, chyba we wszystkich zagranicznych i Gliwickich OPRÓCZ 1.4 na aparacie zapłonowym (nie podwójnej...
Podejrzewam, że "fachowiec" do wymiany stacyjki musiał wyjąć deskę rozdzielczą, na reklamacje odpowiada że stacyjka nie ma nic wspólnego z obrotomierzem,fakt faktem ale usterka pojawiła się po wymianie stacyjki. Zegary wyjąłem, osłonę deski nad pedałami odjąłem, przeczesałem wszystkie kable dochodzące do deski, jak również przechodzące w jej pobliżu...
Troche dziś obadałem zegary, ale nic nie udało sie zrobić. Po przelutowaniu zimnego lutu obrotomierz ożył, ale albo pokazuje 0 albo 4 tys innych wartości nie pokazuje, do tego wskazówka nie chce czasem opadać. Na przewodzie który wchodzi wchodzi do zegarów od czujnika paliwa, jest masa, samochód zatankowany do pełna, więc chyba masa powinna być, wskaźnik...
Jak bedziesz chcial to wrzuce schemat chyba tego obrotomierza ole dopiero jutro .Uklad zrobiony jest na ukladzie scalonym UL1970.Zasilanie jest na koncowce 8 , a masa na koncowce 1.Sygnal z cewki podany jest na baze tranzystora poprzez owiniecie przewodu wysokiego napiecia z cewki okolo 15 zwojami .
Ktoś pisał, że te wskaźniki są trochę szersze i mechanicznie nie pasują do clio.Ja zakładałem wskaźniki od clio z obrotomierzem do tego bez i trzeba doprowadzić brakujący przewód, między kostką na nadkolu a kostką pod wskaźnikami, ten przewód różowy, dochodzi on do 6 styku złącza 13-to stykowego nad obrotomierzem. Jeśli zamontujesz czujnik poziomu oleju,...
Witam Samochód to Vw Derby silnik g40 z polo. Był tam standardowy licznik z dużym zegarkiem, został zmieniony na z obrotomierzem, lecz obrotomierz nie zadziałał, wszystkie przewody są na wtyczce, czy ktoś się orientuje gdzie i jak podłączyć przewód sygnałowy, albo wspomorze jakims schematem instalacji licznika z obrotomierzem. oto zdjęcie licznika:...
Sygnał obrotów od ECU (biały przewód) musi być gdzieś zwarty z szarym przewodem sygnału z czujnika prędkości. Może też być zalana kostka.
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na który nawijalnio się ok 10 zwoji od-ekranowaną żyła...
Witam Mam problem z zegarami w w/w aucie a mianowicie chciałem zmienić zegary z takich z zegarkiem na takie z obrotomierzem wiec zakupiłem takie z obrotomierzem no i obrotomierz nie żył, znalazłem w internecie że przyczyną może być brak przewodu sygnałowego i że trzeba go poprowadzić z komputera (PIN42) do licznika (żółta kostka PIN24) lecz to nic nie...
Sprawa wygląda tak, że kupiłem skuta i jest nieco ubogi w opomiarowanie, i postanowiłem to zmienić :) Problem z transoptorem polega na tym, że testowałem cny17 (takie mam), i przy 7500 imp/min nie wyrabiał, a w sumie impulsów w rzeczywistym układzie jest dwa razy więcej bo to silnik 4T i na jeden obrót wału przypadają dwa impulsy. A co do czujnika halla,...
Jeżeli pomyliłeś przewody to najczęściej przepala ścieszkę druku. Raczej zwrotu nikt nie przyjmnie więc trzeba rozebrać i sprawdzić.P
ogolnie to ma to w aucie siedzieć więc myśle,żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy bo chyba na cewce jest 4 krotny taki impuls niż na kablu od pojedyńczej świecy w silniku 4 cylindrowym o ile mi wiadomo więc pod który?
Chcemy zbudować miernik częstotliwośći i podłączyć go do auta jako obrotomierz. Chcemy wykorzystać impuls prostokątny 5V i częstotliwość na wolnych 50Hz. Częstotliwość na przewodzie do cewki ma w tym momencie 12V i 500Hz. Podłączyliśmy obrotomierz mera lumel i na przewodzie z cewki gdzie jest impuls 12V i częstotliwość 500Hz pokazuje o połowęmniejsze...
Witam kolegów. Mam problem z licznikiem w sprinterze 97r 2.9 TDI. W samochodzie zainstalowany był tachograf. Oczywiście licznik z tachografem został usunięty. Czujnik w skrzyni został zamieniony na czujnik z dwoma przewodami. Do kostki czarnej doprowadziłem sygnały z czujnika odpowiednio do pinów 2 i 11, do pinu 6 podprowadziłem sygnał z 5 pinu złącza...
Dokładnie tak jak napisał moderator mój alternator jest wyposażony w złącze W" i przewód od złącza jest przeciągnięty do wnętrza deski rozdzielczej.
Witam! Trafil do mnie dzisaj Hyundai Terracan 2.9CRDI z nie dzialajacym obrotomierzem. Auto odpala jezdzi bez najmniejszego problemu nie dziala w nim tylko obrotomierz po podlaczeniu testera diagnostycznego nie wykazuje zadnaego bledu i tu moje pytanie z ktorego czujnika pobierany jest sygnal o predkosci obrotowej silnika poniewaz gdzy odczytuje paramrtry...
Jeżeli nie ma to trzeba wyprowadzić dodatkowy przewód z jednej fazy,nie powinno być problemu.
Jest tak-był silnik 1,8 20V jest 1,8T, ale ze sterownikiem 8D0 907 558E. Wiadome, deska drze się o brak komunikacji ze sterownikiem silnika i nie działa obrotomierz. W kostce niebieskiej deski nie było przewodu na złączu 11 (ale co dziwne był konektor), pociągłem przewód do przodu i na oryginalnych zegarach obrotomierz nie działa, mimo, że są impulsy...
Kupiłem moduł też 2RH ale on ma inne kolory przewodów w ogóle i nie wiem jak to podłączyć...na płytce w module są dziwne znaczki, może ktoś wie co one oznaczają i wtedy mógłbym dopasować kable od modułu do kabli z magneta Kable od magneta są takie jak na tym schemacie:
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Pewnie masz racje ja strzeliłem, teraz by trzeba wziąć schemat i dojść który to dokładnie przewód.
Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie obrotomierza. Jak wiadomo, skuter to masa rozkręcania, więc musiałem nabrać energii ;-) . Do rzeczy. Odpiąłem przewód sygnałowy od obrotomierza (są trzy: zasilanie, masa i sygnał). Pod sygnał i masę podpiąłem generator, włączyłem zapłon i zwiększałem częstotliwość generatora. I co? I wszystko działa jak ma działać....
Powinno tak być. Chociaż kolega pisze Napięcie z przewodu "W" (około 7VDC) dochodzi do licznika, napięcie 14VDC również. Obrotomierz i wskazanie mth nie działało od momentu zakupu New Hollanda od poprzedniego właściciela. Dzięki za podpowiedź ze wskazówkami. Biorę się za rozbiórkę. Dlatego zabrałem glos w dyskusji. Pozdrawiam
witam wszystkich !! mam mały problem, ktorego nie wiem jak rozwiazać. Posiadam mercedesa 124 2.0 D który nie ma obrotomierza, kupiłem obrotomierz, ktorego chciałbym podłaczyć do alternatora, ale nie wiem jak wyprowadzić odpowiedni przewód z alternatora, który po podłączeniu do obrotomierza bedzie wskazywał dobre obroty silnika. Oryginalnie tan alternator...
Lepiej sprawdź połączenia przewodów przy alternatorze bo często śniedzieją i wtedy dzieją się cyrki z obrotomierzem. Pozdrawiam.
Co do 1 to tak. Jest taka możliwość, poszukać na szrocie wersji z obrotomierzem. Instalacje są takie same w wersji z i bez. Co do 2 to nie jestem pewny więc się nie wypowiadam. No OK. Duży jest problem z podłączeniem takiej deski? Chodzi mi o linki, przewody, instalacja..
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba (wnioskuję po tym że fabryczny alternatow ma wyjście W)...
Rozrusznik kręci? Odłącz przewód W z alternatora i zobacz co z obrotomierzem.
Najprościej - wziąć obrotomierz z dawcy silnika lub innego samochodu w którym sterowany jest w ten sam sposób. Może i najprościej, ale wolałbym zachować fabryczny wygląd zegarów. Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja...
Nie uda się zrobić stabilizatora z instalacji samochodu na 12V . W najlepszym razie dla stabilizatora LDO różnica napięć na wejściu i wyjściu stabilizatora powinna wynosić ponad 1V . W maluchu czasami może tej różnicy zabraknąć. Można spróbować innej sztuczki: między zacisk + i masę obrotomierza podłączyć kondensator elektrolityczny 470uF/25V i między...
Mam problem z obrotomierzem w moim Rekordzie 2.3D. Otóż gdy go podłącze do odpowiednich przewodów to nie działa, a jestem pewien że to kabelki od obrotomierza. Chce sprawdzić połączenia tylko nie wiem do czego podłączony jest kabelek sygnałowy. Może ktoś pomoże. Dzięki za odpowiedzi!! Pozdrawiam
Obrotomierz ma zazwyczaj 3 wyprowadzenia: a mianowicie zasilanie +12V, minus czyli masa i przewód sygnałowy z przerywacza, układu zapłonowego lub tak jak u Ciebie z komputera, którym dostarcza się sygnał w postaci prostokątnych impulsów których liczba w danym okresie czasu zmienia się w zależności od obrotów silnika. Impulsy te są podawane na wejście...
Tak, zapomniałem powiedzieć. Poldek jest z 94 r. , 1600 ccm na gaźniku. Nie znam się całkowicie na samochodach i dlatego chcę się dowiedzieć, z którego modułu wychodzi sygnał i gdzie ten moduł jest umieszczony ? Wczoraj po południu wystąpiła jeszcze jedna rzecz z tym związana. Przyjechałem do pracy, wyłączyłem i zostawiłem samochód na gazie (przełącznik...
Niestety nie mogę się dostać do bazy wsadów. Jaki wsad ewentualnie byłby mi potrzebny? czy ktoś wie może, który pin w wtyczce od licznika odpowiedzialny jest za sygnał do obrotomierza? Może wystarczy doprowadzić przewód z alternatora (W) do licznika w pin od obrotomierza.
Pawle, czujnik wału zmieniłem nie sprawdzałem przewodów pod obciążeniem ale sprawdzę może faktycznie coś gdzieś zaśniedziało i nie łączy wiadomo miernik zmierzy wszystko. Po wykasowaniu błędu i kilku dniach użytkowania stwierdziłem koliczności usterki, pierwszy przestaje działać obrotomierz za nim po chwili pojawia się check (po odczytaniu błąd czujnika...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Wydaje się być proste, nie jestem jednak elektronikiem, z zawodu mechanik a więc z oporniczkami i układami mało mam wspólnego :) Elementy na własną ręke przelutuje bez problemu, jednak ktore? Datasheet SAK 215 : Tutaj fotki mojej płytki licznika Foto marne, jednak coś tam mniej więcej widać... Jeśli potrzeba coś więcej to pisać :) Oznaczenia na płytce,...
Witam, kupiłem licznik ccs i chciałem go złożyć do maluszka ale zauważyłem ze nie ma kostki obrotomierza. I tu jest moje pytanie: Czy będzie możliwe dolutowanie do odpowiedniej ścieżki przewodu i czy po podłączeniu go w odpowiedni pin obrotomierz będzie działał ? Jeśli tak prosiłbym o instrukcje.
Kupiłem uniwersalny elektroniczny obrotomierz i chciałem go zamontować do mz etz 250 ale nie wiem gdzie podłączyć sygnałowy przewód. kable które wychodzą z obrotomierza to: Czarny cienki : – do podświetlenia Czerwony : + do podświetlenia Czarny gruby : + po stacyjce Zielony masa : Czarno-żółty : sygnałowy Dodaje zdjęcia obrotomierza. Z góry dzieki...
Wyświetliła mi się kontrolka abs ciśnienie oleju I zginął obrotomierz. Dowiedziałem się że to prawdopodobnie sterownik abs ten co jest przy pompie abs. Podłączyłem pod kompa i wyskoczyło brak komunikacji ze sterownikiem abs. Wyjąłem kostkę od pompy abs I obrotomierz wrócił oraz nie wyświetla się kontrolka ciśnienia oleju. Jedynie brak abs I asr. Na...
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Można spróbować tak: na każdym kablu WN nawinąć około dziesięciu zwoi drutem miedzianym w izolacji, owinąc przylepcem żeby nie spadł i końce drutów połaczyc razem do kupy i jednym przewodem do wejścia sygnałowego obrotomierza. Jeżeli nie zadziała lub będzie działac niestabilnie spróbowac zmienic ilośc zwojów. Próbę można przeprowadzić na jednym kablu...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który formowałby impulsy do obrotomierza. A te impulsy...
silnik 2.0 115km 8 zaworowy rok prod. 1993r jeżeli jeszcze jakies dane są potrzrebne to proszę sprecyzować jaki (gdzie ich szukać) zapomniałem wspomnieć że nowe zegary pochodzą z senatora 3.0 6 cyl. i jest to wersja digital (lcd) sygnał nie wiem skąd jest doprowadzany. podłączyłem się pod kabel który istniał do napędu starego obrotomierza. Według schematu...
Sprawdź przewód na alternatorze podłączany na wsuwkę. Jest to zacisk W alternatora - wyjście na obrotomierz.
Witam. Kolega kupił Kangoo z silnikiem diesla 1.5 i wszystko byłoby fajnie, gdyby działał obrotomierz. Zegary podczas testu działają poprawnie. Udało mi się znaleźć niedaleko wtyczki pod bezpiecznikami w przedziale silnikowym ucięty kabel z informacją o obrotach. Problem jest jednak taki, iż po podłączeniu tego kabla świeci się światłem ciągłym dioda...
Sąsiad poprosił mnie o pomoc przy rozwiązaniu problemu obrotomierza w Zetorze. Otóż uszkodzona była tachoprądniczka (podobno), sąsiad zakupił nową jednak sprzedano mu pradniczkę o innym numerze fabrycznym na obudowie, mająca 2 wyjscia na przewody. Oryginalna miała 3 wyjścia, jeden masowy i dwa sygnałowe, sprzedawca powiedział mu że w tej nowej nie musi...
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza BOSCH cewka podwójna .
Sam tego nie robiłem, to, co napisałem - wiem z forum. Poszukaj troszkę pod "budowa obrotomierza do skutera"... jest mnóstwo informacji, np. W wielu rozwiązaniach impulsy do obrotomierza pobierane są przez kawałek przewodu owiniętego wokół przewodu WN ("antenka"), ale bywają też pomysły z przyklejaniem magnesików i używanie kontaktronów. Zresztą - poczytaj...
Kontrolka od oleju przestaje świecić światłem ciągłym i zaczyna mrugać np. po odłączeniu czujnika. Sprawdź przewody od czujnika, może któryś jest złamany i nie łączy zawsze. Co do obrotomierza...Alternator do którego podłączony jest obrotomierz nie powodował by zapalenia kontrolki oleju... przewody od czujnika ciśnienia i od obrotomierza z alternatora...
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link
Witam. Potrzebuję opis przewodów elektrycznych w iveco daily 2,3 rocznik 2004. Szukam przewodu od obrotomierza. Pozdrawiam i dziękuję.
Sygnał "W" z alternatora to był za czasów kamienia łupanego i służył do sygnału obrotomierza. Ale to było za czasów AAZ i innych na mechanicznych pompach bez elektroniki.. W przypadku B5 "W" zawsze odnosiło się do podświetlania.
W takim razie weź sygnał z obrotomierza.
Witam Posiadam samochód: Citroen Berlingo silnik 1.6 Benzyna produkcja 2001r. Mam problem gdyż przestał działać obrotomierz ... nagle. Ze źródła Vivid Workshop Data dowiedziałem się, że za przekaz impulsów z wału odpowiedzialny jest przemiennik magnetyczny. Odnalazłem go wymontowałem i sprawdziłem wedle instrukcji, jak wiadomo jest to kawałek cewki...
Witam wszystkich na forum.Panowie juz wiem ze ten temat byl przerabiany na forum wiele razy ale ja wciaz mam problem z podlaczeniem tego obrotomierza.Zaczne od tego ze wczesnij byl licznik bez obrotomierza a teraz jest zamontowany licznik z obrotomierzem wraz z tachografem.Problem polega na tym ze robilem wszystko wedle instrukcji krora uzyskalem na...
Przepraszam za odgrzebywanie, ale dam odpowiedź dla potomnych. Trzeba sprawdzić zegary, styki i styk wtyczki która jest w komorze silnika. Ale w 90% przypadków to sam czujnik obrotomierza- jest to cewka zalana w jakimś plastiku o grubości papierosa. Jest na kluczyk "10" nad dłuższą półosią i przewodem od wspomagania- dostęp w zasadzie tylko z kanału....
Sygnał do obrotomierza w CAN jest aktywny bo gniazdo diagnostyczne pokazuje obroty po włączeniu jakiegoś programu na obd2. Czyli daje po prostu ten sygnał. Będę musieć tak zrobić jak piszecie, podłączyć to do aku z auta. Zastanawiam mnie dlaczego nie działa po podłączeniu do zewnętrznego akumulatora, powinien przynajmniej uruchomić podświetlenie. Najgorsze...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
sprawdzilem wszystkie masy,przewody.Podejzewam ze to regulator napiecia bo az w akumulatorze gotuje.Gdzie jest regulator napiecia ktos wie???
Należy zmierzyć amperomierzem prąd zasilający na dowolnej fazie w połączeniu w trójkąt i pod obciążeniem (w pracującej maszynie) i na tej podstawie dobierać przekrój żył w przewodzie zasilającym. To jeszcze musiał by wiedzieć, kiedy silnik będzie obciążony, a nie przeciążony. Nie wiadomo co to za maszyna, może taka, że można obciążać aż silnik zacznie...
Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli w kostkach nie będzie pokrycia z gniazdami...
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie przewodu zliczającego na przewód wysokiego...
Witam serdecznie na wstępie chciał bym z góry przeprosić za być może wystawienie postu nie tam gdzie trzeba, ale jako że jest to mój 2 temat prosił bym o wyrozumiałość i jeśli trzeba przeniesienie go we właściwe miejsce. A teraz do rzeczy. Nabyłem niedawno Motorower Zipp Torros M50 (zdj 1) z zepsutym Obrotomierzem (raczej nie rozbieralny wnętrze zmasakrowane...
Witam, mam problem z podłączeniem obrotomierza w kosiarce samojezdnej marki AL-KO. Obrotomierz kupiłem na olx, podobno działał bez problemów przy motorze. Sprzedający pokrótce powiedział jak podłączyć, czyli "+" i "-" oraz trzeci przewód do cewki ale nie owijać wokół przewodu wysokiego napięcia tylko podłączyć pod drugi kabelek wychodzący z cewki. Tak...
witam , mam problem odnośnie podłączenia uniwersalnego obrotomierza do Boxera 1994 rok 2.5 D firmy auto gage Schemat prosty 5 przewodów , dwa - , dwa + (łącznie z podświetleniem ) oraz jeden przewód zielony na wyjście W alternatora problem jest taki że obrotomierz działa tylko przez chwile gdy odpalam samochód startuje na nie cały tysiąc obr, po czym...
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden z przewodów cewki to pokazuje mniej więcej 1/2...
Piętnaście diod LED na płytce może to odpowiadać układowi UL1970, który obsługiwał 16 diod LED. Układ posiada trzy przewody dwa z nich to zasilanie + i -. Przewód oznaczony "V" może być to wejście impulsów. W różnych układach było to różnie rozwiązywane, np. nawinięcie kilku zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (WN) od cewki zapłonowej. Ponadto układ...
Witam, po zmontowaniu obrotomierza, jego kalibracji mam dość uporczywy problem. W pojeździe mam zamontowany wiatraczek taki jak ten Gdy go włączę obrotomierz dostaje bzika i zapalają się na nim wszystkie diody, zakładam że związane to jest ze zmiennym polem magnetycznym z silniczka wiatraczka, który indukuje impulsy w przewodzie idącym do czujnika obrotomierza,...
Witam. Chciałbym już zakończyć temat zastąpienia obrotomierzem zegara w moim samochodzie Mercedes W 124, 200D. Udało się przerobić układ tak, żeby działał. Zanim zacznę pragnę nadmienić, że mój obrotomierz, który domontowywałem to wersja od bez turbinowego diesla Mercedesa W 124 i co ważne nie ma znaczenia tu pojemność silnika, ważne jest żeby na tarczy...
Cześć Jak dla mnie problem leży w cewce jaką zastosowało renault. Do cewki doprowadzone jest zasilanie (czarny przewód minus akku, żółty +12V po stacyjce) trzeci przewód to sygnał z ECU, który to powoduje wystąpienie wyładowania na świecach. Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Spróbuj owinąć...
na początek sprawdziłbym przewody + wtyczki z tyłu zegarów , jeżeli wszystkie przewody wraz z wtyczką będą okey . To rozebrać zegary ostroznie , wyczyścić kurz i brud , a przy okazji sprawdzcić wskazówke obrotomierza czy nie ma żadnych nawet najlzejszych oporów w całym zakresie oraz po puszczeniu jej czy cały czas opada równomiernie . Jeśli to nie pomoże...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera przewód żółtoczarny do masy. Impulsy reguluję w zakresie...
Wszystkie wtyczki odpinałem i podpinałem z myślą że któraś nie łączy ale gdzybym wiedział która odpowiada za to to bym sprawdził ją pod kątem przewodzenia. Od strony alternatora : Zacisk "W" -> (przewód F119) -> pin 10 złącza X31/1 -> przewód F319 -> rozgałęzienie/złącze X3/39 -> > od rozgałęzienia -> przewód F119 -> pin 9 złącza X9/1 (zegary - tutaj...
ok postaram sie odpowiedziec, ostrzegam ze jestem elektrykiem hobbysta w skrócie laikiem. ad 1. Podłączenia dokonywałem samodzielnie zaraz po wyjsciu z cewki, sa tam trzy przewody podłaczyłem pod zielony, tylko zreszta podtym jednym sie cokolwiek wychylało. Ad2 poprawność zasilania? w domysle sądze ze obrotka, otóz zasilanie jest wg scheamatu 12v ze...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
witam mam licznik ale niemam schematu :/ dochodzi do niego wiązka przewodów z taką dziwną okrągłą końcówką i są ucięte orginalne przewody tak z 20 cm i oprucz tej okrągłej złączki jest jeszcze jedna podwójna i jedna pojedyncza w sumie chodzi mi tylko o obrotomierz bo chce go wyjąć z licznika i zastosować gdzie indziej ale musze wiedzieć ktury kabel...