Witam, pacjent to Golf IV 1,8T i sytuacja wygląda tak, że wcześniej przez poprzedniego usera, miał zmienioną mapę, boost ok 1 bara, 150(at)182, ok 300 Nm, chciałem nieco silnik "odmulić" i włożony został downpipe 3 cale i turbina dokładnie taka jak w Octavii RS/Leonie Top Sport 180 i taka sama jak w wersji AUM 150 koni po 2000 roku czyli K03-052 (moje...
Odpaliłem octavię agr 90km turbina kkk bez zmiennej geometrii , silnik zaczął sam wchodzić na wysokie obroty więc wyłączyłem kluczyk i zgasł ,zastanawiając się co się stało (dwa dni wcześniej ustawiana dawka paliwa ) pomyślałem że coś z ustawieniem dawki więc podłączam komp.nastawnik ok. więc odpalam jeszcze raz i niestety dalej sam wchodzi na coraz...
Witam. Planuję zmienić autko. Niestety na używane. Ze względów rodzinnych potrzebne mi przestronne kombi (z vanów zrezygnowałem - znacznie droższe w utrzymaniu, serwisie i zakupie). Ze względu na brak zaufanych warsztatów konieczne jest aby autko było możliwie bezawaryjne. Nie diesel, bo z nimi są głównie kłopoty, a ja do tego jeżdżę głównie po mieście....
Skoda Octavia 1.9 tdi 110 2002r. problem z brakiem nocy podczas wyprzedzania czy jazda pod górę. Silnik pracuje ładnie pali za pierwszym przekręceniem,problem problema polega na tym, że auto zaczyna mi tracic moc podczas wyprzedzania czy gdy jadę pod górę,nie ma wogule siły tak jakby wogule niezałączała się turbina. Przykład jade autostradą udało się...
Witam 17964-Regulacja ciśnienia doładowania.Możliwe usterki: zawór N75 uszkodzony,uszkodzona turbina,nieszczelność turbina-silnik.Sprawdź VAG ciśnienie doładowania,sprawdź czy nie masz nieszczelności między turbiną a silnikiem.Jak to będzie OK, wymień zawór N75 Pozdrawiam
A jak autor ma 90kM silnik AGR ? Ma zawór wastegate sterowany nadciśnieniem, a nie vnt regulowane podciśnieniem [url=]Link
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie kopci żadnych błędów na ktsie o co tu chodzi czy...
Następnym razem daj opis błędu. Przydały by się logi dynamiczne z grupy 3, 8 i 11 ale problem na 99% w zacinającej się geometrii turbiny.
Witam Posiadam Skodę Octavię 1, 1.9 tdi 110KM 2001r. Mam problem przy prędkości od 100 km w górę. Problem polega na odcięciu mocy przy przyśpieszeniu. Auto przyśpiesza prawidłowo natomiast przy ponad 100km/h odcina moc. Nawet przy 4000 obrotach i redukcji biegu nic się nie dzieje. Wymieniona została turbina, elektrozawór sterujący ciśnieniem turbiny....
Bardziej prawdopodobna odma niż turbina. Obejrzyj rurke od separatora. Olej kapie pewnie na złączu IC Popraw pisownie. a jak z dostepnoscia po zdjeciu oslony? pisz twardzielu z pl znakami na smyrfonie :)
Cześć, Mam taki problem: Skoda 1,9TDI BXE słabo ciągnie. Objaw mniej więcej taki że z każdych świateł przyspieszam ostatni, mimo ciśnięcia auta. Przyspieszenie ze 100kmh na 140kmh zajmuje ponad minutę i przypomina wyścigi przeładowanym iveco. Auto jest z 2010 roku, a ja je mam od 2014 roku więc znam je dość dobrze. Kupione jako poleasingówka w PL. Po...
Witam, Posiadam octavie 2 1.9 tdi 105km BJB aktualnie zrobiona na 170 km ponieważ jest założona turbina hybrydowa i program pod nią, ale do rzeczy. Problem polega na tym że auto wpada w tryb awaryjny na zimnym silniku lub do 10 min po odpaleniu, lecz nie zawsze. Po rozgrzaniu lub przejechaniu 10 km, problem już się nie pojawią można jeździć autem normalnie...
Witam ja mam BRC Sequent24 w tym samym silniku tylko w passacie b5 96rok i na turbinie (150km) powiem krótko instalacja sprawuje sie bez żadnego problemu przejechałem nią w ciągu roku 50tys km i tylko filtry wymieniam zadnych spadków mocy żadnych ubytkow przy załaczonej turbinie żadnego rwania samochodzik chodzi idealnie spalanie gazu po duzym mieście...
Na początek chcę dodać, że mam silnik TDI 1,9 ALH 90 KM. Już coś więcej się wyjaśniło. Teraz VAG pokazuje błąd 17965. W załączniku jest plik z logiem z programu VAG, o które proszono - czyli dla silnika z grupy 03 i 11. Z tym, że z powodu ograniczeń serwera tego forum ma rozszerzenie .txt zamiast .csv i składa z dwóch oryginalnych logów oddzielonych...
witam Zacznę może od początku moich problemów z 1.9tdi 110KM. Jakiś czas temu silnik stał sie mułowaty więc pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika aby sprawdził co jest grane. Stwierdził że "bąbka" przy turbinie czy jak to się nazywa (tak na to wołał) Moc wróciła lecz niestety po odjechaniu kilometra od warsztatu samochód się wściekł obroty skoczyły...
Zależy od strzykawki, czasami jest dużo za mała żeby ruszyć aktuatorem turbiny. Jeżeli masz nieszczelność, to sprawa jest prosta, najlepiej wymień wszystkie wężyki na nowe, w sklepach sprzedają takie na metry. Ostatecznie możesz mieć już przerdzewiałą "gruchę" turbiny i przez nią wylatuje powietrze. Strzykawki też Ci nie zaciągnie, sprawdź też czy jest...
Dzięki za informacje, mam jeszcze jedno pytanie, już nie tak bezpośrednio dot. głowic ale związane z tematem (tak mi się wydaje) chodzi o kody OBD2. A mianowicie chodzi mi po głowie zrobienie prostego komputera pokładowego który przez OBD2 komunikował by się i wyświetlam różne informacje.Poprzez niektóre kody udało mi się już odbierać informacje, ale...
Witajcie, Dziś wsiadając do auta naszła mnie myśl aby sprawdzić czy wszystko pod maską jest na swoim miejscu, jak też się okazało zauważyłem że coś jest nie tak, zmęczenie materiału sprawiło iż wyjście(podciśnienie) zaworu odrywając się zostało w wężyku, Z pomocą internetu wygrzebałem iż element ze zdjęcia to prawdopodobnie zawór sterowania turbiną....
Witam Panowie, takie pytanie - byłem ostatnio na przeglądzie serwisowym i wszystko ok, poza jedną kwestią - co prawda mechanik twierdził żebym to olał ale prawdę mówiąc troche kiepsko dobijac silnik. Pojawił się po podpięciu komputera błąd mieszanki, wtedy nie wiedziałem jaki, teraz po jakimś czasie podłączyłem swój laptop z VAG-iem i wykakuje taki...
Witam, jeśli Twój silnik posiada turbinę ze zmienną geometrią to prawdopodobnie z nią jest problem. Zapiekły się łopatki. Miałem podobny przypadek z silnikiem 1.9 105 KM BXE. Podczas przyspieszania, w okolicach 3000 obr/min sterownik odcinał turbinę i auto traciło moc. Zgaszenie i ponowne uruchomienie silnika sprawiało, że na chwilę wszystko wracało...
Wyjątkowo w tym przypadku opis błędu jest trafny i mówi wszystko... a mocy nie ma z powodu wchodzenia w tryb awaryjny. Niesprawny układ regulacji wydajności turbiny (VNT). Do weryfikacji czujnik ciśnienia doładowania (mało prawdopodobne), układ podciśnieniowy (możliwe) oraz sama turbina, a właściwie tzw. "kierownice" spalin (najbardziej prawdopodobne).
samochód dał tyle w kość że poszedł na jakiś czas na bok odpocząć. winna okazała się być turbina która pompowała takie ciśnienie ze podpierało zawory. okazało się ze pokrzywiło zmienną geometrie i turbina z podłączony podciśnieniem do gruchy czy bez dawała do oporu. i o dziwo nie wywalało błędu przeładowania
a wiec w poszukiwaniu przyczyny doszedlem ze wogóle nie dzwiga sie gruszka przy turbinie ale po jej popuszczeniu rusza ja tylko tak jakby w turbinie jej nie puszczało nie idzie nawet na sile ruszyc tego. Czy da sie z tym cokolwiek zrobic czy tylko wymiana turbiny? przykładowe zdjecie
Tu masz wszystko pokazane, spróbuj rozrusza dzwignie sprężarki, bo zapewne jest zapieczona, a jak masz czas rozkręc ja i wyczyść i będzie wszystko smigać.
Ewidentne przeladowanie,prosty test:odlacz wezyk od gruszki turbiny i zaslep,loguj jeszcze raz bl 11,jezeli dalej wartosci beda za wysokie,to wskazuje na lopatki turbiny,jezeli za niskie n75.
Witam wszystkich! Jestem tu nowy wiec jeśli pisze coś nie tak to wybaczcie. A teraz do rzeczy: Kupiłem na ryzyko Octavie II 2005r z wymontowanym silnikiem. Niestety po podłączeniu wszystkiego okazało się, że silnik odpala bez problemu, ale mocno kopci drażniącym siwym dymem, nie chce wejść na obroty (2500 obr/min to max i to jeszcze z wielkim trudem)....
Skoda octavia 1.9 90km z 1999r i problem. Na komputerze wyświetla się błąd17957, P1549 zawór kontrolny ciśnienia doładowania -" zwarcie do masy ''. Silnik pracuje dobrze a co jakiś czas brakuje mu mocy, po prostu jak bez turbiny i na dodatek stuka jak stary zimny diesel. Sprawdziłem instalacje od czujnika do komputera i wymieniłem przewód na nowy oraz...
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Witam, Skoda Octavia 1 1.9 TDI 110 km rok produkcji 2003 Auto nie ma mocy do momentu przekroczenia ok. 2600-2800 obr/min. Potem coś jakby się "odblokowuje" i samochód zyskuje normalną moc w pełnym zakresie obrotów. Po zakończonej jeździe i ponownym ruszeniu problem znów powraca.. za każdym razem sytuacja się powtarza. Podejrzewałem przepływomierz, dlatego...
Witam szanownych kolegów! Mam ogromną prośbę o analizę wykonanych przeze mnie logów. Pacjent - moja ukochana Octavia 1.9 tdi 110 KM po chipie. rok 2001 silnik AHF. Wydaje mi się jakby miał mało mocy... niedawno miał zmieniany zaworek n75 i wymieniany rdzeń turbiny GT1749V. Ustawiona była w profesjonalnym warsztacie na maszynie turbotest. Logi w BS:...
Witam panowie mam mały problem z autkiem mianowicie Skoda Octavia RS 2,0 tdi 170 KM BMN 2006 r.P Pokrótce opisze problem ,a więc przy odpalaniu muszę zakręcić dwa trzy razy zanim odpali,jak już odpali to przez kilka sekund szarpie silnikiem . Kolejna rzecz na biegu jałowym silnikiem co jakiś czas rzuci (obroty stoją w miejscu) na rozgrzanym silniku...
Polecam VSI PRINCE dystrybutorem jest LTA Polonia ich strona to www.autonagaz.pl Jeździłem Octavią 1,8T z chipem ok 190kM i Vmax na gazie 250km/h, żadnych strzałów i wahań przy przyspieszaniu (posiada ona metalowy kolektor), ciśnienie gazu zasilające wtryski do 3,4 bara. Elpigaz też posiada jakieś instalacje do turbo.
Zacytuję siebie z innego forum. Z tego co opisałeś wnioskuję że silnik przechodzi Ci w tryb awaryjny ,,notlauf,,. Z reguły dzieje się tak w dwóch przypadkach (za duże lub za małe ciśnienie doładowania turbiny). Występują 4 przypadki takiego zachowania: - defekt, niepoprawna praca zaworu N75 - uszkodzenie (pękniecie, przetarcie) węży podciśnieniowych...
Nie znam dokładnej ceny,podobno kosztuje kilkaset zł.Turbiny nie trzeba wyciągać bo on nie jest zamocowany do niej,połączony z turbiną węzykiem gumowym.
Witam. Może w tym poście ktoś mi odpowie na temat w jaki sposób można sprawdzić czujnik ciśnienia turbiny oraz gdzie on sie znajduje. Oznaczenie na silniku ASV, 1.9TDi, 110KM, Octavia 2000r. Dziękuje i pozdrawiam Nie zakładaj dwóch dyskusji na ten sam temat. Scaliłem.
nie samochód jeżdzi normalnie tylko niema go jak zatrzymać z zależności co uszkodzone jest w ABS samochud będzie zwalnial w momęcie zapieczonych hamulców lub uszkodzonej turbiny
Witam. Czy na siłownik podciśnieniowy (ten co rusza łopatkami przy turbinie) moge założyć dodatkową sprężyne w celu lepszego powrotu zaworu do górnego położenia czyli takiego jak przy zgaszonym silniku. Chodzi o to, ze staje on w położeniu np. środkowym po zgaszeniu samochodu i sam nie chce iść dalej, ale przyłożenie już niewielkiej siły rozwiazuje...
heh Na szczescie ta historia-przynajmniej w tym stadium-ma dobry koniec. Znalazlem w Dublinie kumaty warsztat,ktory zalozyl nowa rolke,wrzucilem alternator spowrotem i potoczylem sie 160km do domu. Autko idzie jak trzeba,nie kopci,turbina gwizdze. Motor suchy z kazdej strony. A co do oleju,to samochod ma ksiazke serwisowa+firmowa ksiazke napraw,gdyz...
witam, po pierwsze na zimnym silniku powinno dać się lekko olejowi podgrzać by smarował turbinę tak około 1-3min zależy od temp. otoczenia, podrugie sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze...
Witam! ...i po sprawie wymieniono w ramach reklamacji ponownie wirnik w turbinie, wyważono turbinę w wyważarce, przepłukałem cały układ dolotowy razem z intercoolerem i autko śmiga. Prędkość v-max 210 !!! Dziękuje wszystkim, którzy zainteresowali sie powyższym tematem. Pozdrawiam!
coś się tak uparł na wymianę N109, nie wymieniaj bo to nic Ci nie da, skoro wskakują te wysokie obroty przy odpalaniu a następnie schodzą do normalnych to wystarczy go wykręcić, rozebrać tak jak na pokazanej na pierwszej stronie fotce i dokładnie wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać i zamontować ponownie w pompie paliwa, to że komputer go...
sprawdź dokładnie przepływomierz i chłodnice turbiny na szczelność
Kierownice turbiny zapieczone, turbina do czyszczenia być może.
Do tego samochodu i to jeszcze z turbina proponują mi instalacje BRC lub LANDI RENZO ale koszt montażu to około 4000 PLN Otrzymałem jeszcze propozycje montażu gazu AMVR podobno to jet to samo co Omegzao(czy jakoś tak to się nazywa) tylko sprzedawane pod inna nazwą i cena jest równa 2700 PLN. I nie wiem co z tym fantem dalej Co do chipowania to nic takiego...
jeśli masz niedoładowanie to wymień wężyki podciśnienia począwszy od tego idącego od turbiny do N75 jak i trzeba sprawdzić np. ręczną pompką podciśnienia czy grucha (puszka siłownika podciśnienia) przy turbinie nie jest dziurawa i czy maleje podciśnienie na niej - jeśli tak - wymienić na nową, wizualnie wężyków na szczelność nie sprawdzisz bo są w oplocie...
W dość ciężkiej Octawii 90 koni to i tak za wiele nie jest. Jedź do mechanika który ma pojęcie o tym czym się zajmuje i nie będzie sugerował wymiany części w ciemno, tylko precyzyjnie określi co trzeba naprawić/wymienić. Na obecną chwilę to prawdopodobnie masz jeszcze przepływomierz do wymiany, a powoli przyjdzie czas i na turbinę, jeśli jeździłeś ze...
Witam Dzisiaj przy okazji naprawy czujnika od wstecznego, zainteresował mnie właśnie ten zawór. Tak się zastanawiam czym on się różni od BOVa? Gdy wyciągnę stronę powrotną i zaślepię od strony filtra o końcówkę DVa zostawię otwartą to przy puszczaniu gazu słychać to odpuszczenie z sssykiem. Czy gdybym tak jeździł nic się nie stanie? Tak sobie myślę...
Napiszę tak kolego, albo chronisz swój silnik albo środowisko, które na tej nieszczęsnej odmie i tak nie zrobi żadnych bonusów, jeśli jesteś mechanikiem to w pierwszej kolejności powinieneś dbać o silnik klienta, jeśli chcesz ratować środowisko to wycofaj silniki spalinowe i ucz się działania ogniw paliwowych wodorowych lub elektrycznych - może za...
Sztomel wielkie wielkie dzieki za odpowiedzi,jak i innym uzytkownikom.A wiec z ego co mi wiadomo,jutro sie jeszcze upewnie mam silnik AGR 90hp .zawor n75 jezeli to chodzi o ten,rozibieralen go i cztyscilem wedle jednego z opisow na forum passata,dodam,ze jego budowa jest prosta i wystarczy metalowy kolnierz rozgiac by dostac sie do srodka i go wyczyscic....
to czarne urzadzenie zamyka doplyw powietrza w momecie gaszenia silnika Dodano po 2 nie mowie o egr tylko o tym silowniku podcisnieniowym ktory steroje przepustnica.tam czesto olej sie wydostaje możliwe ale jaki to ma związek z EGR-em, jak napisałeś zamyka dopływ powietrza a my mówimy o EGR, recyrkulacji spalin, czyli z drugiej strony silnika a tam...
Przykro czytać. Po ponownej nauce pisowni, załóż przewód podciśnieniowy na zawór upustowy turbiny lub wtyczkę na N75
sprawdz dokładnie układ dolotowy od turbiny do kolektora ssącego. masz tam przewody gumowe które łącząturbine intervculer i ssący często pękają.najlepiej zrobić ogledziny na kanale bo rury od turbiny zaczynają się z tyłu i idą pod spodem silnika
Witam Problem polega na tym że, po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca, znika podciśnienie i przestaje działać np turbina i twardnieje pedał hamulca, po kilku sekundach pojawia się podciśnienie i wszystko wraca do normy tylko trzeba uważać żeby za często nie wciskać hamulca. Teraz pytanie : czy serwo może puszczać ?( nie słychać syku), czy...
Bąbelki widać, a jak dodaję gazu to nawet większe przerwy paliwa występuja, szczególnie tak od 3000 - 4000 obr/min, też mnie to niepokoi, a filtr wymieniany 8000 km temu. A czy gruby przewód idący od turbiny do intercoolera, ten dolny, jakby był nieszczelny lub zawalony nagarem, to takie objawy mogłyby występować? Układ dolotowy nie sprawdzany ani nie...
Witam. W grudniu wymienilem turbo i bylo ok.Turbina jest po regeneracji.Teraz silnik prawie nie reaguje na pedal gazu do polowy jego polozenia i do 1750-1800rpm.Po przekroczeniu tych obrotw dostaje kopa jak na 130 przystoi.Z poczadku myslalem ze lopatki zmiennej geometri doladowania sie zaciely ale rusza sie to bez problemu.Porozbieralem caly uklad...
Witaj Sztomel, Dodam może jeszcze kilka informacji. Rok produkcji 2004, kupiony w salonie 2005. Jestem 2 właścicielem od kwietnia 2009. Kupując go miał przebieg 65.000 teraz 101 000. Co do przebiegu i pochodzenia nie mam żadnych wątpliwości - 1 właścicielem był mój brat. Auto często stało, a jak już jezdził to bardzo spokojnie. Co do mojej ostatniej...
Witam! Mam problem związany z pracą turbiny w moim samochodzie. Otóż, kiedy silnik zaczyna pracować na dużych obrotach traci momentalnie moc. Kiedy, np. przy wyprzedzaniu jakiegoś auta, redukuje bieg na niższy i daje bardzo wysokie obroty w pewnym momencie czuć, że traci on moc, którą posiada. Wtedy staje się bardzo mułowaty. Mogę go wtedy rozpędzić...
Dzięki Sztomel za odpowiedź, muszę zaznaczyć, że jestem amatorem jeśli chodzi o silniki diesla, Nasuwaja się trzy pytania: 1. Czy sztanga pracuję podczas pracy silnika na jałowym biegu? (u mnie ani drgnie, tylko przy gaszeniu silnika przesunie się w dół i w górę, a gdy poruszam ją palcem to przesuwa się swobodnie). 2. Czy można jeździć z ta usterką...
Dziekuje za rade. Sprawdzilem to juz wczoraj i nie ma sladow zadnego uszkodzenia. Spaliny nie uciekaja. Niestety silnik pracuje co raz glosniej. Przeraza mnie to, bo nie wiem czy moge auta uzywac, czy raczej powinnienem to natychmiast naprawiac. Silnik czy turbina ? Wpierw podłączyć auto pod komputer i zdiagnozować wtedy prawdopodobnie wyjdzie usterka....
Witam serdecznie, mam taki problem: wymieniłem turbinę na nową(po regeneracji) wyjechałem z warsztatu i niestety coś się wydarzyło: silnik był już lekko rozgrzany(chodził chwile na luzie) ruszyłem pierwsze 3 biegi bez wchodzenia powyżej 2,8 tys obrotów, z 3 na 4 wszedłem na 3,5tys żeby zobaczyć jak nowe turbo się sprawuje, zanim wrzuciłem czwórkę silnik...
Witam. Posiadam Skodę Octavię 1.9 tdi oznaczenie silnika to asv 110 km. Problem wygląda następująco. Przy ok. 2500-3000 tys. obrotów silnik dławi się i zaczyna strasznie kopcić po delikatnym odpuszczeniu gazu i ponownym go dodaniu wkręca się na wyższe obroty i jest ok. Wymieniłem już chyba wszystko co jest możliwe i nadal jest to samo. To co zrobiłem:...
:arrow: tomek.kopiec Przewód łączący zawory o które pytasz ma czerwone kropki. Ten z żółtymi jest zaślepiony. :arrow: rozik Co do turbiny to była razem z silnikiem już zakupiona i nic nie było z nią kombinowane. Starą posiadam oczywiście ale ona się do regeneracji nadaje bardziej niż do wstawienia. Nie wiem ile w tym prawdy ale podobno turbina bez zmiennej...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Turbiną, jeden ma zwykłą, sterowaną wastegate, a drugi VNT - to tak na pierwszy rzut oka. Mechanicznie to te same silniki.
Na mechanikach szczególnie w ASO juz oszczędziłem. Chcieli mnie stuknąc na 4 tys za turbo kiedy to sprawa zakończyła sie na zaworze na turbinie za 180 zł i wiele wiele innych sytuacji. Mam zasadę,że jak nie wiem co jest grane nie jadę do mechanika bo bardziej popsuje lub naciągnie. Do domu mam 300km i trochę czasu na własne obserwacje. Także za błyskotliwe...
Witam znać to się trochę znam. dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak. Zaraz przy turbinie jest uszkodzony wężyk. Jutro wymienię i będzie wiadomo czy jest moc. Dodano po 1 Witam znać to się trochę znam. dzięki za odpowiedz dziś doszedłem co jest nie tak. Zaraz przy turbinie jest uszkodzony wężyk. Jutro wymienię i będzie wiadomo czy jest...
1. Dla mnie to klasyczny notlauf - turbina (kierownice) bo masz z VNT się zapiekły. Do mechanicznego czyszczenia. Czysta turbina + sprawna reszta osprzętu = pełen ciąg na każdym biegu począwszy od 2500 obr do 4 tyś z butem wciśniętym w podłogę. Jeżeli silnik jest w dobrej kondycji a wtryski nie leją musi iść... 2. Kiepski olej powodujący podwieszanie...
Witam. Mam problem. Kupiłem Skode 19tdi i coś mi zaczyna się sypać. Na małych obrotach przyspiesza jak powinna ale jak minie 2tys. obr zaczyna nią szarpać i traci moc. Zapala się wówczas kontrolka od ASR. Długo stała. Czy to wina turbiny?
W serwisie Boscha a dokładnie w Wołowie szukają aby wymienić filtry , a nie zajmować się naprawą auta. Skasowali coś ok 180 zł bo wymienili chyba filtr powietrza i paliwa . Nie zwrócili uwagi na to , że wymieniałem miesiąc wcześniej filtry (zwracałem uwagę, że było to już sprawdzane ) . Powiem tak, wcześniej byłem również we Wrocławiu , to turbina do...
na ten temat znajdziesz sporo informacji, ale napisze jeszcze raz. jak przeładowuje to najprawdopodobniej zacięte łopatki turbiny, ale również może byc wina zaworu n75 chociarz rzadko jest to awaria w ta stronę. zdeimij wężyk podcisnieniowy przejedz sie i sprawdz czy łapie tryb awaryjny i czy rozwija moc dopiero na wysokich obrotach tzn okolo 3,5tys...
Witam Proszę o analizę podłączenia wężyków do n75, przeglądałem różne wątki oraz fora i trafiłem na 2 wersje. Obecnie zawór podłączony jest następująco: 1. wyjście plastikowe od góry (niebieski) - turbina (tak przypuszczam że to turbina) 2. wyjście metalowe w prawo (czerwony) - gruszka (chyba to gruszka) 3. wyjście plastikowe w lewo (biały) - dolot...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
Zaczynając od początku. Auto użytkowane jest przeze mnie najczęściej w pełnym zakresie obrotów gdyż nie jestem zwolennikiem powolnej jazdy. Poza tym w aucie zostały wymienione wszystkie przewody podciśnieniowe, filtry, czyszczony był kolektor ssący, EGR, intercooler. Zaworek N75 był sprawdzany przez mechanika więc podobno działa. Co do gruszki jakoś...
Słuchaj zrobisz co chcesz ,ale powiem Ci moje doświadczenie , a uwierz mi że sewisujemy głownie skody fordy i fiaty czasami ople ,samochody firmowe i zaczeliśmy regenerować przekładnie i flota płaciła podobne pieniądze za regeneracje samochody jechały 20-30kkm i od nowa leciały uszczelnienia luz itd. natomiast już dziś zamawiamy nowe oryginalne kosztuja...
Podłoga zdrowa, Jeździł nim mój wujek, samochód miał od nowości. Jeżeli chodzi o silnik to nic podobno nie robił nawet turbiny. Jedynie to sprzęgło i koło masowe wymienił tak mówi Nawet ma jeszcze tłumiki oryginalne. cena 7000zł
Przyczyn może być wiele. Przeładowanie występuje. MIałem to samo , każdy twierdził co innego. Głównie to zakleszczające się "kierowniczki" w turbinie , ale niekoniecznie.U mnie 90% mechaników chciało turbinę robić , a było co innego. BARDZO DOBRY mechanik Dodano po 1 No i żeby to nie było ,że to mój podpis :) Udaj się do DOBREGO mechanika, najlepiej...
Witam mam pytanie jak mogę zwiększyć do 10 15 % mocy silnika co dołożyć lub co zmienić i na co?Ten silnik jest bez turbiny.
Turbina jakby działa tylko do 3 tysięcy obrotów na każdym biegu aż wciska w fotel a później jakby bez turbiny jechał. Prędkość tylko do 160 chyba, że długo bujam i lekko z górki to 175. Jaka może być przyczyna. Jest może jakiś sterownik bo w samochodzie gdzieś pod deską słychać czasem jakieś cykanie. Jeszcze ranne pierwsze odpalanie jest ciężki później...
Przewody są nowe. Podmiana nic nie daje, EGR zaślepiłem wcześniej i również turbina nie pompowała jak trzeba. Nie wiem, dlaczego podłącze turbinę na krótko to pompuje konkretnie, a jak po przez zawory to źle. Może węże są poprowadzone źle? Czy ten schemat dla AHF jest poprawny? U mnie zawór zwrotny znajduję się nie przy pompie vac, a dopiero przy n75.
Miałem na myśli najgorszy scenariusz ja miałam Skodę 110 km w mieście paliła 7 turbina wytrzymała 156 tys sprzęgło za 2 tys. 170 tys wiadomo jak mowa o trasie to mój golf iv pali w granicach 9 litrów i to nie przy 90km/h tylko 120/140 Dodano po 8 trzeba wziąść też pod uwagę , jeśli kupisz auto 7 letnie z przebiegiem 150 tys to odrazu rorząd i oleje...
Poruszaj (rozruszaj) sztangą turbiny i zobacz czy błędy będą się pojawiać.
To zależy, jeśli za zaworem N75 jest w tej sytuacji podciśnienie (sztanga zaciągnęta) to winny jest elektrozawór.Najczęściej jednak turbo. Jeśli za zaworem mamy ciśnienie atmosferyczne to zacina się turbina. Najlepiej byłoby zweryfikować wakuometrem. Można też spróbować podmienić elektrozawór turbo z elektrozaworem EGR, akurat nie kojarzę czy są podobne...
Sprawdz egr. po drugie czy auto ma dpf?jezeli tak to sprawdz jego zapelnienie ile jest %. Sprawdz czy sztanga działa z elementow wykonawczych.To wyeliminuje działanie zaworów sterujacych turbo.Co pokazuje przeplywomierz. Ty zmieniłes czujnik cisnienia doładowania,ale nie pomyslales ze to nie jest wina pomiaru,tylko ze to wina np niewydolnosci lub brak...
Zawsze lepiej jest wymieniać co 15 000 olej.Producenta nie obchodzi co się będzie działo z samochodem powyżej 200 000 km przebiegu.Warto tu przypomnieć np przypadek Laguny II w której przy wymianie oleju w trybie Long Life notorycznie padały turbiny, a wymieniając co 15 000 km ta usterka występowała dużo rzadziej.
Obiawy wskazują tak jak piszesz,na turbo. Musisz wyjąć turbinę i dać do sprawdzenia w odpowiednim zakładzie. Oni zdiagnozują czy to turbina jest powodem dymienia(czy przepuszcza olej)powiedzą Tobie, czy nadaje się do regeneracji, czy trzeba nową.
Z tłumika dmuchają spaliny? Na chwile obecną są dwie opcje. Ukręcony wirnik turbiny albo zablokowany DPF.
Witam wczoraj odebrałem auto z naprawy - przyczyną okazał się zawór na turbinie tzw. "gruszka" chociaż wizualnie w aucie pracowała to na stanowisku do testowania turbin okazało się że to ona jest przyczyną błędu. Dziękuję wszystkim za pomoc
A gdyby to turbina puszczala olej nie bylby innego koloru? I kopcila by na jalowym biegu?turbina jest po regeneracji, ja bym stawial na oringi pompowtryskiwaczy.. Moze ktos ma jakis pomysl?
Nieszczelny układ doładowania lub turbina.
czy coś może z wytryskami Masz problem z autem, czy ze sobą :) ?? Błędy, logi dynamiczne, i pewnie turbina do czyszczenia.
Ok dzieki za pomoc. W srode bede u mechanika to sprawdzi to, tylko zastanawiam sie, ze jak rozkreci sprezarke i oceni ze czyszczenie niewiele da, to zaplace za demontaz i montaz turbiny plus regeneracja:(. Zastanawiam sie nie lepiej podstawic auto tam gdzie regeneruja sprezarki i niech to zrobi za 800 zl regeneracje, bo samo czyszczenie 350 zl ale mechanik...
Jeżeli silnik zassał olej z turbiny (a zapewne tak się właśnie stało) to remont silnika może być nie opłacalny, mogło dojść do poważnych uszkodzeń włącznie nawet z wykrzywieniem, pęknięciem bądź urwaniem wału.
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko...
Wczoraj miałem rozebrany cały dolot w Passacie B5 na części pierwsze do czyszczenia po po rozpadnięciu się turbiny w drobny mak. Składając wszystko testowałem czy działa jak należy i wiem na pewno że elektrozaworek od klapy gaszącej normalnie jest zamknięty. Jak zresztą inaczej wytłumaczyć niechęć do odpalenia na plaku, Plakiem trzeba jeszcze umieć...
Potencjometr podmieniem i dalej to samo. Dywanik jest ok. Sprzeglo tez. Czy moze jest mozliwosc zeby turbina sie wieszala? Jak to sprawdzic
Witam Panowie , może pojawił się na forum podobny post ale albo nie zobaczylem albo nie doczytalem :) . Do sedna , powoli choć narazie wstępnie analizując, przymierzam się do zwiekszenia mocy w mojej octavce :) z AGR-em pod machą. Z racji tego ze turbo juz przydaloby sie oddac do regeneracji, myslalem nad wrzuceniem jakiejś większej dmuchawy, zmianie...
Witam wszystkich. Okazalo sie prawdopodobnie ze turbina pozera olej.jadac dzisiaj przy obrotach okolo 3 000 silnik chcial sie wsciec.obroty podskoczyly prawie do 5 tys. zawory zaczely grac i auto zgaslo.odpalilo po 2-probie i jezdzi dalej.czy to olej ktory dostal sie z turbiny do intercoolera a pozniej do kolektora dolotowego?zawor egr sprawny i czysty,...
Mam problem z odpalaniem mojej Skody. Jak jest zimna to 5-10 razy odpalam zanim załapie, potem jak dodaję gazu to silnik się dławi - trzeba ponownie zgasić Do 2500 obrotów się dławi. Jak się zagrzeje to jest ok. Wyrzuca błędy katalizatora, spadek ciśnienia między zaworem sterującym a turbiną. Poprawia się na jakiś czas (kilka dni) po skasowania błędów...
Panowie odświeżam temat, walczę już z tym szarpaniem sporo czasu nie doszedłem co to. A problem nie ustąpił ani się nie nasila choć liczyłem że coś w końcu się uwali i będzie jasne. Co sprawdziłem do tej pory: Komp: -Brak błędów -logi OK (na dynamicznych nic nie widać bo pedał max i jest wszystko OK) -pompki na kompie OK Reszta: -podciśnienia OK -układ...