Witam, poszukuje pieca nadmuchowego z podajnikiem na miał do ogrzewania takiego tunelu. Czy ktoś może wie jak się to sprawuje i czy warto bawić się w cos takiego? Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Ja tylko wyciągam silnik z tym tunelem i przegroda jest na wierzchu oczywiście bez gąbki.Wycinam blachę o ile pamiętam 17cmx17cm jeden koniec zaginam i zawijam około 1cm przegrodę ustawiam na środku ona jest wypukła i blachę też wyginam,blachę wkładam na próbę zawinięciem żeby złapało drugiego końca przegrody jak pasuje to wyciągam smaruję klejem butapren...
ArekAudiA4 miałem to samo, płukałem nagrzewnice odkamieniaczami, różnymi kwaskami nawet octem efekt chwilowy - w końcu wymieniłem nagrzewnice i teraz w aucie jak w saunie. Dasz rade sam to wymienić mi zajęło to 10 godzin ale teraz jak już wiem jak, to w 4 bym się uwinął. Ja miałem klime która musiałem jeszcze spuścić w zakładzie a później nabić. Wkleje...
Witam ponownie, piszę ponieważ mam pytanie dotyczące tej klapeczki na dodanych przeze mnie zdjęciach poniżej, otóż do czego służy ta klapeczka? Jest ona w obudowie filtra powietrza, dokładnie pod filtrem, chyba nie działa ponieważ zawsze jak do niej patrzyłem zasłaniała ten tunel od góry na zdjęciach. A ten od dołu(to chyba powietrze z pola) cały czas...
Mam problem z piecem.... Przestał reagować, czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć w czym tkwi problem ? Trzeba przyznać, że jest to urządzenie archiwalne :) sprzed ponad 20 lat. Ale jest światło w tunelu ... w Polsce jest przedstawiciel www.mora.com.pl powinni mieć jakieś zaplecze i możliwości techniczne do tak starych i nowych urządzeń marki MORA. W ostateczności...
A jednak trochę gimnastyki i się uda. Największym problemem jest odczepienie spinek tunelu szczególnie tych z tyłu. Pierwsza klapa od wentylatora jest odpowiedzialna właśnie za temp. Puszcza powietrze bespośrednio do nadmuchów lub przez nagrzewniczkę. Dziury w gąbce powodują że część powietrza leci besposrednio do kratek nie ogrzewając się.
Bez pomiarów choćby zwykłą żarówką z kawałkiem kabla nic nie zrobisz. Dostań się do wentylatora i sprawdź nie mam przed oczami schematu więc nie pamiętam jak tam jest zrobiona regulacja, czy na jakiejś opornicy w tunelu czy elektroniczna przy silniku.
Nie wyciągałem deski żeby te klapki zrobić tylko dolny schowek od pasażera i ten tunel razem z wiatrakiem gdzieś na innym forum było to opisane i zrobiłem tak jak mówili, a do nagrzewnicy nawet nie doszedłem bo trzeba deskę ściągać Dodano po 23 Tak układ odpowietrzony. A z tym czujnikiem to wydaje mi się że padnięty bo wskazówka już od dłuższego czasu...
Oczywiście że elektryczność w Polsce jest za droga do ogrzewania :-(. To nie ulega wątpliwości. Mam spore doświadczenie w ogrzewnictwie więc wiem co mówię. Wiele osób dysponujących "zawrotną" izolacją budynku poszłoby z torbami... Jak ktoś ma dojście do taniej energii elektrycznej, ( np. wiatrak :-) albo zapomniany kabel w ogródku :-D ) Jeżeli chodzi...
Można jeszcze wykorzystać ciepło rur wydechowych. W starych vw "ogórkach" był taki patent, że na rurze wydechowej był płaszcz, przez który pompowano powietrze do wnętrza które ogrzewało się na radiatorze zamontowanym na rurze w tym tunelu. System właściwie bezpłatny, bo to tak tracone ciepło. Jedyny warunek, to szczelność układu wydechowego. A inna...
Na początek bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi! Bałem się, że ten temat zamieni się w martwy, a widzę, że parę osób się wypowiedziało, cieszę się niezmiernie. Piszesz że nie mieszkasz tam regularnie wiec nie lepiej poszukać coś innego w tej samej cenie oczywiście z mniejszymi rachunkami?. Do autora postu : nie miej nam za złe że doradzamy opuszczenie...
Witam. Pojawiło się światełko w tunelu. Po ostatniej inwentaryzacji okazało się, że jednak jest dostępny jeden kanał. Poszedłem więc do kominiarzy, aby się umówić na dokładny przegląd tego kanału pod kątem pieca dwufunkcyjnego z zamkniętą komorą. Szanowny pan powiedział mi jednak, że w moim przypadku nic to nie da, gdyż według prawa potrzebuję 2. kanału...
Nad nagrzewnicą w środkowej części tunelu.
Jak miałem malca to już miałem problem ,amiom drugim problemem było ogrzewanie zaradziłem temu tak: Na szrocie kupiłem dmuchawke od (chyba ) ostrówka 12V (wymiana silnika) zamontowałem ja na podwoziu przy rurze elastycznej między tunelem a rurą stałą (ta przykręcaną do podwozia) .Powietrze ze silnika doprowadzone było rurą do wlotu dmuchawki ,a wylot...
znalazłem coś takiego "No i wreszcie skończył się mój problem z nagrzewnicą. /...../ Sama wymiana jest prosta. Trzeba tylko być cierpliwym. Jeśli ktoś nie wie jak się do tego zabrać to w kilku słowach opiszę. Najpierw trzeba odkręcić wkręty, na których trzyma się schowek od strony pasażera. Pod otwarciu drzwiczek te wkręty widać. Później należy odkręcić...
Znając życie to na ta wełnę zrobie jeszcze jakis podest żeby nie deptac wełny i będzie do końca xD Dobry pomysł! Wystarczy wykonać prosty tunel osłonowy z resztek płyt OSB. Można nawet wnętrze wykleić kawałkami styropianu - jeśli masz pod ręką resztki. Poza deptaniem, tunel zabezpieczy także wełnę przed niepotrzebnym łapaniem kurzu i śmieci. A o to...
Witam. Prawdopodobnie masz uszkodzoną klapę mieszającą powietrze. Jak rurki gorące dochodzące do nagrzewnicy to pewnie klapa. Aby to sprawdzić (po sprawdzeniu czy gorące rurki oczywiście) odkręć śrubę od dolnej przedniej prawej osłony tunelu, zdemontuj ją jest na zatrzaskach, wyjmij piankową osłonę od dołu pod schowkiem i odkręć silniczek od regulacji...
Zgadza się, wysokość tuneli w szczycie to 4,7 - 4,8m. Chcę ograniczać wilgotność gdyż zbyt wysoka powoduje gorszą jakość owoców i problemy z chorobami. W tej uprawie jest to priorytet, ważniejszy niż podbijanie temperatury przez zamknięcie obiektu. W okresie największej wrażliwości na nadmierną wilgotność wysokość roślin to ok 2,25 m. Wnioskuję więc...
Jezeli ubywa płynu i masz mokre dywany w środku to nie masz co gdybać tylko musisz rozmontować nagrzewnice.Po rozkręceniu śrub w komorze silnika na ścianie grodziowej i węży z płynem poprostu lekko szarpnij całym tym plastikowym tunelem i nagrzewnica wyjdzie a tam juz niema kabli ,które mógłbyś urwać,powodzenia
Skoro nagrzewnica nowa i poprawnie zamontowana na uszczelce, to klapki masz nieszczelne. ZObacz tam nie może być nawet 0,5mm szczeliny. A żeby dostać się całkowicie do tunelu w cali to nie obejdzie się chyba bez rozkręcania kokpitu?
naj prostrzym i najtanszym sposobem poprawienia ogrzewania w bąku jest wyciecie dziury w tunelu zaraz przy tylnym siedzeniu wystarczy tylko odkrecic trujkatna blache wyciac otwór i ja spowrotem załorzyc. oczewiscie nie zapominajac tez o tej samei czynnosci w wykładzinie. zeby całasc ładniej wygladała zakładamy kratke (w poldkach chyba były całkiem ładne)...
Witam w p406 termostat jest bimetalowy (mechaniczny) zamontowany fabrycznie w siedzisku tzn. jak pupa się nagrzeje to obwód się brzerywa i grzałki przestają grzać.W więkrzości peug.406 instalacja ogrzewanych foteli istnieje i przewody biegną z pod foteli do tunelu środkowego który należy zdemontować i sprawdzić czy są wolne kostki.Następnie należy odnaleźć...
Witam w p406 termostat jest bimetalowy (mechaniczny) zamontowany fabrycznie w siedzisku tzn. jak pupa się nagrzeje to obwód się brzerywa i grzałki przestają grzać.W więkrzości peug.406 instalacja ogrzewanych foteli istnieje i przewody biegną z pod foteli do tunelu środkowego który należy zdemontować i sprawdzić czy są wolne kostki.Następnie należy odnaleźć...
Właśnie rozpocząłem prace nad konstrukcją pieca na zużyty olej obojetnie jaki- wszelkiego rodzaju mieszanki sa dopuszczalne. Filtr paliwa z takich metalowych "myjek" do garnków. Koszt blach, wentylatorów itp około 500 zł. Muszę ogrzać warsztat o kubaturze około 400 m3. Za miesiąc- tzn najdalej 1 grudnia dam znać jak się sprawuje w pracy ciągłej- tzn....
Witam. Posiadam VW Sharana 97r 2.8 B,G z klimatronikiem jednostrefowym, od pewnego czasu wentylator tylnej nagrzewnicy dmucha tylko zimne powietrze i nie reaguje na ustawienia szybkości chodzi cały czas na maxa (chyba że wyłącze całkowicie nawiew), przód działa prawidłowo, czyli grzeje i jest regulacja obr. wentylatora. Chciałbym się dowiedzieć czy...
Na wylany strop kladziesz styropian, folie, rozkladasz rurki do ogrzewania na nim i zalewasz wyleka posadzki. tak z grubsza sie to wykonuje. Kolo okien musisz dac dodatkowe tunele grzewcze lub grzejniki, bo sama podlogowka wg mnie jest malo wydajna
Witam drogich forowiczów. Mam następujący problem mimo, że pokrętło od centralnego jest ustawione na max.to leci zimne powietrze.(brak ogrzewania) Linka sterująca też cała,jak się szybko ''macha" pokrętłem słychać jak przegroda się obija w tunelu sterującym powietrzem. Nadmienię, że poszła nowa nagrzewnica, nowy termostat(sprawdzany w garnku Smile),...
Witam. Ponieważ zima się już praktycznie zaczęła to i problem zamarzającej wody na dworze dla psa powrócił. Normalnie to bym wsadził grzałkę od herbaty do garnka z wodą i termostat, jednak w przypadku przebicia wiadomo co by się stało. Myślałem nad czymś takim jak kocyk elektryczny i na tym położyć garnek z wodą, jednak to rozwiązanie wydaje mi się...
Witam. Chcę zrobić w najbliższym czasie tunel suszący do tkanin o szerokości 160cm i długości ok 1-1,5m. Temperatura wewnątrz jaką chce uzyskać to 160-200C w zależności od potrzeb. I przeglądając internet dalej mam spore wątpliwości jak to ogrzewać. Czy zastosować drut oporowy, czy może lampy ir, albo jeszcze coś innego? Co w takim wypadku ma najlepsza...
witam na poczatku chcialbym zaznaczyc ze mieszkam w UK,(nie chwale sie poprostu temp. minimum w zimie to -5 stopni) zamierzam zrobic ogrzewanie podlogowe narazie na dole domu okolo 44m2 rurka pex rurka co 20 cm., w kazdym pomieszczeniu chcialbym zamontowac elektroniczny termometr sterujacy praca podlogowki plan: 4 pomieszczenia-petle kuchnia 8.6 m2,...
W Grande Punto (ani żadnym innym Punto) nie ma zaworu nagrzewnicy i zawsze jest przez nią obieg płynu. Dlatego zwłaszcza latem, gdy nie korzysta się z ogrzewania i powietrze przez nią nie przepływa, mocno się nagrzewa.
W Dafie 105 częściej pękał plastikowy łącznik z tunelem rozprowadzającym ciepło. Odnośnie czujnika zewnętrznego przy około 20°C miał jakieś 1,8kΩ, odnośnie podłączenia, złącze w ciągniku, do pinu 10 jest to cienki biały masowy przewód, trzeba dolutować jeden z dwóch przewodów od czujnika, obojętnie który, drugi trzeba wpiąć w pin 13 bądź 18 ale...
Polietylen ok. 0.41 W/mK. Przy grubości folii rzędu dziesiątych części milimetra współczynnik przenikania ciepła U osiąga kosmiczne wartości. Szkło jak znalazłem ma przewodnictwo cieplne ok. 1 W/mK. Przy grubości 4 mm współczynnik U wynosi więc 25 W/m2K. I tak dużo, aby taką szklarnię 100 m² ogrzewać. Szyba zespolona to w najgorszym wypadku U 1.5...
Dla przykładu z firmy Tech: Uniwersalna listwa sterująca L-9R i do tego dedykowane regulatory R-9x (w miejscu x litera konkretnej wersji regulatora np. b, s, z) Zamiast regulatorów można zastosować same czujniki temperatury C-7p Do tego moduł kontrolny M-9R z WiFi Będą też potrzebne zawory i siłowniki termiczne sterujące obiegiem wody CO + przekaźniki...
Cześć. Mam dosyć banalne pytanie, które zadałem wcześniej sprzedającemu folie ale nie otrzymałem odpowiedzi. Czy folia grzewcza o mocy 220w/m2 może pracować bez czujnika temperatury? Chciałem ją zastosować do ogrzewania dodatkowego namiotu w tunelu o wymiarach 80cm x 80cm x 200cm, będzie on zrobiony z kilku warstw agrotkaniny a w środku będą rosły pomidory...
Znajomy w komorze silnika zamontował małą dmuchawę,która pobiera ciepłe powietrze spod termostatu i wdmuchuje je w tunel.Efekt bardzo dobry.
Nie rozbierałem całego tunelu ale wymontowałem schowek i wygląda na to że klapka zamyka się do końca mam prośbe powiedz mi czy żeby rozkręcić tą część z regulacją ciepło-zimno musze rozebrać cały tunel z nagrzewnicą i dmuchawą?
Nigdy nie miałem problemów z ogrzewaniem w maluchach. Trzeba tylko zadbać o kilka rzeczy: -wentylator w bagażniku i najlepiej regulacja nawiewu powietrza z FL (można założyć całą deskę od FL-a) -sprawna klapka nawiewu w tunelu środkowym -uszczelnienie połączenia silnika z wnętrzem samochodu żeby ciepłe powietrze nam nie uciekało -sprawny termostat I...
8 st. jest ok wydajność klimy nie zależy od niego. nawet jakby go nie było to przestawienie gałki na zimne powietrze spowoduje max chłodzenie - zawór dodatkowo odcina dopływ wody do nagrzewnicy nie trzeba demontować kokpitu. wystarczty tunel środkowy i możesz zdjąć dolną część obudowy nagrzewnicy ( na takie blaszki albo wkręty - nie pamiętam) pod nią...
musisz rozkrecic srodkwy tunel, wyjac radio i wyswietlacz klimatronika najlepiej rowniez schowek. bedziesz mial tam umieszczone dwa silniczki klap przykrecone do obudowy nagrzewnicy. beda do nich podlaczone ciegna od klap. z tego co pamietam to jeden jest od tylu (najlepszy dostep od strony schowka) i steruje cieplym powietrzem,a drugi najlepiej widac...
W większości pojazdów regulacja wrędkości obrotowej jest realizowana na bazie zespołu oporników dużej mocy umeszczonych we wspólnej obudowie zlokalizowanych w tunelu zimnego powietrza w celu ich chłodzenia. Wewnątrz zamontowany jest również termistor jako bezpiecznik termiczny. Jego uszkodzenie daje opisany przez ciebie efekt. Jeżeli chodzi o schemat...
A ja po prostu wywaliłem całą tapicerkę z tunelu, blachy się nagrzewają i emitują ciepło i jest naprawdę ciepło w całym samochodzie po przejechaniu około 5km przy -3 można było bez kurtki siedzieć tylko tunel musi być idealnie uszczelniony. Pozdrawiam Damian
Witam Ostatnio jeszcze zauważyłem,że przewody które idą do nagrzewnicy jeden jest ciepły a drugi gorący czym może być to spowodowane Dziękuję za odpowiedzi To jest bardzo dobry objaw! Tak ma być, ciepło z silnika idzie do nagrzewnicy(gorący przewód) tam zostaje oddane i płyn już ostudzony(ciepły przewód) wędruje z powrotem do układu chłodzenia. Dodano...
Mam astrę od kilku lat.Kiedyś tego nie było wiec to musi być jakaś usterka. Usterki to masz chyba w pamięci... Środkowy nawiew w Astrze oryginalnie ma stały tunel z zimnym powietrzem. Jedyne co możesz zrobić to zasłonić go tekturką. Gdyby Ci się chciało to wystarczy poszukać na google wyszukując frazy "środkowy nawiew astra" : i , wow, już pierwszy...
Na początek spuść płyn chłodzący i zdemontuj osłonę tunelu środkowego . Następnie czarną plastikową obudowę nagrzewnicy. Jest ona w zależności od rozwiązania (Behr lub Delphi) mocowana z resztą za pomocą metalowych skuwek lub wkrętów.Dodatkowo mocowana jest do grodzi przez dwa długie wkręty , dostępne od komory silnikowej. teraz wyciągasz dwa zabezpieczenia...
masz uszkodzony rezystor ,wyciągasz schowek i tam jest ukrytu w tunelu nawiewu zakładasz nowy i po krzyku
Zdemontuj schowek powinieneś go namierzyć, dla ułatwienia zdemontuj jeszcze dmuchawę i w tunelu już na 100% będziesz go widział.
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
Ja to miałem dużo prościej zrobione niż w tym linku który podałeś,został wykorzystany orginalny wentylator pod maską.Usunołem gume między konsolą a tunelem i w tunel wprowadziłem przewód taki jak np w poldku czy w 125p do rozprowadzania nawiewu.Musiałem wykonać otwór w bagażniku na średnice tego przewodu i wprowadzić go do wentylatora(bez problemu zmieści...
Opisze tak w skrócie bo wszystkiego nie pamiętam dokładnie . Tunel zacząłem rozbierać z tylnego siedzenia u mnie tam była taka kieszeń na kasety -trzeba wyjąc,podważyć siedzi na takie blaszki zatrzaskowe jak i reszta za ślepek . U mnie pod kieszonką były 4 śruby torx od kręciłem 2 Później od strony kierowcy po prawej stronie od kierowcy jest widoczna...
Witam, chyba muszę poszukac innego warsztatu - omawiając temat wymiany "klapki" usłyszałem, że powinienem zdobyć używkę -całą nagrzewnicę, a klapka nie występuje solo lecz w kpl. (z kanałem dolotowym?). Co do komplikacji z wymianą (dostępem) już się pogodziłem. Zbyt "normalne" toto nie jest, ale trudno (takich konstruktorów mają we Francji). Dzięki...
Podobny problem mam w Puncie, silnik 1,1 z gazem, też słabo grzeje. Zauważyłem że jest lepiej gdy podczas jazdy silnik ma wyższe obroty. Na wyższych obrotach silnik bardziej się grzeje, a pompa szybciej miesza wodę, wiadomo nic odkrywczego. Kolega, któremu też słabo grzało powymieniał termostat, pompę wody, nagrzewnice, kombinował z podpięciem parownika...
Oczywiście, wykorzystanie obecnego kotła jest jak najbardziej uzasadnione. Wyprowadzenie rur do drugiego budynku jako kolejny obieg nie będzie się wiązało z dużymi stratami ciepła (jeśli dobrze zaizolujesz rury ... np. w tunelu ze ścianami ze styropianu 20-30 cm grubości ). Przy takim rozwiązaniu można nawet nie robić drugiego obiegu a traktować zasilanie...
Sterownik dmuchawy za schowkiem, na tunelu powietrznym, do wymiany zwarty tranzystor
Do domu daleko i na dodatek jest spad więc byłoby ciężko. Dacomos a gdzie taką folię mogę nabyć w takiej cenie? A jeśli chodzi o pompę to napisałem w środku mając na myśli tą stronę, która zasysa powietrze aby była w środku szklarni, a ta która wydala, poza szklarnią, ewentualnie całą pompa poza szklarnią a tylko jakiś tunel, który zasysałby powietrze...
Cześć , ostatnio zrobiło się trochę zimno , można by napalić w piecu - no ale trochę z tym roboty :). Mam pomysł by wykorzystać wentylator promieniowy (od nagrzewnicy samochodowej) i dołączyć do niego tunel , w którym byłby drut grzewczy. Chciałbym mieć też kontrolę nad temperaturą oraz obrotami by nie było za głośno. Zastanawiam się też nad jednym...
Wpisz sobie w przeglądarkę frazę "jeż e46" i bedziesz/miał wszystko po kolei na zdjęciach pokazane. Jeż jest zamontowany w zespole nawiewu koło nóg pasażera nad tunelem środkowym.
Może to tylko styk w przełączniku/kostce, co do opornicy to spali się jak ją ktoś wyciągnie z tunelu (angileskie przeróbki) W normalnych warunkach nie powinna się uszkodzić, ale róznie to bywa ;) bezpiecznik termiczny wykluczam.
Pompkę sprawdzałem na różnych biegach i wielkiej różnicy nie ma. Dziwne, komin czyściłem z miesiąc temu a cugu prawie nie ma. Włożyłem zapałkę i płomień ani drgnie. Przeczyściłem teraz ponownie połączenie między kuchenką a kominem, cud jest widoczny na zapałce dopiero w okolicach tego właśnie połączenia. Próbowałem teraz rozpalić przy otwartych drzwiach...
Po 1- sprawdź czy dwa węże z nagrzewnicy gorące 2- sprawdź czy dolna obudowa nagrzewnicy gorąca tam gdzie nagrzewnica to jest zaraz nad tunelem środkowym jak wyżej pisał odkręć schowek a lepsze widoki są. 3- sprawdź czy dźwignie klapki działają prawidłowo bez blokad zmieniaj z high na low i oglądaj. Dźwignie tam prawie samo co będziesz zaglądać obudowę...
Opornica dmuchawy znajduje się za schowkiem w tunelu nagrzewnicy.
Tak. Zdejmiesz plastiki pod kierownicą i przy tunelu, dwie obejmy i wychodzi. Zamawiaj od razu drugą szkoda czasu na płukanie i tak nie pomoże ;)
Ale pod nagrzewnicą i w obudowie nagrzewnicy jest sucho. Oryginalnie przy nagrzewnicy był montowany elektrozawór, który wcześniej czy później w tych modelach padał, ale ktoś dłubał tam wcześniej i zamontował zamiennik, tzw "lornetkę" i ta lornetka jest sucha, wejścia do niej jak i wyjścia są również suche. Dywaniki mokre są tak mniej więcej na wysokości...
Silnik od klapy chodzi,tylko przeskakuje,lub się gdzieś blokuje. Silniki to takie kwadratowe pudełka z wtyczkami,przykręcone przy tunelach powietrznych. Powinny być widoczne za schowkiem. Coś w tym stylu.
No moze faktycznie jakims cudem padla ta nagrzewnica ktora byla wymieniana rok temu. Cos ja przytkalo albo taka kijowa. Od strony kierowcy grzeje ok, tyle dobrze. A co do plastikow to rozbieralem polowicznie.( dotykalem ta nagrzewnice i byla strasznie goraca zlapac sie nie dalo). Chyba faktycznie bede musial sciagac cala deske i caly ten tunel nawiewowy...
Gdzie ten silniczek i klapa dokładniej? Te dwa cięgła niebieskie i czarne obok tunelu skrzyni biegów po zdjęciu schowka widać że chodzą.
Nie rozumiem tylko dlaczego jak mówią że będzie taniej to nigdy tak nie jest. Jest takie powiedzenie: Jak polityk mówi, że zabierze to zabierze. Jak mówi, że da to tylko tak mówi. Po dłuższym zastanowieniu zobaczyłem światełko w tunelu (oby to nie był pociąg ;)). Otóż nigdzie nia ma mowy o sposobie kształtowania opłaty za energię elektryczną, wytyczne...
Trzeba wymontować ją z tunelu między kierowca a pasażerem, bardzo często jest tak, że przez brak regularnej wymiany płynu chłodniczego nagrzewnica zachodzi kamieniem i staje się niedrożna częściowo aż w końcu całkowicie. Wymontuj i sprawdź jej drożności i albo wymiana na nową albo potraktować ją odkamieniaczem (proponuje wymienic).
Tunel środkowy, z lewej strony.
W tym roczniku to już standard uszkodzenia klapy cieplo/zimno jest jak ser szwajcarski więc wytarganie tunelu i naprawa klapek raczej będzie..
No cena kosmiczna nie adekwatna do wartości. Trzeba będzie DIY, Nawet jakby trzeba było kupić zgrzewarkę do tuneli foliowych za 100zł nową to i tak wyjdzie duuużo taniej. Przed wiatrem nie ma problemu czytałem opinie ludzi którzy posiadają. Zresztą jak chronisz przed wiatrem tunele foliowe ?- nijak. To tu jest tak samo. Masz możliwość w razie huraganu...
Trzeba rozebrać nawiew na środku deski i patrzeć w głąb tuneli powietrznych lub najlepsza do tego jest mała kamerka którą wkładasz do środka i widzisz działanie poszczególnych klap lub włanczasz po kolei ustawienia od nawiewów i słuchasz czy coś się zmienia
Klapa ciepło/zimno w tunelach i wiazka do panelu do sprawdzania.
Jak odkręce sam schowek to dam rade to sprawdzić wszystko? Prawdopodobnie będziesz musiał się do tego dobrać od drugiej strony tunelu środkowego. Bo czytanie błędów to nie żadna diagnoza. No to mamy podzielone zdania. Po odczytaniu błędów kasujemy je i "bawimy" się regulacją temperatury oraz nawiewów, następnie skanujemy ponownie właśnie dla diagnostyki...
Nie lepiej dać grzałkę z termostatem , ustawić na powiedzmy 2 st C . Dni z przymrozkami jest bardzo mało na wiosne więc prądu zużyje tyle co nic. Ja mam tunel foliowy 15 m2 i wstawiam tam olejak 1,5 kW z termostatem i do -8 C dawał radę a jak było więcej to już trochę rośliny przymroziło.
No właśnie nie ma. W niedużym tunelu foliowym dogrzewałem piecykiem katalitycznym na LPG. Tylko musi być wentylacja… Chodzi też o koszty, zarówno zakupu jak i eksploatacji. Żeby kilo brzoskwiń nie wyszło po 100zł/kg.
Na niżej podlinkowanej stronie można zobaczyć często aktualizowane koszty ogrzewania: Ale od przyszłego roku duuuużo się zmieni. Wyniki wczorajszych wyborów są takie, że do końca roku nowy sejm będzie się zajmował samym sobą. A przypomnę, że obniżone ceny pradu i gazu obowiązują do końca tego roku. Z drugiej strony URE jest zobowiązany zatwierdzić taryfy...
Wychodzi na to że wymienileś silniczek v68 , czyli ten co steruje klapą od temperatury , prawidłowo. Jeśli dalej leci zimne lub letnie powietrze to albo jest nieszczelność w tunelu i zaciąga zimne powietrze albo czujnik temp.powietrza fałszuje , podejrzewam że masz climatica ? Wskazania czujnika możesz sprawdzić VCDS
Witam Nie wiem czy wybrałem odpowiedni dział, jeśli nie proszę podać gdzie powinienem umieścić ogłoszenie. Sprawa dotyczy czujnika, który znajduje się w tunelu wylotu powietrza ogrzewania wnętrza samochodu. Poniżej załączam zdjęcie. Chciałbym wiedzieć od czego jest ten czujnik. Z góry dziękuję.
ciesze sie ze dotarłem przez przypadek na to forum. Poszukuję pomocy i wymiany doswiaczen w zakresie trochę odmiennym od tematu poruszanego głownie na tym forum. otóz odmiennie szukam rozwiazania wykorzystującego energie słoneczną w procesie suszenia brykietu drzewnego Ponizej zamieszczam krótki opis tego co zamierzam zrobic u siebie w Afryce ( wiec...
Oryginalny przewód ma fabrycznie zalaną klemę ołowianą na końcu. Ja nie jestem akurat zwolennikiem takich klem, szczególnie, jeśli są często skręcane i rozkręcane co w aucie "zabytkowym" może mieć miejsce. Ale wybór oczywiście należy do autora. Oryginalnie przewód ten miał o ile dobrze pamiętam przekrój 35mm² co było z dużym zapasem. U mnie nie...
Od teraz szybkie pociągi kursujące na trasie z Paryża do Amsterdamu będą jej część pokonywały zasilane wyłącznie energią słoneczną. W poniedziałek odbył się pierwszy, próbny przejazd i zakończył się sukcesem. Panele słoneczne zostały zamontowane na odcinku 3,4 km na dachu sztucznie stworzonego tunelu. Biegnie on wzdłuż autostrady E19 łączącej Amsterdam...
Przy dodatkowym i silnie obciązonym alternatorze trzeba będzie podnieś w jakiś sposób (np elektrozawór dodatkowego powietrza) wolne obroty bo może silnik może niestabilnie chodzić szczególnie zimny a z alternatora wyprowadzić przewód od wzbudzenia i zwierać go do masy przełącznikiem mały prąd do 2A w ten sposób włączając ogrzewanie. Przy standardowym...
Jta a jak wyglada ogniwo paliwowe i jak dziala? Niestety mi juz sie wszystko miesza, czy byla by mozliwosc zastosowania dodatkowo w ogniwie paliwowym silnika Stirlinga, tak jak ma on zastosowanie w "Heizkraftwerkblock" i wytwarza dodatkowo prad. Czy nie bylo by to duzo ekonomiczniejsze niz CO na koks albo piece na wegiel? Dodano po 33 Jta ja nie mam...
Sterownik jest pod osłoną tunelu. Poniżej popielniczki i pokręteł ogrzewania. Należy usunąć przyczynę błędu a potem wykasować usterkę z pamięci za pomocą urządzenia diagnostycznego.
Klimatronik w tym aucie dziwnie działa. Sterownik 1U1 907 0 44 A Kodowanie 01000 Problem w tym że jak sie ustawi nawiew to wieje w inne miejsce, regulacja temperatury też raczej działa nie do końca poprawnie. Magik od klimatyzacji podpiął VAGa, wszedł w basic settings i zaczęło wiać z różnych stron a na końcu coś stukało w tunelu. Po tym wszystkim pojawił...
Moduł centralnego zamka jest za przyciskami od świateł awaryjnych i ogrzewania tylnej szyby. Przykręcany od spodu od strony tunelu. TEXTON. Odłączenie go spowoduje że samochodu też nie odpalisz, przez niego idą sygnały immo. Poszukaj ten moduł od DOG-15 i go wypnij. Jak będzie sieczka w instalacji, odezwij się to powiem gdzie co jak z przewodami.
Dzisiaj rozebralem kokpit.Nie wiem czym spowodowane jest słabe ogrzewanie. Nagrzewnica gorąca, pod nią znajduje się jeszcze jedna elektryczna ale była dołączona.Polaczylem wtyczki ale bez rezultatu.Po otwarciu pojemnika z nagrzewnicami jest gorące powitrze klapy otwarte na górę a idzie letnie.Jedyne co mi przychodzi do głowy to ze pudełko w którym są...
Nie chce zewnętrznych anten.. tylko szpecą nawet te "tuningowe" jeszcze swiecące :P a po co kupiwac Chiński kał jakis pasek do naklejania jak mogę wykorzystac ogrzewanie tylnej szyby :D:D odbiera wszystko zaje... tylko ma tendencje do tracenia sygnału np w tunelu... wiem z doświadczenia ze wzmacniacz znacznie poprawia odbór słabszych sygnałów;] chodzi...
Jak nabierzesz doswiadczenia w tym sposobie, to cala zime mozesz miec "nowalijki". Podstawowa sprawa to znajomosc i rozroznianie roznych odpadow organicznych, a zwlaszcza rozroznienie roznych rodzaji np. obornika na tzw. "zimne" i "gorace". Poszukaj starych z lat 70tych ksiazek ogrodniczych, zwlaszcza "warzywnictwo", nawet z zawodowki lub technikum...
Witam wszystkich Mam problem ze swoim Peugeotem (sedan, 1.4, 99r wersja husky). Poprzedni właściciel wyjął filtr kabinowy i przez te wszystkie lata nazbierało się w tunelach ogrzewania masa syfu, który nie nadaje przyjemnego zapachu podczas grzania...W każdym razie chcę zdjąć deskę rozdzielczą, wymyć wszystkie tunele, wyczyścić nagrzewnicę i puścić...
: Patrząc po tym, choć czy to 100% z clio 2, nie zdemontujesz gniazdka bez "...trzeba zdemontować/wyjąć maskowanie...itd, itd" Widzisz wystające zatrzaski z przezroczystego plastyku ? Tu też coś widać O ile mógłbyś jeszcze je podważyć i podnieść do góry, to prawdopodobnie stanie za chwilę na szarym plastyku z żaróweczką podświetlenia, albo wypniesz/połamiesz...
Witam Kolegę ponownie Dziś mając dzień wolny i zakupiwszy panel ogrzewania(nr aukcji powyżej) wziąłem się za wymianę.Teraz opowiem w kolejności jak to zrobić może komuś moje doświadczenie się przyda. Jako pierwsze demontujemy radio po drugie wyciągamy popielniczkę i odkręcamy dwa wkręty krzyżakowe które trzymają panel maskujący jako trzeci w kolejności...
Witam sterownik jest na tunelu pod radiem i ogrzewaniem.
Aby układ głośnik-tunel BR spełniał rolę wentylatora dla radiatora, radiator musiałby być zamontowany tuż za tunelem BR. Zawsze wewnątrz obudowy będzie wyższa temperatura niż na zewnątrz. Powietrze w środku obudowy podgrzewane jest przez wzmacniacz i głośnik, który potrafi czasem mocno się nagrzać w okolicy nabiegunnika magnesu. Chłodzenie będzie tym...
Witam Mam problem z Polonezem ATU 1.6 GLI Abimex (tzw. Minus). Wymieniałem żaróweczki w środkowym tunelu i nie zauważyłem że panowie w fabryce nie zarobili 1 kabla a 2 latał bez plastikowej oprawki . Wiadomo jak to się niestety kończy ;/ nagle oświetlenie mi zgasło Awaryjne przestały działać , ogrzewanie szyby i kierunkowskazy ,przełączyłem awaryjne...
Kabina w górę z prawej strony masz tunel od nawiewów , i są tam nagrzewnica i parownik klimatyzacji. W środku tego tunelu od strony silnika , jest zaślepki na trzy śrubki. Pod nią jest cały sterownik ogrzewania. Trzeba go wyjąć i sprawdzić czy , przewody nie ugnily. Jest to standardowa dolegliwość magnum.
Co do izolacji gniazda sieciowego to ja zawsze staram się to zrobić jak najlepiej. Wiadomo, że nikt nie będzie specjalnie dotykał ale przypadkowo można się oprzeć czy musnąć palcami lub zahaczyć srubokrętem. Tym bardziej przy naszych konstrukcjach gdzie się co chwile coś poprawia czy ulepsza. Dokładnie dlatego o tym wspomniałem. Nawet w fabrycznych...
============== Odcinek 7 ================ GABRIEL Cichy szmer wyrwał Khana ze snu. Właściwie już sam się budził, bo Słońce już wstawało, ale chciał jeszcze chwilę poleżeć. Jego wyostrzone zmysły wyczuły czyjąś obecność przed drzwiami wejściowymi. Ktoś tam stał, ale Khan nie wyczuł złych intencji u swojego niespodziewanego gościa. - Trifortium ma swoje...
Dziekuje za zainteresowanie sie moim problemem,mam jeszcze jedno pytanie zwiazane z ogrzewaniem,otoz troche pojezdzilem jest deczko lepiej,ale po dluzszej jezdzie dopiero troche leci cieplejsze powietrze mimo,ze jest nastawione na max,ze srodkowej kratki leci najcieplejsze z lekkim podmuchem chlodniejszego,z lewej kratki chlodne z lekkim podmuchem cieplejszego,tak...