nic z tego bo w fabii przełącznik daje sygnał do sterownika komfortu przez opornik i nie wysterujesz w ten sposób przekaźników a każda szyba ma swój sterownik przy silniku który reaguje na polecenia z komfortu, chyba że przedstawisz jakiemus elektronikowi koncepcje wysterowania przekaźników z takiego przełącznika to napewno cos wymyśli, W jedna strone...
Witam, jakie są parametry bezpiecznika termicznego do dmuchawy w fabii. Z góry dziękuję za odpowiedzi
Emel2 ma trochę racji, rzeczywiście niektóre alarmy mają bardzo "czułe" wejścia i zwykła dioda nie wystarczy. Można kombinować z "szybszymi" diodami (chyba nazywają się Szotkyego, czy jakoś tak) albo właśnie z kombinacją kondziołka i opornika. Można też podpiąć przekaźnik, jak sugeruje pkhenr. Proste i skuteczne. Inna sprawa, że diody mogą być źle podłączone...
Witam . Mój znajomy po zakupie seat ibizy z tym samym silnikiem miał dokładnie to samo. Najpierw według "mądrej instrukcji" było za mało płynu w układzie wspomagania. A pózniej dośc ciekawa sytuacja. Zaraz po odpaleniu napięcie na stykach akumulatora wynosiło 8 V po przegazowaniu wszystko wraca do normy. Ale w serwisie okazało się że w skrzynce bezpieczników...
Oczywiście masz rację,ale jak zawsze wszystko zależy od potrzeb.Co do stosowania elementów ochrony przepięciowej to chyba odrobinę przesadzasz. robiłem już nie jeden układ do auta (analog,uP) i nigdy nie miałem żadnych problemów z takimi zjawiskami. Nie jestem ignorantem jeżeli chodzi o te sprawy.Robiłem doświadczenia na trzech autach (fiat 126p, Ford...
Święta racja - to zapłon! Ta wiedza jest warta dużo pieniędzy (ok. 800 zł mi to wyszło). No szkoda że dopiero teraz trafiłem na ten temat :-(. Opowiem Wam swoją historię. Kupiłem piękną Skodę Fabię z 2002 roku. 1.4 MPI, z instalacją LPG. Piękna, żółta. Alufelgi. Wszystko było dobrze dopóki nie oddałem auta do wymiany parownika. Przy okazji wymienili...
Nie psuj radia tylko kup za parę złotych adapter HI-LO na aukcji. Taki adapterek zawiera dwa transformatory i parę oporników. Wejście kanału podłączasz pod głośnik symetrycznie a wyjście do wzmacniacza z uziemioną masą. Potencjometrem ustawiasz poziom sygnału. I już łupiesz aż uszczelki w oknach wylatują. N.
Podłącz wyjście sterownika według pierwszego schematu (sterowanie impulsami masy). Sterowanie zamkiem jest na żółto-niebieskim przewodzie na pozycji nr 5 (lub nr 2), znajdującego się w zespole przewodów wychodzącym z fioletowo/białego złącza konektorowego, położonego po lewej stronie. Ten przewód służy jednocześnie do zamykania i otwierania. Przewód...
Witaj musisz znaleźć centralkę od siłowników i tam podłączyć przewody biały i biało/czarny bez opornika.
Mam fabie comfort i chce dorobic automat zewnetrzny (mozna samemu wlaczyc i wylaczyc) ryglujacy drzwi po przekroczeniu 15 km/h , nie mam schematu polaczenia wejsc do CZ . Czy moze ktos wie jaki przewód na CZ odpowiada za zamkniecie drzwi , a który za otwarcie . przyciski w drzwiach kierowcy sa tzw. zespolone .W/g omomierz otwarty to zwarcie styku ,...
Jak podłączyć alarm bezpilotowy np Amio BP do skody Fabia, jeśli jak wiadomo fabia ma sterownie centralnym zamkiem zrobione na jednym przewodzie(minus do zamknięcia i minus przez opornik 470om do otwarcia), a alarmy bezpilotowe mają osobny przewód na otwarcie i drugi na zamknięcie? Jeśli się połączy razem te przewody to przecież alarm zgłupieje? Jakie...
Skąd licznik wie że silnik Bo obroty silnika zczytywane są z pracy koła zamachowego a ono oryginalnie zostało ;) No i właśnie tej informacji mi brakowało ;) Teraz już rozumiem. Czyli faktycznie, silnik się zatrzymuje a "ciśnienie" jest -> błąd. A odnośnie układu załaczającego przekaźnik, to ja bym zrobił tak: z miejsca gdzie silnik jest zasilany, dioda...
Żółto/niebieski w lewym słupku w wiązce wychodzącej do drzwi. Zamykanie pełna masa, otwarcie przez opornik 180Ohm.
Ja zrobiłem taki komputerek tylko do Opla Astry. Czasy wtrysku brałem bezpośrednio z jednego wtryskiwacza. Do kabelka wtryskiwacza dolutowany opornik 3,3 K i dalej przewód. Impulsy drogi brałem z wtyku radiowego. Też dla bezpieczeństwa opornik 3,3 K i dopiero przewód. Chodzi całkiem dobrze.
Witam. Wymieniłem zamek w drzwiach tylnych prawych w Skodzie Fabii I 2003r. Oryginał o numerze 3B4839015AG zastąpiłem zamiennikiem o tożsamym oznaczeniu ale bez litery "G" na końcu oznaczenia. Po tej operacji zamykając centralny zamek z kluczyka bądź ręcznie ryglem w drzwiach kierowcy wszystkie drzwi oprócz wymienionego zamka zamykają się prawidłowo....
Przy uszkodzonej grzałce silnik także wystawia błędy sprawności sondy, to by było za łatwe wstawić opornik , już to przerabiałem. Po prostu ta sonda jonowa musi być grzana bo inaczej głupoty wystawia na przewodach sygnałowych. Po trzecie wstaw odpowiedni opornik i się dowiesz co jest grane, bo widzę że rozgrzebujesz ECU już . Szybciej żarówkę 21W i...
Widzę, że wielu ludzi męczy się z el. szybami. Niestety w fabiach I po liftingu jest stosowany autonomiczny niediagnozowalny komputerowo układ elektrycznych szyb z magistralą LIN (ta magistrala to jeden przewód o ile dobrze pamiętam to szary z białym paskiem w drzwiach). Wszystkie moduły elektryczne w drzwiach są podłączone pod ten właśnie przewód....
Witam, przymierzam sie do montarzu alarmu RTX Tornado CS3. Z gory, sorki za brak polskich znaków. Po zakupie dostalem odrazu "schemat" Dzisiaj przyszla paczka, a w niej inny schemat, pelno kabli no i sie troszke podubilem:) [url=]Tutaj schemat z pudelka. Finalnie chcialbym by alarm obslugiwal: Oswietlanie kabiny (fabrycznie mam) centralny zamek (fabrycznie...
Witam, Mam taki problem, jak w temacie. Skoda fabia po diagnostyce mam taki błąd. Zajrzałem pod fotel a tam we wtyczce opornik rezystor 2.5 Ohma. Podłączyłem do poduszki bocznej, po wykasowaniu błędu, pojawił się znowu ten sam błąd. Tak więc nie zależnie czy wpięty do poduszki bocznej czy do 2.5 Ohma, to błąd ten sam. Czy może to być związane z niskim...
Też mam fabię 1.4mpi 8v 2002r, też miałem te same objawy: 1.w czasie jazdy zapalała się kontrolka wspomagania - po chwili gasła, 2. jadąc nagle robiła się choinka - na chwilę zapalały się wszystkie kontrolki na desce by po chwili zgadnąć, 3. jadąc nagle wskazówki zegarów opadały na zero i wszystko się zerowało a auto jechało normalnie dalej, 4. obroty...
Kolego musisz zrobic tak do +12v dolutowac opornik 470 i podinasz do przewodu ktory idzie do wl. drzwi ten co laczy sie z lampka.U mnie to jest bialo fioletowy w prawych dzrwiach i brazowy z paskiem w lewych drzwiach.musisz sprawdzic czy po zalozeniu alarmu autko nie zacznie wyc po 20 minutach,
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Kolego „nom” kolega się nie złości i nie denerwuje. Ja też nie widziałem schematu skody ja tylko wnioskowałem z tego co kolega „Irek 47” w poście napisał. I na mój gust to w zespole wskaźników był uszkodzony fragment obwodu dającego wzbudzenie składającego się z diody i dwóch oporników. Ponieważ serwis nie wymienia poszczególnych...
W module komfortu po prawej stronie kolumny kierowniczej(u góry) w więkrzej kostce.Przewód żółto niebieski to sterowanie c.z. podłącz przewód zamykania a przewód otwierania poprzez opornik 180 om do tego samego przewodu. Chodzi mi o orginalny centralny zamek. P.s. w prawym słupku znajdziesz przewód niebiesko zielony- na nim też wysterujesz.
Witam! Mam mały problem i nie wiem jak dokładnie go rozwiązać. Chodzi mi o regulację temperatury(bez klimy), bo mogę mieć regulację dopiero gdy czujnik temperatury osiągnie cos koło +18C i dopiero uruchamia sie regulacja całkowita. Moje pytanie brzmi czy dałoby sie jakoś obejsc czujnik temperatury? np. dac tam na stale opornik ktory by wskazywal temerature...
Najprościej w białej wtyczce na słupku drzwi kierowcy niebiesko-żółty przewód (przedostatni) impuls masy zamykanie, a otwieranie impuls masy podany szeregowo przez opornik 180om na ten sam kabel. (zakładając że centralny jest oryginalny)
Na słupku drzwi kierowcy biała wtyczka przewód żółto-niebieski (przedostatni). Zamykanie impuls masy, otwieranie impuls masy szeregowo przez opornik 180om.
Masa przez opornik 180 OHM na otwarcie i bezpośrednio na zamknięcie pod jeden, żółto niebieski przewód.
a orientujecie sie jak jest czujnikiem położenia wału , czy w fabi wywala "check engine" po odłaczeniu - spotkałem sie z takim rozwiazaniem w nissaanie primerze P11 .prosty układ na przekazniku rozłaczał " + z czujnika i sygnałowy" i na wolnych stykach załaczał oporniki zgodne z opornoscio czujnika w stanie spoczynku.Kontrolka sie nie zapalała od awarii.
Fabia rocznik 2007 ale stara buda. Sprawdzę przez opornik
daj większy opornik 200-250ohm
Mały manual do montażu silniczków w Felicji: [url=]Link Dodatkowo parę uwag: oryginalnie w Fabii w szereg z potencjometrem od strony zasilania i masy są włączone rezystory , które zapobiegają blokowaniu się serwomechanizmów w skrajnych pozycjach, ja dałem po 100 omów przy potencjometrze 1k. Podłączenie serwa: 31 - masa G - sterowanie 56b - zasilanie...
Z tego co gdzieś słyszałem to Niemcy to stosowali w jakiś czołgach i wtryskiwali wodę która się miała rozprężać. Para mokra pewnie działa podbnie. Co do spalania to przydały by się pomiary "na baku" bo komputery lubią różne rzeczy pokazywać. Szczególnie ze nie wiadomo czy ten "zysk" to nie jest tak naprawdę ingerencja ary w jakieś parametry sterowania...
Wydawało mi się że wiązka kabli co idzie od przycisków od strony kierowcy , a przechodząca w gumowej uszczelce przez drzwi leci do tego sterownika. No i cenowo mi pasowało to co mi gadali w serwisie. Możliwe że ich źle zrozumiałem. Proszę , wyjaśnij mi czego faktycznie mam szukać ? Dzięki! Pierwotnie myślałem że problem siedzi w pod tymi przyciskami...
Po pomiarach wyszło że na pinie czasówki przełacznika zespolonego coś podnośi napięcie do 8V, napięcie to przychodzi z instalacji. Napięcie sterujące to napięcie +12V z instalacji , więc jest blisko i czasami sam zadziała. Oczywiście zbicie potencjału opornikiem 2,2k z 8v do 0,9V rozwiązało sytuacje, ale przyczyna nieznana.
Witam. Mam mały problem z moim autem mianowicie nie pracują w nim wentylatory. Sprawdziłem je na krótko podłączając je do akumulatora i oba działają poprawnie czyli kręcą się na I biegu i na drugim. Wyeliminowałem czujnik temperatury drogą dedukcji ponieważ po włączeniu klimatyzacji też nie działają. Podejrzenie pada na sterownik tych wentylatorów o...
moduł naprawiał mi elektronik. Powiedział że jakiś opornik był spalony. Nie zaglądałem do środka modułu.
Okay zobaczę z tym Opornikiem. Żeby dostać się do zegarów to sam tego raczej nie zrobię prawda ?
(at)Adamcyn a co, jeśli zamiast poduszki lub napinacza pasów w obwód jest wpięty odpowiednio dobrany opornik? Kolego Adamcyn nie zgodzę się z Tobą . Tester pokaże oporność w blokach ale zawsze może być tam wstawiony opornik Żaden tester tego nie potrafi. Oporność dobierasz rezystorem . Czasem kombinacja rezystora i kondensatora. Dziękuję Wam za korektę....
Nie podstawiaj tam miernika tylko opornik nie wiem jaka jego wartość być powinna ale możesz spróbować jakieś 100ohm-200ohm.
Spróbuj opornik 1kΩ/0,25W. Skoro przy żarówce nie zeżarło akumulatora to i przy oporniku nie zeżre. Ledy potrafią świecić przy prądzie rzędu mikroamperów, przy których włókno żarówki nawet się nie podgrzeje, a co dopiero mówić o świeceniu. Opornik oczywiście równolegle do ledów. U mnie w FII też się lekko "żarzą", ale poświaty nie dają. Odpuściłem...
Temat stary, ale dorzucę swoje 3 grosze bo ostatnio znów rozebrałem wentylator, wiec może komuś się przyda. Procedura wygląda następująco (dla 1.9 TDI fabia I) trzeba zdemontować i mały i duży (odkręcenie krzyżaka 3x torx na wentylator), po wyjęciu małego, łatwo wychodzi duży inaczej sprawa skomplikowana i nie wiem czy da rade wyjąc tylko duży wentylator....
Montowalem do takiej panowie sterownik i tak jak pisze na jednym przewodzie zamykanie i otwieranie przez opornik :)
Widzisz to uprawiasz proktologię. Napięcie przechodzi przez jakiś opornik a ten kabelek to jest masa tego odbiornika ( przy czym wystawiana przez jakieś urządzenie, bo gdyby to była "czysta" masa to kabelek byłby gładki brązowy) Przywróć przewodowi ciągłość i na razie tak zostaw.
Zmierz sobie gdzie jest masa a gdzie jest 12V. TxD możesz sprawdzić podpinając jakiś opornik z przedziały 1-10K miedzy dany pin (5V) a masę, tam gdzie mierzone napięcie na oporniku spadnie dużo albo do prawie zera jest linia RxD (wysoka impedancja) a tak gdzie prawie nic się nie zmieni będzie linia TxD (niska impedancja).
dziś wykonałem test żarówką i wygląda na to, że opornik jest ok. Żarówka świeci jaśniej albo słabiej, w zależności od sterowania nawiewem. Po podłączeniu samego silnika dmuchawy, tak samo, chodzi raz szybciej a raz wolniej adekwatnie do zadanej mu prędkości. Ale silnik nadal piszczy wiec wszystko wskazuje na to, że to jednak silnik jest już wysłużony...
Podłączyłem opornik 180 Om tak jak było napisane w innych podpowiedziach użytkowników.
Wymieniłem zamek, teraz wszystko działa tak jak przed uszkodzeniem. Czujnik zamknięcia drzwi działa, wszystkie drzwi się zamykają i otwierają z przycisku koło gałki od biegów, a także z kluczyka. Nadal nie mogę zamknąć drzwi z pilota, otwieranie działa. Kabel zielono żółty zwarty do masy otwiera zamek. Wszystkie pozostałe kable zwierane do masy nie...
Z tego co wiem te badziewne zestawy z Lukasem były też montowane w Polówkach i skodach Fabiach. Miałem kiedyś takie Polo z tą pompą i wyglądało to jak prymitywny SDI. Na ciężkie palenie na zimny lub ciepłym w tych silnikach pomagało odpięcie kostki od czujnika temperatury , który w polo był umieszczony na króćcu na głowicy ( na 4 piny) lub wlutowanie...
Autko Skoda Felicia 1,3. W czujniku poziomu paliwa uszkodziła się płytka ceramiczna z rezystorem. Całość czujnika to część nr 6U0 919 671. Sama płytka jako część nie występuje. Mam pod ręką identyczny mechanicznie czujnik ze Skody Fabii (nr części 6Q0 919 673) o rezystancjach: min = 51 Ω, max = 292 Ω. Byłbym wdzięczny za zmierzenie (i podanie...
I tutaj pole dla popisu znawców modelu samochodu. Pytanie, czy wzbudzenie przebiega przez żarówkę, czy opornik? Jeśli przez żarówkę to bardzo prawdopodobne, że jest niesprawna (spalona), lub brak połączenia. Jeśli przez opornik i wyświetlanie diodą LED to należy szukać gdzie zanika zasilanie za stacyjką. Może to być także bezpiecznik. W każdym razie...
miałem podobny kłopot w fabii. najpierw zniknął 1 bieg później 2 aż w końcu pozostał tylko 4, który działa bez względu na rezystor-opornik dmuchawy, nawet jak wyjmiesz opornik to i tak na 4 będzie dmuchał.
Witam, miałem dzisiaj czas więc przejrzałem co może być nie tak. Po jakimś czasie skończyłem sprawdzać co tylko sie da. Kondensatory sprawne, wszystkie luty dobre, oporniki też. Jak przyłoże palec do końcówki mocy to faktycznie slychać bruumm... Dodam jeszcze że jak podepnę komputer pod AUX to cicho ale słychać dźwięk. Pomóżcie panowie. pozdrawiam fabianeq...
nowy temat to może i nie jest , ale nigdzie nieznalazłem schematu separatora antenowego.Chodzi mi dokładnie o skode fabie nie tyle gdzie mam podłączyć kondensator i dławik (lub opornik różne wersje czytałem to też by się przydało wiedzieć ) ale jakie wartości mają mieć te elementy. Z góry dziękuje za pomoc (póki jeszcze gra mi radyjko ( panasonics )....
o felicie oczywiscie. Jak w temacie. Co do sprawdzania to upewnialem sie za kazdym razem ze nie bedzie zadnego spiecia. Na zadnym nie pojawial sie impuls. Wyczytalem ze wlasnie w Fabii daje sie do tego samego przewodu tylko otwieranie przez opornik 180om. Ale czy tu chodzi o sygnal masy? Bo to oryginalny central wiec powinno byc chyba to samo? Pozdrowka!
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
Od rocznika 2003 sterowanie na jednym przewodzie żółto-niebieskim, tak jak w fabii z opornikiem 180ohm.
Jak by miał przerwany przewód to by mu z kluczyka nie otwierało prawda... Dlatego niech zobaczy z tym opornikiem bo w skodzie to różnie bywa. Fakt jest faktem ze parametr 180 ohm jest w każdej Fabii no tak czy tak warto zobaczyć i w oktavi