Autorowi pewni chodzi o osiowanie. No forach Fiata są opisy, ale wątpię, żeby ktoś miał projekt techniczny.
Można wyłączyć CANa w radiu. Poczytaj o czymś takim jak osiowanie.
Może przepięcie w twojej kostce coś pomoże Dziękuję kolego, ale nie pomoże. Po pierwsze primo to były wersje bez linii CAN do radia i taką wersją dysponuję (sprawdzone info). Po drugie to radio fabryczne, żeby zadziałać bez CAN, musi mieć "wyciętą" obsługę CAN (cokolwiek to znaczy). Radio z linią CAN już kupiłem, teraz tylko pozostaje pociągnąć skądś...
Wymienić, zaprogramować funkcje, potem zrobić osiowanie sterowników.
Cześć, Mam Fiata Stilo, rocznik 2004 (1.4 95KM). W środku fabryczny Visteon CD wraz z jego znanym problemem jaki jest brak AUX. Można kupić emulator zmieniarki za 300+ zł, natomiast znany jest też inny sposób - fabryczne radio Visteon z Bravo II (i zgodnie z informacjami w sieci pasuje do niego nawet przedni panel od Stilo). Pytanie brzmi - czy oprócz...
Dodam jeszcze że po zamontowaniu kolumny i dopięciu jej do body komputera należy dopisać dodatkowe urządzenie do body komputera - usunięcie migania wskazania licznika. Ja to wykonałem za pomocą programu FiatEcuScan i funkcji osiowania proxi (bodajże na samochodzie Fiat Punto `03 w sekcji nadwozie). Wszystko chodzi ok.
Autor Fiat Ecu Scan nie poleca interfejsów typu ELM/OBD LINK do osiowania proxi, programowania kluczyków itp
Z instrukcji obsługi i praktyki na innych egzemplarza blaupunktów z fiata. Ten typ radia był w Stilo, Pandzie, Cromie, nawet Ducato, Doblo i Bravo, różnił się jedynie front panelem, stąd różnica w numeracji części. Jeśli te radio jest prawidłowo przypisane przez can do body computera to nie woła o kod nawet jeśli się odłączy akumulator. A dlaczego?...
musisz przeprowadzić tzw. osiowanie. Na forum pandy jest to jak dobrze wytłumaczone. bez FES'a i bez elma się nie obejdzie
Kilkukrotne osiowanie proxy pomogło.
Czy "miga" licznik przebiegu ? Podłącz Examinera i przeprowadź osiowanie proxi.
w tej chwili nie pamiętam poprostu kupiłem licznik z tymi samymi numerami a później pojechałem na dopasowanie. Jeżeli znajdziesz licznik i będzie miał takie same numery to będzie pasował, jeżeli masz jakiś szrot w okolicy to podjedz i weź na sprawdzenie, wsać do auta i będziesz widział czy wszystkie wskazówki prawidłowo pracuję, czy pokazuje przebieg...
wiesz kolego może jak to skonfigurowac ?? robilem osiowanie proxy i wszystko przeszlo prawidlowo. ale nadal w abs sa te dwa bledy i kontrolka swieci.
Masz ABS? Działa prawidłowo? Zapewne uszkodzony czujnik ABS lub impulsator w skrzyni (jeśli nie ma ABSu). W FIATach licznik zawsze trochę zawyża prędkość (zazwyczaj o 5km/h lub 10%). Tzw. procedura osiowania (PROXI Aligment) nie ma związku ze wskazaniami prędkościomierza.
W FIATach się to nazywa Body Control Module (BCM) i jest częściowo konfigurowalne. Jeśli masz wystarczająco zgodny moduł powinno wystarczyć wykonanie procedury dopasowania PROXI (ze względów historycznych zwaną niekiedy "osiowaniem"). Obecność dachu panoramicznego na pewno jest opcją konfigurowalną, podobnie jak tempomat. Czujnik stopu jest dwustopniowy/dwuobwodowy,...
Witam, pacjent to fiat grande punto 1.4 77 kunia rok 2007, na full wypasie bez szyberdachu. Problem pojawia się podczas jazdy po rondzie załącza się alarm niezapiętego pasa bezpieczeństwa, na fotelu pasażera nic nie leży. Jeśli zapnę pas to alarm się nie załączy. Podkładałem fotel z innego punciaka bez efektu. Wiązki elektryczne, złącza sprawdzone....
Witam Mam typowe objawy uszkodzonej centralki Blue My w Fiacie Punto Evo, czyli migający licznik kilometrów, nie działają przyciski do obsługi telefonu i zastawu głośno mówiącego, nie działa port USB do obsługi audio/muzyki. Może ktoś z Was naprawiał w/w centralkę, co się w niej mogło uszkodzić? Mam kolegę elektronika który wymienił w niej kondensatory...
Witam Interesuje mnie czy jest możliwość wymiany fabrycznego radia F250FL Delphi na inne fabryczne. np. Fiat VP1. Czy mając pod Delphi podpięty CAN (mam sterowanie z kierownicy) bez problemu radio ruszy (zapewne osiowanie będzie wymagane jak i podanie kodu do radia). Czy trzeba coś jeszcze wymienić? Z tego co widzę to mają zupełnie inne kostki przyłączeniowe....
Witam. Poszukuję kogoś z mazowieckiego, kto zajmuje się wymianą liczników, konfiguracją w Fiacie Panda 2. Chodzi o zgranie osiowanie licznika z obrotomierzem, podłączenie trip i zlikwidowania mrugania LCD.
trzeba zrobic osiowanie Examinerem lub podobnym urzadzeniem np. w serwisie
Miałem taki przypadek ale powiązany był jeszcze ze złym funkcjonowaniem wskażnika paliwa . Zrób tak jeśli nie masz sprzętu do diagnozy to wypnij wtyczkę od body zasilającą na 15 minut, czasami pomagało, jeśli tu będzie klapa to tylko Examiner i procedura osiowania proxy, wygląda to jakby by body nie widział wskażników , możesz jeszcze odczytać co siedzi...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
U mnie kostka od pompy sobie wisi w przedziale silnika,pompę mam na linke wobec czego trzeba było zamontować ją do pedału gazy(koleś mi mówił że nic nie trzeba przerabiac w pedale,dał jakąś zawleczkę a do niej przymocował linkę). Co do kontrolki to oczywiście świeci się ale jakoś na razie nie chciało mi się rozbierać licznika żeby wyjąć żarówkę.Ale...
Takie wpisy jak box.mena to czysta herezja i powinno się za to odbierać dożywotnio prawo wykonywania zawodu mechanika :D , kol. kopaczak takie naprawy jak opisałeś (nie widziałem tylko dedykuje z opisu) zalatuje macgaywerem :D on też spawał monetą z aku korbowód :D , silnik trzeba rozebrać sprawdzić (pomierzyć) złożenie tłok cylinder i naprawa to szlif...
Witam. Podłączyłem dzisiaj mojego stilona do kompa przez FES za pomocą interfejsu ELM-327. Pokasowałem kilka błędów i postanowiłem "pobawić się" w ustawieniach PROXI. Uruchomiłem nowe osiowanie PROXI. Zaczęło programowanie od: Komputer nadwozia (poszło ok), tablica przyrządów (poszło ok), węzeł klimatyzatora (tutaj wywaliło nieznany błąd), węzeł czujnika...
Zrobić osiowanie proxi a zniknie miganie licznika. A co do świateł to tak jak wyżej prawy próg, ewentualnie popalone bezpieczniki przez zwarte, zgniłe kable przez nieudolnie zrobioną instalacje haka.Natomiast co do zerówki, gdyby nie było migała by ikona akumulatora i z przodu również brakło by świateł.
Witam, piszę bo już jestem w desperacji - Jak w temacie mam punto 2000r 1.9JTD. Od 3 tygodni zapala w kratkę - silnik zawsze kręci, zawsze słychać prace pompy paliwa. Nie ma też reguły czy silnik jest ciepły czy zimny. Co prawda świeci mi się kontrolka od świec żarowych, ale świece zostały sprawdzone i wszystkie są ok. Po podpięciu pod komputer wyskakują...
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Komplet zaworów, plus prowadnice, plus frezowanie i docieranie gniazd. Głowica do sprawdzenia płaskości/planowania, osiowanie łożysk wałka rozrządu - masz czym wykonać te zabiegi?
Postawiałem inny wsad i to samo. Robiłem programatorem bo nie mam sprzętu ,żeby po obd ciachnąć. Narazie klient zabrał auto bo musi pracować. Zaopatrzę się w kabel i spróbuje zrobić osiowanie.
Witam Od pewnego czasu borykam się z wyłączającym się wspomaganiem kierownicy przy skręcie do oporu w lewo lub prawo. Problem ten zaczął mi się nasilać tzn. wspomaganie siada nawet przy lekkim skręcie lub jeździe na wprost. Słychać także charakterystyczne charczenie lub buczenie z okolic kierownicy potem pstryk jakby przekaźnik odbił i wspomagania nie...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi (tu chciałby wpisać "pomogło - auto zapala, no ale jeszcze nie;)), po kolei: - to, że przebieg mruga napisałem tylko odnośnie radia, wiem że tak musi być i że trzeba osiowanie zrobić, radio wyjęte więc już nie mruga - z kluczykami tak jak pisałem, dziwne bo mam kluczyk bez pastylki i przy nim zapala się kłódeczka, nie...
a czemu lepiej kupić czysty, niż zestaw ? czysty ,wkładasz i pali. Zestaw ,musisz dodatkowo wymienić też stacyjkę ,body ,będzie migac przebieg po tych operacjach ,trzeba będzie zrobić osiowanie ,którego za pewne nie da się zrobić bo bedzie inna konfiguracja w nowym jak u ciebie itd.....
Jeżeli chodzi o klimatronik to trzeba przeprowadzić osiowanie proxi w body computerze . Jeżeli nie było w tym samochodzie wogle klimatyzacji to na pewno trzeba dorobić intalację elektryczną .
osiowanie zrób kolego
Witaj, Co do wentylatora to faktycznie wyłącza się po jakimś czasie (zauważyłem, że w momencie kiedy podświetlenie stacyjki się wyłącza). Co do samego B&M. Telefon działa, działa Pendrive (zmieniałem ustawienia podczas osiowania), jednak kiedy działa Media Player, nie da się przełączyć na radio.... Zauważyłem, że jak zmieniam stację guzikami na kierownicy,...
Cześć. Dzięki za odpowiedź. Wiem, że jeśli miga licznik to "coś zniknęło". Spróbuję zrobić osiowanie. Może zobaczy moduł. Jeśli nie to muszę znaleźć jakiegoś zdolnego elektronika który sprawdziłby te elementy. Pytanie o chip pozostaje aktualne: czy ktoś ma datasheet tego układu ewentualnie mógłby sprawdzić w swoim B&M czy te 3 nóżki mają zwarcie do...
Nie robiłem osiowania bo uznałem że skoro program podaje, że jest OK to nie będę mieszał. Nic nie mruga, nie ma żadnych kontrolek zaświeconych, wszystko działa tylko te dwa komunikaty co się pojawiają i można je skasować no i ten z radia ciągły. Czyli, jak mawiali starzy mechanicy - Panie, trza jeździć aż się do końca zepsuje:). No ale jakby ktoś wpadł...
Kable, poduszki, sterownik, i osiowanie body, nie opłacalne, lepiej auto zmienić
Osiowanie zrobine?? przebieg na wyświetlaczu miga ?
A czy przypadkiem, nie trzeba zrobić "osiowania proxy" ? Zmieniłeś konfigurację auta.
A masz czym później osiowanie zrobić? Jesteś pewny że ster silnika i body przyjmie nową wersję?
Radio nie jest od tego auta. po osiowaniu proxy w takim razie musiałoby ruszyć i to spróbuję. Chociaż raczej wykluczam ten trop bo radio od 1 właściciela i kolega który go kupował zarzeka się, że jak nim wracał to radio grało ( auto z importu kupione).
Dzień dobry, problemu nie rozwiązałem , ponieważ trzeba wykonać " osiowanie" , radio działa, lecz nie działa licznik przebiegu, nie posiadam sprzętu umożliwiającego wykonanie tej czynności. Temat zamknięty.
Jak tylko wlaczysz zaplon z nowym blatem przebieg (ten wiekszy) przepisze sie do reszty sterownikow. Zawies nowy licznik do elektronika na czyszczenie lub kup licznik z mniejszym przebiegiem wtedy w nowy licznik wpisze sie Twoj przebieg. Naprawdę Fiacik przepisze przebieg z NQS do NBC lub NCM ? Opcji jest kilka... można wyzerować przebieg w NQS , uruchomić...
Korzystniejsze jest doprowadzenie CAN z OBD. Powinno działać. No i póżniej osiowanie , bo bedzie mrugał licznik.
Witam. Również mam problem z dezaktywacją TPMS. Samochód to Fiat Doblo 263 FL 1.6MJ z 2015r. Założone felgi z oponami zimowymi bez czujników. Na liczniku komunikat dotyczący kontroli systemu oraz żółta, migająca kontrolka. System dezaktywowany i MES-em i AlfaOBD. Po dezaktywacji oczywiście osiowanie Proxy. Niestety czy system włączony w konfiguracji...
(at)karaczan Wielkie dzieki, klima dziala leci chłodek. Multiecuscan dal rade. Musialem jeszcze tylko skrzynke bezpiecznikow pod maska wymienić. Temat uwazam za rozwiazany. Dodano po 52 Kodowanie i osiowanie multiecuscan
Podpięcie pod komputer prawdę powie. Na pewno trzeba zrobić kalibrację, być może dopisanie do auta ("osiowanie proxy"). Licznik przebiegu mruga?
A czy w tym przypadku nie będzie wymagane osiowanie? Zadzwoń do ASO i zapytaj, czy zrobią. No i czy przełożyłeś taki sam licznik? Jeśli przekładałeś wersję benzyna na diesel albo diesel na benzynę chyba raczej nie będzie się dało wyosiować?
BTW. jest jeszcze procedura zwana "obniżanie stopy korbowodu" - żeby tłoki nie wyglądały na zewnątrz. Podobnie z osiowaniem wału - wytaczarka jest ustawiana tak, żeby jak najmniej góry otworu zbierać. Jeśli już to w większości przypadków osiowanie bloku wykonywane jest na honownicy poziomej a nie wytaczarką głównie ze względu na czas i dokładność obróbki....
standard zapewne uwalona, spalona centralka, jak zamontujesz sprawna, zrobisz osiowanie to przestanie migac O co chodzi z osiowaniem?
Witam. Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum,postanowiłem opisać problem od poczatku.Otóż od niedawna mam ten samochód jak wyżej.Z poczatku nie było z nim problemów.Po pewnym czasie zapaliła się czerwona kontrolka airbag,która się swieciła cały czas jak tylko był w stacyjce przekręcony kluczyk.W końcu podłączyłem MES i wyświetliło kilka błedów...
Cześć, Mam problem po wymianie wspomagania w fiacie bravo. Oryginalne wspomaganie złapało błędy wewnętrzne - uszkodził się eeprom. Kupiłem drugie wspomaganie. Zamontowałem i pojawił się błąd c1103 - błąd konfiguracji. Niczym nie jestem w stanie tego skonfigurować, próbowałem ktsem, autelem, launchem, multiecuscan. W multiecusxan jest opcja w wspomaganiu...
Wydaje mi się, że może być problem albo z przyciskami albo ktoś grzebał w kodowaniu i masz zakodowany nie ten typ przycisków a wiem, że do wyboru w kodowaniu jest kilka rodzajów przycisków w kierownicy. Licznik miga dlatego, że nie jest wykonane osiowanie proxi po modyfikacjach sprzętowych/ wymianie komponentów takich jak np. radio.
Ok. Zakupiłem inny interfejs i zrobiłem osiowanie. Dziękuję wszystkim za uwagę.
Po konsultacji z dostawcą mego urządzenia wiem że nie posiada opcji komunikacji z Body, ale tylko w sofcie fiata na nieszczęście reszta ma... Także wielkie dzienks wszystkim zainteresowanym, widocznie będę musiał udać się na jakiś profesjonalny sprzęt. Jeszcze raz Dzięki
Jak wchodzisz po koleji w sterowniki ma któryś niezgodny kod ISO. Dodano po 2 Zresztą jak robisz osiowanie to który sterowniki jest nie ok, jak wyskakuję lista po zakończeniu osiowania
Sciągnołem fes 3.5 oraz kabel viaken po zainstalowaniu widzi go jako kabel kkl;( a do osiowania pisze ze potrzebuje eml a nie chce kupować kolejnego kabla..
Witam. Podpowie ktoś jak zmienić ilość bajtów przy osiowaniu proxy w Multiecuscan ? Nie mogę zrobić osiowania po zmianie radia, ciągle wyskakuje błąd żądania spoza zakresu i mruga przebieg.
Panowie jak jest z tym mercem w decsuperscan. W jednych opisach jest ze robi w innych ze nie ,oraz ewentualnie na jakim, poziomie? Jakich jeszcze aut nie tyka ? Dobrym uzupelnieniem bylby jeszcze launch? mercedesa nie ma niby ma byc z bmw slabo, francja, fiat rewelacyjnie, ford, landrover swietnie opel dobrze co do listu od przedstawiciela to pewnie...
gasak a to zdjęcie elma? Bo wygląda mi na vag kkl Też mam elma w obudowie jak kolegi kobylecki jednakże jego wnętrze jest inne i oczywiście nie łączył się z fiatem zatem usunąłem słynny rezystor 120 omów jednak dorobiłem układ na przełączniku który przywraca to połączenie rezystorem linii can-h i can-l dziwne to w tym że bez rezystora dokonałem osiowania...
Czy przebieg zaczął migać czy jest ok? Wydaje mi się że musisz przeprowadzić tak zwane osiowanie a orginalnie proxy alignment, diagunem nie da rady, ale za to fiatecuscan da radę, tylko trzeba wykupić licencję lub pomyśleć
Tylko na liczniku. W sterowniku nie ma defektu, osiowanie juz zrobiłem na samym początku, a juz różnymi testerami próbowałem włącznie z examinerem, fiatowskim multiscanem, autocomem i innymi, juz nawet dla swietego spokoju cany wyprowadziłem od stera do skrzyni Dodano po 1 pytanie... czy może być to wina wspomagania?
BCM lepiej odpuść bo wszystko co dodasz przez niego musisz zakodować tzn we fiacie to się nazywa osiowanie proxy - inaczej nie będzie działać. Ale zrobisz jak uważasz .Ja jak napisałem kupiłem zestaw dedykowany do Pandory tzn cztery kasety z silniczkami które wymieniłem na te bez , w tym była też wiązka i centralka plus dwa piloty. Można było kluczykiem...
jestem bardzo ciekawy czy w amerykańcach też stosowana jest technologia Component Protect. Skąd te rewelacje ? Jedyne zabezpieczenie o jakim wiem, to Security Gateway Module (SGW) : Starting from Model Year 2018 (Fiat 500L from MY2017) FCA installs the Security Gateway Module (SGW) which blocks third-party diagnostics. AlfaOBD has no software solution...
odnośnie a-bossa - widzę że np. w oplu nie programuje kluczyków - czy w vw udało się komuś odczytać pin - czy w nissanie, toyocie dopisuje klucze - czy w fordzie np. tddi udało się połączyć z "patsem", przynajmniej w silniku pokazuje wartości bieżące - czy w renaulcie dopisuje klucze, zmienia ustawienia/konfiguracja bsi - wiemy już że merca robi ładnie,...
silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V prod 96 wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp. osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe, blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka...
Cześć, proszę o pomoc w rozwiązaniu nietypowego problemu. Radio fabryczne Blaupunkt 169 CD/MP3, chcę zamontować w fiacie Panda z 2005r. Wiem o wymaganym połączeniu z CAN. Doprowadziłem przewody z licznika. Po włączeniu radia na wyświetlaczu pojawia się niestety CANCHECK. Gdyby to był jedyny objaw - to wskazywałoby na błędne połączenie z CAN, ale: -...
Chciałem kupić do mojego Forda Focusa MK2 jakiś interfejs diagnostyczny. Znalazłem ELM327, ale dowiedziałem się z Elektrody, że równie dobrze mógłbym kupić kolbę do lutowania rynien z myślą o lutowaniu SMD 0402. Nie słuchaj dekarzy. Robiłem diagnostykę ELM-mem focusa II programem forscan. Błędy odczytane, skasowane. Tym samym ELM-em wykonałem procedurę...
Nowszy sprzęt do odczytu błędów. Twój jest za Stary brak opisu kodu w bazie. Odczyt z wszystkich modułów by się przydał. W fiatach jest tak zwane osiowanie gdy się wymienia jaki kolwiek moduł. A sygnalizowane to jest właśnie migajacym przebiegiem. W PSA to nie występuje. "W PSA to nie występuje." Występuje, i kolega ma wlansie ten problem. 3.1.11
Nie mogę się połączyć z modułem can. Nie mogę wykonać osiowania proxy itp itd. Rozmawiałem z gościem z Pmfactory czyli jedynego dystrybutora Mes w Polsce i mówi że jeśli kupiłem od nich kabel elm który jest podobno przerobiony przez nich do współpracy z Mes pod grupe Fiata to musi działac bez żadnych adapterów jeśli chodzi o CAN. Kabel jest niby okej...
Co ciekawe, Alfa Romeo jak i podejrzewam Fiat nie montowały akumulatorów AGM tylko akumulatory o niewiele mówiącej nazwie Heavy Duty. Dowiedziałem się, że inteligentne ładowanie niektórzy próbują zdeaktywować poprzez funkcję osiowania PROXY. Ja raczej odpuszczę i dwa razy w roku sobie akumulator w razie potrzeby doładuję.