Witam. Czy mial ktos taki problem w passacie b5fl 1.6 ALZ? Najpierw byl blad 16554 fuel trim multifunction bank 1 P0170 ntermittent. Kasuje go i co jakis powraca. Dzis wyskoczyl blad 16804 catalyst system bank 1 efficiency below threshold P0420 35-00--. Sprawdzajac sonde w kanale 34 wychodzi b1 s1 not ok, a po zakonczeniu testu sondy wyskakuje jeszcze...
wsadzic silnik 1.8T i bedzie miał 150 km. a tak powaznie to mozna zrobic rozne pierdoły ale za wiele nie pomoga, filtr stozkowy, wywalic katalizator. Mozna go zchipowac ale to fachowcy konkretni robia
Witam mam podobny problem z mocą w Passacie 1.9 TDI 110km wymieniłem wszystkie filtry komputer nicxego nie wykrył jedynie nie czyta czwartego gara niewiem dlaczego, ale to pewnie nie odtego. Przypuszczam że to przepływomierz lub przytkany katalizator jutro zmienie katalizator. Dam znac co i jak.
Witam! Przeglądałem podobne wątki ale nigdzie nie mogłem odszukać jednoznacznej odpowiedzi na mój problem, a sprawa wygląda tak... W Poniedziałek po południu (23.I) zaprowadziłem samochód do mechanika - miał wymienić impulsator od prędkościomierza i naprawić zepsuty fotel od pasażera. Nie działał licznik, odczyty spalania na wyświetlaczu i tempomat....
Nie zauważyłem... Sory. :) W zasadzie to samo, a nawet kolega będzie miał łatwiej, bo na chłodnicy powietrza w AVJ zamontowany jest MAP sensor i można odczytać wartości doładowania za pomocą VAG'a. Nie trzeba wpinać osobnego manometru. :) No i przepustnica drive-by-wire oraz druga lambda za katalizatorem. :)
Jeśli chodzi o układ wydechowy, to możesz sam go sprawdzić. Np. poruszaj "wydechem" i osłuchuj, czy niepokojące Cię odgłosy pochodzą od tłumików uderzających o elementy podwozia. Może po uderzeniu o coś podwoziem rozleciał się katalizator.
Dziura to napewno nie jest. Albo przepływka zaniża albo przytkało katalizator. Wrzuć grupę 008.
proszę pomóżcie w decyzji Auto jeździ super, moc jest ok, silnik pracuje równo nie faluje. Problemem jest to że przy przyśpieszaniu widać w tylnym lusterku malutką chmurkę , raczej błękitną ale jak bardzo mocno mu depnę to chmurka jest czarno- siwa. Nie jest duża, ale jest. Auto nie ma katalizatora. Jeszcze nie wiem czy ubywa oleju narazie obserwuję.
Więc wygląda na to że sterowanie turbiną działa. Albo turbina padła, albo coś blokuje odpływ spalin, np. zatkany katalizator.
Tak. Zbyt bogata mieszanka paliwowa i to czerwone to katalizator. Być może uległ zapchaniu i pod obciążeniem za mocno się nagrzał. Czy wystarczy udrożnienie katalizatora? Jakie mogą być koszty naprawy?
Dziekuje wszystkim ,problem rozwiązany .Zapchany katalizator.Pozdrawiam
Witam Jak w temacie mój passat b5 dość głośno chodzi jak na ten silnik AFN 110km 1998r Jeżdziłem 3 autami z tymi silnikami (2x passat b5 audi a4 i audi a6) i nie bylo slychac tak silnika a u mnie chodzi jak traktor... Nawet wymieniłem tłumik srodkowy na nowy bo w starym cos latalo w srodku i myślałem ze to to (cos w nim sie urwalo i drzalo troche) ale...
Hej mam taki problem kupiłem autko i od początku swieci mi katalizator. były wlascieciel mówił ze po przekładce tiptronic nie działał jak powinien ale u mnie wszystko działa w 100% oprócz tej kontrolki bo swieci cały czas a autko pali troche jak smok. Proszę o pomoc
Witam. Potrzebuje kupić łącznik elastyczny katalizatora do samochodu Volkswagen Passat b5 fl 1,9 TDI. Wie ktoś może albo ma dostęp do katalogów jakie wymiary ma mieć ta plecionka ? Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
Witajcie, mam problem z moim passatem 1.9 FL130 automat. Auto dławi się podczas przyśpieszania, jeżeli wcisnę mocniej pedał gazu, przyśpiesza do 60-80 km/h a następnie dostaje drgawek. Wczoraj wraz z moim mechanikiem sprawdzaliśmy wszelkie przewody podciśnieniowe, pojechaliśmy na jazdę próbną i po jakiś 400-500m jazdy na pełnym gazie auto wręcz słabnie,...
To w takim razie co oznacza w tabelce kolumna spec. boost? Jak proponujesz sprawdzić gruszkę i N75? Sprawdzę jeszcze raz wszystkie węże, lecz niestety nie wiem dokładnie jak sprawdzić te oba zaworki, ostatnio wymieniałem katalizator, i dodatkowo autko ożyło na niskich obrotach (poprzedni katalizator już grzechotał), sprawdzałem wirnik turbinki, nie...
Wykręć sondę lambada i zobaczysz, czy sie poprawi, jeśli to wina katalizatora. Druga metoda to pomiar vaccu - na biegu jałowym ma być w okolicach 350mBar. Jeśli będzie wartość wyższa, to chyba wiadomo. Chociaż ja bym jeszcze ciśnienie paliwa sprawdził...
Witam mam pewne pytanie. Kupiłem niedawno Passata b5 2002 z motorem 1.8T. Dopiero zaczynam się bawić przy samochodach auto ma wgrane mapę wiec powinien mieć 180km lecz moim zdaniem nie wiele się różni od tych kia, których możemy spotkać w szkołach, gdzie każdy się uczył jeździć. Myślę, ze jest to dość duża przyczyna zatkanego katalizatora. Są jakieś...
Dzień dobry mam pytanie od nośnie powyszego tematy. Jeżdząc samochodem zauważyłem nadmierne spalanie paliwa,po podłoczeniu pod vcds korekta pokazała wartości przy przyspieszaniu 10%-19%na benzynie na LPG wskazuje 16%. Wyskakuje błąd o nie sprawnym katalizatorze wartosci i sonda oscyluje bliżej zeru.wymieniona została sonda lambda przed katalizatorem,wyczszczona...
Tak tak, autor pisze ze chce po taniosci co ja podkreślam osobiście ze rozumiem i w żaden sposób nie będę tego podwazal i tu się rozpisywał i próbował zmieniać czyjeś zdanie. Co to znaczy w normalnym warsztacie? Wymiana turbo? Bo jezeli tak bardzo chcemy żeby było normalnie to wylanie oleju i dwóch opilkow jeżeli wypadną z intercoolera to co to jest...
Passat B5 dziwne stukanie pod tylnim prawym siedzeniem. Byłem u czterech tłumikarzy. 1 . Podjechałem , zaczął sprawdzać, ale nic nie pukało. 2.Druga wizyta u tego samego. Podjechałem nic nie pukało, jednak po ostrym ruszaniu tłumikiem zaczeło znowu lekko pukać. Tłumikarz stwierdził, że tłumik jest prawidłowo zamontowany i to nie od tłumika. 3.Trzecia...
Witajcie, kolega kupił Passat B5 z silnikiem AHU, czyli 90KM z turbiną bez zmiennej geometrii. Przyjechał do mnie, bo auto wpadało w tryb awaryjny. VCDS pokazał błąd 575, czyli ciśnienie w kolektorze ssącym. Turbo przeładowywało okrutnie (1,2-1,3 bara zamiast bodajże 0,85). Dolot wygląda na szczelny, wymieniliśmy wężyki podciśnieniowe, bo były zasyfione...
Witam, Samochód: Passat B5 1997, silnik 1.6 AHL przebieg 254 tys. Przed wymianą sondy (jej stan był słaby, miała swoje lata): 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 26-00 - Output Open Po wymianie sondy: 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT 37-00 - Faulty Sonda oryginalna Boscha, stan wtyków idealny. Czyżbym miał pecha czy sonda może być...
Mam ten sam problem w passacie z 1999 roku 1.9 tdi 90 koni na skrzyni bez tiptronika na D strasznie mułowato rusza jak skuter ale na 1 daje czadu aż opony piszczą skrzynia była regenerowana 2 lata wcześniej koszt 4200zł z montażem już nie mam siły przeszukałem całe forum passata i audi i nic Ratujcie! Problem zlokalizowany i wyleczony wymieniłem czujnik...
Odepnij przepływkę i zobacz co się dzieje, filtr powietrza zobacz profilaktycznie, sonde zobacz czy chodzi i wykręć ją by zobaczyć czy wydech się nie zapchał bo objaw zatkanego katalizatora jest prawdopodobny.
Miałem taki przypadek że katalizator się zapchał spalanym olejem i efekt był taki że zawsze trzeba było długo kręcić na zimnym zanim odpalił. Sprawdź wydech czy nie przepchany jak masz możliwość to rozłącz na chwilę i próbuj odpalić newet bez sond lambda.
Witam, mam passata b5 1.8t 96r silnik chyba aeb dzieje sie podobnie tzn silnik odpala i tu juz zaczynaja sie problemy albo zlapie odrazu albo trzeba go chwile krecic, gdy juz odpali silnik pracuje jak marzenie. Po kilku sekundach jak nie zgasnie to juz bedzie pracowal dluzej i raczej juz sam nie piwie sam ,nie, oczywiscie mowie o obrotach bez dotykania...
Witam. Passat B5 FL 2.0 115km rok 2002. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd P0420. Auto z LPG. Po skasowaniu jakiś czas jest ok. Spaliny badałem CO 0.197, CO2 15.7 , HC 5, O2 0.64, Lambda 1.023 , COcorr 0.2. Czy to katalizator czy 1 sonda? Proszę o pomoc.
Witam mam problem z passatem b5 fl 1,8t AWT. Wymieniłem w nim turbosprężarkę na regenerowana gdyż stara miała spory luz wzdłużny przez co brała olej. Przy okazji został usuniety wkład katalizatora gdyż był zapchany. I objaw jest taki że podczas przyśpieczania w okolicach 2200 jest duża moc przez kilka sekund po czym spada i lekko wzrasta i juz pozniej...
Witam Kolegów... Zakładam temat.. bo nie mogę do końca ubić błędów w silniku :) Więc tak... Moje autko, to Volkswagen Passat B5 FL z silnikiem 2.0 benzyna 115KM AZM + LPG Opiszę wszystko po kolei... : Więc tak, silnik pracował tak sobie.. gdy nie był rozgrzany lubiał zgasnąć podczas puszczenia gazu. Non stop waliło błędami i świecił się Check-Engine....
W B5 1,8T mam dwie sondy jedna przed katalizatorem druga za. Ta pierwsza ma następujące kolory przewodów biały / czerwony / czarny / szary / żółty jaki jest to typ sondy i co oznaczają te kolory przewodów chodzi o to gdzie jest grzałka a gdzie sygnał? pozdrawiam adam
Witam, temat zakładany juz wielokrotnie jednak ja wciąż nie mogę znaleźć odpowiedzi na mój problem. Mój passat jadąc pod górę przełączył sie na tryb awaryjny. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika stracił moc. Komputer pokazał błąd ciśnienia doładowania. po wyczyszczeniu turbiny błąd zniknął i auto juz sie nie przełącza na tryb awaryjny i nie pokazuje...
Witam. Posiadam Passata 2.3 VR5 z 2000r (150km) Podłączyłem go pod vag i pokazało mi błąd " 525 Lambda Sonda - G39 nieprawidłowy sygnał - błąd sporadyczny" po usunięciu błąd powraca, nie od razu tylko po przejechaniu kilku km. Jak by było tego mało za każdym razem gdy usunę ten błąd to samochód powyżej 3 tys. obrotów "nie jedzie" a na wolnych obrotach...
i dlatego nie odpala ? Dodano po 10 Przepraszam ze tak nudzę ale lubię tego Passata nie jestem mechanikiem kupiłem go Zonie naprawdę jest zadbany i szkoda nam go Dodano po 1 jerry1960 Sharuga pewnie macie racje odwdzięczę się Dodano po 11 Dodano po 35 Fotka mojego paska w tle Dodano po 58 Sharuga cz może dla tego nie odpalać Dodano po 6 Mialem wcześniej...
Dobrze byłoby podawać zawsze kod silnika. Przepływka jak na rys: ływkaAHU.jpg 90 koników to nie jest dużo jak na ciężkiego paska, ale jechać powinien. Sprawdź ze stoperem w ręku ile zajmuje ci pogonienie do 100. Będzie to jakaś informacja. Na N75 to nie wygląda, a kosztuje ok 150 zł. Co możesz zrobić bez VAG-a? Odpiąć wtyczkę z przepływki, sprawdzić...
Bez vaga pewnie się nie obejdzie.Powodów tej usterki może być wiele:np brak doładowania,przytarta turbina,Przytkany katalizator itd,itd
Sprawdzałem tylko katalizator, a łopatki turbiny były robione zobaczę i poszukam tego warsztatu.
najpierw sprawdz odme bo faktycznie to może być usterka a jeśli nie to to radzę sprawdzić zawór sterowania turbiną i katalizator
dziwne ze nie ma bledow ,jak co to mam chyba taki sterownik silnika musial bys podac numer ze sterownika jakbys oczywiscie wszystko sprawdzil i mial takie podejrzenia ja wcale nie sugeruje bo nie chodzi mi o to zeby sprzedac ,moze sprawa katalizatora powinno wyjsc w readiness code trzeba wasa albo waga bo to starszy model Dodano po 54 filtr paliwa ok?
Turbina jest druga i jest sprawna auto chodzi dobrze ma dobre przyspieszenie. A po za turbiną nagrzewa się też kolektor wydechowy i katalizator (katalizator jest pusty w środku) Czy przyczyną tego moze być złe dawkowanie paliwa. Może wtryski leją za duzo paliwa. Wcześniej była adaptowana przepustnica a przy tej adaptacji był przestawiony rozrząd teraz...
Wiesz nie obraż się ale lepiej bedzie jesli nie bedziesz naprawiał swojego samochodu sam, bo widzę że nie masz nawet podstawowej wiedzy w dziedzinie. I najprawdopodobniej nie podołasz z naprawą a jeszcze mocniej zepsujesz i tym samym narazisz się na większe koszty. Dlaczego obroty falują i silnik przygasa najszybciej dowiesz się podłączając samochód...
Witam Ostatnio zakupiłem passka b5 w dieselku. Jednak coś zamula. Turbina pracuje słychać ją, ale w wężach nie ma ciśnienia. Jak narazie zamierzam wymieniac filtr: paliwa, powietrza i oleju. Autko pojedzie 160-170 ale trzeba czasu. Mechanik powiedział mi że może to być zapchany katalizator. Co doradzacie? Autko nie ma książki serwisowej ale ma przejechane...
Witam Jak w temacie, jestem posiadaczem takiego to autka. Jestem bardzo zadowolony jednak ostatnio jechałem autkiem mojej szefowej. Ta sama buda też kombi tyle że z silnikiem 90 konnym i powiem tak auto jest strasznie dynamiczne delikatne dotkniecie gazu ze tak powiem wyrywa auto do jazdy u mnie nie ma czegoś takiego mimo ze posiadam 110 konna wersje...
"nie było kotowane" - i to był twój błąd, teraz płac i płacz:P Zamuliłeś turbinę, przepałuj(masowanie prawą stopą pedał gazu:) auto puki jeszcze komp nie przechodzi w tryb awaryjny. Chodzi żeby przedmuchać turbinę z sadzy które powodują przycinanie się kierownic. Przy 2000obr jest zadławienie czy do 2000obr jest muł? Jak do 2000obr muł to katalizator...
poza tym, uswiadomil mnie, ze to co zrobilo m i sie delikatnie czerwone, to juz nie byla turbina, tylko tlumik, juhu. Gdyby Ci się tłumnik rozgrzał do czerwoności, to katalizator, turbosprężarka rozgrzały by się chyba do białości :D
oprocz przeladowania na wyzszych obrotach [pewnie przycinaja sie kierownice] oraz troszke pozno budzacej sie turbosprezarki [pewnie jest katalizator] nic niepokojacego nie widac w tych logach ... moze drgania wynikaja z zawieszenia silnik/skrzynia ... ?
wywal katalizator niech ci mechanik zwiększy dawkę na 3,0mg podmień N75 Z N18, jak silnik nabierze wigoru N75 do wymiany turbina kwalifikuje się do czyszczenia albo gruszka nie domaga statyczny kat wtrysku ustaw
Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie... Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać......
Witam. Ja sie podepnę choc chodzi o Audi A4 1.9 tdi 2000r. dokładnie to samo. Po wciśnięciu pedału gazu powoli wchodzi na obroty. Przepływka ok była podmieniana, katalizator nie jest winien bo wydech też odkręcałem do próby.Filtry zmienione, wężyki całe, EGR zaślepiałem i zero efektów. Nie mam jak sprawdzić wydajności pompy paliwa ale to chyba nie będzie...
Ma ktoś jeszcze jakieś sugestie co może powodować spadek mocy. Wczoraj odkręciłem katalizator i nie było poprawy , więc katalizator nie jest zatkany. Myśle o pompkach ale nie chciał bym wymieniać w ciemno bo kupe kasy. Jeszcze jutro podmienie przepływke ze znajomym.
Kolego mam ten sam problem w Pasku z silnikiem AVF. Po nocnym postoju rano po odpaleniu poddymia na niebiesko. Jak się nagrzeje problem ustępuje. Jak postoi ponad godzinę i go odpalę, to walnie niebieskim bąkiem i spokój. Przebieg auta to 170000km(autentyczny). Również jak u Ciebie turbo wykluczone, w jednym serwisie Bosch w Rzeszowie za wymianę uszczelniaczy...
Wywala raz na jakiś czas ten błąd. . Katalizator jest oryginał. Wygląda na to że się skończył ale... na analizatorze spalin jest wszystko OK. Co robić??
Witam Koledzy. Mam problem z autkiem jak wyżej, który się przeciąga przez wszystkie fora ale nikt jednoznacznie nie umie go wyjaśnić. Więc zachęcam do burzliwej dyskusji. :D Problem polega na tym że autko do 1,5 tyś. obr./min praktycznie nie ma mocy, łatwo je zdusić przy ruszaniu. Jedni mówią, że te silniki tak mają, drudzy się doszukują jakiś usterek....
Witam wszystkich. Moj problem tkwi w passat 1.9 tdi 101km rok 2004. jak juz niejedna osoba wiem ze pytam moze i o to samo ale naprawde juz nie mam sil na te auto zmienilem N18 oraz N75 nowy EGR nowe Turbo( po regeneracji) wywalony katalizator wezyki sprawdzone oraz od intercoolera rowniez przeplywka rowniez sprawdzona. Nadal robi notlauf przy okolo...
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
Witam , tak jak w temacie jest lekki spadek mocy oraz wzrost spalania i to w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Do tego dochodzi minimalny problem przy rozruchu, lekki niewielki siwy dymek przy odpaleniu . Auto po podpięciu pokazało czujnik ciśnienia doładowania, po wykasowaniu błąd nie powrócił .Wyczyściłem turbinę chodź w sumie była czysta . Usunąłem...
Przede wszystkim to diagnostyka komputerowa na początek. Z tego co piszesz to turbina syczy. ( jak przyspieszasz nie słychać tego?) Ile auto ma km i od jak dawna instalacja gazowa. Witam dziekuje za zainteresowanie tematem dzisiaj bylem u magika i pod kompa powiedzial ze nie oplaca sie podlaczac furkotania nie slychac na postoju tylko podczas jazdy...
Witam! Problem ten poruszalem na innch forach ale nic sie ciekawego nie dowiedzialem. Nie wiem, ale wydaje mi sie, ze szczegolny przypadek mi sie trafil. Silnik AFN bez katalizatora, bez EGR (zamiast zaworu i rury do niego przykreconej dalem blaszane zaslepki), bez kola dwumasowego, odma pod autem. Z w/w przerobkami silnik mial potezne drgania, zamulony,...
Oddaj do naprawy, czytając tekst, nie masz wiele do czynienia z motoryzacja oprócz kierowania... dobrze że ty masz bo mechanicy jak to usłyszeli to zdziwieni jak dzi___i. Sprawdzili turbo niby dobrze ładuje, żadnych błędów a jak powiedziałem im o logach dynamicznych to totalnie rozwalili mnie na łopatki. Powiedzieli że na biegu jałowym wszystko powinno...
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają....
Sprawa stoi tak, głowica jest w Auto szlif Białystok, kompletna regeneracja wynosi 350 zł. Troche długo to trwa, to normalne? Ale ma to plusy :D Przy okazji dopatrzyłem się wymiany osłony gumowej na przegubie i termostatu. Mam dylemat, czy warto wymienić katalizator na nowy czy stary usunąć bo jest tak jakby osadzony i czy przy montażu głowicy lepiej...
Tlumik musiałby chyba całkiem się przytkać, ale odczyłby kolega tylko spadek mocy. Miałem znajomego z ADR któremu oberwał sie katalizator, ten przytkał tłumik, a znajomy ugotował motor. Czyścił kolega elektronikę w przepystnicy czy tylko mechaniczne części?
a ten silnik co kupiłeś nie stał długo ??? może pierścienie olejowe się zapiekły na tłokach i terz ssie olej , jak możesz ściągnij rurę wydechową za katalizatorem i sprawdź czy nie ma oleju w wydechu , jak będzie to na wszelki wypadek sprawdź dolot powietrza i zobacz czy turbina nie rzuca
Olej do komory spalania może się przedostawać przez zużyte tłoki-pierścienie, uszczelniacze zaworowe, odmę lub wypracowaną turbosprężarkę. Może masz wydłubany katalizator, wtedy spaliny też dziwnie śmierdzą.
W moim poprzednim aucie miałem zapchany katalizator i wogóle mocy nie miał i trochę dziwnie dymił więc możliwe że masz podobnie
..... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Mój błąd 100% = n75 zamknięty, przy 3000rpm złapał notlauf i się zamknął. Wejdź w bassic setting (nastawy podstawowe) w grupie 011, grucha powinna się cyklicznie otwierać/zamykać, zobacz jak chodzi, powinna ruszać się płynnie i dość szybko, cięgno powinno się unosić do samej gruchy, i powinno być słychać...
Jak się domyślam przepustnica z ASO oryginał nie nówka z Chin? Boje się spytać o cenę... Nie wiem czy jeszcze ta przepustnica jest dostępna, ,te chińskie to sobie daruj. W tym silniku przy przebiegu powyżej 300kkm spaliny zaczynają mocno truć, a jak wycięli katalizator to na bank nie przejdzie ci przeglądu nawet jak rozgrzanym przyjedziesz na badania....
Katalizator powoduje to ze do pewnego stopnia zużycia oleju auto nie kopci.
A jest katalizator?
Katalizator był cały? Jak skontrolujesz ekrany cieplne i resztę, to szukaj kawałków katalizatora w tłumiku.
Właśnie tego obawiałem się najbardziej... Powiedz czy określiłeś to na podstawie logów? Auto ma prawie 400k przebiegu i strasznie dymi na czarno przy ruszaniu. Czy widać w logach dlaczego i czy jak oddam do czyszczenia to zaraz znów się nie zapcha? Czytałem gdzieś, że brak mocy może powodować zapchany katalizator który jest u mnie jeszcze oryginalny...
Przeważnie bije na zewnątrz albo upala końcówke w środku. Z upaloną końcówką to mialem kiedys problem koledzy w trapezie z silnikiem GSI masakra tam to trzeba zawsze bylo wozić cewkę na zapas. Ale byl dostęp do niej a tu w pasku to siedzi franca pod przepustnicą dostęp kiepski ale da sie to wykonać Dodano po 8 a o tym autor nic nie wspomina. Tak jak...
A kolego siwy zatkany to może mieć ale katalizator. Z doświadczenia przyznam rację, zatkany katalizator potrafi czynić cyrki.
Ale w tym silniku nie ma analogowego czujnika, jest tylko styk NO który się zamyka poniżej ustawionego ciśnienia minimalnego, co ty chcesz kompem sprawdzić, to nie jest silnik z Audi tylko z VW ? no chyba że oryginalny przebieg mu podejrzy co baaaardzo polecam bo jeśli to nie czujnik to niestety pompa do wymiany i to w trybie natychmiastowym. Poza tym...
Najgorzej, że dzisiaj pada, ale chyba tak zrobię i zobaczę wtedy. Kurde, ale zastanawia mnie to trochę, bo turbo powinno mieć teraz lżej niż z katem. Dodano po 3 A czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał? Dodano po 6 tak dokładnie wygląda ten zamiennik katalizatora Dodano po 2 Siedzę i się tak zastanawiam, tak sobie na logike wszystko biorę,pierwsza...
Witam mam w Pasacie problem z palącymi się kontrolkami "check engine" i z tą gorszą "trójkąt w kółku" , jestem świeżo po montażu gazu firmy BRC cały komplet , problem polega na tym że po montażu gazu zaczął pojawiać się komunikat o błędzię czujnika polożenia wału korbowego "16719-czujnik wału korbowego G28 P0335-35-0-usterka -Sporadyczny" taki mi pokazał...
Siema. Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM. Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również....
Co do EGR - jedyna wada to to, że może się całkowicie nie domykać no i zamiast 100 % powietrza dostaje cały czas jakieś spaliny - ale to łatwo stwierdzić po zdemontowaniu. A próbowałeś odpiąć przepływomierz i zobaczyć jak wtedy wygląda jazda? Ja dalej upieram się przy sprawdzeniu wydajności pompy paliwa (ciśnienie). A jak katalizator? Nie ma problemów...
Witam, chcialbym odswiezyc temat tak jak kolega pisal u mnie w passacie b5 1.8t 96r silnik chyba aeb dzieje sie podobnie tzn silnik odpala i tu juz zaczynaja sie problemy albo zlapie odrazu albo trzeba go chwile krecic, nie ma znaczenia czy zimny czy cieplo choc na cieplym raczej odrazu lapie , gdy juz odpali silnik pracuje jak marzenie.Rowno, cicho,...
Faktycznie przepływomierz dziwnie wygląda w tym samochodzie, zobaczę czy znajdę coś na podmianę, niemniej patrząc na logi przepływomierz zmienia wartości, myślę jeszcze sprawdzeniu katalizatora i reszty wydechu. Dziękuję za sugestie, będę próbować dalej.
Powiem Ci że rura wydechowa nie jest zaolejona, lekka sadza chyba w normie. Katalizator został owszem wycięty ale nie był ani zaolejony ani zapchany. To było na starej turbinie. Teraz jest nowa turbina. Ale to nie jest tak że kopci na szaro-błękitno cały czas. Czasami tylko się to zdarza i tylko wtedy gdy mocniej wcisnę pedał przyśpieszania i tylko...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
Wykrec katalizator i wydmuchaj kompresorem.
Musisz katalizator zdemontować i dać firmie która specjalizuje się w tego typu usługach.
To zrób logi dynamiczne grup 003 008 010 011 I statyczne 004 013 018 023 Ciśnienie sprężania mierzyłeś? Dolot szczelny? Katalizator nie przytkany?
Narobisz se kosztów i nic więcej. Dalej nie będziesz miał czym jeździć -jak dorwie cie niemiecka kontrola to dopiero poczujesz skutki. (spaliny, katalizator itp) Jak kupujesz silnik to taki sam model po remoncie w Polsce z gwarancją, lub z niemieckiego szrotu -(na tym szrocie niemieckim co korzystam wyciągają silnik na życzenie sam se wskazujesz z którego...
Witam..błąd zbyt ubogiej mieszanki i wysokie korekty paliwa na plusie , mogą świadczyć o nieszczelności układu ssącego jak również może być przypchany katalizator , wykasuj korekty i zobacz jak będzie oraz podaj jakie są długoterminowe i krótkoterminowe ..pozdr
Na statycznym widać że jednak zaślepiony EGR lub wycięty programowo. Po logach czysto jedynie widać że turbo niedomaga szczególnie na ostatnim dynamicznym 011a tam jest zawór upustowy. Albo zatkany katalizator albo turbo do remontu...
Potrzebuje porady. Tworze projekt dla siebie i dużo zmian zachodzi w aucie. Pacjent to Passat B5 przedlift 1.8 4Motion. Passat już jest po swapie na 1.8T ANB. Usunąłem kompletnie SAI oraz katalizator i chciałbym aby nie było żadnych błędów z tymi rzeczami w sterowniku. Mógłby ktoś sprawdzić czy dobrze usunąłem z flasha SAI oraz drugą lambdę i czy dobrze...
Tak jest LPG, podczas jazdy to nie wiem bo musiałbym biec za samochodem:) a jak chodzi na postoju to czuć tylko ciepłą parę wodną, oleju w ogóle nie czuć, jedynie co to przy porannym rozruchu widać jakby jasny dymek z rury przez krótką chwilę jak zejdzie z ssania to zanika, ale to może być również para, ranki są jeszcze chłodne - ciężko jest określić...
Witam. Posiadam passata B5 został w nim wymieniony ślinik w Niemczech ale samochód nie ma przyspieszenia chodzi jak zwykły TD. Wymieniłem przepływomierz sprawdziłem i wyczyściłem turbinę, katalizator został przebity, filtr powietrza tez został wymieniony A auto nadal słabe. I mam pytanie czy może to być winna nie zgrania komputera z silnikiem??
Witam Panowie, mam pytanie czy ktoś posiadał lub ma 1,8T? Ostatnio te silniki cieszą się popularnością ale nigdy bym nie przypuszczał że populus jakich tysiące w naszym kraju będzie stanowił problem dla 75% zakładów mechaniki pojazdowej. Może to kwestia silnika? że nie 1,9 tdi? No bo słyszę wyraźnie że gdzieś ucieka powietrze, gdzieś jest nieszczelność...
A oznaczenia silnika? Zapewne AZJ i masz 2 sondy - 1 przed, a 2 za katalizatorem.
Witam mam problem z moim paskiem b5 fl 2.0 131km ALT kupiłem go od znajomego świecił się już symbol silnika normalnie wszystko działało po skasowaniu przez niby to diagnostę podczas jazdy na wyższych obrotach zaczął mi znowu migać i silnik przez chwile zaczął się dusić teraz jakoś dziwnie chodzi podczas jazdy jakieś 120km po wrzuceniu na luz potrafią...
wczoraj z kolegą jeszcze sprawdzaliśmy w passacie b4 1,9 75 km i troszeczke mocniej dmuchał ale ma już wywalony katalizator . możę jutro pojade do mechanika żeby wywalił mi ten katalizator i zobaczymy jaki będzie efekt
a tak wyglada katalizator
podłączyłem vaga i w silniku wyszły dwa błędy 1.termostat przerwa w obwodzie 2.katalizator strona 2 poniżej progu wytrzymałości czyli kończy się kat?
Passat 1,6 B5 kod silnika AHL. Gaz zwykły - nie sekwencja. Samochód jak jedzie na benzynie to jest ok. Jak jest zimny na gazie tez ok. ale po chwili na gazie zaczyna strzelac, kichac... nie da sie jechcac. przelaczam na benzyne i wtedy nie ma mocy. chodzi nierówno. wymieniłem świece - nkg i przewody beru. na poczatku troche pomoglo ale znowu lipa. ubywalo...
Nie zgasnie. Trzeba skasowac testerem. Prawda kiedyś rozsypał mi się katalizator w Passacie b5 FL błąd wskazywał słaba wydajność katalizatora i palił się check.Po wymianie katalizatora lampka się świeciła do puki nie skasowałem jej testerem. Kiedyś tez nie maiłem pod ręką testera i po wymianie lambdy szerokopasmowej w Golfie,odpiełem aku na 30 minut...