Najgorzej, że dzisiaj pada, ale chyba tak zrobię i zobaczę wtedy. Kurde, ale zastanawia mnie to trochę, bo turbo powinno mieć teraz lżej niż z katem. Dodano po 3 A czy ktoś z was miał podobny problem i go rozwiązał? Dodano po 6 tak dokładnie wygląda ten zamiennik katalizatora Dodano po 2 Siedzę i się tak zastanawiam, tak sobie na logike wszystko biorę,pierwsza...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem - Octavia 1,8 turbo AGU po lekkim wirusie wykonanym...
Od razu możesz się zabrać za wymontowanie turbosprężarki i wyczyszczenie w niej zmiennej geometrii gdyż przy tych objawach co opisujesz się zapiekła w pozycji maksymalnego doładowania :
Witam, miałem podobne objawy i problem był z EGR. Jest przy nim takie cięgno które łączy się z membraną. U mnie łączenie skorodowało i cięgno chodziło luźno (Dało się to spokojnie wyczuć ciągając za cięgno, jeszcze przed rozbieraniem samochodu). Wymiana pomogła. Wydaje mi się, że podobne objawy mogą być przy zapieczonych kierowniczkach w turbinie. pozdrawiam...
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później...
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 130KM TDI 2002 KM. Otóż dzisiaj jechałem nim w trasie. Nie za szybko nie za wolno - normalnie. Czasem trzeba było wyprzedzić ale nie był jakoś piłowany strasznie. Nagle zauważyłem następujące objawy: Stała prędkość (ok. 120 km/h), noga na gazie cały czas. Nagle samochód słabnie (czuje ze troszkę zwolnił) po...
Witam, mam prośbę o pomoc w ustaleniu przyczyn przeładowywania turbiny. Przy ok. 3500 obr/min silnik wchodzi w tryb awaryjny (traci moc), ale przy tym nie świeci żadna kontrolka. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnik odzyskuje moc. Sprawdzona dźwignia turbiny - chodzi lekko, sprawdzona gruszka - trzyma podciśnienie, podmieniony zintegrowany sterownik...
Witam, Panowie mam problem i potrzebuje pomocy bo już normalnie jestem głupi z tego wszystkiego. Ale najlepiej zacznę od początku. Pierwszym objawem jakichkolwiek nieprawidłowości był następujący objaw: podczas jazdy ze stałą prędkością a zwłaszcza na ostatnim biegu przy delikatnym naciśnięciu pedału gazu zauważalne było falowanie obrotów. Innych nieprawidłowości...
Z tego co wyczytałem jeśli byłaby popa vacum to miałbym twardy pedał hamulca lub inne problemy hamulcowe. A umnie nie ma takich objawów. Jutro jeszcze zobaczę zawór n75 lub wężyk podciśnienia na gruszce do podnoszenia sztangi turbiny i na akumulatorze podciśnienia czy jest podciśnienie. Wszędzie wymieniałem wężyki , ale na akumulatorze podciśnienia...
Miałem takie same objawy. Zasysanie węża plus max zdziwienie. Wymiana turbiny i po sprawie. Nie wnikałem, czy staje i co się dzieje, podmiana załatwiła sprawę.
Sprawdzaliśmy poprawność działania EGR (czy zamyka/otwiera), przepływomierz, doładowanie turbiny, pompowtryski. Wszystko w normie. Ponoć vacuum pompa może mieć wpływ na w/w objawy. Dziś wymienimy i zobaczymy. WInna okazała się pompa vacuum, po wymianie auto chodzi jak nowe.
Ja tez mam ten sam błąd, wyczyściłem przepływkę i dalej to samo. Przeed pojawieniem się błędu miałem dziwne objawy. Gdzieś tak od lata zeszłego roku było słychać świst turbiny, świst zniknął to błąd P2196 wywalać zaczęło a auto dostało lepszego kopa, jest bardziej żwawe. Wszystkie adaptacje vcds-em wychodzą prawidłowo. Może jakiś świstak siedział, nie...
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy z nią spokrewnione. Zaliczamy do nich: turbinę...
Kolego w 100% sie z tobą zgadzam. Turbina cały czas się kręci. A jak ładuje z pełnym ciśnieniem przy 3tys obr to turbo wiruje z 30 tys. I wyłączenie silnika w tym przypadku jest zabójcze. Ale jest jeszcze jeden aspekt że turbo jest gorące i olej który po zgaszeniu silnika zostanie w przegrzanej turbinie zacznie wrzeć. Jak olej wrze to sie z niego cos...
Witam Mam Passata 1,9 110km AFN.Ostatnio podczas wyprzedzania redukowałem z 5 na 4 bieg no i gaz w podłogę czuć było jak turbina pociągła auto ale do pewnego momentu po chwili auto przydusiło,tak jakby brakło mocy.Jadąc dalej jest tak jakby nie pracowała turbina zero przyspieszenia jak stary disel.Auto postało pół godziny odpaliłem i jedzie normalnie...
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
Może ktoś miał podobny problem? Miałem w Passacie B5 1,8T podobne problemy - nieregularne skoki mocy silnika objawiające się "szarpaniem" na wyższych biegach :cry: - przyczyna: awaria tzw. przepływki - czyli czujnika przepływu powietrza :idea:
Jezeli mowimy o 90KM TDI a dokladniej silniku 1Z , to w golfie , vencie jest on przytwierdzony na gumowym uchwycie do prawej kopuly auta od strony silnika , tuz za obudowa filtru powietrza . Mozna go pomyslic z zaworem recyrkulacji spalin , ale zawor recyrkulacji spalin jes koloru czarnego , a zawor od turbiny jest w wiekszej czesci metalowy , a wiec...
Witam. Mam pewien problem z Passatem B5 z 1997r z silnikiem 1.9 Tdi 110 km z intercolerem. Problem polega na tym, że turbina czasami się odłącza. Np. przy wysokich obrotach. Gdy się wyłączy już się nie załączy trzeba zgasić silnik i od nowa odpalić. Gdy turbina działa a wypnę kabel z przepływomierza turbina przestaje działać. Teoretycznie wskazywałoby...
Witam! dzisiaj moje turbo pojechało na sprawdzenie i jest ok. Powiedzieli żeby sprawdzić drożność spływu oleju z turbiny. Nie wiem co można jeszcze sprawdzić. Jak objawiają się zużyte pierścienie lub tłoki?:?:
witam wszystkich jestem tutaj pierwszy raz wiec prosze o wyrozumialosc, moj problem nieco jest podobny do tych tutaj ale nie zupelnie taki sam przejzalem juz wiele postow ale nic konkretnego nie znalazlem!!!! otoz posiadam passata b5 110 km z 1999roku od pewnego czasu samochod nie ma mocy takiej jaka byla wczesniej problemy ustaja co jakis czas ale...
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Więc tak znalazłem mase takich objawów takich tylko inaczej interpretowanych na tym forum i na innych ale do rzeczy mój przypadek to można porównać np. do opony w której jest dziesięć maleńkich dziurek, zakleisz jedną i dalej schodzi aż do ostatniej :arrow: zatkane kanaliki w głowicy zapchały popychacze to fakt jeden roztoczyłem w celu obejrzenia w...
Witam Proszę o pomoc. Mój Passat umarł i może uda się komuś po logach określić co się stało. Objawy zewnętrze są takie, że słuchać hałas jak załącza się turbina i jest coraz głośniejszy wraz z jej rosnącymi obrotami . Drugi objaw to po załączeniu turbiny przy gazie wciśniętym do oporu czarny dym z wydechu. Poniżej logi (mam nadzieję, że dobrze zrobione)....
Siema. Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM. Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również....
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Mam problem kupiłem auto Passat B5 FL motor 1.9tdi 130KM kod AWX gosc mowil ze uszczelka pod glowica uszkodzona tak mechanik mu powiedzial. Auto pali troszke ciezko na zimnym nie zawsze za pierwszym razem na cieplym od strzalu. Nie kopci praktycznie wtedy wcale. Passat jezdzi ale moc słaba jak na 130 koni. Gdy temperatura dochodzi do 90 stopni auto...
Cześć TDI 1.9 AHU na zwykłej pompie rotacyjnej. Proszę pomóżcie ustalić po objawach którędy ucieka olej. fakty: - Pobór oleju 0,5L /1000km. - Silnik suchy (brak wycieków) - Silnik pali na strzał, ma moc - Korekty wtryskiwaczy, kąt zapłonu, Dawki paliwa - Wszystko idealnie. - Została wymieniona Turbina i nic to nie zmieniło - Cały dolot suchy jak pieprz...
Wiatm mam podobny problem mianowicie po wgraniu mocniejszego programu w lupo tdi auto na 5 biegu zaczęło tracic moc przy spokojnej dłuższej jezdzie ostanio tez na 4 biegu , gdy w miarę szybko zmieniam biegi nic sie nie dzieje ,występuje to przy dłuższej spokojnej jeździe przy 80 -120 km/h po zgaszeniu auta i odpaleniu ponownie problem znika co to oze...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach bo to jest nienormalne 3litry od zmiany do zmiany,ja leje agip i klienci nie narzekają na 10000 nic nie ubywa. Stan się zapewne zgadza, ale to już jest olej rozcieńczony ropą. Nigdy nie uwierzę w to że silniku, szczególnie z turbo nie ubywa oleju. Każdy silnik zużywa olej , wynika to przecież z zasady jego działania,...
Czy samochód gorzej jeździ, jest słabszy ? Jakieś dodatkowe objawy ?
co ma do rzeczy silniczek krokowy? on dba o obroty silnika a nie spadek mocy i kopcenie. Pzdrawiam Kolega zapomniał dodać że o obroty silnika na tzw "luzie" tudzież biegu jałowym. a jak beda za niskie obroty to moc nie bedzie niska? "Niskie obroty" nie mają nic do tego. Jeśli awaria przydarzyła się nagle jak wspomniał autor postu to jestem niemal pewien...
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
mechanik odłączył jakis przewód u góry nad silnikiem i tam przeciągnął palcem i widać było olej. to normalny objaw, że jest tam olej bo jest to wyprowadzenie odmy z silnika do dolotu czyli rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbiny, tym przewodem wraz z gazami ze skrzyni korbowej dostają się również drobinki oleju pozostawiając na ściankach...
kolego podepnij masz objawy zatartych kierownic w turbinie podepnij ten wężyk który odpiołeś podłącz vaga i sprawdż najprawdopodobniej przeładowywuje jak nie masz vaga to zdejmij weżyk na zapalonym silnika z gruszki która reguluje kierownice na turbinie sciągaj i zakładaj i patrz jak chodzi sztanga jeśli bedzie sie przycinać lub wogóle nie bedzie sie...
Witam ponownie, czyścisz ja z syfu który w niej jest, spaliny itp. to wszystko zostawia ślad, widziałem co wyszło z turbiny w Golfie III mojego brata, objawy były takie same, owszem nie twierdze że to nie jest wina elektroniki itp. ale warto zacząć od najprostszych rzeczy, lub jeśli kolega ma dostęp do komputera to niech podłączy samochód wtedy będzie...
Pacjent z objawami: uruchumienie żaden problem problem występuje gdy: silnik ciepły i przejechane jakieś 3-4 km i przekroczone ok 3000obr/min wówczas wolne obroty zamiast być 800 to skaczą na 950-1000. popracuje jakis czas i znowu powrót do normalnej pracy. korekcja sprawdzona jedynie na 3 cylindrze -1.34mg/skok temperatura wg kompa 81st.celciusza pytanie...
Oboje twierdzą, że wiedzą bo mówią. Jednak każdy mówi co innego :) Zaworek wymieniłbym sobie raczek sam. Wymieniałem już wężyk z gruszki prowadzący do N75(był pęknięty). Reszta wygląda naprawdę OK. Mechanikiem nie jestem, turbiny nie rozbiorę. Myślałem, że po objawach/logach można stwierdzić, czy winy szukać w turbinie, czy może w osprzęcie? Naprawdę...
brak mocy objawia się tym że moje auto na piątym biegu ma maksymalne obroty wynoszą 3tyś. max prędkości to 120km/h czy to na 4 czy na 5 biegu,na 4 biegu wyciągnie ze 3300obrotów brak błędów, turbina wyczyszczona.
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
Ja bym się zainteresował turbiną. U mnie były podobne objawy, okazało się że łożysko turbiny puszczało olej.
Objawy wskazują na problem ze sterowaniem turbiną. Sprawdź sobie tak jak pisze ci kolega wyżej - ja dołożyłbym do sprawdzenia geometrii turbiny sprawdzenie czy nie przycina się sama "sztanga". Vagiem (albo chociaż strzykawką :) ) polecam zrobić "test sztangi". Miałem kiedyś wręcz identyczny przypadek w Golfie V 1.9 BLS i tam przyczyną była właśnie lekko...
Panowie czy w moim przypadku objaw wskazuje bezwzględnie na zapieczone kierownice turbiny? Czy zawór N75 też wypada podmienić czy zająć się tylko turbiną?
Nie wiem jak sprawdzic soft. Zmieniałem wtryski z BA na AR i gosc zmienił tylko cos odpowiedzialnego za same wtryski. Po tym zabiegu auto mniej pali i rroche lepiej idzie ale szarpie jak szarpalo przed zabiegiem. Gosc twierdzi ze softu w sensie samej mapy nie zmienial ale za malo sie znam zeby byc pewny. Ogolnie objawy sie nasilają z czasem ... ale...
kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy pozdro
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
Cześć :) Silnik to 1.9 TDI AHU na pompie VP. Sterowanie turbiny ciśnieniem dodatnim, zwykła turbina bez geometrii. Ogólnie silnik jest w bardzo dobrej kondycji, jest zadbany, niedawno otrzymał nową turbinę stara przepuszczała juz olej, nowe przewody ciśnieniowe wszystkie, nowy zaworek sterownia turbiny, nowe świece żarowe silnika i podgrzewacza. Korekcje...
Trzeba się martwić? Jak Ci zginął olej :?: - to na pewno nie powinieneś tym samochodem jeździć bez naprawy :cry: Sprawdź w zbiorniku płynu chłodzącego :!: czy nie widać w nim śladów Twojego oleju (tłuste oka, oraz podwyższony poziom płynu chłodzącego) :D W moim passku już po 18 latach takie objawy były po perforacji chłodniczki oleju :cry:
Dzięki. Turbo było czyszczone z pół roku temu. Sprawdzę te podciśnienia. Jescze mam tylko pytanie, w grupie 10 jest ciśnienie atmosferyczne. Ono u mnie się zmienia a przecież nie powinno. Czy może to powodować takie objawy czy raczej nie?
Witam ja bym postawil na przeplywomiez albo przeladowany moze byc i czyli za duze cisnienie i ecu obcina dawke i dlatego tak się dzieje sprawdz czy kierownica turbiny pracuje prawidlowo a potem sciag sobie podcisnienie z baczka na turbinie i zobacz co się bedzie dzialo gg 5685072 Objawy raczej pasują do przypadku opisanego przeze mnie, chyba że 2 rózne...
Witam! Mam następujący problem. Uprzedzając zrzędzenie w stylu-to juz było omawiane-chcę dowiedzieć się konkretów(od kogoś kto miał taki przypadek i sobie z nim poradził). Czytając posty na ten temat dochodzę do wniosku że każdy pisze co tam sądzi,a część porad jest rodem z "fachowych";-) poradników typu "Auto Śmiat". Ogólnie chodzi o spadek mocy, wiem...
Napisz jakie są objawy, jesteś pewny, że turbina nie chodzi? czy tak ci się zdaje, bo maszynka słabsza czy co?
Wolne obroty u ciebie wynosza 3000 obr/min??????:D ODP Przperaszam źle sformułowałem zdanie teraz bedzie lepiej Dodano po 2 witam,cos jest z "dawka" powietrza , moze przeplywomierz lub potencjometr lub czujnik przepustnicy, /jezeli jest turbina to moze byc ona/,pozdrawiam Zdzislaw Odp. Tylko bardzo dziwnym objawem jest to ze to nie jest ciągła usterka...
VW Passat,1.9TDI 115KM,B5 2000r-silnik AJM Witam, mam problemik z autkiem...problem kilkukrotnie opisywany na forum ale nie jestem pewien co moze być przyczyną: Objawy 1 usterka: Opis-autko przełacza się w tryb awaryjny (traci moc przy 120km/h lub powyżej okreslonych obrotów) 2 usterka: Uruchamiajac silnik, po kilku lub kilkunastu sekundach z pod maski...
Koledzy napisali Ci dobrze, turbina jest już do niczego, typowe objawy, potestuj jeszcze trochę to będziesz szukał silnika, nie ma siły,żeby korby nie wyszły bokiem. Polecam warsztat Diagtronik, spece od tych silników. Warto do nich zadzwonić. 022 6120907 lub 0501344856.
To są objawy uszkodzonej (nieszczelnej) turbiny .Przy złym kącie wtrysku silnik by kopcił na biało/czarno , ale nigdy nie na niebiesko.
Witam wszystkich! Odnośnie tego autka, to jest to dopiero kupiony sprzęt. Przekaźnik świec mam zamontowany w desce z bezpiecznikami. Oczywiście bezpiecznik pod maska jest sprawny. Po wyjęciu przekaźnika kontrolka zapala się i gaśnie właściwie, reaguje też na czujnik temperatury, reaguje na impuls rozrusznika tylko nie grzeją świece. Zupełnie tak jakby...
Niebieski dym Jeśli szybko nie zareagujemy równie poważnych szkód możemy obawiać się w momencie kiedy auto zaczyna dymić na błękitno-niebieski kolor. Najczęstszą przyczyną pojawienia się takiego koloru w rurze wydechowej jest spalany w niskiej temperaturze, z małą ilością tlenu olej silnikowy. Częstym objawem pobocznym mogą też być niepokojące odgłosy...
w przypadku gdy sterownik silnika przechodzi w stan pracy awaryjnej (co objawia się efektem braku turbodoładowania, zwłaszcza po przekroczeniu 3000 obrotów silnika) a przy diagnozie komputerowej sterownik nie pokazał żadnego zapisanego w pamięci błędu - należy wykonać diagnozę dynamiczną podczas jazdy samochodem i wiąże się to z wykonaniem tzw. "logów...
Witam, również mogę prosić o pomoc w interpretacji logów? Zrobione na 3-cim biegu przy rozgrzanym aucie od 40km/h do 90km/h i bucie w podłogę. Też mam chyba przeładowanie ale nie umiem czytać logów. Mam takie objawy: błąd VAG 575, kopcenie na niebiesko przy stałych obrotach powyżej 2000 obr/min i przy gwałtownym bucie powyżej 2000, brak mocy (wykręca...
Witam. Nie korzystam z działu mechaników więc nie wiem czy to odpowiedni dział na ten temat. Jeśli nie to sorki. Chodzi mi o to czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy w Passacie b5 2002r 130km i kto ewentualnie podjąłby się takiej operacji okolice Tarnowa lub mógłbym nawet podstawić auto tak do ok. 100km. Objaw jest...
Okazało się że tuner źle zrobił program, średnio co 700km uruchamia się procedura dopalania filtra którego tam nie ma, i klienta czasem na światłach wyprzedza gęsty biały dym, objaw ustępuje po 5 km jazdy. Kolega robokop miał racje co do turbiny, puszcza gorąca strona, auto bierze około 200 ml oleju na 1000km.
napisałeś passat 90kw ale nie kojarze takiego który miałby 123KM. ważne czy jest z pompowtryskami i czy ma zmienna geometrie turbo. Objawy opisane przez Ciebie świadcza o problemach z praca turbiny. najprawddopodobniej zatarte łopatki od zmiennej geometrii jesli wystepuje.
Witam, to mój pierwszy post na forum i mam nadzieję, że w dobrym dziale piszę... Niedawno kupiłem VW Passata 1.8T 97r z sekw STAG... Zauważyłem, że gdy trochę rozbujam auto na wyższe obroty to pomiędzy wrzucaniem biegów [kiedy obroty silnika spadają] słychać takie furkotanie, ocieranie, które ma charakter degresywny [czyli jakby coś się szybko kręciło...
Ogólnie to jak masz jak ręcznie to rozruszaj sterowanie turbiny. I sposób jeżdżenia jest tu bardzo ważny. Wiem co na pewno leczy te turbinki: - Jazda ok 90km/h - But na 100% przez tyle czasu do ilu możesz się rozpędzić w granicach bezpieczeństwa, lecz nie krócej niż 5sec potem całkiem odpuszczasz aż znowu zwolni i tak wkółko. - Jak są objawy rozłączania...
Autko to Passat b5 2004 rok silnik 101km 1.9tdi Objawy to wchodzenie w tryb awaryjny powyżej 3000 obrotów i wyświetla się komunikat ABGAS WERKSTAT . Dodatkowo brak mocy w porównaniu do wcześniejszych miesięcy . Sprawdzone zostały przewody podciśnieniowe i wszelkie węże są szczelne . Wiem że dodatkowo do sprawdzenia N75 . Kierownice raczej nie są zapieczone...
A czy takie objawy mogą właśnie wskazywać na np. zapieczone kierowniczki turbiny? Aby je wyczyścić trzeba rozbierać całe turbo czy można wyczyścić bez rozbierania i demontowanie ze samochodu?
Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów. Jestem tu nowy, więc proszę poprawcie mnie, gdy coś napiszę źle. Auto Passat B5 3B2 1.9 TDI 110 KM, 97r. silnik AFN, skrzynia manualna. Podczas ruszania odczuwam brak mocy. Chcąc ruszyć dynamicznie, silnik ma ogromne problemy. Podczas zwalniania pedału sprzęgła i dodawaniu gazu silnik dziwnie zadrży, delikatnie...
Szymek, spalanie średnie 55l/100km to bardzo dziwny objaw, zgodziłbym się z chwilowym podczas ruszania na 1 biegu. Druga sprawa, sprawdzenie spalania lepiej zrobić tankując 2x samochód po sam korek, rejestrując stany licznika. Unikniesz w ten sposób zapowietrzenia układu zasilania. Sprawdzałeś stan (poziom/jakość) chłodziwa? Najczęściej dym jest spowodowany...
turbina wymieniona, wszystkie objawy jak ręką odjął. W starej urwał sie wirnik ten co spaliny go napędzają.
Z objawow wyglada na przeplywke. Niestety te samochody czesto sa dojechane do konca i wystepuje nawarstwienie usterek, np uszkodzony zawor ktory spowodowal zapieczenie turbiny, do tego stary przeplywomierz i byc moze popekane weze turbo
Witam kolegów forumowiczów, Chciałbym poprosić Was o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w moim samochodzie. PACJENT: Volkswagen Passat B5FL 1.9L L4 SOHC 8V FWD Diesel, 5-Speed Manual Silnik AVB OBJAWY Od kilku dni zacząłem mieć problemy z przyspieszaniem, zaobserwowalem ogolny brak mocy, silnik jest zdecydowanie mniej zrywny, nie wkręca się na obroty tak...
Witaj. Ja mam takiego 130 km ale AVF. Miałem takie same objawy i okazało się że problem był w nieszczelności tych cieniutkich wężyków, i turbina jakby właśnie nie ładowała... Poczytaj co to "NOTLAUF". Na googlach jest pełno wątków o tym. Pozdrawiam.
Nie no wału się trzyma :P Co mam z nim zrobić ? Luz jest minimalny na boki. Czy to wpływa na wyżej wymienione objawy? Jutro chcę wymienić przewody podciśnieniowe sterowania turbiną i pożyczyć przepływomierz od kolegi, jak swój odepnę podczas pracy silnika to niema żadnej różnicy... W wężykach paliwa są bąbelki powietrza a gdy biorę ostry zakręt na sprzęgle...
witam, mam problem otoz moj passacik ma nastepujacy problem od 2 tys obrotow slychac taki swist przy dodawaniu gazu a od 3 tys obrotow swist znika i turbina zaczyna krecic widac przyspieszenie z 2 miesiace temu wchodzil czesto w tryb awaryjny lecz po przegonieniu te objawy ustapily pozdrawiam
Witam. Po wymianie głowicy wraz z pompowtryskiwaczami pojawił mi sie problem w samochodzie w passacie b6 z silnikiem 1.9 TDI 105KM BLS . Mianowicie samochód nie ciagnie od dołu. Pompowtryskiwacze sa z tymi samymi numerami. Wczesniej wszystko było ok i nie wiem o co chodzi. sprawdziłem zaworek turbiny czujnik ciśnienia wszystko jest ok. Myslałem ze moze...
W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem...
A wywaliłeś cały środek dpf-a? jak tak to niestety narobiłeś sobie bigosu ,bo turbina będzie się teraz rozkręcać i przeładowywać bo spaliny nie mają oporu przez wywalone flaki dpf-a. Ja zostawiam flaki robie tylko dziurę o średnicy 2cm i nie ma objawów przeładowywania .
Witam! Pacjent: VW PASSAT 2.0 TDI 140 KM BKP 2008r. Objawy: Czasami nie zbiera się na obroty, słaby i strasznie kopci na czarno gdy występuje usterka. Podczas owej usterki ewidentnie turbina nie doładowywuje powietrza, nadmieniam, że nie za każdym razem się nie może zebrać na obroty. Sprawdzone zostało turbo, podciśnienia OK, przepływomierz OK, pompowtryski...
Możliwe nieszczelności przewodów pneumatyki komputera i turbiny. Nieszczelność układu zasilania paliwem po stronie ssącej. wnioskujesz to po jakichs konkretnych parametrach ze zdjec czy po objawach? Dodano po 14 Panowie doszedl kolejny aspekt,dzis po wyjeciu filtra paliwa u jego wlozeniu nie idzie go wgl odpalic. Caly plak poszedl a i tak sie nie odpowietrzyl....
Straciłem już wiarę w mojego paska. Wiem, że 115km to nie jest za dużo, zwłaszcza, że pewnie połowa koni uciekła ze stajni, ale bez przesady.. Od początku.. Auto na biegi jałowym strasznie słabo wchodzi na obroty, potrzebuje kilku dobrych sekund żeby obroty wdrapaly się na poziom 3tys. Sprawdzałem w ojca BMW i Touranie z silnikiem 2.0 oraz w siostry...
Nie wiem czy po takim opisie ktoś zgadnie usterkę, ale podobne objawy jak brak mocy może powodować nawet wypluty oring czy pęknięcie któregoś z węży turbiny. Warto byłoby zacząć chociaż od wizualnych oględzin.
Dzień dobry, mam problem z moim Passatem 1,9tdi BXE, stan licznika 300 tys. km, auto stoi u mechanika i niestety jeszcze nie mam pełnej diagnozy. Sytuacja wyglądała następująco: stojąc na czerwonym świetle, na luzie - nagle coś zazgrzytało, za sobą zobaczyłem czarny obłoczek, zapaliła się kontrolka Workshop i zaraz wszystko się uspokoiło. Następnie...
"Czy rurka odpływowa z turbiny do miski jeśli jest zatkana to olej może być wyrzucany tylko na stronę gorącą a na zimną już nie ? " tu napewno olej idzie do kolektora ssacego nie pojdzie pod prad. "Czy brak katalizatora może powodować słabe działania uszczelniacza turbiny po stronie gorącej poprzez niskie ciśnienie spalin ? " mialem wyciete dwa w 2,7...
Witam ponownie. No i stało się: przełożyłem przepławkę na oryginalną identyczną z moją z Passata. Auto zaczęło przyspieszać lepiej. Widać to w tabeli poniżej. Niestety przy prędkości 140 przytrafił się notlauf co zaznaczyłem na pomarańczowo w tabelce poniżej. I tak się działo za każdym razem przy 140 km/h. Było kilka testów. Raz dojechałem do prawie...
Witam. Siedzę kilka dni i nie mogę znaleźć identycznego przypadku. Mam ibize 1.9 TDI silnik ASV. Jak ją kupiłem śmigał ładnie. Po ok 2 latach po zimnie mniej więcej zaczęła brać olej wiec zrobiłem uszczelkę pod głowicą ale dalej był problem. Okazało że turbina brała, po zrobieniu jej wszystko wróciło do normy. Samochodzik ładnie śmigał i nawet oleju...
Witam, mam podobne objawy. N75 odpada, bo juz sprawdzilem. Teraz pytanie czym wyczyscic turbine ? Czy przed przystapieniem do demontazu turbiny z silnika musze zaopatrzyc sie w jakies uszczelki ? Domyslam sie ze cos na pewno tam jest. Widzialem ze po necie kraza opisy jak czyscic turbine, ale ani slowa o ewentualnych wymianach uszczelnien. P.S. Ja tez...
Witam. odswieze temat. Mam ten sam problem lecz z passatem b5 silnik ATJ. Identyczne objawy. Katalizator wywalony, wtryski po regeneracji, turbina czyszczona, EGR zaslepiony, N75 nowiuski. Zastanawiam sie czy czasami klapa w EGR nie wariuje. Bo objaw mam raz chwile po odpaleniu jak mu depne a pozniej juz idzie jak burza bez zadyszki.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
witam wszystkich,jestem nowy na forum ale mam podobny problem mam passata 1,9 tdi 105 ps rocznik 07, 190tkm. to szuranie troche denerwuje chcieli mi wymienic chyba wszystko, serwis mechanicy i madre glowy.tez myslalem ze to jakies lozysko,turbina albo skrzynia,ale z moim mechanikiem znalezlismy problem to szuranie to jest uchodzace powietrze z zaworu,egr...
Witam wiadomo że przyczyn może być i każdy może mieć rację może to być turbo itp.....mam kolegę gdzie ma passata 1.9 tdi 110 km walczyłem z nim bardzo długo a objaw był taki sam jak kolega pisał wyżej że gdy szybko przyspieszyłem to samochód tracił moc,gasząc samochód i ponownie odpalając znowu jest ok na jakiś czas, też czytałem na forum co to może...
W końcu rozwiązałem problem - zawór zapobiegający przeładowaniu turbiny miał winę. Możesz powiedzieć gdzie tego zaworu szukać i jakie koszty poniosłeś? Mój sąsiad miał podobne objawy w Passacie 1.9tdi2004r i serwis powiedział, że turbina przeładowuje, tak więc być może to jest faktycznie przyczyna.
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było w 100% określić jako z Turbo ,ale jak widzę wiele...
Próg załączenia turbiny? mam passata z tym samym silnikiem i objawem, żeby tego nie odczuwać muszę wbrew swojemu zamiłowaniu do wolnej jazdy jechać 120 km/h
Witam- jak w temacie mam problem z moim AJM`em-dokladnie passat 99 115 koni - objawy - dużo czarnego dymu wydobywającego się z wydechu - od odpalnia , przez dodawanie gazu- intercoller -przewody zrobione bo były nieszczelne ale to nie pomogło , -głowice po regeneracji - pompowtryski wymienione na używki ale zdrowe dodatkowo błąd na kompie 17958 - a...
witam sprawdź kolego węże dolotowe od 'turbiny do kolektora'. mogły się przetrzeć jak miałem przypadek w AFN-e w passacie b5- przetarł się wąż na kolanku i były przedmuchy, turbo pompowało i pompuje do dziś. objawy identyczne
Hmm bardzo dziękuje Wam kochani za odpowiedzi na mój post. Co prawda teraz mam jeszcze większy mętlik w głowie, ale może wyjdzie z tego coś dobrego :) Biorę pod uwagę wszystkie Wasze sugestie i stwierdzam, że o większości rzeczy nie miałam pojęcia. Co do mojego tourana nie mam go od nowości. Kupiłam go z 1 ręki i jeżdżę nim połowę jego życia. Do tego...
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...