Panowie mam taki problem rozgrzewa mi się turbina do czerwoności wymieniłem katalizator bo był pusty, wymieniłem turbinę aczkolwiek okazało się że moja jest dobra, pozamieniałem cewki, wymieniłem przepływomierz z Passata oczywiście, który zapierdziela jak burza. Jeszcze został mi sprawdzić rozrząd bo ponoć jest przestawiony o pól zęba, ale nie wierze...
Cześć, mam problem ze swoim Passatem, zamontowałem nową turbinę. Po montażu okazało się że musiałem jeszcze wymienić 2 przewody intercoolera, parę uszczelek na przewody i 3 spinki na przewody intercoolera. Samochód teraz nie kopci, nie podkapca, ma moc, wydaje się nawet, że więcej niż przed usterką turbiny. Ma kopa, lecz turbina dość uciążliwie gwiżdże,...
Witam! Będe kupować nową turbinę, ta lekko grzechocze więc niedłógo czas na nią. Jaka powinna być tam turbina? Jakie oznaczenie? Są jakoś zamienne ze soba? Pozdrawiam
Może być wszystko od zablokowanego zaworu EGR do padniętej turbiny. Turbinę można w miarę prosto oszacować ,dodawać gazu i sprawdzić czy ;;twardnieje;;rura za turbiną . a całkiem śmiało może też być coś innego jak nie masz specjalnie doświadczenia ciężko Ci będzie diagnozować.
Witam passat b6 nowa turbina (regenerowana) pracuje Ok podciśnienia wszystkie Ok zaworek od turbiny nowy , układ dolotowy Ok egr Ok przepływomierz Ok. Samochód niby jedzie ale nie tak jak powinien . W przeszłości w nim były robione pompowtryskiwacze z tego co wiem były na reklamacji te pompki i za każdym razem samochód był słabszy, wymienili pompki...
witam wszystkichchcialem sie dowiedziec czy moge dolozyc turbine do passata 1.6 Diesel?? musze cos przerabiac dokladac jakies inne wtryski pompa?? prosze o wyczerpujaca odpowiedz
jak dasz pedał w podłoge to dymi na czarno? - kierownice turbiny. można to zobaczyć podczas próby drogowej po ciśnieniu doladowania. przeplywkę też można zobaczyć czy jest ok w vag-u. Dodano po 13 jak dasz pedał w podłoge to dymi na czarno? - kierownice turbiny. można to zobaczyć podczas próby drogowej po ciśnieniu doladowania. przeplywkę też można...
Najprawdopodobniej zacina się turbina. Faktycznie trzeba wcześniej podłączyć interfejs i odczytać błędy. Turbiny o zmiennej geometrii w vw mają to do siebie że jak zabrudzą się sadzą to takie zacinanie się zdarza. Rozebranie turbiny i wyczyszczenie powinno pomóc. Uwaga najpierw niech ktoś ci postawi prawidłową diagnozę bo ja tylko gdybam wiedzą jakie...
Witam na forum! Mam identyczny problem z seatem 1.9tdi silnik asv. Błąd przeładowania turbiny na kompie. Turbina była czyszczona dwukrotnie przez "mechaników". Nie ma luzów. Po jej oczyszczeniu i przejechaniu ok 2tys km problem wraca. Pare razy przy zimnym silniku-zgasł. Zabrałem się osobiście za problem. Zacząłem od zaworu recyrkulacji spalin. Takiej...
Wszyscy (nie tylko na tym forum) mówią że silnik 2.0/115KM to stara konstrukcja. Twierdzę, że "stara, ale jara". Niema w tej chwili tak dobrych i trwałych silników benzynowych. Mam Octavię kombi z silnikiem 2.0/115 KM (AQY) kupioną jako nowa w 2000r., obecny przebieg 215000 km, żadnych kłopotów z silnikiem, spora moc, pozwalająca na bezstresową jazdę,...
Witam. Posiadam Passata 1.9 TDI 130 KM z 2001 roku i mam pytanie czy nieszczelny (przetarty) wąż turbosprężarki ( nr. części 3B0 145 828 G )może być przyczyną mocnego i czarnego kopcenia z tłumnika. Jesli nie to co może być tego przyczyną? Czy może to być niesprawna lub uszkodzona turbina. Bardzo prosze o porade i z góry dziękuje.
Witam. Mam passata B6 2.0 TDI 140KM 2007r który podczas przyśpieszania ma "muła" nie załącza się turbina. Czujnik doładowania wyczyszczony rury przewody w porządku błędów brak. Zastanawia mnie tylko czy może być to EGR ponieważ podczas przyśpieszania ciśnienie doładowania w normie a jak mam przyśpieszam to VAG pokazuje że EGR nie otwiera się w ogóle...
Będzie dobry. Skoro go nie widać na bagnecie to było go tam mało że smok nie mógł go zassać z miski. Ktoś nie sprawdzał oleju, masz wyciek bądź coś wciąga Ci olej - np. turbina.
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Warto pakować się w coś takiego ? Na każdą turbosprężarkę udzielamy 12 miesięcy pisemnej gwarancji bez limitu kilometrów. Na życzenie klienta do każdej turbosprężarki dołączony jest protokół wyważenia oraz kalibracji turbosprężarki. Wiem że muszę wymienić jeszcze olej i filtr, choć olej wymieniałem z 4 tyś km temu, wyczyścić wszystkie węże, jakieś koszta...
Pisze w sprawie ekspertyzy gdzie tkwi problem.Pojechalem rano swoim 1,9 TDI 110kw do pracy mialem malo paliwa-rezerwa juz na bialym polu poza czerwonym, bez problemowo dojechalem do pracy ,ani auto nie szarpalo czy cos podobnego.Zaparkowalem odczekawszy do 60sec az turbina zejdzie z obrotow- zgasilem auto. po uplywie 4 h auto nie zapalilo,nawet nei...
Witam. Mianowicie mam od dłuższego czasu problem z moim Passatem. Rok temu zaczęły się problem i nic z tym nie robiłem. Okazało się, że sporo rzeczy było do roboty, mianowicie turbina do regeneracji. Nowa przepływka, popychacze, pompowtryski zostały wymienione z Seata z takiego samego silnika. Passat, wszystko jest okej, tylko cały czas za dużo pali....
siema jak sie zakończyła sprawa z ta turbina bo mam to samo w passatcie 2002 awt , turbina wymieniona przepływka lambda wtryski sprawdzone i nawet przy spokojnen jeździe sie grzeje, wiec moze wiecie jak u kolegi sie zakonczył temat czerwonwj turbiny bo znalazłęm na forach kupe akich przypadków tylko nikt nie opisuje ich zakończenia
Witam Przewertowałem forum zastosowałem wszystkie pasujące porady i problem nie zniknął wiec otwieram nowy temat. Mam problem tak jak w temacie z Passatem B4 1,9 TDI (motor 1Z) 90KM, 94r. Problem zaczął się miesiąc temu. Początkowo raz na jakiś czas, teraz prawie codziennie silnik jest strasznie zamulony (bardzo wolno wchodzi na obroty, nie ma mocy,...
Siema. Siedzę na Forach od 4 miesięcy szukając rozwiązania niedomagań swojego samochodu... i w końcu po wykorzystaniu wszystkich rad, postanowiłem opisać problem tutaj. Sprawa dotyczy Passat B5 1.9 TDI silnik serii AJM 115 KM. Generalnie samochód pow. 370 kkm i 18 lat użytkowania do najnowszych nie należy. Niestety moje objawy do typowych usterek również....
Witam! Mam problem z instalacją przewodów podciśnienia w Passacie B4 1996rok z silnikiem 1,9 TDI AFN. Mianowicie po wyjęciu filtra powietrza okazało się że mam nie podłączony jeden przewód od podciśnienia, proszę o pomoc w zlokalizowaniu gdzie to podłączyć, wszystko widać na zdjęciach, które są do pobrania: Bardzo proszę o zapoznanie się z nimi. Przy...
jest to dodatkowy odstojnik opar oleju zamontowany na wężu odpowietrzania skrzyni korbowej czyli tzw. odmy, chodzi o to aby opary oleju wraz z drobinami oleju uchodzące ze skrzyni korbowej do zaworu odpowietrzania (tego czarnego dysku) umieszczonego na pokrywie zaworów osadzały się w tym odstojniku i nie przedostawały dalej do dolotu powietrza do turbiny,...
Witam mam passata 99 115 ajm Pd.Moje pytanie jest takie.Mój kumpel ma identycznego jak mój ale jak wsiade do jego paska to jak dodusze pedał gazu to w momencie jak załącza się turbina to czuć,że auto ciągnie jak zwariowane.A gdy wsiąde do mojego , to też jak u niego turbina zaczyna prace od mniejwiecej 1,6 tyś obr./min ale nieczuc aż takiej mocy jak...
maciej66666: Pierwsza sprawa samochody z turbiną nie bardzo nadają się do miasta ( poczytaj o tym jak dbać o turbinę , o jej chłodzeniu po dość ostrej jeździe ). Druga - koszt koła dwumasowego (jego wymiana co 2 wymiany sprzęgła w Dizlu) Trzecia - koszt poduszek olejowych pod silnikiem Passata Czwarta - koszt wymiany przedniego zawieszenia w Passacie...
Witam mam następujący problem samochód to VW PASSAT B5 1998r 1,9TDI AFN w samochodzie po zakupie został wymieniony rozrząd oddana turbina do czyszczenia (geometria) gdyż wchodziła w tryb awaryjny . Po wymianie rozrządu samochód stał się bardzo oporny na wysokie obroty od czwartego biegu rozpędza się bardzo opornie i jego max to 170 km/h po dosyć długim...
Dzień dobry mam kilka problemów z passatem z silnikiem AVF 131km. Samochód nie ma żadnej mocy w przedziale od 0-2000obr, można dosłowanie bawić się gazem nic nie ciągnie. Od 2000tys słychać gwizd turbiny coś zaczyna jechać, ale na pewno nie jak 130km, prędkośc maksymalna to około 150km/h. Dzsiaj rano przy odpaleniu zobaczyłem chmurę białego dymu, silnik...
Witaj. Turbina bije za duże ciśnienie. wygląda to jakby kierownica była zapieczona sprawdź działanie sztangi powinna pracować około 2cm będziesz wiedział czy kierownica pracuje czy jest zapieczona. sprawdź przy okazji wężyki od sterowania turbiny
Cześć :) Silnik to 1.9 TDI AHU na pompie VP. Sterowanie turbiny ciśnieniem dodatnim, zwykła turbina bez geometrii. Ogólnie silnik jest w bardzo dobrej kondycji, jest zadbany, niedawno otrzymał nową turbinę stara przepuszczała juz olej, nowe przewody ciśnieniowe wszystkie, nowy zaworek sterownia turbiny, nowe świece żarowe silnika i podgrzewacza. Korekcje...
Cześć Szukam rozwiązania problemu , ubywa oleju 1L na 2000km. Co ustaliłem: - Turbina sprawdzona czyli za turbiną i przed turbiną sucho jak pieprz żadnego oleju. Odma jest odpięta do słoika. Dolot wyczyszczony i po 5000 km dolot jest suchy jak pieprz. Czyli to nie Turbina jest powodem ubytków oleju. - Kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe i w tej...
Mam vw passata z 2003 r z silnikiem 1.9 tdi 130 konnym , skrzynia tiptronik.Mój problem tkwi w tym ,że na zimnym a czasem i na rozgrzanym silniku podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu następuje zablokowanie mocy i samochód jedzie tak jak by w trybie awaryjnym bez więkrzej mocy i przyśpieszenia aż do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu...
Witam mam problem ze swoim passatem 2001r.1,9TDI 130 KM.Pękła mi rura od turbiny(znajduje się na dole przy silniku)Po wymianie jej okazało się że zanim turbina nie załączy się (ok.2200obr.)auto nie ma mocy.Dopiero gdy osiągnie około 2200 obr/min dostaje porządnego kopa.Wczoraj odebrałem auto od mechanika po kilku dniach i nic nie zdziałał.Mówił że na...
Witam. Mój problem z Passatem 1,9 tdi 115 km po wymianie uszczelki pod głowicą stracił moc. Mechnicy sprawdzili wszystkie czujniki, zrobiona regeneracja turbiny żadnych błedów nie wykazuje. W czasie jazdy pod kompem badany wszystkie parametry dobre. 3 ci pompowtrysk leje troche ale już lał przed wymianą uszczelki lecz chodzil dobrze. Pytanie co z pieprzyli...
Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post kilka tygodni temu w moim passacie b5 1,9 tdi 110 KM AFN był wymieniany rozrząd i od tego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy , turbina stawała bardzo późno więc oddałem ją do czyszczeia ale niestety to niewiele pomogło , po wymianie przepływki i czyszczeniu gruszki turbiny jest lepiej ale nie tak samo...
Witam Pacjent to Passat B6 z silnikiem BMR 2,0 tdi 170km. Autko strasznie dymi na czarno przy przyśpieszaniu czy nawet przy przy gazówce na postoju. Pompo wtryskiwacze były wymieniane 40tys km temu na akcji serwisowej, turbina wydaje się ok , brak luzu czy uszkodzeń, samo sterowanie turbiny też wydaje się ok sztanga pracuje a tester odczytuje prawidłowe...
witam, mam pytanie dot. turbiny o zmiennej geometrii grupy VAG sterowanej podciśnieniowo mianowicie diagnostyki : w "starych turbinach" np. passaty b5 1.9 tdi jeżeli chodziło luźno cięgno od turbiny to nie była przytarta. w "nowych turbinach" o zmiennej geometrii słyszałem teorie, że jak chodzi luźno cięgno od turbiny to nie oznacza, że nie jest ona...
Witam mam problem w moim passacie b6 a dokladnie chodzi o to ze podczas jazdy czasami wlacza mi sie kontrolka swiec zarowych i traci moc podlaczylem pod kompa i pokazalo ze jest za male cisnienie doladowania i mechanik mowil ze turbina jest do regeneracji i mam pytanie czy to tylko turbina moze byc przyczyna czy cos jeszcze i czy moze miec to tez zwiazek...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
Witam mam problem z turbosprężarka w Passacie b5 tdi 2000r w ciągu ostatnich dwóch miesięcy wymienilem cztery turbiny rozwala na wirniku czy na uszczelnieniach ciśnienie ma prawidłowe. Jaka może być przyczyna że ciągle siada ta turbina
Witam. Mam pytanie na temat znaczenia wymiany akum u latora. Posiadam Passata b5 1.9disel, od jakiegoś czasu miałam problem z odpalaniem porannym. Dodam, że samochód nie miał mocy i nawet zastanawiałam się, czy to nie wina turbiny. Dziś wymieniłam akum u lator, bo już miałam dość codziennie podpinać prostownik. Kupiłam 74 Ah i nie wiem, czy mi ktoś...
Witam. Mam problem z autem i już nie mam pomysłów co dalej robić. Mianowicie auto na biegu jałowym pracuje równo bez problemów. Niestety podczas przyspieszania bardzo mocno szarpie. Nie zależnie który bieg jest wbity ani jakie ma obroty efekt szarpania występuje. Sprawdzałem już kilka rzeczy i nie wiem co mogę sprawdzić dalej. Dodam że nie wyskakuje...
Witam proszę o pomoc bo już nie mam sił do mojego paska. Jeździł normalnie co prawda nie miał mocy tyle co powinien. Po regeneracji turbiny było lepiej czuć było to za łączenie turbiny jednak po około miesiącu już nie było tego czuć (turbina bije) zauważyłem również że wolniej schodzi z obrotów. Jednak kolejny problem się pojawił zauważyłem że od czasu...
Witam. Czy mógłbym prosić o ocenę? Posiadam Passata b4 1.9tdi, 90 KM, 1996. Samochód jest moim zdaniem zamulony. Słabo przyśpiesza powyżej 2000 obrotów. Wstawiam logi turbiny i przepływomierza (wymieniałem jakiś czas temu na "nowy" ze szrotu). Czy mógłbym prosić o ocenę? Przepływomierz, grupa 03: Turbina, grupa 11: Z góry dziękuję za odpowiedzi.
No cóż serwis rządzi się swoimi prawami dlatego auta serwisowane pokonują bezawaryjnie wiele kilometrów. Serwis zajmuje się naprawą zgodnie z procedurami które inżynier serwisu opracował, zatwierdził i dał gwarancję na poprawność wykonanej usługi. No to wiesz może głupie porównanie ale dlaczego za każdym razem przy wymianie aku np. nie daje się do...
Tym zaworem najczesciej steruje taki maly switch , ktory jest zamontiowany na pompie wtryskowej , ale byly rozne wersje tego , ale w passacie najczesciej bylo tak jak pisze . Dziala to tak ze przy pewnych obrotach , a dokladniej przy pewnym wcisnieciu pedalu gazu , ciegno przyspieszenia na pompie przesuwa sie tak ze przelacza przelacznik , ten natomiast...
Zwróć uwagę czy działa ci turbina , powinieneś to czuć po przekroczeniu pewnych obrotów podczas dynamicznej jazdy. W golfie III z silnikiem 1.9 tdi 110 km też tak mieliśmy i byłm problem z zatartym ciengnem od turbiny i też wystąpiło to nagle, chyba że wina po stronie elektroniki lub przepływomierza.
Witam Sprubuj przeczyścić cięgno do turbiny i sprawdz EGR bo na to wskazują te kody jak to nie pomoże to umiera turbina albo przepływomież. Napisz co się dzieje z autkiem i ile już przekręcił. POZDRAWIAM
Jesli uszkodzone sa uszczelniacze na zaworach to autor zapomnial dodac ze auto zuzywa duzo oleju. Jednym slowem te silniki to jest jedna wielka klapa dlatego szybko ich zaprzestano dzieki technice napedzania turbiny w tym silniku. Jeszcze jedno jak sprawnosc wlasnie tej turbiny? Pozdrawiam.
Witam Ponieważ jestem po raz pierwszy właścicielem diesla i nie bardzo mogę porównać z innymi podobnymi autami, proszę o kilka odpowiedzi: 1. Jaką rolę pełni i jaki ma wpływ na pracę silnika plastikowy "zbiornik" - kula, znajująca się pod turbiną i połączona wężykiem z N-75? 2. Czy kierownica turbiny po zapaleniu (na wolnych obrotach) powinna być wyciągana,...
Witam wszystkich, jestem nowy na forum i mam prośbę o kilka porad... Mam kilka problemów z autkiem... 1) Po odpaleniu silnika, po kilkunastu sekundach z pod maski z zaworu EGR dochodzi dziwny odgłos, stukania, pukania-trudny do opisania....po czym po jakimś czasie zanika. 2) Czasem podczas szybkiej jazdy, powyzej 150-180km/h silnik przełacza się w tryb...
Witam, no panowie zaskoczyliscie mnie, naprawde zdania sa zroznicowane. Musze przyznac, ze nie jestem fachowcem jezeli chodzi o mechanike samochodowa, jednak wiem, ze nie swieci garnki lepia i kazdy tez wie, ze serwisy lub wyspecjalizowane firmy chca na wszystkim niezle zarobic. W miedzyczasie obdzwonilem kilka firm i musze rzyznac, ze tutaj tez zdania...
Sprawdzałem w bloku 3 tak jak sugerowałeś, tyle że pokazuje mi trochę kosmiczne wartości: w pkt. 2 wartość oczekiwana - około 8500 w pkt. 3 wartość rzeczywista - około 5100 Czy to normalne? Jednocześnie sprawdzałem też turbinę w bloku 11-tym, z tego co czytałem wartość w pkt. 2 powinna być równa wartości w pkt.3 a u mnie pokazuje: pkt. 2- jakieś 2150...
witam mam problem z moca przy predkosci 120 na 4 biegu okolo 3500-3800 spada moc turbina chodzi bo ja slychac lecz niema przyspieszenia u mechanika bylem ale glowa mala wymienilem czujnik temp wody czujnik od intercoolera i niema zadnych bledow przewody sa cale cisnienie na turbinie 1,8- 1,9mpa wystarczy ponownie go uruchomic i wszystko dziala ale tez...
Koledzy z forum Passata ładnie opisali instrukcje czyszczenia : Ale z doswiadczenia moge powiedziec to samo co kolega : To krotkotrwałe...
Jeżeli chcesz większą turbinę to tylko od Passata B5 z silnikiem AWX (130KM pompowtrysk), turbina to Garrett GT1749VA, pasuje Plug&Pley z drobnym szczegółem tzn na zimnej stronie będziesz potrzebował taką charakterystyczna przejściówkę - można ją kupic na allegro. Dorad typu włóż od Golfa IV Leona itd nie bierz pod uwagę bo turbiny od silnika ASZ (130KM)...
Kolego w 100% sie z tobą zgadzam. Turbina cały czas się kręci. A jak ładuje z pełnym ciśnieniem przy 3tys obr to turbo wiruje z 30 tys. I wyłączenie silnika w tym przypadku jest zabójcze. Ale jest jeszcze jeden aspekt że turbo jest gorące i olej który po zgaszeniu silnika zostanie w przegrzanej turbinie zacznie wrzeć. Jak olej wrze to sie z niego cos...
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Witam ponownie, czyścisz ja z syfu który w niej jest, spaliny itp. to wszystko zostawia ślad, widziałem co wyszło z turbiny w Golfie III mojego brata, objawy były takie same, owszem nie twierdze że to nie jest wina elektroniki itp. ale warto zacząć od najprostszych rzeczy, lub jeśli kolega ma dostęp do komputera to niech podłączy samochód wtedy będzie...
A zapomniałeś o najważniejszym... diagnostyka komputerowa, turbina, zaworki sterujące turbiną i egr..
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk ustaje jednakże auto traci moc. Ciężko się rozpędza...
Witam. Kupiłem niedawno passata 1.9 TDI 130 KM z 2001 roku i przebiegiem ok 250 tyś i zauważyłem że podczas jazdy przy dużym obciążeniu (tj. przyspieszanie podczas wyprzedzania, przyspieszanie pod górę) rozłącza się turbina i auto staje się toporne i nie przyspiesza. Po wyłączeniu silnika i uruchomieniu go wszystko jest ok. Czy może to być wina turbiny...
Witam czyściłem u siebie kierownice w turbinie i wydawało mi się , że wszystko ok(nieprzechodzi w tryb awaryjny), sztanga pracuje płynnie od dołu do góry i odwrotnie, jednak po obejżeniu filmiku na necie(gdzie jes pokazane jak powinna pracowac,że podnosi sie i opada natychmmiastowo, a u mnie troche to trwa podnoszenie jak i opadanie) okazuje sie,że...
Witam!! Może ktoś miał podobny przypadek że z okolicy turbiny dochodzą jakieś dziwne dźwięki jak by gdzieś miał przedmuchy jak by coś delikatnie stukało najgłośniej słychać na zimnym silniku. Dziwne odgłosy słychać już tak od 1300obr/min turbina jest w porządku dzisiaj ją wymontowałem kolejne podejrzenie było na katalizator ale okazało się że pozostała...
a może odma ? Albo faktycznie turbina na skończeniu, miałem paska b5 1.9tdi 90km, zaczął kopcić na biało, albo czarno i okazało się że turbina ledwo żyła
Witam Mam Passata 1,9 110km AFN.Ostatnio podczas wyprzedzania redukowałem z 5 na 4 bieg no i gaz w podłogę czuć było jak turbina pociągła auto ale do pewnego momentu po chwili auto przydusiło,tak jakby brakło mocy.Jadąc dalej jest tak jakby nie pracowała turbina zero przyspieszenia jak stary disel.Auto postało pół godziny odpaliłem i jedzie normalnie...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
Witam wiele osób opisuje że gdy vw b5 1.9 tdi AFN przechodzi w tryb awaryjny 'przeładownie' to mało kto wymienia gruszkę od turbiny :) A to podstawa bo czyszczenie geometrii przy turbinie pomaga na pewien czas a osoby które czyszczą to popełniają jeden błąd bo szlifują 'łopatki' a potem jest niewielki spadek ciśnienia w układzie a co za tym idzie utrata...
Witam. Powiecie mi co tu jest nie tak? Dodam, że z tego zaworu n75, wężyki wychodzą poprawnie podłączone. Wężyk nr. 1 czerwony jest zaślepiony śrubą. Wężyk nr. 2 biegnie od króćca do podszybia i tam leże swobodnie nigdzie nie podpięty. Wężyk nr. 3 niebieski (czarny ze starości) idzie od zaworu n75 gdzieś na dół do turbiny, i jest tam podłączony. Wężyk...
Żeby sprawdzenie było wiarygodne to trzeba rozebrać ,wyczyścić a to od regeneracji już brakuje 300/400 zł. poco klient ma płacić za sprawdzanie,montaż demontaż A to niby ma wyjaśnić obecność oleju "za" turbiną? Przy nieszczelnym układzie wysokiego ciśnienia ,turbina ma zbyt niskie ciśnienie i nie uszczelnia się w skutek czego olej się leje "za" turbinę....
Witam Panowie, Nie chcę zakładać niepotrzebnie nowego tematu, napiszę tutaj. Otóż w moim pasku b5 AFN pojawia się błąd: 17958 - Charge Pressure: Control Deviation P1550 - 35-10 - - - Intermittent Passat przechodzi w tryb awaryjny, nie zawsze się to dzieje, czasem jest tak że jadąc na trzecim biegu, gaz w podłogę, delikatnie przekroczy 3tys obrotów i...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Mam problem z mocą auta. Raz jest moc, raz nie ma mocy. Wymieniłem na używany czujnik doładowania turbiny, auto szło i dostało moc na parę dni, po tych dniach znów straciło moc. Wykręciłem ten czujnik, podmuchałem po tej sondzie od spodu, auto znów dostało moc ale na jakiś czas i znów to samo.W tej rurze co jest czujnik przykręcony zauważyłem trochę...
Witam, mam prośbę o pomoc w ustaleniu przyczyn przeładowywania turbiny. Przy ok. 3500 obr/min silnik wchodzi w tryb awaryjny (traci moc), ale przy tym nie świeci żadna kontrolka. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnik odzyskuje moc. Sprawdzona dźwignia turbiny - chodzi lekko, sprawdzona gruszka - trzyma podciśnienie, podmieniony zintegrowany sterownik...
Witam, nie wiem czy nie szukam dziury w całym, ale takie pytanie akademickie czy w silniku turbo - szczególnie turbo benzyna czy turbosprężarkę ma być słychać? Różne krążą opinie, nie wiem tylko czy nie piszą tego domorośli mechanicy, że jak słychać to początek końca itp. Mam u siebie taki problem - Octavia 1,8 turbo AGU po lekkim wirusie wykonanym...
Temat rozwiazany panowie ;) kierowniczki w turbinie sie przycinaly po wymianie turbiny wszystko super ddziala ;)
Witam. Robienie logów w trybie awaryjnym bezcelowe.Na początek sprawdź przepływomierz[00553] a następnie sprawdź co się dzieje z ciśnieniem doładowania[00575] /turbina, sterowanie turbiną, szczelność układu dolotowego.
Witam Kolegów Czytałem trochę u "wujka", ale większość takich tematów, pozostaje nierozwiązana :( Niestety silniki diesla to dla mnie dopiero początek, ale serwis nie dał rady i nikt nie potrafi polecić serwisu, który by dał radę. Wrocław Silnik przebieg rzeczywisty (pierwszy właściciel w Polsce i kupiony od Szwaba) 321tys. Był w serwisie i wymieniono...
Do sprawdzenia wiązka od sterownia do zaworu sterowania turbiny zmienną geometrią. Często padają też. Dodano po 2 Sprawdź też jakie ciśnienie generuje turbina w czasie jazdy. Najlepiej zalogować
Witam problem taki jest ze samochód stoi całą noc rano go odpalam i nie ma mocy przejade około 200metrów powoli wkręca sie na obroty i turbina zaczyna pracować -nowa turbina -nowy oryginalny zawór N75 -wężyki posprawdzane czy nie ma gdzieś nieszczelności
Jesteś pewien do do wywarzenia turbiny, gometri i szczelności układu, niejednokrotnie robią to źle. Raz miałem w przewodzie dziurkę wielkości szpilki i dostawało podobnego efektu. Przy ładowaniu turbina wręcz strzelała robiła dziurę i startowała ponownie.
Jeśli dymi na biało to z pewnością zaciąga olej z intercoolera ( jeśli taki masz zainstalowany) a do niego może puszczać olej turbina lub odma ( odpowietrzenie skrzyni korbowej). Zdejmij przewód powietrza za turbiną i zobacz czy są w nim ślady oleju lub zdemontuj intercooler i sprawdź .
Dzisiaj byłem na komputerze. I parametry wszystko ok. Gościu powiedział że chwilami turbina przeładowuje ale mówi że dziwne jest że nawet gdy przeladuje to przez parę sekund powinien iść dobrze tak jak by miał 20 koni więcej a on wtedy nawet nie idzie. Powiedzieli mi że może przyczyna być w uszczelnienie pompowtryskiwacz a głowica chodzi o miedziana...
Witam, pacjent to Golf IV 1,8T i sytuacja wygląda tak, że wcześniej przez poprzedniego usera, miał zmienioną mapę, boost ok 1 bara, 150(at)182, ok 300 Nm, chciałem nieco silnik "odmulić" i włożony został downpipe 3 cale i turbina dokładnie taka jak w Octavii RS/Leonie Top Sport 180 i taka sama jak w wersji AUM 150 koni po 2000 roku czyli K03-052 (moje...
Witam. Mam problem z swoim paskiem. Chodzi o to że turbo nie działa na zimnym silniku tak jak by był w trybie awaryjnym. Dopiero po przejechaniu około 30km zaczyna działać. Drugi problem taki że jak już turbina się zalaczy to przy przspieszaniu tak około 1800-2600 trzęsie silnikiem i średnio przyspiesza po 2600 jest wszystko w porządku. Dodam że problem...
Tylko wodzik od kierownic chodzi lekko, kiedyś miałem przypadek zatartych kierownic (kierowca po 60tce i 2 letnie auto) kilka ruchów i WD pomogło, auto wypluło kilka kilo sadzy i śmigało jak nowe. Teraz mam jeszcze 2 Passaty przejściówki 90 konne też jest problem turbina przeładowuje tylko tam prawdopodobnie padnięty jest zawór regulacji w jednym wcale...
witam. szukam rady na mojego passata b5.a problem tkwi w tym ze brak mu mocy. predkosc max. jego to 140km/h.niema przyspieszenia strach wyprzedzac bylem na laptopie, powiedzial ze to przeplywomierz powietrza.wymienilem od chodzacego passata 115koni,bez efektu,przeplukalem intercooler,tez nic. turbina zalacza sie na 2200tys.obr.prosze o pomoc. dzieki...
witam będziesz miał co robić jeśli się zdecydujesz na czyszczenie tej turbiny,nie chce mi się opisywać całego procesu więc podam ci link z dokładną instrukcją przyjemnego grzebania
Jakie oznaczenie silnika lub przynajmniej moc? jesli to 101KM i w gore to kolego zapewne zacinaja Ci sie łopatki w turbinie lub w najlepszym przypadku elektrozaworek N75 :D Wszystkie wężyki podciśnień szczelne?
Kolego Mulder, czy miałeś na myśli silniki 1Z, poj. 1,9 tdi, stosowane m.in. w Passatach, ( nie zauważyłem, by turbina była chłodzona cieczą) czy faktycznie Z1 ?.
Praktycznie to wiem tyle, że w passacie 1.9TDI PD jak przeładowywała turbina (o ile pamiętam 0,3 - 0,4 bara) to zaliczał zwiechę i sygnalizowało kontrolką. A moje pytanie było czysto teoretyczne "czy zawsze". Więc odpowiedzi już koledzy mi udzielili że "nie" i to mi wystarczy. Ale oczywiście wszelkie porady mile widziane.
jak czysciłem kierownice to na początku rozruszałem je za pomocą wd-40 a potem wszystko rozebrałem i wyczyściłem papierkiem spoko opis jak to zrobić :
Witam Jak w temacie mój passat b5 dość głośno chodzi jak na ten silnik AFN 110km 1998r Jeżdziłem 3 autami z tymi silnikami (2x passat b5 audi a4 i audi a6) i nie bylo slychac tak silnika a u mnie chodzi jak traktor... Nawet wymieniłem tłumik srodkowy na nowy bo w starym cos latalo w srodku i myślałem ze to to (cos w nim sie urwalo i drzalo troche) ale...
Witam Mój Passat 1.9TDI 110koni zaczął łapać notlaufy + do tego miał słabe przyspieszenie jak na ten silnik. Zawiozłem go do mechanika na wymianę rozrządu i czyszczenie turbiny, przy czyszczeniu turbiny okazało się ze są pogięte łopatki, które zostały wymienione. Wszystko cacy, ale po odbiorze auta czułem jakby autko lepiej się zbierało ale nie tak...
Mam problem z czerwoną kontrolką oleju. Po przejechaniu około 15km, gdy silnik sie rozgrzeje i przy wolnych obrotach tak poniżej 2000 zapala sie kontrolka oleju + sygnał dzwiekowy jak tylko dodam gazu to znika i tak ponownie jak puszcze noge z gazu. jest to VW passat 1.8 benzyna bez turbiny 98r olej filtr i czujnik oleju wymieniłem i dalej to samo co...
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
Witajcie wszyscy forumowicze. Posiadam VW Passat'a z 98r 1.8T (z sekwencyjnym gazem) z automatyczną skrzynią TipTronic. Piszę z uciążliwym problem w moim Passacie (a mianowicie dwoma). Odkąd zrobiło się ciepło i słupek termometru pokazuje wyższe temperatury, samochód ciężko odpala. Dzieje się tak jedynie w wyższych temperaturach. W umiarkowane lub chłodne...
A myślisz że nie byłem u tzw "fachowca", owszem jeden chce wymieniać turbinę ( która ma przejechane 40tyś a jest oryginalna), a drugi usunąć DPF ale żaden nie gwarantuje że po tych zabiegach za które oczywiście ja zapłacę ,nie będzie mi przerywał, więc podziękowałem im. Ja uważam jest to coś z EGR, tylko muszę się upewnić. A czujniki stop i sprzęgła...
Witam. Mam problem z VW Passatem B5 TDI 2000r. Po dłuższej jeździe na tylnej szybie i zderzaku jest pełno plam oleju. W kolektorze ssącym, w turbinie i w całym układzie ssącym też jest pełno oleju. Teraz pytanie. Czy przyczyną może być turbina, czy uszczelniacze na zaworach, czy może pierścienie ? Silnik: 1.9 Tdi 136 KM. Jeżeli potrzeba jeszcze jakichś...
Witam może zacznę od początku, niedawno mialem problem z autem ponieważ w trakcie jazdy turbina wchodziła w stan awaryjny. Mechanik oczyścił zawór egr, stwierdził że w intercolerze znajdował się olej, po wizycie u mechanika nic się nie zmieniło turbina nadal wchodziła w stan awaryjny brak mocy itp, więc pojechałem na komputer usterka została znaleziona...
Witam. Dalsze zmagania z Passatem. Auto odpala bardzo ładnie, na wolnych obrotach pracuje równiutko, nie dymi. Przy przegazowaniu za autem pojawia się ogromna chmura oraz raz na jakiś czas słychać głośne terkotanie jakby kij wsadzony w szprychy. Przy jeżdżeniu jest tak samo. Wciskam gaz, brak mocy, ogromna chmura czarnego dymu i tak przez chwilę a później...
Prosze o analize logów bo Passat zachowuje sie coraz gorzej STATYCZNE 000 003 004 011 BASSIC SETTING 000,001,003 004,007,013 014,019,023 DYNAMICZNE 001,001,002 001,004,008 001,010,011 POMOCY!! Problemy, bardzo Ciężko odpala, dymi na biało, brak mocy, sprawdźcie proszę 1) kąt wtrysku czy jest prawidłowy, (według mnie wynosi 255) 2)zawór egr,poniewaz...