witam moj problem polega natym iz gdy jezdzilem na wodzie wszystko bylo wporzadku kiedy teraz zalalem plynem na zime zaczela mi przeciekac znow zminielm na wode i wszystko wrocilo do normy czemu sie tak dzieje czary :)))
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
->chrupkus od 1986 czyli od wersji 125P ME, zaczęli montować silniki polonezowskie tzn AB i rzadziej AA, chłodnica miała wtedy wentylator elektryczny a nie na wałku pompy wody. Od tych wkładanych do polonezów różniły się kolektorem wydechowym i górnym mocowaniem alternatora. Prawdopodobnie równolegle montowali też stare silniki więc granica wiekowa...
Czujnik temperatury znajduje się na pompie wody.
Podczas wymiany pompy mechanik stwierdził że pasek i rolki są w takim stanie że niema konieczności ich wymieniać na nowe.Osobiście tego nie widziałem, raz że mechanik auto sam zabrał spod firmy i odprowadził a dwa to przy tym modelu Vito nie za bardzo widać ten pasek po otwarciu maski. Kolega Gerri sugeruje żeby podczas pracy silnika spryskać pasek...
Witam serdecznie. Otóż od pewnego czasu posiadam fiata 125p z silnikiem pojemności 1500. Auto jest ubezpieczone, ma przegląd jeszcze i robi głównie jako auto transportowe do przewożenia ciezkich rzeczy w bagażniku. Ostatnio jakieś 2 miesiące od zmiany cieczy chłodzącej z wody na płyn borygo eko(zielony) zaczęła przeciekać mi na łożysku pompa wody. Planuję...
Witam serdecznie, potrzebuję dowiedzieć się jaki model pompy wody montowany jest do samochodu Polonez Caro Plus GSI 2000 rok. Dziękuję. Silnik 1.6 GSI wtrysk wielopunktowy
dzis zobaczylem ze puszcza mi pompa wody czy da sie ja naprawic?czy trzeba nowa?i ile ona kosztuje
Witam miałem podobny problem z moim polonezem atu + i co sie okazało przede wszystkim woda w paliwie i to dużo jej tam było ale to nie koniec pompa mimo że pracowała dawała za niskie ciśnienie paliwa. Mechanik zdemontował pokrywę gażnika ponieważ mam 1 punktowy wtrysk i widzał czy paliwo podawane jest kroplami czy rozpylone,niestety były kropelki i...
Witam. Temat może i jest banalny ale trace glowe juz w tym wszystkim i potrzeba mi podpowiedzi. Samochód pracuje tylko na gazie i od jakiegoś czasu zaczął mi zamarzać parownik. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą za 15zł i przerobiłem podgrzewanie parownika. Zasilany jest teraz z miejsca gdzie idzie woda na nagrzewnice a powrót jest podłączony przy pompie...
Chłodnicę mam na 2 czujniki ale mam od nowości 1 wentylator. Kiedy miałem czujnik u dołu chłodnicy włączał mi się wentylator przy około 120 st C a wyłączał przy około 105 - 110 st C a jak dałem na górę to włącza się przy około 120 st C a wyłącza przy 85 st C (tak się dzieje jak zagrzałem samochód do włączenia się wentylatora i zaraz po włączeniu wyłączyłem...
Pomysł spoko,wiem,że takie blaszki zabezpieczają w fiacie klawiaturę zaworów.Na szrocie znajdziesz,bo nie wiem czy w tych czasach jest w sklepie,ale z tego co pamiętam w polonezach też tak było,bo tych aut nie robię od 10lat.
Do ropy pompa musi mieć uszczelnienia olejoodporne, a wątpię żę pompa wody takie ma. Moim zdaniem wodna się nie nadaje jak pisali poprzednicy a od hydrauliki daje za duże ciśnienie oryginalnie ma w podnośnikach zawór bezpieczeństwa.Najlepsza pompa z układu smarowania silnika nie ma tych wad a i wydajność wystarczająca. Podobno dobrze się sprawdza z...
No to kolego obserwój uważnie czy na połączeniu silnik - skrzynia biegów nie widać jest pojedyńczych kropli płynu po dłuższym postoju. Niestety by to sprawdzić trzeba się schylić i wczołgać pod auto :D. Lub też obserwój czy za pompą wody (między pompą a blokiem) nie widać jest wycieków. Popatrz też czy z boku od strony rozrusznika blok nie jest wilgotny....
Witam, posiadam poloneza j/w z 1999r, przebieg 80000 km. Wszystko z nim do pewnego czasu było ok, lecz któregoś pięknego dnia temperatura płynu chłodzącego zaczęła przekraczać 90°C, podczas jazdy praktycznie cały czas chodzi wentylator, dopiero chwilowa jazda na luzie pozwala schłodzić płyn do ok 92°C i wentylator się wyłącza. W samochodzie została...
Witam! Posiadam Poloneza Atu z 1997 roku - jednak jest to tak zwany "minus". Czyli karoseria, wnętrze wygląda dokładnie tak samo jak w Polonezach z 1996, 1995 a nawet 1994 roku. Poniżej zamieszczam zdjęcie pomocnicze. Problem polega na tym że podczas jazdy (po przejechaniu 14 kilometrów) słabo, ale jednak leci troszkę ciepłe powietrze z otworów 1 i...
Warto sprawdzić zaślepki w bloku.Potrafi się zrobić dziura jak po szpilce i będzie wciągać powietrze. ale nie na tyle żeby dawać objawy zapowietrzenia.Jedynie temp. grzania minimalnie spadnie.Wymieniłem 3 uszczelki zanim się znalazł winowajca. Brok z tyłu bloku(36mm). Taki sam jest pod pompą wody.Uszkodzenie jest na tyle wredne że nie widać wycieków,bo...
Kolego, co było pierwsze, na początku temperatura skoczyła do 130 stopni, czy pękł pasek klinowy, napędzający pompę wody? :-) Możliwe, że powodem, dla którego zużył się pasek był problem z pompą. Jednakże, w Polonezie, którego mam, po kilku tygodniach nieużywania staje alternator i trzeba go ruszyć żabką - inaczej pasek będzie się ślizgał na zablokowanym...
Jak bym dorabiał uszczelkę pod głowicę do poloneza to bym poprawił kanały wodne. Oryginalna uszczelka ma wszystkie kanały duże i jednakowe a powinny być stopniowane. Od strony pompy wody małe otworki i stopniowo coraz większe na końcu zostawiłbym oryginalne.
A jeszcze jedna sprawa, uszczelkę pod głowicą montować na silikon czy na sucho? Na sucho. Ludzie się nauczyli montować wszystko na sylikon a ten potem się odlepia i zatyka kanały olejowe lub doprowadza do uszkodzeń elementów. Tylko jak ten termostat zamontować? Może plastikowy kawałek rurki i w niej osadzić termostat i całość wstawić w rurkę dolotową...
jezeli szron na rurkach od parownika to oznacza ze plyn chlodzacy silnika cos niezbyt dobzrze krąży po instalacji a na pewno po parowniku :) moze ktorys przewod doprowadzajacy goracy plyn do parownika sie zagial albo przytkal, jezeli plynu jest wystarczajaco duzo w ukladzie i przewody sie nie pozatykaly to moze pompa wody juz nie daje rady. dobrze jakby...
Raczej tak - rozebralem obudowe rozrzadu i sprawdzilem wg ksiazki. Znaczniki na kolach walkow OK (In naprzeciwko Exhaust). Na dole na kole pompy wody tez znacznik pasowal. Pozdrawiam adamdn
Witam, Pomimo że już trochę wody upłynęło od czasu napisania o moim problemie, to winien jestem Wam informacje co i jak. Otóż samochód powędrował do serwisu autoryzowanego. Tam panowie fachowcy dzielnie zabrali się za rozbieranie silnika. Z ciekawości zajechałem na miejsce żeby zobaczyć jak to moje ustrojstwo wygląda od wewnątrz. Pan mechanik pokazał...
Masz skopany gaźnik, albo popękały Ci membrany podciśnieniowe albo ta guma pod gaźnikiem i bierze Ci lewe powietrze, miałem Wartburga 1.3 i pominąwszy wieczne problemy z wodą w zbiorniku, to jak się wziąłem i zregenerowałem ten gaźnik to wszystko idealnie działało. Wszystkie uszczelki papierowe dałem nowe i posmarowałem uszczelniaczem silikonowym, wymieniłem...
Filtr stożkowy sobie daruj, wydech - pewnie że możesz wymienić, zwłaszcza jak jest przerdzewiały ;) Chip tuning wolnossącego silnika sobie daruj, turbina - czemu nie, ale koszt tej modyfikacji przewyższy wartość samochodu, no i pewnie do 100kkm byś po takiej modyfikacji nie dojeździł. Poza tym zwiększenie mocy pociąga za sobą konieczność zmian w zawieszeniu...
albo pompa wody nie wytrzymała :) Pytanie czy dokonał pomiaru na zwiększonych obrotach .
Na 5 biegu, jadę 40km/h, obroty około 1100, gaz w piz_ _ i obroty idą z małym oporem ale pędzą ku końca. Chcę się dowiedzieć, czy mechanik nie chce mnie naciągnąć na nowe sprzęgło. Tak po za tematem, pompy wody w 126p były chyba w bisach, co nie?
Trzeba odkręcić koło pasowe na wale, te z którego jest przekazywany napęd na alternator i pompę wody, ta śruba zawsze mocno trzyma więc trzeba dużej siły aby ja odkręcić, następnie należy odkręcić pokrywę paska rozrządu. wymienić pasek i poskładać. Jeśli nie liczyć odkręcenia tej opornej śruby to cała operacja wymiany paska zajmuje max 30 min.
Parownik u Ciebie jest podłączony właściwie, jak ktoś w polcie wpina się z gazem w nagrzewnicę, to robi źle. Może z pompą wody coś nie halo?
Nie ma ssania w samochodach na wtrysku. Obroty są prawidłowe. w każdym caro plus na boschu po odpaleniu obroty idą na 1500 do czasu osiagniecia 60 stopni lub przygazówki odpowiada za to czujnik wkręcany w okolicy pompy wody
Opisze mój WC. Składa się z pompy akwariowej 600l/min, uszczelnionej silikonem, WB własnej konstrukcji (nie ma wydajniejszego fabrycznego) nagrzewnicy od poloneza i kilku rurek o srednicy wewnetrznej 8mm. Prędkośc wody w rurce około 4 obiegów na sekundę, widac po pęcherzykacj wody. Włączany przekażnikiem sterowanym z zasilacza ATX. Działa bardzo dobrze...
Witam serdecznie, mam coraz gorszy problem z polonezen, przeczytałem wszystkie posty ale zaden mi nie pasuje, probowałem tez niektore rozwiazania wprowadzic ale bez skutku. Opisze najpierw poloneza: 1995, wtrysk Abimexu, ma instalacje gazowa Lavato, co 10 000 wymiana oleju, filtrow, przewodow wn, swiec regulacja zaworow - po prostu wszystko na czas....
piec (do poldka starczy ThermoTopE, jest do 2L pojemności silnika) Pierwsze słyszę aby moc pieca dobierało się do pojemności silnika. filtr powietrza (ja zastosowałem stożek od skuterów 50cm) W żadnym fabrycznym ogrzewaniu nie ma filtra. pompa paliwa (specjalna "impulsowa", musi być oryginał od Webasto) Pompa nie jest specjalna. Standardowa do ogrzewań....
Dzisiaj padł mi silnik w moim trucku. Gdyby nie to że jesienią wymieniłem progi to pojaazd dzisiaj stałby na złomie a tak niestety szkoda. Silnik padł od pękniętej z tyłu metalowej rurki którą uciekał płyn chłodniczy. Niestety musiałem dojechać do celu wlewając przez około 25km 30 l wody. No ale to nieważne . Po przyciągnięciu do domu nawet odpalił...
Dziękuję wszystkim na forum ,którzy chcieli mi pomóc w tym problemie z pompą wody a najbardziej z rozrusznikiem ,w końcu oddechnołem z wielka ulgą bo w końcu dotarłem do sedna i głównej przyczyny z tym rozrusznikiem zrobiłem go i kręci jak trzeba i autko polonezik pali super i na paliwie i na gazie.Chce tylko jeszcze powiedzieć że czsem mała błachostka...
Polonez truck plus po 5 minutach gotuje płyn chłodnica zimna parownik ciepły nagrzewnica ciepła. Pomóżcie co to może być. Termostat, pompa, uszczelka pod głowicą? Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego widać przepływający płyn więc pompa wg mnie odpada. Czy jeśli jest uszkodzona uszczelka to chłodnica będzie lodowata? Pytam ponieważ nie mam garażu...
Po przeszukaniu forum w celu identyfikacji usterki nie znalazłem wyczerpjącego wytłumaczenia występującej usterki , choć dwie były bardzo zbliżone, a mianowicie: polonzez caro gli z instalacją gazową na monowtrysku boscha.Usterka jest "postępująca" czyli najpierw odczułem lekkie szarpanie podczas jazdy na benzynie , jałowe obroty utrzymywał bez problemu...
Polonez na wielopunktowym wtrysku. Na LPG wszystko ok,natomiast na bezynie nie wkreca siee na obroty i nierowno pracuje na wolnych obrotach,a powodem jest za uboga mieszanka. Sonda lambda,pompa paliwa,czujnik temperatury wody (ten dwu pinowy)-sa nowe! TPS sprawdzony multimetrem,jest ok,modul elektroniczny (GENERAL MOTORS) do ktorego doprowadzone jest...
Witam forumowiczów, otóż mam Poloneza z silnikiem 1.4 Rovera, mam problemy na zimnym silniku takie że, gdy odpalam rano na benzynie oczywiście to mi samochód gaśnie, szczególnie licho jest gdy jest -10 stopni na dworze, odpala bez problemu chodzi bardzo kulawo, wkręca się z oporami a gdy odjadę to praktycznie bez mocy ledwo jedzie, jak przełącze od...
Czujnik temperatury sa dwa lub jeden zalerzy od rodzaju wtrysku. Jeden to czujnik do którego podpinany jest tylko jeden przewód na zwykłą wsówke i jest on odpowiedzialny za wskazania temperatury na desce drugi to czujnik dający informacje do kompa sterujacego wtryskiem podpinany na złączke z dwoma przewodami oba są umieszczone przy termostacie nad pompa...
Zapewniam że mozna odpalić poldka na gazie nawet w -15 stopniowym mrozie Mój kumpel robi tak: Gotuje litr wody idzie odpalić autko. Jak zaskoczy otwiera maskę i polewając wrzątkiem ogrzewa parownik. Zwykle lejąc powoli ok minutę, po tym czasie silnik na tyle się rozgrzewa, że jest juz sam w stanie ogrzać parownik. metoda może nieco brutalna ale sprawdzona...
jezli zrobileś wszystko co zostało już napisane to mozesz jeszcze wypłukać układ płukaczem do układu chlodzenia jezeli nagrzewnica jest zabrudzona powinno być lepiej jeżeli dalej kiepsko grzeje to zamień węże w nagrzewnicy w komorze silnika. Uwaga płukając układ tym płynem istnieje ryzyko uszkodzenia pompy wody jeszcze osobiście mnie sie to nie zdażylo...
Z tego co się orientuję to kiepskie albo nawet brak ogrzewania może powodować siadająca uszczelka pod głowicą, nie wiem czemu, ale w kilku przypadkach ta teoria się sprawdziła. Warto też zwrócić uwagę na pompę wody, ale to jest rzadsza i dużo mniej spotykana usterka.
Włączam się, bo nie widzę końca tej dyskusji Miałem podobne objawy i oto jak je zwalczyłęm: były 2 sprawy: - w bagażniku, po lewej stronie, są takie plastikowe puszki, do pochłaniania par paliwa. ta bliżej tyłu auta, ma z boku taki zawór, w postaci czarnego kubka wielkości korka od dezodorantu lub pianki do golenia. W środku jest zawór kulkowy, trzeba...
Witam. Mam problem z Polonezem z 99roku na wielopunktowym wtrysku Boscha. Jest w nim zamontowana instalacja gazowa, która działa bez większych problemów. Już wcześniej mialem z nim klopoty, ale zawsze jakoś sobie radzilem, bo byly to usterki natury mechanicznej. Teraz Poldek mnie zagiął. Nie mam pojęcia co mu się stało, więc sądzę, że to coś z elektroniką,...
Wtam mam problem z poldasem.Po uruchomieniu na zimno wypalam szluga a woda ma już 90 stopni po czym zaczyna sadzić wode ze zbiorniczka wyrównawczego.Poszedłem na łatwiznę zmieniłem termostat:nie.dalej sprawdziłem pompę wody:nie.Zmieniłem nawet uszczelkę pod głowica jak bóg przykazał planowanie 0,25 mm fakt stare śruby,ale każda dobita na 7do8 kg/m i...
Sprawdź jeszcze jakie ciśnienie daje pompa paliwa. Generalnie użytkownicy aut z instalacjami LPG nie bardzo lubią mieć dużo benzyny w baku, a w ten sposób można bardzo szybko zajechać pompę paliwa. Dokładnie tak miałem u siebie. Auto przestało jeździć i odpalać na Pb. Nie przeszkadzało mi to. Dopiero jak się chłodno zrobiło, to był problem z odpalaniem...
po wlączeniu stacyjki w twojm poldku powinno byc słychać dwa załanczające się przekażniki jeden to pompa paliwa drugi to sterowanie silnika.często w poldku zdaża się ze do tych przekażników dostaje się woda
auto ma juz gaz 2 lata i nie bylo problemu . Problem jest z obiegiem do parownika nie dochodzi cieple powietrze . Przez parownik płynie woda a nie powietrze. A co do pompy to może byc prawdopodobne. Jak wygląda u ciebie grzanie w samochodzie. Szybko w środku robi się ciepło??
Witam, Winną całego zamieszania okazała się pompa obiegu wody, umieszczona na korpusie silnika obok altrernatora. Z zewnątrz wyglądało, że pompa pracuje. Kiedy ją rozebrałem była obluzowana i nie nadawała płynowi chłodzącemu jego właściwego obiegu. Dziękuję za wypowiedzi i pozdrawiam wszystkich, 'Elektrit' - jest OK, tak trzymać.
tak jak ktoś powiedział może też stacyjka ale: tam jest jeszcze jeden myk: nie wiem skąd ścieka woda do przekażników - tych nad nogami kierowcy i załatwia albo od wtrysku albo od pompy - też kilka przypadków było.... jednak ja zaczął bym od przemiennika poza tym w + jeszcze nie spotkałem abimexa, a mpi i bosch mają chyba identyczne przemienniki
Ja jeszcze wtrace swoje 3 grosze do postu cobrasa.Jestem bardzo ciekaw,jaka Ty masz pompke paliwa w tym Polonezie?Bo napewno nie firmy AC Rochester,tylko jakas chyba z kosmicznych materialow.Albo poprostu mylisz sie ,piszac,ze masz w baku 3,4 litry paliwa.Przy tej ilosci paliwa caly czas swieci ci sie kontrolka rezerwy.Paliwo w tej ilosci w baku jest...
Jeśli zostawisz samochód z małą ilością paliwa w zbiorniku, przy różnicy temperatur między nocą a dniem, na jego ściankach skrapla się woda, powodując jego korozję. Osad z korozji powoduje zapychanie się filtra, uszkodzenie pompy lub zapchanie dysz w gaźniku bądź wtryskiwaczy. Spróbuj zapalić na gazie...
Panowie!!! Dlaczego z prostej sprawy jaką jest uszczelka pod głowicą wychodzi prawie remont kapitalny silnika. to są bardzo dobre silniki jedyną wadą jaką mają to pompa wodna która przecieka i uszczelka pod głowicą jest tego nastepstwem. te silniki bez problemu kręcą po 200000 km i zadnych luzów na prowadnicach nigdy nie miałem. zrobiłem takich uszczelek...
Siemka. Jeżeli chodzi o tą pompę to wyjmij ją i sprawdź np w wodzie czy pompuje. A problem z akumulatorem też miałem w poldonie ale na to moze składać sie wiele czynników: wiek akumulatora, radio (mają takie podtrzymania pamięci ktore lubią pochłąniać energię), alarm, temperatura(zima). Nalepiej zmierzyc na postoju ile faktycznie bierze ci prądu. Jeżeli...
Co planujesz chłodzić? Jaki przepływ Cię interesuje? Kiedyś rozbierałem uszkodzoną pompkę paliwa w polonezie i wiem, że może ona pracować z wodą. Jeśli miałaby pracować dłużej niż kilkanaście minut to trzeba ją zanurzyć w czymś chłodnym (najlepiej w oleju). Silnik jest w zupełności odizolowany od przepływającej cieczy).
Zrób sobie test na CO2. Oleju w wodzie nie ma? Albo odwrotnie? Termostat wywalony praktycznie to jak? Nie masz go wcale a i tak się gotuje? Pompy nie musiałeś rozbierać, wystarczy, że odpalasz auto i odkręcasz odpowietrznik, wtedy sika albo nie.
U mnie jest tak ze górny sie robi ciepły,góra chłodnicy terz a chłodnica i dolny wąz zimny-to by wygladało na cały czas otwarty termostat...dobrze mówie??? Odwrotnie.Cały czas zamknięty. Dodano po 59 wy też zgłupiejecie totalnie po przeczytaniu.. Ja już zgłupiałem :D A tak serio:ze znanych mi przyczyn braku ogrzewania w samochodzie są: 1. zerwane linki,zablokowane...
Tak jak mówisz BOSH I SIEMENS Z NIEMIEC i serie które podałeś są ok. Tylko że najtańsza stoi ile ?? Znalazłem za 1tyś w promocji. Ale standard to cena lg czyli 1200pln. I dokładnie to chcę powiedzieć beko za 600 700 czy 900pln nie jest żal złomować. I możemy jeśli nie mamy dzieci co 5 lat zmieniać pralkę i w kosz. I wyjdzie to nas taniej. W dodatku...
To nie będzie wina termostatu, ponieważ: po kilku sekundach poziom płynu podniósł się do momentu, aż wylała się jakaś szklanka, po chwili opadł do minimum. winna będzie (najprawdopodobniej) pompa wody.
Obecnie mamCC700 a mialem Kadeta 1.2 84r,astre 1.6(100KM)92r,kadeta Gsi 2.0(130KM)90r i kilka polonezow,fiata125p,126p. Z pierwszego kadeta bylem zadowolony po przebiegu 350tys.sprzedalem,silnik naprawde trwaly z osprzetem juz gorzej wrecz tragedia,karoseria skorodowana na wszystkie strony,lacznie z peknieciem calej plyty podlogowej w poprzek.Astra,...
1) Termostat mozesz sprawdzic w garku z goraca woda ogrzewaj wode z termostatem ( tylko zeby termostat nie lezal na dnie zawies go np na kawalku druta i tzrymaj Jak sie otworzy to znaczy ze dziala jak nie to znaczy ze zepsuty Mozesz dokladniej okreslic temperature otwarcia wsadzajac termometr do wody i okreslajac temperature 2) Sprawdz czy ci dzila...
ten stary jednak był zepsuty, w sklepie nie potrafili mi takiego dosztukować, jedynie facet chciał mi wcisnąć od poloneza zimniejszy "ale musi sobie Pan przelutować" to mu podziękowałem, wkręciłem ten uruchamiający wentylator w stanie wrzenia. Z kolei ten wkręcany w głowicę dał mi z czerwoną zapewniając, że "na sete jest dobry do seicenta", jak się...
Ten patent z filtrem od wody i zaworem zwrotnym uważam jest super sam tak zrobiłem, tylko wszystko przed pompą na rurze ssącej, a pompa ta polska hydrauliczna patent pablo1521 Ta pompa to jakaś od poloneza tak, czy inna? A jaki silnik stosujecie do tej pompy?
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Co do części to najlepiej sprawdź bezpośrednio na Alledrogo. Typowe to np. wahacze, komplet sprzęgła,chłodnica, termostat,amortyzatory,pompa wody, komplet rozrządu itp. Opinie kierowców znajdziesz na: . Ja z tych co podałeś to bym brał pod uwagę: Opla astrę - dużo ich po naszych drogach jeździ i stąd części mogą/są/ być tanie albo F. focusa. Nie bierz...
jet jeszcze jedna opcja - powiedz tylko czysilnik bierze olej. jeżeli masz zużyte uszczelniacze zaworów na ciepłym silniku olej rzadszy przedostaje się koletorem ssącym do garów i parując w komorze spalania wypiera tlen niezbędny do procesu spalania przez co odpala dłużej, bo musi najpierw opary z oleju wydmuchnąć i dopiero zaskoczy. Jeżeli natomiast...
Pompa wody chodzi tutaj na łożysku ? Nie jest na tulejce ? Jakiej tulejce? Jak sobie to wyobrażasz? Szczerze to wydawało mi się to dziwne że pompa na tulejkach chodzi, ale inny zaprzyjaźniony mechanik raz wymieniał ojcu w polonezie ponoć tulejki ma pompie, więc jak tulejki to tulejki :D był przestawiony o 1 ząb To miałbyś brak mocy, spalanie, i inne...
Odrzuty fabryczne powiadasz... to co za osły tam siedzą, że sprzedają co leci? Nie osły, tylko te części wychodziły jako gatunek "pozaklasowy" - za niewielkie pieniądze, ale na zasadzie loterii - albo będzie dobre, albo nie. Dlaczego nie przemielą jeszcze raz tego szajsu tylko wrzucają na rynek co popadnie. Poczytaj o technologii ulepszania powierzchnii...
pompka z Poloneza zasilana przez 9V trafo z układem gretsa, obieg wody powolny wymuszony pompką z Poloneza. Działa przez wakacje jak grzeje mocno. Ta pompa to z spryskiwaczy czy paliwowa ? pozd. Slawek
Witaj ponownie :cry: Była nie była pompa paliwowa, temat przerabiany wielokrotnie. Na odległość porady :D Znalazłeś winowajce i nie mów, że nie usunąłeś usterki. :D Żartuje, przepraszam. Nie sprawdziłeś zasilania na kostce a szkoda, bo widzisz jest taki problem :D że to nie tedy ma wracać paliwo i nie jest dziwne, że nie mogłeś wdmuchnąć powietrza,...
Witam Was szanowni forumowicze. Mam zamiar w ciagu najblizszych 4 miesiecy zainstalowac 2 kolektory z goraca rurka. Oczywiscie w sprzedazy jest dostepna cala masa akcesorji do tego celu. Jednak zapewne jak kazdy z Was, patrze na koszty instalacji. Sprawa typowa jezeli chodzi o instalacje. Kolektor wypelniony np Petrygo. Pompa cyrkulacyjna i zbiornik...
Zrobiłem już podawanie oleju pompą polonezowską. Podejrzałem trochę z oryginalnych pieców na olej przepracowany. Z Pompy wywalamy dół aż do kół zębatych, na dno dajemy blachę ktora zaślepia dół pompy i jednocześnie stanowi jej podstawę do przykręcenia do zbiornika. W korpusie z boku i z góry wiercimy 2 otwory gwintujemy je i wkręcamy rurki, jedną łączymy...
Przed zamontowaniem pieca na paliwo stałe poproście spredawce o atest dopuszczający piec do pracy w układie zamkniętym.Ponieważ jestem instalatorem i wiem o tym , że z tym tematem są problemy. Żadnych atestów nie trzeba. Każdy kocioł musi mieć określone maksymalne ciśnienie robocze i montuje się taki właśnie zawór bezpieczeństwa. Jeśli kocioł nie ma...
Dzień dobry. Koleżanka kupiła samochód, w którym to jest problem a nie jest w stanie go zwrócić bo na tym straci z tego powodu, że na umowie zaniżono faktyczną cenę. Ale do rzeczy. Kiedy były mrozy było ok więc problem został zignorowany. Przed mrozami był problem z rozruchem kiedy np zadusiło się silnik. Kiedy były mrozy problemu nie było. Teraz problem...
A co z założeniem takiego samego COP dla pompy powietrznej pracującej w nocy i takiej która będzie pracować w dzień. Przecież różnica temperatur wynosi około 10 stopni C. Ta tabelka tylko przybliża koszty energii zużytej do ogrzewania domu. Wychodzi na to, że i Ty się nie znasz bo mojemu sąsiadowi tyłek przymarzał właśnie w nocy. Dziwny zbieg okoliczności....
Wroce jeszcze na chwile do peltierow jakby kto kolwiek mial watpliwosci co do tego chlodzenia. Znalazlem temat na elektrodzie ktory byl walkowany od chyba 3 lat i postanowilem sprawdzic. Otoz bawie sie tym od maja. Zakupilem petiera 89W, zasilam go zasilaczem od kompa (wiem ze lepsze by bylo trafo ale nie mam). Do tego blok wodny, rurki, zbiornik cieczy...
Montując instalacje na parę nie zarzuciłem OR. Uwzględnienie waszych sugestii wymaga czasu, bo trasy robię około raz w tygodniu, a na odcinku 10km nie da się uruchomić pary i dodatkowo zaobserwować efektu. (at)lelek_der-1 Mój eksperyment odbywa się na mieszance 50%OR+50%ON+para, bo większe oszczędności są lepsze niż mniejsze oszczędności. (at)sajmon25...
Chciałem zaprezentować silnik turbinowy, który zbudowałem na bazie turbosprężarki z silnika Fiata Ducato 1.9 TDI. Silnik jest zbudowany z części, które miałem dostępne lub ewentualnie kupione zostały na złomowcu. Stelaż pospawał mi kolega, a komora spalania została zrobiona w zaprzyjaźnionym warsztacie :D. Do zbudowania tego silnika zainspirowała mnie...
Trochę myślę od jakiegoś czasu nad takim rozwianiem. I mam kilka myśli jeszcze nieuczesanych. Jedna opcja to stary diesel. Jakiś klekot coś na kształt XUD9 nie specjalnie jest chyba sens pakować się w cokolwiek nowszego. I jazda na "byleczym" co wychodzi aktualnie tanio uwzględniając w to jakieś "miksy Panoramixa" oraz olej opałowy. Tak trzeba kombinować...
Witam, Z podobnym problemem spotkałem się w Polonezie z 97 roku, wtrysk jednopunktowy Boscha, chłodnica także z dwoma czujnikami. Objawy były takie, że podczas upałów grzał się niesamowicie (od ciśnienia pękł zbiorniczek wyrównawczy i nagrzewnica puściła). Podejrzewałem pompę wodną lecz źródłem problemów okazał się termostat. Zablokował się w pozycji...
Kolektor powietrzny miałem zamiar zbudować zanim potrzebny był daszek, który stał się potem kolektorem. Tak, więc wszystko było przemyślane zanim …… :idea: Potrzebowałem kawałka dachu przedłużającego już istniejący dach, więc zrobiłem tak: położyłem krokwie wsparte na murłacie, a górą połączyłem je z istniejącymi krokwiami. Potem od dołu...
do tego dołóż, gdyby miała lepsze hamulce, gdyby miała jakiś sensowny silnik, gdyby miała jakieś wygłuszenie, gdyby prowadziła się lepiej niż ponton, gdyby miała wygodne siedzenia i jeszcze kilka innych gdyby Mam nieodparte wrażenie, że jedyna Astra jaką jeździłeś, to szrot jakiś był totalny. Hamulce miały zupełnie niezłe, silniki jak nie skatowane...