forum elektroda, elektronika

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Zaloguj



pradnice wiatraka

Znaleziono 20 wyników na elektroda.pl: pradnice wiatraka
Podstawowa forma zapytania: prądnica wiatrak
Forum elektroda.pl Strona Główna

Budowa wiatraka. Prądnica KOMELU. Jaki jest wirnik? Stojan.

Prądnice firmy Komel są zbudowane z obudów silników asynchronicznych klatkowych, ale zamiast wirnika klatkowego mają na wirniku magnesy neodymowe,a pradnice te są produkowane na idwidualne zamuwienie. Mam więcej wiadimiści na ten temat bo byłem osobiście w tej firmie której siedziba mieści się w Katowicach...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 14 Sty 2007 20:54 :: stx1 :: Odpowiedzi: 1 :: Wyświetleń: 3331

jaka pradnice i grzaleczke do malej wiatrowni?

witam mam zamiar zbudowac maly wiatrak wytwarzajcy prad. szukalem juz roznych pradnic i znalazlem tylko na prad trojfazowy w cenach od 2800!! Dopiero zaczynam "walke z wiatrakami" :) wiec poszukuje na poczatek czegos mniejszego. Myslalem nad alternatorem np. od poloneza caro (maja w zaleznosci od...
Inne Serwis :: 03 Sty 2008 16:14 :: AAnnddrrzzeejj :: Odpowiedzi: 22 :: Wyświetleń: 8178

problem z ladowaniem akumulatora przez pradnice!

Małe obliczenie: Aby produkować moc 7kW z wiatraka, przy prędkości wiatru 10m/sek, średnica tego wiatraka musi być > 6,8m. Ten sam wiatrak przy wietrze o prędkości 4m/sek da tylko 448W, a przy wietrze o prędkości 2,5m/sek - już tylko 110W. Wiatrów o prędkości 10m/sek w Polsce jest kilkadziesiąt godzin...
Początkujący Ogólny :: 06 Maj 2009 11:28 :: adrian576 :: Odpowiedzi: 19 :: Wyświetleń: 1376

Sterownik wiatraka(pradnicy)

Witam, orientuje sie ktos w jaki sposob podlaczyc ten sterownik pod wiatrak(pradnice) licze na dokladny opis tzn. czy powinien byc przed nim regulator napiecia i na jakiej zasadzie dziala sztuczne obciazenie czy zalacza sie po naladowaniu akumulatora? itp.
Inne Serwis :: 23 Cze 2009 21:58 :: rumcajs25 :: Odpowiedzi: 0 :: Wyświetleń: 525

Jak zbudowac pradnice na wiatr?

Witam temat już był użyj przycisku szukaj wpisz słowa: wiatrak elektrownia. tu masz link Pozdrawiam
Ogólny Techniczny :: 26 Paź 2007 19:49 :: Wojtik :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 4160

Przetwornice 12/220V

Ja chce i raczej wykorzystam pompe kawitacyjna tylko nie wiem czy np. napedzac jej silnik z akumulatora czy z wiatraka. Lepiej chyba z akumulatora a wiatrak by tylko doladowywal akumulator. Chcialbym zastosowac pradnice z samochodu do zamiany energii mech. na elektryczna z wiatraka. A tak wogóle to te...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 28 Sty 2009 02:38 :: czarq :: Odpowiedzi: 72 :: Wyświetleń: 31602

baterie słoneczne + wifi + magazynowanie energii

mcz1! Sprawność samego ogniwa słonecznego jest ok. 10%. Jeżeli z tego chcesz napędzać wiatrak, to jego sprawność jest - powiedzmy 50%, tym "wiatrem" napędzasz co? - następny wiatrak (o sprawności <50%), a on napędza pradnice o sprawnosci 80% - w rezultacie zamiast 10% wprost z energii słonecznej...
Sieci, Internet :: 04 Kwi 2006 11:55 :: forestx :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 3467

Prądnica - minimalne obroty

Witam, Mam do Was pytanie mianowicie: Czy pradnice od agreagatow pradotworczych maja jakas minimalna granice obrotow przy ktorych zaczynaja wytwarzac prad? Planuje zakup pradnicy na napiecie stale 24-36V wytworzonej jescze w Zwiazku Radzieckim. Z tego co mi opowiadal o niej znajomy, gdy w silniku agregatu...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 28 Lut 2009 14:27 :: Rzuuf :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 3814

Inteligentny dom - szukam więcej pomysłów

Duza ilosc komputerow prawdopodobnie podniesie tylko awaryjnosc i stopien komplikacji poza tym niczego nie poprawi. Proponowal bym 2 komputery z czego jeden tylko po to zeby serwisant mial czas postawic ten pierwszy kiedy nawali. Do napedzania wentylatora ja potrzebuje ok 20W ile nagrzejesz grzejnikiem...
Automatyka domów jednorodzinnych i mieszkań. :: 11 Gru 2012 19:08 :: 245292 :: Odpowiedzi: 234 :: Wyświetleń: 99996

jak przerobić silnik na prądnice

ta pradnice z wiatrakiem chcialem zalozyc na dachu swojego domu do tego nie potrzeba bzdurnych pozwoleni jakich wymagaja nasi bzdurni urzednicy i politycy to tak na marginesie, czesci ktore beda potrzebne przyniesie mi ojciec z zajezdni tramwajowej czy ktos wie gdzie mozna szukac schematow opisow itp...
Inne Serwis :: 23 Lis 2004 17:52 :: jaronow :: Odpowiedzi: 10 :: Wyświetleń: 1719

Domowa elektrownia. Opinie. Zasilanie do domu z rzeczki.

witam ja powiem tak.... mam kumpla ktory na polu postawil wieze 14-sto metrowa i na niej pradnice 20 kw do tego 3 skrzydla po 7 metrow i wszystko pieknie ladnie chodzi.oczywiscie trwalo to dlugo sam fundament musial sie rok sezonowac ale stoi... jak z urzedami to niewiem natomiast czesc produkowanej...
Energia Odnawialna :: 21 Lip 2008 12:13 :: Gość :: Odpowiedzi: 15 :: Wyświetleń: 8512

czy dwanaście V to mało czy dużo

Adaś - chodzi mi o link: tylko kilka opisów wolnoobrotowych prądnic, a gdybym znał link do tego tematu na elce uniknąłbym 90% błedów które wtedy popełniłem. Przeróbka silnika asynchronicznego na pradnice synchroniczną (bezszczotkową) jest opisywana (w temacie) wielokrotnie. Link: "silnik od pralki"...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 23 Paź 2006 16:10 :: AdamSQN :: Odpowiedzi: 19 :: Wyświetleń: 8523

Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.1 (Archiwum)

[quote="janzi"] A ja przed chwilą postawiłem wiatrak,jest to wielopłatowiec 24 łopaty i 2m średnicy.Prądnica to przerobiony alternator prezent od Wojtka32'pracuje na przekładni 1:10. Ja równiez mam wiatrak o średnicy 2m tylko ze 6 łopata ale zastosowałem pradnice od Fiata 126, chce zmienic na alternator...
Energia Odnawialna :: 26 Sty 2009 19:25 :: Akrzy74 :: Odpowiedzi: 12805 :: Wyświetleń: 4101416

Elektrownia wodna - fizyka

Witam jestem poczatkujacy i moim zadaniem jest zrobienie elektrowni wodnej tzn ma lac sie woda na np wiatrak ktory napedzi pradnice i beda swiecily sie diody ... jak to zrobic w sensie czy ma ktos pomysl na wyglad czy tez zdjecia? i jak dokladnie to zrobic .....prosz eo pomoc mam tylko czas do 20 marca...
Początkujący Ogólny :: 11 Mar 2009 19:59 :: volcan :: Odpowiedzi: 3 :: Wyświetleń: 726

ladowanie akumulatorow pradnica/ problem

ta pradnica jest z agregatu pradotworczego honda 7700. znajomy robi takie wiatraki i mowil ze spokojnie zbuduje taki wiatrak ze zasili te pradnice a on juz troche w tym robi wiec chyba wie co mowi. chce zastosowac 3 akum. 2 po 20ah i 1 40ah a te akumulatory polaczyc szeregowo by dawalu napiecie 36V...
Początkujący Ogólny :: 19 Mar 2009 09:24 :: adrian576 :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 2265

Elektrownia Wiatrowa budowa domowym sposobem cz.2 (Archiwum)

Nawet przezwojona prądnica ma tylko jeden zakres napięcia.Przetwarzanie się sprawdziło w praktyce.Wokoło pełno transformatorów.Pradnice w elektrowniach tylko wysokonapięciowe.Cała transmisja na duże odległości to potężne kV.Odbiorniki są zróżnicowane ( nie tylko na 230 V) i z tego trzeba jednocześnie...
Energia Odnawialna :: 05 Mar 2011 11:02 :: Kwazor :: Odpowiedzi: 4163 :: Wyświetleń: 1278562

Budowa elektrowni wiatrowej-aerodynamika,mechanika,przep

Witam. Od jakiegoś czasu interesuję się wszystkim co związane z pozyskiwaniem energi elektrycznej z "powietrza". Po lektórze wątków na elektrodzie i paru innych stronach, udało mi się w wolnym czasie popelnic taką oto konstrukcję: [youtube][/youtube] Jest to wiatrak typu savonius, wyposarzony w...
Energia Odnawialna :: 06 Gru 2014 19:13 :: mapek_sz :: Odpowiedzi: 2296 :: Wyświetleń: 708712

Szukam Rozrusznika do Ciągnika TZ4K14.

niemam bladego pojecia u mnie zostal sam wiatrak pradnice ktos wymontowal a ja zalozylem alternator od korsy z malym tuningiem ale zalozony i dziala jutro sie dowiem u znajomego ile taki numer kosztuje .jak bym widzial jak wyglada orginal to moze bym ja cos wymodzil wstaw jak mozesz jakies foto to moze...
Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki :: 10 Sty 2012 12:50 :: maly traktor :: Odpowiedzi: 19 :: Wyświetleń: 4063

Alternatywne źródła energii

W przypadku takiego wiatraka to przy polskich wiatrach może być problem z uzyskaniem 750 obrotów na minutę więc zastosowanie przekładni prasowej lub zebatkowej byłoby konieczne. tylko osadzić na łożyskach i jest. A w przypadku magazynowania i przetwarzania takiego prądu na 230v to jak to wygląda? Z...
Energia Odnawialna :: 27 Sty 2014 10:16 :: retrofood :: Odpowiedzi: 21 :: Wyświetleń: 1716

Budowa małej elektrowni wiatrowej domowym sposobem cz. 3

Mam pytanie do kol. JESIOTR1, bo siedzi w tym temacie dość dlugo i z konkretnymi wynikami. Co sądzisz o silnkikach od pralek tzw. "direct drive" (silniki invertorowe), czy nadają się do wiatraków i czy są jakieś przeciwwskazania, lub jakieś cechy konstrukcyjne, które czynią je mało efektywnymi jako...
Energia Odnawialna :: 13 Gru 2014 19:32 :: maniek150215 :: Odpowiedzi: 3396 :: Wyświetleń: 806865



Strona 1 z 1
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Ostatnio szukano: compaq litery accord kontrolka check czujnik polozenia walu zaprogramować kluczyk fiat centralny zamek carisma prosty wzmacniacz tranzystorach nissan radio secure lenovo wifi układy scalone odpowiedniki kamery monitoring
Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Strona używa cookies - informacje || Reklama || Kontakt


Powered by phpBB © phpBB Group