Witam mam mały problem z wyborem prostownika Przeglądając allegro znalazłem dwa moim zdaniem interesujące modele tylko teraz nie wiem który wybrać: pierwszy PowerMat pm-cd-rwp 50 z rozruchem 200a prąd ładowania 50a drugi Magnum Agri 50 ładowanie 50a bez rozruchu trzeci Bk 300 produkcji Kukla Prostownik ma służyć do ładowania akumulatorów samochodowych(z...
Od jakichś 20lat posiadam prostownik rozruchowy, który jest za "mocny". Poprostu autor tego urządzenia przekombinował i na kablach było 17-19v. Jak zmierzone z obciążeniem, czy bez? Mierzone na akumulatorze bez rozrusznika. Po prostu gotuje akumulator. Jednofazowe urządznie jest "niezdrowe"(pulsacja prądu) dla auta z elektroniką. Czyli KAŻDEGO. Powtarzam...
W pracy mam taką krowę 300Ah do odpalania aut. Zamiast prostownika rozruchowego. Kable 50mm kw, tylko metrowe. Krokodyle gorsze niż imadło ale lepsze jak mors i co? I pusty diesel potrafi ziewnąć zanim pokręci. Jak już napisano, kable " pożyczaki" nie służą do zasilania rozrusznika a tylko do podładowania akumulatora.
Z tym transformatorem do maluch to nie żart poważnie coś takiego zrobiłem , ale tam były same mostki prostownicze żadnych mosfetów!. Transformator był od jakiegoś starego komputera z 32 calowymi stacjami dysków elastycznych!!!. Ten prostownik do którego link podałem musi działać z akumulatorem w miarę dobrym , to tylko wspomaga akumulator!. Natomiast...
Witam , zrobiłem kiedyś prostownik rozruchowy ze spawarki kupionej na allegro. Spawarka 300A - Powerbosh. Prostownik ma na wyjściu około 26 V. Zrobiłem go w ten sposób że gdy przełącznik przestawię na wartość 380 V a zasilam 220 V to na wyjściu było około 28 V (a gdy przełącze przełącznik na 220 V to jest na wyjściu około 56V)- dodałem aby mostek Greatza...
Schizma..Prostownik zrobiony ok. wszystkie 3 fazowe urz. cieszą sie dużą sprawnością Ale we wczesniejszych wypowiedziach wkradło się parę niescisłości; 1.widze 2 wenylatory-gdzie wlot powietrza? 2.mowa o prądzie rozruchu 300A-czym zmierzona? 1. Zdjęcia były robione przed zamknięciem obudowy, oczywiście WYLOT powietrza (wentylatory wdmuchują powietrze...
Urządzenie z [url=]tego linku działa i naprawdę daje te 300A. Tam o ile dobrze pamiętam jest trafo 3fazowe napięcie wyjściowe regulowane tyrystorami(przynajmniej wersja sprzed~15 lat taka była). Transformator nie musi być wielki i ciężki, wystarczy wziąć spawarke invertorową do ręki. Pozdrowienia
5A życzę powodzenia. :D 5A było gdyż aku był naładowany. A nawet gdyby było 5A i mając aku 55Ah to jest ok. Jeśli Ty ładujesz notorycznie aku 10-12A prądem to ja ci życzę powodzenia. Chyba, że masz aku około 100-120Ah, ale jakie są dla aut z silnikami diesla o dużej pojemności. Pewnie napiszesz, że ty takiego masz hehe.. Ponadto prostowniki rozruchowe...
Widze że dyskusja sie toczy. Po pierwsze zasilanie tylko dwufazowe. Po drugie 2 styczniki załatwi problem rozruchu na dobre. Co do prostownika 4 diody 300A powinny wystarczyć. Uzwojenia rozłożone po całej długości rdzenia oczywiście. Mam 10kVA i wiem ile ciągnie z sieci i co potrafi, rzadko używam, mniejszym odpalam wszystko co padnie i na nim też wjeżdżam...
Wiem że 6 diód podraża koszty ale nie znam innego prostszego sposobu na zabezpieczenie przed odwrotnym podłączeniem (bez nadmiaru skomplikowanej elektroniki). 1 Dioda, 1 przekaźnik. Mam zasilacz 147A - 2,5Kg Mam prostownik 300A 160kg Takie porównanie.
Silnik diesla może brać 300A a nawet dużo więcej.Więc tylko jako wspomaganie, akumulatora po uprzednim doładowaniu.nie piszesz jaki to diesel?
Ale piszecie głupoty. Po pierwsze prostowniki rozruchowe mają napięcie około 13V i nie służą do ładowania lecz do awaryjnego rozruchu. Ma on na zadanie dostarczyć duży prąd do rozrusznika czasem przekraczający wartość 300A co spowodowane jest dużymi oporami zimnego silnika zwłaszcza w zimę. Tu trzeba pamiętać ze sprawność takiego prostownika nie określa...
Ten przekaźnik z linku będzie na pewno za słaby,ja bym już został przy tym z golfa tym bardziej że go jeż masz.Można jeszcze rozważyć zastosowanie tyrystora 200-300A/50V z jakiejś spawarki jak byś miał z rozbiórki.
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Na obudowie pisze: prostownik rozruchowy 300A na zdjęciach trzy diody 5A połaczone równolegle. Czy ten prostownik ma też inne diody ? Na obudowie pisze 300A, ale jeden bezpiecznik ma już tylko 10A, a drugi 20A. W dolnej części drugiego zdjęcia widać, drugi taki zespół diod. Możliwe, że producent w ten sposób zbudował cały mostek Graetza.
Witam, Posiadam prostownik rozruchowy [url=]"Starter 640" (zdjęcie tablicy) Niestety nie działa wcale amperomierz (wskazówka jest zawsze na 0) Przeglądałem już sklepy i internetowe i udało mi się namierzyć taki amperomierz, ale jego cena to około 100zł ..... Czy mogę zastosować [url=]jakiś zamiennik, np taki ? Oryginalny amperomierz przy przełączeniu...
? Polecam coś takiego. Cena wyższa ale stosunek jakości do ceny super. I nie zawiera słowa mikroprocesor!
Dzień dobry. Potrzebuje kupić prostownik na 24V z rozruchem, który ruszy mi samochody ciężarowe. Za bardzo się na tym nie znam. I teraz sprawa do specjalistów, jak to jest z tym rozruchem... przeszperałem trochę internet i znalazłem np. taki wątek: w którym ktoś wydający się posiadać wiedzę pisze: Cytat: Prostownik 300A odpali silnik nawet bez akumulatora....
czyli przy obrotach nominalnych będzie potrzebował ok 300A. Pewno tak, ale najpierw, np przy -20st. musi ruszyć z miejsca- ja to wiem, jaki wtedy płynie prąd. Praktycznie zwarciowy. Więc nie jest tak halo z tymi amperami, w impulsie potrafi to być 1000A, nie jest to możliwe do uzyskania z prostownika 300A. Czym innym jest wspomaganie baterii. W firmie...
Witam! Zarówno regulacja, jak i stabilizacja takiego zasilacza jest zbędna dla zastosowań, które wymieniasz. Przecież instalacje samochodowe pracują tylko na 3 napięciach; 6V, 12V albo 24V. Nie spotkałem jeszcze samochodu, w którym by było napięcie nominalne instalacji np. 9V lub 16V, więc po co chcesz sobie komplikować życie? Najprostsze i najtańsze...
Jeśli jest tak jak napisałeś to wystarczy dowolny prostownik nawet z marketu w okolicach 100-150 PLN dający prąd ok 5-7A choć warto poszukać takiego ze wskaźnikiem i regulacją prądu. Akumulator naładujsz nim przy standardowym podłączeniu (prąd 0,1/C przez 10-12h). Krótkie podłaczenie (15-30 min) przed zapalaniem auta przy dobrym akumulatorze też będzie...
No tak jak wspomniałem, to ciągłe bicie piany.Alternator,jaki-100 A,czy 50 ,wymusza moc zainstalowana na pokładzie ,aby zapewnić w każdych warunkach ładowanie-autobus może mieć alternator 300A akurat nie wiem jakie są maksymalne,ale nie chcę wiedzieć, bo idzie tylko o istotę tematu. Każdy chyba siedział w autobusie turystycznym i wie o co chodzi,widzę...
Witam Zaczyna się sezon zimowy i pewnie nie jedna osoba myśli o zakupie urządzenia rozruchowego (tzw. prostownika z rozruchem). Na rynku jest wiele urządzeń tego typu, ja znalazłem ofertę firmy "X": DINAMIK 340 230V, ładowanie: 45A, rozruch: 300A, 12/24V DINAMIK 440 230V, ładowanie: 60A, rozruch: 400A, 12/24V DINAMIK 540 230V, ładowanie: 75A, rozruch:...
kszumek to twoje urządzenie zasilane jest 230V czy 3-fazowo? 60A ciągłego prądu a chwilowego? Diody na jaki są prąd? Napisałeś, że odpalałeś C-360 ale ze standardowym rozrusznikiem czy planetarnym. I na koniec, kondycja akumulatora w C-360 bo chyba bez akumulatora to byś tym sprzętem tego nie odpalił... Nie mogę zrobić regulacji na odczepach z 2 powodów:...
Prąd rozruchowy pojazdu to około 300A i więcej. Jak na 20A uruchomić silnik? Na prostownik wystarczy.
Mnie też interesuje temat zasilacza rozruchowego, w niedalekiej przyszłości na pewno coś takiego popełnię. Ponieważ siedzę trochę w przetwornicach i zasilaczach impulsowych, będzie to niewielkie i zarazem lekkie źródło prądu. Myślę, że parametry 14V/300A przy zasilaniu ~230V będą wystarczające do większości zastosowań, bez ryzyka spalenia delikatnej...
Patrząc od tej strony wybrane napięcie chyba nie powinno robić tak dużej różnicy. Rozładowania prądem 48V x 25A czy 12V x 100A pewnie nie zajmie dokładnie tyle samo, ale na pewno będzie to czas zbliżony. Miarą wielkości prądu jest Amper, często można spotkać sie z powiedzeniem, że to prąd zabija a nie wysokie napięcie. Dlatego w przesyle energii elektrycznej...
Witam serdecznie . Mam taką sprawę. Potrzebuje wykonać lub zakupić źródło zasilania do wyciągarki samochodowej zasilanej 12V o prądzie 300A. Ma ona służyć do podnoszenia mostu zwodzonego o wadze ok 2.2t. Czas rozwijania 15 m liny stalowej będzie wynosił ok 5min. Czy mogę zastosować automaty/prostownika z funkcją rozruchową?
Szanowni Elektronicy! Pomysły macie interesujące. Problem polega na tym, że rozrusznik potrzebuje prąd rzędu 300-500 A. Zależy od pojazdu i rozrusznika. Nie ma szans aby zasilacze impulsowe działały poprawnie Ale należy też pamiętać że pod obciązeniem 500A na zwykłych akumulatorach napięcie spada do około 8V. Te zasialcze mogą dostarczać 200-300A przy...
Słuchaj mieszkasz w okolicach Sanoka. Na pewno są tam gdzieś różni Rosjanie/Ukraińcy. Może oni Ci będą coś w stanie załatwić? U mnie w Krośnie jest ich bardzo duzo na "zielonym rynku" Ostatnio kupowałem od jednego diody 300A do spawarki. Za 4 sztuki dałem 2 flaszki. Może i Tobie się uda? Musisz spróbować. Jak mieszkasz niedaleko Autosanu, upadającego...
Witam szanownych kolegów Zaczynam budowę swojego migomatu. Zgromadziłem już prawie wszystkie niezbędne klamoty (transformator główny, tyrystory i diody pastylkowe 250-300A wraz z radiatorami, fabryczny podajnik drutu, boczniki prądowe, rdzeń na dławik) z wyjątkiem uchwytu, butli i reduktora ale to zostawiam na koniec. Zacznę może od transformatora który...
Jaki jest prąd jałowy tego transformatora? Transformator ma kilka odczepów na uzwojeniu pierwotnym. Na najdłuższym odczepie , a więc na tym na którym napięcie wyjściowe będzie najniższe prąd jałowy wynosi 150mA. Na uzwojeniu głównym bez dodatkowego odczepu czyli na maksymalnym napięciu wyjściowym prąd jałowy to 0.7A To zamiast rezystora rozruchowego...
Dolewam wody do cel w aku i stawiam go pod prostownik. Musze go doladowac i zobaczyc co sie bedzie wtedy dzialo.Akumulator ma 45 ah i 300a pradu rozruchowego. Wiem ze napewno przy probie rozruchu stuka cos przy silniku. Slychac wyraznie stukanie i kontrolki lekko przygasaja. Wczesniej tego nie bylo i silnik odpalal bez wiekszych problemow. Napiecia...
Dobór aku to 2 parametry: prąd rozruchowy i pojemność. Rozruchowy - tak w uproszczeniu, większy silnik to większy prąd, za to jeszcze większy silnik ale np 2 garki więcej to prąd nieco mniejszy. Tu możesz mieć rację że "zapotrzebowanie na energie do rozruchu przy 1,6 a 1,8T jest takie samo, a może i takie samo co przy 1,4" bo twoje 1.8T jest nieco odprężone....