Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie (woltomierz na klemy akumulatora przy wyłączonym silniku...
Widziałem kiedyś auto, gdzie po odpaleniu silnika prędkościomierz od razu skakał na 20 km/h. W miarę dodawania gazu wartość rosła, działał jak obrotomierz. Długo nie można było dojść o co biega. W końcu okazało się, że po zdjęciu paska z alternatora problem znika. Jedna z diod musiała być uwalona, bo jak auto podpięto pod oscyloskop to napięcie oscylowało...
Witam Pare dni temu w samochodzie mojej żony zaczął piszczeć alternator. Alternator zdemontowałem i zaniosłem do mechanika w celu wymiany łożysk. Po wymianie łożysk pisk pozostał. Po przeglądnieciu postów na elektrodzie i po konstultacji z innym mechanikiem padła diagnoza - uszkodzona dioda prostownicza - pisk "elektryczny" do wymiany mostek. Kupiłem...
Witam mam problem jak w temacie. Wymieniłem sobie licznik na poliftowy z FIS i wszystko działa ok poza wzbudzaniem się alternatora. Najczęściej po zapaleniu auta nadal pali się kontrolka ładowania na liczniku i trzeba dodać gazu tak do 1500 rpm żeby zgasła, czasami gaśnie od razu ale to tak raz na 3 odpalenia. Alternator to oryginał bosch nie regenerowany...
Witam! Na żadnym schemacie nie mogę dojść jak przebiega przewód wzbudzenia alternatora czyli od "żarówki" ładowania. W liczniku nie ma wcale kontrolki a alternator nie dostaje prądu wzbudzenia. Po podmianie licznika to samo po podaniu sztucznego wzbudzenia wstaje idealnie. Czy to licznik podaje prąd wzbudzenia? Bo tu jest dioda to raczej za mało prądu,...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
szczotki alternatorów, szczególnie SVX7, niestety kończyły się stosunkowo szybko, nawet przy wymienionym i przetoczonym pierścieniu Ja nawet polerować próbowałem, ze średnim skutkiem - szczotki to loteria. Zbyt miękkie same się wytrą, zbyt twarde spiłują pierścienie - nie wiem od czego to zależy. Przy oryginale z reguły masz do wyrzucenia i kikuty...
308 (T7) HATCHBACK 5DRZW 1.4 i 16v VVT 95 BVM 5 Charakterystyki pojazdu Model308 (T7) Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)11469 89 1 0909 Data Początku Gwarancji30.04.2008 Numer seryjny silnika10 FGAD 0277429 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308...
Taki oto przebieg mam mierząc cęgami (1A/10mV) na kablu z alternatora do Aku. Czy jest prawidłowy?
odnosnie zazacej kontrolni to polecam sprawdzic pulsacje na oscyloskopie, przebiegi powiedza co jest zle z alternatorem
Może łapiesz zakłócenia indukcyjnie? Podłącz audio pod OSOBNY drugi aku i odpal silnik. Jeśli nie pomoże to znaczy że trzeba ekranować lub zmienić przebieg przewodów.
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
czy ten alternator napędzany jest kołem ze sprzęgłem? już sobie sprawdziłem, że nie. sprawdziłbym izolacje stojana, oraz przebieg prądu ładowania.
Auto ma 9 lat przejechane 128 kkm - przebieg oryginalny. Alternator to Denso, tyle udało mi się zobaczyć będąc pod autem. Podpięcie kabla rozruchowego do obudowy alternatora i akumulatora niezły pomysł spróbuje dziś tak zrobić pod warunkiem że od góry komory tam się dostanę.
A wiec tak po kolei wskazówki w tych autach wariują zawsze przy niskim stanie naładowania akumulatora. Przeważnie mozna to zaobserwowac po przekręceniu kluczyka na zaplon. Czasami obrotomierz zostaje zawieszony wtedy w max położeniu. Nic prostszego demontujemy zegary-licznik jak kto woli i przekręcamy do góry nogami po powrocie wskazówki na swoje miejsce...
Witam ! chciałbym kupić oscyloskop podłączany do PC-ta ,znalazłem na allegro dwa a chciałbym używać go do diagnozy alternatorów a w przyszłości coś więcej wiadomo człowiek się rozwija. Proszę o rade jaki wybrać oraz skąd wziąść przykładowe wykresy przebiegów.
Witam, prosze o pomoc w ogarnieciu tematu alternatorow Denso 120A i 150A montowanych w Focusach II z silnikami PSA(francuzy) 1,6 i 2,0 TDCI. Sa takze montowane w Mazdach i Volvo. Cena tych urzadzen jest kosmiczna, a dostepnosc podzespolow mizerna. Padaja jak muchy po malych przebiegach. Sprawe dodatkowo komplikuje zastosowanie multiregulatora('gada'...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
Witam. Od jakiegoś czasu męczy mnie albo pompa wspomagania lub alternator. 5 mechaników słuchało, przykładalo stetoskopy, rurki do ucha itd. Wszyscy mówili pompa wspomagania. Zaryzykowałem i kupiłem używkę po wymianie, ten sam dziwęk. Nic sie nie zmieniło. Potem niby ktoś rzucil hasło że alternator i jego łożyska. Auto ma prawie 70tys przebiegu. Tu...
AndM, błagam! Zasada-nie wiem-nie piszę. Trzeba rozpołowić alternator, szczotkotrzymacz jest wewnątrz, ale szczotki tam są wieczne, rozbierałem takie alternatory po przebiegu 300tyś i szczotki może były zużyte w 1/3
Czyli Bosch też stosował w niektórych alternatorach wyprowadzony punkt środkowy uzwojeń i dwie dodatkowe diody w mostku Szkoda że w tym manualu nie napisali w jakim celu to jest robione. Jest tylko info że mogą być dwie wersje alternatora i jak jest wyprowadzony środek to mostek ośmiodiodowy a jak nie ma to wtedy mostek sześciodiodowy. Na końcu są ciekawe...
Alternator Valeo rodziny A13N,A14N ( z wentylatorem zewnętrzym) czy alternator w wentylatorem wewnętrznym? Strasznie tajemniczy jesteś co to za auto,a są różnice czy to citroen,czy renault,czy peugeot,czy coś VW,albo mercedes,a w nich siedzą takie alternatory. Np Renault ma doprowadzone do regulatora zewnętrzne napięcie odniesienia,do którego przyrównuje...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
pisze z tematu poprzedniego o schemacie alternatora obecnie ma zamontowaną pądnicę. Musze kupić sobie nowy regulator obrotów do alternatora.??? kolega mi mówił że jak prąd z alternatora przebiega da przez stacyjke to stacyjka sie grzeje. morze mi ktoś powiedzieć czy to jest prawda. Wszystko to jest przeprowadzane w ursus c 330:D
witam. Posiadam samochod: Skoda Ocravia - 2001r. - 140tyś km przebiegu - 1.9TDI 110KM typ AHF Opiszę może jaki mam problem: Samochód miał problemy z ładowaniem akumulatora. Strasznie piszczał oraz wydobywały się z niego dziwne dźwięki. Raz pod jednym z hipermakretów bez odpalania silnika zaledwie przez 1h nie zapalił, gdyż się właśnie akumulator wyładował....
Dzięki za odpowiedzi. Więc kolego oddaj samochód do naprawy bo to nawet mogą nie być łożyska w alternatorze a np koło masowe wału , sprężarka klimy, lub osprzęt rozrządu. Właśnie w warsztacie (specjalizującym się w cytrynach) powiedziano mi, że będzie to problem z alternatorem. Rozrząd robiony 3000km temu, klima świeżo po serwisie, a samochód jak na...
Oto sie nie martwie to tylko 30 minut pelny demontaz i montaz z odpowietrzeniem ukladu chlodzenia. Poza tym te gotowe do zamontowania prostowniki pochodza z Chin. Sam moge je zamowic za 15-20USD ale musze zamowic 200szt. Wiec jaka mam gwarancje ze to bedzie lepsze niz moja robota. W tej chwili mam wsadzony uzywany kupilem go za grosze bo facet srednio...
Witam wszystkich. Zmagam się z nietypową przypadłością auta. Po nagrzaniu na wolnych obrotach silnika zaczyna falować obrotami w górę i w dół, od wolnych 635 do 1100 a czasem spada poniżej 600 do 550 obrotów. W tym czasie zapalone światła mijania i wentylator kabiny na 2. Normalne obciążenie moim zdaniem i nie powinno nic falować. Auto trafiło do mnie...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Nie chciałem zakładać nowego tematu, dlatego napisze tutaj. Wykonałem w programie model alternatora i wykonałem symulację. Jak widać na załączonych wykresach jest ok i po załączeniu obciążenia ( wykres pomarańczowy ) napięcie spada po czym wraca do ustalonej wartości ( wykres zielony ). Jednakże mam pytanie, czy jest możliwość zmniejszenia drgań napięcia...
Moje spostrzeżenia są takie ze do napraw samochodów w zasadzie oscyloskop o pasmie 1mhz starczy tu nie ma szału ja za dobry kupisz to i tak go nie wykorzystasz. Wiesz, trochę tak, trochę nie. No bo popatrz-jakie tam są częstotliwości? Poza tym w tej robocie liczy się jest przebieg-nie ma go. Nie ma? No to któryś podzespół padł. Albo kabelki. Nikt się...
Witam Mam taki oto problem. Kupiłem alternator używany i chciałem go sprawdzić. Że ładuje jako tako to wiem. Natomiast piszczą w nim szczotki. Altek ten ma mały przebieg i szczotki oraz pierścienie ślizgowe są ledwo co zużyte. Rozebrałem go , wyjąłem szczotkotrzymacz i bez szczotek alternator kręci się cichutko. Żadnych hałasów. Postanowiłem sprawdzić...
Masz zacisk W na alternatorze?
Czy alternator bez obciazenia (akumulatora) moze ladowac takim napieciem? Alternator bez akumulatora nie może ładować - to oczywiste - nie ma przecież czego ładować. Nadto uruchamianie alternatora bez założonego akumulatora grozi uszkodzeniem wszelkiej elektroniki w samochodzie (szpilki napięciowe). Nawet przy sprawnym regulatorze w takich warunkach...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
Prąd na wzbudzenie regulator bierze albo przez kontrolkę albo z diod wzbudzenia. Przy wyłączonym silniku/zapłonie regulator nie odgrywa żadnej roli. A gdybyś tak więcej poczytał, a mniej dyskutował? Regulator prąd wzbudzenia pobiera początkowo z zacisku B+ czyli z akumulatora. Włącza go, gdy wykryje na zacisku "W" przebieg, zaindukowany z magnetyzmu...
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Takie stukanie jak opisujesz raczej nie pochodzi z zaworów, bo słyszalne byłoby już na zimnym silniku a wraz ze wzrostem temperatury cichło by. Co ile zmieniasz olej silnikowy? Stuki z silnika to mogłaby być panewka ale ciężko to wychwycić. Jeśli olej byłby zmieniany co zbyt wiele kilometrów to bywały przypadki ( Renault Megane np) że obracało panewki....
Objaw niedostatków w bilansie energetycznym. Pierwszw pytanie o odborniki bowiem może się okazać, że dla zasolenia odiorników potrzebna niezła elektrownia. A jeśli ilość energii pobieranej mieści się w granicach "przyzwoitości" to najbardziej posądzałbym odlutowanie lub uszkodzenie diody. Może to być zużycie szczotek ale raczej mało prawdopodobne. Alternatory...
Zgadza się brałem. I mam nawet ściągnięte te schematy. Tak na wszelki wypadek. Sam naprawiałem kiedyś ruski bardzo dziwny altek. Musiałem wymienić łożyska. I jakie było moje ździwienie, kiedy okazało się że nie ma tam szczotek i pierścienia ślizgowego. Za uzwojeniem alternatora i mostkiem prostowniczym było jeszcze jedno, nawinięte wokół osi altka na...
Po objawach też tak pomyślałem ale przebieg prawidłowy (poza tymi pikami). Stąd moje pytanie
Więc sprawa wygląda tak że w tych alternatorach przy jakimkolwiek remoncie wymienia się mostek prostowniczy tym bardziej po takim przebiegu. Nastąpiła usterka czyli zwarcie głównych diod, gdybyś odłączył także przewód od kontrolki nie byłoby problemu a tak nastąpiło wzbudzenie alternatora i spalenie całego układu wzbudzenia. Najlepiej niech elektryk...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Kolego autobaza.pl to żaden fake, podaje dane wyposażenia z fabryki ETKA itp .. Przed chwilą sprawdzałem audi, uważasz że to nic ? ParameterValue BrandAUDI ModelAUDI A3 SPORTBACK 2.0 TDI VINXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Production date2010-09-23 Model year2011 Engine codeCFFB (TDI CR) Engine number000 Engine volume, L2.00 Number of cylinders4 Power,...
Witam Jeżeli ładowanie jest tak jak podajesz to przyczyny należy szukać jak już koledzy wyżej napisali w głośnej pracy łożysk.Samochód ma już swoje lata i na pewno duży przebieg.łożyska to części mechaniczne, które się normalnie zużywają i wymagają wymiany.Moja rada aby nie narażać się na większe koszty to jeżeli potrafisz sam i masz narzędzia to wymontuj...
Dajcie spokój, wy te alternatory i rozruszniki gdzieś na pokaz wystawiacie? Rozumiem handlarza, który musi mieć błysk pod maską w 15 letnim TDI z małym przebiegiem... Ale po pierwszej zimie to się pobrudzi...
Kup łożyska NTN japońskie lub NTN-a made in Taiwan,nie są bardzo drogie i wytrzymują duży przebieg.Przy okazji wymień od razu plastikową tulejkę pod małe łożysko.Jeżeli masz wyryte rowy na komutatorze wymień go od razu żebyś za chwilę nie musiał go znowu wyciągać i rozbierać.
A wiesz po co to chcesz robić i ile kosztują części. Jaki przebieg.P Przestańcie się uważać za najmądrzejszych na świecie bo to do niczego nie prowadzi (chyba że was dowartościowuje). Kilka pierwszych postów było bardzo pomocnych ale kolejne to już totalny bezsens. Czy jest to dział "Samochody początkujący"?? (pytanie retoryczne jakby który z wszystkowiedzących...
A to nie jest tak, że alternator wytwarza napięcie, a prąd płynie po podłączeniu do jego wyjścia odbiornika? Napięcie przemienne jest zawsze (również) napięciem zmiennym, ale napięcie zmienne nie zawsze jest przemiennym. Napięcie przemienne to takie w którym sinusoida przebiega od wartości dodatniej do wartości ujemnej, natomiast dla napięcia zmiennego...
I tutaj pole dla popisu znawców modelu samochodu. Pytanie, czy wzbudzenie przebiega przez żarówkę, czy opornik? Jeśli przez żarówkę to bardzo prawdopodobne, że jest niesprawna (spalona), lub brak połączenia. Jeśli przez opornik i wyświetlanie diodą LED to należy szukać gdzie zanika zasilanie za stacyjką. Może to być także bezpiecznik. W każdym razie...
Przykręcić alternator do wspornika, nałożyć pasek klinowy i wyregulować naciąg (naciąg paska reguluje się albo alternatorem albo napinaczem to chyba w zależności od wersji) podłączyć przewody do alternatora, podłączyć akumulator. Ustawić zegarek i radio bo prawdopodobnie się skasują ustawienia gdy akumulator będzie odpięty. Należy pamiętać ze przy wyjmowaniu...
Kolego, masz zwarcie przewodu kontrolki do masy. Alternator z "normalnych" lat sprawdza się prosto- podajesz na zacisk D napięcie +24V przez żarówkę np 5 W i wystarczy krótki impuls, (przedtem odłączyć ten oryginalny przewód wzbudzenia) żarówka powinna zgasnąć, miernikiem stwierdzić napięcie ładowania na zacisku baterii, czy też B+. Co ciekawe, możesz...
Ano Fajnie P 207 można spotkać z bodajże pięcioma podstawowymi wersjami silnika. A ty milczysz na ten temat. A odpowiedź czy 372 A wystarczy do rozruchu jest także tutaj, Przyjmij jako zasadę, że energii elektrycznej do pracy samochodu dostarcza alternator więc jeśli jest ten właściwy dla modelu to nie masz czym się przejmować. Akumulator ma znaczenie...
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
Też dobry sposób, kolego polo . Muszę kiedyś go wypróbować. W moim poście miałem na myśli alternator z zewnętrznym regulatorem, tak jak opisał to autor tematu, więc regulator można symulować, podpinając zasilacz przy pomocy aplikacji układu. Wtedy będziemy wiedzieć, czy regulator pracuje, czy nie. Z drugiej strony, nie ma możliwości dokładnego zbadania...
A mi się wydaje, że miał rozładowany akumulator, więc go postanowił naładować, ale podpiął na odwrót klemy prostownika, i przebiegunowił akumulator.
Widzę panie Błażeju szanowny moderatorze jak sie zwiesz jesteś pewnie mechanikiem w warsztacie i jedyne rady jakie potraficie dawać to iść do warsztatu - tam naprawią. Moje pytanie było konkretne - czy ktoś zna zamiennik - jeśli i takie coś chce pan wrzucać do kosza - proszę bardzo. Do kosza z takim moderatorem. Biorąc się za naprawę jakiegoś urządzenia...
Witam poszukuję informacji na temat zasady działania alternatora (jak płynie prąd, którędy, co się dzieje po kolei, przebiegi napięć na wyjściu, dlaczego napięcie jest wyższe, schematy + przebiegi) z 9 diodowym mostkiem. Jeżeli gdzieś na forum jest taka informacja to proszę o link ponieważ sam nie znalazłem. Na google też szukałem tylko wszędzie jest...
Regulator (aktualnie) pada sporadycznie. Fajnie by było jakby tyczyło to również szczotek, te jednak potrafią zawisnąć lub po prostu się zużyć w sposób naturalny po kilkuset kkm, a takie przebiegi ma 90% sprowadzanych aut, nawet tych 3 letnich z "73.676km" przebiegu na liczniku :D
Do autora: rozumiem, że w zetorze nie zmieniałeś nic oprócz rozrusznika, więc nic nie mogło Ci się przebiegunować. Chyba, że zakładając rozrusznik od C-330 zamieniłeś też bieguny akumulatorów. Wtedy również alternator do wymiany. Ale na razie do sprawdzenia wszystkie połączenia przewodów tak jak radzi kolega (at)ftp.kowal.
Jakiś czas temu zaczął piszczeć pasek alternatora, a następnie rozładowywać się akumulator. Nie wiem, czy te dwie sprawy są ze sobą związane, pasek piszczy na alternatorze, ponieważ koło pasowe alternatora po chwili od włączenia silnika robi się gorące. Ja bym zdjął pasek klinowy i sprawdził czy nie ma luzów i ewentualne opory toczenia (obracania)....
Witam! Samochód jak w temacie: Volvo s60, d5 163KM przebieg 280 tyś km Zauważyłem ostatnio, że po przejechaniu dłuższego odcinka drogi (po zagrzaniu silnika) z okolic alternatora zaczynają dobiegać odgłosy dźwiękowo przypominające ćwierkanie (nie słychać tego chwilę po zapaleniu silnika - dziś nawet chodził jakieś 5 minut i też cisza). Czy problemem...
ok wielkie dzięki najprawdopodobniej w kablach nic nie jest namieszane bo ładowanie było przez rok i nic tam nie grzebałem .wziołęm sobie do serca propozycje kupna alternatora ze szrotu i tak uczyniłem dokonując zakupu alternatora od forda fiest 1,8 diesel 14,v/70a ze względu na ilość amperów jak i mocowanie na 2 śruby od dołu i możliwość zmiany na...
Błażej ! Nie przeciążamy magneśnicy! Magneśnica jest najbardziej obciążona dla najniższych obrotów, dla których regulator puszcza na nią maksymalny prąd (który zawsze można ograniczyć szeregowym opornikiem), aby wykrzesać" z alternatora napięcie. Bez regulatora alternator generuje napięcie wprost proporcjonalne do obrotów. Wyższe napięcie uzyskujemy...
BMW 530D 2002 r lift pełne możliwe wyposażenie. Ładowanie 13,9v na alternatorze 13,8v na akumulatorze niezależnie od obciążenia. Trochę mało. Alternator wymieniony 120 A ( używka 100 % ok - na innym aucie ładowanie 14,2v - 14,4v ). Co dziwne licznik w trybie serwisowym pokazuje 13,5V - 13,6V - przebieg oryginał - nic w liczniku nie było grzebane - vin...
1. 14,4V, alternator nie uwzględnia żadnego spadku. Na jego wyjściu ma być 14,4V i tyle. 2. To nie jest normalne. 3. Nie ma bocznika, to jest amperomierz elektromagnetyczny. 4. Nie. 6. Możesz, tylko po co. Chciałem też sprawdzić fazy alternatora oscyloskopem, ale mam bardzo stary oscyloskop DT i kurka za dużo tam nie widziałem. Akurat rodzaj oscyloskopu...
Faktycznie, ten co mi go regenerował koszmarnie spaprał sprawę. Wirnik alternatora był skrzywiony, a koło zwichrowane. Gwint także był krzywy. Słowem: szmelc. Kupiłem inny alternator, ale za 80zł cudów nie można się spodziewać - szczotki były dosłownie zerowe, nadtopiło aż obudowę regulatora. Cały moduł regulatora został przełożony ze starego alternatora...
Nie ma się co nad czym zastanawiać tylko demontaż alternatora na stół ,wymiana sprzęgiełka i kontrola stanu komutatora .Te altki robią duże przebiegi a komutator tych długich przebiegów nie znosi i wtedy wymiana . Oddaj auto do zaufanego warsztatu i niech ci naprawią ,w warunkach domowych jest to nie do ogarnięcia przez osobę nie mającą zielonego pojęcia...
Dzięki za odp CEBOOLION to z tym wifi ciekawy pomysł, tak by było fajnie robić przez połączenie wifi z komputera. Robienie map 3D też nie problem, zajmuję się na codzień grafiką i modelowaniem 3D. Z enkoderami masz 100 % racji i dla tego zarzuciłem temat na forum, o tym nie pomyślałem a to oczywiste to co napisałeś, dzięki. Temat zaraz zmienię bo faktycznie...
Witam, w Peugeot 206 1.6 Hdi, rok 2005 zaczela zapalac sie kontrolka ladowania alternatora ( rok temu ). Po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu wszysko Ok. brak kontrolki, przez jakis czas tylko ( pare godzin, dni, tygodni ) . Przebieg auta spory, rok temu chyba ok. 260 tys. km. Czyli 1-sza diagnoza : alternator pada. Nie sprawdzalem napiecia ladowania...
Hmm.... Obawiam się że tak podłączone żarówki nie wytrzymają długo nie mówiąc o tym że na łódce jest mniej miejsca żeby takie "grzejniki" ulokować choćby zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Musi być inne rozwiązanie umożliwiające stabilizację - bo mam obrotomierz do takiego silnika podłączany tylko dwoma kabelkami. Czyli: dostaje pełne napięcie generowane...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. - Drążę temat świec ponieważ widziałem na filmach...
Cześć. Sprawa dotyczy Renault Kangoo 1,6 16v z 2010 roku z przebiegiem ok 250kkm. Od momentu kupna auta mam taki problem że po odpaleniu silnika (nie ważne ciepły czy zimny) przez około 8-10 sekund nie ma ładowania, jest tyle co na akumulatorze (12,5V). Postanowiłem zregenerować alternator bo w starym Kangoo przy tym przebiegu szczotki i łożyska były...
Cześć, zaglądając ostatnio do komory silnika (VW Tiguan II, 2.0 TDI, 2019r produkcji, rok modelowy 2020. przebieg 40000 km ) zauważyłem że od strony alternatora mam rozchlapany samar (nie wygląda to na olej) jak na zdjęciach 1 i 2. Po obejrzeniu co mogło być powodem tego zabrudzenia zauważyłem że sprzęgło alternatora jest jakby nieosłonięte, podejrzewam...
Witam, mam problem z Toyota auto jeździło normalnie aż któregoś dnia po zostawieniu i zamknięciu centralką i powrocie do samochodu zniknął prąd całkowicie po wstępnym moim diagnozowaniu padł alternator (strasznie iskrzyło jak dotykałem kabel od alternatora do klemy) po wymianie alternatora nie iskrzy tak tylko pozostał problem braku ładowania i niedziałającego...
Ten alternator nie ma takich zacisków.Jak ma więcej niż 200 tyś przebiegu to wytarły się szczotki.Typ SVX 7
Jak alternator nie jest buforowany akumulatorem regulator pracuje "niestabilnie".Oglądnij przebieg napięcia wyjściowego na oscyloskopie to bedziesz wiedział dlaczego.Moc nie jest 45VA.Taki alternator nie zasilił by ci nawet jednej żarówki reflektorowej.To 45 A to max.prąd jaki można z niego czerpać.
A obrotomierz działa prawidłowo?W tych modelach lecą pierścienie slizgowe,jezeli samochód ma przebieg około 140-170kkm to na 100% są wytarte.
Chyba że, tak jak we Fiatach Siena lubi pękać obudowa alternatora. Słyszałem że w innych markach też się to trafia, choć przebieg jest mały. Tak jak radził Stefanek jak poruszasz kołem alternatora, to wyczujesz opory.
Najprostszym układem potrafiącym zrobić z sinusoidy przebieg pseudoprostokątny jest układ całkujący RC, o odpowiednio dobranych parametrach.
WItam. Mam taki problem. Potrzebuję zmierzyć obroty Diesla za pomocą ATmegi. Pytanie: Jak "dostosować" sygnał z zacisku W alternatora (bo ten właśnie musze wykorzystać) i co dokładnie na nim jest (jaki przebieg i co ile obrotów ). Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info.
Do kol chester8. Trochę nie lubię pustej gadaniny i straty czasu. Ale proponuję ponownie przejrzeć przebieg dyskusji. Jak został przedstawiony problem i jego rozwiazywanie? Zauważ łaskawie, że było też pytanie o celowość odwiedzenia fachowca i w tą stronę była odpowiedź. Spróbuj tak przedstawiać rozwiązywanie problemów przy rozmowach kwalifikacyjnch...
witam ciekawe jak pierscienie slizgowe kilka przypadków w pn traku i kilka z c15 przebieg mniej jak 100 tys a mieso przetarte do izolacji
masz wytate pieścienie slizgowe,problem zawsze się pojawia pomiędzy 140 tyś a 170 tyś. km przebiegu
Jeśli chcesz poczytać: TU Jakby nie patrzyć gęstość przy chłodzeniu wymuszonym może być znacznie wyższa.
Dzięki za odpowiedzi Prądnice od malucha mają małą moc. Wiem, że alternator trzeba zasilić prądem zmiennym. Czy musi to być sinus czy mogę np. mikroprocesorem wygenerować sobie prostokąt? submariner: mógłbyś mi wyjaśnić jak działa układ z Twojego linka(jakie przebiegi generuje)? Jak widzę jest to układ Twojego autorstwa.
Autko podobne konstrukcyjnie do Deaewoo Deaewoo Tico . Alternator przy tym przebiegu warto by wymontować i zajrzeć jak tam komutator i szczotki się mają , przy okazji wymienić łożyska . Akumulator najlepiej kupić jakieś 36~45Ah obsługowy , osobiście polecam Centrę ,Exide , lub Baner Baterien . Bezobsługowy to normalne że wytrzyma ze 2 lata i potem pada...
Zrobiłeś chyba najlepiej jak mogłeś, stary raczej ci się nie przyda ze względu na powtarzalność tej usterki, niedawno wymiotłem parę sztuk z warsztatu na złom (w końcu kolor nieźle kosztuje). Co do przeróbki sposobu dogrzewania silnika to nie mam zdania do końca, dla alternatora to w miarę korzystne, teoretycznie dla silnika bez większej różnicy bo...
Z tego opisu wygląda,że miejscem gdzie wydziela się najwięcej ciepła jest połączenia śruba-przewód ,możliwe że nie ma tam dokładnego styku i wzrost oporności i stąd to duże wydzielanie się ciepła. Rada odkręć popatrz zapodaj jakiś środek do połączeń i po oczyszczeniu sprawdź. A do kol. który pisze o badaniu oscyloskopem możesz pokazać jak przebiega...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Poszukaj hasła "prostownik trzyfazowy" lub podobnych - co do Twojego pomysłu - sam kombinowałem. Oczywiście trzeba 6 mocnych diod - środek uzwojeń to masa wzmacniacza, z diod symetryczne napięcia - podstawowy uklad regulacji alternatora powinien zapewnić w miarę stabilne napięcia, kondensatory to reszta. transformator separujący dla rozdzielenia mas...
używany ale wyciagniety z auta z przebiegiem 60 tys...
Zerknij tam wszystko pisze, żaden przebieg nie jest poprawny. Diagnozowanie alternatora oscyloskopem wymaga trochę wprawy przy interpretacji przebiegów. rysunek przedstawia prawidłowy przebieg na b+.
A jeszcze tak prozaisznie. W jakim stanie jest pasek napedowy alternatora? Moze kolo pasowe cos nie teges? Jaki przebieg m aten alternator( silnik oczywiscie) . Jak skonstruowane jest kolo altenatora? Czy to zwykly klinowy, czy wieloklinowe?
Zawsze do używanego alternatora z tego Passata możesz zajrzeć i będziesz widział w jakim stanie (o ile będzie pasował). No wlasnie uzywke mi proponuja za 250zl z passata co przelatal ponoc 80kkm (rozbitek przyciagniety z anglii). Chyba za diody i regler wiecej zaplace... Jeżeli z takim przebiegiem to się opłaca.
Witam.Problem z aternatorem ? Po rozruchu zimnego silnika słychać świst o zmiennej wysokości zależnej od obrotów.Spryskałem pasek preparatem "guma" do zwiększenia przyczepności,trochę pomogło ale na krótko,czyli co ? łożysko ?Ładowanie jest OK.Nie widać pęknięć na obudowie (od góry)przebieg b.mały 35tyś.km.W związku z tym mam kilka pytań do szanownych...
Witam, mamtaki problem. Gdy rano odpalam samochód (corsa 1.3 cdti, przebieg 55 tys, 2007 rok, z13dtj) słysze takie dziwne dzwięki w okolicy alternatora albo napinacza. Pojawiają się one tak na 5-7 sek po odpaleniu samochodu. Znacznie nasilają się po włączeniu świateł, dmuchawy i innych odbiorników prądu, dodanie gazu tak na 1200 obrotów zmniejsza ten...
lekko szumi a przebieg to 160 tyś. jak obrotomierz dojdzie do 3000 to później ładuje już dobrze nawet jak spadną obroty.