forum elektroda, elektronika

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Zaloguj



przekladnie

Znaleziono 402 wyników na elektroda.pl: przekladnie
Podstawowa forma zapytania: przekładnia
Forum elektroda.pl Strona Główna

Co można wydobyć z wraku drukarki?

Na pewno zasilacz, silniczki i przekladnie. Zreszta wszystko zalezy od tego co bedziesz budowal w przyszlosci i co sie przyda.
Ogólny Techniczny :: 06 Sty 2006 20:17 :: Ozyg :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 680

HDD Seagate Barracuda 7200.7 80GB - zasilanie zwarcie ?

Witam Mam problem, dzisiaj przez swoja nieuwage i lipne gniazdo w kieszeni podpialem odwrotnie zasilanie do dysku twardego Seagate Barracuda 7200.7 80GB. Komputer mrugnal dioda na jakies 0,1s i sie wylaczyl. Teraz wyglada na to ze dysk ten robi zwarcie, gdyz gdy jest on podpiety to komputer nie...
Komputery Hardware :: 07 Sty 2006 16:29 :: WojtasJD :: Odpowiedzi: 1 :: Wyświetleń: 1244


jak zrobić mechanizm podnoszenia pionowego?

No to trzeba dac po drode przekladnie slimakowa ona to przyblokuje albo dorobic mechanizm ryglowania ekranu w gornym polozeniu najlepiej elektromagnetycznie
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 17 Sty 2006 01:24 :: cdtomekr :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 3198

Miękki start, narzędzia elektryczne. Szukam schematu.

witam w narzedziach elektrycznych z powodu bardzo duzego przyspieszenia podczas wlaczenia szybko psuja sie przekladnie.chcialbym zrobic tak zwany :mieki start.a wiec poszukuje takiego shematu.
Projektowanie Układów Elektronicznych :: 14 Sty 2006 21:26 :: _jta_ :: Odpowiedzi: 3 :: Wyświetleń: 1059

Czterokołowiec na prąd. Co i jak ?? Pomysł i problemy.

e silniki od wycieraczek ? nie wypali toto czemu ? bo silniki maja przekladnie slimakowa ... nie posiadaja bezwladnosci wyobrazasz sobie co sie bedzie dzialo jak bedziesz chial nagle zachamowac auto ? ... ja proponuje wykozystac calego maluszka :P ze skrzynia biegow wlacznie zamist silnika spalinowego...
Początkujący Ogólny :: 12 Lut 2006 13:01 :: pidpawel :: Odpowiedzi: 16 :: Wyświetleń: 3232

Robot Murphy - przedstawienie konstrukcji. Proszę o pytania i porady.

widac dobrze nieanalizowaliscie tekstu, otoz te zdj peirwsze to werjsa 1 wersja 2 pokazana jest na 3 ostatnich zdjeciach ktore trzeba sobie sciaganc bo sie niewyswietlaja ;/ zrezygnowalem z kol pasowych odchudzilem konstrukcje ale podawalem naped od razu na kolo (nie przez pasowe kola) przyznam ze kola...
Robotyka Modelarstwo :: 24 Mar 2006 20:16 :: Tanaka_san :: Odpowiedzi: 41 :: Wyświetleń: 6131

Wznacniacz mcz. z transformatorem czy OTL ???

Zapomnialem ze jeszcze mozna znalezc stare radiowe transformatory glosnikowe. Na upartego to to pierwszy lepszy sieciowy o mocy do 10 W- by Panu wystarczyl. Zauwazylem, ze na tych schemacikach Relaksu,Kankana ,Ballady sa podane ilosci zwoji-badz przekladnie. To tez dobrze- bo to juz...
Elektronika Retro :: 04 Lut 2006 11:06 :: KaW :: Odpowiedzi: 22 :: Wyświetleń: 5804

Pedał gazu- zastosowanie czterokołowiec na prąd...

silnik na wycieraczkach ? pomylka bo on ma w sobie przekladnie > slimakowa < ja poponuje aku <> silnik pradu stalego duzej mocy ! + skrzynka od maluszka + chopper do regulacji predkosci :)
Początkujący Ogólny :: 27 Sty 2006 18:13 :: Tommy82 :: Odpowiedzi: 11 :: Wyświetleń: 983

Jak oszczędzać energię elektryczną i gaz.

W sumie to jak zaczolem nad tym myslec to wpadlem na pomysl zrodla napedu, nie slyszalem jeszcze o czyms takim i narazie jest to absolutna koncepcja (zastrzegam sobie prawa autorskie jak ktos wykozysta prosze o przeslana browarka ;) Iniech sie nazywa turkina imienia mojego nazwiska ;P ) pomysl jest...
Ogólny Techniczny :: 10 Lut 2010 19:55 :: kieszen :: Odpowiedzi: 213 :: Wyświetleń: 90739

w rytm muzyki-- do flowera

taki silniczek mozna kupic w sklepie elektronicznym posiada on przekladnie i kosztuje ok 50 zl produkcji mikroma sterowanie mikrofon i uklad do ster silnika zmiana obrotów szybkośc zależne od sygnału z mikrofonu kiedys się tym bawiłem mam takiego monoflawer
Optoelektronika :: 06 Lut 2006 21:32 :: vga1 :: Odpowiedzi: 3 :: Wyświetleń: 1067

wspomaganie kierownicy

To jest normalne zjawisko,dlatego ze w karancowych polozeniach przekladnie powstaje dosc duze cisnienie w ukladzie wspomagania. Pozdr.
Samochody Elektryka i elektronika :: 07 Lut 2006 20:37 :: Zloty60 :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 1580


Podwozia - zalety, wady, pomysły, opinie

co do tych silników to raczej sie nienadaja, maja za duza predkosc, trzeba by bylo dobrac do nich duze przekladnie, lepiej zaopatrzyc sie w serwomechanizmy, ja kupilem serwa o sile 33 N/cm za 30 zl za sztuke naprawde super dzialaja i wydaje mi sie ze uciagnelyby z 4 kg jezeli nie mozna zastosowac sile...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 06 Mar 2006 20:23 :: Anderian :: Odpowiedzi: 86 :: Wyświetleń: 7655

sterowanie roletami

O nareszcie jakis fachowiec... Tych rolet jeszcze nie ma, wiec nawet nie wiem jak beda wygladaly. Zakladam, ze z jednej strony przy osi rolety zamontuje kola zebate i pewnie przekladnie slomakowa na silniku. Napiecie silnika 5-12V (mysle, ze styknie). Sterowanie zamontuje w parapecie, bo jest tam troche...
Początkujący Ogólny :: 22 Mar 2010 10:46 :: wowa52 :: Odpowiedzi: 18 :: Wyświetleń: 14694

X-Ufo

hm ogladalem to niemieckie forum - niestety nie znam niemieckiego ale obrazkowo widze ze to faktycznie typowa zabawka i moze pomysl z budowa nie jest taki zly , silniki i przekladnie tam uzyte to nie jest doskonalosc znacznie lepsze wyniki mozna uzyskac na silnikach bezszczotkowych chociaz nie wiem czy...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 17 Lut 2006 21:29 :: majek04 :: Odpowiedzi: 37 :: Wyświetleń: 7744

Jak obliczyc ile potrzebuje mocy?

Witam. Najlepzsym sposobem na zmniejszzenie obrotow silnika sa przekladnie-zachwasz w ten sposob moc. Ja uzylbym do tego zabawek dla dzieci -sa w miare tanie. Jesli chodzi o wzor : w=V/R V-pred. liniowa (w Twoim przypadku=0.08m/s) R-promien kola, w-predkosc kolowa (ilosc obrotow kola na sekunde),czyli...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 07 Mar 2006 21:42 :: McRancor :: Odpowiedzi: 15 :: Wyświetleń: 2275

Transformator glosnikowy w PSpice

Witam, Ja mam podobny problem - potrzebuje modelu do symulacji do inzynierki. Znalazlem dobre modele paru lamp i transformatorow na stronie . Jest tam dokladnie napisane jak nalezy zainstalowac biblioteke lib i biblioteke symboli slb. Modele lamp dzialaja, zreszta chyba sa calkiem dokladne. Co do...
Elektronika Retro :: 25 Sty 2007 15:03 :: Pi-Vo :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 1387

Robot- mechaniczne ramię

Witam. Dzieki za umiezczenie filmikow na stronce. Co do dodatkowych stopni swobody to pisalem wczesniej. Mozna by cos takiego dorobic tylko ze to mocno komplikuje calosc. Pomysl z przesuwanym ogniwem jest ok, chociaz jeszcze ciekawsze bylo by obrotowe . Chwytak z sasadzie nie ma mocnego scisku bo...
DIY Konstrukcje :: 11 Lip 2014 18:40 :: Greebqmaster :: Odpowiedzi: 120 :: Wyświetleń: 61158

Vectra B 1998 r 1,8 automat - problem

Najpierw to trzeba zczytac bledy,a pozniej dochodzic co jest problemem.Ta skrzynia posiada czterobiegowa przekladnie,ktora po przelonczeniu w tryb awaryjny jedzie tylko na trzecim biegu!Z mojego punktu widzenia to problem moze byc w selektorze zmiany biegow. Pozdrawiam
Samochody Elektryka i elektronika :: 15 Maj 2006 19:05 :: TomekA :: Odpowiedzi: 35 :: Wyświetleń: 3295

Które serwo wybrać? Budowa robota.

jezeli chodzi o obydwa serwa maja jeden podtsaweowy problem - przekladnie sa plasikowe i szybko sie wycieraja jednak jezeli to ma byc robot "domowy" to polecam wersje tansza wersja drozsza jest firmy renomowanej dlatego placi sie za firme, ja sam wykonalem robota i smiga pieknie juz jaki czas kupilem...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 27 Mar 2006 22:06 :: Tanaka_san :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 834

SZPERACZE

Witam 1. Taki silniczek bedzie sie nadawał ale musi wspołpracowac z odpowiednim reduktorem. Jezeli chcialbys regulowac go w zakersie bardzo niskich obrotow to szybko go zdlawisz. Moment obrotowy nie zdola pokonac oporu ruchu. Zatem proponuje dorobic odpwiednia przekladnie, np taka aby silnik przy...
DIY Konstrukcje :: 18 Mar 2007 10:13 :: Uszol 1990 :: Odpowiedzi: 33 :: Wyświetleń: 10481

Dyskusja poza tematem

w katalogu lamp z 1975 roku -LAMPA EL36 -stopien przeciwsobny PP- jest okreslony jako klasa AB- ale bez opornika katodowego.... z tego wniskuje ,ze x lat przepisywano cos co nie jest dla tej lampy przewidywane ... Katalog czeski -dostalem-od kogos w prezencie -podaje zamiennik -jakis 6CM -amerykanski...
Elektronika Retro :: 27 Kwi 2006 19:01 :: Rocky Horror :: Odpowiedzi: 89 :: Wyświetleń: 5599

zdalne sterowanie

Powiem ci z mojego doswiadczenia. Silniczek z gotowej zabawki nie uciagnie czolgu. Chyba ze rozbierasz zabawke ktora potrafi jechac z predkoscia min 60km/h. Ja moj czolg zrobilem z lego. Mial dlugośc okolo 40cm i szerokosc okolo 18cm. Wykorzystalem do niego 2 silniczki z walkmana. One byly 3v ale ja...
Radiotechnika Serwis :: 29 Kwi 2006 11:23 :: wickedson :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 1357

regulacja obrotow wrzeciona z PC

chyba popelnilem blad, chodzi mi o przekladnie podwyzszajaca obroty, a nie o redukcje, kombinuje sobie ze jak na silniku ustawie np.:50 rpm to na wyjsciu przekladni otrzymam 500rpm
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 03 Maj 2006 23:50 :: super_sonic :: Odpowiedzi: 13 :: Wyświetleń: 1542

mechaniczne ramie - jakie silniki?

silniki krokowe dostaniesz w kazdym serwisie drukarek lub xer, ostatnio facet sprzedal mi silniki po 10zl sztuka, do tego dodaj przekladnie (nie bedziesz sie musial martwic o momenty i przy okazji wzrosnie ci precyzja pozycjonowania), enkodery mozesz zrobic sam, wystarcza przyrostowe, bedziesz tylko...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 03 Maj 2006 23:45 :: super_sonic :: Odpowiedzi: 13 :: Wyświetleń: 1382

glosniki radia - radio + komp?

Zlacza.. hmm.. jeszcze nic wlaciwie nie przecinalem, tylko raozebralem to radyjko by zobaczyc jak sa glosniki podlaczone, jest plytka, po tem dlugi kabelek do glosnikow ktory to wlasnie chcialem przeciac i w tym miejscu zrobic jakas przejsciowke/zlaczke czy cos. Radio ma wyjscia takie samo jak komp,...
Początkujący Ogólny :: 25 Maj 2006 12:38 :: Mishot :: Odpowiedzi: 14 :: Wyświetleń: 999

ramię robota pomocy!!

Witam Bardzo sie ciesze ze pojawil sie taki temat :-). gdyz jest to podstawa do zrobienia kazdego robota. Z kolega Lotarem zdecydowalismy sie aby wykonac ramie robota... chcielismy zeby lapal i podnosil dosc znaczne ciezary wiec samo serwo odpada, po wielu zmianach w projekcie zdecydowalismy ze najlepiej...
Robotyka Modelarstwo :: 01 Cze 2006 07:51 :: wilku_88 :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 3416

Naped przekladnie, zebatki ?

Witam, poszukuje firmy ktora mogla by wykonac redukcje z silnika na wal napedowy mojego robota, albo zebatki na zamowienie. Silnik ma 90W przy 12V czpien do mocowania zebatek z silnika ma srednice okolo 10mm. Jezeli znacie kogos kto podejmuje sie wykonywania tak malych elementow w aluminium to bede...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 23 Maj 2006 14:44 :: ghost666 :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 665

materaiły do pracy - opis elementów urządzenia

musze zrobic prace, ktore opisujaca elementy jakiesgos urzadzenia. moze byc np rower. chodzi tu o rodzaje polaczen, jakies hamulce, przekladnie, prowadnice, ulozyskowienia etc. ma byc tego 20, najlepiej z rysunkami lub zdjeciami. mzoe robil ktos cos podobnego, zna strone, na ktorej znajde taki opis?...
Początkujący Ogólny :: 27 Maj 2006 19:32 :: lechm56 :: Odpowiedzi: 1 :: Wyświetleń: 411

wymiana tulei w rozruszniku silnik 1.9 tdi vw

Witam....mam do wymiane tuleje w rozruszniku tylko nie wiem co rozkrecic zeby sie do niej dostac,rozrusznik jest juz rozebrany na czesci,tylko nie wiem jak wyjac ta przekladnie planetarna,i jak wymienic ta tuleje....pomocy i dziekuje..
Samochody Elektryka i elektronika :: 27 Maj 2006 17:12 :: Gość :: Odpowiedzi: 1 :: Wyświetleń: 1710

Ford Focus HB 2004 JAk zmienic swiatla ameryk. na europej.?

Witam.No coz...Nie jest to takie proste jakby ci sie wydawlo.Ale po kolei.Po pierwsze musisz wymienic cale tylne lampy(klosze + obudowa)Nie wiem dokladnnie jaka jest tam kolejnosc swiatel,ale podejrzewam ze sama wymiana kloszy nic ci nie da(chodzi o to jakie swiatla masz "zewnetrzne" a "jekie wewnetrzne".Np.Kierunkowskazy...
Samochody Elektryka i elektronika :: 06 Cze 2006 18:13 :: Artur Jurkiewicz :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 1791

Minolta di 250 problem ze skanerem

Silnik wymienialem i na innym jest to samo , wrzystkie przekladnie i przenoszenie napedu i prowadnice sa OK. Przypuszczam ze problem moze tkwic w elektronice. Moze sterownik napedu silnika albo którys z czujników pozycjonowania , tyle ze nie wiem za co sie zabrac a czas mi sie konczy i klijent sie...
Drukarki, ksero Profesjonalne :: 06 Cze 2006 14:57 :: scorrpio1 :: Odpowiedzi: 7 :: Wyświetleń: 573

Zasilacz 24V z zasilaczy ATX ?

w temacie piszesz o 24V - w zasilaczu komputerowym miedzy +12 i -12V wystepuje napiecie 24V... Dodano po 1 z tym ze -12V ma niska dopuszczalna obciazalnosc pradowa A czy czasem niska wydajnosc pradowa tego wyjscia nie jest ograniczona tylko takimi elementami jak diody prostownicze +...
Układy Zasilające :: 03 Cze 2006 10:40 :: J_ros :: Odpowiedzi: 6 :: Wyświetleń: 4281

Jak poprawic ch-ke przenoszenia wzm. Push-pull 2xEL84?

Blad w sztuce, harmoniczna trzecia od 8kHz to 24kHz, tego czlowiek juz nie slyszy ale moze miec wrazenie realne ze slyszy. Te harmoniczne tworza dzwiek. Jesli brak ich to mowi sie, ze dzwiek jest plaski. 1000Hz - to taki dzwiek telefoniczny, a jeszcze wczesniej bylo obowiazkowe 800Hz. Dodano po...
Elektronika Retro :: 28 Sty 2008 11:11 :: jethrotull :: Odpowiedzi: 45 :: Wyświetleń: 10174

Zailacz labolatoryjny 0-50V 0-150A

facet teraz to mnie calkiem oglupiles:) po 1 wywal ten autotransformator bo jak mowiles to on ci ogranicza max prad wyjsciowy i narazi enei masz tych 150A po2 budujesz generator PWM i tym generatorem sterujesz mosfety i po problemie mowiels ze z PWM nie bedzesz miec napiecia od 0V - nie prawda...
Układy Zasilające :: 15 Cze 2006 23:21 :: majster256 :: Odpowiedzi: 28 :: Wyświetleń: 4424

Ech.. Robot, jakich wiele

Ech.. Robot, jakich wieleCzy lubicie roboty? …ja na pewno. Jak każdy zauważy robocik jest zbudowany z laminatu - dlaczego? – bo jest dobry i juz:) co prawda tnie się go niezbyt przyjemnie ale za to jak się lutuje… :) - i o to chodziło, bardzo fajnie łączy się takie laminatowe elementy, dzięki...
DIY Konstrukcje :: 22 Sty 2007 14:28 :: holcer :: Odpowiedzi: 46 :: Wyświetleń: 18007

Odbiornik radiowy jednolampowy- schemat

nie chce juz punktow, bo to cos ma przekladnie p= 27,65 pierwotne 125v wtorne 4,52v -opornosci uzw pier=5000 Ohm a wtorne =16 Ohm- jest przydatne jako kontrolka w bateryjnych lampkach -ale tam Ra wymagana jest 8 kOhm -stad ten rarytas to nie jest rarytas -mocy 0,2W -NIE PRZENIESIE -/1-5:8/x0,2./chyba...
Elektronika Retro :: 01 Lip 2006 08:14 :: marcin_oizo :: Odpowiedzi: 32 :: Wyświetleń: 26528

Brama uchylna - jaki silnik?

:) no pewnie by sie dalo polak potrafi ;) trzeba tylko przekladnie zrobic slimakowa byla by dobra ale bedzie problem z taka :/ musi byc wolne i mocne. Ale wez pod uwage to ze jak sie cos stanie z brama no nie wiem co ale jak cos przyblokuje ja a Ty bedziesz chcial otworzyc to skonczysz silnik.
Automatyka- Automatyka Bram i napędów. :: 26 Sie 2006 17:45 :: Rudolf2 :: Odpowiedzi: 12 :: Wyświetleń: 2291

Jak zbudowac naped do kuli

ja zrobilem naped do kuli z silniczka od cdromu ten co wysuwa pulke :] sa tam od razu przekladnie :] na ostatnia przekladnie zamontowalem preta wygietego w ksztalcie haka :] zrobilem regulator predkosci na lm317 i mam regulowany naped do kuli :) pozdro
Optoelektronika :: 02 Lis 2006 17:06 :: jazio_pn :: Odpowiedzi: 18 :: Wyświetleń: 2576

Sprzegło elektromagnetyczne i rozrusznik

Witam, probuje zrobic rozrusznik do simsona s70 za pomoca sprzegla elektromagnetycznego i mam do was kilka pytan w tej sprawie: 1) jak duza musi byc moc przelozenia aby obrocic wal korbowy przy pelnym sprezaniu 2) gdzie najtaniej moge kupic silnik z przekladnia na 12V i z moca wyjsciowa ok 200W...
Automatyka- Automatyka Ogólna :: 02 Lut 2007 18:53 :: piotrek25piotrek :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 3056

Hałasująca maszynka do mięsa

Wlasnie zlokalizowalem miejsce,z ktorego dochodzi ten odglos.Przed wymiana tylnego lozyska wlozylem sam wirnik silnika w przekladnie,i rozkrecilem ja recznie do predkosci znamionowej.Dzwiek dochodzil z miejsca,gdzie wal silnika styka sie z pierwszym kolem zebatym.Czy przyczyna huku moze byc wyrobienie...
AGD Drobny sprzęt :: 23 Lip 2006 18:27 :: Volfram :: Odpowiedzi: 12 :: Wyświetleń: 1800

Przetwornica do ladownia kondensatorow

a moze znasz odpowiedz jak to jest ze w fabrycznych "ladowarkach" kondensatorow we fleshach transformatory maja przekladnie ledwo 1:4? bo moze nie ma sensu tyle tego nawijac . to by zmniejszylo znacznie trafo.
Układy Zasilające :: 20 Sie 2006 12:36 :: Dar.El :: Odpowiedzi: 80 :: Wyświetleń: 27668


Astra II problemy ze wspomaganiem

Witam. Pare miesiecy temu kupilem uzywana Astre II 1.8 16V. Juz na drugi dzien od odbioru samochodu zauwazylem wyciek plynu z przekladni kierowiczej, odwiozlem samochod do sprzedawcy, ten oddal przekladnie do regeneracji i wszystko bylo ok. 2 tyg po regeneracji przekladni siadla pompa wspomagania (elek....
Samochody Elektryka i elektronika :: 05 Gru 2013 07:41 :: taison :: Odpowiedzi: 5 :: Wyświetleń: 2575

Bardzo korzystne pomiary!

Po analizie cen pewnej firmy -za okres czasu tegoroczny- transformatory na rdzeniach zwijanych maja cene 3 razy wyzsza niz EI.... DLA janek11389 dodam ,ze gdzies dalem schemat Rosjanina Sierg. Komarowa -w ktorym -aby uzyskac wieksze napiecie Uaa na tych sieciowych -daje takie dwa -i...
Elektronika Retro :: 17 Sie 2006 22:01 :: KaW :: Odpowiedzi: 27 :: Wyświetleń: 2280

Zasilacz impulsowy (UC3525) problem

Macie racje z tym trafem ma byc 1:1. Moj blad, juz wykasowalem to co sie nie zgadza zeby inni niepotrzebnie nie czytali. Moja pierwsza przetwornica wlasnie miala takie trafo ale juz dawno zrezygnowalem z tego typu konfiguracji bo wymaga osobnego zasilacza do sterownika. A trafo sterujace musi sie...
Układy Zasilające :: 26 Sie 2006 20:09 :: irek2 :: Odpowiedzi: 33 :: Wyświetleń: 10284

lexmark 1020 nie pobiera papieru

jesli masz na to gwarancję to nire ma sensu jesli tak to nie rozkręcaj jej tylko zobacz czy silniczki lub przekladnie działaja i czy jest dobry styk między elementami ruchomymi mechanicznymi oraz czy nic nie blokuje walka np.: złmana tusza od ołówka
Drukarki, ksero Profesjonalne :: 30 Sie 2006 17:27 :: konmaj :: Odpowiedzi: 3 :: Wyświetleń: 1004

ups możze zoszczędzić ciut prądu?

ups  możze zoszczędzić  ciut prądu?witam no musze przyznac ze moduly ogniw slonecznych nie naleza do najtanszych to ogniwo jest dosc tanie przy nie najgorszych parametrach a taka prymitywna"elektrownie wiatrowa" mozna zrobic na dynamie od rowera ,tylko trzeba by bylo zastosowac jakas przekladnie ,by otrzymac wieksza wydajnosc. Jezeli...
Komputery Hardware :: 07 Wrz 2006 20:03 :: forestx :: Odpowiedzi: 9 :: Wyświetleń: 1401

H-Bridge I/O 3.3V na 2 silniki pradu stalego jaki?

E tam :P najwyzej zamontuje cos innego xD A tak na serio to te silniczki potrafia uciagnac siebie na 50g obudowie z przekladnia zbudowana z gumki recepturki :P ale podlaczenie na 1 kolo oczywiscie :P a jak bym zrobic przekladnie 1:10 czy nawet 1:20 to i tak by maszyna szla pieknie :) narazie nie martwie...
Mikrokontrolery Ogólne :: 17 Wrz 2006 12:48 :: demoh :: Odpowiedzi: 20 :: Wyświetleń: 1556

mikro elektrownia wodna

kolego narek jestes bardzo dobry w obliczeniach mam miec turbinke o srednicy 25cm to ile moglaby miec obrotow pod obciazeniem bo nie wiem czy trzeba przekladnie czy od razu podpiac alternator
Ogólny Techniczny :: 14 Paź 2010 17:28 :: margum :: Odpowiedzi: 18 :: Wyświetleń: 22632

silnik 0,75 KW - 1 fazowy i 3-fazowy

Witam Gdy falownik zasilany jest z 1 fazy jego wyjscie podlanczasz do silnika polaczonego w trojkat, co do podnoszenia obrotow to duzo zalezy od typu konkretnego silnika - konstrukcji i materialow. Standardowe silniki podnosze do ok 120% nominalu i kontroluje temperature i prad przy stalym obciazeniu....
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 10 Lis 2006 21:09 :: bonanza :: Odpowiedzi: 12 :: Wyświetleń: 3420

Atmega i adc. Sterowanie serwami. Nie działa dobrze. Kod.

wystarczy kazdy krok ma ok 9* do tego co potrzebuje powinno wystarczyc. serwa to sa takie z conrada za 27zl na allegro znalazlem niby maja 28Ncm szkoda tylko ze przekladnie plastikowe. przerobilem troche program zmienilem ten OCR1A na zwykly pwm i wzory sa te same dla obu serw.
Mikrokontrolery Ogólne :: 29 Paź 2006 15:54 :: Innos :: Odpowiedzi: 10 :: Wyświetleń: 2581

APARAT SONY DSC-W5. Obiektyw po włożeniu nie zamyka się.

wiec prawdopodobni piasek w obiektywie, albo aparat po upadku i uszkodzone przekladnie ;P jak bys potrzebowal przekladni daj znac:D
Inne Serwis :: 20 Gru 2006 19:48 :: kuflik :: Odpowiedzi: 13 :: Wyświetleń: 2471

podwozie robota mobilnego=laminat?

a jak zrobisz przekladnie ?? a co do mostka to dowiedz sie jaki max prad pobieraja te silniki
Robotyka Modelarstwo :: 20 Lis 2006 11:45 :: daniel93 :: Odpowiedzi: 74 :: Wyświetleń: 6856

Wieksze obroty silnika jednofazowego.

Do konca nie wiadomo jaki na prawde silnik autor mial na mysli. Jesli rzeczywiscie z wiertarki, to raczej na pewno bedzie to silnik komutatorowy. Jesli jest to silnik szeregowy, a tak raczej jest to mozna mu jeszcze zwiekszyc predkosc ograniczajac prad twornika (predkosc jest odwrotnie proporcjonalna...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 01 Gru 2006 19:18 :: Kracy :: Odpowiedzi: 10 :: Wyświetleń: 1809

Super lampka nocna - bąbelki podświetlane diodami

Lampka git ale ten kompresor pod stolem mnie przeraza... Piszesz ze pompka bylaby droga, poczekaj az ci rachunek za prad przyjdzie:P NA gieldach za grosze mozna kupic bezglosne pompki diy oparte na mieszkach badz cylinderku napedzanym poprzez przekladnie pasowa malym silniczkiem 220V.
DIY Zagranica :: 25 Lis 2006 17:13 :: jesion666 :: Odpowiedzi: 37 :: Wyświetleń: 18466

mala elektrownia wodna

Witam!! Ja rowniez wpadlem na podobny pomysl. Moj projekt jest juz na ukonczeniu-jedyny mankament to pradnica. Jako "turbine" zastosowalem kolo "mlynskie" srodsiebierne(wykonane oczywiscie domowym sposobem z desek :)) o srednicy 205 cm. Do tego dolaczylem przekladnie zwiekszajaca obroty i brakuje mi...
Elektro Maszyny i Urządzenia :: 01 Gru 2006 08:59 :: forestx :: Odpowiedzi: 10 :: Wyświetleń: 11034

Jedno z zadań pracy kontrolnej.

No to z napiecia na wtórnym i prądu policzysz przesuniecie fazowe, przekladnie to stosunki napięć oraz prądów, a te pozostale oznaczenia to pierwszy raz cos takiego widze... :)
Początkujący Ogólny :: 29 Lis 2006 20:21 :: Quarz :: Odpowiedzi: 4 :: Wyświetleń: 483

sterownik do podajnika tłokowego

Witam Myslalem ze przerobie swoj piec na taki z podajnikiem ale nici z tego po konsultacjach doszlismy ze znajomym ze gra nie warta swieczki za duzo roboty przy moim Zebcu bede musial zrobic nowy ma moze ktos z Was jakas rozpiske w miare "madrego " kotla.Pozdrowienia dla "bolek" dostalem ten nr tel....
Systemy Grzewcze Użytkowy :: 09 Sty 2012 19:39 :: slawo1 :: Odpowiedzi: 472 :: Wyświetleń: 230439

Transformator wyjściowy dla 6P14P

Witam Obliczałem transformator w Klasie A dla Ua 300V i Ia 40 mA najkorzystniejszy opór to 7,5k, rezystancja wew lampy to 24k. Mam trafo o przekroju kolumny środkowej 6,75cm². Wyszło mi z obliczeń ze mam mieć przekladnie n=27, uzwojenie pierwotne 6125 zw a wtórne 230zw. Średnica drutu nawojowego...
Elektronika Retro :: 04 Gru 2006 07:56 :: Macylapka :: Odpowiedzi: 2 :: Wyświetleń: 971

HP 640C. Wciąga kartkę do połowy i zatrzymuje się.

Witam bardzo serdecznie wszystkich tych co by chcieli mi pomoc w mojej sprawie. A mianowicie mam drukarke jak w temacie i taki problem przy drukowaniu czego kolwiek i obojetnie w jakim formacie drukarka wciaga kartke mniej wiecej do polowy i staje przy tym wydobywa z siebie zgzyty i tzaski z lewej strony....
Drukarki, ksero Profesjonalne :: 18 Gru 2006 18:23 :: ankuch :: Odpowiedzi: 2 :: Wyświetleń: 777

Cewka zapłonowa z silnika 3.0 i 1.2 Jakie sa różnice?

sa to cewki niskorezystancyjne róznice w iskrze bedą minimalne ,cewki poprostu mają inna przekladnie i dlatego nieco różnią sie rezystancją Z=n wej/n wyj gdzie n-to liczba zwojów wieksza liczba zwojów oznacza wiekszą rezystancję Pozdrawiam.
Samochody Elektryka i elektronika :: 16 Gru 2006 23:16 :: ziarus1 :: Odpowiedzi: 11 :: Wyświetleń: 1954



Strona 3 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Ostatnio szukano: przerywacz dużej schemat wyświetlacz temperatura obliczyć napięcie prądnicy pojemnik brother 1202 wzmacniacz becker podłączenie sformatować zabezpieczyć dysk przerwać int1 rozrząd skoda silnik wózek linde
Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Strona używa cookies - informacje || Reklama || Kontakt


Powered by phpBB © phpBB Group