dane z Elsa... dla 2.0 TDI ; BPW warunki sprawdzania dla ciśnienia oleju; - poziom oleju prawidłowy - temperatura oleju silnikowego ok. 80st. ciśnienie oleju na biegu jałowym: min. 0,8 bar. ciśnienie oleju przy 2000 obr/min. : min. 2,0 bar. program serwisowy Nic nie podaje na temat max. ciśnienia oleju, niemniej jednak warto sprawdzić podczas wykonywania...
Czy posiada ktoś automat o symbolu DNE. Interesuje mnie wysokość rurki przelewowej oleju. Jakby ktoś wymieniał olej to prosiłbym o sprawdzenie tego wymiaru. Wymieniłem w swojej miskę olejową i wydaje mi się że jest inny stan oleju. Starej już nie posiadam.
A jak wygląda płyn chłodniczy? normalnie czy z "glutami" ? jak by leciała benzyna olej będzie śmierdzieć benzyną. Zobacz jak kopci. Jak lekko na niebiesko to masz wode w oleju. Chyba że pali olej. Jesli przybywa oleju to ustrka jest poważna. Jesli przybywa oleju i UBYWA płynu chłodniczego - to masz jasną sytuację. Głowica i blok na szczelność. Jeśli...
Powyżej 80k km lejemy półsyntetyk, powyżej 120k km minerał i zajeżdżamy silnik. Nieważne normy producenta czy w przypadku diesla rodzaj zasilania. Minerał rządzi! Za ten post powinno być ostrzeżenie - pisanie bzdur i bredni, oraz przekręcanie faktów chyba tylko dla samego podtrzymania dyskusji. Otóż kolego szanowny: Silnik eksploatowany od początku...
Ach te francuzy i ich elektronika a mowia ze ostatni dobry renault to byl model 19 i chyba cos w tym jest. Ogolnie nie wolno przelewac oleju ponad stan i jezeli usterka ta wynikla niedawno to moze uszkodzony jest jakis czujnik od stanu oleju. Pozdrawiam.
Ciśnienie oleju w silniku beznynowym. W moim aucie na oleju 5w50 mam ciśnienie przy odpaleniu 4 bar, zawór chłodnicy oleju otwiera się przy 105stopniach. Zawór przelewowy pompy oleju otwiera się przy 3.8 bara. Przy lekkim przygazowaniu na 2000-2500 mam 6 bar na zimnym. Dopiero po otwarciu zaworu chłodnicy ciśnienie na wolnych obrotach - 950obr/min mam...
Witam, niedawno kupiłem Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI kod silnika BLR rocznik 2005 przebieg 240tys, auto pochodzi od znajomego handlarza który sprowadził je z Austrii. Na jeździe próbnej auto spisywało się bardzo dobrze i raczej nie było szans by wychwycić problem który obecnie mnie męczy. Już pierwszego dnia po zarejestrowaniu i ubezpieczeniu auta zaświeciła...
Zawór przelewowy jest w pompie oleju, czy w podstawie filtra?
Kawałki metalu z którejś zatartej panewki przedostały się przez smok i blokują zawór przelewowy pompy oleju
warsztat ogrzewam piecem na oleje przepracowane. latem trzeba go składować. mam zbiornik 2000 litrów /stoi na zewnątrz/. potrzebuję pompy do przelewania oleju z beczek do tego zbiornika /wlew duży/. chciałbym uzyskać od Was wiedzę na temat pompy jaką zastosować do pompowania tego oleju nawet srogą zimą. wydajność nie musi być duża. może pneumatyczna?
Ściągnij pokrywę zaworów, wygląda, że coś się rozlatuje i Jakiś opiłek dostał się do zaworu przelewowego pompy oleju i go blokuje
Korek z tyłu skrzynki po lewej. Do wlewu bodajże przy mechanizmie zmiany ale ja tam bym lał do przelewu
Witam serdecznie. mam kilka pytań co do wymiany oleju w moim aucie (megane 1.6 16v rok 2005) Dowiadywałem się w salonie (podawałem VIN) że jest to skrzynia DP0 ale z jakimś dopiskiem 050 i wygląda jakoś inaczej niż opisywane tu. Czyli w misce olejowej niema podwójnej śruby. Jest za to pojedyncza na klucz kwadrat. Gdy się ją wykręci zaczyna spływać olej...
kupiłem olej zgodnie ze specyfikacją... 4 litry, gdyż okazuje się, że żeby wymienić cały olej i filtr trzeba ściągać skrzynię (pomogli koledzy forum, którzy udzielili wyczerpujących informacji) - więc dałem sobie z tym spokój (za stary trot na takie drogie zabiegi)... skrzynia ma korek przelewowy, dzięki czemu wlać mozna prawidłową ilość oleju... wymieniono...
Wysokie ciśnienie oleju przy sprawnym zaworze przelewowym może świadczyć, że nie dociiera on w wystarczającej ilości w miejsca wymagające smarowania. Przytkane kanały, zbyt małe luzy, itp. Po prostu popmpa się "dusi" i nie wystarcza, jednak mały, przelew. Miałem podobną sytuację po remoncie 125p teścia. Okazało się, że klawiatura była niedoczyszczona...
Niestety nie miałem do czynnienia z ta skrzynią , ale jeśli filtra nie ma na zewnatrz skrzyni to jest on w misce olejowej, przykrecony do płyty sterującej. W misce powinien byc korek spustowy. O ile w skrzyni jest bagnet kontrolny ( poziomu oleju) to korek w misce jest korkiem spustowym. Jeśli takiego bagnetu nie ma to korek w misce jest koekirm kontrolnym...
Przepraszam odpowiadających ale szukam elektronika który umie korzystać z komputera serwisowego i ma wiedzę. Wiem, że mogę podjechać do dowolnego serwisu mercedesa i poprosić o sprawdzenie ilości oleju i ewentualne dolanie i potem będę mógł sprawdzić ile powinno być. Myślałem jednak, że bez serwisu znajdę kogoś kto akurat posiada taką wiedzę i doleję...
Koledzy, kupilem nowy stary wóz jak w tytule. Po paru tygodniach dostrzegłem niski poziom płynu w zbiorniczku przelewowym chlodnicy. Dolalem do odpowiedniego poziomu, jednak po 3 tyg poziom ponownie sie obniżył do minimum, dolalem ponownie, łącznie 2 dolewki jakieś pół litra. Dostrzegłem ze korek od zbiornika wyrównawczego nie jest oryginalny tylko...
Jako że zaświeciła mi się kilka razy "sprężynka" postanowiłem zrobić próbę przelewową. Auto posiadam 5 lat. Próba wyszła tak od strony rozrządu kolejno 85ml, 27ml, 10ml, 8ml. Zdziwienie moje było jak z drugiego wtryskiwacza w wężykach do próby przelewowej pojawiło się paliwo w kolorze czarnym z dodatkiem oleju. Pod koniec próby paliwo było już czyste....
Pytanie może wydawać się głupie ale za jasną cholerę nie mogę znaleźć miarki oleju, nad wałkiem jest jedynie korek wlewu oleju. O ile się domyślam, będzie chodziło o odkręcenie korka poniżej i sprawdzanie na zasadzie przelewania ale tu pytanie czy robimy to na nóżce centralnej czy na kołach ? I czy korkiem przelewowym jest korek średnicy ok 50 mm z...
Po pierwsze nie ma żadnego korka do spuszczania oleju. Żeby opróżnić skrzynię z oleju należy odkręcić metalową pokrywę na spodzie skrzyni. Natomiast korek do napełniania umieszczony tuż obok lewej półosi i do jego odkręcenia nie używasz żadnego imbusa a klucza, najlepiej nasadowego, najczęściej jest to 13. O ile dobrze pamiętam to oleju wchodzi trochę...
Witam, Porwałem się na wymianę oleju w swoim Caddy. Zamówiłem odpowiedni olej w ilości 2 litrów, gdyż według katalogów do skrzyni JCY (5 biegów, manual) powinno wejść ok. 1,9 litra. Niestety podczas wymiany udało się wlać do skrzynki jakieś 1,1 litra, po czym w korka wlewu olej już się przelewał. Niestety nie zmierzyłem ilości spuszczonego oleju. Czy...
A jakiej firmy filtr oleju i olej? Poziom oleju właściwy? Może olej zamarza i stąd takie niespodzianki a jeśli to nie to, to pozostaje rozbierać dół silnika i patrzeć co tam się dzieje. A po co rozbierać dół silnika. Jak by coś było tam nie tak to by nie miał ciśnienia. Zawór jest tak zrobiony żeby nie dać większego ciśnienia w układ niż było fabrycznie...
To filtry pełnego przepływu i jeśli się nie mylę w ich mocowaniu jest zawór przelewowy. Sprawdź może się zablokował i olej omija filtry. A możliwe że z wymianą oleju zbiegła się inna awaria.
Nie jeździj bo jeśli to nie czujnik lub elektryka, to silnik nie ma smarowania i pogłębiasz jego zniszczenia. A przyczyną może być uszkodzony czujnik, elektryka a jeśli faktycznie jest niskie ciśnienie to skrajnie niski poziom oleju, skrajnie zużyty olej lub wymieszany z benzyną, zatarty lub zużyty silnik, uszkodzona pompa lub jej zawór przelewowy.
Przyjrzyj się dokładnie, czy przypadkiem nie ma tam korka przelewowego. Takiego że podczas wlewania oleju musi się w nim pokazać wlewany olej.
brudny filtr, a w nim masz zapewne źle działający zawór przelewowy. i dla tego kontrolka smarowania wyłącza się nieco później i załącza jak olej się za mocno przygrzeje.
Może stosujesz zbyt gęsty olej i dodatkowo przycina się zaworek przelewowy. Następna rzecz, czy przykręcasz filtr ręką z umiarkowaną siłą, czy też jakąś brechą?
Przypadków falsyfikowania olejów silnikowych w ciągu kilku ostatnich lat jest dużo. W Polsce zazwyczaj proces produkcji podróbek ogranicza się do jednej marki oleju, w Rosji natomiast pewna grupa przestępcza rozszerzyła działalność na niespotykaną dotąd skalę, ale po kolei. W roku 2009 policjanci z Centralnego Biura Śledczego zatrzymali grupę czterech...
W dalszym ciągu nie widzę żadnej śruby że sprężyną. Chyba że masz na myśli zawór przelewowy.
witam i dziekuję za podpowiedzi,przeszukałem forum wprawdzie pod haslem dkla VW LT i taki post mi nie wyskoczył opisujący ten problem.Faktycznie mam tylko jeden czujnik koło obudowy filtra nie ma nawet miejsca na czujnik,sprawdziłem to u mechanika.jezeli ktoś z kolegów rozwiązywał ten problem to prosze o info,dodam,ze cisnienie było sprawdzane zegarem...
Podejrzewam ze odswiezam temat, ale ja mam er 5, ktore ma ten sam silnik i gazniki tez... u mnie benzyna przeciekała do oleju. Po postoju zimowym przybylo z pol litra oleju albo i wiecej. Ogólnie to jak motocykl stał tydzien to rósł poziom oleju i momentalnie zmniejszal sie po przejazdzce. A gazniki byly dobre. Winny okazał się zmielony (bo inaczej...
Brak ciśnienia oleju przez około 5 sekund po uruchomieniu zimnego silnika i na wolnych obrotach po nagrzaniu. Znalazłem na forum Vectry bardzo lakoniczną informację, że jest uszczelka papierowa, pod pompą, która lubi się przerywać (wypłukiwać). Uprzedzając ewentualne sugestie mogę dodać że ten przypadek nie mieści się w 99% gdzie przyczyną jest uszkodzony...
W C-360 na rozgrzanym silniku przy 2200 chyba 5kg/cm powinno być. Jak jest 6kg/cm przy 1600 to już pompa dostaje. Może zawór przelewowy jest tak ustawiony... Albo jakiś opiłek dostał się do kanału w wale i blokuje przepływ oleju. Różne mogą być tego przyczyny że jest zbyt duże ciśnienie.
W komplecie (może nie być w każdym) jest jeszcze zawór przelewowy który montuje się przy pompie tak jak w 60-ce. Tyle.
Mam podobny problem i ten sam silnik (1.9 sdi asy) w fabii z 2001r ktora niedawno nabylem. Problem polega na tym, ze cisnienie oleju jest za duze, na rozdrzanym silniku powinno wynosic do 2 bar. przy 2000 rpm. a u mnie wynosi 4 bary. przy 2000 rpm, Nikt nie wie co jest grane. Odrazu utne spekulacje: czujnik jest dobry bo byl wymieniany, pompa oleju...
Witam. Ciśnienie jest na wolnych 1,8 bara,przy 1400 3,6 bara, zwiększanie obrotów nie przynosi wzrostu. Ciśnienia sprawdzone komputerem i manometrem. Co się dzieje- przy dużym obciążeniu pod górę, wskazówka spada na zero, na wyświetlaczu jest wtedy 10 bar, zapala się EDC. Ostatnio zaczyna zapalać się lampka ciśnienia. Czujnik jest podmieniony na nowy,...
Witam. Zmieniałem w aucie skrzynie i mam problem bo do skrzyni weszło mi tylko 6.5L oleju. Czy to jest wystarczająco ?? Skrzynia była wyjęta, olej zlany więc była pusta ile powinno mi wejść oleju na pustą skrzynie 5hp19 ? Wlewałem przez korek po boku skrzyni zagrzany silnik zmieniałem pozycje P,R,D itd autem zrobilem juz 20km i po odkreceniu korka przelewowego...
Witam. Jestem w posiadaniu w/w zaworu w instalacji hydrauliki siłowej na aucie ciężarowym. Potrzebuję opis przyłączeń tego zaworu. Schemat blokowy działania instalacji. Zdjęcie z opisem co i gdzie jest podłączone Tabliczka z zaworu. Schemat zaworu. Wersja E2. Zawór steruje załączaniem silnika hydraulicznego po podaniu zasilania na cewkę. Silnik załącza...
Ja przelewam przez pończochę, oczywiście bez tego najgorszego szlamu z dna i jeszcze nigdy mi się pompka w pile nie zapchała. Z tym zatruwaniem środowiska to lekka przesada, olej pójdzie w drewno i do pieca. Ilości są tak małe, że to raczej bez znaczenia.
Wymien zawor przelewowy odoleju nawet mam gdzieś taki nowka a manometr pasuje od kamaza zamiast czujnika
Witam, samochód Citroen Jumper 2.2 hdi 2007r. euro 4. Pojawia się błąd stycznika ciśnienia oleju. Tylko ten bład wskazuje komputer. Diagnozowane diagboxem. Coś w silniku stuka. Wtryski sprawdzone. Próba przelewowa, małe korekcje do -+0,2 , Uczenie pompy i dopisanie wtrysków ukończone. Czujnik ciśnienia oleju jest na podstawie filtra oleju i komputer...
Gdyby to był egzemplarz z polskiego salonu już dawno byśmy się nim golili. Ten jest z Austrii, w Polsce od 2014 roku i od tej pory nie jeździł tak wiele. Sól sypana u nas na potęgę nie miała jeszcze kiedy zrobić spustoszenia. Kilka purchli na progach zostało ogarnięte zaraz po kupnie i poszedł wosk do profili zamkniętych. Nalot na tylnych podłużnicach...
Jak zawsze w tych tematach... Nic konkretnego. Kolega czapski udzielił bardzo senswnej odpowiedzi. A ja zapytam inaczej. Czy ktoś z was spróbował i przeszedł z minerala na syntetyk, bo piszecie, że pocieknie. Próbowaliście? pociekło? Ja ostatnio zaproponowałem i wytłumaczyłem z czym się wiąże zmiana oleju, i kolega zgodził się przejść z półsyntetyka...
Mozliwe ze zwiesila sie kulka zaworku przelewowego w pokrywie pompy oleju.Jaki masz filtr oleju?proponuje na probe zalozyc oryginal VW/skoda, ale ze srebrna zawijka blyszczaca- sa podroby wygladajace jak oryginal, ale zawijka jest srebrna matowa w nich skopany jest zawor zwrotny.
Napewno ma nieprawidłowe ciśnienie skoro zapala się kontrolka, a wygląda to na zbyt wysokie . Oczywiście pod warunkiem, że przewody "drożne", a czujnik jest dobry. Gdyby była to wina wiązki, to odrazu po odpaleniu silnika "wywalałoby" kontrolkę i brzęczyk. Tak się działo w kilku Fabiach z tymi silnikami. Sprawdź czujnik. Rozważ również drugą opcję...
Powodem wypadniecia zaslepki było zbyt duze cisnienie oleju. Trzeba bylo zobaczyc przez okienko w pompie czy zawor przelewowy nie byl przytarty. U mnie tak bylo i trzeba cala pompe zmienic.
Masz zle złożony rozdzilacz i zamknięty przepływ oleju.
Może zawór przelewowy się zawieszać przy pompie oleju. Jeśli panewki były by zużyte to był by stuk dochodzący z okolic wału korbowego a na ciepło na biegu jałowym by grały zawory dodatkowo (szklanki). Zmierz manometrem ciśnienie na gorącym silniku.
Witam, proszę o pomoc; niedawno zakupiłem C5 w automacie 2004r po lifcie. Zabrałem się za wymianę płynów olejów i filtrów. Mam problem z wymianą oleju w skrzyni biegów. Na forum piszą wszyscy tak zagadkowo(modele skrzyń, jakieś symbole), a nic konkretnego. Wiem gdzie jest spust oleju. Domyślam się, że wlew jest z góry, bo i taka sama śruba co na dole...
Wlałem 6litrów oleju. Podczas ustalania poziomu wyciekło około 0,75l. Poziom ustalałem MB starem przy temperaturze 45stopni (biały przelew). Wniosek że chyba jednak 4litry wchodzi w konwerter bo mi się tak około 0,2l wylało jeszcze wcześniej ze skrzyni podczas napełniania jak mi adapter wypadł na chwilę przez przypadek z wylotu. Także moja osobista...
Gdyby się okazało, że paliwo przelewało się przez gaźnik, to dostawało się do oleju. Trzebaby sprawdzic stan oleju, czy nie stał sie mieszanką z paliwem. Zjawisko niebezpieczne gdyż straci właściwości smarujące. I kolejna sprawa to mógł zużyć się pierścień olejowy.
Witam . Nie podałeś w jaki sposób jest uruchamiany silnik.Czy za pomocą wyłącznika , lub stycznika.Należy sprawdzić czy dochodzą wszystkie fazy do silnika,jak również sprawdzić połączenie silnik-wyłącznik(stycznik).Jeżeli po kilku próbach włączenia pracuje,to teoretycznie oznacza że silnik jest OK,lecz pomiar uzwojeń silnika również wskazany.W układach...
Dzięki za podpowiedź niestety to o czym napisałeś już znalazłem było małe pęknięcie więc wymieniłem na drugie. Niestety nie pomogło. Nadal na zimnym jedzie ale szarpie a na ciepłym porusza się jak żółw i słychać jak się pas ślizga. Co mogę jeszcze sprawdzić przed demontażem całej skrzyni?? Posiadam SD i wygląda na to jak by było za niskie ciśnienie...
Nigdy nie miałeś a może teraz właśnie masz. Dla świętego spokoju i konsekwencji zmierz ciśnienie oleju. Jak zawór przelewowy stoi to będzie sadzić ciśnienie aż coś puści.... u Ciebie już puściło Podaj model auta i silnika
Nie znam tej skrzyni, ale standard to korek z boku obudowy skrzyni, wlewasz aż się będzie przelewało. Po próbie drogowej, jak wszystko ostygnie należy jeszcze sprawdzić i ewentualnie dolać.
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku o czym pisałem też tu - zdecydowanie lepsza dynamika...
Wlew nad prawą osią napędu patrząc z przodu samochodu. Ja wlewałem przez lejek z wężem wsadzonym do tego otworu po śrubie aż się zaczeło przelewać.
Jeszcze nie spotkałem się z poprawą ciśnienia po wymianie panewek/ nigdy i nigdzie. Wszyscy zapominają o wałku rozrządu. Czasem trzeba przyjrzeć się zaworowi przelewowemu.
W filtrach są zawory przelewowe...
na wyjściu z pompy OP525 przy 15 barach pękł. Przy typowych 16MPa przestał by istnieć przy pierwszym otwarciu zaworu przelewowego... Podstawę filtra właśnie mam i pasujące flity silnikowe Jaki gwint, albo jakie filtry stosowałeś dotychczas, typ. Można będzie dodać typowy hydrauliczny, pasujący do podstawy.
zacięty zawór przelewowy.rozebrać,wyczyścić,złożyć i musi hulać.
teraz wymienilem przelewki, moim zdaniem nie byly w dobrym stanie i niestety paliwo sie cofnelo bo nie zacisnalem weza i popma do odpowietrzenia, rozrusznik byl robiony 2tyg temu wiec jest ok jak odpowietrze dam znac czy to wina przeplywek ktore byly nie szczelne.
Dzielnik powoduje podanie oleju z pompy również na zawór przelewowy i przepływ oleju przez zawór kiedy siłownik nie jest sterowany. Ciągły przepływ oleju jest potrzebny aby go utrzymać w odpowiedniej temperaturze.
Witam, auto o którym mowa to Volkswagen Passat B5FL, 1.6 ALZ (benzyna bez gazu), rocznik 2002. Od kilku miesięcy ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka w dość szybkim tempie - co 400-500 km muszę dolać cały zbiorniczek. Płyn ubywa TYLKO podczas jazdy, gdy auto stoi w garażu poziom płynu się nie zmienia ani nic nie kapie. Zacząłem badać temat: chłodnica...
Opis systemu smarowania masz tutaj <;, olej popłynie przez filtr równoległy gdy wzrośnie ciśnienie na zaworze przelewowym: wyższe obroty i (lub) rozgrzany olej (mamy mniejszy spadek ciśnienia na filtrze równoległym). Sprawdź drożność kanałów i rurek wiodących od filtra szeregowego do równoległego i dalej do miski olejowej, oraz czy zawór przelewowy...
Witam posiadam od niedawna Focusa TDCI 2003r Mam problem z rannym odpalaniem lub odpalaniem po dłuższym postoju (ok 9 godzin). Objawy zaczęły się tuż po wymianie filtra paliwa i wymianie oleju (oryginalny FORDOWSKI) oraz co najważniejsze po mrozach jakie do nas przyszły. Zrobiłem próbę przelewową trwającą ok 3.5 minuty 1 wtrysk ok 18 mililitrów 2 wtrysk...
Tak. Zasilanie F, siłownik C a kanał B,A i D na przelew. Kanał E niech będzie zaślepiony. Jak popatrzeć na układ otworów korpusu podnośnika to właśnie E nie ma otworu w korpusie i jest uszczelniony oringiem. Kanał D to może byc dodatkowy kanał przelewowy który w C 330 nie występuje. Jeśli chodzi o pokrętło X to możesz ustawić nim ciśnienie ale będzie...
Myślę, że o biegunowości zasilania silnika nie muszę wspominać, bo mam nadzieję, że podłączyłeś prawidłowo. Więc zostaje zacięty elektrozawór opuszczania lub zawór przelewowy (ten z kontrnakrętką za elektrozaworem). Wtedy olej spływa do zbiornika. Odłącz siłownik i wkręć manometr, zobaczysz jakie masz ciśnienie na wyjściu. W razie problemów rozbierz...
Witam Kupiłem raka z silnikiem c-360 i mam z nim problem tz. olej ze skrzyni biegów jest przelewany do zbiornika z olejem hydraulicznym po przelaniu oleju rak staje i nie można nim dalej jechać . Olej muszę spuścić i przelać do skrzyni i znowu to samo (wystarcza to na 10 min. jazdy) czy ktoś miał podobny problem . myślę że ktoś coś źle podłączył i dlatego...
Cześć Chcę się upewnić jak to jest. Zmierzyłem ciśnienie w układzie i wskazania mam takie. Na rozgrzanym 3,5Bara na jałowym, a na podwyższonych obrotach tak około 3tyś pokazuje mi 5-5,5Bara podobno max ciśnienie to 4,5Bara bo podobno na takie ciśnienie zawór przelewowy konstruowany. Natomiast na wolnych ma być 1,5Bara, czyli mnie niż u mnie. Pompa jest...
Oleju do skrzyni się nie "dolewa". Wymiana całości jest na tyle tania że to nie ma sensu. Chyba kolega kupił za drogie auto (2004 pełnoletnie) że nie ma na wymianę oleju.
Temat z szufladą ogarnięty musiałem rozebrać jeszcze raz i zamontowałem z powrotem wszystko i dopływ do bębna poprawiłem. Wszystko teraz Ok. Ale za to zaczęła mi strasznie drgać pralka podczas wirowania wygląda to tak że cała konstrukcja pralki się wykrzywia. Pralka jest wyważona idealnie i ma 11 lat już. Jak najłatwiej zdiagnozować usterkę? Amortyzatory...
Witam! sprawdz cicnienie oleju zegarem wkreconym w miejsce czujnika moze czujnik pada jak jest za male to jest jeszcze szansa ze zacina sie zawor przelewowy pompy olejowej Pozdrawiam :D
witam, kataliztor nie ma z tym zadnego zwiazku, gdyby byl zapchany silnik bylby slaby, prawdopodobnie jest zapchane odpowietrzenie lub zacina sie zawor przelewowy pompy oleju jak juz stwierdzili moi poprzednicy /czego nie chce im odbierac/, pozdrawiam Zdzislaw
na pracujacym silniku wykrecasz to co nazwales zlew oleju - za tym korkiem jest rurka przelewowa (jak chcesz zmienic olej to wykrecasz ja , jest na imbus oczywiscie to juz nie przy pracujacym silniku) i przy pracujacym silniku olej powinien z niej kapac. Jak chcesz zmienic olej to i tak bedziesz musial sciagnac miske bo pod nia jest filtr to zobaczysz...
pompa wtryskowa skąd ma napęd Pompa ma napęd paskiem rozrządu. Jest więc oddzielona od silnika pod względem obiegu olejowego. Po prostu przykręcona z prawego boku silnika i smarowana ON. Co do testu szczelności wtryskiwaczy. Być może to będzie wskazówka, jak sugeruje kol. kortyleski. Odkręciłem dziś jeden metalowy przewód paliwowy idący od szyny CR...
Zatkana odma powoduje co najwyżej wywalenie simmeringów na zewnątrz, nie ma nic wspólnego z ciśnieniem oleju Trzeba wyjąć pompę wydłubać zaślepkę i wyczyścić zawór przelewowy
Witam! Mam problem z bmw 530d a mianowicie wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia bo się zatarła. Profilaktycznie wyczyściłem cały układ paliwowy, spuściłem stare paliwo, zmieniłem filtr, przelewy i zatankowałem nowe paliwko. Założyłem używaną pompę wtryskową. Auto odpaliło chodziło normalnie tak jak powinno. Zostawiłem je na 20-30 minut żeby popracowało...
Ciśnienie oleju przy 2000ob/min powinno oscylować w granicach 2.0 bara. Układ smarowania wyposażony jest w pompę, która posiada zawór przelewowy(zabezpiecza on układ przed niekontrolowanym wzrostem ciśnienia). W układzie smarowania jest również zawór przeciążeniowy, który otwiera się w momencie, kiedy filtr bocznikowy ulega zanieczyszczeniu.Olej wtedy...
Witam To jest sprężarka z Ziła np. 130. Ma ona od razu na sobie regulator ciśnienia powietrza. Reguluje on w zakresie 6- 7.7 atm, regulacja przez podnoszenie zaworów ssących. ciśnienie oleju smarującego 3atm Tutaj masz dane tej sprężarki Czyli nominalne obroty 2000 max 2500 zapotrzebowanie na moc 2,17kW Wydajność 240l/min zobacz jeszcze to Co do skutków...
Sprawdź czy pompa wtryskowa nie przelewa paliwa (róże są regeneracje :-) ) zobacz na wskaźnik, czy trzyma poziom, czy przybywa. Miałem taką sytuację i poprzez simering na wałku pompy (nowy, ale jakiś kiepski) paliwo przez rozrząd wlewało się do oleju (miałem to w C-330).
1. Pomiar ciśnienia oleju przy odpowiednich prędkościach obrotowych i porównanie z danymi. 2. W zależności od wyniku pomiaru - wymiana czujnika lub wymiana pompy, sprawdzenie zaworu przelewowego lub... nawet remont/wymiana silnika.
Witam wymiana zrobiona i dziwna sprawa :/ Jak się zabierasz do sprawy "po łepkach" to nie dziw się, że takie rezultaty. W tym aucie może być kilka silników i kilka różnych skrzyń biegów. Różnią się pojemnością - niewiele, ale czasem wystarczy do przelania. Mercedes dopuszcza do skrzyń 722.6 tylko określone gatunki olejów ze specjalnej listy. To też...
Ciśnienie oleju o temperaturze 80°C: na biegu jałowym: 0,10 MPa;(1 bar) przy 2000 obr/min: 0,28 MPa.(2.8bara) Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego: 0,40 MPa.
Witam ! Jestem posiadaczem Mercedesa W202 2,2D 97r. Po wielogodzinnej walce z pompą vacum, stwierdziłem że nie dochodzi do niej olej ! Ale nie mam pojęcia dlaczego ? Confused Dmuchając w ten kanał przelewowy wydaje mi się że jest drożny a jednak olej nie leci, co oznacza brak podciśnienia i hamulców ! Crying or Very sad Czy ktoś wie skąd dokładnie płynie...
Problem opisywany nie raz, jednak u mnie wszystkie metody zawiodły. Przy rozgrzanym silniku ok. 92 st zapala się na niskich obrotach kontrolka od ciśnienia oleju. Pomiar cisnienia manometrem wpiętym w miejsce czujnika ciśnienia oleju pokazuje 0,8 bara (przy ok. 85st), na maksymalnych obrotach ok 3 barów. Z tego co wiem, to jeśli ciśnienie spada poniżej...
Filtr nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli nie będzie drożny to otworzy się w nim zawór a olej i tak popłynie do magistrali. Ciśnienie oleju mierzy się i na niskich i na wysokich obrotach. Wartości minimalne dla sprawnego, zdrowego silnika są podane w instrukcji. W twoim przypadku można powiedzieć że nie ma ciśnienia. Według instrukcji w całym zakresie obrotów...
Auto było kupione i zalane nie wiadomo czym ( podejrzewam że olejem z jakimś środkiem ) by kontrolka się nie świeciła. Oto odpowiedź na twoje pytanie. Pompa oleju, z zapchany smok, zacięty zawór przelewowy lub zużycie wał i panewek.
Może też być jak pisze kolega wyżej że filtr niedrożny a wycie powstaje w wyniku przelewania dużej ilości oleju bezpiecznikiem pompy. Jednak mimo wszystko stawiam na miskę olejową. Przypomnij sobie czy czasem nie walnąłeś gdzieś.
A dodatkowo wyjęcie i wyczyszczenie pompy oleju z opiłków po tej szklance, bo to one zablokowały zawór przelewowy
witam, wielkie dzięki, to zdjęcie rozwiewa wszelkie wątpliwości.... szukając odpowiedzi, wcześniej wchodziłem na różne fora, gdzie na jednym z nich ktoś umieścił opis i zdjęcie dla yaris verso 1.3 i tam jest też korek przepływowy - razem z wlewowym są umiejscowione "u góry" pokrywy, z tym, że przelewowy jest ciut niżej, a jak sama nazwa wskazuje trzeba...
Witam.Dziś przelewałem stary,zużyty olej silnikowy do zbiorczego opakowania.Miałem olej z 5 wymian.Z ciekawości rozciąłem opakowania w których był olej.Zauważyłem że w baniakach z 3 ostatnich wymian w oleju było sporo takiej jakby galarety,dość miękkiej. W pozostałych opakowaniach nie było czegoś takiego.Nigdy się z czymś takim nie spotkałam.Czy przy...
Witam postępuj tak jak robisz jak rozgrzejesz silnik , przerzuć na D i R itp tym małym otworem na imbus 5 ma się przelewać olej ....ta skrzynia niema miarki poziomu oleju otwór ten jest poziomem , a tak na marginesie to zrobiłem ze 40 takich skrzyń biegów....
Witam Zakładałem temat w poszukiwaniu jakiejkolwiek dokumentacji technicznej sprężarek tłokowych Airpol, jednak bez odzewu. Dlatego zadam kilka pytań, być może ktoś z was pomoże. Sprężarka ma olej, jednak po uruchomieniu pompa nie zasysa oleju, dlaczego? Smok i kanalik są drożne, a sama pompa po rozbiórce nie wygląda na wyoraną i ogólnie zmęczoną życiem....
Zamiast czujnika podpiąć manometr i sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju, jak faktycznie jest za wysokie to jest zablokowany zawór przelewowy w pompie Nigdy nie smaruj uszczelki filtra żadnym silikonem !, tylko olej i dokręcenie ręką, zbyt mocne tylko pogorszy sprawę, odkształca się ta część filtra z gwintem i przestaje go prawidłowo dociskać
Choć by nie wiem jak był zawalony filtr oleju ciśnienie powinno być. Wałek rozrządu sprawdź, smoka pompy, zawór przelewowy i połączenie pompy z filtrem jeśli nie było sprawdzane jak kolega wyżej wspomniał.
Masz pękniętą uszczelkę pod głowicą, dmucha z cylindrów do układu, dlatego w oleju nie ma wody, a układ cały czas się zapowietrza i bulgocze.
Witam Dolałem dziś oleju do skrzyni i chyba go przelałem bo jak jechałem i dałem po gazie to kłęby dymu za mną i ślad oleju za mną. i popatrzyłem pod spód auta to kapie coś z góry skrzyni ale ustało po dłuższym postoju pózniej wjeczałem do garazu i nic . I pytanie czy to jakiś zawór przelewowy czy coś ?
panowie 3,5 b przy 2k rpm na nagrzanym motorze, na wolnych jest 1,8b, na ciepłym przelewem turbo idzie 200ml w ciagu 60 s, co dalej ? :) pompe oleju można wykluczyc ? ciagle za maly przeplyw oleju