Pacjent to opisany wyżej mondeo mk3 TDCI 130 KM, ogólny brak mocy poniżej 2,5 tys. obr. jedyny błąd to 0191 który pokazuje się co jakiś czas. Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) i zazwyczaj dochodzi do 1350-1380 bar( na ułamek sekundy złapało 1520 bar i to wszystko...
Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito,Przedzwoń...
Żaden ford focus 1.6 tdci nie ma czy są wyjątki.A jak w 2.0 też nie ma.To takie pytanie orientacyjne.Czyli zostało sprawdzić wtryski na przelewy.
Jak ma ciężko nabić ciśnienie to w większości przypadków winne są wtryskiwacze, puszczają w przelewy.
Koledzy dzisiaj miałem to auto na chwile i wpadłem na pomysł i podłączyłem pojemniczki na przelewy. Niemam zestawu do comonraily ale radze sobie. 4 pojemniczki na mocz i wężyk do kroplówki i jest git :D W każdym razie efekt sie liczy a taki zestaw ponad 200zł. Okazało sie ze dwa na 1 i 2 po równo nalały, na 3 może setke mniej od 1 i 2 , i na 4 nalało...
Generalnie za tryb awaryjny przy błędach bliźniakach P0251 i/lub P1211 odpowiadają nie tylko wypracowane wtryskiwacze, ale przede wszystkim wypracowana pompa wtryskowa. Jeżeli pompa jest absolutnie sprawna, to nawet bardzo mocne przelewy nie spowodują trybu awaryjnego. Ja niedawno robiłem próbę przelewową i trzeba było ją przerwać, bo jeden wtryskiwacz...
wtryski musisz wymienic na nowe regeneracja ani mycie nie pomaga jak mozna zregenerowac wtryskiwacz nie generując nowego kodu wspolczynnika kalibracji?Wtryski po takim zregenerowaniu teoretycznie sa sprawne ale stary kod ma inny wspolczynnik kalibracji niz zregenerowany wtryskiwacz czasem ma podobny i auto jakos chodzi wspolczynnik korekty wtryskiwaczy...
Ja mam podobny przypadek jak koledzy,z tym,że u mnie odpala bez bólu(zimny i ciepły),przelewy ok.,nie dymi,nie kopci,lecz przy depnięciu wchodzi w tryb awaryjny i max 3000obr bez turbinki...Wymieniane były 2 wtryskiwacze(spory przelew),podjechałem do mechaniora wykasował błędy na cdif.2 i przez chwilkę chodził ok., a po jakiejś chwili to samo...Wyskakuje...
. Jezeli auto jezdzilo wczeniej to czy po mocniejszym dodaniu gaslo lub przechodzilo w tryb awaryjny a po ponownym uruchomieniu bylo ok. do czasu kiedy znowu przycisnoles mocniej pedal gazu to wtryski puszczaja na przelew i to nie jeden. Z rozruchu nie odpalisz zbyt male cisnienie na listwie wszystko ucieka w przelew. Czeka Cie regeneracja sprawdzenie...
Witam. Mam problem z focusem mk1 1.8tdci 115 km 2004 r układ delphi. Problem jest taki że gdy auto jest zimne pracuje równo na biegu jałowym lecz gdy się rozgrzeje zaczynają obroty falować wydawając na 4 wtrysku dziwny dźwięk (bzykanie). Dając mu obciążenie np podgrzewania przedniej szyby samochód zaczyna równo pracować i bzykania nie słychać. Ciśnienie...
Mam problem, którego jeszcze nie rozwiązałem z Fordem. Auto ogólnie nie chce jechać. Potrafi szarpać, przerywać ale nie zawsze, czasem jest tak, że jedzie dobrze. To co sprawdzone: -przelewy, pierwszy wtrysk ma większy przelew o jakieś 20-30% od pozostałych, -silnik lekko faluje (ale bardzo lekko), czas wtrysku na pierwszym to 270, a na pozostałych...
Witam wszystkich mam problem z autem . Chodzilo bez zarzutu byla moc wszystko ok troche przelewy polewaly ale poztym ok.Problem nastapil po zatankowaniu ON na pewnej stacji i juz na drugi dzien wystapil problem z odpaleniem z pomoca plaka chodzi ale juz nie tak jak predzej slabe sprezynka sie pojawila auto nie ma mocy i ewidentnie niechce jechac przelewy...
Witam wszystkich mam do was zapytanie . Miałem zrobioną próbę przelewów wtryskiwaczy i stwierdzono ze wszystkie 4 leją. Moje pytanie brzmi czy przelewy powodują słabsze ciśnienie na listwie wtryskowej co prowadzi do migajacej kontrolki świec zarowych. Objawem jest to że podczas wyprzedzania bieg 4 i 5 gdy chcę wyprzedzić zapala mi się kontrolka świec...
Znając życie zmieniałeś pompę i wtryski kupione na wiarę gdzieś w sieci, że regenerowany i sprawne. Tak myślę, bo ceny w autoryzowanych warsztatach są dwa razy wyższe niż te na Allegro. Regeneracja pompy w dobrym warsztacie to koszt 1.800-2.500, wtryskiwacza ok.500 zł. Czyli prawidłowa naprawa układu wtryskowego przekracza wartość auta... Z takiego...
To znany problem. Olej w przelewach w systemie Delphi występuje w dwóch przypadkach: 1. Jeżeli olej jest we wszystkich przelewach, to uszkodzony jest uszczelniacz na wałku pompy wysokiego ciśnienia od strony rozrządu. Wstępna pompa łopatkowa zasysa olej spod pokrywy napędu rozrządu (pompa łopatkowa pracuje na podciśnieniu). 2. Jeżeli olej jest tylko...
Generalnie po wymianie zaworków i włożeniu wtrysków niekodowanych (na te same pozycje) można liczyć na samoadaptację. Jeżeli silnik odpali to najczęściej skacze wtedy w komorze dosłownie tak, jakby miał wyskoczyć. Wiec tym się nie przejmuj. Prawdopodobnie trochę dostało się powietrza do pompy - przelewy w tdci Delphi nie idą do zbiornika, ale do pompy,...
Jak wyżej wymieniony 1.8 TDCI Focus 115KM po regeneracji wtrysków łącznie z ich zaworkami i zakodowaniem na nowo i po wymianie czujnika temperatury. Ma dalej problem z pierwszym uruchomieniem po nocy, póżniej pali na dotyk. I z opisu kliienta pali ok 9l. na 100km. Wtryski sprawdzałem odrazu po regeneracji na przelewach było ok. Może coś doradzicie bo...
Witam. Mam Focusa 1,8 TDCI 100 konny z 2004r. (MK1) Mój problem zaczyna się po parogodzinnym postoju samochodu (niezależnie- czy w nocy, czy w dzień), nigdy nie mogę odpalić za pierwszym razem, tzn: zakręci parę razy i go dosłownie "zmula" gaśnie. Po cofnięciu kluczyka i ponownym rozruchu samochód odpala bez problemu. Później już odpala 100/100 za każdym...
Witam Mam problem z fordem focusem 1.8 TDCI 115km 2001r. W fordzie strzelił w trzech miejscach wałek rozrządu, pogięły się delikatnie zawory itp... Głowica poszła do regeneracji, po regeneracji złożyłem silnik, ustawiłem rozrząd itd... Przyszedł czas na odpalenie, a tu miga świeca żarowa, po podłączeniu kompa wyskoczył błąd który mówił o niezaprogramowanych...
To chyba ten sam słynny z awaryjności 2.0 tdci co w Mondeo. A konkretnie awaryjny Common Rail Delphi. Wpada zacząć od testu przelewów wtryskiwaczy.
Mam foczkę1,8 tdci 115 km mam problem z odpalaniem na mrozie diagnoza wtryski przebieg 90 tys na przelewach w menzurkach jest ok ale na kompie pokazuje dużą różnice miedzy wtryskiem 2i4 a i jeszcze jedno przekaznik podgrzewania świec załączy sie dopiero jak cofn kluczyk i drugi raz podgrzeję
Witam. Mam problem z Fordem Mondeo 2.0 TDCI 2003r. common rail, bez pompy niskiego cisnienia. samochód zgasł w czasie jazdy i juz nie odpalił, sprawdziłem czujniki w silniku, są ok, ominołem filtr paliwa, podpiołem bańke z ropą i ręcznę pompką, po dłuższym kręceniu zapalił, ale chodził bardzo nie równo, nie wkręca sie w obroty, zgasł i nie zapala, sprawdziłem...
Witam, mam do Was pytanie dotyczące odpowietrzania układu w mondeo TDCI z pompą Delphi (CR) i ewentualnej usterki tej pompy. Jakiś czas temu pojawiła mi się sprężynka - auto wchodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu silnika. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. O ile objaw jest właściwy dla padniętych wtrysków mam podejrzenie usterki pompy....
Jeżeli to jest tdci to po jaką cholerę odkręcasz przewody wysokiego ciśnienia itp. Zobacz czy odpala z plaka . Jeżeli ma za niskie ciśnienie na railu, to komputer nie pozwoli go uruchomić,a z plaka najczęściej zapali . To jest delphi jak pompa sypie opiłkami (zaciera się) to podwieszają się wtryski (przy przebiegu powyżej 150kkm to normalka). Komputer...
Nie mniej jednak opiłków w 100% nie wypłukasz z układu. Problem jest, ale moim zdaniem po naprawie pompy mocno ograniczony, bo opiłki nie są w stanie przejść przez filtr paliwa. Dokładność oczyszczania filtra paliwa w diesli jest taka, że zatrzymuje cząstki o wielkości 1,5 - 3,0 mikrony. Gdyby opiłki przechodziły przez filtr, to tak jakby czołg przejechał...
Odświeżę temat, problem mam podobny a szukajka i wujek w okularach nie wyświetlili nic konkretnego... Może ktoś coś podpowie ;) Mam podobny problem z ciśnieniem paliwa w Mondeo MK3 2.0 TDCI, otóż przy rozruchu jest <200 bar, ok. 160-170 bar chwilowe i spada, wiadomo auto nie odpala, natomiast przy wymuszonym odpaleniu na jałowym biegu ciśnienie jest...
Witam! Mam pacjenta Ford Transit 2.2 TDCI 2008r. objawy są takie ze ciężko pali i w przewodach znajdują się pęcherzyki powietrza. Filtr paliwa został wymieniony, przelewy na wtryski również.... proszę o pomoc, za każdą sugestie dzięki z góry.
A może by tak przelewy na wtryskach posprawdzać, a następnie wtryskiwacze.
W jaki sposób dokręcić wtryskiwacze, aby wszystkie wejścia (przelewy i wiązki elektryczne) były ustawione dokładnie do przodu z zachowaniem odpowiedniego momentu przy dokręcaniu. Domyślam się, że górna część wtryskiwacza obraca sie wokoło tej z sześciokątem, za którą się kręci kluczem. Nie mam żadnego przyrządu specjalnego tylko klucz rurowy 21 Jakim...
Ja proponuję: - testy IDS lub WDS - programowanie wtrysków i ecu - test przelewów Nie zrobiłeś zwarcia podczas wymiany świec?
jeszcze jedna rada sam przećwiczyłem przedwczoraj-puszka piwa i spokojna analiza.nie masz błędów,silnik pracuje,wtryski kodujesz jak chcesz,moim zdaniem masz przynajmiej dwie usterki wtryski zmieniłeś zakodowałeś.co z odczytem ciśnienia,przelewy szczelne?filtr paliwa drożny i szczelny?
Możesz zrobić przelewy.
przelewy do sprawdzenia co do kopcenia, a co do szarpania sprawdź dokładnie tylną poduszkę skrzyni biegów, no chyba że koło dwumasowe się rozpada.
kts nic nie pokarze masz padnięte wtryskiwacz na 99% wiem to z doświadczenia odkręcisz przewody od wtryskiwadza i po wtryskach opiłki z przewodów wpadają do wtryskiwacza a to ze masz dziure w tłoku to jest przez lejący wtyskiwacz podstaw auto do serwisu niech zrobią test ciśnienia pompy wtryskowej i przelew na wtryskiwaczach
Witam, próba wężykowa (5 sek. kręcenia rozrusznikiem przy odłączonych elektrycznie wtryskach i pompie) wykonana u mnie (wtryskiwacze EJDR00504Z - model 2003 po liftingu): 1 - 5cm 2 - 8cm 3 - 10cm 4 - 6cm Maksymalne ciśnienie podczas tej próby po 5sek.: 112600kPa (1126bar). Podczas normalnej pracy: - luz - bieg jałowy ok. 800obr/min - 280bar - luz -...
Trzeba sprawdzić ilość paliwa podawanego na przelewy {test przelewowy} i wyjdzie czy to wtrysk po wymianie trzeba go dopisać do modułu
Na bank wtryskiwacze, próbą przelewową nie sprawdzisz ponieważ dopiero przy 1100 bar.dostaje przelewu i prawdopodobnie jest to tylko jeden wtryskiwacz, metoda podmiany lub wtryskiwacze na testy, możemy to zrobić.FORD UCZY. Kolego chyba nie znasz zasady układu comonraili . Odpinasz zawór na pompie bez napięcia jest otwarty na maxa./1800 bar.-przy sprawnej...
Zbiorniczek z płynem jest z tyłu przy zbiorniku. Wychodzą z niego dwa przewody. Jeden jest od napełniania drugi od przelewu. Podłączasz bańkę z płynem i jak do drugiej butelki zaczyna sie przelewać to jest napełniony. potem powinno wykonać sie resetowanie układu. Do ziornika wchodzi około 2 litry płynu i nie jest on tani. ale kto powiedział że jazda...
pisze ze to tdci to jaki zawór na pompie wtryskowej trzeba zobaczyc przebieg przyrostu cisnienia do kontroli przelewy Jak już pisalem przelewy są ok, ale jak sprawdzić ten przebieg przyrostu ciśnienia?? Na 99% tutaj nie ma żadnych zaworów zwrotnych. W pompie są 2: regulator wysokiego ciśnienia i elektrozawór gaszący silnik. Szczelność ukladu sprawdzalem...
Temat rozwiazany już dawno, piszę dla potomności. Wymiana końcówki wtryskiwacza nie spowodowala błednego działania silnika. Fordowskie 1.8 TDCI jest dość mało wrazliwe na sztuczki z wtryskiwaczami, tj. mozna np. zamienić miejscami na próbe bez programowania i auto odpala. W moim konkretnie przypadku zostal wymieniony rozpylacz, pozostawiają pozostała...
Na poniedziałek jestem umowiony z mechesem ma zrobic probę przelewu ale cos wlasnie tez wspominał o regulatorze na pompie zobaczymy co z tego wyjdzie
Dotyczy układu wtryskowego 1.8 i 2.0 TDCI ford. Objawy: 1. Brak możliwości uruchomienia silnika, utrudniony rozruch zimnego silnika, utrudniony rozruch silnika po rozgrzaniu, mrugająca lampka świec żarowych,mrugająca lampka świec żarowych przy pełnym obciążeniu ( np przy wyprzedzaniu), zapalająca się lampka check engine, nierównomierna praca silnika,...
Przelewy nieszczelny wtryskiwacz/spadek ciśnienia.
Czarny dym pojawia się najczęściej przy zatartym zaworze EGR. Można wykonac diagnostykę komputerową, ale musi to zrobic osoba która na tym się zna i ma diagnoskop WDS lub IDS. W pierwszej kolejności zaślep zawór EGR (przy kolektorze dolotowym). Jak to nie pomoże to trzeba będzi sprawdzic przelewy i wszystkie ciśnienia w układzie paliwowym. Bardzo często...
Ja bym proponował sprawdzić wtryskiwacze na przelew
kolego zrób mu próbę przelewową jest w necie jak to zrobić a na szybko zdejmuj na pracującym silniku -wolne obroty -węzyki z przelewów po koleji powinno lecieć po pare kropelek jezeli sika to wtrysk do regenracji a raczej zaworek który się znajduje we wtryskiwaczu przerabiałem to w swoim fokusie tdci 2004 r koszt samego zaworku to 250 zeta firmy delfi...
posłuchaj pawel wawa, odczytanie błędów to jest nic, trzepa odczytać parametry. przy rozruchu np ciśnienie na rampie wtrysku itd. w tych samochodach często podały wtryski, ale nie koniecznie, czasem pompa a czasem cały układ zasilający był do wymiany. niech ktoś ci sprawdzi wartości przelewów na powrotach i ciśnienie na rampie , a czujnik położenia...
Świece żarowe do odpalenia silnika dci nie mają żadnego znaczenia, możesz je odłączyć a samochód i tak będzie palił, może tylko nie równo pracować przy zimnym, powinieneś się skupić na ciśnieniu paliwa i zasilaniu w paliwo, sprawdź przelewy na wtyskiwaczach.
to teraz sobie sprawdz czy róznica przekracza teoretyczne 30% miedzy wynikami (o ile sam ten test był dobrze wykonany) Skoro przelewy dają taką precyzję, to jasnym jest, że wystarczy za każdym razem zmierzyć te przelewy podczas badania, aby uzyskać równie precyzyjną odpowiedź na pytanie: czy układ paliwowy jest sprawny czy nie. Świadomi znaczenia przelewów...
sprawdz wtryski na przelew. Jaki przebieg auta? czym diagnozujesz?
Kolejność postępowania w twojej sytuacji powinna być taka: - jedziesz do warsztatu z dobrym testerem fordowskim IDS/WDS i czytasz błędy - jeżeli wywala błędy typowe dla ukłądu paliwowego (najczęściej dwa razem P1211 i P0251) - robisz próbę przelewową - jeżeli przelewy są złe - wtryski do regeneracji (można pokusić się o samodzielną wymianę zaworków...
A te wtryski co założyłeś są dobre? Jeśli nie były nowe to warto je sprawdzić na przelewach wstępnie!
Witam kolegów i sorry za tak długie milczenie ale problem rozwiązał się nie tak dawno i wcale nie do końca Sprawa temperatury banalna, wadliwy termostat olejowy zareklamowany w salonie forda, reklamacja uznana i wymiana gratis przez serwis w ramach rekompensaty - dobrze że miałem rachunek z warsztatu i musieli uznać reklamowany termostat. Teraz temperatura...
Witam kolegów i sorry za tak długie milczenie ale problem rozwiązał się nie tak dawno i wcale nie do końca Sprawa temperatury banalna, wadliwy termostat olejowy zareklamowany w salonie forda, reklamacja uznana i wymiana gratis przez serwis w ramach rekompensaty - dobrze że miałem rachunek z warsztatu i musieli uznać reklamowany termostat. Teraz temperatura...
Wtryski nie są padnięte? Wykręć wtryski (ciężko bardzo wychodzą) Na 80% sądzę. Zrób test przelewu wtrysków. Jak wyjdzie dobrze - trzeba wyjąć i na stół probierczy. Tylko daj je komuś rzetelnemu, bo bardzo oszukują! Pompę sprawdzić można KTSem na wartościach rzeczywistych ustawić ciśnienie ComonRail na rozruszniku powinno być około 110-130 barów
Potrzebny jest klucz specjalny. Sam wtrysk przy dokręcaniu się nie obraca, obraca się zewnętrzna tuleja z gwintem, dociskająca wtrysk do głowicy. Jeżeli nawet znajdziesz tak wysoką nasadkę, to nie będziesz widział jak ustawia się się przy dokręcaniu wtrysk. A musi się ustawić otworami przelewów w konkretnym miejscu... Klucz specjalny ma okienko, przez...
Witam,mam pytanie czy poradziliście sobie z problemem odpalania po nocy, mam ten sam problem i brak już pomysłów, aku sprawny,rozrusznik też,filtry wymienione,przewody na przelewach też i bez rezultatu... auto po nocy lub po dłuższym postoju nie odpala,tzn, zapali ale zaraz gaśnie, trzeba dodać gazu żeby nie zgasł i dopiero jak chwile pochodzi można...
smialo mozesz probowc odpalac go bez programowania wtryskow . programowanie nie ma znaczenia jest tylko do stabilizacji pracy silnika . sprawdz tylko czy masz paliwo w wstepnej pompce tej recznej na gorze po lewej stronie silnika . i jeszcze jedno gasnie ci immobilizer jak wlaczysz zaplon . i dlaczego wymienialesz silnik z nimi sie nic nie dzieje ....
Jeśli przed wymianą filtra było ok to też się temu przyjrzyj,jeśli tu jest ok następnie przelewy wtryskiwaczy powinny ci rozjaśnić sytuację.
zajmując się tym tematem dalej to tak wtryski zregenerowane tzn wyczyszczone ponieważ znajdował się w nich syf typu rozpuszczona guma coś takiego, założone błędy usunięte no i auto wyjechało na test przez pracownika boscha no i wróciło spowrotem znowu na trybie awaryjnym po zgaszeniu i ponownym odpaleniu bylo wszystko ok ale wyskakiwał bład nr p0200...
Witam proszę o rade ford mondeo 2002 2.0 tdci 130km podczas tegorocznych mrozów zaczęła się zapalać kontrolka od świec żarowych ,gasł,tracił moc i nierówna praca silnika na wolnych obrotach, wymieniłem olej i wszystkie filtry auto było u mechanika diagnoza naprawa wtryskiwacza(zaworek przelewu),kodowanie wtryskiwacza wszystko minęło oprócz nierównej...
Witam. Wykręciłem dziś wtryski i pojechałem do speca. Okazało się że końcówki super rozpylają ale powiedział że mogłoby troszke mniej iść na przelewy. Wykręciłem z pompy zawór regulacji ciśnienia - siteczko jak nowe. Po złożeniu i poczęstowaniu plakiem samochód odpalił:) Pracował z 5 min ( oczywiście na ropie) i po zgaszeniu znowu trzeba go reanimować...
Wtryski zostaly tylko zakodowane czy tez sprawdzone na przelewy kat rozpylania i inne ??? jesli kat rozpylania bedzie nie odpowiedni, spokalem sie z przypadkami- nawet wyplenia tloka! co prawda nie w fordzie ale diesel to diesel. pozdro.
Na bank ma kompresje dobrą ?? Komp będzie starał się nadrobić brak kompresji dodatkową dawka paliwa Jak wyglądają przelewy ?? To można nawet zrobić samemu Robisz to sam, czy ktoś za Ciebie to robi ?? Ile barów ma każdy cylinder ??? W dieslu na jednym ucieknie kilka i może być lipa. Żeby coś można powiedzieć jak zwykle muszą pojawić się jakieś cyfry...
Mam ten sa problem focus 2004r.auto nie odpala ,łapie tylko na plaka i chodzi równo na wolnych obrotach gdy jade troche dostanie obrotów zapala się kontrolka i auto przerywa i gaśnie, mechanik zrobił prube przelewową wtrysków i stwierdził wtryski bo zbyt duza rużnica przelewu auto było na komputerze podłączone, jak narazie nie robie bo spory koszt a...
Termostat jest w filtrze paliwa. W przypadku wyższej temperatury otwiera się i puszcza przelew do zbiornika. Kiedyś mnie krew zalała i rozciąłem filtr żeby to zbadać. Jeszcze jedna uwaga. W tym modelu tylko markowe filtry działają.
moje pytanie gdzie sprawdzić czy są opiłki, u mnie tez wyskoczyły błędy p1211, oraz p0251, Te błędy nie są od razu równoznaczne z wystąpieniem opiłków w układzie paliwowym. Tym niemniej opiłki produkuje pompa wtryskowa, wędrują do wtrysków i przelewami oraz powrotem paliwa wracają do zbiornika samochodu,a stamtąd wędrują do filtra paliwa. Więc najprostsze...
Auto stało ponad poł roku bez akumulatora morze trzeba wgrać od nowa cały program do kompa bo juz chyba tylko to zostało z podstawowych rzeczy wszystko zrobione. To zawsze mozna zrobić - ale pytanie jest: jaki był zakres regeneracji wtryskiwaczy. Czy oprócz zaworków zmieniane były końcówki i czy nadane były nowe kody. Tdci bardzo wyraźnie reaguje na...
Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mondeo 2006 r. 2.0 TDCI z wtryskami oraz pompą Delphi. Opiszę mój problem z pompą i wtryskami, może to komuś pomoże, bo wiem że jest to nagminny problem tych aut. Zaczęło się od wyskakiwania "sprężynki" i gaśnięcia auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Błędy diagnostyczne mówiące o problemach z układem paliwowym....
Jak autor napisał mechanik sprawdził tylko czy są błędy. Błędów nie ma ale to nie oznacza że jest wszystko ok. Trzeba zajrzeć w bloki pomiarowe. Wszystko posprawdzać. Zrobić przelewy wtryskiwaczy. Sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach. Na moje oko któryś wtryskiwacz leje jak z rynny.
Delphi 9308-621C stare oznaczenie Delphi 28239294 nowe oznaczenie. Generalnie jeśli chcesz tym autem jeszcze pojeździć - jeżeli sprawdzałeś przelewy i pozostałe też nie są już najlepsze - to warto zregenerować wszystkie wtryskiwacze. I wymienić nie tylko zaworki dawkujące, ale także końcówki (rozpylacze). Doświadczeni pompiarze mówią, że... nie ma wtrysków...
Paliwo cofa do baku, filtr jest suchy. Musi być gdzieś nieszczelność - nie powstaje podciśnienie niepozwalające cofać się paliwu. Wchodzi powietrze i paliwo się cofa. Trzeba sprawdzić na szczelność wszystkie przewody paliwowe, także przelewowe z wtryskiwaczy, bo one nie idą do zbiornika, ale do pompy wtryskowej. To jest przyczyną, że w czasie robienia...
Zagrzej silnik do temperatury pracy. Potem zdejmij przelewki z wtrysków i odpal jeżeli będzie się mocno lało z przelewu wtryskiwacza to znaczy że jest już kiepski, ale to ci dokładnie powie ktoś kto naprawia wtryskiwacze. Ewentualnie pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia.
widzę panowie że wzięliście sobie niezłego pacjenta do nauki-mondeo tdci - powodzenia. zwracacie uwage BARDZO MOCNO na napiecie ładowania-nikt z was nie wspomniał o % obciążeniu alternatora. jak ktos z tego tematu testuje alternatory na stole probierczym to wie o czym mowie-obroty a ładowanie na początek trzeba się zastanowić i wyczytać z wartości czy...
Wtryski daja na przelew.
P 0251 Dozowanie dawki wtrysku . Kolega wyżej ma racje sprawdzić ciśnienie paliwa, przelew na wtryskach ostatecznie okablowanie i pompe wysokiego ciśnienia na końcu.
Witam, jak w temacie. Vectra pali jak chce ,w sensie , raz pali na dotyk a innym razem trzeba pokręcić z 6-8 sekund. Po uruchomieniu zawsze wyrzuca na stałe błąd P0340-28 obieg prądowy czujnika wału krzywkowego- wartość poza zakresem . Czujnik wymieniono na boscha. Zasilanie na czujnik ok 5v masa sprawna a i sygnał na oscyloskopie wyszedł prostokątny....
panowie 3,5 b przy 2k rpm na nagrzanym motorze, na wolnych jest 1,8b, na ciepłym przelewem turbo idzie 200ml w ciagu 60 s, co dalej ? :) pompe oleju można wykluczyc ? ciagle za maly przeplyw oleju
To są w zasadzie identyczne silniki, różnica była przed i po lifcie w 2003 roku (przed liftem długie wtryski, po lifcie krótkie). Jeżeli chcesz mieć przełożony silnik nadal o mocy 115KM i zero problemów z elektroniką - to zostaw stary PCM (+ ewentualnie IDM jeżeli jest oddzielny) ze starym softem, trzeba jedynie wpisać kody wtrysków z nowego silnika....
Wtryski oczywiście to slaby punkt tego auta ale w tym wypadku: 1) Aktualizacja jest istotna, bo jest to błąd oprogramowania w ECU 2) Regeneracja bez nadania kodów tez może byc ok (jeśli dawki dla różnych ciśnień są w normie i przelewy rownież) ale: Nienadanie kodów czyli informacji o MDP dla różnych ciśnień na listwie powoduje ze ECU będzie błędnie...
Od wtryskow idzie do pompy przewód powrotny, tzw przelew. Odepnij go od pompy, za pomocą pompki zassaj aż przeciagniesz paliwo od filtra przez pompę cr, przewody i do wtryskow. Tylko zatkaj czymś dziurę ta z której wypniesz przewód powrotny bo nie zassasz paliwa
Jakie ciśnienie pokazuje na listwie podczas kręcenia rozrusznikiem? Powinno być 350 barów +/-50 barów. Jeżeli odchyłka przekracza 50 barów, silnik nie odpali. Jak był odpowietrzany? Dopóki jest powietrze, nie odpali. Najlepiej zdjąć powroty przelewów z wtryskiwaczy i dokładnie zamknąć by powietrze nie szło do pompy, pompę zasilić albo opadowo z dodatkowego...
To sa pewnie miligramy/min. Musisz sprawdzić przelewy zeby próbowac ocenic dlaczego sterownik daje taki rozrzut dawki (wcale nie najgorszy). Jakies problemy z silnikiem?
Jutro zrobię jeszcze przelewy. Jak okaże się że wtryski nie trzymają to nie mam co grzebać w elektronice... Dziwi mnie jednak to, że nie mogę zakodować tych wtrysków... :| Spiralka mruga dopiero jak długo kręcę albo jak odpali na plaku. Wtedy wali błędami nieprawidłowej regulacji ciśnienia paliwa...
Niektórzy twierdzą że nie ale ja wolę je dopisać po regeneracji i tak dostaniesz inne. Jak z tymi przelewami ile masz tej ropki?
Tdci oznacza że silnik wyposażony jest układ wtryskowy common rail. Mylisz układy wtryskowe common rail. Ponieważ tddi ma całkiem inną pompę wtryskową, bo takie pompy wtryskowe mają w budowane sterownik, a tdci w pierwszej generacji pompy wtryskowe działają na takie samej zasadzie jak tddi, z tym że już nie posiada w budowanego sterownika. Natomiast,...
wtryski siemens ? popatrz na przelewy
tylko klekocze głośniej i lekko podszarpuje jakby silnik przerywał Wtryski do ponownego sprawdzenia, bo również uszkodzone mechanicznie wtryskiwacze klekoczą i niekoniecznie ze strony przelewu bądź rozpylacza. (Trzeba wyjąć wtryskiwacz i na stole sprawdzić.)
Test przelewowy musisz wykonać.Najczęściej to wtryski,może być pompa a może być jedno i drugie.Jak jeździsz delikatnie to jest OK ale jak pociśniesz to pojawia się problem.Utrata ciśnienia paliwa na wysokim ciśnieniu spowodowana zbyt dużym przelewem na wtryskiwaczu lub kilku wtryskiwaczach,to najczęstsza przyczyna.
Zmień filtr paliwa mieliśmy podobny problem nowy filtr był dziurawy i ciągną powietrze z przelewu
Sprawdź wtryski na przelewy albo demontaż i do firmy która się tym specjalizuje .
Wtryski po regeneracji, przelewy sprawdzałem - w porządku. Poszarpuje tylko w przedziale temperatury silnika ok. 60-70st (patrząc po wskazówce, mniej/więcej). Zimny OK, nagrzany OK. Tylko ten przedział temp.
Korekty sa masakryczne. A to nie jest ten dziad w którym wtryski się rozkodowywały same. Sprawdź czy komp widzi numery wtrysków. Przy rozkodowanym tak klepał. Testy przelewów mu zrób na wtryskach .2 i 4 to porażka moi zdaniem. Kompresje pomierz na garach. Jeśli leją to dziury w tłokach powypala.
Co to znaczy cyka wtrysk?Albo leje końcówka albo poszła podkładka.Jak podkładka to wyczyścić wymienić i tyle.Jak końcówka wtrysk do roboty.Co do wycieków to przelew itp.Także zanik wymienisz bez sensu pół auta przez głupie porady sprawdź wcześniej cos.
Witajcie koledzy. Ostatnio pisałem o moim fordzie i problemem z wtryskami. 1i 4 bardzo dużo przelewały i samochód odpalał tylko na plaka i później chodził normalnie. Kupiłem 2 używane wtryskiwacze samochód działa normalnie, dzisiaj z ciekawości zrobiłem test przelewu. I zobaczyłem że moje wtryski 2 i 3 przelewaja dużo więcej od tych używanych które...
Witam wszystkich. Mam problem z autem jak w opisie. Często zapala i po jakimś czasie gaśnie i nie odpala lub po nagrzaniu zgaszę po chwili odpalam i zgaśnie już nie zapali. Na wykresie widać że gdy występuje usterka ciśnienie paliwa zaczyna falować i finalnie spada,auto gaśnie. Podmieniłem zawór regulacji cisnienia-bez zmian. Wtryski sprawdzone na przelew,jest...
Pewnie wymienił wtrysk. Ale wcześniej odczytał błędy, sprawdził parametry, wiązkę przelewy itp.
Auto przed zgaszeniem zaczęło nierówno pracować, po zgaszeniu już nie odpalił. Komputer nie pokazuje żadnych usterek. Ciśnienie paliwa 400 bar, obroty silnika czyta, stan wtrysków nie jestem w stanie komputerem sprawdzić. Myślę sprawdzić ciśnienie sprężania, przelewy na wtryskach, rozrząd. Macie jeszcze jakieś pomysły?
Możesz sobie wymienić tylko jeden nie ma problemu. Dużo przelało z niego ,do wymiany. NIe pamiętam jaka jest tam pompa cr . Jak nie ma w baku elektrycznej a pewnie nie, to możesz sobie założyć zaworek zwrotny. Choć to nie naprawa, ale tymczasowo na próbę. Sprawdź oringi/wężyki na przelewach albo trójniki to zależy od rozwiązania. I ogólnie węże pod...
To tez jest dziwne blokada pompy na 6 a blokada rozrzadu na 4 godzinie. Dodano po 2 W tym silniku jak widze po przekroczeniu 200kkm zczyna sie wszydtko sypać, przelewy wtryskow kruche jak ciastka, wypalone gniazdo podgrzewacza paliwa zapowietrza układ , leje sie z kazdego mozliwego miejsca, boli mnie jeszcze simmering walu od skrzyni.