Minęło trochę czasu od założenia tego tematu ale właśnie to przerobiłem. Otóż po wskazówkach wyczytanych pojechałem z moim seicento do Fiata. Jestem z Koszalina ale pomyślałem, że w tej dziurze nikt nie będzie wiedział co to jest aktualizacja softu i przy okazji będą w Gdańsku, odwiedziłem 2 serwisy Fiata. Co za patałachy. Wyobraźcie sobie, że jeden...
Witam Mam następujący problem dokładnie to we Fiacie Uno 899cm z 2000r. ( ale jest to dokładnie taki sam silnik jak w seicento, dlatego w temacie napisałem seicento). Więc może zacznę od początku. Samochód zaczął mi dużo palić, szczególnie na lpg. Instalacje Lpg mam z firmy elpigazu ze sterownikiem Voila. ( instalacje II generacji gdzie dawką gazu steruje...
Witam, Mam trochę dziwna usterkę mojego Fiata Seicento. Pewnego ranka samochód nie zapalił, okazało się że nie podaje paliwa. Odłączyłem wężyk od przepustnicy i włączyłem stacyjkę - brak podawania paliwa. Następnie odkręciłem blachę nad pompą i sprawdziłem napięcie na stykach 2-4 i pojawiło sie 12V na dosłownie 2 sekundy po włączeniu stacyjki. Następnie...
Ewentualnie brudna przepustnica. Objawy na Pb czy LPG?
Witam wszystkich forumowiczów, Mam problem ze swoim sejczakiem. Mianowicie posiadam instalację gazową Tartarini TEC99 z silniczkiem krokowym DAT99 (oryginalny). Auto nierówno pracowało na benzynie, a na gazie czasami podczas dodawania gazu strzela w filtr powietrza. Przepustnica została wykręcona i wyczyszczona, tak samo silniczek krokowy oraz zmieniony...
Który rocznik? SPI czy MPI? Zdejmij obudowę przepustnicy i zobacz czy się otwiera kiedy ktoś wciska pedał gazu. Przy pełnym wciśnięciu pedału gazu przepustnica powinna być otwarta pod kątem 90°.
witam sprawdź świece, kable WN, ale moim zdaniem nieszczelności w okolicach przepustnicy mogą być,połączenie przewodem podciśnienia przepustnicy z MAP sensorem sprawdź . Ja sprawdzam nieszczelności zmywaczem w spreju, pryskam w okolicach przepustnicy tylko rób to raczej na zimnym silniku. Możesz przelać rozpuszczalnik do pojemnika po płynie do mycia...
Witam. Mam taki problem z seicento, że faluje na wolnych obrotach, a gdy zwiększam obroty to wzrastają i za chwile dusi się i wraca na niskie mimo że przepustnica jest uchylona. Ogólny brak mocy, Prędkość max 100km/h i gdy do niej dojdę to auto mi zadusza i zwalnia. Problem z obrotami na wolnych nie występuje gdy: a) ściągnę wężyk idący do czujnika...
Witam serdecznie. Mam problem z moim Seicento dużo tematów już o czytałem robiłem i lipa. Uszczelka pod dolotem wymieniona. Przepustnica wymieniona wyczysczona. Silnik krokowy czyszczony nic nie dało wymiana nic nie dała. Czujnik położenia przepustnicy wymieniony nic. Map sensor drugi wrzucony też nic nie dało. Przewody sprawdzane nie ma lewego luftu....
Cześć! Mam problem w moim roboczym samochodziku, a mianowicie w Fiat seicento 1.1 mpi, samochód po zderzeniu w sarnę zaczął wariować, a mianowicie wygląda to tak - samochód przy większej prędkości (jazda na 4-5 biegu) na gazie dławi się i nie ma siły przyśpieszać, zaś gdy przytrzymamy sprzęgło samochód gaśnie - przy benzynie także samochód przerywa...
Witam. :D Chciałbym zaprezentować interfejs diagnostyczny do pojazdów marki Fiat wyposażonych w silniki z jednopunktowym wtryskiem paliwa (SPI) głównie sterowniki IAW16F (seicento/cinquecento/punto). Pełna lista pojazdów znajduje się poniżej. Dzięki zastosowanemu wyświetlaczowi LCD urządzenie nie wymaga komputera do pracy! Wszystkie komunikaty oraz...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Witam Mam koledzy takie nietypowe pytanie. Czy może byc kilka uszczelek założonych jedna na druga , bo ostatnio wymieniałem przepustnice i spotkałem siez nietypowym rozwiązaniem. Na dyszy od gazu bylo nałożone kilka uszczelek jedna pod drugą. I tak było wszystko połączone z przepustnicą i pociągnięte jeszcze silikonem. Co to ma być za rozwiązanie? Jeszcze...
Na pierwszym (złym odpalaniu) za małe podciśnienie w kolektorze ssącym . Tzn program pokazuje realne ciśnienie w tym wypadku jednostka 568 hPa jest za wysoka (u mnie pokazuje w programie poniżej 400 na zamkniętej przepustnicy) . W Twoim przypadku sterownik zapewne rozpoznaje to jako większe obciążenie silnika - wynikiem czego jest wydłużenie czasu wtrysku...
W Twoim aucie jest stara (czytaj upośledzona) konstrukcja regulacji pracy silnika . Oczywiście nie mam tu nic złego na myśli . W tym silniku masz czujnik pozycji przepustnicy , sonda Lambda , oraz map sensor które kontrolują prace i są ważne każda anomalia powoduje zła prace lub nadmierne spalanie paliwa w tym wypadku. Przede wszystkim szczelny dolot...
Dziwna sprawa bo cały tydzień miałem ten problem a dziś nie wystąpił. Oglądałem i w miejscu gdzie z odmy wychodzi taki cienki wężyk który idzie pod przepustnice jest tam podciśnienie to ma dziurkę na zagieciu i jak się dotknie to słychać syk w tym miejscu może to temu ? Jeszcze druga sprawa jakis czas temu czyścilem silnik krokowy od benzyny taki z...
Seicento 2005r/ 1,1 benzyna z gazem lpg (MPI) Fiacik odpalał, jeździł. Pojawiła się drobna awaria. Mianowicie deska Fiacika przestała wskazywać szybkość, strzałka szybkościomierza przestała działać. Po nocy (następnego dnia rano)zszedłem na dół celem sprawdzenia tego szybkościomierza. Odpaliłem Fiacika, zgasiłem zabrałem się za rozebranie deski ze wskaźnikami....
Witam mój problem polega na tym. Przy dodaniu gazu auto zaczyna sie dusić i gaśnie. Włącza się od razu kontrolka wtrysku. Tak jakby brakowało mu paliwa. Z jazdą do tyłu nie ma problemu. Fiat Seicento rok 2000 1.1 benzyna Wymieniłem już: -świece + kable -Pompę paliwa wyczyściłem -wszystkie wtyczki wyczyściłem -przepustnice gaźnik wyczyściłem, wtrysk...
Są 4 czujniki temperatury 1. W głowicy na lewo od przepustnicy - do kontrolki przegrzania - podaje tylko masę przy temperaturze około 120 stopni. Działa zerojedynkowo albo otwarty albo zamknięty bimetal. Jeśli zapala się kontrolka jeśli wiesz ze silnik nie jest przegrzany to albo uszkodzony czujnik albo przewód robi zwarcie do masy i zapala kontrolkę...
Witam. Posiadam seicento które sam samodzielnie zeswapowałem na silnik 1.2 16v z punto 1. Baza to Seicento 1.1 MPI. Mam problem z odpalaniem. Nie ważne czy na zimnym czy na ciepłym. Czasem pali od strzała, ale zdarzają się i takie sytuacje, że musi pokręcić ok 5/6 sekund. Kręci normalnie, potem coraz szybciej aż w końcu łapie. Jak wcisnę w tym momencie...
Tylko spytam - co było powodem wymiany sinika krokowego? Jeśli wysokie obroty to może być nieszczelność pod przepustnicą. Wymienisz 10 silniczków i tak nie ustabilizujesz jałowych. Tym bardziej masz LPG - co prawda mikser jest nad przepustnicą ale żeby go założyć trzeba było śruby monowtrysku wymienić na dłuższe i wszystko ruszyć W starym silniczku...
Sprawdź regulator cisnienia paliwa w przepustnicy. Najlepiej podmień na dobrą przepustnicę.
Może trzeba przemyć korpus przepustnicy,a jak nie to trzeba szukać emulatorach gazowych.Jeszcze jedno najlepiej do umycia korpus trzeba go wymontować
Tomek, a który to model-ze sterownikiem na błotniku czy na korpusie przepustnicy?
Przepustnica do mycia i czyszczenia - podobnie wtrysk. Zmierz ciśnienie we wszystkich cylindrach bo te dwie zaolejone świece mogą - ale nie muszą - sugerować popękane pierścienie lub ich nadmierne zużycie. Wyjeździj paliwo do zera i zatankuj do pełna na innej (jakiejś dobrej stacji) - być może to wina kiepskiego paliwa lub nagromadzonej latami wody...
jak przewód gumowy idący do MAP sensora jest sprawny, sprawdź uszczelkę pod przepustnica - sa tam 2 uszczelki- grubsza i cieńsza (pisze o cieńszej), a najlepiej kup nowa i wymień (kosztuje ona około 2-3 zł w servisie - w eperze ona nie występuje - pytaj o nią długo pracującego magazyniera lub sprzedawce)
Witam Posiadam seicento 1.1 MPI SPORTING z 2000r , postaram sie krótko opisać problem Kilka razy podczas jazdy miałem taki problem jechałem wszystko poprawnie działa , staje na światłach chce ruszyć i auto nie chce się wkręcić na obroty , po kilku krotnym zgaszeniu i poruszaniu pedałem gazu wraca wszystko do normy . Czy to może być przepustnica ?
Sprawdż czy w wężyku pomiędzy czujnikiem podciśnienia a przepustnicą nie ma nieszczelności (dokładnie, czasem pękają wzdłuż (!)), poza tym sprawdziłbym czy czujnik położenia wału korbowego nie ma pęknięć (miałem taki przypadek - objawy identyczne co u Ciebie). A właściwie sprawdż wszystkie podciśnienia na szczelność. Pozdrawiam.
Witam wszystkich. Tez mam taki problem i z tym samym autem czyli: Seicento 2002r 1.1 MPI + LPG Tartarini I mam pytanie czy ktoś rozwiązał ten problem? Ja zrobiłem: - wymiana filtru powietrza - wymieniłem świece + przewody WM - podmiana sondy lambda (w celu sprawdzenia) - sprawdzanie czujnika temperatury cieczy - czyszczenie przepustnicy - zdemontowałem...
A przepustnica otwiera ci się do końca? Sprawdź linkę gazu.
Pomierz czujnik temperatury. Ten niebieski na termostacie . Rano przed odpaleniem w temp około zera stopni powinien mieć ok 9750 omów, a po rozgrzaniu jak termostat się otworzy - temp 80 stopni - około 380 omów. Jeśli kontrolka awarii wtrysku nie zapala się w czasie jazdy to czujnik podaje dane , tylko nie wiadomo jakie.Sprawdź również szczelność wężyka...
Pewno sterownik zablokowany z fiatem code. Jak klient może to niech podwiezie czysty sterwonik , a Ty odepnij dwie wtyczki z modułu fiatowskiego immobilisera Fiat Code. Ten moduł jest pod skrzynką bezpieczników (szary lub czarny z dwoma wtyczkami). Oczywiście jeśli ten samochód posiada ten system bo może być bez , lecz jeśli ma to jak założysz nowy-czysty...
Mój z 1999 roku ma takie coś, że jak jest w granicy zera, to palić odpala ładnie i po chwili jakby na 3 cylindry pracował. Głównie druga świeca jest zimniejsza. Tak około kilometra trzeba przejechać . Na gazie problem nie występuje, palą wszystkie cztery świece, zatem upatruję tu usterkę w dawkowaniu paliwa - krótkie, wyziębione kanały dolotowe - benzyna...
Nie grzebałeś przy przewodach podciśnieniowych przy przepustnicy? Nieraz jak pomyli się przewód z odmy i evapu na króćcach przepustnicy to taki jest objaw. Lub elektrozawór na pochłaniaczu oparów paliwa (evap) jest cały czas otwarty.Napisz co dało "przesłuchanie procesora".
Witam.Posiadam Fiata Seicento 1.1 sporting 98r z gazem.Mam taki problem jak odpale auto zimne,samochód raz trzyma się na obrotach a raz je gubi (na pb) i na lpg, wtedy zapala się kontrolka wtrysku na ok 5-6s po czym auto wchodzi na obroty.W czasie jazdy nieraz jak by brakowało mu mocy,czuć szarpanie.Przy ruszaniu nieraz autko robi kangurki,gaz w podłodze...
boże a jaki to problem ściepać dolot i zobaczyć cz tryska paliwem na przepustnice i jak tryska
Ok , monowtrysk rozkręcony. Na wierzchu przepustnica , wtrysk . I teraz pytanie , czy jest mozliwośc sprawdzenia działania wtryskiacza? Lub ewentualnie weryfikowania przebicia na wiązce . Posiadam multimetr cyfrowy , wiec jak jest mozliwośc to poszukam. Chyba że wymienić wtrysk na uzywke .
Dziwny przypadek nie opisany nigdzie na forum. Ale po kolei. Od pewnego czasu gnębi mnie problem przejścia przez zakres obrotów na ciepłym silniku. Kiedy odpalam włącza się ssanie obroty w miarę nagrzewania spadają i dopóki silnik nie uzyska ok. 50stopni jest ok. silnik równo przyspiesza nie szarpie, wraz ze wzrostem temperatury słabnie elastyczność...
Nie, taka uroda tego samochodu. Prawdopodobnie nagrzewa się czujnik temperatury powietrza w kolektorze i zaburza regulację składu mieszanki utrudniając rozruch, kiedy silnik zacznie zasysać powietrze, czujnik się schładza i silnik zapala, otwarcie przepustnicy zwiększa ten przepływ nieco przyspieszając schłodzenie czujnika... ale to tylko moja, niczym...
Witam Mam problem z samochodem. Zacznijmy od początku: Samochód ma przejechane 80 000 km, 1999 r. 1 właściciel. Około 10 000km temu (około 5 miesięcy) założyłem samodzielnie instalację LPG. (Używka BRC) Od początku miałem problemy z elektrozaworami, włączały się dopiero po przejechaniu okolo 2 km, (nie otwierały się, a auto gasło). Pojawiał się od czasu...
Witam jak w temacie. Planuje zrobić odpalanie seicento na pilota. I o ile wszystko ładnie pięknie działa do momentu uruchomienia rozrusznika. To samochód nie odpali z powodu immobiliser'a. I tutaj pytanie zasadnicze Czy istnieje jakiś sposób wprowadzenia kodu z karty poza emulowaniem wciskania czujnika przepustnicy? Czy może przypadkiem jest jakieś...
Kontrolka pomarańczowa z kluczykiem i napisem CODE zapala się przy przekręceniu kluczyka? Jeśli tak to musisz mieć centralkę. I jej umiejscowienie uwarunkowane jest wiązką elektryczną która w seicento jest umiejscowiona za skrzynką z bezpiecznikami. Nie zmieniano położenia centralki code. Innym wyróżnikiem posiadania immo fiat code jest antena przy...
Czyszczenie przepustnicy to podstawa i niewiele kosztuje pieniążków, i czas realizacji niewielki. Ja myłem przepustnicę i przyległe jakimś wynalazkiem do czyszczenia gaźników w spreju i powiem że rozpuszczał zaschnięty osad jak masełko a byo tego sporo po 11 latach. W seicento nie trzeba robić adaptacji tylko przerwę w zasilaniu z akumulatora i to wystarczy...bez...
Jak mierzyłeś ciśnienie paliwa? Wpinałeś się w przewód między pompą a przepustnicą czy tylko w przewód prowadzący z pompy bez przepustnicy? Z wyników wygląda że sonda pracuje . Jest ubogo pomimo długiego czasu wtrysku na jałowych obrotach. To sugeruje na jednak małą dawkę paliwa( niskie ciśnienie paliwa zanieczyszczenie wtryskiwacza itp) Obroty jałowe...
Przepustnice rozbierałem aby wymienić silnik krokowy i nie widziałem nic niepokojącego, tylko teraz pytanie bo nie zaglądałem pod tą taką klapkę która się otwiera i tak sie teraz zastanawiam czy rozbierałem przepustnicę czy to co było nad nią. Raczej to co było nad nią. Rozbierz to jeszcze raz i niech ktoś naciśnie Ci pedał gazu albo sam pociągnij...
Witam Mam koledzy problem i nie wiem juz co robić mój Seicento pracuje nierówno na benzynie tak jak by powietrze brał a na gazie pyrka nie wiem już co robić przepustnica wymieniona silnik korkowy też wszystkie uszczelki tez nie wiem już co robić. Mam podejrzenia że to albo mapsensor, sonda albo główny komputer siadł: :( ProsZę o pomoc albo poradę.:...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Witam wszystkich, nazywam się Łukasz i jest to mój pierwszy post. Postanowiłem się podzielić wiedzą, której sam nie tak dawno potrzebowałem... Sprawa dotyczy dość "popularnej" usterki w seicento 1.1Mpi. Na początek kilka słów o "pacjencie", jest to seicento 1,1mpi rok 2003, przebieg 75000, gazu nie widział :). A więc tak jak w temacie, problem pojawił...
Koledzy potrzebuję schemat elektryczny komputera od bravy 1.2 16V Boscha ale na przepustnicy na linkę
podpowie ktoś co robić ? Brać się za sprawdzanie, zaczynając od filtru powietrza po ciśnienie paliwa, sprężania (przepustnica to otwiera się do końca jak pedał w podłodze).
Zacznij od sprawdzenia iskry. Sprawdź czego brakuje iskry czy paliwa. Jak świece suche to brakuje paliwa, jak mokre to nie ma iskry. Kontrolka code "kluczyk" gaśnie ?, po włączeniu zapłonu słychać przez 3 sek pompę paliwa ? kontrolka wtrysku "marchewka" zapala się ? Iskry nie sprawdzałem, bo gdy zdjąłem wężyk i zakręciłem nim (żeby uzyskać trochę paliwa...
No to jak zrobic zeby bylo sczczelnie? Opaski zaciskowej tam nie zaloze raczej bo nie ma dostepu takie. Zostaje tylko silikon ... czy macie jakis inny pomysl? Te dwie śruby te dwie sruby mocuja obudowe fitra powietrza (to czarne) do silnika. Mikser jest w srodku tej czarnej obudowy i sie laczy z przepustnica. Wiec te dwie sruby nic ze szczelnoscia miksera...
Ruszasz pedałem, a co rusza przepustnicą na silniku ? Tam się nic nie zacięło ? Może jednak, i dzięki temu masz "gaz w podłodze", a silnik naturalnie wchodzi na wysokie obroty ?
Tak iskra jest przewody też nowe założyłem Dodano po 11 Teraz wykrecilem to jest czarna i lekko pokra a z tego co wiem powinna mieć kolor jak kawa z mlekiem. Zastanawiam się nad wtryskiem czy on powinien rozpalac paliwo bo u mnie się tak saczy po przepustnicy.
Witam Panowie liczę na waszą pomoc Moje seicento traci moc i dusi się i szarpie :cry: Byłem podłączyć pod komputerem nie dało się podłączyć z sterownikiem To szukałem na myślenie a może to a może tamto Wymieniłem Świece + kable Silnik krokowy Filtr paliwa Czyściłem pompę paliwa Przepustnice czyściłem wtrysk także Jutro zobaczę czy katalizator się nie...
Jeśli masz interfejs i program, a widzę że chyba posiadasz - posprawdzaj jaką temperaturę widzi sterownik przed odpaleniem na zimno, czy pokrywa się mniej więcej z tą zewnętrzną jaka jest aktualnie? Jeśli od strony czujników ok, to może od strony układu paliwowego? Nieprawidłowe ciśnienie paliwa, a system tego nie monitoruje w tym samochodzie. Powinno...
Moim zdaniem to masz problem właśnie z pompą paliwa, być może już przytarta i nie daje ciśniena jak należy. Druga sprawa przewód do Map sensora czy jest szczelny i czy odpowiednio podpięty do przepustnicy (czasami można podmienić miejsce podpięcia z przewodem z odmy), ale stawiam na pompę.
Jeśli pasek rozrządu nie był wymieniany, to z racji wieku wypada go wymienić i wtedy się okaże, czy jest przestawiony rozrząd. Przepustnica z silnikiem krokowym do czyszczenia. Świece zapłonowe razem z przewodami do wymiany. To tyle na początek. :D Aha, jeszcze do sprawdzenia przewody masy zwłaszcza połączenie karoserii z silnikiem, bo coś słabo kręci...
W seicento sterownik silnika czy to 4AF czy 59F jest w tym samym miejscu. Punto mają na silniku (przepustnicy)
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Sondę lambda możesz odłączyć całkiem i CC/SC pracuje bez niej bardzo ładnie, podobnie możesz odłączyć potencjometr przepustnicy, czujnik temperatury i też pracuje dobrze, kiepsko pracuje tylko jak się odłączy MAPsensor, ale nawet bez tego TYLKO z czujnikiem położenia wału dalej nieźle odpala i da się jechać (choć wtedy szarpie) Sprawdź wężyk do MAPsensora...
nie może nigdzie waha cieknąć bo Ci się to zapali i tyle będziesz miał z seja, pozatym jak cieknie to może z regulatora i się leje przepustnicą do cylindrów bo to aby z góry spływa i jak ma się zapalić jak tam w cylindrach już jezioro masz? weź odłącz kostkę pompy paliwa, wykręć świece i pojudłaj ze 20sek żeby wydmuchać wszystko co się nazbierało z...
Cześć wszystkim, Mam Seicento 899, rocznik 2001 z LPG. Problem: z rury lecą kłęby białego dymu, po przygazowaniu duże, duże spalanie Co sprawdzone: 1. Testerem do UPG sprawdziłem czy nie ma CO2 w płynie - nie ma, sprawdzane kilkukrotnie 2. Nie ubywa płynu w zbiorniczku ani nie przybywa 3. Wykręcone świece i od razu zmienione na nowe - stare okopcone...
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Witam, mam problem ze swoim samochodem. Jest to Fiat Seicento 99r 900 benzyna+gaz. Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod klawiaturą, i został wymieniony filtr powietrza. Uszczelka założona jak należy, filtr również. I mój problem polega na tym, że na biegu jałowym mam obroty na początku 1200, potem wzrasta do 1500, czasem 1700; Próbowałem zresetować komputer,...
Dzięki kolego K3 za konkretną odpowiedź, tego właśnie oczekiwałem. Tak więc na czas przeglądu podłączę instalację tak, że światła zapalą się już po zapłonie. A jak już dostanę pieczątkę i odjadę zadowolony, to jeszcze na parkingu przed stacją kontroli pojazdów odłączę kabelek i przywrócę poprzedni stan rzeczy. Natomiast z kolegą enhanced chyba się nie...
Witam, podłączam sterownik stand alone EasyEcu3+ do fiata seicento 900 po swapie na 1.4 16v Turbo, przepustnica z 1.6 16v. Mam taki problem że nie wiem dokładnie jak podłączyć silniczek krokowy, jest to 4 pinowy krokowiec jak w wielu fiatach FIRE. na sterowniku mam wyprowadzenia opisane jako: -Stepper winding 1B -Stepper winding 2B -Stepper winding...
Witam. Mam Fiata Uno 2001r z silnikiem 899ccm taki jak w Seicento. Problem jest w tym ze ciężko odpala tzn. czasem odpali jakby nic mu nie dolegało ale przeważnie ciężko łapie. Trzeba mu dodać gazu żeby odpalił. Problem zaczął się niedawno a niedawno miałem regenerowany alternator (szczotki i pierścienie). Jednak po czasie zauważyłem że czasem światło...
Witam Szanownych Kolegów. Mam problem z samochodem mojej Mamy. Od jakiegoś czasu po odpaleniu (oczysscie na benzynie), silnik pracuje nierówno, szarpie, ale po dodaniu i odpuszczeniu wraca na obroty. Ostatniu poświęciłem trochę czasu i podstawiłem z identycznego bolidu krokowca, potencjometr przepustnicy, wtryskiwacz, MAP sensor i cewki zapłonowe. Świece...
Witam. Problem to Seicento 1.1 MPI + LPG 2gen, sterownik Tartarini TEC 99 EVO, bez silnika krokowego (śrubka). Zużywał ok. 25l/100km benzyny (gaz chyba w normie - 9,5l/100km w zakorkowanej Łodzi). W czasie pracy na benzynie z rury sadza, czarny dym, brak mocy, gaśnięcie na wolnych obrotach. W czasie pracy na LPG - wszystko OK. ECU (Magneti Marelli IAW...
Cześć, sprawdź przekaźnik od pompy paliwa i zasilania cewek to jeden z tych 2 NAD komputerem - możesz zdjąć kapturki tych przekaźników i je ręcznie naciskać podczas judłania i zobaczyć czy zapali Cinquecento 900/Seicento 900 NIE POTRZEBUJE DO PRACY SILNIKA ŻADNYCH CZUJNIKÓW poza czujnikiem położenia wału, no i oczywiście muszą być podłączone obie cewki...
Fiatowski sprzęt (examiner) ma funkcję "reset parametrów samodopasowania i siłownika biegu jałowego" Mówię tu o silniku 1,2 16V 80 KM z sterownikiem BOSCH MOTRONIC M1.5.5 Dodano po 8 Na schemacie 8 to regulator biegu jałowego a 33 czujnik położenia przepustnicy 100 sterownik silnika.
Prawdopodobnie problem leży w przeodzie gumowym odmy:) Naprawiam na codzień Fiaty i o tej porze roku to normalka,problem jest w tym że przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej jest na pewnym odcinku(zaraz za przepustnicą powietrza) w poziomie i w nim zbiera sie skondensowana woda zmieszna z oparami oleju itp.Po uruchomieniu zimnego silnika jest jakby...
Witam W listopadzie kupiliem Fiata Punto rzekomo 1.2, od tamtego czasu w aucie zostalo zrobione(lub wymienione): rozrzad, uszczelka pod glowica, swiece, kable WN, pompa wody, odswiezona instalacja LPG (wymiana cewki, filtrow i membran), i jescze kilka drobiazgow. Ostatnio zaczelo mi sie dziac cos takiego: auto odpala normalnie, ale po kilku przejechanych...
Powiedz mi, jaki jest sens mycia przepustnicy w monowtrysku? No powiedz, zdradź tą teorię... Zaglądał kolega do kanału obejściowego przepustnicy w tym samochodzie tudzież w Punto 1.1 , CC lub seicento? Zbierają tam się opary olejowe z przedmuchów silnika który jest zasysany do dolotu. Trzpień silniczka potrafi być tym oblepiony i nieprecyzyjnie pracować....
Witam Wszystkich! Mam problem z kontrolerem wtrysku benzyny. Otóż silnik po rozgrzaniu, kiedy zaczyna czytać sondę lambda bardzo kiepsko przyspiesza (przy dużym uchyleniu przepustnicy w stanie pełny wtrysk + brak korekty lamba) problem nie występuje. (Na zimnym też jest ok.) Niestety wskazania testera lambdy wykazują że napięcie sięga poprawnych wartości...
Stary jeździłem seicentem 9 lat i rozszczelnił mi się zbiornik paliwa na samym środku więc byłem zmuszony wymienić na nowy i tak zrobiłem jedno ci mogę powiedzieć po oględzinach starego zbiornika nie znalazłem tam ani kropli wody a tankowałem na różnych stacjach więc podejrzewam że i u ciebie w zbiorniku jest wszystko ok bardziej bym się skupił na jakiejś...
Sprawdź przewód/wężyk do czujnika ciśnienia powietrza. Może być też czujnik ciśnienia popsuty. Jeśli chodzi o świece, to raczej Fiaty (z małymi wyjątkami) nie "trawią" Boscha - kup oryginały - nie są drogie. Może przyczyną być też niesprawny potencjometr przepustnicy. Czy kontrolka wtrysku jest zapalona podczas pracy silnika?
Oj chyba jednak nie jest to masa, niestety... ;-( Już to sprawdzałem. Nie ma żadnego problemu w masowaniu silnika. Autko ma zaledwie 35tys przebiegu i na dodatek było przeze mnie czyszczone swego czasu. Odpinałem też kable od budy i czyściłem styki. Znam ten problem. Mam jeszcze 2 inne Pandy i w jednej z nich (przebieg niemal 200tys) taki problem właśnie...
Auto jak w temacie 2005r silnik 1,1 bardzo często gaśnie na wolnych obrotach ogólnie 70% dojazdów do skrzyżowań. Przepustnica błyszczy, brak błędów. Odpięcie akumulatora pomaga na jakiś czas. Podmiana ecu od seicento rozwiązała problem gaśnięcia. Ktoś przerabiał temat? Co pada w tych ecu? IAW 4AF.SS HW407 20B8-WFS
No to cóż, wiele Ci tam nie zostało. Czujnik położenia wału, czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy. Po odpaleniu ECU lekko podnosi obroty, być może kiedy chce już zejść do biegu jałowego 900-1000 silnik krokowy dostaje czkawki. Więcej osprzętu tam po prostu nie ma ;) Odłącz akumulator na parę minut, ECU skasuje wyuczone parametry, fiaty lubią...
Cześć, od niedawna mam Launcha X431 Diagun, mam z nim kilka kłopotów. 1. W większości aut po uruchomieniu zapłonu i podłączeniu smartboxa wydaje on dziwne dźwięki i nie zapalają się niebieskie diody, nie ma komunikacji. Diody zapalą się tylko, jeśli połączę launcha z smartboxem kablem. Zapala się wtedy dioda czerwona, mogę odłączyć kabel, a ciągle mam...
Witam Mam fiata Uno 899 cm z 2000r. (silnik taki jak w seicento). Radyjko mam w nim zamontowane Intek M 550-Power. Mam ogromne zakłócenia ściągane po antenie zaraz po uruchomieniu silnika. Sądzę iż są ściągane po antenie gdyż po jej wykręceniu skala spada do zera. Szmery te narastają wraz z prędkością obrotową silnika. Do tych czas byłem pewny iż są...
Witam! Mam problem z moim uniakiem silnik 1.0 fire i.e 96' rok 45 koni. Podczas diagnostyki euroscanem , przez program visa 1.83 za każdym razem są inne błędy, mało tego, do tego wychodzi duże spalanie około 8'5-10 litrów na 100km. Jeżdżę bardzo spokojnie i oszczędnie. komputer pokładowy w moim fiacie to BOSCH. Podczas diagnostyki również gdy zwiększam...