Cześć. Mam do zaoferowania sposób sprawdzenia silnika komutatorowego w pralkach. Sprawa jest bardzo prosta, gdy w kostce silnika znajduje się 6 styków. Dwa styki, to prądniczka tachometryczna, które pomijamy. Kolejne dwa, to styki szczotek, a następne to początki stojana. Napięciem 230 V zasilamy: jednym stykiem jeden z początków stojana, drugim styk...
Witam Mam odkurzacz Zelmer 1200W w którym wymieniałem szczotki, musiałem docierać szczotki pumeksem bo jedna mocno iskrzyła i zostawiała czarny nalot na komutatorze. Po zwolnieniu filmu widać jak puszcza czasami iskrę wokół komutatora. Nadal trochę iskrzą ale po długim czasie docierania już lepiej chyba nie będzie. Tak było wcześniej: A tak jest teraz:...
Kolego, od razu widać że nie masz doświadczenia z tego typu urządzeniami. Nie ma przebić to bardzo dobrze. Pamiętaj, że takie iskrzenie to zawsze jest sprawa czysto mechaniczna.Po prostu listki komutatora nie dolegają dobrze do szczotek.Używany komutator się przetacza, jak nie ma na to szans, to delikatnie bierzesz papier ścierny drobny tak ok.800-1000...
Jeżeli wirnik dostaje zwarcia to natychmiast z komutatora pruje ogień. Coś takiego nie ma prawa pracować po kilku sekundach już ulatnia się dym. Jeżeli przerwy zwykle na połączeniu komutator - cewka, Słabe połączenie w tym miejscu . To podczas pracy iskry z pod szczotek są długie i obejmują (zakręcają) prawie cały komutator. Silnik nadal pracuje. Komutator...
Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, przyłożyć kawałek pumeksu do komutatora, lekko dociskając, a ktoś inny niech pokręci za koło pasowe pralki, aby wprawić w ruch wirnik silnika. Oczywiście nie jest to metoda dokładna, ale na takim etapie wystarczająca.
Jak lamelka "wylata", to na nic nie zda się docieranie... i cicha praca silnika. Jak jest "łuk na wirniku" po takiej operacji (docierania szczotek), to wirnik do wymiany... Wszystko się zgadza. Ponieważ jednak piotrek tau napisał, że po wymianie szczotek iskrzy mniej, więc może tutaj nie jest uszkodzony wirnik. Może stare szczotki były już do niczego....
Sprawdź stan szczotek czy nie są za krótkie i przeczyść komutator możesz użyć pumeksu.
Niektórzy się bardzo mocno uparli na tego tokarza ale jak ktoś chce to do gaszenia świeczki może używać maszyny parowej. Toczenie i owszem ale tylko przy "poważniejszych" komutatorach. W przypadku KN4 bo myślę że o taki silnik chodzi dotarcie szczotek i komutatora za pomocą pumeksu w zupełności wystarcza. Pisałem też kilka postów wyżej że w ogóle zabawa...
Papierem ściernym absolutnie nie.Najszlachetniejszy z kamieni PUMEKS na obrotach dotknij 2,3 razy do komutatora i masz dotarte szczotki i wyczyszczony wirnik.
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Wytnij kawałki pumeksu i nimi potraktować należy wirnik w trakcie iskrzenia.(stara i dobra metoda)
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Szczotki należy stosować oryginały dla danego silnika, bo szczotki mogą mieć inne parametry i prawdopodobnie uszkodzą komutator. Zakup szczotki takie jakie mają być i potem na wolnych obrotach (przy obniżonym napięciu) pumeksem wyczyść komutator. Dla pewności zamieść zdjęcie tego komutatora.
Panowie ! iskrzenie na szczotka moze byc spowodowane -zuzyciem szczotek -zwarciem międzyzwojowym na wirniku -zuzyciem lozysk(ale lozyska musza byc bardzo ale to bardzo zuzyte) czasami wystepuje iskrzenie po zalozeniu nowych szczotek,wtedy najlepiej dopasowac je za pomoca zwyklego pumeksa.Wlaczamy silnik i przykladamy pumeks do komutatora.jezeli po datarciu...
Niestety skończyło się tak, że pralka trafi na złom... Doczytałem jeszcze na forum i problemem faktycznie był komutator, który należało przetoczyć. Chodzi o to, że ten wirnik ma fabryczny feler i co druga lamelka się podnosi. Szlifując go papierem, wiele osiągnąć nie można. Komutator należy przetoczyć, aby wyrównać lamelki. W przeciwnym razie szczotka...
Przygotuj sobie biały pumeks naturalny (przyciąć w paski) Silnik podłącz na krótko i dotrzyj pumeksem komutator. Tak dokładnie, pomoże na pewno.
Witam Przepraszam,ale teraz widzę,że wysłany post o godzinie 10:30 nie zarejestrował się na forum. Poprostu muszę go powtórzyć. Zapewne kupiłeś wirnik 305.5200 i turbiny 2szt.305.0040 oraz łożyska 608ZZ 2szt. Składamy agregat ssący typ.305.5; -na wirnik od strony komutatora wciskamy łożysko 608ZZ i nakładamy amortyzator gumowy, -do kierownicy górnej...
Zawsze przy wymianie szczotek trzeba przynajmniej pumeksem przeczyścić komutator.
Tutaj są dedykowane części po numerze producenta: Jeżeli szczotek zostało w okolicach 5mm to je wymień i wydmuchaj porządnie silnik z pyłu węglowego oraz dotrzyj pumeksem komutator. Jeżeli nie będzie skutku to moduł do przeglądu przez elektronika.
Spróbuj zrobić na wolnych obrotach docieranie szczotek, przykładając kawałek pumeksu do komutatora. Szczotki są wypalone, i to może być przyczyną.
Wyczyść dokładnie rowki komutatora,komutator(delikatnie papierem ściernym, lub pumeksem) Iskrzenie spowodowane może być przerwą w uzwojeniu wirnika lub stojana.
Szczotki powinny być dotarte do kształtu komutatora, komutator przeszlifowany pumeksem naturalnym i oczyszczony z pyłu węglowego
Witam, nawiń pasek drobnego papieru na komutator, dociśnij szczotkę i obracaj wirnikiem. Innym sposobem jest przyłożenie pumeksu do pracującego komutatora przed szczotką. P.s. Do prób możesz zasilić silnik napięciem 24V, będzie bezpieczniej. :wink:
Ale ponoć trzy prania zrobiła? Jak to możliwe? Może jednak szczotki? A może ten ktoś, kto sprawdzał silnik podpiął pod stanowisko i akurat silnik "chodził"? Jak długie są te szczotki? Może się rozwarstwiły i "wieszają" się? Użyłeś pumeksu do przetarcia komutatora? Po tylu latach szczotki na pewno się kończą... Ufff... dosyć pytań... :wink: Jak to mozliwe,...
do wyjecia silnik! sprawdz szczotki jak sie koncza wymien na nowe przelameluj pumeksem komutator wysusz caly silnik dokładnie sprawdzajac cewke zliczacza obrotow wraz z jego wirniczkiem rozbierz i dokladnie wyczysc calenki dozownik!!! bo z niego lubi kapac na silnik powodujac takie jazdy do wyczyszczenia styki na module !! do sprawdzenia grzałka na...
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Możesz spróbować przetrzeć miękkim pumeksem komutator silnika na obrotach , dla bezpieczeństwa zdejmij pasek.
Poza tym zrób jedną procedurę , mianowicie na ściągniętym pasku i obrotach maksymalnie najwyższych na jakie pozwoli Ci ta pralka przeczyść dociętym w długą kostkę pumeksem naturalnym komutator silnika.Nie powiem Ci dlaczego , ale jako odpowiedź przeczytaj dwa ostatnie zdania z mojego postu z 4 lutego.
Połączenia sprawdzone, pompka wypompowuje, Tacho sprawne - rezystancja OK, presostat sprawny. Skończyły mi się pomysły. A mi przychodzą na szybko takie pomysły w kolejności postępowania: sprawdzenie czystości kubka hydrostatu, sprawdzenie długości szczotek i ich niezakłóconego przesuwu w szczotkotrzymaczach, przetarcie pumeksem komutatora silnika na...
Albo szczotki się skończyły albo zablokowana lewa szczotka w szczotkotrzymaczu z powodu cieknącego z góry mocowania węża odpowietrzenia do pojemnika proszku, powinna być tam widoczna strużka zacieku po dobrym przyjrzeniu się. Wyjście- zasilikonować wąż w miejscu wyjścia z pojemnika proszku, szczotkotrzymacz wymontować i rozruszać szczotkę. Wskazane...
Neonówką to możesz się za uchem podrapać, a nie sprawdzać silnik... 1. Stan łożysk silnika 2. Należy przeszlifować odpowiednim pumeksem komutator 3. Dopiero po wykonaniu powyższych punktów można uruchomiony silnik ocenić pod kątem pracy i sprawności wirnika. Elektronikę zostaw w spokoju póki co. Wybacz, ale nie wiem czy uda Ci się tą pralkę ogarnąć,...
Najpierw zdemontuj silnik i zweryfikuj stan szczotek. Szczotki faktycznie były zjechane do zera. Wymieniłem szczotki, silnik podłączyłem na krótko i działa. Wyczyściłem pumeksem komutator zgodnie z filmem instruktażowym. Zamontowałem silnik do pralki i nowy problem. Pralka ciągle wypompowuje wodę i kontrolka błyska 3 razy wskazując na błąd nieszczelności....
Szczotek nie profiluje się papierem ściernym tylko pumeksem. Odcina się (piłką) pasek z kostki do mycia rąk i na pracującym silniku dotyka się delikatnie do komutatora najpierw przed jedną szczotką a później przed drugą. Ziarenka pumeksu dostają się pod szczotki i pięknie je docierają czyszcząc jednocześnie komutator. Na koniec przedmuchujemy silnik...
Witam ponownie. Powiem Wam jaka była później historia tego odkurzacza. Odkurzacz w pełni działał ale wył głośno więc uznałem, że ma swoje lata i wymienię łożyska i szczotki. Pytałem się tutaj kilka rzeczy i wymieniłem więc łożyska i szczotki. Odkurzacz pochodził 2 odkurzania, w pewnym momencie był dziwny dźwięk jakby coś pluło i zaśmierdziało, został...
W pierwszej prawdopodobnie skończył się wirnik (ma zwarcie). Możesz jeszcze spróbować sprawdzić komutator. Czasem wpada coś między miedziane lamelki. Jeśli wirnik jest spory, to się bierze brzeszczot, obszlifowuje pofalowane brzegi na jego początku, tak aby uzyskać w miarę płaski, zębaty nóż. Tym nożykiem czyścisz przestrzeń pomiędzy lamelami komutatora....
nie mam dzis miernika takze jakies pomiary przynajmniej dzis odpadaja Miernik jest nieprzydatny, bo jeśli to nie upływność a zwarcie to nawet możesz go uszkodzić . Pomiary oporności (izolacji) przy odłączonym silniku mogą nie przynieść efektu, bo miernik ma kilka woltów i nie przebije przez węglowy pył czy lekką nadpaleniznę oraz silnik się nie rusza...
gadek 80 jest muzykiem i na forum zwraca się z prośbą o radę, jak doprowadzić iskrzącą szlifierkę do pełnej sprawności jak najmniejszym (jak każdy rozsądny)kosztem. Rady potrzebuje ten, kto w danej dziedzinie ,,siedzi" płytko lub wcale. Post pomocny to taki, który podpowiada ,KONKRETNEMU potrzebującemu, jak częściowo lub całkowicie rozwiązać jego problem...
Kolego. Nie ma raczej instrukcji napraw w pdf, no chyba że ktoś z zamiłowania do majsterkowania zrobił coś takiego. Jedynie katalogi z częściami ułożonymi w takiej kolejności jak powinno być. Żadna firma nie robi instrukcji naprawy. no chyba, że ktoś z zamiłowania... :) Jeżeli rozsypał ci się zwijacz, bo tak najczęściej się dzieje (pęka sprężyna), to...
Ja do czyszczenia komutatora używam pumeksu (daje lepszy efekt niż papier ścierny).Iskrzenie może być spowodowane przerwą na komutatorze.
Przezwoiłem setki jak nie tysiąc silników prądu zmiennego i trochę stałego.Zasada jes jedna i bardzo prosta:jeżeli silnik pracuje na dość mocno zaniżonych obrotach,i iskrzy na szczotkach jak zimne ognie,to na bank wirnik ma zwacie.Jak pracyje z prawie pełną prędkością i tak samo iskrzy, to albo szczotki się kończą i ledwo dolegają,albo zwarcie między...
Można ewentualnie jeszcze uciąć długi kawałek pumeksu, jakoś go od siebie odizolować i przy włączonym silniku lekko czyścić komutator. (pumeks koniecznie biały lub jakiś kamyczek.) Szczotki mimo dobrego wyglądu mogą być wypalone lub zawieszone w szczotkotrzymaczach. Pozdrawiam
Witam, pierwsze co sprawdziłem to rezystancję uzwojeń. Wychodzi 1 om na każde uzwojenie. Następnie miernikiem IMU sprawdziłem czy jest przebicie na stojanie(jeden kabel miernika do wejścia uzwojenia a drugi do metalowej obudowy stojana). Przy dwóch uzwojeniach wyszło to samo rezystancja powyżej 50 mega omów. Z wirnikiem podobnie(komutator i część metalowa),...
Witam Istnieje jeszcze jedna z przyczyn iskrzenia wirnika - zużycie komutatora, można to sprawdzić obracając wirnikiem i zwracając uwagę na zachowanie szczotek. Jeżeli szczotki wykonują jakieś ruchy podczas pokręcania wirnikiem, to znak, że komutator nie jest okrągły, a eliptyczny. Przy kilkunastu tysiącach obr/min następują przerwy w obwodzie i wirnik...
Pumeksem to można wyrównać komutator. ( novum? 8O - lepsza jest tokarka...:D ). Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i.... poczekać aż się dopasują ... ..."sto lat"... :| :? :roll: . :arrow: RychoT Pumeks dociera szczotki, a nie "wyrównuje"...
Bardzo dziękuję, każda pomoc mile widziana. Jak odłączę silnik, będę miał błąd obwodu silnika, będą mi się migacz diody od obrotow tak było gdy odłączyłem komutator. Brak obciążenia nie pokaże co powoduje spadek napięcia. Spróbuję profilaktycznie wyczyścić komutator pumeksem potem go pędzelkiem oczyszczę. Wrzucę cewkę tachografów do wrzątku na test...
Pamiętam swój pierwszy silnik DIY... Było to jakoś I - II klasa podstawówki. Opis był w jakiejś gazecie dla dzieci (taka formatu A5 chyba, drukowana w kolorach zielonym i czarnym). "Pożyczyłem" od mamy pumeks do stóp i korek od wina, do tego garść szpilek, trochę drutu, magnes wydłubany z drzwiczek od szafki w kuchni i po paru godzinach powstał silnik...
Jeżeli jeden z wycinków komutatora wygląda inaczej niż pozostałe oznacza to, że masz uszkodzony wirnik. Charakterystyczny dźwięk wytwarza podniesiony wycinek komutatora, który haczy szczotkę. Wirnik do przewinięcia lub wymiana całego silnika. Należy zauważyć że w takim przypadku silnik na pewno by iskrzył, a autor wcześniej napisał że to zjawisko nie...
Komutator jest rzeczywiście w złym stanie. Pooglądaj ten komutator czy pomiędzy "którymiś" lamelkami nie ma większego wypalenia. Jeżeli jest to znaczy że wirnik ma przerwę. Jeżeli nie to po zdemontowaniu oddaj do przetoczenia dla fachowca. Gdyby komutator był w lepszym stanie można by go pędzelkiem z włókna szklanego wyczyścić. Niektórzy tez używają...
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Jak na razie temat odpuszczam. Wyczyściłem dokładnie rowki w komutatorze. Dotarłem delikatnie szczotki pumeksem przy napięciu 50V. Zapach znikł, iskrzenie minimalne przy samej szczotce. Pacjent rokuje dobrze :D Poużytkuję parę dni i jak wszystko będzie ok to zamknę temat :)
Witam. Od rana się męczyłem z Meteorem 1300W. Niby prosta sprawa - nadpalony komutator. Wymieniłem wirnik 308.2200 na nowy + łożyska + szczotki. I niby dobrze, ale już po 5 sekundach łuk na szczotkach się powiększa i po 15s już ciągnie wokół komutatora, silnik nieco zwalnia i mocno "świeci" łukiem. Więc rozebrałem sprawdziłem czy wszystko Ok, pumeksem...
Pralka pobiera wodę pierze grzeje spuszcza bardzo dobrze. Gdy dochodzi do wirowania silnik próbuje rozpędzić się, i gdy ma wchodzić na wysokie obroty gasną diody od blokady wieka i od wirowania, na kilka sekund pralka wyłącza się następnie diody zapalają się,i próbuje rozkładać bieliznę od nowa. Dzieje się tak cały czas. Na komutatorze silnika nie ma...
Jak hałasuje ,to znaczy że łożyska do wymiany. Może to być przyczyną iskrzenia szczotek ,ponieważ całkiem możliwe ,że się łożyska zacierają. Dodatkowo przeczyść pumeksem ,albo papierem ściernym komutator. A jeszcze jedno? jaka jest długość szczotek ? Jednak podejrzewam uszkodzenie wirnika.
Nie może być "chyba" musisz mieć pewność a potem możesz kupować. 1. Zmierz oporności cewek na stojanie - mają być jednakowe, 2. Wyjmij szczotki i wyczyść komutator jeżeli jest dostęp to nie musisz demontować ,(czasami trzeba zdemontować szczotkotrzymacz, a czasami niestety wyjąć wirnik z przekładnią.- nie demontuj wirnika z przekładni!), trzeba też...
Nie rob niczego pochopnie , bo czasami źle wygląda a jest Ok. Jeżeli masz ją rozkręconą to zobacz jakie kabelki idą do jednej cewki i na nich zmierz oporność i to samo zrób na drugiej cewce- oporności muszą być jednakowe. Myślę,że u ciebie będzie w porządku. Jest jeszcze jedna czynność którą możesz wykonać: wyczyść zawęglony komutator. Możesz to zrobić...
Załóż nowe łożyska i szczotki koniecznie. Komutator zużyty trochę jest, ale to nie dyskwalifikuje go od dalszej pracy. Kiedyś bawiłem się w wyrównywanie lamelek pilnikiem, ale jak zrobi się to nieumiejętnie to tylko pozostaje przetoczenie wirnika. A wybicie łożyska, jak radził Domgal otwór wiertłem, co najmniej 10. Po założeniu nowych szczotek koniecznie...
Silnik przed wymianą szczotek należy wydmuchać sprężonym powietrzem by pozbyć się pyłu węglowego ze zużytych szczotek oraz oczyścić komutator. Nowe szczotki powinno się dotrzeć pumeksem naturalnym by się ułożyły. Szczotki są niedotarte i stąd ten dźwięk. Jeśli dźwięk nie zniknie po kilku cyklach prania to czeka kolegę ponowny demontaż silnika i dotarcie...
Najlepiej podłącz ten silnik jeżeli posiadasz do prostownika samochodowego i poucinaj kilka cienkich pasków SUCHEGO pumeksu i podczas pracy na niskim napięciu poprostu staraj się dociskać do komutatora. Po kilku minutach zobacz efekt pod 230v. tak na marginesie-pod żadnym pozorem nie wolno uruchamiać silnika od odkurzacza bez turbinek. Może to doprowadzić...
Tak, Masz dociskać pumeks do obracającego się komutatora silnika na pełnych obrotach.Musisz to robić ostrożnie żeby nie poraził Cię prąd i przez kilka sekund.Szczotki powinny w tym czasie dokształtować się do kształtu komutatora.
Po paru programach "wiruj", nie ma błędu. Zróbiłem próbne pranie, wydaje się że odwirowane jest OK, Musiały się dotrzeć szczotki do komutatora, Sprawdzenie elektryczne silnika komutatorowego w pralkach. - elektroda.pl 2015.11 Sam komutator czyścimy naturalnym pumeksem. Nigdy papierem ściernym który zawiera związki krzemu, a to nic innego niż izolator....
Komutator składa się m.in. z lamelek (właśnie je będziesz czyścił) pumeksem.
Tacho jest OK, sprawdź jeszcze szczotki (zawieszone, za krótkie), a jak dobre, to przeczyść komutator pumeksem. Jak to wszystko nie pomoże, to patrz post wyżej, kolegi który mnie uprzedził.
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Dziękuję za szybką podpowiedź , wezmę do pracy jutro silnik zrobię jak napisałeś i próba już w domu. Jeśli umiesz to podłącz go na krótko, a komutator oczyść pumeksem.
Kurz w turbince nie wydmucha się powietrzem, to trzeba wyskrobać. Jeśli oczywiście jest. Trzeba dokładnie obejrzeć ją przy świetle. Niewielki śmieć, przyklejony kurz powoduje wibracje co ciągnie za sobą iskrzenie na komutatorze. Po skręceniu silnika dobrze jest go opukać trzonkiem młotka dla zdjęcia naprężeń montażowych. Możesz przeszlifować komutator...
Podczas wirowania silnik nie utrzymuje stałych obrotów - przyspiesza i zwalnia ale dość łagodnie. Wydaje się też że nie dochodzi do pełnych 1000 obrotów. Podrygiwanie zaworów, o którym pisałem, nie występuje przy pokrętle ustawionym na mniej niż 700. Wygląda na to, że ma to coś wspólnego z wymienionymi szczotkami. Ja zawsze po wymianie szczotek włączam...
Witam. Wystarczy zamienić miejscami przewody które idą na szczotki, to na pewno zmieni kierunek obrotów. Po zamianie powinno ustać iskrzenie na szczotkach, jak nie ustanie to wirnik do przezwojenia na nowo i ustalenia prawidłowej komutacji według sprawnego stojana i położenia szczotek według stojana. Przy zamianie wyciągnij wirnik z narzędzia i jak...
1. Szczotki + czyszczenie komutator pumeksem. 2. Słychać zajechane łożyska, więc sprawdzić czy wirnik nie lata na boki. Wirnik mógł jeszcze przeżyć, tylko nie wchodzi na obroty przez brak styku szczotek i/lub rozsypane w mak łożysko. Dzisiejsze odkurzacze tyle nie podziałają. Żaden zelmer(obecnie bosch), ani workowy ani bezworkowy. Jeżeli okaże się...
Nowe szczotki powinno się dopasować do komutatora najlepiej pumeksem. Sprawdż czy silnik nie iskrzy zbyt mocno, jeśli tak to czeka Cię docieranie szczotek.
Witam. Najlepiej będzie zakupić same szczotki, zmierzyć obecne i dokupić w sklepie AGD. Powinny być dwu warstwowe i to tyle i tak będą lepsze niż oryginalne (akurat w tych silnikach są słabej jakości i szybko się zużywają). Aby je wymienić trzeba odciąć te obecne i dolutować druciki nowych do obudowy. Dotrzeć pod odpowiednim kątem i to wszystko. Warto...
Ja osobiście nigdy nie czyszczę komutatora papierem ściernym bo ten zawiera kwarc a kwarc jak wiadomo to dobry izolator. Bardziej bezpieczną i skuteczną metodą jest czyszczenie naturalnym pumeksem.
Problem dotyczy pralki Bosch Serie 6 VarioPerfect WLK24260PL. Po 2 latach używania pralka co kilka prań nie odwirowywała wsadu. Z czasem problem pojawiał się coraz częściej. Włączenie programu wirowanie początkowo załatwiało sprawę, ale z czasem ten program również nie działał poprawnie tj. Nie wiruje, na wyświetlaczu czas przeskakiwał z 10 do 2 minut,...
opisałeś klasyczny problem z uszkodzonym silnikiem wiem że to dziwne co mówię ale te silniki tak zakłócają pracę programatora (wtedy gdy ma się zmienić prędkość silnika na szybszą) przygasają diody i cykl zaczyna się na nowo i tak w kółko....albo pozostaje wyczyszczenie komutatora osełką lub zmiana silnika na nowy lub przewinięcie wirnika ze zmianą...
Witam, Na wstępie zaznaczę, że temat zgłębiałem już na forum, ale nie udało mi się samemu z nim uporać. Może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem, wprawnym okiem dostrzeże co jest nie tak. Mam kosiarkę Bosch ARM. Ostatnio kosiarka przestała pracować. Po rozkręceniu okazało się, że rozleciało się łożysko i w skutek bicia wyleciała jedna szczotka. Po...
Trochę nieciekawy komutator. Kup zwykły pumeks (biały naturalny, a nie jakieś sztuczne badziewie). Tniesz na paski 10*10*50mm (coś koło tego, aby mieć za co trzymać). Silnik ma być poskręcany (szczotki prawidłowo ułożone), w pralce, pasek założony. Pralka bez prądu. Jedną ręką przez dół (po odkręceniu dolnej przedniej osłony) trzymasz pumeks i z wyczuciem...
weż kawałek suchego pumeksu i przy pracującym silniku szlifuj komutator pumeksem -szczotki super dopasowane komutat. także -szczotki jak pis. suwliwie i sprężyny mają być ok. w piorących odk. potrafi je zjeść korozja
Musisz przetrzec komutator np.pumeksem, zeby sciagnac z niego powloke lakieru(uzywaj tylko bialego pumeksu, bo kolorowy sie topi- sprawdzone), jesli montujac nowy wirnik nieuszkodziles go(mam na mysli pukanie w oske mlotkiem lub cos podobnego) to powinno byc wszystko ok, male iskrzenie moze wystepowac, chyba ze ciagnie Ci iskre dosyc spora-- to wtedy...
twojej mamy zajmiemy się później a Ty wymień obie szczotki i je dotrzyj pumeksem pod napięciem najlepiej 12 lub 24v czyli pod aku samochodowym albo pod prostownikiem wtedy na nowych szczotkach bd się wolno kręcił i jak do komutatora bd dociskał pumeksem to drobiny pyłu bd docierały szczotki. Pozdrawiam
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
Weż kawałek suchego pumeksu /okulary/ i wyczyść komutator -silnik pracuje więc ostrożnie.Omomierzem sprawdz czy nie ma przerw w połączeniu uzw. z komutatorem jeżeli nic nie stwierdzisz to daj spokój wirnik zapewne ma zwarcie a naprawa nieopłacalna-jaki to typszlif?
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D Witam, a co z komutatorem? Radze to zrobic przed zakupem nowego silnika! Mozesz oszczedzic kilka PLN. Zobacz Prywatne Wiadomosci
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
Iskrzenie może być tylko pod szczotką, nie może ciągnąc się po komutatorze, masz uszkodzony silnik, niewielka szansa ale możesz jeszcze spróbować przeszlifować komutator pumeksem naturalnym
Może być zanieczyszczony komutator lub uszkodzony silnik, komutator przeszlifuj naturalnym pumeksem, oczyść przerwy izolacyjne między lamelkami, następnie zrób to co zalecał nares , może być też uszkodzony silnik.
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Wyczyszczę jeszcze komutator(?) jak znajdę odpowiedni płyn, spirytusu ani nawet wódki nie mam, benzyny też nie. WD-40 pewnie nie będzie odpowiednie? Mam preparat Kontakt S i coś do czyszczenia optyki. Do czyszczenia komutatora używamy pumeksu, takiego zwyczajowego, ostrego.
Witam. Na ten temat jest kilka postów, przeanalizowałem wszystkie, proszę mnie nie odsyłać do wyszukiwarki. Wygląda to tak. Pralka stopniowo słabła, źle wirowała itd...na sam koniec silnik zaczął wykonywać takie ruchy jak na filmie w poście: [url=]Link Sprawdziłem prądniczkę, rezystor 2,7K i triak wymieniłem chociażby profilaktycznie. Znalazłem przerwę...
1. Czarny nalot będzie i to normalne zjawisko. 2. Przeszlifuj komutator pumeksem przed obiema szczotkami. 3. 10-12 sek. to za mało, silnik musi chwilę popracować. Po przeszlifowaniu komutatora (silnik włączony), po dłuższej pracy jednak iskrzenie utrzyma się lub nawet zwiększy jest możliwość sprzedaży uszkodzonego wirnika, takie sztuki się zdarzają,...
obawiam się że daje o sobie znać silnik wyczyść komutator(osełką do komutatorów ewentualnie pumeksem) i to wszystko co możesz na razie zrobić ....
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Witam. Daj przetoczyć komutator wirnika silnika prania. Albo spróbuj oczyścić komutator pumeksem podłączając silnik poprzez regulator obrotów. Dla przypomnienia łącząc w szereg : szczotka-uzwojenie stojana mostek, a na następne przewody szczotki i uzwojenia stojana podajesz regulator.
Szczotki powinny być markowe, dwuwarstwowe.Komutator przetoczony lub przynajmniej wyczyszczony dokładnie pumeksem .Po spełnieniu tych warunków docieranie szczotek do komutatora nie będzie takie kłopotliwe.
za bardzo nie mam jak dostać się pumeksem podczas pracy Przecież nie całym pumeksem ... Odłupujesz kawałek, wkładasz w koszulkę termokurczliwą, z drugiej strony koszulki jaki patyk z izolatora i takim "urządzeniem" się dostaniesz. czy łożysko przy komutatorze ma się grzać? Może się grzać... pewnie wirnik się grzeje a łożysko jako metal trochę odbiera.
Te wskaźniki w meteorach są chyba wadliwe, mam w piwnicy dwa meteory w częściach (starszy typ z silnikiem 800W) i w obu tez nie działały wskaźniki. Co do docierania szczotek w tym silniku to z nawinięciem papieru a nawet dojściem z pumeksem jest spory problem, gdyż jest to ta wersja w której od góry prawowicie nie ma dostępu do komutatora. Taki jak...
Elektronice dałbym na razie spokój, i przede wszystkim nie ma tam żadnego kondensatora do silnika. Na początek porządne czyszczenie komutatora i przeszlifowanie szczotek na nowo pumeksem lub drobnym papierem ściernym, ważne jest aby porządnie to później wydmuchać. Aby wyczyścić komutator można go podłączyć pod akumulator samochodowy na przykład lub...
Nie ma sensu przetaczanie komutatora w takich urządzeniach jak wiertarka, szlifierka kątowa, czy odkurzacz, bo powodem jego nadmiernego zużycia jest najczęściej zwojówka, lub przerwa w uzwojeniu. Jeśli jest to wymiana szczotek, to można pokusić się, o przeczyszczenie np. pumeksem i przedmuchanie. Jeśli widać nadmierne przypalanie komutatora, to myśląc,...
Nie tylko marka Indesit postępuje w ten sposób, że oferowany jest kompletny silnik jako część zamienna a szczotki węglowe nie występują w katalogu części zamiennych w przypadku jakiegoś modelu bo i choćby Electrolux/AEG i pewnie nie tylko oni. Szczotki powinny się "ułożyć" względem komutatora po kilku wirowaniach a dźwięk zniknąć, ale po ich wymianie...
Szczerze, to takiej osłony gniazda i wtyczki silnika jeszcze nie spotkałem. Przypuszczam, że będzie się to jakoś otwierać lub rozpoławiać. Daj sobie spokój z papierem ściernym. Po wymianie szczotek kupujesz pumeks naturalny lub kamień do komutatorów i komutator po takim zabiegu będzie jak nowy: No to porównaj szczotkotrzymacze i pomierz szczotki i coś...
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr