słyszałem że punto do 1996 ma ocynkowane balchy a juz po 1996 juz lipa.Czy to prawda? bo chyba jednak zdecyduję się na punto. Nic takiego nie słyszałem, z tego co wiem to wszystkie mają, podobnie zresztą jak np. Astry II, które rdzewieją na potęgę mimo że są ocynkowane, więc nie zwracałbym na to zbytnio uwagi. Nie ocynkowane mogły być "bida-wersje"...
Wszystkie europejskie Fiaty, począwszy od Cinquecento mają ocynk. Poważna korozja dotyczy głównie Fiatów z Brazylii (Siena, Palio), w niebitych, 10-12 letnich Puntach co najwyżej korodowała podłoga na łączeniu z progami i tylna klapa pod wycieraczką.
Eksploatuję Grande Punto z silnikiem 1,4 8V od 5 lat (kupione gdy miał 2 lata ). Auto mało awaryjne a części w miarę tanie . Moc twojego silnika sprawdź ,lub podaj co to za silnik. Nadwozie ocynkowane .
Ja ze swojej strony mogę polecić Fiata Punto II. Silnik 1.2 mpi. Nasz mamy od nowości z 2001 roku i przejechane około 186tys. Do silnika nie było zakładane jedynie co olej i rozrząd. Blachy ocynk wiec nie rdzewieje. Spalanie w mieście około 6,5l , trasa niecałe 6l benzyny.
Mam Grande Punto, obecnie ma na liczniku ponad 190 tys. km (i zaczynam się rozglądać za "nową" turbiną) z czego ja nim zrobiłem ok 60 tys. km. Silnik to 1.3 Multijet 90KM, spokojnie daje sobie radę z tym autem, a przy tym w trasie da się zejść poniżej 4,5l/100km. Auto dobrze się prowadzi, ma dość trwałe acz twarde i głośne zawieszenie, rewelacyjne hamulce...
Grande Punto nadaje się do miasta - ale na trasie odradzam. Mam 1,4 - 77 KM i wiem co piszę. Pali niemało, bagażnik dla 2 osób jest okey - ale dla 4 o połowę za mały. Nie wiem dlaczego niektórzy piszą, że bardzo tani w naprawach - ceny jak w innych tego typu autach klasy B, i części na szrotach mało, bo auto w sumie mało popularne. Np. dziwaczny rozmiar...
Kiedyś robiłem taki egzemplarz z 96r. i był ocynkowany. Jeżeli mnie pamięć nie myli to są ocynkowane do połowy .
Były czyste - to co tam widać to penetrator który jest brązowawy, a śrubki nie były ruszane od 1996 roku - aluminium z ocynkiem na śrubach tworzy warstewkę tlenków, które spajają w całość gwint śruby z gwintem otworu, śrubokręcik miałem z BlackDekkera, nie uszkodził się nawet grama, śruba była miękka jak plastelina i szczęśliwie miałem profesiokalny...
Co do ocynku to miałem mnóstwo fiatów (do napawy) CC/SC/Panda/Punto/GPunto,Stilo, Alfa145 są na 100% ocynkowane. Czy w Stilo jest taka tragedia z korozją? Pytam bo szukam tego modelu słyszałem, że głównie pod osłoną tłumika można się spodziewać oraz tylna klapa. Pandy to i ja widziałem bardzo młode wiekiem ale zgniłe na potęgę jakby były po powodzi.
1,4 8V nie nadaje się na autostradę, mam i wiem co piszę ... pali mało jak jedziesz 80-100, przy 140 pali tyle co benzyna 2,0 a przy 160 lepiej nie pisać bo i tak nikt nie uwierzy ... :D Poza tym napisz nam, jak przed zakupem sprawdziłeś ten 1,9 JTD, bo z tego co wiem, ten silnik jest tak dobry, ze nikt ci nie sprzeda niewyeksploatowanego egzemplarza...
Większość wie tyle, co na giełdzie albo przy wódce usłyszała. Też mi autorytet, większość. Ostatnim Fiatem bez ocynkowanych blach było Uno, konstrukcyjnie lata 80. zresztą. Zgodzę się, że tanie Cinquecento ma blachy cieńsze i ocynkowane w oszczędniejszym procesie (bo ocynk ocynkowi nierówny, wiadomo) niż wielokrotnie droższe od niego Audi, ale takie...
Wybierz auto z fabrycznym ocynkiem i o problemie korozji możesz zapomnieć. Nawet Fiat Punto II ma ocynk a i tak ta powłoka ocynkowana gnije jak wściekła.
A może Punto 2 ,blacha ocynk, części tanie , silnik 1,2 bezkolizyjny.
Kolego tzok, a weźmy auta o pięć lat nowsze tzn. Polo 2000r. i Punto 2000r. - i nikt przy zdrowych zmysłach nie zamieniłby Polo na Punto. A co do wad Polo 96 r. w porównaniu do Punto 96 r. to mogę z czystym sumieniem napisać, że to brak ocynku i droższe części.
Nie patrz tak na ten ocynk, Ople są ocynkowane i co? W 11 letniej Astrze pod tymi plastikowymi nakładkami na progach są dziury, że dłoń można włożyć. Poza tym poza Golfami III chyba wszystkie popularne auta z tego okresu miały już ocynkowane nadwozie (Astra II, Corsa III, Punto, Siena, Palio, Bravo/a, Seicento, Cinquecento)..
Witam wszystkich widzę że kolega dokonał już wyboru i padło na fiata punto. Jeśli ktoś zastanawiałby się nad autem do 3500zł to proponowałbym Audi B3 tak jak kolega mazi0000. Sam jeździłem B3 1.8S, 89'. Silnik nie do zarżnięcia, blacha podwójny ocynk :) Ruda się "nie czepia" hehe. Nigdy mnie nie zawiodła. Przy sprzedaży miała przebieg 353tys km i nadal...
Jesli zniesiesz spalanie porównywalne z lanosem, lub lekko wieksze to weź pod uwagę lancie dedrę.W starszych autach najwazniejsza jest buda, a mechanike zawsze mozna ogarnąć. Mocne blachy ( ocynk), bardzo dobrze wyposażone i w miare komfortowe auto. Nie wierz w obiegowe bzdury o awaryjności i dostepności części- wiekszośc pasuje od tempry, tipo, punto.
Echh.. echh.. A to jaki Fiat do 20 tys zł będzie wygodny na trasy ? Zapewniający dobry komfort jazdy.. Scenic w ocynku ? Nie, nie.. A3 to klasa średnia ? A A4 to juz klasa wyższa ? :] Fiat Croma - Budżetowa odmiana Fiata Punto. KIA - Sama cena jak wyżej wspomniana mówi sama za siebie.. Auto kosztowało 80 tys a za 3 lata warte jest 30 tys zł a to juz...
To ówcześnie najtańsze auto w ofercie Fiata na naszym rynku wiec szału nie ma. Już lepiej Punto albo przynajmniej Seicento Sporting (1.1). Opel i Fiat to ta sama liga ale Fiat przynajmniej mniej rdzewieje. Jeździłem Seicento, Punto I i Polo III. Seicento 0.9 najmniej paliło ale na tym koniec jego zalet, brak wspomagania kierownicy jest mimo wszystko...
Ocynk to nie jest jakieś cudowne remedium na korozję... zresztą jak auto było "bite" to go już nie ma. Punto I też było w ocynku... ba nawet Cinquecento miało cynkowane blachy.
Otóż część pojazdów - Twoich typów miałem. Corsy 2szt, po każdej mówiłem, że to ostatni opel. Rdza je wcina aż chrupie. Daewo Tico - nówka salonówka mojego kumpla - po 20tys km odkształciło się nadwozie!!! Brak zbieżności kół. Polecam Fiata Punto - jest w ocynku. Miałem równolegle Punto 97 i Polo z 99roku - oba stały pod chmurką. Fiat ani kapki rdzy...
Jestem doświadczonym kierowcą, jeździłem wieloma samochodami i rzadko kiedy jeździłem jednym autem dużej niż 2 lata. Zawsze coś mi nie pasowało. Teraz już wiem jakiego auta szukam wiec chciałbym kupić coś na lata. W moich dotychczasowych autach doskwierało mi: TICO - brak klimatyzacji Punto 1,9 JTD - skomplikowana budowa i jej kosztowność (wtryski,...
Zamiast "gnijącego" Uno ,poszukałbym "ocynkowanego" Punto1 z silnikiem Fire 1.1 lub 1.2 8V. Za 3 tys. zł. można ju z kupić 3-drzwiowy. Pozdrawiam!
Spadłem z krzesła jak to przeczytałem... Punto 75 po mieście 6l/100km z LPG, żart roku (w/g producenta po mieście pali 7,8l/100km a wiadomo jak się mają tego typu dane do rzeczywistości)! Ciesz się jak zejdziesz poniżej 9l/100km na LPG. To auto na benzynie w trasie nie zejdzie poniżej 6l/100km. Niemniej gorąco polecam ten samochód, tylko w wersji z...
Punto raczej nie. Miałem Fiata Uno 1,4 i powiem że jeżeli chodzi o silnik to zero problemów, i pewnie jeździł bym nim nadal gdyby nie rdza która doszczętnie zjadła podłogę. Zaobserwowałem że większość fiatów ma ten problem więc Punto odpada. Uno było ostatnim rdzewiejącym europejskim Fiatem, żadne Punto (może poza Grande) nie miało ponadnormatywnych...
Na wstępie dam ci taką radę lepiej kupić samochód który będzie starszy a w dobrym stanie niż porywać się na samochody który jest młodszy a za cenę jak ten starszy dla zrozumienia lepiej kupić (dałeś przykład ze bmw się podobają) zadbane e36 za 12tyś niż rozgruchotane e46 za 12 tys Co do marki modelu to polecał bym ci Audi 80 rdza go nie bierze awaryjne...
Aż dziw bierze, że są na świecie ludzie, co wierzą w cudowność ocynku w tak starym samochodzie... A widziałeś audi80 B3? prawie 30lat mają na blacie. o B4 nie wspomnę ale A4 to już nie to. Tak i widziałem pełno tych aut poskładanych z kilku innych. Tego auta nie kupisz w jakimkolwiek dobrym stanie, bo wiek zrobił swoje, i te audi 80 b4 jest legendarne...
Może Fiat Punto/Grande Punto? Niewielkie benzyniaki, marka tania w utrzymaniu, nie są duże, ocynk to standard już od Cinquecento. Sąsiadom się raczej nie spodoba, ale i złodziejom pewnie też.
Nie wlewając sobie nadmiernie dodam, że niektóre Bravo w przeciwieństwie do Punto miały ocynkowane blachy, a ja wiemy blacha jest najdroższym i najkłopotliwszym w serwisowaniu elementem. PS: Swoim Bravo latam już rok i ca 30tkm po bardzo kiepskich drogach (dzikie rubieże Warmii i Mazur) i tylna belka działa w sumie.
Dniówka 170-320 gdzie :O? Jaki budżet na samochód? Od siebie polecam Fiata Punto II generacji. Blacha w ocynku i bardzo tani w zakupie . Powyższe propozycje - owszem - te samochody palą mało, ale Punto II spali Ci góra litr gazu więcej a jego cena nie będzie zawyżona tak, jak zadbane tico czy cinquecento z gazem.
mam seicento rok 99 ,seryjny motor mial najechane prawie 140 tys a byla to 900 i jezdzil by do dzis, i napewno jezdzi bo jak narazie to stoi w garazy,teraz mam wlozony silnik z punta 1,2 16v,jest fajnie pojezdzic sobie teraz.co do rdzy,to na fiacie z ocynkiem jest praktycznie niemozliwe,no chyba ze byl bity i blachy bez ocynku wstawione. tak ze ja polecam...
Ja polecam punto z silnikiem 1.2 .Blacha jest ocynk nie gnije ,samochodzik dynamiczny prawie bez problemowy
Na pierwszą generację nie ma co patrzyć-dość na kanale widziałem przegnitych progów i podwozi. No nie przesadzaj. O ile te punta nie grzeszą bezawaryjnością, to blacha akurat trzyma się nieźle, z progami i podłogą włącznie. Ogólnie zgnilizna jest we fiatach rzadkością w porównaniu do niemieckiej i francuskiej konkurencji. O przepraszam bardzo, ale...
Pomyśl o Fiat Punto ,pomimo że masz do Fiata awersję . Blacha ocynk ,części tanie.
To mógł to zrobić solidnie producent. Ile to kosztuje w procesie produkcyjnym. Grosze. A pokaż mi jednego producenta który robi zabezpieczenie podłogi? Bo podłoga jak nie jest zabezpieczona to zardzewieje w każdym aucie, w jednych ciut szybciej w innych wolniej. A blachy z zewnątrz to inna sprawa, Punto ma ocynk o czym Felicje i Lanosy mogą pomarzyć...
Nikt nie wspomniał o lanosie...auta solidne na pewno bez rdzy bo to ocynk, silniczek 1.4/1.5 radzi sobie bardzo dobrze i jest w miarę ekonomiczny. -Mitsubishi Colt CJ0, -wspomniane polo III, punto II i II FL, -corolla E10 końcówka produkcji, - bravo/brava, siena z silnikami 1.2 dla mniejszych opłat jakoś się będą ciągły w miarę:) -astra f 1.4/1.6 (ale...
Kolego - annibis - piszemy tu o aucie w cenie średniej klasy roweru. Czego Ty oczekujesz? W przypadku pojazdów starszych niż 6 - 8 lat minimum wyposażenia jest plusem. Ja tylko Ci napiszę, że jeździłem kilkoma Oplami i kosztowały duuuuużo więcej niż wymieniona tu kwota i niestety stwierdzam, że ich nawet nie wolno stawiać obok VW. Po ok 2005 roku niestety...
Mieszkam w Warszawie, więc do 100 km od tego miasta czegoś szukam Jako, że rodzinna astra F z 1998 r. z silnikiem 1.4 + gaz nadaje się już na szrot, przyszedł czas na zmianę samochodu . Zasilanie: benzyna+gaz, gaz najchętniej dorzuciłbym sam (czyli autko ma kosztować 12 tyś + 2 tyś gaz) (przeliczałem, opłaca mi się, robimy w rodzinie dużo km na miesiąc)...
Za 4 tys. nie zaszalejesz niestety. Proponuje skupić się na autach z blachami w ocynku to przynajmniej nie będzie tragedii z korozją. Ze swojej strony z tanich aut poleciłbym Punto II 1.2 8V, ale za 4 tys może być ciężko. Tak w ogóle to napisz w jakich warunkach zamierzasz użytkować auto. Miasto wokół komina, długie trasy itp.
Punto II też miał ocynk, a gnił jak wściekły bo miał za cienką warstwę. Ja widziałem już G6 gnijące ale to miało na sobie tyle szpachli że wiele mnie to nie zdziwiło......
Mam Grande Punto z silnikiem 1,4 8V do jazdy w mieście i na niedługich trasach, spalanie na miejscu około 6,1 l/100 km. Karoseria ocynk .Szukaj takiego tylko z Polskiego salonu.
Rozglądam się od jakiegoś czasu za małym ale 5 osobowym autem (hatchback w LPG). Docelowo rozglądam się za golfem 4 (mój opis) ale rozważam też fiata stilo. Z tego co znalazłem to należy szukać silników 1,2 lub 1,4 gdyż 1,6 - 1,8 lubią pić olej. Drugą bolączką Stilo jest koszt naprawy/regeneracji elektrycznego wspomagania kierownicy "City" ok 1000zł?...
Golf ma dobrą opinię, niestety głównie wśród złodziei (tzn. jest bardzo chętnie kradziony)... nieporównywalnie droższy w stosunku do Bravy. Duży silnik = duże składki OC, zwłaszcza jeśli masz <25lat. Diesel na "trasy" rzędu 15-20km to nieporozumienie. Poza tym stereotypy też robią swoje, nie chciałbym jeździć czymś, na co wołają "dres-wagen". Nie...
Niedawno było kilka podobnych wątków, jednemu z kolegów udało się w tej cenie kupić Punto II 1.9JTD: Dobry, trwały i ekonomiczny silnik, ocynkowana karoseria. Wygodne auto dla 2 osób, lekkie przez bardziej ekonomiczne.
Jak zamierzasz eksploatować to pierwsze auto? Jakie roczne przebiegi przewidujesz? W podanej kwocie uważam za nierealny zakup samochodu z silnikiem diesla nadającego się do bezpiecznej eksploatacji. Oceniając stan blach nie zapomnij o podwoziu - podłoga może odpadać od progów mimo "zdrowego" nadwozia. Nie skreślaj FIATów - nadwozie ocynkowane od czasów...
Może nie podobają Ci się FIATy ale w cenie Polo 1.4 (60KM, brak ABS, hydrauliczne wspomaganie kierownicy, brak poduszek, szyby na korbki, brak centralnego zamka, spalanie w mieście na poziomie 9l/100km) z 1995 roku kupisz Punto II 1.2 (60KM, ABS, elektryczne wspomaganie kierownicy, dwie poduszki powietrzne, elektryczne szyby, centralny zamek, spalanie...
Nie zajmuje sie mechanika samochodową ale mogę powiedziec że mam Fiata Punto II 1,2 8V z 2000 r. śmigam nim do pracy po ok 30 km dziennie (od 8 lat). Auto jeździ na gazie a ja jestem b. zadowolony, jest ekonomiczy w eksploatacji. Potwierdzam, że zdarzały sie drobne naprawy (niełaczyła kostka w instalacji, końcówki, amor, linka...itp) ale poza tym OK....
W grę wchodzi tylko fiat Punto 2 1.2 lub Panda 1.2 Mam nadzieje że do 10 tyś coś znajdę może jak dam rade to i 11 tyś będę miał. Musze tylko jeszcze się przejechać tymi autami bo ani jednym ani drugim nie jeździłem za kierownicą. Podobna panda ma dużo lepszy ocynk, czy to prawda ?
Jako, że mam (ale diesla) Grande Punto to powiem tak - to będzie najtańsze z aut w danym roczniku w swojej klasie (to segment B, ale wymiarami dorównuje kompaktom, jak np. Corolla E12). Pod kątem LPG masz silniki 1.2 16V (trochę za mały do tego auta) i 1.4 Starjet. Auto dość wygodne, dużo miejsca w środku, dobrze wyposażone i nieźle się prowadzące....
No tak, zapomniałem dopisać, do tych wspomnianych Opli ceny części były niskie jak do Fiatów. Może Grande Punto? Benzyniaki przyzwoite, żadnej kosmicznej technologii, blacha ocynkowana, złodzieje tego nie chcą. Wiadomo, podobnie jak Astra, nie zrobi szału na dzielnicy, przed laskami też się nie poszpanuje, ale chyba nie o to chodzi? Jest jeszcze Honda...
[quote="wedsew"]po prostu nie wiesz, że każda Brava i każde Bravo mają w pełni ocynkowane blachy od dołu do góry. Marea i Siena chyba też. Pewnie pomyliło ci się z Punto jedynką. [/size] Czytaj komentarze: Jutro wkleję zdjęcia tego co mam na warsztacie - auto 1-go właściciela. Co dziwniejsze, szukając skrzyni begów widziałem kilka podobnych egzemplarzy...
Przy Punto II koniecznie obejrzyj wnikliwie progi i podłogę, buda była ocynkowana ale progi i podłoga już nie. Trzeba na to poświęcić nieco czasu i najlepiej oglądać na kanale (co oczywiste) z kimś, kto potrafi rozróżnić tymczasowe opapranie barankiem byle wyglądało od prawdziwej dobrej jakości konserwacji.
Przyczepka gotowa. Koszt budowy za same materiały to 3700zł. Waga całej przyczepki na pusto 220kg. A więc podsumowując: - oś z Mastera + opony 15C - amortyzatory z fiata punto - rama z profila 50x30x3 - dyszel profil 50x50x3 - ramki głównie z profila 20x20x2 + narożnikowe 60x20x2 - sklejka woododporna - 8 uchwytów do pasów - oświetlenie LED Fristom...