Jakoś średnio widzę jednym falownikiem sterować 5 obrabiarek ... i jedną fazę falownika zamienić w antenę... Wreszcie jakiś konkret. Też myślałem o tym, że ta wisząca faza będzie działać jak antena. Z tego względu zastosowany przełącznik będzie trójdrożny. Amen. Jak to ogarniasz fizycznie jak toczysz i chcesz zatrzymać uchwyt czy zmienić kierunek ?...
Przede wszystkim zastosować jakiś normalny sterownik silnika krokowego, na przykład stepsticki stosowane w drukarkach 3D. Po drugie użyć silniki krokowe o jak najmniejszym napięciu pracy, a sterownik zasilić napięciem jak największym dopuszczalnym do tego sterownika. Ograniczyć prąd w sterowniku do wartości maksymalnej dla tego silnika. To już eksperymentalnie...
z tego co widzę to silnik trochę gubi mi kroki, bo gdy puszczam go na pełny obrót w jedną stronę (załóżmy robi tych obrotów 20 z przerwą 1sek) to wszystko jest ok, natomiast gdy robię to samo ale naprzemiennie obraca się lewo/prawo to ten "środek" lekko się przesuwa Tzw. rampa silnika, nie można raptownie zmienić kierunku ani zatrzymać silnika. Działa...
1) czy zasilasz cewkę 17d podczas pracy i po wyłączeniu pompy? czy po odkręceniu nakrętki trzymającej cewkę da się przesunąć suwak? 2) czy po wyłączeniu pompy i opadaniu rampy obraca się silnik? 3) czy na wylocie B jest zamontowana dysza 0,7mm, może wypadła?
Proponowałbym rzucić okiem tutaj: Ponadto nie rozumiem, czemu Koledzy mieszają tu z jakimś softstartem... jak falownik, to nie softstart i odwrotnie... Podobnie, jak falownik, to nie przełącznik γ/Δ W celu miękkiego rozruchu ustawia się na falowniku rampę, po której silnik się rozpędza. Praktycznie każdy współczesny falownik ma możliwość ustawienia...
Jesli chodzi o kwestie programu to proponuje wykorzystac bloczek Generator Rampy Analogowej
Poprostu szkoda było mi czasy na dogłębne wyjaśnianie, ( ohmy, napięcie impulsy, itd) a jeszcze obliczenia tego i wzory to chyba by mi zajeło następną godzinę zanim bym sobie przypomniał. Pozderawiam Dodano po 11 Do autora ,sprawdź ciśnienie na rampie i obroty silnika podczas kręcenie jak nie odpala.
Chcąc zdobić to profesjonalnie najlepiej by było zastosować mostek H + mikrokontroler i napisać program z regulowaną rampą wg, której silnik płynie by się rozpędzał i hamował.
Witam, Chciałbym zrealizować sterowanie silnikiem krokowym poprzez Arduino. Dostaję sygnał prostokątny z czujnika i chciałbym aby po 1 impulsie z czujnika silnik wykonał np 3 kroki po 2 impulsach np 6 kroków itd chciałbym również tą rozdzielczość regulować np za pomocą potencjometru. Na podaną ilość informacji można powiedzieć tylko tyle: - Arduino...
zabytek, nie chcesz skorzystać z możliwości jakie daje urządzenie. Kolejność : wtyczka 230VAC->kabel->Włącznik główny pełniący również funkcję wyłącznika bezpieczeństwa->kabel->falownik->silnik - to był obwód siłowy. Obwody sterujące 24VDC: włącznik start silnika->kabelek->falownik włącznik zmiana kierunku->kabelek->falownik potencjometr regulacji obrotów->kabelek->falownik...
Witam, Co prawda zajmowałem się parametryzacją innych falowników niż OMRON, ale zwykle nie było problemu żeby zasilić silnik o napięciu znamionowym niższym niż napięcie falownika. To kwestia parametryzacji falownika. Przy sterowaniu skalarnym (raczej tylko takie jest możliwe jeśli silnik był przewijany) napięcie wyjściowe jest proporcjonalne do częstotliwości,...
Jeśli masz sterownik do silnika i potrzebujesz tylko dir i enable to raczej nie steruj go przez PWM. Potrzebujesz generatora o zmiennej częstotliwości zrobionego na procesorze. A nie o zmiennym wypełnieniu impulsów. To się nazywa rampa. Powinna być używana zarówno przy starcie jak i hamowaniu silnika. Wypełnienie powinno być stałe albo dawać krótkie...
Fot. conrad.de Przez ostatnie lata w wielu dziedzinach nastąpił znaczący wzrost zastosowania małych silników. Wśród branż wykorzystujących rozwiązania tego rodzaju znajdują się między innymi: automatyka laboratoryjna, półprzewodnikowe urządzenia transportowe, CCTV oraz automatyka przemysłowa. Produkty rozdzielczości MicroStep (maksymalnie 256 jednakowych...
(at)Daniel_GSM jeżeli falownik jest zabezpieczeniem silnika to ten schemat przedstawia taniochę i badziew. (at)vorlog kolega już napisał co o tym sądzi, ale doprecyzuję na wyjściu falownika stosuje się zabezpieczania, asymetrii faz, prądu, pojemności uzwojeń, zabezpieczeń termicznych, nagłego wzrostu dociążenia, czasu narastania prądu. Stosując takie...
oczywiście że jest możliwe. Ja sam pracuję nad podobnym problemem, tylko że falownik dobrałem do mocy największego z silników. falownik sterowany z plc, załączanie sekwencyjne( pojedynczo silniki-na przemian) zależnie od potrzeby, dwie rampy prędkości(częstotliwości) dla wszystkich.
No, dzięki światłym uwagom hose2 coś udało się zrobić. Aktualny kod: 'Program do sterowania małych silników krokowych za pomocą ATMega8 i układu L6219 lub LB1845 'sterowanie ćwierćrokowe, zasilanie 30V $regfile "m168def.dat" $crystal = 4915200 '********* Konfiguracja wyświetlacza ********* $lib "Lcd4busy.lib" Const _lcdport = Portd...
Silnik 7,5 kW /960 rpm z przekadnią 1/1 (napęd bezpośredni, o ile to możliwe) falownik zaprogramowany na prace wentylatorową (rampa rozruchu) oraz częstotliwość ok 55 Hz. Pomiar prądu funkcją falownika, bo jest taka, po zainstalowaniu.
Witam, mam problem z hamowaniem rampą. Mam do falownika podłączone dwa silniki. Parametry dotyczące hamowania wyglądają następująco. Po zaniku sygnału Run niestety silniki hamują wybiegiem (tak to wygląda). Dopiero zaczynam zabawę z falownikami. Czy jest ktoś w stanie wskazać gdzie popełniam błąd? Ustawienia dotyczące hamowania: b1-03 = 0 b2-01 = 0,5Hz...
Diagnostyka Common Rail, silniki Diesla Grupy zmierzonych bloków wartości. Oto dane grup w silniku CBAB: Grupa 1: 1) Prędkość obrotowa silnika, 760-940 obr / min; 2) Ilość wtryskiwanego paliwa, 3-9 mg \ stroke; 3) Wysokie ciśnienie paliwa, wartość rzeczywista, 170-350 barów; 4) Temperatura chłodziwa,> 80 ° С Grupa 2: 1) Prędkość obrotowa silnika,...
Wtryski myślałem żeby jeszcze podmieniać bo po wymianie była jakaś niewielka zmina: znacznie zmniejszyło się zużycie paliwa i jakby troszkę przesunęła się w górę temperatura w jakiej słabo odpala. Poza tym jeden ze zregenerowanych wtrysków nadal ma bardzo dużą ilość paliwa na przelewie. Teraz odczytałem to: Czujnik przepływu powietrza 46kg/h Wyliczona...
Zwykle układ sterowania "krokowca" składa się z następujących elementów: - SILNIK - Element wykonawczy realizujący ruch. - STEROWNIK SILNIKA - Układ generujący sekwencje przebiegów sterujących cewkami silnika, aby wykonać obrót z zadaną dokładnością. Poza tym kontrolujący warunki pracy silnika. Zwykle posiada wejścia KROK/KIERUNEK. - ZASILACZ - Źródło...
Mam jednak teraz wątpliwość czy zadając parametr motor.setSpeed(800); rzeczywiście silnik kręci się na 800 rpm. Pewnie bez zastosowania enkodera i analizowania obrotów w ten sposób nie będę wiedział jak szybko się kręci. To zaley jaką prędkośc miał w momencie zmiany parametru. Jeżeli zaczynasz od zera to silnik najprawdopodobniej będzie drgał i buczał....
Czy silniki będą się poruszać zależnie od siebie np. tak jak w drukarce 3D lub ploterze ? Czy potrzebne będzie powolne rozpędzanie i hamowanie silników ? Będę robił pewnego rodzaju automat do płynów Silniki będą napędzały pompy perystaltyczne które będą dozowały składniki, więc nie ma tu potrzeby programowania trajektorii ruchu z rampami.
Witam, Nie jestem pewien czy pisze w 'dobrym' okienku, bo będzie o rozruchu silnika, chyba klatkowego, 11 kW. Jest obciążony sporej masy bębnem, przez koła pasowe, przełożenie niewielkie (oczekiwana duża prędkość obrotowa bębna). Mam do dyspozycji póki co softstart kilka nr większy (chyba do 30kW). Są u nas podobne aplikacje, każda jest inaczej sterowana....
No tak, moja pomyłka w tym lewo. A żebyś się nie nudził to sprawdź wersję która zawsze po zmianie kierunku obrotów powinna startować z dobrego położenia. $crystal = 8000000 $regfile = "m8def.dat" Config Portb = Input Portb = 255 Config Portd = Output Dim Temp_0 As Byte Dim Temp_1 As Byte Dim X As Byte X = 00000001 Dim Stan As Byte Step Alias...
atom1477: No mogę spróbować robić sprzężenie w ciemno albo dostosowac note atmela do mojej płytki. Tylko, że to mi i tak nie zadziała bo układ nie znajdzie przejścia przez zero skoro ja go nie widzę. Ta charakterystyka jest na tyle płaska w miejscu gdzie powinna być rampa narastająca, że tam szukanie czegokolwiek nie ma chyba sensu. Podglądałem sobie...
Witam! Nie do końca wyjaśniłeś jaką chropowatość powierzchni posiada element napędzany i jakie ewentualnie dodatkowe siły na niego działają, bo jeżeli to tylko samo obtaczanie to problem jest niewielki. Masa 500kg nie jest wielką a obroty rzędu 10/min bardzo małe. Gdybyś nie poddawał obciążnika żadnym dodatkowym oddziaływaniom to podłączasz napęd np...
Autocom mam ale chodzi tak jak wypne czujnik. Moze byc ze ten regulator nie otwiera przeplyw ale go zbija. I dlatego nawet jak wypniesz to chodzi, nie grzebalem jeszcze przy tym silniku. A gdy regulator będzie uszkodzony to auto odpali Bez problemów? Tak bo nie potrafi juz ustawic precyzyjnych nastaw i dlatego chodzi. Niewymieniaj go jeszcze sprawdz...
Auto po wymianie oleju. Stan oleju ponad max. Ostatnio cofałem pod rampę w dół. Pracownik magazynu pokazał że mam wyciem oleju pod silnikiem. Zadzwoniłem do mechanika powiedział żeby wymienić oring na obudowie filtra oleju i bedzie dobrze. Ponoć jakaś wada oringów. Czy zbyt wysoki stan oleju nie powoduje wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej i dlatego...
Może praktycznym rozwiązaniem będzie użycie falownika od fotowoltaiki zasilonego wyprostowanym (może i obniżonym) napięciem jednofazowym? A widziałeś falownik od fotowoltaiki i jego charakterystykę na oczy? Czy nie za bardzo? Sama cena takowego będzie mało zachęcająca do eksperymentów. Zresztą jak wyobrażasz sobie ustawienie na nim rampy rozruchu i...
Dzień dobry. 2.2 QVFA gaśnie za jakiś czas po odpaleniu, może pochodzić parę minut a czasami 5 sek. Po zgaśnięciu odpala dobrze (więc nie zapowietrzony ). Został wymieniony zawór SCV, zrobiona kalibracja - nie pomogło. W momencie zgaśnięcia skaner pokazuje, że ciśnienie zadane w rampie rośnie od 230bar do 320, przy tym obecne powoli spada od 230 do...
Czas hamowania typowo to czas w jakim silnik z maszyną po odłączeniu zasilania wyhamuje sam do 0. Można go zmierzyć. Ale, że jesteś pewny tego? Czas hamowania, to czas w którym silnik ma się zatrzymać po wystąpieniu sygnału "stop" lub "alarm". W zależności od ustawienia: po wystąpieniu błędu (w tym zanik zasilania również), po komendzie stop (lub zaniku...
Nie bardzo znam się na samych hydroforach i nie wiem czy mój pomysł nie wpłynie jakoś negatywnie na pracę samego urządzenia, ale musisz zastosować urządzenie do regulacji obrotów silnika. Dla przykładu może to być falownik. Po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia falownik dostaje sygnał stop i hamuje po rampie, czyli powoli zmniejsza obroty:)
Podaj przykładowy napęd wciągarki w którym są najczęstsze awarie. Typ silnika ( + moc rodzaj pracy ), typ falowania (+moc), moment obciążenia napędu, nastawione rampy czasowe rozpędzania i hamowania napędu. Kiedy błędy najczęściej występują i w jakich stanach pracy. Rozpędzanie – błędy..... Praca na ustalonych obrotach – błędy..... Hamowanie...
Jak dokładnie podasz falownikowi dane silnika i rodzaj dołączonego obciążenia mechanicznego, to falownik sam dobierze prądy rozruchu. Jedynie ustawienie zbyt stromej rampy dla przyśpieszania może spowodować zgłoszenie błędu przekroczenia prądu rozruchu. Piszę o współczesnych falownikach, a nie jakiś dinozaurach. Nie rozumiem celu dywagacji na temat...
Czyli jak falownik ma f=0Hz to wtedy styk przekaźnika jest na rozwarty a jak f>0Hz to wtedy jest zwarty? Zatrzymuje silnik potem f spada do 0Hz i odłącza stycznik? Zawsze tak jest? Tak będzie jeżeli falownik ma ustawione hamowanie rampą, jak będzie ustawione hamowanie wybiegiem, to przekaźnik pracy odpada natychmiast po podaniu sygnału stop.
Z tej wypowiedzi kolegi wnioskuję, że lepiej byłoby zrobić przełożenie na paskach tak, aby uzyskać te 200-300 obrotów nominalnych na samym przełożeniu, a ewentualne zwiększenie tych obrotów realizować poprzez falownik? Nie tak do końca. Zgodnie z informacjami z tabliczki znamionowej maksymalna częstotliwość, jaką możesz sterować ten silnik to 50 Hz,...
Własnie realizuje takie zadanie. Całością steruje sterownik CP1E OMRON, master to napęd serwo oraz falownik V1000 z silnikiem indukcyjnym (wszystko oprócz silnika też Omron). Sterownik CP1E mimo kompaktowej budowy oraz niskiej ceny ma 2 wyjścia impulsowe o maksymalnej częstotliwości pracy 32 kHz oraz jedno wejście analogowe o rozdzielczości 8 bitów....
Uzupełniłem bibliotekę do sterowania silnikiem o komentarze, mam nadzieję, że teraz będzie dokładnie wiadomo, o co mi chodzi. [syntax=c]#ifndef STEPPER_H_ #define STEPPER_H_ #define TURN 400 //ilosc krokow na obrot silnika #define MAX_DELAY 255 //maksymalna wartosc opoznienia miedzy krokami #define MIN_DELAY 5 //minimalna wartosc opoznienia miedzy krokami...
Ja sobie poradziłem z tym inaczej w branie miałem wyłączniki krańcowe od górnego i dolnego położenia bramy, do każdego z tych położeń są dwa więc jeden z nich wykorzystałem do podnoszenia rampy. Rozciolem przewód od przycisku rampa w góre i wpiolem krańcówkę z silnika bramy, jak brama jest w maxymalnym położeniu wtedy krancwoka zwiera i rampa działa...
Witam, załóżmy, że mamy wentylator napędzany silnikiem indukcyjnym zasilanym z falownika. Dalej założmy, że przyspieszamy z jakąś ustaloną rampą do zadanej prędkości i następnie po jakimś czasie hamujemy po rampie dla uproszczenia takiej samej jak rampa przyspieszania. Z momentu bezwładności układu i rampy hamowania wynika wartość momentu hamowania....
Jakiś czas temu najechałem (b. wolno) na uliczny "spowalniacz". "Spowalniacz" miałem między kołami. Poczułem szorowanie i wyraźne głuche uderzenie w podwozie. Nigdy wcześniej nie miałem najazdem na "spowalniacze" problemów, choć z reguły starałem najeżdżać tylko jedną częścią podwozia. Misy nie uszkodziłem, sprawę szorowania więc zignorowałem. Dziś...
20787933 ale się uśmiałem, samochody należące do serwisów służą do czarnej roboty, wożą części, itp itd, są mocno eksploatowane, mam znajomych pracujących w serwisach i trochę tych samochodów widziałem. Skoda którą była w serwisie jako ich pojazd, kluczyki dostępne na gwoździu, każdy go bral po cokolwiek. każdy ma inną "nogę", a to niedobrze jeśli...
weź lenze, jest duzo prostszy od siemensa i chyba nawet tańszy, ale za to równie niezawodny. w dtr-ce masz opsianą szybką konfiguracje napędu. Ustaw podstawową prędkosc napędu i podjazd ( jog) no i łagodny start (rampa startu) i hamowanie (rampa hamowania) jesli masz z czymś problem to pisz cos tam o lenze wiem i na ile to mozliwe to pomoge:)
To szukanie prędkości w LG to bzdura i pomyłka. Nie należy zmieniać ustawienia fabrycznego - 0000. Raz robiłem jakiś napęd 11kW na iG5, miał przyspieszanie w czasie 10 sekund, widzę parametr "szukanie" - czemu nie? Niech sobie szuka... Po zmianie paru bitów "szukania" na 1 startował z kopyta aż ziemia się trzęsła i zupełnie nie reagował na czasy rampy!...
No niestety ten układ dział inaczej od "tradycyjnego" układu. Triak dalej sterowany jest fazowo ale na C4 mamy przebieg piłokształtny. Jak można przeczytać z noty: The phase angle of the trigger pulse is derived by comparing the ramp voltage V2 at Pin 2 with the set value on the control input, Pin 3. The slope of the ramp is determined by C3 and its...
Dokładnie tak jak napisałeś: Przemiennik częstotliwości, licznik programowalny i czujnik indukcyjny. :) Jeżeli chcesz, aby wskazania licznika były w metrach, to powinien mieć funkcję wstępnego dzielnika. Takie liczniki są droższe od nieposiadających takiej funkcji. Powinien również posiadać dwa wyjścia cyfrowe ew. przekaźnikowe. Do tego wyście 24VDC...
Kolego ten typ tak ma ;-) Silnik od mascota nie może jeżdzić na biodieslu (pytałem w serwisie) Żeby pozbyć się całkiem problemu musisz sprawdzić rampę paliwa, pompę wysokiego ciśnienia a dokładniej ten zawór który jest przy pompie no i wtryski. Za rampę w serwisie śpiewają koło 1 800 pln cena regeneracji nieraz przewyższa cenę nowej. Za ten czujnik...
No jak to? Możesz wyhamować dowolnie szybko? Znieniasz długość drogi przy maksymalnej prędkości do zera. No przecież się tak nie da- silnik krokowy się pogubi- zresztą każdy silnik. Nie, ograniczam maksymalną prędkość tak by przy danym przyspieszeniu zdążyć zwolnić do zera w punkcie końcowym.
Witam wszystich Auto Renault Megane 2 1.5 dCi 82,04 rok Mam następujący problem z autem Gdy przyśpieszam,daje dużo gazu,ogólnie gdy silnik ma duże obciążenie i turbina dyga na maxx obrotach wyskakuje mi INJECTION FAULT i zapala się napis stop. Auto nie kopci wcale,pali poniżej 4 litrów średnio,odpala bez problemu przy -1. Przelewy na wtryskach od 18...
Witam, czy ktoś mógłbym mi wskazać jakieś informacje (artykuły, przykładowe układy, hasła, itp.) o układach do sterowania szybkością narastania napięcia? Potrzebuję zmniejszyć prędkość podawania napięcia na odbiornik. Chciałbym zrozumieć zasadę działania oraz stworzyć/znaleźć urządzenie, którym po wpięciu między zasilacz a odbiornik będę mógł sterować...
Witam, czy w falowniku jak w temacie da się zastosować hamowanie bez rampy (na wolnym wybiegu)? Jeżeli tak, to który parametr jest za to odpowiedzialny? Chodzi o to, aby uruchomienie hamulca, w który jest wyposażony silnik nie powodowało wzrostu napięcia na szynie DC (gdy jednocześnie falownik będzie chciał zatrzymać silnik zgodnie z ustawioną rampą)....
Wiem, ze temat wałkowany sporo razy, osobiscie kilka takich przypadkow miałem. Ale tym razem nie daje rady. Auto zgasło bez powodu i juz nie odpaliło (bez pomocy) Myśle standard, wtryski padły. kręce silnikiem na listwie cisnienie na listwie 0-4bar na plaka powoli rosnie i zaczyna sam działac, ma moc i równo pracuje. próba przelewowa 30s: 1-20ml 2-15ml...
Rozwiązanie problemu(nie grzebię w wykopaliskach- miałem teraz ten sam problem a nikt nie podał jego rozwiązania ): po lewej stronie listew zaciskowych przesuwamy przełącznik S1 na dół- wtedy falownik czyta na wejściu A1 sygnał 0-10V zamiast 0-20 mA jak w sytuacji opisanej przez Założyciela wątku( przy małym oporze na potencjometrze tam płynie sobie...
Witam, proszę o pomoc, w możliwości poszukania przyczyny dziwnych zachowań mojego samochodu Renault Modus z 2004 (1,5dci 80km, przebieg 125 000 km). Podczas jazdy samochód stracił moc, zapaliły się kontrolki stop oraz oleju, oraz wyskoczył komunikat low oil pressure, jednak silnik dalej chodził, jednak bez żadnej reakcji na pedał gazu. Po zgaszeniu...
Witam -- w 1.9 dci trzeba co jakiś czas regulować luzy zaworów ssący 0.20 wydechowy 0.40 jak się nie domykają na ciepłym silniku to może to jest powodem nierównej pracy i wykazuje skoki ciśnienia bo zmieniają się obroty
Dotarły sterowniki :) Testy wypadły bardzo zadowalająco. Testy wykonałem przy 48V, 2,6A, 1/2 kroku(400 impulsów na obrót). Przy cyklu 10 obrotów, udało się osiągnąć prędkość ~20(1200RPM) obrotów na sekundę. Przy cyklu 100 obrotów i więcej, udało się osiągnąć ~25(1500RPM) obrotów na sekundę. Wykorzystałem samodzielnie zrobiony ramp-up/ramp-down, stąd...
Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Jeśli nie ma zanieczyszczeń w tym zaworze regulacji dawki paliwa, to rzadko się zdarza i nie spotkałem się jeszcze uszkodzenia samego zaworu, chyba że jest dość mocno zapchany, aby taka usterka powodowała, ale warto sprawdzić i elektryka też...
Witam poszukuje informacji jak podłączyć sterownik ramp 1.4 do komputera z wejściem/wyjściem LPT lub portem COM, w internecie cisza nie mogę znaleźć żadnych informacji, i jakiego programu potem użyć aby to ruszyło, sterownik będzie sterował 3 silnikami( z cd) na razie w celu nauki bo pierwszy raz będę się bawił steptickami. Jeśli macie jakieś linki...
Dzień dobry Potrzebuję sterować pięcioma silnikami krokowymi (pozycjonowanie według ustawionej prędkości i rampy; nie ma enkoderów) o prądzie ok. 2,5A. Do tego jest jeszcze silnik prądu przemiennego z prostym falownikiem oraz enkoderem z wyjściem analogowym (napęd pozycjonowany jest tylko w wąskim zakresie). Nie ma potrzeby synchronicznego ruchu osi...
Witam. Proszę o pomoc w napisaniu programu sterowania silnikiem z falownika sinamics. Sterownik s7-1200. Wyjście analogowe że sterownika sygnał prądowy 4-20mA podłączone do wejścia falownika. Chciałbym mieć możliwość zadawania prędkości obrotowej i czasu rozpędzania silnika z panelu HMI. Proszę o pomoc w powiązaniu bloku ramp z wyborem prędkości obrotowej...
Witam. Podczas wyprzedzania na desce kontrolka silnika, abs ,esp. Po odczytaniu błędów: obwód czujnika ciśnienia w rampie paliwa , zwarcie z masą, stały P0192 oraz przekaźnik zasilania P0685, w ABS C1391 - brak potwierdzenia momentu obrotowego silnika oraz usterka komunikacji ze sterownikiem silnika, Błędy ABS usuną łem, silnika nie, co może być i od...
Zauważyłem jeszcze coś dziwnego-kierunek podłączenia cewek nie ma znaczenia, mogę zamienić początek z końcem jednej(tylko jednej, nie obu) cewki i działa bez zmian, chociaż chyba nie powinno? Tak to normalne silnik będzie kręcił się w obie strony. Trzeba wyczytać jeszcze o jaki czas ma mieć impuls, że impuls na wejście direction ma być przed wejściem...
Jak poradziłeś sobie z wymianą rozrusznika mam ten sam problem , jest już po wszystkich diagnozach i rozrusznik jest do wymiany. Masz jakieś zdjęcia , widzę 2 śruby a trzecia jest chyba pod spodem. Czy da się to zrobić od góry. Będę wdzięczny za pomoc No więc jest to dość trudne, ale możliwe do wykonania bez demontażu silnika z samochodu i klimatyzacji....
Skoro mamy zgadywać typ silnika, to zacznij od wymiany zaworu ciśnienia paliwa.
Czy ten czas pracy masz zadeklarowany jako Word? Bo do Byte więcej niż 255 nie zmieścisz. Możesz dodać rozpędzanie silnika. Tak zwaną rampę. Wprowadzasz zmienną "Predkosc_zadana" i zawsze kiedy "Predkosc_silnika" jest mniejsza od zadanej to jest pomału zwiększana. W ten sposób pomału pokonujesz bezwładność silnika. Porty możesz wyłączyć wszystkie cztery...
Ja pierdziele, ja miałem lepszego debila, miał tylko odpalić auto, a ugotował silnik, przy odbiorze stwierdził że trochę temperatura wyższa się utrzymuje niż powinna, ale będzie ok, myślałem że go zatłukę jak po 2 km auto zaczęło syczeć i puszczać obłoki pary jak parowóz.
Witam. Jestem posiadaczem Opla Merivy 1.7CDTI(DTH) z 2004r. Na samym początku auto gorzej odpalało na ciepłym silniku. Posiadam chiński interfejs OP-COM, za jego pomocą wykryty był problem z ciśnieniem na rampie tzn czujnik pokazywał zmiany ciśnienia nawet przy wyłączonym silniku. Czujnik wymieniony (zamiennik), zaczął pokazywać ciśnienie tylko tym...
Na początek L1 L2 L3 to zasilanie 3 fazowe N neutral PE to ochronny 24 oraz GND to zasilanie urządzeń dodatkowych Prawdopodobnie T1 T2 T3 to wyjście na silnik sterowania ale trzeba popatrzeć na ścieżki To na początek
Mam vw passata b5 1.9tdi . Teraz też miałem taką usterkę , odcinało mi obroty przed 3tys , wymienili mi czujnik położenia wału korbowego. Auto wróciło do normalnej pracy i obrotów. Nie wiem jaki masz silnik w audi. To tylko tak dla wiadomości.
Witam, mam problem z autem. Na rozgrzanym silniku po odstaniu 20-30 min samochód zapala i gaśnie po 2 sekundach, ale po ponownym uruchomieniu już jest ok. Z tym problemem męczę się już rok czasu a zaczęło się od opiłków metalu w układzie paliwowym, więc zostały wymienione wszystkie pompy na nowe z czujnikiem ciśnienia paliwa i regulatorami ciśnienia...
Cześć, Problem dotyczy toyoty corolli E12 z silnikiem diesla 1.4 d4d. Samochód nagle zgasł i już nie odpala. Pod komputerem brak jakichkolwiek bledow, podczas próby odpalenia cisnienie na rampie to 400 bar, obroty silnika w granicach 310obr/min a czas wysterowania wtryskiwaczy 0sec czyli tak jak by nie dostawał sygnału na wtryski. Z plaka zapala ale...
Zatem Pin nr 6 powinienem podłączyć do potencjometra, którym reguluje prędkość obrotów? Nie. Obroty to obroty a rampa to rampa. Dołącz rezystor i kondensator jak na załączonym przeze mnie schemacie z DS i od pinu 6 do 9 rezystor ok. 100k. Pojemność oraz rezystor ma wpływ na czas rampy. Zamiast rezystor 100k możesz dać potencjometr 330-500k z szeregowo...
witam po przemyśleniach i "analizach" przyznam ci racje polo2 :oops: ale nie do końca. sytuacja w/g mnie wygląda nastepująco silnikiem klatkowym krótkozwartym możesz regulować w ten sposób obrotami jak pisałeś ale jest jeden a w sumie dwa warunki. pierwsze to: urządzenie musi miec tachoprądnice, czyli jakieś ujemne sprzężenie zwrotne, bo bez niego ani...
Witam Mam problem z falownikiem siemensa czwartej generacji MM 420(3kW) i silnikiem(2.6kW), ktory ma dosc ciezki start (manipulator o dosc ciezkiej konstrukcji, a duzej potrzebie przyspieszania). Mianowicie padl mi jakis zabytkowy falownik SSB ktory byl prosty jak drut a dzialal bez zarzutow. No i sprawilem sobie nowy:( I mam problem z konfiguracja...
Cześć Piszesz, że kupiłeś sterownik silnika krokowego od firmy Wobit i się nie sprawdził. Zaletą firmy Wobit jest to, że produkują takie sterowniki i są dostępne. Osobiście wykorzystywałem sterowniki SMC 62 i SMC116. Sterownik SMC116 steruje silniki prądem do 8A z tym, że w zamówieniu należy podać prąd silnika na fazę. Ostatnio reklamują SMC87, gdzie...
Witam. Silnik od odkurzacza - wybór najgorszy z możliwych. 1. Ogromny hałas (pisali już o tym moi przedmówcy). 2. Silniki te muszą być w czasie swojej pracy chlodzone, a więc wlot, wylot powietrza, 3. Silniki te nie nadają się do dlugotrwałej pracy 4. Ich moment silnie zależy od obciążenia. Potrzebną moc silnika latwo obliczysz, a mianowicie z jaką...
Ja sprawdziłbym jeszcze przepustnicę czy nie jest zabrudzona bo być może silnik ssie powietrze przez szczelinę powstałą pomiędzy gardzielą a przepustnicą.Można rzucić okiem na elektrozawór odpowietrzenia kanistra oparów benzyny,szczelność wtryskiwaczy,ciśnienie w rampie wtryskowej.Nie siedzę w Renaulcie ale sprawdziłbym jeszcze kopułkę rozdzielacza...
Witam po czasie, ale jednak :D Ostatnio robiłem trochę eksperymentów z Danfossem VLT5022 18,5kW do którego zmuszony byłem podłączyć staaary silnik 2,2kW (bo tylko taki miałem akurat pod ręką - kombinowałem ze względu na uruchomienie sterowania poprzez Profibus DP, ale przeprowadziłem też kilka zupełnie naukowych :wink: eksperymentów i dochodzeń przy...
Żeby tak fajniutko posterować częstotliwością poszukaj takiej funkcji jak "potencjometr cyfrowy". Pamiętam, że dawało się zmieniać wartość kroku, ale nie powiem czy dało się tak tylko przez wejścia cyfrowe, czy po klawiaturze również. Spróbuj również poregulować czas rampy 2. Te uwagi odnoszą się ogólnie do falowników Danfossa, nie konkretnie do 2800....
Mam taką sugestię czy szybko wirujące pole jest jak guma która się rozciąga ? To dlatego odkurzacze wciągają śmieci? Dokładnie. A potem specjaliści od gumy robią z tej mieszanki ekologiczne gumowe dzwony. Niektórzy je słyszą, tylko nie bardzo potrafią określić skąd. Zbyszek. Na filmie widać zachowanie magnesu neodymowego (ciekawe jaki kierunek magnesowania?...
Ciśnieniem paliwa steruje sterownik wtrysku za pomocą regulatora w pompie wysokiego ciśnienia (brązowe złącze), ustawic tego nie można. Przyczyn może byc kilka, uszkodzony czujmik ciśnienia w rampie wtrysku (kula z której odchodzą przewody wysokiego ciśnienia),coś z samym regulatorem ciśnienia (zanieczyszczenie,przycieranie),wtryski na świece nie patrz...
witam serdecznie mam kilka pytań co do objawow: 1. czy samochod gasnie przy obciazonym silniku 2. podczas pojawienia sie usterki swieci jakas kontrolka na wyswietlaczu 3. jezeli byl podpinany komputer to powinno pokazac blad typu spadek cisnienia na rampie jezeli usterka wystepuje przy obciazonym silniku zalecam poddac kontroli uklad zasilania czyli...
Drogę hamowania możesz kontrolować "rampą" falownika . . Ja bym rampę ustawił na minimum - wtedy uzyskuje się w miarę natychmiastową reakcję prędkości na zmiany sygnału analogowego. Inaczej układ się trochę rozłazi - część zjawisk wynika z pracy sterownika, część z parametrów falownika. Pamiętaj, że jeśli w falowniku nie przełączasz dodatkowo jakimś...
Najprościej dołożyć falownik, ustawić odpowiednio rampę przyspieszania i hamowania.
Praca silnika po wylaczeniu stacyjki sugeruje problemy w systemie kontroli wysokiego cisnienia paliwa. Konkretnie na uszkodzenie regulatora wysokiego cisnienia na pompie badz czujnika cisnienia na rampie (lub okablowania samego czujnika). Fakt, ze po tej usterce silnik nie wchodzil na obroty mozna tlumaczyc jego wejsciem w tryb awaryjny. Rowniez falowanie...
sterownik air bag zablokował wtrysk nie musisz go odpinać wystarczy odblokować wtrysk z poziomu clipa ale nie wykluczone że są inne defekty te niestety musisz mieć podgląd na parametry silnik czy sterownikmwidzi np obrotry, wielkość ciśnienia na rampie czy wykonana jest synchronizacja itp.
To ja też czekam. A w tym czasie podam takie rozwiązania: 1.Zmienić silnik na 12V-są takie silniki ale mają gorsze parametry niż te na niskie napięcie z kilku powodów. 2.Zasilać silnik napięciem nominalnym 2.4V- raczej z przetwornicy bo zwykły zasilacz na takie napięcie będzie miał duże straty. 3.Zajrzeć na stronę CNC forum i wybrać jakiś specjalizowany...
Okropnego mi zabiłeś ćwieka z tą rampą. Myślałem- działa- później się zrobi. Na razie zrobiłem ustawianie ilości kroków- coraz szybciej- im dłużej klawisz jest naciśnięty. Rampa ma chyba podobną zasadę. Bo czas między krokami ustawiłem w Timer0 na sztywno- na max. I w dodatku tym samym timerem ustawiam opóźnienie odczytu klawiszy. Muszę chyba użyć timer2...
Jeżeli nie planujesz wykorzystywać licznych funkcji falownika to rozważ zastosowanie modułów hamowania prądem wyprostowanym jedno-połówkowo np. kontrolny RTC i mocy RTO firmy relpol. Wystawionym sygnałem z PLC otwierasz styk zabierając zasilanie z zacisku S2 i rozpoczyna się cykl hamowania zależny od nastaw prądu i czasu hamowania (1-20s) prostsza dla...
A w jaki sposób następuje sterowanie z PLC? Jest regulowana prędkość (wyjście analogowe), albo może sterowanie za pomocą predefiniowanych prędkości? Niestety MM420 ma zablokowaną możliwość konfiguracji swoich wejść z powodu działania w trybie sterowania przez sterownik - stąd nie mogę podać bezpośrednio rozkazu hamowania. A nie ma nadrzędnego wejścia...
To w końcu to ma być czołg czy ma mieć skrętne koła? Przy łagodnym starcie silników (rampa rozruchowa dla PWM) będzie ok.
w clio po kręceniu jakiś czas bez rozruchu może wyskoczyć (za niskie ciśnienie na rampie albo coś takiego) to znaczy że masz dalej problem z ciśnieniem paliwa, jak tak to tak jak wyżej napisałem. pozdrawiam
if(gflaga_silnika) { LCD_GoTo(20,0); LCD_WriteText(" "); itoa(g_accel_decel_counter,buf_cout,... LCD_GoTo(20,0); LCD_WriteText(buf_cout); ster_silnika(); gflaga_silnika=0; } }//koniec while }//koniec main //*************** ISR(TIMER2_OVF_vect) { gflaga_silnika++;...
ja właśnie chciałem zastosować hamulec ze względów bezpieczeństwa, ale widać że chyba nic z tego nie będzie... W czym więc tkwi problem? Jeżeli masz do dyspozycji przemiennik stosujesz hamowanie dynamiczne (po rampie) i dohamowanie prądem stałym w końcowej fazie hamowania. Może się okazać, że konieczny będzie układ wytracania energii tzw. chopper hamowania...
Jakie ciśnienie masz na rampie?
lolos_ejże! Dwa dowolne styczniki o prądzie dopuszczalnym 10 - 15A / 250V i sprawa załatwiona. Czym ten sterownik jest uruchamiany, z jakiego układu? Robi sie to tak: dwa styczniki zmieniają polaryzację, styki pomocnicze NC wykorzystane jako blokada, jedna para styków NO w obu stycznikach połączona równolegle uruchamia sterownik, a styczniki sterowane...
Albo rozrusznik za wolno kręci, albo kręci dobrze, ale jest problem z osiągnięciem ciśnienia na rampie (listwie CR).
Tu: coś podobnego robiłem. Ale w C. Działało. W temacie jest podana nota Atmela o liczeniu rampy do sterowania silnikiem. Ale to strasznie rozbudowana kobyła. Poza tym nie rozumiem po co zwalniać do zera przy zmianie kroków. Przy zmianie kierunku jest to konieczne.
INTOUCH: Wydaje mi się że mówimy tu tylko o "regale" z ruchomymi puszkami. I nie wiem czemu negujesz stosowanie regulacji fazowej w odniesieniu do silnika indukcyjnego jako rozwiązanie przemysłowe. Choć takie są powszechnie stosowane. Zdecydowanie częściej to właśnie rozwiązania przemysłowe trafiają pod strzechy niż odwrotnie. Tak pewnie było i w tym...