Witam Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z gazem Versus 1.0, serwis, regulacja, ustawienia, reperacja itp we własnym zakresie, czynności które wykonałem pozwoliły zaoszczędzić ok 400 zł na gazownikach. Niedługo będę miał tez do opisania doświadczenia z BRC sequent 24 w podobnym aucie to opiszę. Początek: Auto typu Mitsubishi Space Gear 2.0...
mam gaz w bmw E30 320 2 generacja z strownikiem nicolaus.reduktorem vega.i mixerem o fi 34mm.i mam problem bo nie moge wyregulowac tej instalacji.po wyregulowaniu samochod ma strasznego mula prawie wcale nie przyspiesza.gdy przyslonie wlot powietrza to samochod znacznie lepiej zaczyna reagowac na pedal gazu.co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy...
legalizacja jest na butlę , wydaje ją producent na 10 lat... i nie można sobie robić jej np co 2 lata a po zamontowaniu instalacji gazowej otrzymuje się homologację w której jest wyszczególnione każde urządzenie zamontowane do pojazdu i całość jest zatwierdzana a wcześniej sprawdzana przez specjalistów którzy podpisują się pod takim zestawem... zresztą...
Na tak postawione pytanie trudno mi odpowiedzieć ponieważ robię to metodą prób i błędów. Znajdź " krótki poemat na gazu temat". Jest to opis regulacji instalacji I generacji. Dobrze wyregulowany parownik bedzie wtedy gdy na biegu jałowym krokowy ustawi się mniej więcej w pozycji wpisanej w "ustawienia pozycji wyjściowej attuatora - min" a na wysokich...
Używam samochód Hyundai Lantra 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem...
merc 124 2000cm3 rok 90/91 mechaniczny wtrysk benzyny. Na benzynie wszystko bajka, idealnie trzyma wolne (trochę powyżej 500-ok700-800), jedyny minus to ciężko pali rozgrzany, zimny - pali na dotyk. instalacja gazu I generacji. NA GAZIE WARIACJA Z WOLNYMI OBROTAMI. Nie ma optymalnego punktu regulacji: - ustawienie przy niedogrzanym silniku powoduje,...
Witam serdecznie. Panowie zabrałem się za zmianę z pierwszej na drugą generację gazu w moim Fiacie Brava 1.6 16v (aluminiowy kolektor). Wraz z cała elektryką, zmieniłem parownik na elektronicznym zaworze. Od tego czasu zaczęły się problemy. Otóż samochód zapala, grzeje porządnie silnik (jak zazwyczaj to robiłem i było wszystko ok) przełączam na gaz,...
Błędy zczytane i wyszedł błądd 2342 - czujnik tlenu. Samochód ma instalacje gazową II generacji. Jakiś czas temu, auto było na regulacji gazu (myślałem, że fachman od gazu coś poradzi na to ) i sonda działa poprawnie, a objawy były takie same jak teraz, więc mogę wykluczyć te uszkodzenie sondy. Auto nie chce pracowac na benzynie jak jest zimne ( odpala,...
mariot100 ma rację, za dużo gazu na biegu jałowym. Ja miałem to samo w polonezie z gazem I generacji. Gazu było puszczone więcej przez gazownika, żeby zatkać dziurę przy przechodzeniu z wolnych obrotów na wyższe. Problem rozwiązałem przez odwrócenie miksera i założenia zaworu zwrotnego na przewodzie gazowym do drugiego przelotu oraz ponowna regulacja...
Witam serdecznie :) Otóż, mój VW GOLF III lubi dużo palić (pić, jak kto woli). Jeżdżąc spokojnie uzykuje spalanie w mieście 14-17 L / 100 km, w trasie 11-12 (stala prędkość 90-100km/h, nie przyspieszając przy wyprzedzaniu). Dodam, iż biegi zmieniam przy obrotach 2,5-3tyś, bardzo często hamuje skrzynią biegów. Gaz nigdzie bokiem nie ucieka, reduktor...
Witam. Być może któryś z forumowiczów miał podobny problem. Instalacja WN ok, wymienione świece. Parownik po wymianie membran - wstępnie wyregulowany. Na benzynie sprawny. Czasami i nieregularne potrafi nie reagować na dodanie gazu. Wstępnie myślę, że to wina silnika krokowego do regulacji ilości gazu. Ewentualnie jakiś problem z elektryką. Proszę o...
Ja mogę podać jak ja to robiłem w poldku - instalacja I generacji (reduktor chyba lavato) na "śrubę". - Śruba na wężu wykręcona na max. - Zdejmowałem wąż z miksera i wkładałem do naczynia z wodą, wąż zanurzałem w wodzie tylko tyle aby jego wylot był pod wodą. - Na elektrozawory podawałem napięcie 12V bezpośrednio z akumulatora. - Śrubą na reduktorze...
Tak ogólnie to o co chodzi, z tymi pół sekwencjami. Czym się różni sekwencja od pół sekwencji. Wiele opinii czytałem że np. za 2200zł to nie ma szans to nie sekwencja. To nie chodzi o instalację LPG a tylko jak jest rozwiązane sterowanie wtryskami benzyny w Twoim silniku. I tak 'półsekwencja' oznacza że wtryskiwacze są podłączone parami, a 'fullgrupa'...
Dzieki za zainteresowanie. Jesli chodzi o regulacje to gaz juz byl regulwany w 2 warsztatach. Natomiast ktora generacja gazu to nie wiem:) Jesli chodzi o jazde na benzynie to auto zaczyna nieraz przerywac i delikatnie traci na mocy. Jednak dzieje sie to rowniez losowo. Dodam, ze wymienilem juz wszystkie filtry powietrza i gazu. I zjawiasko szalonych...
Witam, mam problemy z moim własnym pierwszym autem. W mojej e30 pojawiały się strzały gazu (podczas jazdy były strzały ale po strzale dalej silnik pracował i miałem nawet wrazenie odmulonego). Paliła mi ona aż około 15l gazu na 100km, a jeździłem ostrożnie, kolega zaproponował bym żebym elektryczny silniczek od gazu zastosował korkiem do regulacji gazu...
Sprawdź w parametrach, czy sterownik "widzi" regulacje pedału gazu. Ew. sprawdź sterownik silnika innym interfejsem.... Różnie bywa z azjatami ;) ,choć to już nowszej generacji auto....
Kolego, sprawa wygląda następująco: generacja I, II i I/II wlot gazu do kolektora ma realizowany mikserem lub króćcem znajdującym sie przed przepustnicą, przy czym generacja I i I/II regulację dawki gazu ma poprzez register (śrubę regulacyjną) ustawiany ręcznie, a w II dawka gazu dobierana jest przez silniczek krokowy, generacja III podaje gaz do kolektora...
Witam, w sierpniu 2009 stałem się posiadaczem VW Golf II. Mój Golf II ( 3 - drzwiowy ) WERSJA CL kolor Bordo (2-ramienna kierownica, zegarek zamiast obrotomierza etc.), aczkolwiek zdziwiła mnie możliwość elektrycznej regulacji świateł a co najlepsze to DZIAŁA! Silnik 1.3 NZ rocznik 1990 r. (pełny wtrysk?) Wszytko mi działa OPRÓCZ! 1. Podświetlenie tylnej...
ptyanie: jak działa ten rodzaj instalacji ? do czego służą parownik itp i czy trzeba go wymieniać i po jakim czsie? regulacja czy można samemu to robić ? czy lepiej nie ruszać mam autko z gaźnikem vw golf 2 pn z gaźnikiem 2ee ekotronic i spalanie różne raz mało raz dużo od czego to zależy? pogody gazu ? dodam że jeżdrze raczej spokojnie pali na gazie...
Witam, Posiadam auto Daewoo Leganza 1999 rok - silnik 2,0 benzyna (auto w wersji angielskiej). W aucie zamontowany jest gaz II generacji firmy Elpigaz. Na benzynie auto jeździ ok - natomiast na lpg nie zawsze... Problemy na lpg : 1. gaśnie po zatrzymaniu z większej prędkości. 2. na wolnych obrotach silnik pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach (lub...
jeśli druga gen.to coś naprawde dobrego.Dodatkowo emulatorAEB cod 465 lub podobny.Wbrew pozorom nie jest to prosty samochód i jeśli instalacja będzie zamontowana niepoprawnie z czasem zapali się tam kontrolka MIL.Ponadto sonda szerokopasmowa stanowi tam dla niewtajemniczonych dość duży problem i sygnał analogowy do sterownika gazowego można uzyskać...
Mam następujący problem: Byłem z samochodem do regulacji instalacji gazowej generacji I. Samochód AUDI 80, 1991 r., gaźnik. Przed regulacją samochód ciężko było odpalić na gazie, jeździć praktycznie nie dało się. Wymieniono świece (BRISK), kable wysokiego napięcia, filtry powietrza oraz gazu, wyczyszczono i ustawiono reduktor, wymieniono kopułki wraz...
Sory, że włażę z butami w nie swój dział, ale swoją pojemność to ten silnik ma... ogólna zasada, to taka, że silnik ma palić ok 20% więcej lpg niż benzyny - żeby nie skracać żywotności silnika. To nie Tico, że może przejechać 100 km na 5 litrach gazu... silnik 2 razy większy masz ;p
Walcz z nim do bólu i zacznij rozmowę od tego, że niech zabiera zabawki i oddaje kasę. To najczęściej pomaga. Objawy ewidentnie wskazują na złą regulację instalacji zły skład mieszanki na gazie. Jeżeli masz zaprzyjaźniony zakład poproś o analizę spalin wtedy powinno się wyjaśnić. Czy dostałeś od gazownika wydruk z analizy spalin?
witam mam fieste z silnikiem 1.6 pelny wtrysk 105 koni i w niej najprostrza instalacje gazowa z pokretlem na wezu. Pali mi 18-19 litrow. czy to kwestia zle dobranej instalki do silnika czy da rade cos z tym zrobic? wazne pytanie: czy w takiej instalacji na jej dzialanie ma wplyw sonda lambda? mam parownik tomasseto 140 koni. Podejrzewam ze parownik...
Witam. mój samochód: Ford Escort 96 rok 1,6 16v 66kW Instalacja gazowa III generacji, nie jest to sekwencja. Instalacje w samochodzie zamontowano zaraz po jego przyjeździe z Niemiec, tam też później była regulacja po przejechaniu 1000km, (równy tydzień bo samochód dziennie robil ok 180-200km) . Samochód przez 2 lata służył jako srodek transportu do...
Sam regulujesz instalację ? Czytałeś "biblię" regulacji instalacji I generacji? mikser masz dobry, parownik nowy, myślę że to kwestia właśnie regulacji i stawiam na regulację bypasa od wolnych obrotów. Leci ci woda z rury wydechowej na parkingu? Czy spaliny po lekkim nagrzaniu i przełączeniu na gaz na wolnych obrotach są gorące, wilgotne i śmierdzące...
Po to, żeby nie wkładać głupich elektrozaworów na wężu PB, po to by z kulturą odciąć wtryski, po to by mieć możliwość regulacji nakładania się fazy benzyny na fazę gazu celem zmniejszenia szarpnięcia, po to by nie wyskakiwała kontrolka silnika, po to by sobie życie uprościć wykorzystując gotowe rozwiązanie specjalnie zaprojektowane do tego. Tyle.
Ja się nie znam na III generacji ale jaki ten reduktor posiada regulacje ? Ciśnienia gazu ? Próbowałeś to wyregulować ? A to auto ma taką opcję, że jak zaświeca się rezerwa na wskaźniku to przełącza się na PB? Niektóre II generacje miały takie wynalazki.
Witam Posiadam Audi 100 c3 z gazem 1 generacji Parownik to Tecno 100 KW .Auto pali w okolicach 20l gazu w 40% trasa 60% miasto.Instalacja szczelna.Wskazania sondy na biegu jałowym to okolice 0.8v czyli bogato (śruba od wolnych obrotów wkręcona na maxa)Podczas gwałtownego przyspieszania lambda w okolicach 0,45 0,5 (czyli ok raczej ).Śruba na wężu jest...
Witam, posiadam instalację 1 generacji na reduktorze Lovato RGE92. Ostatnio samochód słabł i miał wyższe spalanie, okazało się że zsunęła się rura od filtra idąco do przepustnicy. Po zamocowaniu chciałem podregulować gaz, ale nie działa regulacja ani na wężu ani przy reduktorze, skręcenie na maksa nic nie powoduje silnik pracuje bez zmian. Obroty ma...
zgodze się z tobą w kwestiach dot poprawek po idiotach, natomiast nadal się upieram przy tym co wspomniałem. Wytłumacz mi dlaczego po takich czyszczeniu miałoby coś działać tydzień ? Dlatego nie jesteś tego zwolennikiem bo skoro sam robisz to wolisz przeklepać plug & play i aby roboty nie odbieral czlowiek. No wtryskiwacza ci nie uszkodzi przeciez,...
Przeczytałem Wasze wypowiedzi. Coż nie wiem czy wina nie leży po stronie instalki gazu. Mam passata 1.8 silnik RP z jednopunktem, załlożoną instalkę gazu II generacji firmy Elpigaz. Ostatnio powiem, w trasie spalanie ok 7-8l/100 przy ok 120-130 na liczniku. W mieście idzie o max 2 l wyżej, ale po mieście jeździ głównie moja żona oraz są ostre starty...
Srubą na imbus raczej się nie kręci , ale jeśli juz jej pozycja została zmieniona i właściwie nie wiadomo jak ją ustawić to zrób tak : 1. w parowniku śrube do regulacji wolnych obrotów wkręć do końca 2. śrubę na imbus wkręć do końca 3. zdejmij silniczek krokowy lub reczny register z rury którą podawany jest gaz z parownika do mixera 4. podaj +12V na...
Zanim zaczniesz kręcić śrubkami poczytaj tekst dla początkujących pt. "krótki poemat na gazu temat". Zrozumiesz zasadę działania instalacji gazoewj I generacji. W II generacji zamiast "śrubki" na przewodzie jest silniczek krokowy z zaworem sterującym składem mieszanki i elektronika pobierająca sygnały z kilku czujników i wykorzystująca je do sterowania...
Od około miesiąca w autku mam już STAGa-XL i po kilku podejściach do regulacji pali mi teraz 7,8-8,3l LPG (z 9-10l) w cyklu mieszanym i silnik trochę odżył ale to jeszcze nie to. Pomimo niskiego spalania mieszanka nie jest uboga - lambda oscyluje na wykresie (chociaż mógłbym lepiej dostroić zubożanie i wzbogacanie z TPSa bo kilka sekund krokowiec dochodzi...
Witam mam taki problem gdyż regenerowalem parownik RGE92 ponieważ samochód na gazie nie miał mocy i przy 80km odcinał gaz i przeskakiwał na benzyne i dopiero gaz działał gdy wyciagnelem bezpiecznik i spowrotem go wsadziłem , a i jeszcze przy hamowaniu samochód na gazie gasł , wiec wymieniłem komputer AL-700 (stary tez jest taki sam ) ale po wymianie...
Witam. Reduktor w instalacji II generacji można (I moim prywatnym zdaniem trzeba) regulować , bo rzadko który montarzysta to robi , większość idąc na łatwiznę zostawia ustawienia fabryczne, a klientowi mówi że się "ułoży". Nie będę udawał mądrego tylko zacytuję gościa który jest w tej dziedzinie prawdziwym autorytetem , oto wypowiedż p.Bogdana S. z...
Witam, jak w temacie... mam honde concerto 1.5 16V, gaz drugiej generacji zalozony pare lat temu, problem pojawił się jakies 3 miesiące temu, nie wiem skąd, samochod nagle zacząl palic mi 17 litrow gazu po miescie (samochod mam od pol roku i wczesniej jezdzilem po trasach i nie sprawdzalem ile pali mi w miescie), co dziwne po trasie pali mi 8 l. gazu...
Witam forumowiczów. Od niedzieli posiadam BMW 318is z gazem 2 generacji BRC która zaraz po 1 tankowaniu gazu po kupnie i przejechaniu jakichś 50km podczas wyprzedania strzeliła na gazie.:cry: Efekt był taki że auto natychmiast zgasło i po ponownym uruchomieniu strasznie falowało, na gazie to w ogole gasło natychmiast po przełączeniu się na niego. Natychmiast...
Wartości parametrów sterownika Bingo-M mam w miarę dobre. Można byłoby jeszcze poeksperymentować ze zubożaniem mieszanki w czasie hamowania silnikiem (cut-off) - tylko ostrożnie i w granicach rozsądku, bo w przeciwnym razie będzie szarpać po puszczeniu gazu i ponownym jego dodaniu. Ewentualnie można jeszcze przestawić typ jazdy na oszczędny bądź też...
To będę brał Lovato. Byłem na regulacji gazu kilka dni temu i spalanie na rozgrzanym silniku w mieście wyszło 14l, natomiast na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku prawie 17l. Ile powinien palić silnik 1.8 90km , około 12l w mieście ?
Jak w temacie - wszystkie znane mi instalacje 2/3 generacji do regulacji ilości gazu, czyli składu mieszanki używają zaworów dławiących opartych na 4 przewodowych silniczkach krokowych, tworach powolnych i kłopotliwych w sterowaniu - zajmujące sporo czasu ustalanie skrajnych pozycji tłoczka. A gdyby zaprząc do tego celu zawór elektromagnetyczny sterowany...
Witam, mam golfa III z 92 roku z gazem II generacji firmy lovato, instalacja ma około 8 lat, mój problem zaczął sie pare dni temu ponieważ zaczął przerywac podczas jazdy, nie dzieje sie to zawsze, czasem podczas przyspieszenia, a czasem podczas spokojnej jazdy. na beznynie wszystko w porządku wiec problem chyba tkwi w instalacji LPG. Od jakiegos czasu...
Zabrałem się za regulację luzów zaworowych w swoim aucie (silnik Renault F3P z gazem II generacja bez krokowca, czyli I). Pomierzyłem i wyszło tak: (liczę od rozrządu, od lewej do prawej) 1W - 0,25 (W - wydech, S - ssący; prawidłowe wartości to odpowiednio 0,40 i 0,20) 2S - 0,20 3W - 0,30 4S - 0,20 5S - 0,20 6W - 0,25 7S - 0,20 8W - 0,35 Jak widać,...
Jeśli nie masz żadnej automatycznej regulacji gazu ( silniczka krokowego) tylko ręcznie regulowany register to masz I generację gazu , ale i w tej instalacji po puszczeniu pedała gazu zamknięta jest przepustnica , spada podciśnienie i przecież oczywiste ,że i lpg nie pobiera z parownika ( tyle co na biegu jałowym), bo to działa podciśnieniowo. Nie ma...
Ah, nie doczytałem że na blosie. czyli w zasadzie funkcjonalny odpowiednik instalacji I generacji.. To tylko regulacja. Ale jeżeli długo jeździł z rozstrojoną instalacją i przelewał gazu to pewnie się wykonczył katalizator (o ile był)...
Zarzucają mi ze tworze nowa fizykę (śmiechu warte, niektórzy myślą chyba że są nieomylni :)), Nie, nie sądzą że są nieomylni, tylko że Ty nie masz pojęcia o czym piszesz i powielasz jakieś bzdury wyczytane nie wiadomo gdzie. . Po pierwsze instalacja I generacji posiadała wiele wad w porównaniu do instalacji II generacji. W jej wypadku musi być dobrze...
Miło mi, że coś rozjaśniłem :) Po pierwsze - wolne obroty reguluje się na parowniku, a nie na wężu gazu. Śrubą na wężu reguluje się przepływ gazu podczas jazdy. "Na oko", bardzo nieprecyzyjnie i raczej tylko doraźnie: na wolnych obrotach skręcasz dotąd aż zacznie dusić silnik i odkręcasz 2 obroty (w zależności od układu te wartości mogą być różne)....
TPS to czujnik położenia przepustnicy, jeśli masz "elektroniczny pedał gazu" to masz potencjometr w pedale gazu. Obroty może brać z wtrysków benzyny, w końcu to instalacja IV generacji. Do poprawnego działania potrzebuje podłączenia do czujnika MAP oraz czujnika ciśnienia i ew. temperatury gazu.
żeby Ci mniej palił... to przy parowniku najlepiej staw dawkę gazu wolnych obrotów, nastepnie pobaw się regulacją na wężyku. Jeżeli masz źle zapłon ustawiony to Ci nic ie da ustawianie gazu. Ja bynajmniej tak w Nexii (1.5 pełny wtrysk) miałem - ustawiany gaz był już wszędzie ale i tak słabo jechał i dużo gazu palił. Winą był źle ustawiony zapłon Ustaw:...
witam mam peugeota 306 1.4 Rx w gazie i sporo mi pali jak na taki maly silnik. Mam interfejs i oprogramowanie do sterownika bingo m. Chciałbym wyregulora sam gaz czy mógłby mi ktoś udostępnic jakis instruktaz jak to zrobic co poustawiac itp??? REGULACJA REDUKTORA LPG I–II GENERACJI Reduktor I i II generacji powinien mieć dwie śruby regulacyjne...
Piszesz tak "Ostatnio zauwazylem jezdzac z podlaczonym miernikiem pod sonde lambda ze w niektorych wypadkach sonda staje na wartosci ok 0,1V .Dzieje sie to przy zdjeciu nogi z pedalu gazu. Sytuacje takie zdazaja sie niezaleznie od tego czy auto toczy sie luzem czy hamuje silnikiem. Dziwne jest to ze takie jakby zawieszenie zdaza sie tylko czasem a nie...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
1. Toyota Avensis 2 silniki 1.8 ( póki co faworyt) ewentualnie 2.0 Oszczędny, średnio 9l LPG, ale zawory do regulacji co 50 tys na gazie, a to dość kosztowne, szukaj auta z hydraulika zaworów. Chyba najlepszy wybór z Twojej listy, ale moim zdaniem można wybrać z lepszym silnikiem pod LPG, choć silnik to nie wszystko. Skoda Octavia I lub II generecji...
Podczas pracy na LPG wtryskiwacze benzyny są odłączone, emulator wtryskiwaczy to po prostu odpowiedni rezystor włączony w miejsce wtryskiwacza, aby centralka wtrysku benzyny nie zgłaszała uszkodzenia wtryskiwacza (otwarty obwód). Nie wiem czemu służy ten potencjometr (zapewne reguluje czas przełączania z benzyny na gaz i na odwrót), ale jego ustawienie...
Witam.Miałem kiedys Punto I 1.2 75 koni.Instalacja gazowa II generacji.Niestety samochodu tego nijak nie mozna było wyregulowac.Oczywiscie chodzi mi o instalacje gazowa.Dochodzilo do tego ze w lato przy spokojnej jezdzie w trasie potrafił spalic 11 litrow gazu a w miescie 14.Pewnej pieknej soboty powiedzialem sobie albo on albo ja i niestety wygrał...
Jaka jest generacja tego gazu? Chyba potzrebna regulacja.
Witam serdecznie Mam nadzieję że to co napisze komuś pomoże. Mam Ople Vektrę B 1.6 16V X16XEL 1999r po lifcie. Auto posiada instalacje gazową II generacji. Od pewnego czasu pojawiały się problemy po przyjechaniu i zgaszeniu są samochodu dochodziło że auto jeszcze przez kilka sek pracowało a raczej poszarpało. Ale jeździło. Potem zaczęły się objawy,...
Witam Mam samochód Chevrolet Corsica 2,8 V6. Zamontowana w nim jest instalacja gazowa I generacji. Mam poważny problem z w/w ponieważ jak autko jedzie na gazie to ma obroty około 2.400 i nie mogę sobie poradzić z tym problemem. Śrubę regulacji w reduktorze wkręciłem całkowicie i obroty zeszły do 2200, więcej się nie da zrobić. Podpowiedzcie proszę gdzie...
Mam problem z gazem w takim punto, jest to gaz zwykły regulowany śrubą, kiedyś był 2giej generacji, ale ktos go uproscił. Powiedzmy, ze rano odpalam auto i jade jakies 5km na gazie to wszystko jest ok. Później zaczynają sie dziac dziwne rzeczy: strzela, dławi sie, szarpie. Jak przełącze na benzyne to chwile sie zadławi zaświeci sie "marchewa" i zaczyna...
W instalacji 1 generacji zaraz za parownikiem powinieneś mieć zawór którym reguluje się dopływ gazu do kolektora ssącego, jeżeli się go dokręca to zmiejsza się dopływ zasysanego gazu(miejsze spalanie)- silnik traci na mocy, regulację należy przeprowadzać stopniowo dokręcając ten zawór.
Wypływ gazu jakimkolwiek otworem z obudowy reduktora, poza przewidzianymi do tego, świadczy o jego niesprawności. A rysować to tam nie ma czego, tak naprawdę - reduktor bardzo podobny do typowego z inst. 1/2 generacji. Różnica w regulacji - ustawiane ciśnienie wyjściowe, miast czułości czy wydatku jak kto woli.
Haha, no to gaz przestanie chodzić, pewnie jeszcze będzie parownik do regulacji (regeneracji). Taki urok I(II) generacji.
Nie jest kompletny. Ktoś wyjął, specjalnie, lub zgubił, ośkę, trzpień z grzybkiem, którym to centralka wraz z "krokowym" reguluje dawkę gazu. Zmienił tym samym inst drugiej generacji na pierwszą. Po wymianie na kompletny będzie potrzeba regulacji instalacji lpg. Prawdopodobnie świece i przewody do wymiany, sprawdzenie czy świece nie stoją w oleju >...
Witam Działanie instalacji gazowej jest tak skonstruowane że gaz jest magazynowany w zbiorniku w stanie ciekłm a następnie w parowniku zmienia się jego stan skupienia z ciekłego na lotny czemu towarzyszy duży pobór ciepła który musi być dostarczony przez ukłąd chłodzenia silnika inaczej cały parownik zamarznie nie dotyczy to ukłądu wyższej generacji...
Ja opisałem działanie instalacji I generacji jaką posiadałem w poldku. Na reduktorze-parowniku była tylko jedna śruba do regulacji wolnych obrotów. Kręcąc nią powodowałem wstępne ugięcie membrany (i otwarcie gazu) na tyle, aby wolne obroty były na odpowiednim poziomie, zmienne podciśnienie jakie się pojawia w przewodzie gazowym do miksera po odpaleniu...
Problem polega na tym że zakupiłem gaz sekwencyjny IV generacji SGI firmy AG (Autogas system) model AG 600.140 która została wyciągnięta z samochodu BMW e34 2.0 M50 bez Vanosa 6 cylindrowego i chciałem ją wrzucić do do e39 2.0 bez vanosa 150KM również 6 cylindrowego. Ściągłem nawet dokumentacje podłączenia instalacji gazu schemat potrzebnego kabelka...
Sonda Lamda ew twoim przypadku nie ma nic wspólnego z ilością spalanego gazu. Pokrótce śrubą regulujesz ilość gazu dostarczanego do silnika . Jak gazownik dobrze wyregulował to co możesz to podregulować b delikatnie nie wiecej jak 1/4 obrotu śruby i sprawdzić ile spala i jak silniczek pracuje. Ale ja bym się udał do Gazownika ponownie żeby sprawdził...
Jeśli to instalacja II generacji, to być może zaciął ci się silnik krokowy na przewodzie łączącym parownik z mikserem, lub elektronika otwarła go na maksymalny przelot. Niektóre zawory (na przewodzie gumowym) oprócz silnika krokowego miały możliwość regulacji śrubą imbusową. Możesz spróbować ją przykręcać i obserwować spalanie gazu. Ważne żebyś nie...
Witam Mam taki oto problem. Pewnego dnia. Chciałem odpalić auto. Okazał się, że nagle ni z tąd ni z owąd padł mi akumulator. Odpaliłem go z po pychu. Odpalił wsio ładnie. Teraz jak go odpalę i przerzucę na gaz(gaz mam drugiej generacji) wsio ładnie obroty trzyma ale jak przejadę kilkadziesiąt metrów jak zwalniam nawet delikatnie czy to na skrzyżowaniu...
Witam, Poszukuję dokładnej instrukcji regulacji lub dobrego fachowca do instalacji II generacji z reduktorem BRC TECNO 100 KW oraz sterownikiem mini lambda. Ostatnia dwie wizyty w serwisie spowodowały że samochód spala 15l/100 km gazu. Obecnie samochód znajduje się we Wrocławiu.
Może wystarczy wymienić filtry gazu. Niestety nie mam jak pomóc, nawet nie wiemy jaka masz instalację, jaki sterownik i jak podłączona do samochodu. z tego co się orientuje to instalacja II Generacjji
Regulacja reduktora BRC TECNO vw golf 1.4 ABD Pytanie jest takie: czy to dobry sposób na regulację? Jeśli instalacja LPG jest założona DOBRZE (czyli tak na moje oko, może ze 30% instalacji jest taka, nie więcej), jeśli silnik jest w dobrym stanie mechanicznym, a także jego osprzęt (szczelność, działanie wszystkich podzespołów - sonda lambda, przepustnica...
Witam ,Kupiłem ten pojazd niedawno i instalacja założona to 1 generacja. Zastanawia mnie przeróbka na 2 generację , czy auto mniej będzie palić po przeróbce i będzie mniej awaryjne. 2 dni po zakupie w grudniu tłumiki mi zatkał lód w te mrozy.Okazało się, że robiłem za małe trasy na gazie(4 km do pracy i z powrotem),zacząłem jeżdzić na paliwie. Trochę...
Witam - proponuje rzucić okiem na opinie użytkownika : Dużo nie odbiega od normy. Na początek - sprawdzenie szczelności gazu i nie tylko (może rzeczywiście ktoś uszczelnił filtr powietrza..... ), przewodów WN i świec , regulacja gazu u gazownika - ewentualnie zmiana stacji LPG. P.S. Pewnie instalacja I lub II generacji - i wtedy zużycie gazu bywa większe.......
W przypadku instalacji tzw 1- generacji mieszanka jest przeważnie zbyt uboga spowodowane jest to brakiem układów wzbogacających w momencie naciśnięcia pedału gazu , to samo dotyczy też układów 2 generacji, układ wolno reaguje na zmiany obciążenia i podciśnienia w kolektorze dolotowym w miarę precyzyjna kontrola składu mieszanki jest dopiero w układach...
Ten typ juz chyba tak ma . Wiadomo nie moge wymagac ze stary samochod jeszcze z silnikiem 2.0 bedzie mi palic 10 L. Jak coś takiego czytam to nie wiem czy się śmiać czy .... (podkreślenie moje). Miałem już kilka samochodów (fakt, że od nowości je ćwiczyłem), ale w żadnym (przy właściwym stanie technicznym samochodu) nie stwierdziłem zwiększania się...
ten komputer to centralka do automatycznego przełanczanie na gaz,jeśli masz śrube to komputer nie dozuje gazu (lpg),jeśli chcesz zmniejszyć spolanie pokręć śrubą w prawo(1/4do 1-dnego obrotu) Ja mam srube i sterownik dozuje gaz. :-) Zobacz, czy w reduktor nie masz wkrecony attuator (to nie jest silniczek krokowy). Ja mam instalke BRC Blitz i tam nie...
Witam mam mały problem byłem na regulacji wszystko prawie jest dobrze samochód ładnie idzie nie gaśnie na luzie ale jak wcisnę pedał gazu na maxa to czuję spadek mocy poza tym już przy 180 km przejechanych nie ma siły (ciśnienia) ciągnąć gazu z butli czym mogę to podregulować Mam instalację I generacji z silnikiem krokowym Z gówy dzięki za pomoc Vito1973...
Te pokretla sa na parowniku? Jesli tak - postaraj sie gdzies na nim doczytac, albo dowiedz sie id gazownika, albo (jesli masz) przeczytaj w papierach od instalacji, co to konkretnie za parownik -wtedy ktos kto mial z nim doswiadczenia bedzie mogl pomoc - bo pytasz o szczegoly dotyczace konkretnego sprzetu. Jesli dziala on podobnie jak u mnie (mam BRC...
NIe napisałes jaka masz generacjię i jaki przebieg ,ale z twojego opisu wynika że albo zła regulacja ,albo reduktor do bani -ogólnie nie ma za dużo powietrza lecz za dużo gazu na jałowym
Jezeli pali sie dioda zielona i zołta, to jest stan posredni pomiedzy skrajnym zielonym, a samym zoltym tj. miedzy mieszanka uboga a optymalną. Sprawa jest dosyc zlozona, poniewaz jezeli programujesz sterownik zazwyczaj robisz to prawdopodobnie na postoju i dodajesz gazu na nie obciazonym silniku. Sa zaklady, ktore dokonuja regulacji skladu miesznki...
Ja eksploatuję dwie instalacje "sekwencyjne" w megance OMVL i w coroli PRINS. Na gazie na pierwszej przejechane jest aktualnie ponad 70 tys. na drugiej ponad 62 tys. 1. Średnie spalanie gazu/100 na w/w dystansach to: meganka 7.2 (6.2), corolla 7.9 (6.7) - w nawiasie podałem średnie spalanie benzyny przed założeniem gazu dla porównania. 2. Różnica w...
W tym silniku II generacja nigdy idealnie działać nie będzie. Co najwyżej zadowalająco. Kluczową sprawą jest tu emulacja sondy lambda odpowiednia i należy tez pamiętać że sonda jest 5V. A co do problemu to trzeba zobaczyć jak skład mieszanki wygląda, czy instalacja działa poprawnie. tzn gaz do tak zwanej regulacji. Tylko niech to robi ktoś kto się na...
jedna do calkowitego wyplywu gazu,druga przewaznie od czola do regulacji mieszanki na wolnych obrotach
myślałem bo mam też w tym aucie silniczek krokowy, ale on jest szczelny tak że nie powoduje on nieszczelności w dolocie, ale to powietrze którym steruje dostaje się do komory z cewkami i tam jak dostanie się woda to kaplica... dlatego myślałem że może silniczek krokowy sterujący przepływem gazu LPG w II generacji (lambda system) się nada.... zbiorniczki...
Witam wszystkich. Szukam pomocy w regulacji parownika BRC w moim aucie. Czego oczekuję od regulacji? Poprawy zachowania auta w dwóch aspektach: 1. Obecnie auto musi być dosyć znacznie rozgrzane (pow. 50 stopni), by LPG chodziło poprawnie, inaczej szarpie lub gaśnie (parownik nie zamarza - zakładam niską dawkę LPG) 2. Przy gwałtownym przygazowaniu z...
popieram kolegę Gimaka i dorzucę kilka słów od siebie. Każdy silnik benzynowy (prócz najnowszych wynalazków typu FSI VW) dobrze zniesie instalację gazową IV generacji, tzw sekwencję pod warunkiem że wszystkie komponenty będą dobrane do wielkości silnika, mocy i czasów otwarcia wtrysków benzynowych i przede wszystkim odpowiedniej regulacji takowej instalacji....
W tych tańszych instalacjach to jest bardziej dla picu. Działanie jest zbyt wolne, praktycznie tylko na wolnych obrotach cokolwiek to reguluje. Można łatwiej ustawić mieszankę dla obciążonego silnika, a na biegu jałowym sobie zuboży, bo na I generacji na biegu jałowym jest za bogato, a podczas jazdy ok, albo na jałowym ok, a podczas jazdy za ubogo....
Posiadam samochód Ford Escort 1,6, 16V z 1998 roku z instalacją LPG drugiej generacji, firmy "Autronic". Samochód palił mi około 12 l gazu na 100 km. Koledzy próbowali mi zmniejszyć spalanie i kręcili śrubką przy parowniku. Spalanie się zmniejszyło, ale na gazie zaczęły falować obroty i silnik gasł po każdym wciśnięciu sprzęgła. Zapaliłem samochód na...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Skoro masz regulację registrem a nie na silniku krokowym to masz nawet I generację a nie drugą. Tutaj dokładna regulacja na analizatorze spalin chociaż czytałem że dla aut z katalizatorem (jeśli sprawny) regulacja na podstawie analizatora jest obarczona błędem. Co do filtrów gazu - masz jeden - fazy ciekłej. Jeśli sonda sprawuje się dobrze to możesz...
Cześć. Mam w samochodzie (Ford Sierra gaźnikowy) zamontowany reduktor Lovato, instalacja oczywiście pierwsza generacja. Od pewnego czasu samochód ma coraz większe problemy z przyspieszaniem w zakresie niskich-średnich obrotów. Reakcja na naciśnięcie gazu jest z opóźnieniem, tak jakby silnik był zalewany gazem - buczy zamiast przyspieszać. Na obrotach...
Holenderska butla miała oddzielny pływak do wskaźnika, oddzielnie wkręcony zawór gazu, oddzielnie czujnik poziomu gazu ? Obawiam się że w tym wypadku nie wyregulujesz, będziesz miał trudność w wysterowaniu starego czujnika. W holendrze pływak jest na przekładni umożliwiającej ruch magnesu w zakresie ponad 270 stopni. Nowy czujnik ma mniejszy kąt obrotu,...
Jest jeszcze jedna opcja , regulacja potencjometrem w przełączniku od gazu , który jest odpowiedzialny za próg przełączania w tym momencie przełączanie ustawione jest na około 2000 obr / min po skręceniu na minimum powinien ci odpalać z samego gazu.
Witam Posiadam autko jak w temacie z 91roku i silnikiem 1.7 model o ile sie nie myle F3NL740 na jednopunktowym wtrysku najprawdopodobniej boscha ale jak to mozna sprawdzic jaki to typ wtrysku? Poza tym jezeli ktos posiada schemat przewodu do podłaczenia kostki diagnostycznej autka do kompa i programik do regulacji i kontroli komputtera z autka i opis...
Tabsior - Quaki juz przyznal ze z wtryskiem gazu... :):):):)) - he,he Ale widzialem juz kilka aut ktore na instalacji I lub II generacji mialy parametry silnika bardzo zblizone lub troszke wieksze niz na benzynie. Oczywiscie pomiar na hamowni na PB byl robiony z wyciagnietym calkowicie mikserem z dolotu. znam Subarke (niestety teraz niedzialajaca -...
sprawdż dokładnie świece a najlepiej wymien na nowe polecam ngk NGK są najlepsze. dobierz je dokladnie w/g katalogu do tego typu silnika jaki posiadasz, nie daj sie skusić na swiece "typowe do gazu" bo to tylko chwyt marketingowy. Ale ja mysle ze cała wina bedzie w regulacji instalki LPG. Ale wez pod uwagę to co pisalem wczesniej nowa instalka musi...
regulacji ręcznej - po co? Pozdrawiam Symulacja (emulacja) jest potrzebna w silnikach z elektroniczną regulacją składu mieszanki, żeby ECU nie rozregulowało sobie mapy wtrysków, tak w duzym uproszczeniu. :-) W takiej instalacji jak masz jezeli ECU dostając na gazie rzeczywisty sygnał z sondy lambda próbowałby zmienic skład mieszanki w zaleznosci od...