Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
DACOIT Dzięki za odpowiedź. Myślałem że masz inny sposób bo ten o którym piszesz mierzy ciśnienie otwarcia zaworu nr 4 , ale nie mierzy ciśnienia otwarcia zaworu nr 3, a ciśnienie otwarcia tego zaworu mnie interesuje. To od tego ciśnienia zależy np. siła jaka jest wywierana na tłoczek przestawiacza wtrysku. Np.: wyższe ciśnienie na zaworze nr 3 spowoduje,...
Kąt wtrysku w silniku TDI nie jest stały. W programie jest zapisana mapa kąta wtrysku i wg tej mapy sterownik przestawia ten kąt. Nie wiem dokładnie od czego jest on uzależniony ale na pewno od obrotów silnika. Sprawdzenie zadanego kąta wtrysku odbywa się za pośrednictwem czujnika uniesienia iglicy we wtryskiwaczu oraz czujnika położenia wału. Sama...
Te silniki są bardzo czułe na precyzyjne ustawienie kąta wtrysku. Jak widać na zdjęciu nie ma dostępu do śruby dawki paliwa. Albo wtryskiwacze albo kąt wtrysku.
Witajcie Swego czasu autko czasami szwankowało (raz na 2-3 tygodnie) zapaliła się kontrolka silnika ,ale pomagał ponowny rozruch.Niedawno kontrolka zapaliła się na stałe(nie pomaga ponowny rozruch),auto czasami zaczyna chodzić jak traktor i nie ma kompletnie mocy,a za chwile silnik chodzi poprawnie aż znowu nie zwariuje.Podłączyłem vaga i wyszło,że...
Z boku pompy jest blaszany dekielek a za nim są znaki do ustawiania pompy. Wcześniej trzeba ustawić silnik na znaki w czasie początku wtrysku w pierwszym cylindrze. Silników Perkinsa nie wolno odpalać plakiem, pękają przegrody pomiędzy pierścieniami szczególnie wrażliwe są tłoki na 5 pierścieni. Ale ten silnik ma tylko 3 pierscienie bo wymieniałem...
Witam! Potrzebowałbym jakiejś podpowiedzi....(jestem bardziej elektrykiem) Rocznik 1999, 1.9SDI prawdopodobnie AGP bez przepustnicy..... Dostałem auto po wymianie chyba dwóch pomp....odpala od strzała ale pojawiają się dwa błędy, 00550 regulacja kąta początku wtrysku-różnica regulacji i 00777 czujnik położenia pedału przyśpieszenia G79 niezrozumiały...
Przy silniku ani układzie wtryskowym nie robiłem nic... Przejechałem nim niecały tysiąc dopiero, ale spalanie zdaje się być coraz większe ostatnio... Cóż...Sam raczej nic tu nie zdziałam, dziś w warsztacie powiedziano mi, że prawdopodobnie uszkodzony jest jakiś zawór w pompie odpowiedzialny za regulację kąta wyprzedzenia wtrysku... Będę informował o...
Przepraszam, że tyle się nie odzywałem. Nie spodziewałem się, że ktoś wróci do tematu. Ale do rzeczy. Z mojego doświadczenia nie ma potrzeby podłączania komputera i dodatkowych regulacji po wymianie pompy. Tak jak pisał kakibara ustawienie rozrządu (oczywista oczywistość) i odpowietrzenie układu. To faktycznie istotne. Polecam sposób z odkręceniem przewodów...
I zakładasz że pompa po iluś tam miliardach obrotów obracana ręką pokaże Ci cykle pracy? Masz zero doświadczenia, do tego produkujesz swoje teorie które z realiami nie mają nic wspólnego. Zawory ustawiamy zgodnie z położeniem wałka rozrządu, bo na tym opieramy regulację, a nie na początku wtrysku.
Sprawa chyba zalatwiona.Samochod odpalił.Caly szczegół tkwi w stacyjce i tym kabelku 2 pin.Najwyrazniej jest to czytnik kodu z kluczyka.Niestety stacyjka ma kołnierz i trochę się różni od mojej ale po obróbce będzie pasować do bebna.Blad z immo znikł.zostal tylko od kiery wielofunkcyjnej.Ale to już mi nie przeszkadza.W późniejszym czasie skazuje.Teraz...
Może ktoś ma inne sugestie. Może silnik 1,9 tdi ma inne ciśnienie wtrysku niż 1,9 td i chodzi tylko o przestawienie ciśnienia na wtryskiwaczach Nie możesz zmiejszyć ciśnienia na wtryskach bo TDI to wtrysk bezpośredni a TD to pośredni chybaże TDI mówisz na auto TD z intercolerem A co do TDI na linkę chodzi to idealnie fakt czeba zrobić pompę do wtrysku...
Witam. Miałem to samo tylko w C-330,falowanie wolnych obrotów to tylko regulator obrotów,to że wymienili sekcje to jeszcze nie wszystko,czy wszystkie są z jednej serii (grupy)? nie pamiętam dokładnie,ale możesz to sam sprawdzić,czy w tej pompie sązaworki zwrotne tj.wkorpus pompy są wkręcone 4-ry króćce do których dokręca się przewody od wtrysków, pod...
Witam mam problem z vectra B 2.0 dti. W aucie padl sterownik pompy wtryskowej, sterownik zostal wymieniony i silnik zaczol pracowac ale od czasu do czasu wypadal blad regulacja poczatku wtrysku, odeslalem pompe na reklamacje ale stwierdzono ze wszystko jest ok, zalozylem ja z powrotem ale problem pozostal, doradzano mi regulacje rozrzadu pompa było...
Ciśnienie na listwie CR podczas odpalania. Przeważnie takie problemy to za niskie ciśnienie na listwie CR. Czy to podczas odpalania czy przy dużym wydatku (gaz w podłodze). Błąd zaworu ciśnienia to tylko opis błędu (choć nie mamy dokładnego kodu), podejrzewam że chodzi o błąd opisywany jako "błąd zaworu regulacji ciśnienia poza tolerancją". Należy go...
Mam problem!Poniewasz zrobiłem kapitalny remont silnika w Iveco!Wymieniłem pierscienie,panewki,uszczelniłem zawory!Wymieniłem także wtryski!Ale jak kopcił na biało tak kopci!Nie moge znaleść przyczyny !Czy to mozę być pompa wtryskowa????Jak sie ja reguluje????Przestawilem kąt wyprzedzenia wtrysku ale to nic nie dało!!Czy ktoś wie jaka jest przyczyna...
Na kole zębatym pompy masz naniesioną cechę, na korpusie aluminiowym jest druga cecha. Zgranie ich daje położenie wtrysku pierwszego cylindra. To jest regulacja zgrubna, dokładną masz na pływających kołach napinaczy. Wkręcasz czujnik zegarowy w głowice pompy, następnie cofasz silnik razem z pompą aż tłoczek przyjmie najniższe położenie, w ten sposób...
"O ile dobrze wiem, przestawiasz kąta wtrysku działa tylko podczas pracy silnika. Czyli nie bierze on udziału podczas odpalania auta... Mylę się?" To nie jest do końca jak mówisz to jest nie prawda !!! Przestawiacz Konta wtrysku stoi i jest opóźniony i jak uruchamiasz to ciśnienie wewnętrzne pompy powinno go od razu przestawić w zadany zakres. Ważne...
Witam wszystkich Pacjentem jest auto Audi A6 C4 2,5 TDI 140 km przebieg 700 000 km Problem jest falowanie na jałowym jak się rozgrzeje, i ciężko ja dobudzić do pracy. Jak zapali lekki bączek i jest ok Falowanie pojawiło się po wymianie końcówek wtryskiwaczy,(później zalacze wydruk) z paleniem dalej jest problem. Błędów nie ma, oporności na wtrysku sterującym...
Auto trafiło do mnie w takim stanie , zgłasza błąd przepływomierza i regulacji kąta wtrysku . Ze względu na ciężki dzionek i późną porę zająłem się najpierw regulacją pomp no i zonk jutro może świeży umysł i wasze sugestje przyniosą rozwiązanie tego problemu .
Ad.1. Im bardziej ściśnięta sprężyna tym wyższe ciśnienie potrzebne do otwarcia wtryskiwacza. Dla pompy nie ma to żądnego znaczenia, po otwarciu wtryskiwacza ciśnienie i tak rośnie do wartości 500-~1200 bar zależnie od obrotów, dawki typu pompy itd. Ad.2. Nie, za małe ciśnienie to większe krople na początku i na końcu wtryskiwania paliwa - więcej potencjalnego...
Kolego tą pompę się ustawia na czujnik zegarowy. Jak posiadasz zestaw do regulacji to wytłumaczę jak ustawić. Dodano po 3 A co do ssania to popatrz czy gruszka przy pompie załącza się i czy linka od gruszki jest dobrze wyregulowana. Do gruszki podłączony weżyk podcisnienia. Dodano po 8 Jednak w tych pompach bardzo ważnymi parametrami są : ciśnienie...
Podlacz komputer, na jalowym biegu kąt wtrysku powinien wynosić 4 stopnie W DW8 nie ma zadnego komputera ni sterowania elektronicznego (poza przestawiaczem wtrysku), wiec niczego nie zobaczy. W dodatku, nie ma zadnej regulacji. Ustawic rozrzad na kolki i powinno byc dobrze, jesli mechanicznie silnik, pompa i wtryski sa sprawne. Witam, kolega dobrze...
Dzień dobry, Szukam dobrego mechanika do wyregulowania pompy i wtrysków w Ursusie C-328 w okolicach Lelów - Szczekociny. Z góry dziękuję za wszystkie oferty. Pozdrawiam serdecznie!
witam ,doszedles moze co sie stalo w twoim 1,2thp mam ten sam problem i rece mi juz opadaja wymienilem caly uklad paliwowy i polowe czujnikow tego silnika i dalej to samo .regulacja pompy na wolnych 0% gdzie powinno byc 15% Dodano po 8 mam sprawdzone na 100% sprawne pompa HP pompa zbioenika listawa wtryski i czujnik ecu silnika /aktualizaja softu nie...
Pompa był u pompiarza i została sprawdzona. Na kole zamachowym znalazłem znaki GMP,16° i jeszcze jeden nieczytelny blisko znaku 16°. Jeśli chcę ustawić początek wtrysku na 16° to brakuje mi już regulacji na pompie. Rozrząd jest ustawiony na znaki. Pozdrawiam
Acha, przy tej pompie jest taki kabelek. Nie wiem zabardzo do czego on służy? Może ta pompa jest regulowana elektronicznie? Może potrzeba do niej jakiś sterownik podłączyć by wyregulować kąt wtrysku. :)) CIAO!!
No cóż. Ja mam ten sam problem. Essi 1,8d 1994r. w kołach 280 000km. (pompa lucas) rzucił palenie. Jeden z fachowców doradził mi abym opóźnił początek wtrysku. Ma to poprawić rozruch, ale wystąpi lekka utrata mocy. Zrobiłem to, nie śrubą w obudowie pompy wtryskowej, ale po zdjęciu obudowy rozrządu (trzy zatrzaski i jedna śruba M6), na kole zębatym....
Dane do kąta wtrysku sa w ESI troniku Boscha w karcie regulacji pompy wg nr0 460 ... ... (do wszystkich pomp z piastką bezklinową -tą na 3 śruby) Proponuje wrzucić tutaj skan tych danych, jesli posiadasz ESI Temat ma bardzo dużo wyświetleń i napewno sie komuś przydadzą te dane regulacyjne. Mi sie udało dobrze ustawić tą pompę bez tych danych i bez...
Dokładnie chodzi o regulację pompą , a nie przestawianie o ząbek na kole! Jak było ok. przed awarią to tak nagle nie mogły paść wtryski. Trzeba spróbować ustawić kompromis. Regulacja pompą w dieslu: minimalne przekręcenie ma już duży wpływ, a skakanie o ząb to b.dużo ! POwodzenia.
Panowie, mam problem. Po wymianie rozrządu w Partner 1.9D samochód zaczął więcej palić około 10l w mieście, przed wymianą max 7l. Przy wymianie mechanik zdemontował pompę wtryskową BOSCH, po założeniu wszystkiego z powrotem, nowe napinacze, pompa wody, pasek. Po odpaleniu silnik zaczął stukać, mechanik mówił że to paliwo się odbija, stukanie ustąpiło...
Mam na mysli regulację ilości paliwa podawanego na wtryski.
Witam. Mógłby mi ktoś z Was powiedzieć jak reguluje się kąt wtrysku w silniku DW8 fiat Scudo 1.9D pompa Lucas? Pozdrawiam.
Po prostu wlej płyn do baku i tyle, po wypaleniu baku zmień filtr paliwa. A po drugie takie parchy powinny być złomowane to koszt naprawy wtrysków i pompy jest duży.
Dziękuje za podpowiedź o regulacji pod pompą.Ale co mnie zaciekawiło ten przepływ paliwa że raz było na wtryskiwacz i dobrze rozpylał a później zanikał zrezygnowałem z zakupu pompy regenerowanej rozebrałem górną część pompy tej obecnej (t.j.element tłoczący,zawór tłoczący,króciec dociskowy) ta część to króciec z którego wypływa paliwo na wtryskiwacz...
Witam. Podepne sie do tematu. Wyjalem pompki i wtryski i dalem do regeneracji. Wszystko wrocilo zrobione, odrazu zamontowalem tak jak bylo i po odpalniu silnik faluje. Dodaje link z pracy silnika. Powyjmowalem jeszcze raz pompki policzylem jakie grubosci podkladek i zgadza sie na pieciu pompkach a na ostatniej jest o 0,6mm za gruba i tu moje pytanie...
można zajechać do serwisu Diesla aby sprawdzili ciśnienie na wtryskach (wykręca się wtryskiwacze i sprawdza się przy jakim ciśnieniu zaczynają się otwierać i czy nie leją. jak leją to potrzebna regulacja lub wymiana wtrysków) a druga sprawa pompa może być na za wysokie ciśnienie ustawiona
Hej, poradziles sobie z tym jakos? Mam podobny problem, opisuje go tutaj: Pompe juz mialem wyciąganą i regulowaną, jeden z mechaników mówi że jesli mimo regulacji "zmierzony" kat wtrysku rozjeżdza sie raz w jedną raz w drugą strone (w porównaniu do "zadanego") to jest to oznaka kończącej sie pompy :cry: , prawda to??
Przed GMP Są 3 kreski i tam ma być wtrysk. Ogólnie to powinien palić bez ustawiania. Samą pompą jest mała możliwość regulacji.
Żeby rozrząd sprawdzić nie musisz przodu odchylać. na dolnym kole paska wieloklinowego masz znak i na plasikowej osłonie paska rozrządu podziałka tam musi być na zero OT oben tot punkt na górnym wałku jak ściągniesz dekiel masz wejście na płetwę, tam musi wejść i być idealnie równolegle do płaszczyzny głowicy,jeżeli minimalnie brakuje to bez zciągania...
Jak się wymienia coś czego nie ma? Owszem jest . Pompa paliwa zamontowana między zbiornikiem a pompą HP na podwoziu po prawej stronie - pompa przelotowa. Oczywiście że jest. Pompa HP. Natomiast: Pietruch13 napisał: Druga decyzja padła na zawór/czujnik przez który płynie paliwo z pompy na wtryski. To jakaś bzdura. Dlaczego bzdura . Kolega jest początkujący...
Kabelek przylutowany, błąd skasowany, nie pojawia się od razu ale niestety wraca. 17656 Regulacja początku końca wtrysku . P1248 - 35-10 - różnica regulacji - Sporadyczny
Chętnie bym zkorzystał z Twojej podpowiedzi tylko nie rozumiem co piszesz choć jest po polsku napisane W tym silniku nie ma płynnej regulacji zmiany kąta wtrysku .Koło zębate napędzające pompę wtryskowa osadzone jest na stożku i w trakcie montażu zblokowane na trzpieniu i tyle z ustawiania pompy, no chyba że się mylę.
Panowie dalej problem. Podkładki dobrane, włożone tak jak trzeba. Wtryski po regeneracji, nowe pompki paliwowe. Pompka włożona bolczykiem takim w fasolkę w lostwie, przekręcone w lewo do wyczucia oporu i dokrecone śrubami,( bolczy ten cofa się aż do ogranicznika na pompce) oczywiście wszystko na cewce w pozycji gaszenia. Pompki odpowietrzone a ciągnik...
Zawór regulacji dawki. Jest zapewne między wyjściami z pompy do wtrysków.
Kółko na wale sprawdzone, już wcześniej kto inny też wszystko sprawdzał ale nie ufam do końca w jego fachowość i sam też posprawdzałem. Czujnika zegarowego nie posiadam niestety, ale to by chyba nic nie zmieniło skoro brakuje aż regulacji na pompie żeby ustawić tak żeby normalnie pracował, po mojemu słychać że zapłon jest za późny. W VAG-u blok 000...
Witam serdecznie posiadam Focusa 1.8 TDDI auto nie odpalało zawiozłem do mechanika stwierdził uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, wymienił na inny zakodował immo autko chodziło ok ale na zimnym silniku, gdy się rozgrzał chodził jak traktor jeździłem nim 2 dni i dzisiaj gdy odpaliłem chwile chodził i auto zgasło i nie odpala , po podłączeniu do komputera...
Witam mam problem z renowko premium 280dxi z 2002 , notuje blad regulacji cisnienia na szynie , wtryski byly sprawdzane pompa tez , regulatory podmienianie z innej , juz sie pomysly koncza co dalej podmienic , samochod juz byl w kilku warsztatach i servisach i dalej to samo
Jeśli jest mocno zużyte i masz podgląd parametrów gdzie podejrzewasz któryś cyliner - może uda ci się wyczuć na przewodzie miedzy pompą a wtryskiem mocno odmienne stukanie. Kiedyś właśnie tak na słuch wymieniłem kilka nasciecie razy pompki z przewodem i pomogło - drugie regulacje zaworów. A później to wyciągnąłem I brałem nowe czy regenerowane z przewodami...
Mam nawet takie ECU oryginalne i to turbo nawet z nim śmigało ale, pi pierwsze nie pasuje budowa ani pinami do tddi (turbo z geometria jak i ECU z tdci.) nawet jeśli ogarnę cała wiązkę itd to co ze sterowaniem pompy czy wtrysków..... Tak czy inaczej potrzebnu ECU z VNT a z tego co wiem w tddi takowych nie było. Czy jest jakiś sposób na to żeby chodziła...
Iveco daily 3.0 150 koni 2018 rok, wyświetlał się błąd silnika i regulator ciśnienia na pompie, wymieniłem regulator silnik pracuje normalnie ma moc lecz raz na jakiś czas wyłącza się całkowicie przeważnie przy zmianie biegów z trójki na czwórkę. Odpala z powrotem normalnie i normalnie pracuje, dalej pokazuje się błąd regulatora ciśnienia z tym że mechanik...
Ciśnienie w pompie jest zależne od ustawienia ciśnienia na wtryskiwaczach. Nieprawda - jak wyobrażasz sobie np. uszczelnienie dźwigni "gazu" czy wymuszenia zwiększenia kąta wtrysku przy ciśnieniu > 150atm. ? Chodzi o ciśnienie w sekcji przyspieszacza "automatycznego" działającego w funkcji obrotów - bez stołu niewykonalna prawidłowa regulacja.
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Ma ktos namiary w mojej okolicy na zakład regeneracji VP44 wymiana garnituru pompy,uszczelek ?Poszukuje zakładu co zna problem i wczesniej juz miał takie przypadki i wie co wymienic w pompie. , w sieci znalazłem cos takiego: Podsumowujac, sa 3 zasadnicze przyczyny: 1. nieszczelnosc uszczelek na pompie (tak w koncu okazalo sie w moim przypadku) 2. nieszczelnosc...
Poprzez obrót samego korpusu pompy - od strony napędu masz 3 nakrętki, czwartą pod głowiczką pompy. Przyspieszasz obracając pompę o niewielki kąt w stronę przeciwną do kierunku obrotów silnika. Ważne - poprawna regulacja, bez czujnika zegarowego jest niemożliwa.
Z wymianą łańcuchów to chwilowo nie będę szalał . Żebym wiedział jak to jest z regulacją kąta w pompie przez ten elektromagnes na dole pompy. Czy na mechanizmie reg. jest sprężyna i elektromagnes ciągnie tylko w jedną stronę, a jak puszcza to sprężyna cofa? To coś bym mógł wykluczyć lub nie. Skoro na odczycie zakres jest od 1 do 9 to jak było by ok....
W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy. Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę. Przez obrót nurnika kanalik w nim ustawia się naprzeciw kanału prowadzącego...
W oplach ze sterownikiem PSG5 nie ma immobilizera. Zawór kąta wtrysku ma rzeczywiście około 10 Ohm i pobiera amper z groszem. Choć im dłużej pracuje tym bardziej się nagrzewa jego rezystancja rośnie i prąd spada. Po jakimś czasie, kilku minutach nie pobiera już nawet jednego ampera ale za to jest bardzo gorący. Wystarczy włączyć zapłon i zostawić na...
Może się okazać, że Twoja pompa nie padła jeszcze do końca, ale możliwe jest uszkodzenie np zaworu regulującego kąt wtrysku. Ten może się zacinać, przycierać i powodować problemy w regulacji. Może też dostawać zwarcia, co prowadzi do uszkodzenia sterownika pompy. Jest też możliwość urzycia np złych tranzystorów w Twoim sterowniku. Ja bym zaryzykował...
Nareszcie mi się udało. Miałeś recje grzestv cała procedura jest podobna, tylko w UNI-CHECK'u nie jest dokładnie opisana. Dynamiczny początek wtrysku musi wynosić ok. 50. Dla zainteresowanych zamieszczam opis Kiedy regulować: Po naprawie lub zamontowaniu pompy oraz regulacji faz rozrządu. Warunki regulacji: Silnik na biegu jałowym, termostat musi zacząć...
Troche ciezko pali zimny, albo sie zapowietrza albo jeszcze nie ten kat Sprawia wrazenie za wczesnego wtrysku - a przyspieszony wtrysk pomaga w odpaleniu silnika. Więc przyczyna musi być inna. Być może lekkie zapowietrzenie. Na taką okoliczność warto zmienić pompkę podającą paliwo - jeżeli ma wypracowane zaworki, to nie trzymają statycznie paliwa (na...
Witam, mam problem następującej treści. Posiadam mercedesa e290 td z 97 roku i wystąpił problem z kątem wtrysku który sam się przestawia. Dokładnie dzieje się to w momencie szybkiego przekręcenia kluczyka- przynajmniej tak zauważyłem, silnik już od razu słychać że gorzej odpala i zaczyna głośno pracować. Na CDIF sprawdziłem że zamiast 1 stopnia żądanego...
Jednak tylko mi się wydawało, ale jak sprawdzałem zapłon lampą to faktycznie po podaniu napięcia zapłon się opóźnia, a silnik na wolnych obrotach chodzi głośniej po prostu cuda nie z tej ziemi, jeszcze jedna dziwna rzecz która wyszła przy sprawdzaniu zapłonu lampą (czujnik na rurce wtrysku) to skakanie przyspieszenia przy ok 1500obr (ale to nie wina...
Jeśli samochód zaczął więcej palić to prawdopodobnie zaciera się tłoczek od regulacji kąta wtrysku. Druga sprawa to że po rozłożeniu pompy i jej ponownym złożeniu powinno się kalibrować pompę. A tego byle pompiarz nie zrobi, bo potrzebny jest stół probierczy EPS815. Nie wykluczony jest też sam sterownik czy czujnik obrotów. Dodatkowo nie wszystkie sterowniki...
Interesuje mnie czy poczatek wtrysku ustawia sie przyzadem zegarowm czy tylko prze podpiecie kompa Kolo zebate jest takie samo jak w golfie 2 i z tylu pompy jest wejscie na czujnik zegarowy Wedlug danych jakie pisza ksiazki AUTODATA pompa jest ustawiana na kolek jako punkt wyjciowy ale umnie pompa ma regulacje na trzech srubach i ma zupelnie inne kolo...
Witam wszystkich mam problem z ustawieniem początku wtrysku. Była wyjmowana pompa wtryskowa po zamontowaniu chodzi tylko na wysokich obrotach na wolnych gaśnie. Na mocowaniu pompy zbrakło regulacji. z góry dzięki za pomoc.
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Witam wszystkich. Posiadam VW LT28 z silnikiem 2.5TDI 99'. Dane silnika z WAGa (2,5I R5 EDC 0000SG 2214) Problemem jest regulacja wtrysku po regeneracji pompy wtryskowej. Obecnie silnik dobrze pracuje ale ma problemy z zapalaniem jak jest zimny :( W związku z tym mam 2 pytania: 1. Czytałem na forum, że w VAGu na wykresie TDIGRaph wartości powinny zawierać...
W poniedziałek podmieniłem elektrozawór przestawiacza jako że nie mogłem rozebrać góry sterownika dolutowałem go do starych przewodów. Włożyłem pompę odpaliłem sprawdzam wartości zgadzają się już ucieszony zgasiłem. Po chwili odpaliłem jeszcze raz niby wszystko ok, ale moje szczęście trwało jeszcze tylko 3 minuty. Po tym czasie wrócił ten sam objaw....
Jakbyś źle tylko ją wstawił to by podawała paliwo, tylko nie w pore, to znaczy jak by były zawory otwarte. Wtedy trzeba by było wyjąć pompe i przekręcić oś pompy o 180st. Na pewno nie ma takiej możliwości. Można pourywać tylko uszy mocujące bo nie trafi wypust wieloklinu. Mi się wydaje że zapłon się przestawił choć tych śrub na tym sitku nie ruszałem...
Wiem że odkopuję ale w temacie dla potomnych: Metaliczne stuki o których pisze Darek to zużyta końcówka wtrysku, wymiana na nową i ustawienie ciśnienia na 140 bar załatwi sprawę (o ile pompa wtryskowa jest zdrowa, jeżeli nie to albo regeneracja albo ustawienie końcówki w granicach 100-120 bar). Teraz moje pytanie odnośnie ustawienia początku tłoczenia,...
Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Od 8.03 2010 jestem posiadaczem samochodu Audi A6 2,5 tdi rok 2001. Przez miesiąc od zakupu z autem nie było żadnych problemów aż do feralnego dnia, w którym to pojechałem do pracy wyłączyłem silnik i już. Nie mogłem go uruchomi ponownie aż do dziś. Oczywiście z cholowałem go do warsztaty miejscowego...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę w poniedziałek i się odezwę. Tylko czy regulacja kąta wtrysku może być powodem nieodpalania auta? Po zmianie pompy działało normalnie, silnik zgasł podczas jazdy i nie daje się uruchomić, rozrząd OK.
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Autko od roku mam. Na szczęście to taki samochód na grzyby itd. wiec mi na nim średnio zależy . Ale dobrze by było żeby jeździło . Ta awaria to pierwsza jak dotąd . Co było wcześniej to nie wiem. Nic przy nim nie robiłem. A opornik widocznie był już jak go kupiłem. Dzisiaj również stwierdziłem ,że to bezie problem z pompą . Czasami jedzie jak by zwariowało...
Witam, Po wymianie uszczelki glowicy i zmontowaniu rozrzadu wg fabrycznych znakow, silnik nie chcial zapalic. Wyrazne objawy zbyt poznego wtrysku. Po regulacji "na ucho" (okolo 1 zab na pompie do przodu) silnik chodzi calkiem niezle. Chcialbym jednak byc pewien wlasciwej regulacji. Stad pytanie: jak sprawdzic wyprzedzenie przy pomocy VAG-COM 311.2 (ktora...
Silnik startuje na plaku, utrzymuje troche podwyzszone obroty na biegu jalowym, twarda praca i kopci niemilosiernie w skali 1 hala zadymiona na minute. Opisze sposob zalozenia tej pompy. Poniewaz jest to swap na starego Boscha to nie mam mozliwosci ustawienia pompy do znaku, kolo pasowe z epica nie ma tez klina. Mialem ustawic silnik w GMP po fazie...
Witam. Borykam się z problemem jak w tytule. Auto odpala prawie jak TDI, ale po dodaniu gazu zapala się kontrolka wtrysku. Stało się nagłe, w jednej chwili, przy cofaniu na placu.Jak się dodaje gazu bardzo, ale to bardzo powoli to nawet się wkręci do 1500 obr. Po przekroczeniu tej bariery zapala się kontrolka. Przy gwałtownym ale delikatnym gazowaniu...
Ford fiesta miał zawsze vp30. Pompe VP30 ma duże różnice mechaniczne i taki sam sterownik, oczywiście w każdej jest inny program. Pompa VP30 to pompa osiowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim, VP44 to pompa promieniowa z elektromagnetyczną regulacją dawki do silników z wtryskiem bezpośrednim. Na pierwszy rzut oka...
Witam, Mam pytanie odnośnie korektora kąta wtrysku. 1)Czy jest to urządzono pokazane na zdjęciu? 2)Jego zadaniem jest zmiana kąta wtrysku w momencie rozruchu? 3)Jak on działa czy na zasadzie wypchnięcia jakiegoś trzpienia czy jego płynnej regulacji? 4)Jak jest zasilany, słyszałem że w mk1 powinno być słyszalne pyknięcie bo zasilany jest prądem stałym...
Na marginesie pierwszy schemat od góry całej pompy pozycja 8 za co odpowiada ta regulacja? To jest przestawiacz kąta wtrysku. [Hydrauliczny przyspieszacz kąta wtrysku]
pompa jest koło rozrzadu ma do czolowej obudowy podłączona kostke z kablami. Dobre sobie, pompa elektroniczna... Jak widzisz, mechaniki bedo rechotały jeszcze ze 3 miesiące... Te kabelki, co je masz podłączone do pompy wysokiego ciśnienia (WC), to są zwykłe kable elektryczne zasilające prądem pokładowym zmodyfikowanym tzw. taktującym regulator wydatku...
Witam serdecznie W pompie jest blokada w regulatorze, a koło można ustawić na 0-2 stopnie za OT na kole zamachowym. Powinno pomóc. Pompa ma możliwość regulacji wtrysku w dużym zakresie, więc 1-2 stopnie nie będzie problemem.
Za wcześnie to z imprezy się wychodzi, jak kobieta pogoni... . Zerwanie śrub nie ma noc wspólnego z kontem wtrysku. A ten się nie rozrególowuje tak samo z siebie. Za niskie ciśnienie na wtryskiwaczu powoduje jego wcześniejsze otwarcie. Jak schodzi z obrotów to nie dostaje paliwa więc nie może kopcić. Więc strach ci podać procedurę regulacji konta wtrysku,...
jak nie masz komputera diagnostycznego (też nie mam) to możesz zrobić jak ja: Samą część mechaniczną - pompa wtryskowa i silnik testowałem w ten sposób, że odkręciłem wieczko górne nastawnika pompy wtryskowej (3 śruby torx i jedna specjalna, ale można wbić na nią (z wyczuciem) nasadkę 8 i odkręcić). Pod spodem jest taka "wskazówka" która po włączeniu...
Korekcja kąta i dawki wtrysku na zimnym silniku. To nie jest podłączone pod linkę. Nie ma nic wspólnego z kątem wtrysku. Dodatkowy ogranicznik maksymalnej dawki paliwa. Po co to bosch zrobił, nie wiem. Jst tam śrubka regulacji z lewej strony u góry.
Do kolegi Elektrik i innych Wielkich od Focusów! Jestem od miesiaca posiadaczem focusa 1,8 tddi z 2002 roku któremu padł moduł sterujący Wtryskiem pompy. Po podłączeniu auta pod komputer wyświetliły się trzy błędy P1665 Moduł sterujący wtryskiem pompy P0149 Wyprzedzenie podawania paliwa P1564 Prędkość pojazdu i regulacja biegu jałowego. Czy możliwe...
Taki mały problem z kątem wtrysku,podczas jazdy traci moc i wywala błąd regulacji wtrysku. Kąt wtrysku na wolnych obrotach ok45 ,w BS to samo ,jednak po dodaniu gazu maleje do zera i 255. Wtrysk sterujący sprawny,daje sygnał,na odłączonym kąt ok39 bez zmian po dodaniu gazu. Padło na sterownik,też podmieniony i bez zmian.Zostaje pompa lub zawór kąta...
Witam wszystkich i mam takie pytanie w sprawie pompy wtryskowej VP44. A mianowicie posiadam taką pompę w moim Oplu Vectra i jest to pompa z tym dużym sterownikiem i mam pytanie czy te pompy regeneruje sie? Gdyż w mojej okolicy powiedziano mi,ze tych pomp się nie regeneruje nawet serwis Boscha sie tego nie podejmnie tylko jak sie popsuje to należy kupić...
Ustaw wał 15 st. po OT, czyli na OT i jeszcze kawałek zgodnie ze wskazówkami zegara na 15 st. I w tej pozycji odkręć korek z boku pompy wtryskowej, ukaże się wypust na wałku pompy i musi on być dokładnie na środku otworu, w celu regulacji musisz poluzować śruby pompy. 3 z przodu, jedna z tyłu - trudno dostępna. I potem kręcisz imbusem tym do ustawiania...
Źle nacięty kanałek na wpust w kole pompy wtryskowej(sprzęgiełku), lub któreś koło rozrządu źle nacechowane. Po przestawieniu kół w rozrządzie i sprzęgiełka pompy nie uzyskałeś wystarczającej możliwości regulacji obudową pompy?
Ten element który widzisz to nie jest tłok od regulacji kąta wtrysku. Za tym elementem jest jeszcze sprężyna i dopiero tłok. Naciskając ten element działasz tylko na sprężynę. Tłoka w ten sposób nie sprawdzisz. Trzeba pruć pompę i rozbierać. Tranzystora nie wymienisz bez demontażu pompy lub sterownika. Przynajmniej ja sobie tego nie wyobrażam a w swojej...
Fakt też jest taki że ciągnik kręci się do 2600 obortów. Edit: Ciągnik kupiony od znajomego więc wiem jaki mechanik koło niego robił. Dodano po 7 Sprawdziłem wyciągając wąż od filtra powietrza, ale poprawy nie było, czyli to nie to. Mi się wydaje, że jak by były dawki walnięte to by, nie odpalał na sztych przy -15. Co do osadzenia wtryskiwaczy, to można...
P0167 - układ regulacji początku wtrysku. nieprawidłowe działanie Te pompy miały usterki w tych regulatorach i przy naprawie pompy trzeba zrobić sterownik i zawory(tłoczek). Czasami wymieniają sam tranzystor w sterowniku a zapominają o zacinającym się zaworze. Swoją droga pojawił się typowo po "chipie" ? bo może coś z softem jest źle.
Luzujemy dwie śrubki, klucz 8 i możemy przekręcać tarczę z tym wycięciem. Tarcza ta reguluje skok tłoczków (2) pompy wysokiego ciśnienia, czyli zmniejszamy albo zwiększamy maksymalny wydatek wtrysku. Jak rozbiorę taką pompę to porobię zdjęcia i zamieszczę. Na zdjęciach nie jest pompa od ciągnika Ursus 360 3P. Kolor biały nałożyłem żeby zwiększyć kontrast....
Widząc, że nie ma konkretnej instrukcji naprawy sterownika PSG16 a dodatkowo każdy robi z tego wielką tajemnicę, postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami z regeneracji. Pacjent to kolegi opel, sterownik na pompie to PSG16 (sterownik z dwiema wtyczkami). Objawy to rzucenie palenia, po poluzowaniu przewodów na wtryskiwaczach bardzo niskie ciśnienie...
Witam To jest tzw pompa DPCN czyli posiada elektrozawór sterujący ciśnieniem a tym samym regulacją kąta wtrysku. Musisz otworzyć maskę, a ktoś niech włączy tylko zapłon. Powinieneś słyszeć przez 3 sekundy terkotanie z niego. Jeżeli jest cisza to jest do wymiany.
p1220 to regulacja kąta wtrysku. Pompa do całkowitej regeneracji. Nie daj sie nabijać
Panie "Dawid W " z pana wypowiedzi trudno jest zrozumieć co pan ma na myśli. To co opisałem niejednokrotnie było problemem w uruchomieniu silnika. Pewne jest że samochód Iveco Daily nie zapali bez impulsów z koła zamachowego natomiast jeśli będzie brakować impulsów z koła rozrządu to silnik będzie nierówno pracować jest słaby może kopcić ponieważ nie...