witam. Do regulacji początku wtrysku. Wtrysk sterujący stosowany jest w większości układów EDC Bosch MS5 (MAN Mercedes Scania)albo np. MSA15 (grupa VW PSA itp.) Gdy jest usterka tego czujnika stosowana jest wartość zastępcza. Na dłuższa metę zużycie paliwa wzrośnie! zwłaszcza w układach MS5 z większymi mocami silnika np. MAN czy Scania
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH. Nasz serwis jako jedyny w Polsce współpracuje z BOSCH DIESEL CENTER i BOSCH DIESEL SERWIS. Współpracujemy...
Ma ktos namiary w mojej okolicy na zakład regeneracji VP44 wymiana garnituru pompy,uszczelek ?Poszukuje zakładu co zna problem i wczesniej juz miał takie przypadki i wie co wymienic w pompie. , w sieci znalazłem cos takiego: Podsumowujac, sa 3 zasadnicze przyczyny: 1. nieszczelnosc uszczelek na pompie (tak w koncu okazalo sie w moim przypadku) 2. nieszczelnosc...
Jeśli samochód zaczął więcej palić to prawdopodobnie zaciera się tłoczek od regulacji kąta wtrysku. Druga sprawa to że po rozłożeniu pompy i jej ponownym złożeniu powinno się kalibrować pompę. A tego byle pompiarz nie zrobi, bo potrzebny jest stół probierczy EPS815. Nie wykluczony jest też sam sterownik czy czujnik obrotów. Dodatkowo nie wszystkie sterowniki...
Siłownik pneumatyczny służy do regulacji ilości paliwa zależnie od doładowania czyli czym większe ciśnienie w kolektorze sącym tym większa ilość paliwa wtryskiwanego. Regulacja tylko na stole wydajnościowym. Gdy ruszysz śrube życze powodzenia, Pompa do regulacji.
Witam serdecznie posiadam Focusa 1.8 TDDI auto nie odpalało zawiozłem do mechanika stwierdził uszkodzony sterownik pompy wtryskowej, wymienił na inny zakodował immo autko chodziło ok ale na zimnym silniku, gdy się rozgrzał chodził jak traktor jeździłem nim 2 dni i dzisiaj gdy odpaliłem chwile chodził i auto zgasło i nie odpala , po podłączeniu do komputera...
A czym różnią się pompy wtryskowe V37 90 a 110 koni ?? z całą pewnością nie różnią się nastawnikiem (chyba, że ktoś zaraz wspomni o nastawniku potencjometrycznym z Audi 80 B4), różnić się mogą jedynie wtyczką od nastawnika (może być 8 lub 10 pinowa lub okrągła - od Audi) poza tym, sposobem regulacji kąta wtrysku (w silnikach 1Z, AHU, ALE, AFN, AVG...
Witam,mam problem i prosze o pomoc, autko jak wyżej ma problem z katem wtrysku, a mianowicie wyskakuje bład 550Regulacja początku wtrysku różnica dorególowania - BŁĄD SPORADYCZNY . próbowałem ustawic kąt wtrysku we wszystkie możliwe sposoby i wartosci ale nie stety bez skutku, bład powraca . prosze szanownych elektrodzian pompiaży o jakies rady,i jaka...
Panowie, nie ma możliwości uszkodzenia tranzystora przez zacierający się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku, po prostu mechanika pompy nie uszkadza elektroniki, stan elektroniki nie ma nic wspólnego ze stanem mechanicznym pompy. A dlaczego ? Bo jak by ktoś wziął w łapę miernik i trochę pomierzył to by się dowiedział że, ten słynny tranzystor steruje...
Witam! Jestem posiadaczem 1.9 TDi 110km. Ostatnimi czasy padła mi pompa wtryskowa. Jej numery to 0 460 404 972 /038 130 107B. nigdzie nie mogę znaleźć takiej pompy. U kumpla leży pompa z 90 konnej wersji bodajże golfa. regulacja kata wtrysku jest oczywiście na tzw. fasolkach. Moje pytanie. Czy na ta pompa jest mniej wydajana od pompy która aktualnie...
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Witam! pacjent to JEEP grand cherokee z silnikiem 3.1TD. Komputer wyrzuca błąd regulacji kąta wtrysku. Pompa ustawiona według informacji z autodaty na 0,45mm. Wtrysk sterujący ma prawidłową oporność tj. 100 omów. Błędu nie rejestruję podczas obrotów biegu jałowego tylko podczas przyspieszania. Regulator kąta wtrysku słychać podczas testu elementów wykonawczych....
Witam To jest tzw pompa DPCN czyli posiada elektrozawór sterujący ciśnieniem a tym samym regulacją kąta wtrysku. Musisz otworzyć maskę, a ktoś niech włączy tylko zapłon. Powinieneś słyszeć przez 3 sekundy terkotanie z niego. Jeżeli jest cisza to jest do wymiany.
Sprawa chyba zalatwiona.Samochod odpalił.Caly szczegół tkwi w stacyjce i tym kabelku 2 pin.Najwyrazniej jest to czytnik kodu z kluczyka.Niestety stacyjka ma kołnierz i trochę się różni od mojej ale po obróbce będzie pasować do bebna.Blad z immo znikł.zostal tylko od kiery wielofunkcyjnej.Ale to już mi nie przeszkadza.W późniejszym czasie skazuje.Teraz...
Witam, mam problem następującej treści. Posiadam mercedesa e290 td z 97 roku i wystąpił problem z kątem wtrysku który sam się przestawia. Dokładnie dzieje się to w momencie szybkiego przekręcenia kluczyka- przynajmniej tak zauważyłem, silnik już od razu słychać że gorzej odpala i zaczyna głośno pracować. Na CDIF sprawdziłem że zamiast 1 stopnia żądanego...
Przy silniku ani układzie wtryskowym nie robiłem nic... Przejechałem nim niecały tysiąc dopiero, ale spalanie zdaje się być coraz większe ostatnio... Cóż...Sam raczej nic tu nie zdziałam, dziś w warsztacie powiedziano mi, że prawdopodobnie uszkodzony jest jakiś zawór w pompie odpowiedzialny za regulację kąta wyprzedzenia wtrysku... Będę informował o...
Witam. Potrzebny schemat regulacji kąta wtrysku w silniku d7c290. Silnik po remoncie kapitalnym dymi na szaro. Płynu i oleju nie ubywa. Odpala bez najmniejszego zająknięcia na zimno i na ciepło. Mocy też mu nie brakuje, tylko ten szary dym jest irytujący. Chodzi mi jeszcze po głowie uszkodzenie czujnika temperatury plynu chlodzącego, choć nie wyświetla...
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę w poniedziałek i się odezwę. Tylko czy regulacja kąta wtrysku może być powodem nieodpalania auta? Po zmianie pompy działało normalnie, silnik zgasł podczas jazdy i nie daje się uruchomić, rozrząd OK.
Witam mam problem z vectra B 2.0 dti. W aucie padl sterownik pompy wtryskowej, sterownik zostal wymieniony i silnik zaczol pracowac ale od czasu do czasu wypadal blad regulacja poczatku wtrysku, odeslalem pompe na reklamacje ale stwierdzono ze wszystko jest ok, zalozylem ja z powrotem ale problem pozostal, doradzano mi regulacje rozrzadu pompa było...
Witam wszystkich forumowiczów i proszę o pomoc. Od 8.03 2010 jestem posiadaczem samochodu Audi A6 2,5 tdi rok 2001. Przez miesiąc od zakupu z autem nie było żadnych problemów aż do feralnego dnia, w którym to pojechałem do pracy wyłączyłem silnik i już. Nie mogłem go uruchomi ponownie aż do dziś. Oczywiście z cholowałem go do warsztaty miejscowego mechanika....
Listwa wtryskowa typu matrix nie wymaga regulacji.
Błąd jak w temacie. Pompa regenerowana 3 miesiące temu. Przez dwa miesiące było ok. Po tym czasie silnik zaczął pracować jak stary diesel klekot, oraz zapalił się check. Wiec pod kompa wyświetliło błąd jak wyżej. Podejrzenie znów padła pompa więc wyciągnięta i odesłana w celu sprawdzenia. Okazało se że miała w sobie kanały zapchane jakąś zawiesiną....
Auto jw. osiągi co najwyżej średnie, po przekroczeniu 4500 obr. zapala MIL i leci na mocy. Komp pokazuje błąd 1220 regulacja dawki wtrysku, a w odczycie parametrów o dziwo dawka zadana z rzeczywista się zgadzają natomiast rzeczywisty kąt wtrysku cały czas wynosi ok 1.8 ° i oczywiście nie zgadza sie z zadanym. Typuje pompę, czemu tylko wywala błąd dawki...
Podstawowa regulacja kąta wtrysku.
Usterka znaleziona problem polegał na przerwanym kabelku od zawory regulacji kąta początku wtrysku. Post zamykam
Wydatek dawki, charakterystyka regulatora, regulacja kąta wtrysku w funkcji obrotów, obroty max odcięcia. Musisz szukać oryginału, z numerami takimi jakie powinny być. Co do wymiany wtrysków to nie wiem po co?
Nie był to ten sam numer chyba nie sprawdzałem ale wtyczkę miał inną musiałem improwizować z podłączeniem żeby sprawdzić. a kod błędu nie zanotowałem. Nie kombinuj wtrysk musi być ten sam on odgrywa bardzo duży udział w regulacji konta wtrysku. Jaki kod silnika
Właśnieże nie chodzić może będzie ale bez regulacji kąta wtrysku bo ta pompa ma już elektrozawór sterowania kątem wtrysku.
To nie przepalony opornik a tranzystor mosfet. Zapewniam cię że odpowiada on tylko za zawór regulacji dawki paliwa - powód przez który nie chciał odpalić samochód. Tłoczek sterowany jest bezpośrednio z płyty głównej sterownika z 7 nóżkowgo elementy. To sterowanie nie ulega uszkodzeniu. Błąd 0550 jest regulacji kąta wtrysku. Mogło się zdarzyć że jednocześnie...
Ja ustawiałem w 4 c-330 początek wtrysku i na ustawieniu na "0" po prostu silnik nie prawował tak jak miał pracować. Niekiedy silnik ładniej pracuje kiedy się go przyśpieszy lub opóźni, zależy od stopnia zużycia silnika. W instrukcji to tego modelu ursusa widnieje taki zwrot "ustawienie na "0" jest dopiero początkiem regulacji początku wtrysku paliwa...
Witam, buduję układ który pozwoli pokazać działanie instalacji sekwencyjnej LPG in vitro (na stole). Jest to na przykład Stag 300. Trzeba zasymulować sygnał wtryskiwaczy benzynowych. Ma się zmieniać częstotliwość i wypełnienie. Wypełnienie każdego wtryskiwacza takie samo. Coś w stylu: Na samej górze sygnał z wałka rozrządu. Oczywiście to wszystko symulacje....
W oplach ze sterownikiem PSG5 nie ma immobilizera. Zawór kąta wtrysku ma rzeczywiście około 10 Ohm i pobiera amper z groszem. Choć im dłużej pracuje tym bardziej się nagrzewa jego rezystancja rośnie i prąd spada. Po jakimś czasie, kilku minutach nie pobiera już nawet jednego ampera ale za to jest bardzo gorący. Wystarczy włączyć zapłon i zostawić na...
Bez turbo diesel Dodano po 1 Najlepsze jest to ze mechanik ma 40 lat doswiadczenia szkoda slow. Dodano po 8 Uszczelki pod pokrywa oraz pod srubami pokrywy,pod miska olejowa,oringi na kolach zebatych.nowa odma z uszczelka, Dodano po 3 Zastanawiam się czy zła regulacja konta wtrysku mogła zafundować mi ta przygodę na drodze? Dodano po 10 Ogólnie prosiłem...
BLOK POMIAROWY 004 POZYCJA 4. KĄT SYNCHRONIZACJI SKANER VAG MINI -TU SIĘ ODCZYTUJE TĄ WARTOŚĆ I REGULUJE SIĘ NA POMPIE ROZRZĄD PO KAŻDEJ WYMIANIE PASKA ROZRZĄDU NA ROZGRZANYM SILNIKU. Dziękuję koledze marfur30 jeszcze tylko te jednostki pomiarowe i poz 2 i 3 w bloku pomiarowym 004 i temat można zamknąć sama regulacja jest w internecie wystarczy wpisać...
Raczej czeka cię wymiana. Nieregularne działanie wskazuje na jakieś wady płytki (zimne luty). można jeszcze sprawdzić lutowanie gniazda. Potencjometr służy do regulacji czasu odcięcia wtryskiwaczy przy przejściu na gaz - po przełączeniu na gaz wtryski benzynowe jeszcze pracują zanim do mixera dojdze gaz - wszystko po to aby nie było szarpnięcia. I to...
można zajechać do serwisu Diesla aby sprawdzili ciśnienie na wtryskach (wykręca się wtryskiwacze i sprawdza się przy jakim ciśnieniu zaczynają się otwierać i czy nie leją. jak leją to potrzebna regulacja lub wymiana wtrysków) a druga sprawa pompa może być na za wysokie ciśnienie ustawiona
Powiedzcie mi teraz taką rzecz, skoro watek został poruszony - czy da radę pompę z silnika 1Z przerobić na sterowanie manualne? Np poprzez wymianę "góry" pompy ? Jak wtedy opanować regulację kąta wtrysku ?
Wstawileś pompę która ma dynamiczną regulację wyprzedzenia wtrysku ,która do poprawnej pracy potrzebuje sterownika.
1220 świadczy o zatartym mechaniżmie regulacji kata wtrysku,czyli jak ta pompa ma gwarancję to nie czekaj.
No, pozostaje jeszcze kwestia urządzenia samoczynnie ograniczającego obroty - w 1Z i pochodnych pilnował tego układ elektroniczny, w AAZ i podobnych pompa zawiera w korpusie regulator odśrodkowy - jak to przeskoczysz? Przełożenie samej góry to zbyt mało dla mechanizmu "gazu". Tak samo jak dynamiczną samoczynną regulację kąta wtrysku, w AAZ-etach realizowaną...
Każda pompa z mk4 będzie pasować czyli z AGR też (mają ten sam nr) z mk3 1z i AFN też by podeszła ale to są pompy starszego typu i regulacja kąta wtrysku jest na pompie a w mk4 na kole i to wymagałoby przeróbki oraz pompa z 1z ma mniejsza wydajność co zmniejszyło by osiągi ale od biedy można by założyć
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
Musisz patrzeć są 2 rodzaje , regulacja początku wtrysku na pompie i na kole rozrządu.
Części do naprawy luźnej osi dostępne a ruszenie górnej pokrywy wiąże się z ponowną regulacją dawki wtrysku .
Dzieki postom w innym temacie widzę światełko w tunelu :) ale na początek troche teori :
i tak będziesz musiał ustawiać bo są fasolki do regulacji kąta wtrysku czyli przechylenia pompy w jarzmie zdajesz sobie sprawę ile taki pompiarz weźmie za to kasy? ja nawet nie chcę myśleć... kup sobie drugą taką samą używaną sprawną pompę to ze 150zł będzie i sobie przełóż, a przed wykręceniem psiknij np szprajem tam gdzie jest mocowana to będziesz...
Witam Mam zdechłego forda 1,8 D z 1998 roku ( nawet teraz przy temp na zewnatrz ok 20 stopni jest problem z odpalaniem) wiem że na pompach np. oplowskich jest taka srubka do regulacji konta zapłonu, a czy w tej pompie tez jest taka regulacja ??? jesli tak to bym sie pobawił zapłonem i by mi maszyna palila :) dzięki za każdą poradę
Witam kolega zamontował ciekły wtrysk gazu do swojego samochodu własnej produkcji. Silnik pracuje lepiej niż na benzynie lecz jest mały problem z regulacją. Mianowicie gdy silnik jest zimny gaz z racji swojego stanu skupienia rozpręża się wolniej, a gdy ciepły wyparowuje prawie od razu. Kolega wziął sygnał z przepływomierza do regulacji czasu otwarcia...
Wpierw do nadgorliwego i niedouczonego użytkownika - "psikać" - . Dalej - nazywa się ten element bodajże odpowietrznikiem układu LDA, oryginalnie powinna być na nim gumowa czapeczka z dziobkiem, kierująca opary oleju na korpus pompy. Jeśli nie leje się stamtąd do przesady, to zostaw to w spokoju, inaczej to chyba taniej wyjdzie kupić drugą używaną pompę...
Witam Wyjąłem wtryskiwacze ze swojego Audi A4 B5 1.9 TDi AVG , samochód ogólnie odpala bardzo dobrze, pracuje poprawnie, ale odnoszę wrażenie za nieco za bardzo kopci. Zmierzyłem wtryskiwacze na klasycznym stanowisku (pompka z manometrem) i pierwszy stopień wtrysku wychodzi na trzech przy około 180 Bar na czwartym 170 Bar (nominalnie powinno być 190)...
Witam, mam silnik Deutza bf4m1012c, z którego zostały wyciągnięte pompy wtryskowe, czy ma ktoś instrukcje jak wyregulować nowe pompki?
Witam, mam silnik Deutza bf4m1013 c, z którego zostały wyciągnięte pompy wtryskowe, czy ma ktoś instrukcje jak wyregulować nowe pompki?
Dwie sprawy,ustawienie zapłonu ciekawa procedurka odłączony czujnik temp. i podwyższone obroty, parametrów nie pamiętam ale mogę poszukać, następna to czujnik spalania stukowego odpowiedzialny za regulację zapłonu.
pomiar statyczny nic nieda musisz oscyloskopem ,czujnik jest potrzebny do nadążnej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku ,jeśli odepniesz podkładane są wartości zastępcze, mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika .charakterystyka i budowa jest na jakiejś stronie niemieckiej jak znajde link to podrzuce
O ile sie nie myle... to musisz podłaczyc pod komputer inastalacjie i w programie do inastalacji ustawiasz.. ) Tamten potencjopmert słuzy prawdopodobnie do regulacji symuatora wtrysku :) przynajmiej tak bylo u mnie :)
auto jak w temacie,rok 2001,zapala sie kontrolka wtrysku,w pamieci blad ,regulacja poczatku wtrysku,wartosc ujemna. Gdy pali siekontrolka samochod nie am mocy,po przekroczeniu ok 3000 obr kontrolka gasnie i9 auto jedzie.Zauwazylem ,ze najczesciej usterka pojawia sie gdy samochod delikatnie sie toczy na odpuszczonym gazie ,gdy sie przyspiesza dosyc ostro...
a jakie maksymalne ciśnienie można uzyskać taką regulacją?
Wymieniam końcówki wytrysku w Fieście 1.8D. Moje pytanie to, jakie ma być ciśnienie wtrysku :?:
Auto trafiło do mnie w takim stanie , zgłasza błąd przepływomierza i regulacji kąta wtrysku . Ze względu na ciężki dzionek i późną porę zająłem się najpierw regulacją pomp no i zonk jutro może świeży umysł i wasze sugestje przyniosą rozwiązanie tego problemu .
Autko carisma, silnik 1,9TD, 1998r., przebieg 161000km. Od kilku dni po porannym odpaleniu silnik poszarpuje a z tyłu wydostaje się chmura niebieskiego dymu. Byłem na odczycie błędów z komputera i wyszło: "błąd w obwodzie: układ regulacji początku wtrysku". W opisie miejsce zainstalowania czujnka - pompa paliwowa. Auto mam 3 miesiące, przejechałem nim...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam Audi A6 2.5 TDI rocznik 1999 przebieg 140 tyś. i mam kłopot i to nie mały. Silnik stracił moc nie może się wkręcić powyżej 2000/obr. Strasznie dymi na biało po rozgrzaniu dymienie maleje tylko na biegu jałowym. Po przetestowaniu Vagiem wyszedł tylko jeden błąd 550 Regulacja początku wtrysku różnica doregulowania....
Hej, poradziles sobie z tym jakos? Mam podobny problem, opisuje go tutaj: Pompe juz mialem wyciąganą i regulowaną, jeden z mechaników mówi że jesli mimo regulacji "zmierzony" kat wtrysku rozjeżdza sie raz w jedną raz w drugą strone (w porównaniu do "zadanego") to jest to oznaka kończącej sie pompy :cry: , prawda to??
Kolego sprawdź jaki masz kąt wtrysku polski vag silnik bloki pomiarowe kanał 000 wartość 2 powinna wynosić od ok 48-51 jeśli jest mniej auto będzie ciężko zapalało na zimnym potem już od strzała. Wartości te sprawdzaj na rozgrzanym silniku ok 80 C kat wtrysku mam dobrze ustawiony po podłączeniu żaróweczki pod zawór regulacji kata wtrysku okazało się...
No więc walczę z tą instalką (podobna do Bigasa) ogólnie samochodzik chodzi dobrze(mógłby lepiej), soft mam z mapami, wiem, że czasy wtrysków Pb pwinny być takie same na PB jak i na gazie. U mnie na Pb-3,35 a na Lpg-4,20 wiem ,że trzeba skorygować ale jak? Kalibracja to dla mnie nie problem, ale to nie pomaga, co ustawić i gdzie? Mam program z elektrody...
Witajcie Swego czasu autko czasami szwankowało (raz na 2-3 tygodnie) zapaliła się kontrolka silnika ,ale pomagał ponowny rozruch.Niedawno kontrolka zapaliła się na stałe(nie pomaga ponowny rozruch),auto czasami zaczyna chodzić jak traktor i nie ma kompletnie mocy,a za chwile silnik chodzi poprawnie aż znowu nie zwariuje.Podłączyłem vaga i wyszło,że...
Wtrysk sterujący nie ma nic do odpalania,a do regulacji początku wtrysku w czasie pracy silnika.
Na czym ustawia sie kąt wtrysku w silniku DTH, DTL. Dokładnie chodzi o przeprowadzenie regulacji nie odczyt.
Witam Ciśnienie końcówek wtrysku reguluje się przed podłożenie podkładek pod sprężynę wewnątrz wtryskiwacza.Dołożenie podkładki powoduje że sprężyna jest bardziej ściśnięta.I teraz pytania: -czy jak spręzyna jest bardziej ściśnięta to pompa musi dać większe ciśnienie, żeby otworzyć wtryskiwacz? -czy jak ciśnienie otwarcia jest mniejsze niż powino być,...
Odkręć z góry aluminiowy dolot powietrza do głowic, później ściąg osłony rozrządu. Po prawej stronie masz kolo do regulacji kątem wtrysku przykręcone trzema śrubami na imbus do drugiego. Przekręcając w lewo opóźniasz w prawo wyprzedzasz w zależności od potrzeby. jak już koledzy wyżej pisali przy pomiarach 80-90 stopni. W vagu to masz Basic settings...
Witam Mój problem przedstawiłem już kiedyś na forum i nie uzyskałem rozwiązania chodziło wtedy o to, że fiesta muliła mi się na rozgrzanym silniku. Mój znajomy powiedział, że temu zaradzi i zabrał się za regulację ciśnienia na wtrysku. Wykonał może 4-5 obrotów w prawo i ku mojemu zdziwieniu auto nabrało mocy a dławienie znikło, dodam jeszcze, że nie...
Witam. Rzecz dotyczy seata ibizy 1.9 tdi 2000 rok. Silnik AGR na pompie VP. Do rzeczy: kąt wtrysku na jałowym, rozgrzanym silniku (po 100 km jazdy) wacha się 31-34. Jaki powinien być prawidłowy? Nie jestem mechanikiem ale znam się całkiem nieźle na autach. Czy ewentualną korektę dam radę zrobić sam?
Problem rozwiązany, regulacja kąta wtrysku załatwiła sprawę.
Moze ktos sie wypowie kto ma, wiem że znajomy jeździł kilka razy do regulacji lpg na wtrysku i dopiero za którymś razem udało się gazownikowi ustawić żeby nie świecił Check Engine, wiec nie jest to takie proste, ale czekam na wypowiedz fachowców i użytkowników
Witam mam problem z moim A4 B6 2,5 TDI KOD BAU opisze usterkę: auto odpala normalnie tak jak zawsze jazda po mieście jest normalna nic nie szarpie tak do 60 km/h i nie ma żadnych błędów na vagu a wcześniej był cały czas błąd 542 czujnik połozenia wzniosu iglicy g80 BŁĄD SPORADYCZNY teraz go nie ma i pojawia sie inny ale gdy juz wyjadę na trase predkość...
Witam. Mam problem z golfem jak w tytule - 1.9 TDi AHU z 94`. Dałem do uszczelniania pompę, bo ciekła. Skasowalijak za zboże, ale jest sucho. Następnie wybrałem się w podróż 1000km w jedną stronę. Niestety w drodze powrotnej zaczęły się problemu. Z rana nie chciał odpalić, dopiero po dłuższym kręceniu załapał. Całą drogę powrotną miał problem jakby...
Witajcie forumowicze, Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem....
Witam. Na wiosnę zakupiłem sobie starego peugeota 405 1.9 TDi. Z autem było wszystko w porządku do teraz. Aktualnie bardzo ciężko odpala, kopci i szarpie tylko wtedy gdy temperatura na polu zbliża się ku zeru. Gdy jest powyżej 15 stopni pali normalnie. Mechanik sprawdził akumulator, świece, itp. i stwierdził że kąt wtrysku jest źle ustawiony. Wykonał...
Witam, Mam takie pytanie. Czy prawdą jest, że w silnikach opla 2.2DTI można nieznacznie przestawić na kołach zębatych łańcucha kąt wtrysku? Od razu zaznaczam, że patrząc w live-data nastawnik kąta wtrysku pracuje. Kąt zadany zgadza się z rzeczywistym i auto jeździ ok. Nie ma żadnych błędów itp. Jedyne co mu doskwiera to problem z odpalaniem przy niskich...
Witam wymieniłam ostatnio pompę od wtrysku ostatnio jakiś rok temu i mam problem ponieważ traktor na wyższych obrotach przerywa. Mam na pompie tę śrubę niby do regulacji dawki ale nic nie daje. Może źle ustawiłem zapłon lub pompa się przestawiła na kole.
Witam wszystkich Z mniejszymi lub większymi trudami udało mi się , -wymienić rozrząd i miskę olejowa , uwaga na miskę bo lubi pękać na rogu od strony rozrządu bliżej kabiny , moment 11nm dla mniej wtajemniczonych żeby wymienić miskę olejowa w mondeo 1.8td mk2 należny , rozebrać pół samochodu najwygodniej ściągnąć oba kola zwrotnice , wyciągnąć belkę...
Dzień dobry, Szukam dobrego mechanika do wyregulowania pompy i wtrysków w Ursusie C-328 w okolicach Lelów - Szczekociny. Z góry dziękuję za wszystkie oferty. Pozdrawiam serdecznie!
Gdyby czasy wtrysków mogły być takie same to nie byłoby trzeba nic kalibrować. Inne paliwo, inne dysze no i gaz ma mniejszą wartość energetyczną - ma go palić 10-20 % więcej niż benzyny i to nie jest też wykres liniowy dla mnożnika. Trzeba od nowa kalibrować i zweryfikować ustawienia sterownika. Co do spalania - odpowiada za to sterownik silnika. Jeśli...
Witam, po wymianie rozrządu w 1.9 TDI silnik AHF, ciężej pali na zimnym i ciepłym. Rozrząd ustawiony na 100% poprawnie, rozjechał się tylko trochę kąt wtrysku i to chciałbym poprawić. Teraz w blokach pomiarowych basic settings w drugim polu oscyluje około 60, z tego co wykopałem powinno być 50-51, jeśli to prawidłowa wartość to po poluzowaniu koła na...
Czujnik reaguje na otwarcie iglicy wtrysku czyli informuje dokładnie ecu kiedy następuje wtrysk. Z niego ustalany jest kąt wtrysku regulowany sygnałem pwm na zawor a tu różnice ciśnień paliwa przesuwa tlok i kąt tzw fali jak i samego wtrysku zmienia się . Dlatego regulacje kąta wtrysku należy weryfikować dynamicznie czy sygnał pwm dla danego kąta mieści...
Witam. Orientuje się ktoś czy jest opcja regulacji kąta wtrysku w samochodzie ford focus 1.8 tddi 2000r na pompie wtryskowej vp44? Auto po regeneracji sterownika pompy, trzeba kręcić rozrusznikiem kilka razy żeby odpalił a podczas kręcenia z tyłu biały dymek jest.
Witam Brakuje regulacji kąta wtrysku, pompa wtryskowa na max odchylona od silnika, kąt wypada wg kola zamachowego 2 ząbki za późno. Podejrzewam zły typ sprzęgiełka. Orientuje się ktoś jakie sprzęgiełko powinno być przy silniku z 8001 ? pompa starego typu Obecne sprzęgiełko ma 6,5 zęba od wycięcia do wypustu na klin.
Na goracym. Po co wyjmowac wszystkie? Pytam czy wedlug tego pomiaru, można powiedzieć, które są w normie, a które do regulacji?
Za późny kąt wtrysku (regulacja kąta wtrysku która nie przestawia go wraz z obrotami - zablokowana) i też paliwo będzie się dopalać na wydechu plus straci na mocy.
Witam serdecznie zainteresowanych. Szukałem intensywnie po forum, ale nie znalazłem nic co byłoby odpowiedzią na trapiące mnie okoliczności. Pacjent, to Nissan Interstar (Renault Master) 2009r. Silnik G9U632 2.5DCI 146km. Od jakiegoś czasu wpierw tracił moc przy większym obciążeniu, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wracało do normy. Potem już cały...
(-) Odkrecilem doplyw do wtrysku z listwy i okazuje sie ze pompa nie podaje ropy na listwe common rail. Sprawdzony regulator cisnienia. Wiazki do kotek oraz prady ok. Dodam ze pompa continentala numer PSA 9672605380. Zorientuj się dokładnie, jaki system wtryskowy rezyduje w Twoim silniku, to po pierwsze. Jest to bardzo ważne z uwagi na to, że podczas...
Kąt wtrysku w silniku TDI nie jest stały. W programie jest zapisana mapa kąta wtrysku i wg tej mapy sterownik przestawia ten kąt. Nie wiem dokładnie od czego jest on uzależniony ale na pewno od obrotów silnika. Sprawdzenie zadanego kąta wtrysku odbywa się za pośrednictwem czujnika uniesienia iglicy we wtryskiwaczu oraz czujnika położenia wału. Sama...
Witam serdecznie. Zwracam się do Was z problemem wtryskiwaczy w w/w samochodzie, tj. Merc a klasa 1.7 CDI 95 km, 2002r. wersja Long. Aktualnie samochód stoi u mechanika, ale mam podejrzenie, że mnie dość mocno nabija w butelkę dlatego chciałbym się tutaj dowiedzieć co nieco. Samochód po regeneracji wszystkich 4 wtryskiwaczy ponad rok temu (komplet jednego...
Witam, na początek legenda: Frontera 3.2 V6 205 KM Tomasetto Artic,Planijety, centralka Versus, rurka φ8. Od jakiegoś czasu zauważyłem nierówną pracę przy schodzeniu z wyższych obrotów do obrotów biegu jałowego, oraz pewną stratę mocy na wyższych obrotach. Postanowiłem wyczyścić listwy. Listwy wyczyściłem przez rozebranie i wymycie w spirytusie,...
Cieknie olej napędowy między wyjściami na wtryskiwacze. O TDI znalazłem informację, że w na środku jest korek (w który montuje się zegar do regulacji faz) i można go na spokojnie wykręcić, wymienić simering. Czy w SDI jest tak samo i mogę spokojnie wykręcać? Ktoś pamięta jakie tam klucze? Można simering kupić na sztuki czy cały zestaw? Jaka jest szansa,...
W t 25 jest pompa wtryskowa jednonurnikowa z regulatorem wielozakresowym (silnik dwucylindrowy). Jaka jest zasada działania takiej pompy. Nurnik 22 (na przekroju pompy) obraca się wokół własnej dzięki przekładni zębatej oraz wykonuje ruchy góra dół wymuszane przez krzywkę. Przez obrót nurnika kanalik w nim ustawia się naprzeciw kanału prowadzącego...
Jakbyś troszkę więcej wiedział o wtrysku benzyny i oleju nap.to wiedziałbyś że ilość paliwa wtryśnięta do kolektora/komory zależy od czsu wtrysku i od ciśnienia.Nie mam na myśli zmniejszyć ciśnienie o 90% tylko w granicach 10%,przy takiej zmianie bez problemu będziesz miał odpowiednie parametry wtrysku.Zmianę ciśnienia paliwa na wtryskiwaczach bardzo...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
Witam. Mam dosyć duży problem. Ponieważ nie dawno w aucie ( Fiat Doblo 1.9D 2001r. ) wymieniałem głowice i od tego momentu zaczęła się reszta problemów. Wcześniej auto normalnie odpalało, nie kopciło i chodziło bardzo cicho. Po wymianie głowicy , zaczęło szarpać silnikiem na małych obrotach(załączony obrazek ) . Mechanicy powiedzieli, że to wtryski...
Kalibruje się wtryskiwacze żeby miały odpowiedni skok tłoka oraz identyczny wydatek gazu. Potrzebny jest do tego minimum zegar pomiarowy o dokładności 0.01mm, zasilacz ze stabilizacją prądu ok 2A, przystawka do przymocowania zegara i listwy wtrysków. Jeśli nie dysponujesz takim przyrządem odprowadź auto do gazownika. Grzebiąc samemu nie mając minimum...