Wymiana szczotek w regulatorach napięcia alternatorów Magneton 55a, montowanych standardowo w samochodach Skoda Felicia 1,3, oraz ewentualna modyfikacja regulatora.
Pewnie ciśnienie paliwa już siadło. Pompa, filtr, regulator....
ten od malucha to chyba do każdego auta podpasi. ja eksperymentowałem z alternatorem skody felicji i tym regulatorem
Kolega jest uprzejmy odróżniać regulator ze skody 105/120 do regulatora z felicji?
Mam problem, świeci lampka od ładowania akumulatora. Zużyte były szczotki i wymieniłem na nowy regulator. Rozebrałem alternator i sprawdziłem diody. Miernik pokazał, że są sprawne. Napięcie na zacisku+B alternatora wynosi 14,6V przy włączonym silniku. Na zacisku+D napięcie wynosi 12,4V. Przy wyłączonym silniku i załączonych światłach i ogrzewanej szybie...
Jeżeli masz ładowanie 20V to odrazu nie spala się żarówki ich czas świecenia skraca się drastycznie i wkońcu sie przepala anie nie jest to tak że jak napięcie wzrasta to odrazu pali żarówki Co do lampki ładowania i diud w alternatorze to sie zgodzę jak diody beda padnięte lub regulator to bedzie się świeciła lampka kontrolna ale wtedy występuje brak...
Witam mam problem: jechałem wczoraj samochodem (felicją) i po pół godzinie jazdy zapaliła się kontrolka akumulatora. na stacji powiedzieli ze to regulator przy alternatorze, wiec został wymieniony ale niestety objawy dalej pozostały. Mógłby ktoś doradzić co to może być ?
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
skoda felicja '97 z gazem. Tydzień czasu stania w garażu i nie odpalam. Trasy robie długie co 3 dzien. Ładowanie z alternatora jest na poziomie 14-14.3V, mierzone przy wlaczonych swiatłach mijania. na drugi dzien napiecie na aku spada do ok. 12.7V, na trzeci do 12.1V, po tygodniu jest 10V radio nie swieci i samochod cos tam slychac ale nie ma szans...
Witam, Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem na niskich obrotach. Mam skode Felicje z 1998 z silnikiem 1.3 wtrysk. Wszystko zaczęło się już dawno ale od jakiegoś czasu nie daje mi to spokoju częste doładowywanie akumulatora jest męczące. Stary alternator był po regeneracji na niskich obrotach przy włączonych światłach i dmuchawie na 4 biegu nie...
Witam ! Mam pytanie padł mi regulator napięcia w alternatorze i chce go naprawić lub ewentualnie wymienić na inny jeśli to możliwe. Oryginalny kosztuje 200zł w związku z tym chciałem się poradzić kogoś czy można zastosować tam coś innego np. regulator napięcia od skody felicji który kosztuje około 30 zł . Wymienił bym sam układ a szczekotrzymacz pozostał...
Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki. dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze .... wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika , ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast...
Witam Chciałbym do orginalnego szczotkotrzymacza w Felicji podłączyć regulator od 126p by mieć napięcie powyżej 14v.Skodowskie nie przekraczają 13,9v.Czy ktoś może stosował taki układ?Byłbym wdzięczny za schemat. Pozdrawiam Kasper
.... Wymienił regulator napięcia ładowania, ten przy alternatorze (było dużo za niskie napięcie ładowania)..... Po wymianie w maju aku na nowy, (o czym pisałem) pojechałem do ASO Skody, żeby sprawdzili napięcie ładowania. Po sprawdzeniu powiedzieli, że jest OK. A przecież już przy starym akumulatorze dwukrotnie wystąpił przypadek , że rozrusznik nie...
Witam. :arrow: Aleksander_01 Rzuć okiem na powyższe moje posty. Chcę potwierdzenia, czy tylko regulator ze szczotkami wykręcać, czy raczej cały alternator?
Radziłbym sprawdzić szczotki i regulator napięcia
Witam chciałbym się dowiedzieć co mam wymieniać w alternatorze ponieważ na wolnych obrotach jest 12.8v a gdy dodam gazu ładuje aż 18.5v i nie wiem czy to wina diody czy regulatora może ktoś już miał taki przypadek pozdrawiam.
Na alternatorze jest fabrycznie założony filtr /na głównym zasilaniu/ przeciwzakłóceniowy ,może elektryk go nie założył.P No właśnie mam też taki problem: radio gorzej odbiera. Począdkowo nie szukał żadnych stacji tylko radio m. Wymontowałem radio przeczysciłem styki. Przeczyściłem też mase. Jest lepiej, ale nie tak jak przed problemami z regulatorem....
...W moim samochodzie paliła się kontrolka ładowania. Byłem u mechanika,wymienił mi łóżyska alternatora i kontrolka zgasła.Ja jednak mam wrażenie,że nie wszystko jest jeszcze w porządku.Przy dużym obciążeniu akumulatora(włączone jednocześnie światła,wycieraczki,światła awaryjne i nawiew) delikatnie przygasają mi wskażniki na tablicy rozdzielczej.Czy...
to jest na 100% regulator. mialem ten sam problem
Diody sprawdzałem teraz przez żarówkę i są dobre a jak sprawdzić regulator?
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
ładowanie na poziomie 13,2 - 13,4 max(na 3 różnych regulatorach to samo) zastanawiam sie czy to norma dla MAGNETONA ? tylko prosze nie piszcie sprawdż masy ,przewody itp.
Przyglądnij się jak jest zrobiony kolektor ( baranie rogi) i w jakim miejscu jest kapilara ujęcia podciśnienia do regulatora. Jak walnie wąż od serwo to też utyka jeden gar.
jest to regulator LM2940T 8,0 (1A 8V TO220)
Czy ktos mógłby mi wyjaśnić co dokładnie sygnalizuje lampka ładowania (Skoda Felicja 1.3). Problem mam taki, że lampka pali się przy chodzącym silniku, ale akumulator jest jednak ładowany. Sprawdziłem, że po włączeniu silnika napięcie na akumulatorze rośnie, i nawet przy wysokich obrotach dochodzi do 14,5V. Natomiast lampka ładowania pali się, i to...
Skoro regulator biegu jałowego sostał wykluczony, pozostaje sprawdzenie szczelności kolektora dolotowego pod kątem zasysania "lewego" powietrza. Zwróć uwagę na okolice zespołu przepustnicy (uszczelka). ps. Na czym polegała "regulacja" wtrysków przez elektryka?
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
Witam .Czy jest możliwe że pompka paliwa chodzi cały czas ( po przekręceniu zapłonu ) a mimo to samochód nie pali normalnie powinna napompować ciśnienie i się wyłączyć . Według mnie możliwe przyczyny ; 1 zajechana pompka nie tworzy ciśnienia przez to chodzi cały czas i regulator jej nie wyłącza i niem ciśnienia na wtryskach i nie pali 2 zepsuty sterownik...
Sprawdz zasilanie sterownika LPG moze gdzies masy dobrej nie ma.Ojciec w Zenicie tak mial ze czasem wolne fiksowaly- gazownik stwierdzil ze napiecie zasilajace siada ponizej 12V (bylo widac w programie).Okazalo sie ze niedokrecone kabel oczko na aku bylo.Zmierz sobie tez jakie masz napiecie ladowania i ew. wyjnij regulator napiecia i zobacz jak dlugie...
Witam. Mam problem z odpaleniem samochodu gdy jest zimny silnik, np. po nocy jak trzeba jechać do pracy. Żeby silnik odpalił to potrzebuje dłuższego kręcenia. Wcześniej było tak, że rozrusznik chwilę zakręcił i już silnik działał. Teraz trzeba kilka sekund kręcić. Po wizycie u mechanika samochodowego zostały wymienione świece, pompa paliwa, akumulator...
Być może to wina regulatora. Więcej informacji szukaj na www.skodafelicia.pl Forum poświęcone Skodzie Felicii.
Dziękuje za porady. Wymieniłem świece na nowe, umyłem w benzynie moduł w.n i jest OK. Regulator przepływu jest ustawiony w automacie na 93 kroki , na biegu jałowym waha się w granicach + 10 kroków [ ustawione jest na -30 i + 20], na średnich obrotach coś takiego. Na obciążeniu [ podczas jazdy]nie sprawdzałem . Dziękuje jeszcze raz . Zamykam temat
Witam Ostatnio zmieniono mi regulator napięcia w Skodzie Felicji na taki z oznaczeniem 90a a na alternatorze jest 70a. Czy to może być przyczyną przepalania żarówek? Jeden komplet poszedł po 20 min drugi po 3 min jazdy... Napięcia nie mierzyłem jeszcze...
Wtryski drozne?Zdejm szyne z wtryskiwaczy i zobacz czy nie pozapychane.Generalnie masz objaw padajacej pompy paliwa, ale skoro piszesz ze sprawdzona...Bez sondy gdy wsio inne dziala to to auto bedzie jechalo "normalnie" pomijajac spalanie.Sprawdz jeszcze wtyk MAP z tylu kolektora lubi zasniedziec.Ew przez jakas szmate, tak zeby nie uszkodzic, zagniec...
To są regulatory od Skody, Favoritki, Felicji i tego typu, lub w Agromie... Jeśli jest jak w opisie u góry - jest dobrze a powodów grzania kabli szukaj w nieczystym, niepewnym połączeniu śrubowym, korozja w "oczku" kabla (może warto dać nowe końcówki?) lub uszkodzenie rozrusznika. Alternatory bezszczotkowe gdzieś na planecie istnieją, ale to nie ta...
Ciekawi mnie na jakiej podstawie kolega ~zeimp~ oparł swoją jakże celną poradę? Otóż nie, nie wystarczy,a nawet jeśli,to nie tego dotyczyło pytanie.Tak więc tego typu porady są co najmniej nie na miejscu i użytkownicy elektroda.pl raczej nie tego oczekują,a od moderatorów zwłaszcza. Co do tematu sam się zastanawiam nad wymianą alternatora na mocniejszy...
Miałem podobny problem z akumulatorem w Felicji po zamontowaniu radia firmy Alpine . Podpiąłem je do oryginalnych kostek DIN. Udało mi się dwa razy wyładować akumulator. Miałem szczęście serwis wymienił mi akumulator na nowy. Po drodze wymieniłem regulator napięcia. Winne było wyłącznie radio. Wyłączone uprzednio i ze zdjętym panelem przednim pobierało...
Ja mam alternator Magneton 70A i oryginalny skodowski regulator napięcia. Robiłem pomiary napięcia ładowania dla trzech przypadków. 1 bez obciążenia. 2 obciążenie normalne (światła + dmuchawa na I biegu). 3 obciążenie maksymalne (światła, dmuchawa, grzanie szyby, wycieraczki). Pomiary zrobiłem dla obrotów biegu jałowego, 1500, 2000 i 3000. W przyp....
Uszkodzeniem alternatora, regulatora i może akumulatora...
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
No właśnie, włączone światła i przy nagrzanym silniku 13.9 - 14, a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. Jeśli napiecie bez obciazenia jest dobre to nie ma co kombinować z jego zmianą. U ciebie jest o jakieś 0,2V za mało, ale jeszcze w normie... a przy włączeniu kolejnych odbiorników było tylko gorzej. To jest skutek albo marnej wydajności...
Sprawdziłem wszystko i wychodzi na to, że to coś z alternatorem, trzeba szukać używanego. Sprawdziłem masy na silniku ( odkręcałem śrubę czyściłem styk). Mierzyłem też napięcie na zacisku minus akumulatora i zacisku plus alternatora to samo napięcie 14,10 V( bez włączonych odbiorników) z włączanymi odbiornikami spada do 12,6 V, gdy lekko przy gazuję...
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
Jakąkolwiek 6A . Możesz dać 3 sztuki równolegle 2A nawet. Robiłem to w lublinie , felicji, DF i wielu VW.
Tak jak pisałem do prób używam szlifierki z regulacją i wyświetlaczem ustawionych obrotów, dorobiłem do niej krążek blachy z wypustem aktywującym hallotron. W programie zmieniałem już wartości na przykładowo 2200rpm i serwo zawsze zaczyna od 1500rpm stopniowo iść w skrajne położenie, nawet jak na szlifierce mam ustawione 3000rpm. Hallotron działa prawidłowo,...
Witam! Regulator wysokosci swiatel w felicii czesto sie psuje i nie da sie go naprawic. Nie masz szans tak uzupelnic plynu i uszczelnic calosci. Nowy regulator (silowniki i pokretlo do kabiny kierowcy) kosztuje 150-200zl (oczywiscie zamiennik). W mojej felicii regulator juz dawno nie dziala ale jak sie wyreguluje porzadnie swiatla i nie jezdzi z maksymalnym...
Witam! Wymiana regulatora wydawała mi się czymś strasznie prostym (dodam, ze jestem strasznym łamaga i raczej humanistą :). Mimo znajomości swoich wad postanowiłem samodzielnie wymienić regulator. Odkręcenie poszło jak z płatka, ale problem pojawił się przy zakładaniu nowego, otóż górna śrubka ma zjechany gwint i nie daje się wkręcić do końca. Spróbuję...
po klopocie :) okazało się że na regulatorze sa wybite jakieś napisy, były zabrudzone i ich nie zauważyłem, okazało się że jest to regulator 70 A ;) Jeszcze jedno pytanie... za alternatorem zauważyłem białą kostkę z napisem ECIA 22uF Uz=24 V pod napisem jest jakich schemat (kondensator i dioda połaczone równolegle), zastanawia mnie to uz =24V, samochód...
Niewiem co to jest kolego, ale nie wygląda to na regulator napięcia, a nawet jeśli jest to regulator to napewno nie od skody. Link poniżej pokazuje regulator od skody felicji.
Witam Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić...
To tu nie liczy się ogólnikowanie, a praktyka. Jeżeli świeci sie słabo na zgaszonym motorze to zawsze to wina regulatora bądź skorodowanych śrub mocujących regulator bądź skorodowanej wsuwki regulatora. Jeżeli swieci się słabo na zapalonym silniku to zawsze to wina mostka, i tu taka moja dygresja- nigdy nie widziałem uwalonych diod w alternatorach w...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
W Felicjach często pada regulator. Ale warto też przyjrzeć się diodom prostowniczym. Jeśli któraś jest zwarta, to generuje ona niepotrzebne obciążenie na wale. Jedno i drugie (regulator i mostek) kosztuje grosze, wymiana jest szybka i bezbolesna :)
Nad elektrycznym się nie zastanawiałem. Dodatkowo nie ma tam miejsca na drugi alternator. Jaki jest pobór prądu przez taką nagrzewnice? Tam kiedyś była prądnica a może alternator sam nie wiem co to było raczej prądnica z regulatorem mechanicznym podobnym do c330 . Wyrób Boscha. Jako że miałem problemy wstawiłem alternator od poloneza. Po ukreceniu śrubek...
Strumien swiadomosci swia , alternator jest "od" i "w" Felicji. Niestety te alternatory od urodzenia dają 14V na klemach (a nie 14,4) czy to z oryginalnym czy z nieoryginalnym regulatorem. Temat 14V był już wielokrotnie przerabiany przez właścicieli Felicji. Alternator był na toczeniu pierścieni i wymianie łożysk. Był też sprawdzony i działa tak jak...
Witam generalnie moze byc jeszcze inny problem w samym alternatorze albo/i regulatorze napiecia. W zwiazku z czym mozliwe ze polecam wymiane obu elementow. Mimo ze to drogie. Nizej napisze dlaczego a generalnie tez opieram na doswiadczeniach z felicja nie fabia (choc posiadam teraz fabie). Wiec bylo to tak z moją poprzednia skoda (felicja): - Skoda...
Witam, ostatnio miałem problem z ładowaniem. Kontrolka migała aż w końcu zaczęła cały czas świecić... Na początku założyłem nowy regulator napięcia. Nic nie pomogło, rozebrałem alternator szczotki i pierścienie ślizgowe ok, okazało się że jedna dioda nie przewodziła wogóle prądu ani w jedną ani w drugą stronę. Kupiłem cały mostek prostowniczy o skody...
Ok montuje ten stuff zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia czy jak znow padnie made in china regulator jest opcja podpięcia kabli ze szczotek i mostka prostowniczego wyprowadzenia tego na zewnątrz i zamontowania regulatora zewnętrznego jak kiedyś w Fiacie 125P czy tudzież skody felicji ( maja regulatory na zewnątrz ). Uprości to ew. wymiane w przyszłości...
Witam Jako iż może ta informacja się przydać. Ja także jeżdżę Skodą Felicją 1.3 MPI z 1995r. Mi także dużo paliła i co się okazało: 1. Przy podłączonym mierniku na minimalnych obrotach 16V, więc wymieniłem akumulator ponieważ nie trzymał. 2. Nowiusieńki wstawiłem akumulator dobrej firmy i włączyłem przez chwilę i dalej było 16V najmniejsze napięcie....
Takie napięcie, chociaż troszkę za wysokie, wcale nie musi świadczyć o awarii ani nie musi wiązać się z potrzebą wymiany regulatora napięcia. Regulatory też maja swoją tolerancję parametrów, poza którą może czasem któryś egzemplarz nieco "wyskoczyć" (bo przecież w produkcji masowej nikt takiego wyrobu/podzespołu nie testuje). Przypomnę, że nie istnieje...
Zakładałem regulatory od maluchów do różnych alternatorów i zawsze wydalały a ich zaletą była cena. A co do regulatora z felicji to widziałem kiedyś taki nawet go z kumplem rozebraliśmy i jeżeli to jest taki sam to raczej go nie przerobisz. w tym co my rozebraliśmy wszystko było SMD i to jeszcze na płytce ceramicznej. :o
Z tego co napisał Gustavo spadek napięcia pomiędzy akumulatorem i żarówkami wynosi 13.8-13.2=0.6V, przy zwiększeniu prądu będzie jeszcze większy, przyjmijmy 0.8V. Aby napięcie na zaciskach żarówek wynosiło 14.2V jak chce autor, przerobiony regulator musiałby na akumulatorze utrzymywać 14.2V+0.8V=15V, co skończy się z czasem uszkodzeniem akumulatora....
Witam W mojej Felicji mam ten sam problem. Wymieniałem regulatory napięcia- bez efektów.W ciągu 4 lat padły 2 akumulatory.Problem zawsze pojawiają się od października , kończą w kwietniu (światła). Nie pomogła wymiana alternatora na nowy.Wstawiłem diodę między alternetor a regulator, napięcie wzrosło o 0,3 do 14,1V a i tak akumulator muszę co 3-4 tyg....
Witam. Też jestem posiadaczem Felicji. Dwa miesiące temu miałem podobny problem jaki opisujesz. Napięcie na akumulatorze wynosiło raz 12,5 o czasami dochodziło do 14,9V. Wymieniłem regulator (w sklepie skody 12zł) ale problem pojawiał się dalej. Rozkręciłem alternator i okazało się że dioda plusowa była tego przyczyną. Wymieniłem ( 7 zł Boscha) i wszystko...
Witam, mam prostownik w którym w mostku są dwie diody i dwa tyrystory, niestety nie ma serowania tyrystorami i prostownik nie działa. Znalazłem w necie taki schemat: tylko nie wiem czym zastąpić układ sterowania. Oryginalnie jest to regulator napięcia: Czym go zastąpić ? Mam regulator od Skody Felicji, da się podłączyć ? A może jakiś inny prosty układ...
Witajcie, W mojej skodzie chyba przestał działać alternator. Akumulator rozładowuje się podczas jazdy, napięcie podczas pracy silnika jest niższe niż przy wyłączonym silniku, przy podwyższonych obrotach jeszcze niższe. Dziwne jest to, że nie zapala się kontrolka akumulatora (zapala się podczas rozruchu silnika). Jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie, to...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
Wiatm. Jeśli chodzi o Felicję to proszę mi wierzyć nie jest Pan odosobniony. Jednakże jak dobrze zauważył mój przedmówca należy sprawdzić po pierwsze sam regulator i szczotki. Po wyjęciu regulatora palcem sprawdzi Pan komutator gdyż jeśli ma on doliny to oznacza że szczotki się wieszają. Rownież bardzo dużą rolę odgrywają klemy. Muszą być nieskazitelnie...
Dzeki za tak szybka odpowiesz Sumuje miernikem do masy mierzyc napiecie zaplon wlonczony i to wszysko tak myslalem ale nie bylem pewny ta felicja jest okropny mul na starcie tak jak moje auto jakes 2 sekundy po wcisniecu pedalu gazu przyspiesza to za dlug uwazam nie jezdze starym polonezem czy 125p tam podcisnienie zaplon przyspieszalo (hyba) jeszcze...
witam wiem że dużo pisano na ten temat i czytałem to ale jużsam nie wiem co to może być u mnie mam skode felicje 1.6 i jest tam zamontowany alternator firmy Bosch 70, 14V,ostatnio sprawdzałem napięcie i bez obciążenia na wolnych obrotach jest 14.V a po włączeniu wczystkiego czego się da jest 13,8V i niemiałbym nic do tego gdyby nie fakt że po rozgrzaniu...
w czasie drogi na urlop poczulem w aucie zapach siarkowodoru - nie skojazylem ze to u mnie cos sie dzieje i jechalem dalej. smierdzialo dalej - po kilku kilometrach dojechalem do postoju a tam otwieram klape silnika a tam syczy akumulator i jest cieply - padl regulator napiecia w felicji - ale nic nie bylo sygnalizowane, zadnej lampki; na drugi dzien...
Witam, nie pisałbym tego w nowym temacie ale poprzedni widzę ze jest zamknięty. mam natępujące objawy (skoda felicjia 1,3 68KM 1997r). Objawy: 1) napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku 12,5V 2) przy włączonym silniku również 12,5V 3) przy rozruchu 11,5 V 4) Gdy zapalam stacyjkę wszystkie kontrolki oświecają się z tym że kontrolka akumulatora...
Witam, mam felicje z 99r a gaz od 7lat, kupilem ja mies temu i nie wiem dlaczego nie chce palic LPG gdy silnik jest zimny, musze wyl. przelacznik i jezdzic na benzynie po czym przelacze na gaz gdy juz sie zagrzeje. Druga sprawa to jak odpale juz auto widze jak zarowki na licznikach jak i na zewnatrz przygasaja lekko albo nawet delikatnie mrugaja, podobno...
Ma taką samą Felicję i z tego co wiem dużo egzemplarzy ma problem z ładowaniem, ja radzę sobie w ten sposób że co ok pół roku po prostu czyszczę dokładnie alternator, tzn rozbieram go w drobny mak, i wszystko czyszczę oliwię itd. po takim zabiegu ładowanie podnosi się ok 1 V. Wcześniej wymieniałem diody, regulator, sprawdzałem połączenia itd., itp.,...
wiem, że 200 Wat to nie tak dużo ale w dwóch autach już alternatory mi poszły przez ten sprzęt. Poprzednim była skoda felicia i tam naprawiane były diody alternatora. E-tam w felicjii to normalne bez sprzętu też lecą diody, natomiast jeżeli są skoki napięcia a kontrolka się nie zapala wymienić regulator napięcia i już.P
Witam, widzę że kilka osób podjęło temat ale nie widać wyraźnych efektów więc postaram się podzielić moim uparcie diagnozowanym przypadkiem, tak ja w temacie falujące nierówne obroty,silnik telepie więc w pierwszym kroku sprawdziłem kable (kilka kompletów) wymieniłem PODSTAWKĘ gaźnika (gruba gumowa w środku jest zalany profil metalowy) dociągnąłem solidnie...
Jest to to samo co w Skodach Felicjach na przykład. Z zasilania (styk 15 stacyjki) prąd idzie na zegary na kontrolkę ładowania. Poprzez tą kontrolkę wchodzi w alternator oraz regulator napięcia. Ten prąd wzbudza alternator z niskich obrotów, później już alternator radzić ma sobie sam. Tych opisów działania układu ładowania jest tak na forum, że pewnie...
Odgrzeję temat żeby nie zakładać nowego. Octavia 2. benzyna silnik AQY. Mam problem z niskim napięciem ładowania. Zaczęło się od napięcia 13,3V na zaciskach akumulatora pod obciażeniem. Alternator fabryczny Valeo 030 903 023 J 90A. Wymieniłem dziś regulator napięcia. Nastąpiła lekka poprawa. na zaciskach pod obciążeniem, światła, radio, klima, jest...
Witam, jestem świeżo upieczonym kierowcą, kupiłem swoje pierwsze auto Skode Felicje. Nagłośnienie które było montowane seryjnie nie zadowalało moich potrzeb audio, więc postanowiłem dodać 2 głośniki na tylnią półkę. Na szrocie znalazłem JBL GT0803 (te starsze), i po przetestowaniu podłączyłem je do mojego radia według schematu. Radio to ma regulacje...
Moje pierwsze auto to była Favorita, silnik z grubsza ten sam tylko że jeszcze z gaźnikiem. I pamiętam, że jak łańcuch zaczął hałasować, to nie dało się tego przegapić, jakbyś grzechotką potrząsał przy wolnych obrotach. Po wymianie błoga cisza. Obecnie posiadam pełnoletnią Felicję jako dupowóz do jeżdzenia po mieście, na liczniku 220 kkm a łańcuch jak...
Przykład z autem nie do końca trafiony. Swego czasu jeździłem Felicją z zapasowym regulatorem alternatora w schowku, a w zaślepce po lewej stronie od zegarów zamontowałem chiński woltomierz. Własnoocznie byłem w stanie stwierdzić, czy ładowanie po uruchomieniu motoru działa prawidłowo. Natomiast typowy przykład zastosowania monitora napięcia z odcięciem...