Witam, mam problem w Derbi Sendzie. Otóż po ogarnięciu całej instalacji, która była wiązką poplątanych przewodów, w niektórych miejscach wogóle nie poizolowanych i poskrecanych kostkami elektrycznymi. Udało mi się zapanować nad tym, lecz po założeniu regulatora napięcia pali żarówki, widziałem poradniki o montowaniu chinskich i po zakupieniu takiego...
Witam. Simson którego posiadam to S51 z zapłonem elektronicznym o napięciu 6v. Posiada także akumulator. Zarówka przód 6V 35W tył pozycyjna 6V 5W. Mój problem zaczął się po wymianie magneta ponieważ moje stare sie rozsypało. Magneto kupiłem używane z Allegro. Simson na nim działa bez problemów i nie ma żadnego bicia na nim. Dodam ze zakładałem nową...
Witam Serdecznie kolegów! Otóż mam problem polegający a tym że, po remoncie silnika w tym wymiana magneta z cewkami, borykam się z problemem niedziałającej instalacji elektrycznej. Dokładniej polega to na tym że, napięcie na żarówce w przedniej lampie jest za wysokie lub w ogóle za niskie. Testowane było na 3 regulatorach napięcia wszystkie nowe i przypuszczam...
Witam :) Szukałem na forum, guglałem, zatem mam wątpliwości... Jestem posiadaczem Ogara 200, chciałbym mu dołożyć akumulator celem napędzenia jeszcze nieobecnych kierunkowskazów. wiele osób stosuje w tym celu najzwyklejszą diodę wpiętą w szereg z cewką wychodzącą z magneta. Niby fajnie - lecz skoro mam lutownicę, to chciałbym akumulatorowi nieco użyć....
Ciężko jest odpalać nożnym starterem mając silnik w zwykłym stojaku. Co do odpalania wiertarką to miałem skręconą na min obroty :) Szkoda, że nie miałem sprzęgła (w wiertarce) bo jak za późno wyciągałem wiertarkę to mi odkręcało nakrętkę od magneta. Bardzo ciekawy filmik wyszedł:
Chciałbym jeszcze zapytać jakie napięcia występują w skuterach prosto po wyjściu z magneta. U mnie w traktorku bez obciążenia jest około 40V AC.
Witam serdecznie. Posiadam traktorek-kosiarkę CMI 96-125 MTD Briggs&Stratton Series 3 125 344cc i mam problem ze zbyt dużym prądem ładowania. Mierzyłem miernikiem i ładowarką na kablach wchodzących do akumulatora i na wysokich obrotach dobija do 16,1 A, a na niskich 15-15,6. Wyczytałem, że uszkodzony będzie regulator napięcia, więc kupiłem go po numerze...
Witam. Przerabiam elektrykę Simsona, tak aby miał z przodu żarówkę H4 55/60W. Zastosowałem 2 cewki 12V 42W, połączone co daje 84W. Wyczytałem że trzeba dać regulator od chińskiego skutera, żeby nie zagotować akumulatora. Żarówka ma działać na prąd zmienny. I teraz pytanie czy na schemacie zielony kabelek ma łączyć dwa piny modułu? Czy powinno być tak...
Z tym zwieraniem kabla białego z żółtym to bym uważał. Nie wiem czemu ta operacja ma służyć. Układ zasilania typowy dla prostych chińczyków. Kable żółty (światła) i biały (ładowanie aku) trzeba podłączyć do odpowiedniego regulatora. Moc prądnicy ( a w zasadzie jednej cewki) jest niewielka. Na oko 40W. Ze światłami szału nie będzie...
wydajność przetwornicy...jakieś 50 watt. Ile razy widzę taki opis zastanawiam sie co to są te watty, u nas jednostką mocy jest wat (W) i mam jakieś dziwne przeczucie ;) że europejski 1W nie jest równy chińskiemu 1watt. Szczególnie jeśli 50watt nie starcza dla żarówki 25W. Tam jest jakaś przetwornica? zdziwił bym sie, co najwyżej regulator. Co w takiej...
Witam, Chciałbym zapytać, czy na podstawie oporności wyprowadzeń 3-fazowego regulatora napięcia da się stwierdzić w jaki sposób jest on zbudowany? W ramach wstępu: w motocyklu(ZX-6R 2009) już drugi raz uzwojenie statora/stojana 3-fazowego uległo przepaleniu (generator prądu stator-magneto). Wyczytałem, że w moim modelu jest regulator napięcia oparty...
Teraz widzę, że trochę źle to napisałem w 1 poście. Ogólnie mam quada 250 zapłon z cewki(moduł/impulsator/cewka WN), montowałem w nim regulator i się palił/przestawał ładować i dawać światła (cewki ok bo dają ładny prąd). Chcialem zrobić to na 2 regulatorach. Na jednym światła a na drugim akku bo myślałem, że będą mniej obciążone, więc nie będą się...
jezeli chodzi o uklad połączenia cewek z akumulatorem oraz cewka wysokiego napiecia to jest tutaj i widać doskonale ze cewki połączone są szeregowo!!!! może wyjaśnię sprawe dokładniej. chodzi o silnik w motorowerze jawka. elektronika działa na zasadzie obracającego się magneta oraz cewek umieszczonych naokoło magneta. są 3 cewki. do wyboru mam cewki...
Kol. Blazej: Przebieg przypomina czkawke bo tam sa waziutkie bieguny cewek nad ktorymi przesuwaja sie szerokie bieguny magnesow (jak wynika z rysunku podanego przez kolege Bogus105, uklad pradnicy przypomina te ze starszych motorow naszej produkcji). Impuls napiecia generowany jest w momencie zmiany natezenia i kierunku pola w rdzeniu cewki, kiedy nad...
chodzi mi o zastosowanie tego schematu który jest podany do prądnicy 3 fazowej i użycie jednej fazy tak jak napisałeś gdzieś wcześniej ten sam schemat jest tu: jest link do opisu po niemiecku tylko tam inaczej jest podłączony tyrystor bo jest podłączony do masy więc musiałbym połączyć jeden z końców cewki do masy... nie wiem czy tak można.. tyrystory...
Witam ;) Jestem początkującym amatorem- elektrykiem, mam pewną maszynę- mały walec. W ostatnim czasie uszkodzeniu uległ regulator napięcia, który jest niedostępny, na zamówienie można załatwić go przez serwis, ale to bardzo wysokie koszty. Sprzęt wyposażony jest w magneto, na najniższych obrotach ładowanie sięga około 12V, przy najwyższych obrotach...
Po pierwsze w simku masz do ładowania dodatkowe cewki. A w komarku cewki za mało wytwarzają i nie będzie ładowania! A jak pali ci żarówki to weź looknij do magneta może robi się jakieś zwarcie! A i zobacz też bo może Ci się coś psuć przy przełącznku krótkie długie. Jak masz problem w takich sprawach zapraszam www.romety.pl sorka za reklame :P Dodano...
Przestańcie Panowie bajdurzyc ! :cry: Silnik ma jedną lub dwie cewki na zasadzie magneta, więc skąd i jakie wzbudzenie ? Autor chciał zastosować regulator od agregatu. To nie bajdurzenie, próbowałem wytłumaczyć, że taki regulator się nie nadaje, bo tam regulacja działa inaczej, zobaczyłeś słowo wzbudzanie, ale nie zauważyłeś dlaczego zostało użyte....
Siemka, posiadam crossa Yamahę TTR 125 i myślałem nad podłączeniem świateł na przód pod magneto. Wiem że jest taka opcja, da się to ogarnąć, ale nie mogę znaleźć tematu dotyczącego mojego moto oraz prostej instrukcji punkt po punkcie. Co kupić, czy jakieś regulatory napięć itd.? Prosiłbym Was forumowicze o pomoc. Z góry dzięki!!
(at)elsat1 NSU 501 Kalosz ? :D Sprawdziłeś, choćby wkrętakiem całkowity zanik pola magnetycznego magnesów iskrownika ? Oraz stan szczotek prądnicy, styków przerywacza magneta i kondensatora? Do pracy samej prądnicy tego typu magnes jest zbędny. Regulator/ wyłącznik prądu zwrotnego też nie oczyszczony :cry: Zanik szczątkowego magnetyzmu w prądnicy niemal...
Jeśli motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w lampę przednią, to odpowiednich cewek do jej zasilania nie będzie (bo i po co?). Wtedy nie masz wyjścia, musisz walić bezpośrednio z akumulatora. Tylko dalej pamiętaj że akumulator w takiej sytuacji jest głównie do zasilania zapłonu a to nie wymaga wiele prądu. Więc ładowanie będzie słabe. W rezultacie,...
Jeśli dobrze rozumiem to wystarczy bezpośrednio dodać akumulator, nie trzeba żadnego regulatora ani nic? A jakbym chciał mocniejsze lampy musiałbym dać inne magneto czy jak
O ile to nie będzie zamontowane w jakimś akceleratorze hadronów, to żadnych efektów ubocznych być nie powinno. Pt100 to mały opór i pole elektryczne go nie zakłóci, stały magnes też nie. Przewód czujnika dla pewności można ekranować, a każdy chyba regulator ma funkcję uśredniania sygnału wejściowego i filtrację składowych o częstotliwości sieciowej,...
Witam. Potrzebuję schemat regulatora napięcia do skutera. Mierzyłem napięcie i z magneta wychodzi mi prąd od 35v do 130v w zależności od obrotów silnika. Na wyjsciu z regulatora powinien mieć 13,5v - 14v i około 5 amper. Jak zbudować regulator o takich parametrach.
Witam Mam problem z ładowaniem w chińczyku. Spalił mi się oryginalny regulator napięcia i chciałem kupić samochodowy, żeby dłużej działał. Kupiłem w sklepie moto regulator ale po podłączeniu daje prąd nie mniejszy niż 17V. Mierzyłem napięcie z magneta, na wolnych obrotach jest to około 22V, przy 6k rpm około 80V, silnik kręci spokojnie do 9k rpm......
Uszkodzić magneta dodatkową cewką nie powinieneś, co najwyżej możesz go osłabić czerpiąc z niej zbyt duży prąd. Nawijając dodatkowe uzwojenia, nawet jeśli magneto je uciągnie, musisz się liczyć z tym, że mogą tam się pojawić napięcia niebezpieczne dla dołączanego osprzętu. Oryginalna cewka świateł jest tak obliczona, że jej wydajność zapewnia prawidłowe...
Odświeżam Zrobiłem proponowany regulator. Założyłem go do xv700 87 rok, działa poprawnie, ruszył od kopa, zrobiłem na nim narzazie 100km, jednak przy 5000 obr/min daje 15 V. Który rezystor najlepiej zmniejszyć w celu obniżenia ładowania ? ten 750, czy jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Zmniejszając wartość R1,R4, R7 lub zwiększając wartość R2,R5,R8...
W moim Romecie 767 na wyjściu z regulatora napięcia na żółtym przewodzie idącym do świateł są tylko 4 V prądu zmiennego, ale gdy odłączę zestaw oporników (są dwa - 30W i 5 W) to napięcie wynosi ok. 17 V. Jest nowy iskrownik, nowe magneto, nowy regulator napięcia i jest nowy zestaw oporników. Co może być przyczyną tej usterki?
Witam wszystkich.. mam problem ze swoim motocyklem "Suzuki RG 80" zacząłem trochę remontów ,a głównym był brak świateł .. Kupiłem całe nowe magneto wraz z cewkami , wszystko działa tylko jest jeden mały problem .. Te cewki na wyjściu dają prawie 30V jeżeli dobrze odczytałem .. kupiłem już drugi regulator napięcia - te chińskie za 20zł i ciągle się palą...
Sprawa teoretycznie bardzo prosta. Potrzebuje zbudować regulator napięcia do crossa. Zasilanie magneto cewka bez masowa, na wyjściu daje od 15v do 90v , prąd 15A. Zasilana ma być żarówka 35W przod i tył 5W i nic więcej. Próbowałem zamontować regulator od chińskiego skutera. Efektem była poprawna praca na początku a po niedługiej chwili paliło żarówki....
Na mierniku prąd stały. H4 u mnie świeci pięknie w porównaniu do oryginalnej banki 35w 12v hs1 mojego kumpla na platynach + co oznacza że ma odwrócony "pinout" ? edit: nawet jeśli nie będzie to działać tak jak powinno na elektroniku, chciałbym mimo to ogarnąć podłączenie regulatora, poza tym regulator powinien i tak czy siak na 14,4V odcinać i tylko...
Witam, mam mały problem... regulator napiecia 4 pinowy podłaczenie konwencjonalne znam ale chodzi mi o swiatła zasilane z aku... przy standartowym podłaczeniu swiatła idą z cewek, do regulatora idzie przewód z silnika (magneta) na 2 piny pozostałe 2 to masa i na aku. Obecnie na jeden pin od zmiennego (sense) podłaczyłem plus z aku, swiatła i inne odbiorniki...
To przypuszczenia kieruję na uszkodzony regulator napięcia (zwarcie). Jeśli chcesz odpalać bez regulatora napięcia, to pamiętaj aby nie włączać świateł, bo się żarówki popalą.
Jaka wydajność prądnicy? Jakie napięcie na przewodach z prądnicy bez podłączonego regulatora? Jakiej pojemności akumulator? Podaj dokładnie typ silnika. Stare rozwiàzania były nieco inne. Począwszy od najprostszego mostka prostowniczego przez regulatory szeregowe do dzisiejszych rozwiązań. Tu myślę że powinien być regulator szeregowy (więcej prądu...
Dzięki za odpowiedź Moc zakładam, że oryginalnie około 80W. Mam dwa takie magneta, czyli stojany i koła magnetyczne. Jeden stojan (uszkodzony mechanicznie) właśnie przewijam jak oryginał, czyli drutem 1mm w podwójnej izolacji, uzwojenia pierwsze 80zwoi w prawo drugie w lewo itd 4 cewki do ładowania, a 5 do regulatora i 6 zostaje wysokie napięcie oryginał...
Miernikiem mierzylem na rozne sposoby caly czas jakichkolwiek wartosci. Kupilem dzis kolejny nowy stator. Podpialem przewody od impulsatora oraz zasilania modulu, tak jak wczesniej skuter odpala. 3 przewody luzne w kostce od ladowania niestety dalej pozostaja bez pradu. Nawet ich nie podpinalem. Szczerze to jestem juz bez pomyslu. Edit: Skuter uratowany,...
Częstotliwość jest ściśle związana z obrotami. Jeśli masz jakiś silniczek z prostym regulatorem obrotów sam możesz sprawdzić przy jakich obrotach ma 50 Hz... Ale piszesz, że to prądnica, więc powinna "dawać" prąd stały, wysokość napięcia zależna od obrotów. Choć zdarzają się prądnice prądu przemiennego, wtedy 2-gi wiersz jest aktualny :-)
No właśnie mam teraz podłączony ten regulator bez pina drugiego i napięcie trzyma normalnie 14 V bez niczego mierzone na akumulatorze i jest tam prąd stały. To co mam w końcu zrobic aby ten schemat z pkt #3 działał przecież simson nie ma alternatora tylko cewki i magneto. A cewka ładowania ma 2 wyprowadzeni jeden 21W a drugi 5 W na światło stop. Dlatego...
Czy ten regulator można zastosować do instalacji 1 fazowej 6V ( magneto i cewka ) a jesli tak to jak to podłączyć bo coś autor pisał że plus na ramie ...? . Orginalnie regulator ma 4 piny ( minus do akumulatora ,plus do akumulatora , do cewki różowy kabek i do cewki żółty kabel)
AC czy DC :roll: poważnie? Ktoś w moto podłącza żarówki do AC Tak, znaczna liczba producentów (zwłaszcza mniejszych motocykli) żarówki reflektora zasila bezpośrednio z magneta. Z tym że chwilę temu pisałeś: Poważnie? Czy nie uważasz, że moje pytanie, przy takich założeniach nie miało by najmniejszego sensu? Nic nie wspomniałem o bezpośrednim zasilaniu...
Spotkal sie ktos moze z regulatorem napiacia gtory w zakresie napiecia od 12 do 24v ciagle dawal 12V?? ma to byc wykorzystane do przerywacza nord elektronik NE043 a zasilanie ma byc z magneta motoroweru chce zrobic kierunkowskazy.z gory dzieki za odpowidzi. pozdrowiam.
Jeszcze raz powtarzam: tam jest magneto(obraca się naokoło cewek i jest zanurzone w oleju) i to robi trzy fazy bez komutatora, wzrost napięcia jest liniową funkcją obrotów. (działa podobnie jak dynamo w rowerze) moc tego to 270 W
jak dobrze pamietam układ zapłonowy zrobiony jest na kole magnetycznym. czy tak ? jak tak to sprawdz cewki ma układzie magneta
Przerabiałem pewnego razu temat regulatora napiecia w skuterze marki MACAL . W skuterach czesto regulator napiecia oprucz funkcji regulacji napiecia ladowania akumlatora spełnie również funkcje stabilizatora napiecia zasilania zarówek od swiatel . Problem polega na tym ze: w momencie gdy zasilana jest tylko jedna zarówka od swiatel postojowych lub podczas...
Witam.Silnik wyposażony jest w magneto Bosch 12V,z wirującymi magnesami stałymi oraz w trzy cewki,jedna do przerywaczowego układu zapłonowego,druga 30W do tachometru i trzecia,oświetleniowa 110W (30 i 110W można łączyć).Oryginalny regulator napięcia kosztuje bagatela,400zł.Mnie w zasadzie potrzebne jest tylko ładowanie akumulatora 12V,12Ah.Czy istnieje...
Pytanko - jak sprawdzić regulator napięcia (skuter ,magneto) , padł czy nie ? Dysponuję standardowym multimetrem .
że co????? jemu chyba chodzi o stabilizacje napięcia z magneto na 12V (chyba bardziej 14,4 bo wtedy można aku ładować). A jakby miał działać mechaniczny regulator????? chodzi ci o coś w stylu opornicy???
Silnik nie ma prądnicy, ma magneto więc wychodzi z niego jeden kabel od + i jeden od - Potrzebuje ustabilizować to napięcie dla żarówek żeby mi sie nie paliły się wciąż. Więc najprostszy regulator będzie najlepszym rozwiązaniem. Dlatego proszę o pomoc i ewentualnie o jakiś schemat zeby go zbudować.
Przepraszam nie pomyślałem ,że tam może być magneto.Mój post potraktuj jako mniej ważny.Pozdrawiam
Witam Opisany przez Konrad324 schemat mało, że jest z błędami to nie nadaje się do tzw. magneta, czyli alternatora ze wzbudzeniem od magnesów stałych! Idę o zakład, że napięcia na wysokich obrotach i bez obciążenia (np. żarówkami) mocno przekraczają opisywane 30V. A nawet 30V napięcia zmiennego po wyprostowaniu da w szczycie ok 30*1.41=~43V co jest...
Zmyliły mnie poprzednie posty o wyjściu z regulatora Ściągnąłem schemat motocykla, teraz jest wszystko jasne, brązowy to jest MASA ! Tyrystor może być faktycznie przykręcony bezpośrednio do aluminiowej obudowy, cały układ jest po prostu wpięty równolegle z żarówkami i uzwojeniem cewki świetlnej magneta
Shemat znalazłem( Li Fan 200GY-5) i wygląda to tak: Czerwony (R) do (+) akumulatora , zielony (G) masa, oba żółte (Y i Y) do alternatora (Magneto :D ). Schemat jest narysowany takim maczkiem, że kłopot z zeskanowaniem (przez lupę odczytywałem) Pozdrawiam (postaram się jakoś to zeskanować w miarę czytelnie i wysłać na maila.
Witam wszystkich. Znajomy ma skuter wodny w którym nie ma ładowania. Nie jestem zbyt dobry w elektronice ale udało mi się sprawdzić że z cewek wychodzi prąd zmienny i idzie do regulatora który jednocześnie chyba prostuje prąd. Ale niestety za regulatorem nie ma już napięcia :( Tak wygląda schemat elektryczny skutera Prąd ładowania to 4 ampery a magneto...
Panowie ale dlaczego nie chcecie uwierzyć w to co piszę. Z impulsatora który jest na zewnątrz magneta wychodzą 2 przewody: zielony i biały. Stojan ma 6 cewek połączonych szeregowo. jeden koniec to masa drugi do żółtego przewodu. Żółty przewód zasila moduł zapłonowy i regulator. Ja potrzebuje zasilić tylko wentylator. Mierzyłem napięcie na żółtym przewodzie...
Witam! Mam pewien problem z moim motocyklem wsk 125. Zamonotowałem w nim iskrownik i magneto z rometa charta. Wszystko śmiga fajnie, zapłon działa bez problemu. Problem pojawia się z ładowaniem. Zastosowałem następujące rozwiązanie: dwie cewki ładujące które dają napięcie 6V połączyłem ze sobą równolegle żeby uzyskać napięcie 12V(cewki są bezmasowe),...
W oryginale zapłon był z cewki magneta, światła z dwu cewek świetlnych (przednia lampa), a postojówki, klakson i ew. kierunkowskazy z obwodu bateryjnego - akumulator ładowany z dodatkowej cewki, za pośrednictwem prostownika selenowego, schowanego w przedniej lampie.
Dzisiaj zdjąłem pokrywę sprzęgła i rzeczywiście ten ogranicznik jest starty. Zrobię tak jak napisałeś, napiszę o efektach. Jeszcze jedno pytanie, z silnika od strony magneta wychodzą trzy przewody, dwa żółte i jeden niebieski. Nie są do niczego podłączone. Do czego one służą?
W motorku uszkodzony regulator SU228s-2. Czy ktoś z Kolegów będzie wiedział jaki zamiennik można tu zastosować. Oryginał to trzy piny i masa na obudowie. Cewka magneta podłączona do niego, odseparowana od masy.
2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika czarny/żółty - masa biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki) brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON" Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej...
Napięcie 13V nie naładuje nigdy akumulatora. Ile masz cewek sprawdzisz ściągając dekiel z lewej strony silnika. Być może będziesz musiał zdjąć magneto. Temat ilości cewek i rozwiązywanie tego problemu był opisywany na wielu forach poświęconych chińskim motorkom(Barton, GB, King). Akumulator w moim Bartonie o podobnej konstrukcji ma pojemność z tego...
Ładowanie akumulatora :) Od jakiegoś czasu, mi wszyscy to odradzają, ale chce spróbować. Najlepiej było by to po całości przerobić i zrobić taki stator z cewkami jak tutaj: Spędzając parę godzin na tokarce/frezarce myślę, że dało by radę przerobić to w taki sposób, żeby ta prądnica dawała dużo więcej wat. Na razie z dwóch cewek uzyskuje cos koło 2,4A...
Autorze tematu jak regulator jest nie obciążony, to moc nie ma gdzie się odłożyć, więc nie odkłada się nigdzie. Jak prąd nie płynie, to jest stan pracy jałowy źródła. Dobrze by było jakbyś przez "odkładanie się" rozumiał napięcie i prąd na odbiorniku, to wtedy wydzielanie się mocy na nim nabiera właściwego znaczenia. Jeżeli chodzi tylko o światła, to...
Wcześniej dawało rade na samym regulatorze. Dodam że zasilacz sieciowy 2a tez dawał rade No to zrób tak jak radził kolega (at)jaszczur1111 : Ja zrobiłem do skutera mostek na diodach schotkiego (od zasilaczy komputerowych) i scalony stabilizator napięcia 12V podparty w 4- erma diodami i tranzystor mocy. Jaki stabilizator? Podejrzewam, że wystarczyłby...
W oryginale zmian dużych w świeceniu nie było. Pytani czy regulator poradzi sobie z dynamem? Magneto nie ma regulacji napięcia jak prądnica z uzwojeniem wzbudzenia. Najwyżej sie spali, nie bede płakał. Ale przynajmniej będę wiedzieć ze się do tego nie nadaje 😂
Zasilanie wraz z biało-niebieskim kablem który wychodzi z magneta to impulsator (na kostce ten po lewej). Te 3 kable zasilanie z cewki oraz z impulsatora idzie to modułu zapłonowego i w momencie jak jest impuls z biało-niebieskiego kabelka idzie napięcie na cewkę zapłonową gdzie różnie do kilku kV i trafia na świecę zapłonową. Tak, jest to mały cross...
Jest to bezszczotkowy alternator składający się z cewki i magneta od honda xl125 cross 90r. 2 uzwojenia są jedno do akumulatora ładowania i świateł a drugie do zapłonowej cewki.
Sprawdź zasilanie modułu z cewek statara (magneta). W wersji AC regulator nie ma wpływu na iskrę (tylko ładowanie i światła)
Witam. Od pewnego czasu nie mam świateł w motorowerze Kingway 50. Sprawdziłem wszystkie wtyczki, przeczyściłem je. I nadal nie ma, ale gdy nacisnę hamulec to wtedy zapala się światło STOP i nagle zaczynają świecić wszystkie światła. Tak samo z klaksonem gdy go nacisnę światła nagle ożywają. Jaka może być tego przyczyna? A i światła działają z magneta...
To znasz te od "magneta" czy jakoś tak. Do alternatora motocyklowego są inne 3F.
Co może być jeszcze zepsute? A choćby spalone cewki w magneto. Omomierz i sprawdzić.
ja bym podłączył ten regulator tak: 15/54 -> plus po stacyjce (na schemacie też plus po stacyjce masz tak opisany) M - magneto -> do prądnicy (jak na schemacie) R -> najprawdopodobniej do kontrolki ładowania (w liczniku) ale nie lepiej tam założyć alternator ze 105/120/Favoritki/Felicji ??? prądnica to straszne beznadziejstwo, to ledwo co ładuje,...
(at)zaz13 (at)bananvandyk Masy poprawiłem napięcie max 12.11V prąd max 1A ładowania na maksymalnych obrotach . Na światłach tak samo napięcie tylko 8V ~ na maksymalnych obrotach. Magneto i startor chyba odpada bo napięcie na wtyczce z startora są w porządku. Nie mam obrotomierza wiec ciężko stwierdzić 2 tys obrotów
Na początek weź multimetr i przedzwoń uzwojenia czy nie są przerwane lub przebite na masę. Z tego co wiem to w tych quadach jest tak, że światła mają wspólne uzwojenie z ładowaniem, ale świeca bezpośrednio z generatora bez prostownika i regulatora napięcia po drodze. Jeśli uzwojenia dobre i Magneto nigdzie nie ociera o stator to następnym elementem...
Jakie A sie starło??? Chodziło mi o ampery, rozruch. A układ to proszę: Jeżeli chodzi o wiedzę to szukam odpowiedzi w moim zakresie :) Człowiek się czegoś nauczy to później już wie i nie musi pytać :) A co może być przyczyną słabego ładowania tutaj? W samochodzie bym nawet nie pytał ;) Na internecie znalazłem, że może być magneto, słaba masa, regulator....
Dla ułatwienia podłączenia - znalazłem taki opis Oryginalny regulator do tego alternatora jest też osiągalny
Ok, z tego co znalazłem, są tam 3 schematy, Belgijski, Angielski i Holenderski, w sumie Belgijski i Angielski są takie same, a w Holenderskim nie ma klaksonu. Będę wzorował się na belgijskiej, i właśnie tłumaczę sobie symbole. Skoro znalazłeś schemat i potrzebujesz pomocy w jego rozszyfrowaniu, to chyba należałoby go tutaj zamieścić, nie sądzisz? Nie...
Regulator raczej dobry, Pewny jesteś ? Tam nic nie ma więcej niż ten nieszczęsny regulator, ,,magneto" i akumulator. Skoro na naładowanym ,,zewnętrznie" akumulatorze, wszystko OK, to raczej zwarcie w instalacji można wykluczyć, chociaż coś może zwierać od wstrząsów podczas jazdy. Regulator prawdopodobnie zwiera jedną diodę po nagrzaniu się.
A czy to problem dodać większy radiator? Pozatym jest to typowy regulator dla magneta trójfazowego. DObierać pod kątem mocy alternatora. Są zamienne.
Witam Kolege! Jak pisalem powyzej cyt: "ja tak zrobilem w swoim motocyklu"... tzw, cewki pradnicowe polaczone rownolegle - jak sama nazwa wskazuje - sluza wytozeniu napiecia zasilajacego - glownie oswietlenie pozycyjne tylne, swiatla mijania i swiatla drogowego. Zas akumulator byl ladowany za prostownikiem selenowym - mam nadzieje ze Kolega o tym nie...
A czy szukałeś sam w internecie? Czy może liczysz, że ktoś za ciebie to zrobi? Stop i migacze są zasilane z akumulatora, więc "są". Idź po kablach od przełącznika świateł do regulatora i tam sprawdzaj. Potem dalej do magneta. Może kabel się urwał lub masz spalony regulator.
Zapewne chodzi Ci o magnes. Po pierwsze odkręcasz nakrętkę. Potrzebny Ci będzie ściągacz, bo to trochę ciężko schodzi. Ściągacze są w sklepach z częściami do Simków. Tak swoją drogą to zastanów się czy ściąganie jest konieczne. Cewki możesz sprawdzić za pomocą kabli które wychodzą z magneta. Jeśli chodzi Ci tylko o ładowanie to na 99% jest to wina regulatora....
No tak, zakupiłem już komplet stator + magneto, pozostaje jeszcze kwestia regulatora. Oczywiście czytałem że inny regulator dla 6 cewek i inny dla 2. Chyba większość statorów montowanych w pięćdziesiątkach to 6 cewek, a na allegro 95% regulatorów to chyba do statorów umasowionych czyli 2 cewkowych, i taki właśnie mam. Jak to jest z tymi regulatorami...
Witam problem polega na zbyt niskim ładowaniu w skuterze 3,5 v na wolnych obrotach a max dochodzi do 9 v przy przegazowaniu . Regulator napięcia 4 pinowy. Światła przednie są zasilane prosto ze statora a cała reszta napięciem po regulatorze.Wydaje mi się ze zbyt małe napięcie dochodzi ze statora do regulatora. Napięcia wejściowe na regulatorze to 18...
Witaj posprawdzaj dokładnie połączenia uzwojenia magneta od zacisków prostownika (regulatora) jak i punkty lutownicze magneta.
Schematy super. Teraz można pracować.:D Miałem jednak nosa. Źle robiłeś pomiary napięć teraz jestem pewien (99%), choć nie byłeś łaskaw dokładnie ich opisać, a prosiłem! Najlepiej starym miernikiem wskazówkowym. Zakres 200 V AC (~) Zmierz napięcia między: 1. Wtykiem kabla czerwonego i białego na odpiętej wtyczce wiązki z magneta. Magneto musi się obracać!...
Jaką prądnicę zamontowałeś? Nie sądzę, aby była oryginalna. Czy podczas prób akumulator był podłączony? Dzisiejsze podróbki są aż za dobre. Chodzi o magneto a w zasadzie jego magnesy. Dają zbyt dużo mocy w stosunku do oryginału. Najlepiej zrobić tak jak proponuje Afcht. W oryginale układ ładowania nie miał żadnego regulatora napięcia. To był tylko ogranicznik...
Kosiarka odpaliła po poprawnym ustawieniu cewki względem magneta. Luz musi wynosić 0.3mm. Po odpaleniu zauważyłem że nie działa regulacja obrotów. Po odkręceniu regulatora obrotów od gaźnika nie były założone cięgna. Czy wiecie może jak to złożyć tak aby działało cięgno regulacji obrotów. Załączam zdjęcie gaźnika i regulatora obrotów
Z magneta wychodzi 5 przewodów: niebieski łączy się ze stykiem 3 modułu zapłonowego, czerwony ze stykiem 14 modułu; zacisk 31 modułu brązowym przewodem do masy skutera, styk 15 modułu ze stykiem 15 cewki zapłonowej, a drugi zacisk cewki do masy. Styk 2 modułu przewodem brązowo-białym do stacyjki. Masz już iskrę i gaszenie silnika. Teraz czerwono-biały...
A co to za szyfr? "f5" ??? Masa silnika często jest prowadzona jednym z kabli wychodzących z magneta. Musiałeś czegoś nie podłączyć. Pewnie dzięki temu spaliłeś regulator napięcia. Sprawdź napięcia na kablach z prądnicy. Czy światła działają? Skąd wiesz,że nie ma ładowania?
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
Schematu nie masz. Może ktoś ci go podeśle, choć nie liczył bym na to. Tyle tego "dobra" się pojawiło, że trudno się połapać. Ja zaczął bym od tworzenia tego schematu sam. Przynajmniej w części. Musi być bardzo prosty! Prawie jak motorynka! Przecież tam nic poza zapłonem nie ma! Trzeba znaleźć wiązkę kabli idącą od magneta. Powinno być 4-5 kabli. 2-3...
Witam, od kilku dni mam problem ze skuterem moto - magnus carave 2009r. 4T 80ccm poj. silnik się dusi, przerywa u tzw ."fachowca" stwierdzono, że problemem jest cewka wyzwalająca (ta z fajką) wymienił ją i było dobrze, pojechałem do domu, jednak wieczorna przejażdżka zakończyła się niemiłą niespodzianką tzn. po przejechaniu 14 km silnik w pewnym momencie...
Witam wszystkich na forum. Mam problem odnośnie silnika rometa 023 (motorynka pony 301) z zapłonem CDI. Aktualnie kończę mój następny projekt w warsztacie i napotkałem problem który związany jest z pracą silnika. Wymieniłem w silniku łożyska, uszczelniacze, wszystkie uszczelki, założyłem zapłon CDI (jeszcze nie zamontowałem regulatora napięcia lecz...
Na to wpadli nawet tutejsze Czarne chłopaki, zasilając w Yamaha Mate 20 kompletny zestaw z lampą HID. Ale tu mowa o traktorku typu dzik, gdzie jest tylko jedna cewka w magnecie na ewentualne potrzeby opcjonalnego oświetlenia. Ledwo 17W. Gdzie choćby dla porównania np. taki Simson miał przód 25W, tył 5W i STOP 21W i wszystko to świeciło z magneta. Żadnym...
Dlaczego w tym skuterze prądnica nie może całego prądu dawać przez prostownik na akumulator, Może i tak się robi stosując odpowiedni regulator. Na światła mijania/drogowe idzie prąd zmienny, czy stały? W Twoim przypadku przemienny z cewek ,,oświetleniowych" magneta. W którym miejscu powinna być zainstalowana? Taki prostownik + regulator to zwykła rzecz....
Witam, zakupiłem quada w częściach od osoby która miała go naprawić ale brakło czasu i ew. funduszy. Quad Kingway minitraper z silnikiem 110 cm3 (oznaczenie 152 FMH), przy silniku brakowało gaźnika i magneta reszta ok. Wykonałem prace pomocnicze jak czyszczenie, malowanie ramy itd. Przyszedł czas żeby złożyć quada, a ponieważ brakowało całkowicie instalacji...
Trudno. Rozumiem braki czasu i chęć jeżdżenia a nie naprawiania. Z tymi trzema cewkami i DC to sobie tak nabroiłeś, że prostego regulatora od skutera nie zamontujesz. Nie tędy droga. Masz dwie drogi rozwiązania problemu: 1. Wracasz do starego (ori) układu cewek i instalacji z jakimś reg. od skuterka do ładowania i stopu. Drugi reg. do świateł. A co...
No zepsuło się... Schemat na stół, miernik w rękę i szukaj usterek, bo jest ich kilka. Światła główne, to jeden obwód, pozycyjne zasilane najprawdopodobniej z tego samego źródła, co główne (różnie tu bywa), ale osobny obwód. Więc albo nie ma zasilania już z magneta, albo gdzieś dalej na przewodach i przełącznikach. Klakson i stop, to już prąd stały...
Nie sądzę aby były! Sprawdź połączenia! Może jakaś kostka się wysunęła? Jeżeli nie, to padł Ci regulator napięcia i/lub cewki w magnecie odpowiadające za zasilanie świateł. Pewnie nie ma też ładowania akumulatora, choć to zależy od konstrukcji instalacji. Trzeba znaleźć regulator. Odpiąć kable idące do niego z magneta i zmierzyć ich rezystancję względem...
Gratuluję zabawy. I winszuję wymianę regulatora napięcia. Raczej nie powinno tak być. Raczej, bo nie znam schematu tego pojazdu, ani nie widzę instalacji. Światła z reguły są zasilane z magneta prądem przemiennym ograniczonym przez regulator. Choć może się zdarzyć, że będą zasilane stałym po pełnym prostowaniu i regulacji. Trzeba zmierzyć napięcie w...