B- to masa 54 to zasilanie po stacyjce D+ wyjście na przekaźnik do kontrolki WZB DF to wzbudzenie na wirnik
Z takim objawem spotkałem się wiele razy. Powodem oczywiście marnej jakości regulator napięcia.
Nie zapomnij o prawidłowej polaryzacji napięcia w C 330.
W ciągnikach C-330.P
Jaki to typ alternatora? Może brakuje regulatora napięcia.
Posiadam taki regulator napięcia prądnicy prawdopodobnie do Ursusa C-360 lub C-330. Może ktoś określić typ tego regulatora. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ma być zainstalowany ten alternator w Ursusie C 330 ?
Ależ lenistwo :cry: . Proszę, dziesiątki tego wszędzie https://obrazki.elektroda.pl/3789264200_... Kontrolka ładowania włączona pomiedzy zacisk 16 i (-) po zapłonie, bo o ile pamiętam, ten traktor ma + na masie.
Ten gruby czerwony przewód pod + 12V pod śrubę rozrusznika gdzie jest przykręcany gruby przewód od akumukatora .Ten czarny przewód to zasilanie regulatora napięcia a poprzez regulator zasilanie wirnika alternatora i powinien być podłączony pod stacyjkę pod numer zacisku 15 lub 54.
Jak podłączyć alternator KPL 50457990 z regulatorem napięcia do C-330 są dwa wyjścia , bardzo proszę o pomoc.
Jeśli wentylator nie ma układów elektronicznych do regulacji mocy a po prostu przełącza uzwojenia to włączamy go na pełną moc a regulatorem napięcia regulować obroty. Wtedy nikt nie ucierpi :D .
Albo za duże obroty alternatora ale to jest mało prawdopodobne albo regulator napięcia do ustawienia/wymiany.
Witam, proponuję wygoglować sobie układ ładowania sześcio diodowy bo taki jest u ciebie najprawdopodobniej zamontowany. Prześledź schemat a dasz radę, ale przed dalszymi pomiarami wymień regulator napięcia szkoda jak piszesz akumulatorów. W sklepie powiedzą ci jaki masz układ zamontowany, sześcio czy dziewięcio diodowy, jak pokarzesz stary regulator.
Musiałbyś wykorzystać trzy przewody wchodzące w skład standardowej instalacji pod prądnicę, tj. czarny, niebieski i zielony, do połączenia alternatora z regulatorem napięcia (zamontowanym pod deską rozdzielczą w miejscu oryginalnego regulatora prądnicy). To są połączenia: D+ (zielony, tak jak do kontrolki), DF i masa. Masa pomiędzy alternatorem a deską...
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
A wirnik który założyłeś jest ok? Sprawdził bym uzwojenie wzbudzenia (szczególnie przewdy które wewnątrz są przylutowane do zacisków 18 i masy) lub podłączenie.Daj na moment na zacisk wzbudzenia 18 mase z akumulatora i zobacz czy napięcie wzrośnie jeżeli tak to wymień regulator.
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
Zadaniem samoczynnego wyłącznika prądu zwrotnego jest odłączenie prądnicy od akumulatora w sytuacji, gdy prądnica jest nieczynna (silnik wyłączony) lub napięcie na prądnicy jest niewystarczające do ładowania akumulatora. W obu tych sytuacjach akumulator zasilałby prądnicę, co kończy się jej spaleniem. Wyłącznik samoczynny znajduje się w regulatorze...
Kolega w pierwszym poście napisał że jest to prawdopodobnie prądnica od 30. Teraz kiedy ma już symbole mógłby sprawdzić czy na pewno tak jest. Przekonaj swojego znajomego do założenia alternatora. Kupując nowy regulator napięcia do prądnicy miałby już połowę na alternator, a co za tym idzie bezproblemowe ładowanie.
Czy tą drugą prądnicę tez podłączyłeś pod regulator?.Gdzie robiłeś pomiar napięcia.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
Zapewne masz jeszcze oryginalny rozrusznik one są bardzo prądożerne wpisz w google rozrusznik c-330 z reduktorem. Taki rozrusznik da radę nawet na 1 dobrym akumulatorze 12v po prostu mniej prądu potrzebuje i przede wszystkim wymień regulator napięcia 17v jest niedopuszczalne.
Pytanie z czego mogę dopasować regulator? https://sklep.mizar.com.pl/regulator-nap...
Jeżeli oporniki są czyste to regulator nie ma prawa dymić przypuszczam że macie regulator do C-330 a prądnica jest do C-360.P
Ze wszystkich uczonych dyskutantów tylko niutat ma rację. Prądnicę żeby przemagnesować trzeba zewrzeć zacisk od wzbudzenia i zacisk główny prądnicy (do chwili obecnej "-") i na chwilę podłączyć do niego "+" akumulatora, a "-" do masy prądnicy i po zawodach, prądnica przemagnesowana. Operacje trzeba przeprowadzić przy prądnicy i akumulatorze odłączonych...
Jak go podpoiłeś, że uzyskałeś te 16V. Był podpięty do akumulatora? Jak sprawdzał go fachowiec? Ten tekst z tą większą mocą to tego gościa czy ty go tak zrozumiałeś? Ten alternator ma wbudowany regulator napięcia który jest prawdopodobnie uszkodzony. Zrób zdjęcie alternatora ze zdjętą tylną osłoną.
Czy dużo jest kombinacji przy zamianie prądnicy na standardowy, samochodowy alternator BOSCH-a z wbudowanym regulatorem napięcia w ciągniku rolniczym Ursus C-330? Które przewody z prądnicy i gdzie należy podłączyć do altermatora? Wiem tylko, że B+ alternatora to 12V (od akumulatora), a obudowa to (-) "masa". Gdzie należy podłączyć przewód od kontrolki...
Szukam informacji na temat jak połączyć alternator od dniepra z elektronicznym regulatorem od Fiata 126p Jezpol RNc - 12 14,4 V (bez żadnych przeróbek). W moim dnieprze posiadam mechaniczny regulator napięcia RR-330, który podobno warto wymienić na wyżej wymieniony. Mój chyba padł Z góry dziękuję bardzo proszę o szybkie info
Mam alternator od poloneza i chcę go założyć do C-330, ale nie wiem jaki zacisk przy alternatorze do czego w instalacji podłączyć, co do stacyjki a co do kontrolki ładowania. Oznaczenia zacisków to: 30- przypuszczam że to ładowanie na +, 67, i jeszcze jakiś, który nie ma oznaczenia. http://niegowa.prv.pl/allegro/foto4d.jpg -tutaj jest fotka takiego...
Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym roku osobiście przerabiałem na alternator z ostatniego roku produkcji c330M i musiałem zmienić biegunowość niestety, tak że niemów mi tego co nie wiesz Fabrycznie nigdy nie miały w Polsce, poza granicami Polski mnie nie interesuje co tam kto montował Od 1987 roku...
Witam. Tak więc niedawno w moim Ursusie c 330 uległ uszkodzeniu regulator napięcia (ładowanie mam tylko na ok.1200 obrotów silnika) kupiłem dzisiaj nowy i na dołączonym do niego schemacie + na akumulatorze jest na masie(schemat na zdjęciu). U mnie na masie jest - więc mam przestawić to czy może być tak jak jest. Dodam że wcześniejszy regulator miałem...
alternator ten jest od samochodu produkcji CCCP(wołga).zamontowanie i podłączenie go do ursusa c-330 jest banalne!!! ale potrzebny jest też jego orginalny regulator napięcia!!! więcej info dla ciekwskich pod nr gg 4267366 :)
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Witam. Po wymianie regulatora napięcia w motocyklu Dniepr MT 16 z regulatora mechanicznego PP 330 na elektroniczny ruski nie mogę przywrócić działania kontrolki ładowania. Według shematu zacisk z symbolem NK powinien być do kontrolki. Po rozebraniu obudowy regulatora okazało się ze zacisk nk nie jest do niczego podłączony w regulatorze tylko to po prostu...
Alternator samochodowy ma wbudowany prostownik a nowsze mają też regulator, jeśli chodzi o wydajność prądową to to masz szeroką skalę do wyboru, zastanawia mnie tylko ile mocy jest w stanie wytworzyć taka turbina... Ten który jest podanym linku posiada regulator napięcia.
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
Prądnica daje radę jeśli jest sprawna i jeśli sprawny jest regulator. Prądnica ładuje do napięcia 15V-16V, więc akumulatory mogą być w pełni naładowane.
Wymien regulator max. 14,4 U ład.
Nie pamiętam już jak wyglądała prądnica w maluchu, musiałem popatrzeć na zdjęcia. Wygląda na to, że posiada tylko dwa zaciski, natomiast masę łapie poprzez obudowę, wspornik do bloku silnika, montowana opaską. Jeśli silnik malowałeś porządnie np. lakierem proszkowym, to bardzo możliwe że nie masz połączenia z masą. Prądnica C-330 miała zacisk masowy...
Alternator 9-diodowy samowzbudzający . Regulator napięcia elektroniczny na obudowie alternatora .
Ciężko ci chłopie bedzie coś znaleźć. Jest duży problem ze scnematami do elektroniki do japończyków. Ja sam szukam schematów do regulatorów napięcia. I byłbym wdizęczny za jakieś. Z tego co wiem, to w nowych moto jest pełny komputer, mapy zapłonu dobierane indywidualnie dla każdego cylindra. Ogółem straszny kosmos. W starszych jest trochę prościej....
Niepełne wysterowanie tranzystora szeregowego. Spadek napięcia na rezystorze szeregowym /zabezpieczającym i separującym bazę oraz wyjście układu scalonego/ 330 ohm. Można spróbować dać 100 ohm. Napięcie wyjściowe powinno się zwiększyć.
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
Ja też mam w ciapku alternator od poloneza i laduje od samego początku czyli od 400 i jest dobrze. Może wymień ten regulator napięcia który znajduje się przy alternatorze taka mała kostka ja od malucha mam takich ze trzy i pasują ;-)
Powinieneś przeczytać Honda Common Service Manual, dział dotyczący ładowania skoro - jak to napisałeś w e-mailu - jesteś zadowolony z tego archaicznego regulatora. Strona 330: http://www.vf750fd.com/vf750f/Honda_Comm... Regulator "troszczy się" jedynie o napięcie ładowania akumulatora (DC), a pośrednio wpływa na napięcie oświetlenia...
. Tak 12V na pracującym silniku na pewno nie było więcej niż 13 V. Czyli musisz sprawdzić układ ładowania. Prawdopodobnie winny jest regulator ładowania.
Regulator napięcia lub uzwojenie wzbudzenia. Najczęściej problemem są zużyte szczotki. Podłącz przewód od kontrolki pod zacisk szczotki (wyjście regulatora). Jeżeli kontrolka będzie świecić, to wzbudzenie ok, a regulator uszkodzony. Jeśli nie będzie świecić, to sprawdź szczotki i wirnik.
Kable sprawdzałem i teoretycznie są dobre, nie sa nigdzie przetarte, czy zniszczone. A czy prądnica może mieć przy wolnych obrotach 6-8 V , bo w/g mnie to trochę mało. Czy regulator może nie podawać napięcia dalej gdy jest uszkodzony ? Na forum znalazłem wiele rozwiązań dla C 330, czy C360, tylko, że zetorek się troszkę różni.
(at)eurotips Mógłbyś przytoczyć zapis prawny nakazujący wyłączenia świateł mijania/drogowych przy włączonych roboczych? Z tego co pamiętam, jest zapis że światła robocze mają być włączane niezależnie lub nie włączane razem ze światłami drogowymi. Problem w tym, że Ursusy i Zetory miały reflektor roboczy włączany przez światła pozycyjne. Natomiast np....
Dziś trochę popracowałem nad moim projektem, zmniejszyłem wzmocnienie i wyłączyłem wzmacniacz błędu od temperatury. To nie przyniosło większych zmian, dopiero kondensator 100uF na nóżce 15 ustabilizował układ oraz zamontowanie większej ilości kondensatorów filtrujących. Przebieg na drenach tranzystorów wygląda bardzo ładnie, tranzystory chłodne. wrzucę...
Witam Jaki masz regulator napięcia mechaniczny ,czy elektryczny.Mogą się kończyć szczotki lub pierścienie ślizgowe,jak również może zawieszać się szczotka.
Panel ma 330. Czego ma 330 ? Podaj parametry tego panelu: moc+napięcie max+prad max.
Mam Ursusa c330/328. W nim regulator prądnicy + regulator napięcia. Podpinałem dziś obwód świec żarowych, załączyłem go i nie działa mi kompletnie wejście numer 54 w stacyjce. Nie mam na nim napięcia. Na pozostałych również średnio. Nie mam sygnału (trąbki) oraz kierunkowskazów oraz STOPu. Wcześniej wszystko było. Wymontowałem więc obwód świec żarowych,...
Nie wolno zrobić zwarcia D+ z B+ bo padną diody wzbudzenia - akurat tu cały mostek prostowniczy do wymiany będzie. Czemu miały by padnąć? Zacisk D+ to odseparowany "B+" - żeby lampka cały czas się nie świeciła i razem z regulatorem napięcia nie zużywały akumulatora na postoju.
Gotowej instalacji do C-325 pewno nie kupisz. Prawie identyczna jest do C-330 i taką sobie kup. Dodajesz tylko wiązkę od prądnicy do regulatora napięcia (chyba że są jeszcze w sprzedaży wersje pod prądnice - ale wątpię), lub od razu wymiana prądnicy na alternator tak jak wspomniał kol. Błażej.
Kolego janekwzk chyba nie do końca się mogę z tobą zgodzić że nie ma znaczenia w prądnicy czy jest plus na obudowe czy minus ponieważ posiadam kombajn z plusem na obudowę poprzednik przełożył biegunowość czyli minus na obudowę ale nie było ładowania po dwudniowych kombinacjach przełożyłem plus na obudowę założyłem regulator od c-330( stary typ z plusem...
Jeżeli przewodem ładowania nazywasz przewód podający prąd wzbudzenia z regulatora napięcia to ma prawo zaiskrzyć, jeżeli natomiast jest to przewód od kontrolki ładowania to nie powinno iskrzyć.
Ja w swoim motocyklu wymieniałem żarówkę z tyłu codziennie... Ja przy swoim kiedyś wymieniałem co około 2 tygodnie, dwuwłóknowe żarówki i zawsze spalone światło pozycyjne, rzadko światło stopu. Do czasu kiedy przerobiłem mocowanie i zamontowałem lampę poprzez przepusty gumowe do wiązek przewodów, podobnie jak to było robione w motocyklach Hondy. Od...
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
Mam zamiar zmienić prądnice na alternator od poloneza ale dowiedziałem się że na alternatorze na obudowie jest (-) a ja na obudowie w ciągniku mam (+) < tak że minus idzie na rozrusznik . Wiem że obojętne jest czy będzie - czy + na rozruszniku bo on i tak będzie dobrze kręcił . Nie wiem czy wystarczy odwrócenie akumulatorów i będzie dobrze czy będzie...
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Tak jak pisałem w pierwszym poście podczas jazdy słychać było działający rozrusznik tylko przy wysokich obrotach po zejściu z obrotów wyłączał się. Przed chwilą obejrzałem dokładnie instalacje: regulator napięcia jest spalony, najbardziej stopiona izolacja jest na kablu od stacyjki (zacisk 30) do regulatora zacisk 19 i kabel od włącznika rozrusznika...
Pomiaru dokonywałem przy włączonych światłach. Dodam również że w obwodzie jest żarówka podłączona pomiędzy szczotkami a + akumulatora która ma wskazywać czy baterie są ładowane. Została ona spalona dodatkowo miałem podłączony miernik temperatury z tolerancja od 4 do 28 V i też uległ uszkodzeniu. Moją teoria jest że C-330 ładuje nawet na wolnych obrotach...
pisze z tematu poprzedniego o schemacie alternatora obecnie ma zamontowaną pądnicę. Musze kupić sobie nowy regulator obrotów do alternatora.??? kolega mi mówił że jak prąd z alternatora przebiega da przez stacyjke to stacyjka sie grzeje. morze mi ktoś powiedzieć czy to jest prawda. Wszystko to jest przeprowadzane w ursus c 330:D
Trzeba zasilić 18V wtedy można pomówić o znamionowej pracy silnikowej. Sąsiad ma kosiarkę z silnikiem 126p, dwie prądnice od c-330 napędzają noże z przodu i mają przyspawane płaskowniki dla lepszego odprowadzenia ciepła i wymienione wentylatory, na te od prądnic od poloneza. Zasilaa do prądnica od Kraza napędzana z silnika. Coś przebąkiwał o przeróbce...
Najprościej, bierzesz miernik, ustawiasz jak do sprawdzania diody i mierzysz pomiędzy D+ i B+ alternatora, jak w jedną stronę pokazuje przejście, to alternator 6diodowy, 9 diodowy pokaże w obie strony przerwę Do 6 diodowego można podłączyć kontrolkę ładowania, tyle, że przez przekaźnik. Pamiętaj, ze regulatory napięcia są inne, w zależności od budowy...
Witam mam prośbę. czy może ktoś dokładnie opisać i najlepiej przedstawic schemat które kabelki do czego mam podłączyć przy zmianie prądnicy na alternator ( mam alternator od poloneza)przy ursucie c-330?? Bo nie wiem jak podlączyć kable przy alternatorze, resztę rozumiem. bedę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam
Jak w temacie czy Alternator AUDI 14V 65A w C 330 nie spowoduje eksplozji O ile go nie wystrzelisz z armaty w ten akumulator to nie. PS. Regulator napięcia sprawny? Sprawdź też czy minus na masie. PS2. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... to to co jest?
Dzień dobry, Do C-330 założyłem alternator do Golfa III (wcześniej miałem od poloneza). Podłączyłem gruby kabel do styku przy rozruszniku a drugi cienki kabel do kontrolki. Po odpaleniu świeci się kontrolka i ładuje prądem od 12 do 13 V. Dopiero po zwiększeniu obrotów (przegazowaniu) gaśnie kontrolka i ładuje prądem nieco powyżej 14 V (czyli tyle ile...
Koledzy potrzebuję waszej pomocy , otóż nabyłem dzisiaj na złomie alternator ELMOT od poloneza i chciałem go zamontować do ursusa c 330 , alternator podobno ma mieć w sobie regulator napięcia ,ale czy tak jest napewno?, proszę doradzcie mi jak go podłączyć i powiedzcie mi jaki to dokładnie model . Dodaje zdjęcie http://obrazki.elektroda.pl/5355754100_1...
Rozpocząłem rozbieranie alternatora ale nie wiem czy jest sens dalej go rozkręcać. Patrząc na jego stan to raczej należało by go rozebrać i chociaż wyczyścić. Regulator masz już założony "polski" z oby dwoma szczotkami izolowanymi. Możesz go sprawdzić zasilaczem regulowanym. Pomiędzy masę (obudowę) a przewód zielony wpinasz żarówkę małej mocy a pomiędzy...
Przekaźnik ma histerezę, która się przydaje w takim zastosowaniu. Wartości elementów zależą od użytego przekaźnika, jak moduł nie potrzebuje dużego prądu wystarczy mały przekaźnik 1 A, np G6K Omrona pobierającego 100 mW mocy. 1,5 W mocy z wyjścia 24 V daje prąd max 62,5 mA. Przekaźnik pobiera prąd około 4,1 mA. Rezystor kondensatora więc może mieć wartość...
Witam ponownie. Przy takim napięciu wzbudzenia te 330 V jest poprawne . Ocierający wirnik może mieć wpływ tylko na częstotliwość pulsowania napięcia roboczego. Napięcie zasilania regulatora powinno być ok 90 ACV. Przecież regulator zasilany jest z uzwojenia , w którym jest do 100 zw. cienkim drutem. Jeżeli chodzi o odczep pomiarowy to zmierz jaką masz...
Zamontowałem do C-330 alternator z Allegro kosztował mnie nie całe 200 zł podobno jest on właśnie przeznaczony do przerobienia c-330 na Altek. Został założony zgodnie ze schematami jakie często i gęsto można znaleźć w necie czyli ltek jest już z regulatorem napięcia zacisk plusowy Altka bezpośrednio do klemy plusowej a kolejny jako wzbudzenie przez...
Mam pewien problem, a mianowicie zrobiłem PCB pod zasilacz na LM317, jednak zastosowałem inne elementy niż w nocie aplikacyjnej, problem tkwi w tym, że stabilizator bardzo się grzeje, jest jakiś problem z tranzystorami (i opornik 33Ohm się pali), ponieważ zastosowałem inne niż w nocie, jest jakaś możliwość dopasowania elementów, tak aby to współgrało?...
Witam potrzebuję kupić/wykonać regulator obrotów na potencjometrze do wentylatora w podstawce pod laptopa zalanego z usb czyli 5V. czy jeśli w [url=https://serwis.avt.pl/manuals/AVT15... zestawie zamiast termistora wstawię potencjometr układ będzie działał. w starszym zamkniętym temacie znalazłem info żeby działało na 5V należy wymienić R2 z...
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Warto było by sprawdzić oznaczenie tej prądnicy, i zwrócić uwagę na jedną rzecz. W ciagnikach C-330 najbardziej popularną prądnicą była taka o oznaczeniu P20K i regulator do niej P15K. Jeśłi masz taką to trzeba pamiętać że to taka która ma plus na obudowe. Piszę o tym bo gdybyś miał ochotę przejść na alternator to trzeba by było sprawdzić który odczep...
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
zdobądź alternator od poloneza 9 diodowy z regulatorem i to jest optymalne rozwiązanie cenowe, gabarytowe i prądowe do polskiej trzydziestki jak na mój gust to wystarczający alternator. Teraz tylko mała przeróbka w instalacji jak była prądnica, mała przepinka akumulatorów i fura gada Popieram kolegę. Na co alternator 150A w C-330:) Na szrocie za grosze...
Witam serdecznie. Planuję kupić regulator plus panele takie jak podałem niżej. Problem w tym, że nie bardzo znam się na tym i mam problem z napięciem obwodu otwartego który w panelach wynosi 40V razy 6 paneli co daje 260V a regulator obsługuje tylko 100V. Można to jakoś obejść? Bo za kwotę 700zł (pomijam chiński bazar) spodziewałem się więcej. Dodam,...
Witam mam pytanie od jakiego sprzętu jest ten alternator i jak go podłączyc czy potrzebny jest do niego regulator napięcia(6 czy 9 diod) lub jakis kondensator dodam ze chcę go zamontować w ursusie C 330 zamiast prądnicy? http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Dodano po 2 fotka alternatora w linku.
(...) (to chyba mosfet typu n)) moze byc mosfet typu p mi tam obojetnie jaki mosfet bedzie Licze na szybka pomoc (at)ElektrodaBot AI: Jaki jest dokładny model lub typ regulatora prędkości PWM, którego używasz? Podalem link w opisie AI: Jaki typ silnika używasz (np. szczotkowy, bezszczotkowy)? Szczotkowy Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam. Ja celowałbym głównie w akumulator, gdyż ten co masz to ma zapewnę około 540A prądu rozruchowego a do c330 zalecane jest minimum 600A gdzie przy uwzględnieniu sprawności bo zapewne nowy nie jest oraz ewentualnych spadkach na przewodach zostaje ci w granicach 400A prądu a to za mało. Kolejna kwestia to ładowanie, piszesz, że jest 14V, czy prawidłowe?...
Czyściłem, odginałem, doginałem, ale są wyrobione plastiki i coś się zacina i jak wyciągnę kluczyk dalej świeci kontrolka. Nie zawsze, ale dopiero jak postukam to gaśnie. Dodano po 3 Może jeszcze spróbuje. Ale chyba od C 330 nie będzie robić różnicy. Mam gdzieś taką nową? Tylko nie wiem czy dam radę dobrze podłączyć.
Podejrzewałem że będzie to dość skomplikowane zadanie. Spróbuję rozwiązać temat inaczej. Mianowicie zasilając falownik hybrydowy solarny Anej 6,2 czy Anej 11 z napięcia 54 - do 58 V uzyskuję w obwodzie przetwornicy napięcie stałe 370 - do 405 przy obciążeniu około 5,5 kW. Przeprowadziłem testy z Anej 6,2 kW. To napięcie pobierane z szyny dc falownika...
Mam problem z ładowaniem(instalacja 12v)a mianowicie daje mi za duże napięcie 18V,przy bardzo wysokich obrotach nawet 20V.Regulator PP-330 wywaliłem wstawiłem nowy elektroniczny z allegro produkcji CCCP i jest bez zmian nadal takie wysokie.Co może być nie tak ??
Przecież to jest 0.33 kΩ, a więc 330 omów, czyli w porządku. Czemu tylko przewody obcięte? Przewody cewki zasilającej są wyprowadzone ze statora i zakończone dwupinową wtyczką. Kolory czarno-czerwony oraz zielono-biały. Na drugim zdjęciu widnieje regulator napięcia.
Kol. ze zdjęcia nie widać co to za typ altka . Wszystkie alternatory z jakimi się spotkałem [ bo chyba innych nie ma ] mają zawsze na masę MINUS [ prądnica w C- 330 miała + na masę ] Jeżeli ten alternator który posiadasz ma w sobie regulator nap. podłącz do najgrubszego zacisku + ze stałym napięciem , do cieńszego [ jeżeli ma w sobie regulator napięcia]...
W AF-3018 R155=240 ohm (241), AF-2018 R109=330 ohm (331), AF-1018 R41 =240 ohm (241) czyli wartość rezystancji między ADJ a OUT regulatora napięcia 317 w ferdkach ok. 300 ohm. Pozdrawiam
Zależy który rocznik, bo schematy instalacji i kolory niektórych przewodów różniły się w zależności od rocznika. Schematy wersji z alternatorem dotyczą nowych instalacji elektrycznych produkowanych przez LSN lub „oryginał Ursus”. Poza tym co to za kłopot podłączyć alternator? Kwestia dwóch przewodów. Czerwony 4 mm² (prądowy) z alternatora łączysz do...
Cieszę się, ze pomogłem Wodniakowi, może to Kolega rozpropagować. Z łódkę i akumulatorem na niej, jest jeszcze jeden problem. Małe obciążenie instalacji. Jakie Kolega posiada na swej łódce odbiorniki energii elektrycznej obciążające alternator silnika podczas pracy ? Mam Suzuki 120hp, akumulator 45Ah i pracuje zawsze GPS, echosonda, kilka światel, prawie...
A więc jest tak. Rozrusznik obraca w lewo i prawo ,szczotki są do dorobienia bo wydaje mi się że już są za krótkie i za lekko dociskają je sprężynki czasem nawet dymek z nich poleci. Silnik jak dziewica nic nie dłubane ,lekko uszkodzona skrzynia biegów ale nie będzie problemów z naprawą , wał na łożyskach N305 ale niestety do regeneracji , cylindry...
Witam, jestem w trakcie budowania małego offgirda, który będzie zabezpieczał sterownik z pieca CO i dwie pompki obiegowe Wyjaśnij co masz na myśli zabezpieczał. Jeśli chodzi o ciągłe utrzymywanie akumulatorów w stanie naładowania po to by pracowały przy zaniku napięcia z sieci to wiedz, ze muszą one być ładowane w trybie buforowym (max napięcie naładowania...
Witam Zakupiłem dwa dni temu alternator Typ :Alternator do Ursus C-330 50183000 Prąd ładowania: 14V/44A Regulator: JEST Napięcie znamionowe: 14 V Moc nominalna: 700 W Po założeniu odpaliłem go za pomocą liny i drugiego traktora traktor był w ciągłych obrotach przez dość chwilę wstawiłem go do garażu na drugi dzień ponownie odpaliłem go i pozniej zgasiłem...
Prawdę mówiąc, jestem mocno przekonany, że w tym wypadku "inwerter BLDC" to zwykły prostownik i klucz na IGBT-ach czy innych tranzystorach. Jeżeli się mylę, to oczywiście proszę o skorygowanie. Z tego domniemywałbym, że zakres napięć wejściowych jest gdzieś w okolicy 230–330 V. Wychodzi na to, że będę musiał sprawdzić to sam. Można oczywiście polegać...
Faktycznie nie zauważyłem, podobne posty. Zajrzałem w między czasie do kilku ferdków w AF-3018 jest R155=240 ohm (241), w AF-2018 R109=330 ohm (331), w AF-1018 R41 =240 ohm (241), czyli wartość rezystancji między ADJ a OUT regulatora napięcia 317 w ferdkach wynosi ok. 300 ohm. Pozdrawiam i zamykam temat
Mam kocioł gazowy dwufunkcyjny Vaillant turboTec plus VUW 202/2-5 . Zatem ten model nie posiada złącza magistrali eBus. Do tego dokupiłem regulator Vaillant Calormatic VRT 330 . Podłączony on jest na zaciskach 7-8-9 (nie jest to eBus). Powiedzmy, że wyliczone zapotrzebowanie na moc w moim mieszkaniu wynosi ok 4-5 kW (65 m kwadratowych w bloku). Kocioł...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
regulator napięcia skuterze regulator napięcia mosfet regulator napięcia piaggio
miksowanie ścieżek satel połączenia rolka szerokość
Parowanie pod maską samochodu - przyczyny i diagnostyka Zamarzanie produktów w szufladach lodówki - przyczyny i rozwiązania