Niekoniecznie tam jest rezystor. Moze byc klima i wtedy jest elektroniczny regulator - ale tez nie w kazdej klimie. Ale oczywiscie tej informacji nie ma. Bo po co. Niech się pomęczą. Jak jest pionowe kółko z liczbami to jest rezystor z bezpiecznikiem. Jak są klawisze i czerwone lampki to jest regulator elektroniczny.
Witam Mam problem z ustaleniem awarii w mercedesie CE200 z 1994 z automatyczna klimatyzacją. Objawy wskazują na uszkodzony regulator obrotów wentylatora nawiewu na zdjęciu poniżej. Jego oznaczenie to: wg MB 124 821 21 51 Bosch 9 140 010 246 (944) BEHR 90.943.02.312. Wykluczyłem awarię silnika wentylatora - na innym jest tak samo. Dodam że coś mi nie...
immo fabryczny ,, dioda miga między przełącznikami nad regulatorami nawiewu. klient mówił że nie kręcił coraz częściej aż dzisiaj padł całkiem. czy w kluczu jest transponder? klucz z małą pękatą obudową. jak i co zmostkować? napięcie na vrozrusznik ze stacyjki wychodzi.
witam , jak zrobić najprościej dwustopniowy regulator prędkości wentylatora nawiewu do kabiny : sterowanie z przełącznika - na wejściu : wolne obroty 1,5v , szybkie obroty 7v wyjście 12v na silnik wentylatora . w orginale jest dwustopniowy regulator - taka kostka na radiatorze z 4 konektorami - pilna sprawa - nie bardzo wiem gdzie szukać orginału a...
Witam wszystkich Forumowiczów, mam pewien problem z Mercedesem W210 3.0d z 1997r. Padł jak w temacie regulator nawiewu (nawiew sterowany przez klimatronik). Na allegro koszt to ok.800zł. i postanowiłem poszukać w necie schematu tego regulatora lub innego układu który mógł by go zastąpić i zbudować samemu. Niestety nie znalazłem nic co mogło by pomóc...
Witam wszystkich. Mam problem z regulatorem obrotów silnika dmuchawy, uległ uszkodzeniu. Samochód tak jak w temacie Mercedes W210 95r. 3.0D climatronic. Cena nowego lub nawet używanego jest wysoka i w związku z tym mam pytanie, czy można zastąpić to jakimś układem elektronicznym, który będzie sterowany napięciowo (napięcie regulacyjne z climatronicu...
Witam wszystkich Forumowiczów, mam pewien problem z merckiem W210 3.0d z 1997r. Padł jak w temacie regulator nawiewu. Na allegro koszt to ok. 350-800zł. i postanowiłem poszukać w necie schematu tego regulatora lub innego układu który mógł by go zastąpić i zbudować samemu. niestety nie znalazłem nic co mogło by pomóc w budowie. Związku z tym zwracam...
Witam. Mam zaprojektować regulator do wentylatora nawiewu kabiny, do mercedesa Atego. Ma on zastępować szeregowy opornik, zmniejszający obroty, na biegach 1,2 i 3. Mam tylko pytanie jakiej mocy orientacyjnie jest ten wentylator ? Chodzi mi o naprawde orientacyjną wartość, jaka może występować w tego typu samochodzie. Będe wdzięczny za pomoc.
Jak mogę sprawdzić czy to wentylator (silniczek) jest uszkodzony? Zdemontować - oględziny wymagane. Czy podpięcie do kompa coś pokaże, czy muszę go wykręcić? Możliwe (nie wiem na 100%), jednak to nie koniec elementów do sprawdzenia, bo "po drodze" jest jeszcze regulator wentylatora nr. fabryczny A2128702110.
Hi, Jestem po lektutrze, po sprawdzeniu i wniosku nastepujace: - impulsu z czujnika prędkości (pin 2 opisany jako TD) przychodzą do sterownika kompresora - impusly z czujnika obrotow od kompresora pojawiaja sie (tylko wtedy gdy recznie wysteruje przekaznik) klima sama z siebie nie startuje A kompresor nie startuje, bo na pin 10 steronika kompresora...
Primo, to nie jest rezystor, secundo sprawdź, czy przychodzi na niego sterowanie z panelu nawiewu, jeśli tak jest na 100% do wymiany. Możesz też na wypiętym regulatorze sprawdzić, czy jest przejście na przewodzie sterującym, jeśli jest, to regulator do wymiany.
Silnik dmuchawy jest po prawej stronie (A/C SYSTEM BLOWER UNIT) Regulator dmuchawy jest sterowany napięciem (przez ten cienki kabelek przy regulatorze) Napięcie ok. 3V dla minimum i ok. 7,5 v dla maximum
Super ,że ktoś chce pomóc...tak więc Czujniki temperatury w nawiewach pokazują rozsądne wartości,które się obniżają jak kompresor chodzi w trybie wymuszonym,nawet do ok.15st. Zastanawiała mnie temperatura w środku (ten czujnik w sterowniku) gdyż pokazuje około 28st.Fakt jest teraz gorąco ale przy dość długim schładzaniu wnętrza (2 minuty :-)) temperatura...
Witam serdecznie trafił do mnie Merc 202 Diesel 94 rok z klimatyzacją którą załącza się klawiszem EC czyli ręczna. Problem wygląda tak Ktoś nie dawno wymieniał wkład stacyjki czy coś w tym stylu i od tamtego czasu nie działa wentylator nie wiem dokładnie co było robione bo nikt się nie chce przyznać ale do rzeczy... wentylator sprawny na krotko działa...
Witam. Mam następujący problem, mianowicie w mercedesie c 180 nie działa nawiew na żadnym biegu silnik dmuchawy sprawny Sterowanie tym silnikiem idzie przez układ znajdujący się za pokrętłami nawiewu, z tego modułu do sterowania idą dwa przewody (szaro czerwony i biało różowy) te przewody idą do jak się domyślam regulatora obrotów który jest przykręcony...
Co się blokuje, pokrętło? Pisz jaśniej! W W190 nie ma pokrętła do regulacji prędkości wentylatora, jest przełącznik suwakowy. Skoro nie chce się przełączać, to widocznie wytopił się plastyk pod stykami albo rozleciały się zestyki i blokują- wymiana, naprawiać nie ma sensu. Demontaż dość kłopotliwy, trzeba rozebrać całą konsolę środkową. Zaczyna się...
Witam. Panowie sprawa dotyczy MB 124 200TE 91rok wersja na włochy, klima automatyczna (jeden potencjometr, przyciski kierunku i siły nawiewu). Zakupione auto nie posiadało jeża a panel w kokpicie był rozbebeszony, nawiew podłączony na krótko -max obroty. Wstawiłem regulator od 210 poliftowej (jedna wsuwka i 3pinka), wstawiłem panel sterujący o tym samym...
Wykręć silnik wentylatora. Jest pod nogami pasażera. Idą do niego 2 przewody (brązowy i czerwony??). po właczeniu nawiewu powinno na nich pojawić się napięcie. Sprawdź żarówką. Jeżeli żarówka świeci to poroblem z silnikiem - koniec szczotek, bezpiecznik termiczny lub inny defekt. Jeśli żarówka nie świeci to już wyższa szkoła jazdy. Może regulator (jeż)??...
Panowie pomocy bo ręce opadają. Pacjent ML350 2010r. Zdiagnozowałem że przy włączonym nawiewie , nawet bez klimatyzacji obroty rosną a skrzynia opóźnia zmianę biegów. W zasadzie nie wrzuca 7biegu. Po wyłączeniu nawiewów na OFF i przygazowaniu obroty spadają a skrzynia działa poprawnie. Wymieniłem regulator napięcia w alternatorze bo obstawiałem brak...
Dobierz doświadczalnie :) A rezystory zrób z drutu oporowego. Regulator PWM też by zdał egzamin ale trzeba wtedy trochę przeróbek. Robiłem kiedyś taką regulację prędkości silników nawiewu do tylnych nagrzewnic w mercedesie sprinterze. Układ zrobiłem na ne555, działa do dziś... :) Pozdrawiam...
Czyli potocznie zwany jeż... Z tego co wiem, jeżeli regulator napiecia był by uszkodzony nawiew nie działał by na żadnym biegu, w moim przypadku powietrze leci tylko w najwolniejszym trybie, z tad moja niepewność co do niesprawności jeza. A zakup nowego ( 400z ł) na marne nie wchodzi w gre.
na obudowie wentylatora jest "jeżyk" sterujący prędkością, po prostu skończył żywot i nawet po wyciągnięciu kluczyka będzie kręcił. Musisz go wymienić i problem zniknie. Zobacz przy okazji czy wiatrak lekko pracuje. Aby dostać się do wentylatora odkręcasz dwie śrubki pod schowkiem pasażera, znajdziesz tam dwie obudowy z zasuwkami, jedna to filtr kabinowy,...
do sprawdzenia akumulator,masy,i regulator napiecia daje trochę za dużo,nie powinien przekraczać 14,4 v.Sprawdż napiecie przy włączonych np.swiatłach czy nie skacze.Moze byc uszkdzenie zwiazane z alternatorem.A co do podłączenia kompa,nie wiem czy pomoże w tym uszkodzeniu?
Regulator dmuchawy do naprawy lub wymiany.
Wyrwij schowek - dmuchawa jest pod spodem. Sprawdź na wtyczce (bardzo dobry dostęp), czy jak wysterujesz dmuchawę to pojawia się na silniczku napięcie. Jeżeli tak - to wskutek nieużywania mógł lekko zaśniedzieć komutator - czasami pomaga samo obrócenie wirnika o kilka obrotów. Jak napięcia nie ma, to dojdź do regulatora dmuchawy - jest trochę wyżej,...
Ach o to chodzi! Nie, tak nie ma być. Przy skrajnym ustawieniu regulatora przekazuje on prawie całe podciśnienie które do niego dociera. Pogrzebałem przy regulatorze i udało mi się wydobyć wartość ok 450 milibarów. Wszystko wygląda szczelnie więc więcej chyba nie da rady z tego wyciągnąć. Czy jest to odpowiednia wartość? Dodano po 2 Dalej pozostaje...
Witam. Miał ktoś jakieś doświadczenia odnośnie tej usterki? Który to będzie bezpiecznik od wentylatora, bo na rozpisce są bezpieczniki z boku deski i tam jest bezpiecznik - Elektroniczny sterownik dmuchawy Booster i w tym miejscu bezpiecznika nie ma. Bezpieczniki koło akumulatora: - Od 2009 r.: Jednostka recyrkulacji powietrza AC; - Do 2008 r.: Regulator...
dodaje,ze islabo dmucha i slabo grzeje No tak, to już wiemy więcej... Zaczynając od słabego dmuchania: od strony komory silnika jest przesłona uruchamiana mechanicznie cięgnem połączonym z suwakiem regulatora silnika dmuchawy - pomiędzy pozycją "0" i "I" zostaje uchylona przesłona odcinająca dopływ powietrza z zewnątrz. Czasami cięgno się zagina (od...
Szukam schematu do instalacji elektrycznej Merca o nr VIN WDB2020281A107602, lub fragmentu instalacji nawiewu powietrza do kabiny z regulatorem (tzw. jeż) o nr BOSCH 9 140 010 153, BEHR 90.943.02.295.
gdzie ten regulator się znajduje? :) (at)edit nie chodzi mi o sam licznik bo to gdzie sie reguluje nawiew itd też nie jest podswietlone. ;>
Czy podświetlenie przełączników i nawiewów na desce rozdzielczej działa? Czy reguluje się pokrętłem ściemniacza? Nie działa, już dosyć długi czas. Natomiast nie mam żadnego regulatora jasności podświetlania. To wąska listwa, dziadek już trochę taki ale służy mi i niewiele się w nim psuje. ostatnio padłą pompka od spryskiwaczy ale rozebrałem ją, wyczyściłem,...
Ja miałem do czynienia z układem PWM na 10A. KTO DA WIĘCEJ ? Ja dam, regulatory nawiewu w Renault, silnik prądu stałego z magnesami, prąd w obwodzie silnika ponad 30A. Elektrowentylator chłodnicy w mercedesach, wentylator o regulowanej wydajności, prąd nie wiem jaki, bezpiecznik 80A Tak samo BMW, bezpiecznik 110A