Honda montesa, 1988r, nr ramy sh506008407 Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]: BANANvanDYK-rozpiołem kable od prądnicy, żółty i biały kabel,czy jak podłączę bezpośrednio do regulatora, dam plus i masę z aku czy powinno być ładowanie.
Ten regulator jest dedykowany do MZ z instalacja 6V, gdzie oryginalnie jest minus na masie. Jednak pradnice w Jawie mozna w prosty sporob przebiegunowac na minus na masie, najlepiej robic to na pryginalnym regulatorze mechanicznym. Po prostu nalezy podlaczyc akumulator "odwrotnie" tzn minus na mase i na pare sekund zewrzec palcem styki wylacznika pradu...
Witam wszystkich. Mam pytanie, czy do mixera typu v-tail można podłączyć dwa regulatory dwukierunkowe? Chcę się dowiedzieć czy prąd regulatorów nie będzie się ze sobą gryzł bo regulator daje chyba prąd do odbiornika, ale nie jestem pewien. Schemat z painta dam w załączniku. Matrix wygląda jak byś budował czołg, albo inny pojazd lub łódź podwodną :-)...
Hej Pozwole sobie odkopac ten temat, bo mam na stole identyczny regulator napiecia do TS 150. Przelezał z rok na polce, az w koncu sie doczekal montazu w motorze. I co? I wlasnie nic, ładowania nie ma, kontrolka nie gasnie, multimetr tylko potwierdza, ze nie laduje. Na mechanicznym dziala wszystko poprawnie, ale wrzucilem sobie do motocykla akumulator...
W związku z problemami z rosyjskimi regulatorami do motocykla Ural założyłem nasz typowy regulator (fiat,żuk itd) i prąd ładowania jest O.K. Problem z jakim nie mogę sobie poradzić to wpięcie kontrolki ładowania w obwód tak aby gasła po rozpoczęciu ładowania. W oryginalnym sowieckim regulatorze są 3 wyjścia : "+" ; "E" (szczotka); "LB" (kontrolka) i...
Witam. Posiadam motor Java 175 instalacja 6v z plusem na masie. W motorze jest prądnica o mocy 45W a niestety stary regulator napięcia jest niesprawny. Zakup regulatora rt-15 ponieważ nie pasuje. Czy ktoś nie ma schematu jak można wykonać taki regulator z dostępnych układów elektronicznych na rynku? Lub ewentualnie zakupić regulator elektroniczny do...
Napiszę ci tak - pojazdy z + na masie, to gatunek na wymarciu. Standard jest w tej chwili inny. I znalezienie jakiś podzespołów elektronicznych do takie instalacji jest trudne, bo to już specjalne wykonania. Jeśli w tym silniku jest prądnica i regulator mechaniczny, to możesz ją przemagnesować i tym samym przebiegunować instalację na - na masie. A tedy...
Mam dwa auta z silnikami 2E i nie zauważyłem żeby ten wtryskiwacz miał większe znaczenie, odpalają na największym mrozie z odłączoną jego wtyczką bez najmniejszego problemu. Zresztą w nowszych 2E go zlikwidowano. No ale skoro jest to ma działać. Więc może po prostu trzeba się przejechać po kablu zasilającym, jest na bezpieczniku wspólnym z regulatorem...
Co masz podpięte do D i M prądnicy? Czy w instrukcji montażu regulatora była informacja na temat rezystora Wzbudzenia? Z reguły trzeba go odłączyć, ale mogą być inne rozwiązania. Czy prądnica wzbudza się po zwarciu D i M ? Wcześniej należy odłączyć kable z zacisków D i M! Pomiar napicia na zworze (D i M) względem masy. To wazna próba, bo prądnica mgła...
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=]Komutator [url=]Szczotko-trzymacz Jak wspomnieli koledzy wyżej bardzo często gniją...
Czego nie kumasz??? Zdjęcie niewyraźne. Nie można odczytać komentarza przy rezystorze. Dalej nie wiadomo o co chodzi. Regulator powiniem miec podłączoną solidną masę. Najlepiej kablem : korpus silnika, "+" (!!!!) aku, regulator. Wygląda na to że knedle zrobili regulator do starodawnego układu z plusem(!) na masie. Możliwe że rezystor ma pozostać???...
Prądnice mają dwa rodzaje sterowań wzbudzania albo jeden koniec cewki wzbudzania jest podłączony do szczotki prądowej a regulator zwiera drugi do masy tak jest z minusem na masie, regulator od fiata 126p, Ursus C-4011. W drugim rodzaju podłączenie jest odwrotne, regulator zwiera koniec cewki wzbudzania ze szczotką prądową tak jest w prądnicach z plusem...
Sprawa jest bardzo prosta. Wystarczy zwykły zasilacz regulowany w zakresie np. 10 do 17V (dla 12V instalacji) o wydajności prądowej przynajmniej 1A. Zacisk zazwyczaj oznaczany jako DF (czyli zacisk uzwojenia wzbudzenia alternatora) łączysz przez żarówkę 12V/10W do plusa lub masy zasilania (w zależności od tego czy regulator jest dodatni czu ujemny)....
Niestety te regulatory są kiepskie i często wysiadają nawet szczotek w nich się nie wymienia. Tego regulatora jak nie masz wiedzy nie sprawdzisz.ap Mało wiesz kolego. Orginalne F00My Boscha nie są złe. Problemem jest połączenie linek szczotek w aluminiowymi wyprowadzeniami regulatora. Szczotki wymienia są poprzez odseparowanie coverka po przeciwnej...
Na szczotkę zostaw plus jak był a diodę daj od szczotki do wnętrza regulatora. Sterowanie jest masą czyli duży prąd wirnika pominie diodę a regulator zobaczy niższe napięcie.Chyba da się to mechanicznie porządnie zrobić i zadziała zgodnie z oczekiwaniami. Myślę że 5A dioda aż nadto wystarczy.
Tu nie ma żadnej filozofii. Na pewno całej wiązki elektrycznej nie zmieniał, a jedynie podpiął pod istniejącą instalację. Jak pisałem wcześniej, od prądnicy droga prosta do stacyjki. Tam są połączenia do akumulatora i oświetlenia. Numery podałem. W zależności od wersji stacyjki mogą się one różnić, ale generalnie w stacyjce musi być prąd. Oryginalnie...
Pytanie zasadnicze: Czy pisząc o regulatorze w ciągniku, masz na myśli ten fabryczny przystosowany do pracy z prądnicą? bo jeśli tak to on się nie nadaje. Jeśli inny to podaj jego typ model typ. Z oznaczeń które podajesz alternator łączysz bezpośredni z insatalają B+ z plusem akumulatora, D+ z plusem kontrolki ładowania w liczniku ( bez niego alternator...
Może ten temat pomoże rozwiązać problem podłączenia regulatora obrotów: Co prawda jest tam regulator na 12V, 20A, ale podłączenie regulatora na 24V 20A będzie podobne. Pomocny może być schemat blokowy regulatora wrysowany w schemat ideowy podłączenia. Trzeba pamiętać o tym że mogą być dwa rodzaje regulatorów, podłączany od strony masy, oraz podłączany...
Jak mi się wydaje jest tam arternator jedno fazowy i niema tam szczotek. Są dwie cewki połączone szeregowo a pomiędzy nimi obraca się magnes. Są tylko dwa przewody wychodzące plus oraz masa. Jak mam tutaj zastosować regulator od "malucha"?????????
skoro ze "wskaźnikami" (nie wiem czy tam jakieś są bo jak pisałem nie mam ciagnika" i rozrusznikiem bedzie wszystko OK no to pozostaje tylko montować ;) co do łądowania alternatorem z poloneza to w zupełności wystarczy, ja mam w moim aucie dodatkowe lampy pozakładane i jak wszystko załaczę na raz to i tak sobie radzi bez problemu, aku mam zawsze naładowany,...
Chyba użyłem złego slowa , to rczej w przenośni ten "atak". Twoja propozycja z drugim akku jest ok, ale niestety / a znam realia OSP / zawsze jak bedzie trzeba to będzie on niesprawny. Skorzystam natomiast z okazji /liczę na wyrozumiałość SzP Moderatorów/ i opiszę jak wyglądały pierwsze instalacje radiotelefonów w latach 60-tych. Królował wtedy w radiokomunikacji...
spotkałem się w rożnych motorach z regulatorem napięcia z 5 i sześcioma kablami trzy wiadomo od alternatora i dwa masa i ładowanie zastanawia mnie trzeci kabel który jest podłączony do plusa i masy przez element 6 opisany w serwisówkach jako LOAD pokazany na diagramie, może mi ktoś wytłumaczyć co to jest za element oznaczony jako 6 na poniższym rysunku...
Mam jeszcze pytanko czy ma ktoś schemat regulatora prądnicy RP15c plus na masie w googe nic nie wyszuka w całym necie nie moge znaleźć pozdr
Witam Poszukuje schematu takiego regulatora współpracuje z prądnicą P20c plus na masie Regulator jest z 86r W całym necie nie mogę znaleźć takiego schematu. Przypadkiem moze ktos posiada pozdr
Wklej zdjęcie wg. zasad. U mnie ImageShack nie chodzi. Schemat do Jawy 356 można znaleźć w sieci bez problemu. Jednak nawet go nie oglądając wiem, że w starych pojazdach (wszystkich!) PLUS był na masie. Nie wiem skąd się to brało. Taka moda. W latach 70 tych nastąpiła zmiana o 180 stopni i do teraz mamy minus na masie. Jak pisałem, w twoim przypadku...
Koledzy mam pytanie. Na żarówce regulator działał poprawnie zasilony z prostownika gdzie napięcie jest filtrowane. Zawiozłem regulator do kolegi zasiliłem generator (na próbę) również z prostownika popracował ok 15s przy obciążeniu 8A i dostał zwarcia. Nie wiem jeszcze co dokładnie padło czy Mosfety chociaż miernik nie pokazuje na nich zwarcia. Czy...
Witam wszystkich forumowiczów Mam ciągnik Ursus C-355 z alternatorem oraz regulatorem zewnętrznym z fiata 125p "+" z akumulatora na masę.Proszę o wyjaśnienie tego podłączenia,czym mam się sugerować,większość użytkowników ciągników Ursus C-360 z alternatorem ma ''-" na masę.Prąd ładowania 15,4V przez to prawdopodobnie często dolewam wodę destylowaną...
dzieki za ciepłe słowa - przeczytałem o grzaniu uzwojeń ale liczyłem że regulator sam też się zagrzeje a był praktycznie zimny. Jak pomyśleć to logika sama nasuwa że uzwojenia będą się grzały mocniej. co do podłączenia to nie mam teraz czasu rysować ale podłączenie trywialne: - dwa zółte przewody podłączyłem pod kable wychodzące z prądnicy - tak jak...
Witam Proszę o wyrozumiałość bo elektronik ze mnie żaden. Chciałem wykonać elektroniczny regulator napięcia dla prądnicy 6V współpracującej z instalacją z + (plusem) na masie. Analizując znalezione schematy w Radioelektroniku i internecie niestety nie znalazłem opracowania takiego regulatora. Jest kilka rozwiązań dla prądnic 12V pracujących w układzie...
67 szczotki 15 plus i masa na obudowę, porządna masa.
Witam. Ze względu na brak możliwości kupna nowego mechanicznego i elektronicznego regulatora do motocyklu Jawa 175 typ 356 zakładam powyższy temat. Postanowiłem wykonać go samemu, lecz potrzebuję pomocy przy doborze pięciu rezystorów i diody Zenera tak, by ładowanie wynosiło około 7 - 7.2V. Załączam schemat opracowanego przeze mnie regulatora (nie pochodzi...
Witam. Do c 330 M mam zamiar założyć prądnice p20c i regulator rg15c bo takowe posiadam. Mam pytanie czy taki układ będzie działał? W instalacji z plusem na masie to śmiga ale czy przy odwrotnej bedzię?
Hejo, Sprawa ma się następująco. Zakupiłem regulator ZQB2222 za 40 zetów przeznaczony do instalacji max 15A. Regulator posiada 4 piny; 2 na cewki, plus i masa. Działa. Nie wiem jak długo będzie, ale działa. Bezpiecznik dałem 15A. Ładuje 14.3V więc ładnie i się nie grzeje. Jak już poskładam na ridera i zacznę kosić trawkę, dam znać czy regulator nie...
(at)...KUBA... Zrobiłem tak jak mi poleciłeś niestety miernik nie reaguje(brak masy w obudowie regulatora) A wiec tak biały (z regulatora) podłączam pod plus akumulatora, co mam zrobić z pozostałymi przewodami z regulatora(Fioletowo pomarańczowy, Zielono czarny, Czerwono szary) Przyjmując twój załacznik z podpisem pinów regulata? Co oznaczają napisy...
O ile dobrze pamiętam to regulacja odbywała się trzema potencjometrami, pierwszym ustawiało się wstępne żarzenie 10V drugim 110V trzecim 220V, jak się ustawiło 220V to rozjeżdżało się 110V i trzeba było poprawiać. Regulatory były produkowane w już w latach 70. Z układu wynika, że: P1 jest dzielnikiem napięcia sterującego i pewnie reguluje max Uwy dla...
Można kupić gotowy z + na masie. Można też przebić odwrotnie diody. Kwestia regulatora napięcia. Trochę słabo dziś dostępne.
Najpierw sprawdź elektrycznie czy ten alternator jest z plusem na masę. Sprawdź opór wirnika na pierścieniach ślizgowych. Napisami na odlewach nie ma się co sugerować. Bez rozbierania alternatora można go przerobić na 9 diodowy. Potrzebny tylko mostek lub 3 diody. Z tyłu mamy łby śrub M4 są w plastikowych kwadratowych izolatorach i do nich trzega dolutować...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Znalazłem wiele informacji na temat weryfikacji problemu w moim skuterze Yamaha Majesty 250 z 2003 roku, ale nie jestem pewien czy wszystko dobrze zrozumiałem ? Do czasu rozebrania silnika (remont góry) ,wszystko było OK. Poz złożeniu ,zadowolony pojechałem na próbę i OK ,ale następnego dnia nie mogłem już odpalić ,akumulator padł ,chociaż na wiosnę...
virago 535 po dwóch minutach pracy regulator napięcia jest gorący że nie można już dotknąć , alternator w zsasdzie dobry bo ładuje około 13,5 v napicie miedzy fazowe AC w zależności od obrotów od 20 do 40 kilku volt faza plus masa od 4 do 8 v, faza zwarcia do masy nierobi
Plus na masę występował niemal we wszystkich C-330, minus na masie występował tylko w niektórych C-330M i to raczej tych z końca produkcji także za wiele takich przypadków nie ma. Swoją drogą nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przerobić układ z "plusa" na "minus" - wystarczy przemagnesować prądnicę i podłączyć odwrotnie bieguny akumulatorów. W tym ciągniku...
Ja szukam takiego PWM (zasilanie 24V), który steruje plusem a masa silnika jest masą samochodu. Wiem, że taki że względu na inne MOSFETy jest bardziej kłopotliwy w zaprojektowaniu. Dlatego chyba do dziś takiego nie znalazłem, a jak już, to napięcie zasilania tylko do 12V.
Kupiłem mostek 3 fazowy, niestety z plusem na masie, ale to mały problem, bo dam radiator i odizoluję. Dzięki i PZDRAWIAM
Może zaczne od przedstawienia historii kombanju przy którym właśnie się męcze żeby było łatwiej. Padła w nim prądnica, no a że jest sezon żniw, właściciel pojechał na składnice i wział pierwsza lepsza prądnice jaka pasowała w "otwory" żeby sprzet miał jak najmniejszy postój. Okazało sie ze jest to prądnica od C-330 z "plusem na masie" no i oczywiście...
Witam ! Zamiast 1N4005 może być 1N4007. Pokaż zdjęcie zmontowanej płytki. Pozdrawiam. Stefan ps. na schemacie są dwa błędy, oba kondensatory elektrolityczne powinny być podłączone PLUSAMI do masy, dioda na schemacie ma dobrą polaryzację.
tobiaszek34 narysowałeś instalację z plusem na masę a w 3p jest minus.
witam, myślę ze jest to stary typ alternatora ,dostosowany do instalacji z PLUSEM na masie , np. STAR 27 oznaczenia na to wskazują pozdrawiam
Żaden ze mnie elektryk ale pozwoliłem sobie coś nakreślać. Wydaje mi się że bez przekaźników z linku się nie obejdzie. Nie wiem czy zastosować 12v czy 24v i na czym polega różnica w sterowaniu plusem a masą (Opis techniczny przekaźnika PDF) Napewno warunkiem jest DC na sygnale z kotła. Bardzo proszę kogoś o weryfikację moich "wypocin" bo nie chciałbym...
No nie bardzo, zobacz na elkę na wyjściu, schemat jest do LM337. Dajesz plusa na masę?nie pomyliłeś wejścia z wyjściem ?
A nie prościej użyć tu INA219 (do 26V) lub INA226 (do 36V) ? Lepsza dokładność i wszystko w jednym układzie. Kupi sobie kolega z chin moduł (taniej niż cały układ ze sklepu) i przelutuje albo po prostu użyje cały moduł. Układ posiada wzmacniacz różnicowy więc pomiar prądu może odbywać się po stronie plusa, co dodatkowo sprawia, iż nie nie ma problemu...
Po zmianie alternatora trzeba zmienić biegunowość bo wszystkie prądnica w co miały plus na masie ale już alternator miał minus chyba że przebijesz diody to wtedy okej. A jak nie no to musisz zmienić biegunowość do tego zamienić przewody na amperomierzu bo będzie odwrotnie pokazywał. No dlatego zmiana obrotów silnika dmuchawę wycieraczką to nie przeszkadzało.
Bo w 330 jest uzwojenie wzbudzenia połaczone z + i plus na masie, a w 360 połączone z + i minus na masie. A przyczyn nie ładowania może być 100 innych niz regulator.
Witam Regulator ten można łatwo przeregulować do pracy z napięciem sterującym 0-10V. Po zdjęcie przedniej pokrywy mamy dostęp do 3 potencjometrów umieszczonych na płytce za pomocą których możemy ustawić: 1 - przy napięciu sterującym 0V ustawiamy napięcie wyjściowe regulatora na 0V 2 - przy napięciu sterującym 50% tj. 5V ustawiamy napięcie wyjściowe...
Przewódy plusowe pociągnięte bezośrednio 16 mm2, masy również posprawdzane. Omomierz nie wykazuje zadnego oporu między masą a klemą i tak samo z plusem. Czy ewentualny zanik napęcia na przewodzie wzbudzenie może być powodem ? Bo w tej chwili pokazuje o 0,5 V mniej względem aku.
Masz gdzies jakies straty w polaczeniach elektrzycznych. To powoduje uszkodzenia alternatora. Jakis slaby styk na masie, plusie. Podstawa dobrego dzialania alternatora jest jego 100% pewne polaczenie elektryczne z akumulatorem. Tzn. musisz miec pewnosc ze alternatoz zawze ma obciazenie w postaci akumulatora. Juz nie raz mialem problemy w oplu z alternatorem,...
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
Jeśli masz prądnicę od C-360 z symbolem P20d to ona wzbudza się minusem i albo zmienisz regler albo przełóż kable na stojanie prądnicy tzn. ten od śruby 18 daj na masę a ten od szczotki plusowej podepnij pod śrubę 18 . Albo zmień regulator na dedykowany bo ten jest od kaszla i on wzbudza plusem. obi Może coś zakręciłem to popraw:)
Ten pomarańczowy kabel to jest antena. Po umieszczeniu odbiornika w modelu, musisz ten kabel wypuścić na zewnątrz modelu i poprowadzić go tak, by nie miał szans wkręcić się w śmigło. Najlepiej poprowadzić go w plastikowej rurce na koniec modelu, a reszta może swobodnie zwisać. Do odbiornika podłączasz serwa. Do kanałów 1, 2, 3, 4. To Esky, więc kolejność...
Chcę zrobić regulator obrotów silnika (nadmuchu) 90W 12V w ciągniku. Tylko że mam problem bo nie mogę podłączyć tego tak: plus->silnik->sterownik->masa bo wtedy sterownik który kupiłem mi się spalił, ponieważ silnik jest podłączony masą na obudowę. Chciałbym to zrobić tak: plus->sterownik->silnik->masa tylko nie wiem czy tak można. Jeśli można to jakiego...
Napięcie mierze na masie silnika i przy przewodzie regulatora. Stacyjka już pominięta. Podłącze Jeszce przewód masy od statora bezpośrednio do regulatora. Ale wątpię żeby to pomogło. Dodano po 4 Regulator reguluje prąd na żarówki. Swieca ok tylko tak jak by nie prostował napięcia na akumulator. Odciąłem czerwony przewód od regulatora i w jego miejsce...
Witam, mam kłopot w związku z adaptacją takiego wyłącznika do poloneza Borewicza. Zakupiłem wyłącznik z płynną regulacją u producenta firmy APE. Chciałby go zastosować w swoim szaraku, ale u mnie sterowanie dmuchawą jest zgoła inne. mam na wyłączniku trzy przewody: - niebieski ( podaje napięcie po zapłonie) - czerwony - czarny Ostatnie dwa są od dwóch...
Istotnie w samym alternatorze nie możemy nic zmieniać. To niedobrze bo w regulatorach które sterują wzbudzenie połączone fabrycznie z masą(minusem)są stosowane tranzystory PNP które mają z reguły dużo gorsze parametry niż stosowane w regulatorach sterujących wzbudzenie podłączone fabrycznie do plusa.Podejrzewam że jest przyczyną częstego uszkadzania...
W ogrzewaczu przepływowym należałoby zrobić tak, że jak woda nie płynie, to jej nie podgrzewamy - a więc jakiś czujnik przepływu wody - żeby nie zużywać prądu na utrzymywanie temperatury wody, która jest w ogrzewaczu, bo to strata energii; raczej dbać o to (konstrukcja), by jej było mało. Pewnie układ regulacji temperatury wody mógłby wyglądać tak:...
Jeśli jest taki jak na obrazkach ryszardona to podłączasz żarówkę między szczotkę a masę (zamiast uzwojenia wzbudzenia - wirnika) Na jednej ze szczotek tego alternatora jest masa więc jeśli do niej podłączysz żarówkę to oczywiście świecić nie będzie. Podłączona do właściwej szczotki powinna świecić w zakresie napięć do 14,3 i zgasnąć całkowicie przy...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Akurat RNc-12 działa odwrotnie tzn załącza wzbudzenie zwierając je do masy, a na schemacie MZ regulator zasila uzwojenie wzbudzenia plusem.
Latwiej jest podłączyć regulator od Poloneza (mówimy tutaj o reg. elektronicznym o oznaczeniu "........6d"). Niestety nie mogę otworzyć Twoich załączników- powiem tak: 1.Podstawę reg. od Poloneza oczywiście łączymy z masą TSki 2.Zacisk regulatora oznaczonego jako DF+ podłączamy do przewodu prowadzącego do jednej szczotki alernatora (druga szczotka z...
Jak wcześniej wspomniałem to zapodam dwa tranzystorowe(oba z książki) schemaciki regulatorów z minusem na masie(bo z minusem udało mi sie znaleść tylko te dwa).Pierwszy ma nazwę''uproszczony samochodowy regulator napięcia'' Regulacja sprowadza się do ustawienia potencjometrem P potrzebnego napięcia i dobrania wartości rezystora R dla największego natężenia...
Tak prądnica, bo nic w niej w środku nie ma więcej, żadnych diod itd...a regulator jest bardzo podobny, dwie cewki, pod spodem rezystor drutowy itd., zero diod prostowniczych. A że szeregowa...tak mi się wydaje, bo wynika to z budowy wewnętrznej i tego schematu, który napisałem, wyjście alternatora (uzw. stojana) to 30 i idzie przez stycznik do aku,...
Witam, Po długiej przerwie wracam do tematu. W czasie od ostatniego postu udało mi się poczynić pewne kroki praktyczne. Zmontowałem prototyp regulatora według schematu: Poniżej przedstawiam parę fotek: Regulator posiada dwa kanały ponieważ w prądnicy są dwie oddzielne cewki, a ja je chcę wykorzystać obie. Połączyć się ich nie da ze sobą ponieważ mają...
Bo chciałem porobić jakieś podstawy na płytce stykowej, Podstawy to podręczniki, nie płytka stykowa. Moduł woltomierza - spaliłeś na własną prośbę ( o ile można tak powiedzieć) - jeśli nawet nie spojrzałeś w schemat (a jest) i oznaczenia (a są)... GND to masa układu - Ty (według twoich oznaczeń na zdjęciu powyżej) podałeś akurat odwrotnie PLUS... Tak...
Mostek prostowniczy montowało się na ramie pod zbiornikiem w miejsce mostka na płytach selenowych.Prostownik jednopołówkowy w postaci niewielkich płytek selenowych pracował jednopołówkowo i był montowany w lampie w motocyklu WSK 125.Cewka oswietleniowa w WSK 175 jednym końcem była zgrzana do metalowego korpusu a drugim końcem wchodziła kablem do stacyjki.Z...
Witam, mam skuter z silnikiem Piaggio 124 4T i problem z elektryką, z ładowaniem akumulatora. Jak odpalę skuter z kabli, to na klemach jest ~7 V prądu stałego, co jest oczywiście za mało i co najdziwniejsze ~15 V prądu przemiennego !!! Odłączyłem regulator napięcia i sprawdziłem napięcie na 5 pinach, które tam wchodzą (masa, plus i trzy fazy) i wychodzi...
1. jak wyzej, zamontowałem w swoim kamperze panele regulator i akumulator , do tego zakupilem z chin 2 volto\amperomierze aby sledzic prad na wejsciu z paneli i na odbiornikach aby widziec czy nie zuzywam za wiele, niestety podlaczenie tego sprawia mi problem, sa 2 kostki, jedna posiada 2 cienkie kabelki czerwony czarny, która jest podobno do zasilania,...
skoro w panelu jest regulacja 1,2,3,4 to w jakis sposób się to odbywa ? Obawiam się, że kolega To jest opornik i też jest sporych rozmiarów schowany w tunelu a nie potencjometr. W dodatku schladzany. ma rację i są to oporniki mocy przełączane na panelu. Tak to było robione, trzeba tu sprawdzić. Pytanie następne czy takowy regulator na wejściu jak i...
A może więcej danych? Jaki motocykl, jaki regulator... W jednym motocyklu czarny to plus po zapłonie, w innym masa.
Czy po odłączeniu modułu łapie błąd? Ja bym jeszcze, czy po odłączeniu regulatora łapie, lub wychodzi z panelu 2-10V bo jak jest to elektroniczny moduł, to mógł dostać zwarcia wejścia do masy, i napięcia tam nie uświadczy. No, chyba, że na krótko jest sprawna znaczy działa wysterowana z regulatora. Przecież w diagnostyce wszystko widać Pokieruj :?:...
Kl15 to plus po stacyjce. A kl31 to masa masz przykręconą po prawej stronie regulatora. Wyjścia na licznik nie było w tych i innych regulatorach. Za to jest wyjście do obrotomierza. Spoko - będę pamiętał oznaczenia. Nie moja branża, więc dla mnie plus za stacyjką to plus za stacyjką a masa to masa :D Wyjście obrotomierza w regulatorze nawet jak jest...
Poszukuję schematów elektronicznych regulatorów napięcia do prądnic i alternatorów na 6 i 12V z plusem i minusem na masie. Jakoś teorii tu dużo, ale konkretnych rozwiązań mało.
Raczej się nie nada. Ale może da się przemagnesować prądnicę żeby miała minus na masę. Trzeba tylko zmienić bieguny akumulatora, dla reszty jest obojętne czy ma plus czy minus na masie.Chyba że masz tam jeszcze jakieś urządzenia elektroniczne.
hmmm Układ powinien wyglądać tak... dren (środkowa noga) do jednego "konca" silnika, źródło (prawa noga, patrząc na napisy nogi mosfeta w dół) do masy a drugi koniec silnika do plusa. Najlepiej jak byś narysował jak masz to teraz podłączone.
na pewno w alternatorze bo na stole nie Podałem na stole, ale z drugiego zasilacza, i tak że na styk masę a plus zasilacza na mase regulatora. Coś tak czuję że tam oryginalnie idzie zmienne.
Brak podstawowych danych jaki typ sterownika, ewentualnie typ czujnika. Nikt nie doradzi nie mając takich informacji. Typów sterowników jest cała masa, do tego z różnego typu czujnikami, których w żadnym wypadku nie da się wzajemnie zamienić. UZUPEŁNIENIE: MIKROPROCESOROWY REGULATOR TEMPERATURY KOTŁA PODAJNIKOWEGO typ :Negro PLUS Dodano po 45 Dołączam...
Nie znam się na Japonii ale piszesz że uzwojenie wzbudzenia jest podłączone jedną stroną do masy więc raczej RNA-1 względnie RNA-2 bo on reguluje plusem.
Napewno niema żadnego regulatora tylko same szczotki,jedna podłączona do masy a druga do wyprowadzenia przez przewód do tej puszki czyli(67).Największy problem w tym że niemogę go rozkręcic bo jak go trzeba będzie oddać to co?A jak bym go rozkręcił to bym wtedy dużo wiedział np:czy ma te trzy diody wzbudzenia.Napewno ma 6 diod prostujących czyli 3 na...
Po pierwsze, ścieżki prowadzone na jednej warstwie powinny być do siebie (mniej więcej) równoległe tzn. jeśli na top prowadzisz ścieżki pionowo, to na bottom prowadź je poziomo. Nie zgadzam się z tym. Tak robi autorouter, ale nie zawsze się ten sposób sprawdza ;] Najlepiej jest dopasować sposób do układu. Jeśli układ jest blokowy, to wygodnie jest...
Witam, padł mi regulator napięcia i nigdzie nie mogłem dostać nowego ani używanego regulatora. Kupiłem nowy,tylko że oznaczenia na nim są następujące, ma 3 piny i : 1-G 2-G 3-masa Teraz, pod którym jest cewka a pod którym jest plus, pod jedynką czy pod dwójka?? Jestem zielony w tych sprawach tak że prosił bym o wyrozumiałość
No dobr,trochę się wyjaśniło ale podłączenie regla z MZ wygląda tak : D+ do D+ prądnicy ( ładowanie, wyjście 6V z prądnicy) DF do DF prądnicy (wzbudzenie) 61 kontrolka ładowania B+ plus baterii D- masa pojazdu Z kolei na moim regulatorze są zaciski: DF-,DF+,D+/61,51. Jeśli podłączyłbym to tak: D+/61 - wyjście z prądnicy DF+ - szczotka plusowa DF - -...
No więc Wylutowałem mniejszy gabarytowo opornik Nie ma sensu grzebania w środku, dajesz zewnętrzną diode krzemową lub , szotke i masz 2 regulacje napięcia. Ale to nie ma sensu, cała wina leży zazwyczaj w diodach głównych alternatora lub połaczeniach prądowych masy lub plusa. W jakim samochodzie to grzebiesz?
Piszesz, że "miedzy masą a G 3,4V". Ale w jakim położeniu potencjometru, który tam masz? Albo inaczej - w jakim zakresie masz możliwość regulacji napięcia? Albo inaczej - w jakim zakresie masz możliwość regulacji napięcia? Kolego , przy regulacji PWM nie reguluje się napięcia tylko szerokość impulsu. W innym miejscu piszesz: "na wyjściu pinu 3 jest...
Przecież masz opisane. Regulator od lewej - dwa przewody z alternatora, masa, plus. Jeśli to sama cewka, to potrzebujesz jeszcze moduł zapłonowy. Inaczej się nie da. Opisy powinieneś znaleźć na forum lub na stronie motelek.net
Jeżeli to jest N-Mosfet to do względem masy. Jeżeli P to względem plusa.
Witam, W praktyce wycisnąłem swoją przetwornicą 18A prądu ładowania bez MPPT z czterech takich fotoogniw - "podgatunkowców" z allegro. Dokonałem następujących modyfikacji układu: 1) Zmniejszyłem lekko częstotliwość przetwornicy zwiększając rezystor RT do 14k 2) Nawinąłem drutami DNE i licami trafo na rdzeniu ETD-44 3) Uzwojenie wtórne zrobiłem dzielone...
Witam, wydaje mi się, że tutaj może być odpowiednie miejsce dla opisania problemu jaki występuje w moim skuterze co prawda śnieżnym. ;) Silnik Rotax 503. Brak ładowania. Oryginalny regulator ma cztery przewody, dwa żółte, jeden czarny (masa)a drugi czerwony (plus). Zmierzyłem wyjście AC z silnika i jest max 55v przy 6tys obrotów, niestety ładowania...
Bardzo dobrze. Teraz kupujesz regulator napięcia Suzuki np Virago, i podłączasz => swoje zielone z dwoma żóltymi z regulatora. Trzeci żółty zostawiasz wolny. Czarny z regulatora to masa i minus akumulatora, czerwony to plus 12VDC do stacyjki. Pozdrawiam. Schemat w pdf. wszystko wyjaśnia.
nie niema oznaczeń ale podłączyłem to wszystko pod zasilacz w domu który daje prąd zmienny 17v i wynika z tego ze tak 2 dolne piny musi być prąd zmienny czyli w motorze jeden kable z zapłonu drugi do masy 3 pin na górze po prawej daje napięcie wyprostowane +- tylko problem w tym ze na tym styku jest minus a na dolnym lewym plus czyli wychodzi na to...
Zmierz spadek napięcia pomiędzy alternatorem a SŁUPKAMI akumulatora. Zarówno masę jak i przewód plusowy. Na próbę zamień też akumulator bo tu może być przyczyna. Sam alternator sprawdziłbym na stole, pod obciążeniem, może być uszkodzony wirnik. W jakim stanie masz pierścienie ślizgowe?
Nigdy nie było okazji się bawić w te wykrywanie zera, ale patrząc na schemat i logicznie myśląc to to u Ciebie kiepsko wygląda. Zobacz inne schematy "zero crossing detection" Najczęściej działa to tak, że albo bierze się Opto takie które ma wbudowane dwie diody czyli w obydwu kierunkach, np. PC814, albo buduje się mostek Graetza i tym zasila pojedynczą...
Witaj! Wszystkie cewki połączone tak jak by to była jedna cewka,która powinna iść na prostownik na zmienne a plus prostownika na akumulator. Jeden przewód z cewek i masa połączona z regulatorem.W starszych typach regulatora napięcia regulacja odbywała się przez naciąg sprężynki.Obecnie regulatory są elektroniczne i same regulują. Pozdrawiam Miro.Nasz