Pisałem wcześniej. Regulator od Poloneza/ Żuka itp. do alternatora 9-diod za ...15 - 20 zł się nada. Jeszcze kontrolka ładowania obowiązkowo. Zwykła(!) żarówka 2- 4 W. Zmniejszyłem opór szczotek do 8,9 ohma na jałowych obrotach, na wyłączonym 4,9ohma i alternator zaczął działać. To jeszcze za duży opór. Musisz doprowadzić do sytuacji aby rezystancja...
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
Mają w Cargo, ale jak pisałem cena ponad 230. No i dopiero na środę. Zastanawiam się, czy nie zrobić opcji wlutowanie diod wzbudzenia+regulator od malucha\poloneza. Jak klient się zgodzi to tak zrobię.
Witam. Posiadam alternator z tarpana ale nie mam regulatora. Czy do tego alternatora będzie pasował elektroniczny regulator z poloneza? Pozdrawiam.
Tak tylko, że jeszcze trzeba wiedzieć jaki to regulator. Na ten przykład przy regulatorze od malucha podłączamy żarówkę też jednym końcem do szczotki a drugim do plusa, regulator od poloneza - tak jak podał motyl22, czyli miedzy jedną ze szczotek a minus. Więc z jakiego auta ten regulator?
Nie koniecznie w tym przypadku musi byc uszkodzony wtryskiwacz.Moze byc uszkodzony zawor regulacji cisnienia paliwa,ktory jest zamontowany z lewej strony obok wtryskiwacza.Niestety zawor ten jest fabrycznie wyregulowany i nie ma mozliwosci jesgo regulacji.Wtryskiwacz mozesz przemierzyc miernikiem,ale nie pamietam jego charakterystyki.Moze na ten temat...
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
każdy regulator hydrauliczny ma pokrętło do regulacji ręcznej,jest nią karbowana obudowa tego regulatora
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. Czekam na odpowiedź. Pozdrawiam P-men.
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
A co z wirnikiem,zostal ten orginalny jezeli tak to tez wypadalo by go zmienic ,wzbudzenie znajduje sie wlasnie w nim i pradem który na niego płynie regulujemy ladowanie ,wtedy wystarczy nawet regulator od poloneza .A pod te 3 uzwojenia podpinamy diody prostownicze (np. od jawy 350 ts lub mz etz) 6szt 3 ujemne i 3 dodatnie ,zeby uzyskac stale napiecie...
To chyba alternator 6 diodowy bez wzbudzania własnego.Możesz tu zastosować regulator od Poloneza starego typu lub Fiata 125.Szukaj regulatora do alternatora 6-cio diodowego.
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Mam pytanko odnosnie regulatorów silniczków DC. Mianowicie Polskie sposoby na wentylatory czyli: 1. Silnik z 3 szczotką, 2. silnik z cewka dodatkowa wzbudzenia w srodku, 3. regulator PWM (polonez, peugeot citroen). Zagranicze: Oporniki regulacyje Silniki 3 fazowe sterowane elektronicznie Czy są jakies przesłanki dlaczego nie stosuje się tych pierwszych...
Witaj, a nie łatwiej gotowy regulator np. Polonez. Jeżeli chodzi o satysfakcję zbudowania czegoś samemu to zmień dział na DIY Zrób to sam.
Chodzi mi o prądnice wolno obrotową z silnika od pralki. Planuje zakup takiej u znajomego. Prądnica jest z pralki polar (jednak nie wiem ile posiada żłobków). Dlatego potrzebuje regulatora który poradzi sobie z tym zadaniem (jak wiadomo w takiej prądnicy występują duże skoki napięcia). Jeśli regulator od poloneza może się nadawać to chętnie go użyje....
Witam, kupiłem nowy regulator od poloneza (6d) z 3 pinami i teraz jak go podłączyć pod MZ ETZ 150 i jak podłączyć lampkę ładowania? Taki regulator kupiłem.
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Manometr podpiołem za listwą na wyjściu regulatora paliwa.
Do wymiany regulator napięcia.
Jeśli już zrobiłeś auto to tak dla informacji ci powiem że to nie było żadne zwarcie tylko walnięty regulator napięcia. I od tego przepalał się bezpiecznik, którego nie ma w obwodzie regulatora?
Zamontowany nowy alternator z regulatorem
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d Jest alternator. Nie chcę zakładać od poloneza czy fiata itp. bo mam taki jaki pasuje, tylko nie wiem jak podpiąć. Z regulatorem od poloneza miałbym ten sam problem lub większy bo oznaczenia w regulatorze poloneza pewnie są inne (nie rosyjskie litery), ale...
Kup lepiej alternator tak jak radzi <emeryt2> np. od poloneza. Na szrocie to koszt około 50 zł z regulatorem. Do tej prądnicy (zakładając, że jest sprawna) i tak będziesz musiał regulator dokupić, osłonę na szczotki dorobić, więc chyba gra nie warta świeczki.
Bardzo proszę o omówienie i ewentualnie przesłanie schematu sterownika: kierunkowskazów, wycieraczek, awaryjnych do poloneza. Sterownik ten ma oznaczenie APE07. Głównie zależy mi na zasadzie działania wykrywania przepalonej żarówki w światłach stop, jak również wykrywanie dodatkowej żarówki w światłach stop co uwidacznia się wykrywaniem przyczepki a...
Alternator ze zintegrowanym regulatorem. Usterka polega na braku ładowania dokładnie powyżej 3k obrotów. Przy spadku poniżej ładowanie powraca. -Podłożone dwa regulatory sprawdzone wcześniej na stole. -Mostek prostowniczy sprawdzony pod obciążeniem (10A) nie wykazał usterki. -Wirnik oporność poprawna, brak zwarcia do masy, pierścienie ślizgowe nie wytarte,...
Witam. Posiadam Alternator chyba z poloneza. 9-diodowy A124n nie wiem o jakim amperarzu . I jak mozna to sprawdzic ile ma amperów? Moje pytanie jest nastepujące jaki można zastosować regulator napiecia? Da rade z wbudowanym szczotkotrzymacze? Słyszałem że może byc ten od malucha tylko trzeba zmnienic szczotkotrzymacz żeby nie była jedna szczotka podłącona...
Witam. Piszę tutaj pierwszy raz. Zamontowałem do Poloneza zamiast hydraulicznej regulacji reflektorów elektryczną z Lanosa. Montaż siłowników i instalacji to nie był problem, wszystko poszło gładko, jak i podłączenie. Problem w tym, że sam regulator 'nijak' pasuje do wnętrza Poloneza i nie ma gdzie go zamontować. Chciałem zamontować potencjometr w miejscu...
Zakupiłem nowy ori regulator o numerach 1720001 (nr.20 na schemacie) oraz przekaźnik (niby też regulator) PC702 (nr.5 na schemacie) Ów przekaźnik służy tylko do sterowania kontrolki ładowania. Skoro wymieniłeś regulator ładowania (20) to zostaje tylko alternator. Sprawdź w nim szczotki obwodu wzbudzenia, po takim czasie mogły się powycierać. Jak nie...
Na początek sprawdź szczotki, jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej uszkodzony regulator. W tych alternatorach są regulatory VALEO, które dość często się sypią.
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
Witam. Pagne zamknac temat regulatora od Boscha i alternatora PF125p lub poloneza. Ale jeszcze kilka wyjasnien. Alternator juz pracuje na pokladzie C360, ale z zegulatorem RNc12. Dalem spokoj eksperymentom bo zaszla potrzeba uzycia go do konkretnych celow. Wymiana diod wzbudzenia okazala sie bajecznie prosta. Troche problemow sprawilo wymienienie lozysk....
Regulator do łady podłączony jest pod zacisk już wyjściowy z alternatora i drugi który idzie do tablicy. Mam na niej wskażnik ładowania, ale nie kontrolkę. Nie wiem jak to by współpracowało z regulatorem od poloneza bo on chyba potrzebuje kontrolke ładowania aby wzbudzić alternator...? Pozdrawiam
Radziłbym raczej od Fiata albo Poloneza. Nie wiem jak autor, ale ja mam wąski (10mm) pasek, alternator od Żuka ma koło pasowe 13mm, więc trzeba by zmieniać.
Przecież do skody założysz każdy regulator jaki tylko chcesz. Nawet od poloneza.
dziękuję za odpowiedź, dlaczego właśnie taki regulator? Dobrałbym któryś z poloneza ale nie wiem ilu diodowy jest ten alternator, ponadto oryginalny regulator jak dla mnie jest trochę dziwnie podłączony i tutaj mam "zagwozdkę"
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Posiadam tez alternator z poloneza. Ma on oznaczenia d+ i B +. Napisałbyś moze jak ten podłaczyc? I akurat on ma wbudowany regulator jesli sie nie myle i nie mam pomyslu jak go podlaczyc do tego ze skody😛
Więc tak-elektrycznie różnią się mocą, mechanicznie powiększona jest średnica wirnika i wewnętrzna średnica jarzma stojana. Inny jest też szczotkotrzymacz, i 55N ma na sobie regulator. Reszta ( przednia obudowa, diody) są takie same, rozstaw łap też, tak że nie ma problemu z zamianą obu.
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
u mnie do tej regulacji dobrze sprawował się regulator do wentylatora od poloneza Atu albo Caro z płynną regulacią.Ale ja miałem wentylator od dmuchawy nawiewu samochodu starej skody czyli był na 12V do tego miałem podłączony prostownik i pomiędzy prostownikiem a dmuchawą ten regulator.Do rozpalania dawałem większą moc a póżniej zmniejszałem.Oprócz...
Posiadam alternator Motorola ale tak się stało że niemam do niego regulatora i tu jest problem.Napewno jest on 12V.Czy ktoś kiedyś miał styczność z takim altkiem.Wyprowadzenia ma jak każdy starszy altek czyli główne wyjśćie +12V,jeden zacisk od szczotek i jeden od diód wzbudzeni(chyba).Próbowałem na jednym regulatorzez elektronicznym np:do fiata,poloneza...
Może po prostu zabrakło szczotek skoro nie świeci kontrolka. Jeżeli szczotki są dobre to jak kolega viper555 pisze prawdopodobnie regulator.Prawdopodobnie podejdzie regulator od malucha lub poloneza,przydałoby się lepsze zdjęcie tylnej części alternatora.
Alternator chyba od 126p bo ma regulator APE. Nie przyjacielu jest to alternator od FSO 125 lub Polonez Najpierw sprawdź te zardzewiałe śrubki na regulatorzę bo pod jedną jest masa regulatora potem wymień regulator i ne zapomni zerknąć na szczotki
Witam serdecznie grupowiczów , znowu potrzebna pomoc a mianowicie chodzi o ładowanie w polonezie podłączyłem miernik pod akumulator powyżej 1 tys obrotów pokazuje 14,5v problem w tym ze podczas chamowania przygasają delikatnie zarówki od podswietlenia deski rozdzielczej i delikatnie zaswieca sie kontrolka od akumulatora(bardzo słabo swieci) podobnie...
Witam wszystkim forumowiczów.Podaje kody błędów Poloneza na wtrysku jednopunktowym: 12-brak impulsu czujnika polożenia walu korbowego TDC (kod ten będzie wyświetlany zawsze jako pierwszy pomieważ silnik jest wyłączony) 13-brak sygnału czujnika tlenu EOS 14-zbyt wysoki sygnał czujnika temp.płynu chłodzącego CTS 15-zbyt niski sygnał czujnika temp. płynu...
Witam Mam mały problem a mianowicie przekladałem silnik z poloneza (1990r przejsciowka) o poloneza caro (1993). Po przełozeniu silnika nie chce zapalic. Rozrusznik kreci ale mozna tak krecic do rozladowania akumulatora. Uklad zaplonowy cewka,regulator został z caro. Co to moze byc za usterka ? Czy ma to jakis zwiazek z regulatorem napiecia, cewka ?
Witam W moim polonezie ostatnio miałem awarię regulatora napięcia oraz alternatora (spalona dioda -) Po jego wymianie padł mi akumulator (p około 2 miesiącach), kupiłem nowy lecz szybko elektrolit wyparowywał, zrobiłem więc pomiar ile prądu jest ładowane na zaciskach akumulatora i napięcie wynosiło 16V!!! W czym może tkwić problem, jak byłem w warsztacie...
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak w obwodzie wpiąć kontrolkę ładowania
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Słuchaj-na magistrali paliwowej jest regulator cisnienia paliwa.Ma on 3 odgałęzienia-wlot,wylot,i podciśnienie.Kapilara podciśnienia jest połączona z kolektorem dolotowym szlauchikiem.Chodzi o to ze jak silnik bangla,to żeby ciśnienie paliwa kapke zmalało.Ale nie w tym rzecz.Dzieje się tak że uwala się membrama w tym regulatorze i wali on paliwo do...
heja... u mnie regulatory walą niemiłosiernie jak jest zimny. czasami gorący +80 stopni ucichną, wczesniej pękł mi pasek rozrządu po założeniu nowego problem znikł, więc dochodze do wniosku, że to jednak wałek już dostał swoje po dupie... jeżdżę na takim silniku już ponad 3 lata, bo kasy na wymiane tych cudeniek nie mam :/ około 800 zeta same regulatory...
Problem tkwi w braku ładowania.Znajomy sprawdził alternator i stwierdził że jest sprawny, czyli pozostaje regulator napięcia.Alternator ten pochodzi z Jeepa 2.1 TD(silnik podobno jest od renault).Posiadam sprawny regulator od poloneza który ma dwa wejścia i trzecie na masę.Czy istniała by możliwość podpięcia go zamiast tego fabrycznego? [url=]alternator...
REGULATOR NAPIĘCIA!! I przy okazji szczotki. Koniecznie sprawdź miernikiem napięcie. Regulator kosztuje 30 zł i łatwo go wymienic, a szczotki to grosze..
Samochód przyjechał ze źle poskładanym regulatorem b.jałowego.Krzywka była całkowicie zablokowana.Po poprawnym zmontowaniu regulatora ECU reguluje bieg jałowy,ale tylko na zimnym silniku.Po nagrzaniu,ECU przestaje sterować krokowym i motor po dodaniu i puszczeniu gazu gaśnie.Samochód ma też uszkodzoną sondę lambda,ale brak sygnału sondy nie spowoduje...
świeci lampka check engine-kod usterki wskazujący na silnik krokowyPo sprawdzeniu silniczka krokowego, połączeń z ECU i samego ECU okazało się ze problem tkwi w regulatorze napięcia alternatora. Uszkodzony regulator powodował napięcie na instalacji ok.17V. Przy tym napięciu nastąpiło wygenerowanie właśnie takiego kodu jw.Oczywiście ECU i silnik krokowy...
Jeszcze tak dopisze odnośnie odśrodkowego przyspieszacza zapłonu. Parę lat temu zepsuł się takowy regulator,ale z powodu że musiałem jeździć samochodem cały czas to zaspawałem ten regulator na stałe. I jeździłem tak prawie dwa miesiące,silnik cały czas działał normalnie,nie miał wyczuwalnego spadku mocy,ani zwiększonego spalania.Dodam jeszcze że regulator...
Ja jeździłem polonezem 5 lat i nigdy nie narzekałem na ogrzewanie,zawsze dmuchało gorącym powietrzem. W polonezie przy nagrzewnicy jest jeszcze zawór sterowany regulatorem od regulacji ciepłego powietrza i nieraz lubi on się zaciąć. Sprawdź czy linka steruje tym zaworem.W nowszych poldkach ten zawór znajduje sie koło silnika.
Mam Poldka atu na jedno punkcie ABIMEX od kilku lat .Po okresie zimowym pale go bezpośrednio na lpg. Lecz gdy lpg się skończyło trzeba było dojechać do stacji na benz. Po przełączeniu na bęzyne silnik bardzo słabnie jakby nie dostawał paliwa na wtryskiwacz. Więc wymieniłem wtryskiwacz nic to nie dało, sprawdziłem potencjomert przepustnicy(sprawny bez...
tak pasuje . nawet wg katalogów jest ta sama . Zbiornik na tzw duży otwór czyli to samo co abimex jedynie pompa w roverku i GSI była inna. Daje 3,5 bara ale i tak wszystkim steruje regulator ciśnienia w rowerku jest na listwie a gdzie w gsi to nie wiem bo dawno nie oglądałem tego pojazdu :)
Zastanawia mnie tylko jedna sprawa, w moim przypadku nie mogłem ustawić tych zaworów bo regulatory były na maxa napełnione, i dla tego regulatory nie miały możliwości normalnej pracy. Powiedz mi czy jest inny sposób na sprawdzenie tych regulatorów w jakim stanie są napełnione. Hmnnn Zasada jest taka pusty hydropopychacz (np. w sytuacji gdy zakładamy...
Witam. Moim skromnym zdaniem masz uszkodzony regulator napięcia. Sprawdz jak wysokim napięciem Ci ładuje - domniemam, że dlatego masz uszkodzony akumulator. Wskakuje na wysokie obroty ponieważ jest w trybie awaryjnym. Stawiam na za wysokie napiecie i dlatego komp głupieje i nie zawsze zaświeci check engine. I prosze nie kupuj odrazu nowego regulatora...
Witam, posiadam poloneza caro plus 1,6 z gazem 2000r (samochód kupiony z gazem w salonie). Od długiego czasu (w prawdzie odkąd pamiętam) w samochodzie tym ubywało płynu chłodniczego, teraz muszę go dolewać około 0,5l na 100km. Do tego ostatnio tj. wczoraj i dzisiaj, samochód strasznie się przegrzewa, za pierwszym razem się przegrzał jak nie dolałem...
Sąsiad emerytowany mechanik samochodowy miał poloneza 1,6 GLI, jak zrobiło się zimno to przed odpaleniem maska w górę i strzykawką podawał paliwo do kolektora ssącego. Wtedy odpalał na dotyk. Wymienił w tym polonezie prawie wszystko i problem pozostał. Jak zrobiło się ciepło to problemu nie było. Pierwszy wymienił czujnik temp. wstawiał oporniki i bez...
Witam wszystkich użytkowników. Chciałbym w moim temacie z góry prosić o wyrozumiałość gdyż nowym użytkownikiem jestem. Mój problem dotyczy polonez Caro plus z 2002 roku z silnikiem 1.6 GSI. po wymianie swiec i regulatora napiecia podczas odpalania polonez cos pyknęło w okolicach stacyjki i samochod pomimo krecenia nie odpala. Dźwięk pompy w bagazniku...
Probując rozwiązac problem z niedostatecznym ładowaniem (13,8V przy zimnym alternatorze i 13V przy rozgrzanym), wymiana już klilku regulatorów i to markowych nie przyniosła rezultatu Też już się z tym problemem dwukrotnie spotkałem - w Mercedesie 124 i w Fordzie (ten sam typ regulatora) Przyznam że w Mercedesie też wszystko prześwietliłem, alternator...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. Akumulator jeśli już słabo kręci a zapali to obserwując zapalone światło wewnętrzne powinieneś dostrzec różnicę w intensywności świecenia gdy obroty silnika są na poziomie 900-1000 a gdy dodasz gazu i obroty są na poziomie 1500 lub nieco wyżej. Przy rozładowanym akumulatorze (ledwo kręci)...
Gaźnik i jego regulacja jest opisana zarówno w "Sam naprawiam FSO Polonez", jak i w "Sam naprawiam FSO 1500" - z obszernym opisem budowy i działania gaźników 34DCHD/DCMP/S2C. Pewnie kosztują te knigi więcej niż sam polonez ... :| ... w tym modelu jest gaźnik 34S2C16 ... z racji tego, że regulacja jest od strony pokrywy zaworów może trzeba będzie wymienić...
Szanowni forumowicze. Z racji tego że w moim Polonezie padł akumulator, a właściwie zagotował go spalony regulator napięcia, muszę kupić nowy akumulator. Do tej pory używałem centry plus 62 Ah, jednak jakość tej marki chyba spadła, bo w ciągu ostatnich 6 lat wymieniałem każdy akumulator od razu po zakończeniu gwarancji, czyli po 2 latach nie nadawał...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Niezbędny będzie szczelinomierz do weryfikacji luzów. No gdzie, w aucie z hydropopychaczami? Skoro klepie, to albo któryś jest uszkodzony, albo wyszedł poza zakres regulacji. Zasadniczo, w trakcie całego okresu eksploatacji nie reguluje się, przy naprawie głowicy czy wymianie szklanek opróżnia się je z oleju i ustawia luz na 4mm - po uruchomieniu,...
Mam taki problemik Psuje mi sie cały czas regulator obrotów dmuchawy z Poloneza Jak to naprawić? Spaliła sie sprężynka i nie działa i jak możecie topooomóżcie!!! proszę!!! przeniesiono z Audio.j.
zmieniłem regulator napięcie faluje od 13,2 15,0V przed wymianą było tak samo żarzy się kontrolka ładow.na wolnych obrotach ładow =14,20V jednak pod większym obciążeniem gaśnie/przy włączonym ogrzewaniu tylnej szyby ,światła krótkie,halogeny/ŁADOWANIE =13,20V.połączenie pomiędzy masą a regulatorem jest ok. diody sprawdziłem też są ok gdzie szukać przyczyny....
Czy ten samochód ma wtrysk, ale chyba nie skoro 92. Sam zjeździłem polonezami 7-8 lat i te gaźnikowe to elektryka prosta jak drut, a co do alternatora i napięć jakie daje to byłbym sceptyczny do tego co wcześniej to pisano, sam nieraz odpalałem samochód z wyjętym alternatoram, jechałem z jakimś uszkodzeniem beż ładowania, przeżyłem kilka fatalnych regulatorów...
Hmm,bedziesz musial dostac sie do masy silnika i wyprowadzic ja do regulatora.Plus silnika jest stale podlaczony do zasilania a minus jest "zwierany" przez tranzystor do minusa zasilania w ukl.z reg.od poloneza tak wiec innaczej nie przejdzie.Mozesz zrobic regulator ktory bedzie "regulowal napiecie dodatnie-plus",najlepiej na ukl. 555 i jakims mocnym...
A masz prądnice czy alternator? Bo jesli altrnator to ten mechaniczny regulator wyrzuc i wstaw elektroniczny pasujący do starego fiata lub poloneza, znaczy taki w którym w układzie jedna szczotka podpięta jest do masy... Jak prodnica to tez poroponował bym wstawić jakiś elektroniczny... :)
najprostszy to regulator dmuchawy od Poloneza kosztuje chyba 28zł.
w polonezie i fiacie dużym jest ten sam regulator schemat będzie ciężko dostać ale użądzonko jest proste
Witam Taki regulator mozna kupic w sklepie z częsciami samochodowymi ,regulator taki przechodzi do Poloneza Caro i reguluje płynnie obrotami silnika dmuchawy.
To wszystko wygląda skąplikowanie ale wszystko jest bardzo proste. Alternator normalny poza braku szczotek. Zbudowany tak samo jak inne. Diody tylko są oddzielnie i regulator, który daje sie zastąpić elektronicznym od poloneza. Pozdrawiam.
nieładował akumulator wymieniony został regulator napięcia teraz ładuje ale nie gasnie kontrolka co to może być (polonez caro z silnikiem rovera 1.4)
Proponowalbym Ci ustalic jaki to typ alteranatora i dobrac do niego oddzielny nowy regulator , np. od poloneza kosztuje okolo 16 zlotych. ewentualnie mzoesz jeszcze dobrac ten tarnzystor zakladajac oczywiscie ze jest to faktycznie tranzystor , zmierz na podlaczonym ukladzie jakie napiecia sa na plytce w miejscach gdzie ma byc ten tarnzystor i ustalisz...
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Witam, Proszę zeby ktoś mi cos doradził bo kazdy mechanik chce naprawiac i wymieniac cos innego a najlepiej wszystko w moim polonezie. Problem polega na tym ze samochod po odpaleniu wchodzi na 1500 obrotow (ssanie) i przez jakis czas (do nagrzania silnika) utrzymuje sie na tym poziomie. Po nagrzaniu obroty zaczynaja falowac - tzn raz jest 1200 pozniej...
Witam!!! Mam problem z ładowaniem w Chryslerze. Wiem ze podobna sytuacja była opisywana juz wcześniej , ale mój problem nieco odbiega od tego przedstawionego w powyższym poście. Miałem problem z ładowaniem, ale udało mi się go rozwiązać w inny sposób; wstawiając elektroniczny regulator napięcia od poloneza:D. Wszystko było dobrze aż pewnego pięknego...
Witam.Prosze o pomoc,poniewaz nie wiem juz gdzie szukac usterki.Problem jest z Polonezem na jednopunkcie Boscha.Autko jest z gazem.A oto jak przebiega usterka : Po zapaleniu autka (obojetnie czy na zimnym czy cieplym silniku),silnik chodzi normalnie,po czym po kilku sekundach traci wolne obroty i prawie gasnie.Jak sie probuje jechac,to objawy sa takie,jakby...
Witam. Regularnie odwiedzam wasze forum szukając rozwiązania mojego problemu. Niestety znalazłem tylko jedna wskazówkę, ale nieprecyzyjną. Odpowiedź pana Tomka665 na zapytanie: "Za wysokie napięcie ładowania". Na początek trochę danych. Praktycznie ostatni miesiąc produkcji modelu CT150 - Listopad 1987 r. Alternator Nippon-Denso 60 A. Cztery diody dodatnie,...
Witam, Czy mogę prosić o opis wtyków do regulatora pracy wycieraczek PW-1 z FSO 1500/Polonez. Próbowałem go podłączać na różne sposoby, ale bez efektu. Chcę wykluczyć ewentualne uszkodzenie, dlatego niezbędny jest opis poszczególnych wtyków (cztery) we wtyczce. Leszek
Wypowiadałem się już na forum w podobnym temacie - . Nadmienię też że ja prawie do wszystkich alternatorów stosuję regulator elektroniczny od poloneza 9D, kosztuje on poniżej 20 pln, i ma bardzo powtarzalne parametry (napięcie wyjściowe). Wiąże się to z niewielką przeróbką szczotek ale potem spokój na lata i w razie czego wymiana tylko szczotek a nie...
Idź na szrot i z rozbitego poloneza caro i późniejszych wymontuj przycisk nawiewu. Powninien on mieć z tyłu taki aluminiowy bloczek. Zostaje tylko podłączenie w aucie zgodnie z kablami. I masz gotowy regulator nawiewu
jak w temacie szukam schematu . regulator bardzo popularny stosowany m. in. w fiatach polonezach itd.
Witam szanowne grono. Wcale nie jest prawdą, że za drogo, i że się nie da zrobic samemu. polecam : lub sam mam (jeszcze) poloneza gle. I jestem w trakcie uruchamiania tego ustrojstwa. Wymaga dorobienia krańcówek, tak aby śruba regulacji się nie wykręciła (zdarzyło mi się podczas hamowania silnikiem). mam nadzieję że niedługo skończę to uruchamiać. Póki...
Da się zrobić bardzo wiele rzeczy. Ale: 1. W wsk masz inne napięcie zasilania. I do tego niestabilne (brak regulatora napięcia). 2. W polonezie zapłon występuje co 180 stopni OWK (obrotu wału korbowego), a wsk co 360 (jeden pełny obrót). 3. Twoja wiedza chyba na prawdę jest mała, skoro nawet oznaczenia na obrotomierzu źle interpretujesz. Tam jest: +12V,...
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Ludzie, czytajcie co napisałem, patrzycie tylko na ostatnią linijkę i dajecie rady. Jeszcze raz: mam cały wtrysk (komp, wtryskiwacz z czujnikami, regulatorem ciśnienia benzyny, silnikiem krokowym, pompę paliwa itd). Wtrysk ma służyć do odpalania, krótkiej ewentualnej jazdy i regulacji wolnych obrotów. Nie chcę wtrysku od golfa, polo, passata, kadeta,...
A tu się koledzy mylicie...istniały fabryczne polonezy 1,5 turbo. Było to w okolicach 1987r i były dwie wersje: jedna chyba A grupowa, odprężona, po większych modyfikacjach, z tego co pamiętam ok 220KM, o dziwo na gaźniku FOS Łódź i ze skrzynią rajdową (niesynchronizowaną) oraz mostem ze szperą, oraz N grupowa, mająca stokilkadziesiąt koni, posiadająca...