Witam. Mam Renault Premium. Wymieniłem olej, filtry. Pokazał mi się komunikat ,,Maintenance". Wydaje mi się , że jest to komunikat związany z wymianą oleju i z obsługą. Co trzeba zrobić, żeby ten komunikat zgasł? Proszę o pomoc.
Witam wszystkich mam problem z hamulcami w premiumce 420dci 2003r, mianowicie ciagnik hamuje pierwszy od naczepy, naczepa reaguje na hamulec z opóźnieniem i w ogole słabo, na wyświatlaczu mam komunikat defekt pilota naczepy zazwyczaj pojawia się po zaladowaniu samochodu, dodam ze naczepa nie ma abs i jest na resorach. Co radzilibyście mi zrobić, czy...
Witam, tak jak w temacie. Przymierzam się do wymiany amortyzatorów wraz z sprężynami zawieszenia w Renault Clio III 2006r. przed faceliftingiem 1.4 V16 98KM 72KW 1398m³ . I tu zastanawiam się nad wyborem Olejowe czy Gazowo-Olejowe, KYB,Koni,TRW czy może Bilstein . Jeśli chodzi o moje upodobanie to orginalne zawieszenie było idealne [Nie za miękkie,...
Błąd oznacza dokładnie to co napisałeś na tej karteczce z tym,że przyczyną może być turbo lub odpowietrzenie skrzyni korbowej ( odma). Jedno z nich rzuca olejem do dolotu, intercoolera z tond zbyt wysoka prędkość obrotowa silnika. Sprawdź czy w układzie dolotowym jest olej.
Witam. W premium 440 dxi mam problem z wskaznikiem cisnienia oleju.Pokazywal zawsze 4,9 bara na zgaszonym silniku rowniez.W servisie po podlaczeniu pod komputer stwierdzili ze to czujnik.Wymienilem czujnik i teraz pokazuje 4,2 bara rowniez gdy silnik nie chodzi.Co moze byc tego powodem?
jak zdiagnozować ze wina turbiny? Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny do strony tłoczącej i druga osoba zwiększa obroty a na kartoniku pojawią się krople oleju.Ja obstawiam bardziej na zużyty silnik. Na 140 tys km przebiegu zużyty silnik? Dodano po 4 jak zdiagnozować ze wina turbiny? Kartonikiem ,przykładasz czysty kartonik do turbiny...
A gdzie ten zawór się znajduję? Z tego co pamiętam to żadnego zaworu nie odłączałem, tylko wymieniłem filtr odśrodkowy po wymianie oleju...
Cześć. Zacznę od tego, że właśnie jestem w trasie daleko od Polski. To w zasadzie pierwszy wyjazd tego auta. Więc opiszę problem, będę wdzięczny za wszelkie pomocne rady. Na wyświetlaczu auto zawsze pokazywało ciśnienie oleju 6,9 bar ,6.0 na zgaszonym. Wczoraj jadąc przez Niemcy nagle zapalił się stop z komunikatem Oli presure to low, szybko przełączyłem...
A w zbiornikach powietrza jest czysto, niema w nich wody lub wody z olejem. Ciśnienie w obwodach 1i 2 powinno być w granicach 10 bar i oba obwody powinny pompować się w miarę równo,pozostaje jeszcze sprawdzić ciśnienie na obwodach 3 i 4. Obwód 4 odpowiada za fotel i skrzynię.
Witam wszystkich, zauważyłem u siebie w Reni plamke oleju pod silnikiem dzisiaj położyłem się pod auto i zauważyłem taki przewód gumowy który biegnie gdzieś tam od góry silnika wzdłuż pod okolice miski olejowej nie mam pojęcia od czego on jest i dlaczego kapie z niego olej, może ktoś pomoże? Dodaje fotki.
Witam. Skrzynia automatyczna. Dzisiaj usłyszałem dziwne dźwięki przy zmianie biegów. Zwłaszcza przy biegach 10 na 11 Proszę jeszcze o zdjęcie gdzie jest korek aby sprawdzić i uzupełnić stan oleju. Czy może to być wina niskiego poziomu oleju?
Witam problem z poziomem oleju, wyrzuca błąd mid 128 pid 98 fmi 5. Wyświetla się losowo (na postoju/w czasie jazdy) chociaż ostatnio praktycznie cały czas. Poziom oleju wg bagnetu w normie. Czy przerabiał ktoś podobny problem? Czy gniazdo czujnika jest na wyjściu miski olejowej z lewej strony (4 piny)? Najpierw chciałbym sprawdzić wiązkę elektryczną...
Witam wie ktoś do czego jest zbiornik z olejem na obrocie w hiab 102 to jest do smarowania obrotu ?
Witam DIZZI. Mam jeszcze problem z tą samą renówką bo znika mi gdzieś płyn chłodzący. Czy możliwe jest że przez sprężarkę powietrza dostaje się on do silnika? Bo jest jakby za dużo oleju w silniku, ale nie jest on jak np. masło, czy spieniony, jest to zwykły czysty olej. Przewody są suche. A i to nie uszczelka pod głowicą.
Na początek zrób pomiar ciśnienia sprężania ,wraz z próbą olejową. Tanio i dobrze to się nie da tego zrobić.
Witam ponownie Dzięki RENO-MAX za chęci Z braku czasu i nie bardzo palącego problemu renia nie została podpięta pod komputer. Problem rozwiązał się sam . Nagle z niewiadomej przyczyny w kieleckich górkach z ładunkiem renia dostała w kość i temperatura zaczęła zachowywać się "normalnie" .Trochę mnie to przestraszyło ale stan płynu był ,ok nic nie ubyło...
Witam premiumka kupiona 2 miesiące temu przy zakupie zalana pod korek po przyjechaniu to samo wyszła 23,5 litra bardzo ciężko paliła i olej był w paliwie pompa wysokiego ciśnienia została zregenerowana w boschu pod Bochnia ,wtryski w stalowej woli też Bosch.Spalanie teraz przy ładunkach do 8-9 ton 27,5 litra .Nie kopci moc ma turbina też wymieniona...
Widocznie nikt nic nie wie. Dodam, że ostatnio rozebraliśmy skrzynkę ze sterownikami, było w niej pełno oleju. Wyczyściliśmy ją i cały dzień było w porządku. Później znów to samo tylko mniej intensywnie. Najczęściej to się powtarza jak jest cieplej, przy temperaturze ok 10-12 na zewnątrz wszystko jest w porządku.
Steruje przepływem oleju.
Witam, ma taki problem: wyskakuje mi ta usterka i auto bardzo ciężko zapala, kreci ok ale nie chce zapalic, wczoraj jak zgasilem to ledwo zapalil ale chodzil jak nie na wszystkie tłoki nie mogłem ruszyc i wyskoczyl blad usterka wtrysku i zgasl, odlaczylem aku. bledy sie skasowaly, zapalil ciezko ale chodzi i dojechalem z tunelu la manch do belgii, bylem...
Witajcie, w mojej Renówce od czasu do czasu zapala w trakcie jazdy komunikat "Usterka zasilania olejem napędowym" po czym auto słabnie, ale wszystko po chwili wraca do normy, druga część problemu jest znacznie bardziej dokuczliwa ponieważ gdy auto stoi dłuższy czas nie można go zapalić, dopiero podniesienie kabiny i napompowanie paliwa ręcznie pomaga...
Witam. W Renault Premium 420dci paliwo mi się dostaje do oleju i przybiera na miarce. Jaka może być przyczyna? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Witam. Mam problem z siłownikiem? podnoszenia kabiny w renault premium z 99 roku. Chodzi o to że wcześniej nie można było podnieść kabiny wymieniłem pompkę bo nie dawała ciśnienia a teraz siłownik wychodzi ale nie wraca po przełączeniu na opuszczanie. Rozebrałem siłownik i na podnoszeniu podaje olej w cylindrze z dołu a po przełączeniu pompka nie może...
Witam mam problem z Reno premium 420dci 2002 na desce wyświetla się defect 200 rozrusznik kreci jest paliwo i nie zapala, zegary od oleju i temp. nie reaguja moze ktos mial podobną sytuacje? dodam ze stalo sie to podczas jazdy nagle zgasła i nie mozna uruchomic ,sprawdzilem instalacje pod kabina na zagieciu i jest ok.bezpieczniki i przekazniki tez sa...
Witam Jest to samochód Renault Premium 420dci Chcałbym zapytac co to może być, gdy jest zimny silnik pracuje normalnie podczas rozgrzewania nasilaja się stuki metaliczne sprzodu silnika. Myślałem że to coś z rozrządem, rozebralismy caly przod silnika, wszystkie kola zembate sa bezzarzutu, pompa olejowa też raczej w porządku. Nawet patrzylismy na panewki...
Witam Mam problem z Renault Premium 420 DCI. Przy ruszaniu (obojętne Pusto czy Pełno) robi sie tak jakby nie było gazu. Przy równej jeździe np 80 km/h trzymam noge na gazie nie ruchomo a renia sama dodaje gazu i ujmuje przy tym szarpiac w dodatku jest slaba i zaczela wiecej palic. Miesiąc temu wymienilem u pompiarza jednostke dozujaca i wszystkie wtryski...
Witam, mam problem z Renault premium 420 dCi z 2004 roku. Po rozgrzaniu silnika czujnik wskazuje niskie ciśnienie oleju (1,1) podobno powinno być min. 2. Panewki wymienione (pomimo, że były OK) czujnik sprawdzony. pompa oleju sprawdzona - jest OK. Ciśnienie dla pewności sprawdziłem też mechanicznie i wynik 1,1 się potwierdził. Jaka może być jeszcze...
Pytanie: jak jest wyskalowany zegar ciśnienia oleju w RENO 400... jaka jest wartość ciśnienia na poszczególnych kreskach?
Witam kolegów ,chciałem podzielić się wiedzą na temat płynu w oleju renówce premiumce .Kierowca zgłosił mi problem będąc w trasie...'' samochód kopci na biało, osłab,jest prawie dwa stany oleju''. Po zdjęciu miski olejowej okazało się że na wysokości drugiego cylindra wydostaje się płyn chłodzący. Gdy podałem ciśnienie 1,5 atm do układu chłodzącego...
Premium fajny samochodzik ... jedzilem co prawda nie duzo bo tylko 5 miesiecy, ale przez ten czas autko mialo wymiane oleju i tyle... :) Paliwo ruskie filtry zmieniane co 40tys km i mozna dalej gnac!
Ja bym obstawił niskie ciśnienie zasilania olejem napędowym . Jeśli dużo zaczęła palić i ciężko zapala to zacznij od sprawdzania tego .
Witam. MID 128 PID 98 Poziom oleju silnikowego. FMI 1 Niski poziom oleju silnikowego lub usterka czujnika. MID 144 PID 84 Prędkość pojazdu. FMI 2 Sporadyczne lub niewłaściwe dane. (magnes) MID 136 PSID 201 Zakłócenia w komunikacji,jednostka sterująca pojazdu FMI 8 Sygnały prędkości z jednostki sterującej pojazdu/tachografu różni się o więcej niż 30%...
Witam, mam problem z naprawą renault premium 420, pomimo wymiany pompy olejowej, panewek i reszty części, cały czas świeci kontrolka olejowa i jest niskie ciśnienie. Co może być przyczyną ? Proszę o szybką odpowiedz. Dziękuje.
Witam, Jak w temacie powstał u mnie w Reni 420DCI problem a więc woda przedostaje się do oleju w śilniku i znacznie to widac na postoju. Teraz po postoju około tygodnia na bagnecie z połowy stanu zrobiło sie oliwy ponad stan.Na korku wlewu oleju zrobiło sie takie białe mazidło i tak samo na wylocie z odmy. Autko odpala normalnie nie kopci. Z góry dziekuje...
Witam mam problem z Renault Premium 385 z 98r a mianowicie ropa przedostaje sie do oleju silnikowego więc pierwsza myśl jaka przyszła do głowy w tym silniku to ze mogły wtryski puscic i leją ale zostały wyjęte sprawdzone o wtryski są ok! Druga myśl to była ze tuleje gdzie osadzone sa w głowicy są popekane i tamtędy przedostaje sie ropa do oleju więc...
Kolego nie porównuj hamulca VEB + tłumika w kolektorze wydechowym (klapka) do typowego retardera (hamulca olejowego w skrzyni b., ew. elektrycznego (Telma)). To zupełnie 2 inne konstrukcje. W premium moc hamulca ciągłego działania (błędnie nazywanego retarderem) wynosi z tego co pamiętam (w instrukcji pojazdu sprawdzisz dokładnie) około 200 - 300 KM....
Witam Auto jak w tytule. Wiązka od głowicy pływała w oleju do samego sterownika silnika. Występował błąd elektrozaworu hamulca silnikowego. Poruszając kablami tykał, domyślam się że była przerwa. Po rozebraniu instalacji silnik wyczyszczeniu wszystkiego. Auto posiada błędy wszystkich modułów z magistrali 1139 Brak komunikacji. Czasami odpala, ale po...
Witam.Mam problem z renault premium 440 dxi z 2005 roku BEZ RETARDERA.Auto zakupione 2 miesiace temu i od samego poczatku mam z nim problem.Auto po plaskim nawet z obciazeniem nie wzbudza zastrzezen,ma moc i male spalanie.Problemy dopiero zaczynaja sie gdy jest jakas wieksza gorka,auto zaladowane,lub mocne przyspieszanie.temperatura idzie do gory,ogrzewanie...
Witam. Mam problem z renault premium dxi z 2010r a mianowicie nie moge dojsc ladu z ukladem kierowniczym poniewaz na dziurach odczuwam stuki na kierownicy i czasem szarpniecia do tego czasem pojawia sie luz.To co juz zrobilem to gumy resorow,gumy stabilizatorow,drazek poprzeczny,amortyzatory,zwrotnice i na koncu zrobilem regeneracje przekladni kierowniczej...
Witam Panowie mam problem z następującymi błędami... Mid 128 ppid8 fmi 2- ciśnienie oleju chłodzącego tłok błąd pojawia się nieregularnie, testy ciśnienia zrobione, i wszystko ok. natomiast auto jak ruszy w trasę to od czasu do czasu zapala się ten błąd. Czasami jedzie 3 dni i nic nie wyświetla się, a niekiedy w 1 dzień jak auto ruszy wymieniłem czujniki...
Z bezpiecznikami wszystko ok, od tego zacząłem. Tam gdzie grzebałem, też wszystko trzy razy sprawdziłem. Czytałem teraz ciekawy post o tym Renault, że wadą tych modeli była cieknąca pokrywa zaworów, która zalewała sterownik olejem i chyba tam jutro zacznę szukać.
Witam posiadam w/w sam.Skrzynia biegów AT2612F potrzebuje wiedzieć ile olej oraz jaki wchodzi do skrzyni.Również nie mogę znależ korka wlew oleju do niej proszę o pomoc.
Błędy były zapisane. Z tego co mówi kolega mechanik to rzecz w odczycie prędkości walka ale nie wiem którego. Natomiast wątpię w wiedzę mechanika bo dużo mówi a robić nie wie co. Kazał spuścić olej i sprawdzić opiłki. Olej był czysty zrobił synchronizację i śmigało dobrze. A potem znów wróciły objawy. Macie jakieś propozycje? Dodano po 7 Taki błąd mi...
MID 136 SID 4 FMI 7 Czujnik prędkości koła ,oś 2 po prawej. Duża szczelina między czujnikiem a kołem zębatym lub czujnik jest uszkodzony. Sprawdz przewód czujnika, prześwit (nie więcej niż 0,7mm). MID 136 SID67 FMI 0 Czujnik ciśnienia modulatora hamowania przyczepy. Brak sygnału hamulca postojowego, modulator jest nieprawidłowo podłączony , przewody...
Witam serdecznie pojawił się błąd ciśnienie oleju silnikowego MID128-Pid100 i komunukat o niskim ciśnieniu oleju Jutro wymienimy olej i filtry ale to raczej nie to pod turbiną jest jeden czujnik 3 pinowy to on odpowiada za ciśnienie oleju? Jest jeszcze jakiś inny ? Drugie pytanie na zapalonym n a wolnych obrotach na laptopie pokazuje 511Kpa czyli 5.11...
Witam mam problem ciągnik siodłowy Renault Premium 460dxi szarpie przerywa pod górę od czasu do czasu. Ma moc, zapala prawidłowo po weekendzie i rano zimny / ciepły. Wyczyszczone smoki filtr z separatorem. Parę razy w trakcie przerywania przez chwilę był błąd pedału przyspieszenia (potencjometr) więc też został wymieniony na nowy. Raz przez chwilę podczas...
MID 128 PID 190 Prędkość obrotowa silnika Kod usterki FMI 0 Nadmierne obroty silnika Warunki wygenerowania kodu usterki: Zbyt wysokie obroty silnika. Możliwa przyczyna: Nieodpowiedni bieg przy hamowaniu silnikiem. Silnik pracuje na oleju silnikowym. Reakcja jednostki sterującej silnika: Wygenerowanie kodu usterki. Polecenie zapalenia czerwonej lampki....
To jest USTERKA ZASILANIA OLEJEM NAPEDOWYM . Wynika z tego że masz niskie ciśnienie paliwa na filtrze . Przyczyna może być zapchany filtr lub smok . Zawór w głowicy . Pompa paliwa . Nieszczelność w układzie . Usterka samego czujnika . Na wolnych optymalnie powinno być około 3 bar . Usterka zapala się jeśli zasilanie spadnie poniżej 2 barów
O ile sobie dobrze przypominam to w Premium są te nieszczęsne przewody do pompowtrysków w oleju, na których z czasem rozsypuje się izolacja i robią zwarcie.
Temperatura wody nie rośnie, czujnik w misce olejowej był wymieniony i olej i filtry, często łapie ten błąd pod górkę. Najpierw komunikat, potem na czerwono, wchodzi w tryb awaryjny i z góry wszystko gaśnie a co mają biegi do tego? Układ chłodzący - co tam szukać jak płynu nie ubywa ani nie przybywa?
Witam w mojej Renault mam problem z ciśnieniem oleju. Wymieniłem 2 czujniki (ten na klawiaturze i ten nad filtrem), wymieniłem olej i filtry orginalne. Ciśnienie na zimnym silniku jest prawidłowe powyżej 4bar ale po ujechaniu 10km zaczyna maleć. Na załadowanym aucie mam ok 2 bar podczas jazdy, redukcja biegu niewiele je podnosi. Na luzie po przejechaniu...
Pompuje ci do 12? Bo jeśli nie to z tego co pamiętam w DXI w kompresorze są płytki które przesuwają się i tworzą bypass kiedy nie pompuje, one lubią się zapiekać w mazi. I wtedy nie zamyka całkowicie i słabo pompuje. Druga sprawa to rurka od kompresora do APM, lubi się zapychać zaschniętym olejem, ja w dawnych czasach czyściłem to gorącą wodą z kretem,...
Sprawdziłem - czujnik poziomu oleju faktycznie uszkodzony, a raczej zastąpiony był śrubą - już wymieniony i jest OK. Co do EBS nie mogłem na razie sprawdzić czujników kół bo przewody idą do modułów w zaworach, gdzie tylny jest pod siodłem a przedni w takim miejscu, że muszę skorzystać z kanału, a na razie ze względu na brak miejsca i czasu ni można...
Witam ! Mam taki problem z Renault Premium dxi manual. Auto było świeżo bo obsłudze, przejechało kilka Km i za parę dni gdy chciałem jechać ujechałem ok 50m i spadła z obrotów, nie przyjmowała ich, potem zgasła i odpaliła za chwile - przyjmowała już obroty, ale nie na długo. Nie wiem jak wejść w MENU, ponieważ nie mam pilota. Niektóre błędy pokazane...
Witam. Chciałbym zapytać czy jest możliwe za pomocą dostępnych przycisków, potwierdzić /wykasować inspekcję/ wykonanie obsług serwisowych typu: olej, filtry, osuszacz?
EBS 00079201031 Nieprawidłowa szczelina w prawym tylnym czujniku prędkości , sprawdzić szczelinę czujnika. EECU 00009804126 Czujnik poziomu oleju, sprawdzić wiązkę silnika i czujnik.
Proponuje zajrzeć do zbiornika może potrzebne mu mycie, pompa przetłaczająca ssie paliwo tylko przez odstojnik wiec jeśli jest brud w zbiorniku, usterka niebawem powróci. Cały układ był czyszczony latem ub roku ale niestety za pozno. Auto chodzi, tak jak pisałem wczesniej naprawione wszystkie wtryski (przekroczony przelew, zużyty zawór,rozpylacz, nalot...
Powiem tak podmieniliśmy czujnik NOX- 0 efektu, zdjąłem tą opaskę od katalizatora (czysto równo i nic nie znalazłem niepokojącego). Dodam jeszcze, że przeciwciśnienie mierzyli w 2 ASO i nie znaleźli nic niepokojącego. Zwiedziłem juz z tym autem serwisy ASO ( VOLVO-REnault - KARPIN, VOLVO-REnault - Młochów/Nadarzyn, ASO REnault OSTrołęka, ASo REnault...
Witam. Tu przydała by się konkretna diagnostyka. Z błędów wynika że problem leży w modulatorze przyczepy i czujniku poziomu oleju.
To na 100% oringi na wtryskiwaczach , bo podciąga powietrze z olejem z klawiatury. Jeśli by były uszkodzone podkładki pod wtryskami to zapowietrzał by się podczas pracy silnika, i stale byłby problem z uruchomieniem silnika , a nie po czasie.
Witam ja również mam podobny problem z moja Renault,tez wymieniłem czujnik ciśnienia oleju objawy są identyczne jak w twojej. Pod koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony na serwis. Wstępna diagnoza to zawór przelewowy oleju ten w misce olejowej się zawiesił lub co gorsza pompa oleju, mechanik mi tłumaczył że silnik nie może się kończyć bo przecież...
Tak pasek został ale dziś zrobiłem taki "myk" Przewód 851 przeciąłem bezpośrednio przy złączu diagnostycznym i zrobiłem połączenie dodatkowym przewodem do sterownika EBS, eliminując oryginalną inst. przy złączu tak i przy sterowniku EBS. Łączy się z wszystkimi sterownikami oprócz EBS ale z hamulcem był już wcześniej problem, i co najważniejsze na zapalonym...
Może zamień na wejściach do sterownika sygnały czujnika cisnienia oleju i paliwa. Są takie same. Odczytasz wtedy w ciśnienie paliwa w pozycji ciśnienia oleju.
Witam mam problem z podniesieniem kabiny w Renault Premium 420 DCI. Obiawy są takie że podniesie kabine na ok. 10[cm] i pompka robi się bardzo twarda i naciska się ją przez siłe, aż słychać jak po pewnym razie ona przepuści. Wymieniłem na 2 pompkę (używaną ale sprawną) i nie pomogło. Następnie wymieniłem siłownik (również używany ale sprawny) i to samo....
Witam. Mam taki problem, Na komputerze nic, zadnego bledu a silnik chodzi jak był w trubie awaryjnym, spalanie jak na robote która robi o jakies 2-3 litry za duże, wtryski już trzeci komplet zalozony (po regeneracji) i zadnej roznicy. Chciałbym zrobić pomiar ciśnienia paliwa i ciśnienia sprężania ale nie bardzo wiem ile one powinny wynosic, 5litrow...
Z tego co się orientuje to veb jest sterowany Ciśnienie oleju. Wiec przy pierwszym obrocie mało prawdopodobne. A po drugie zawór nagle się popsuł po rozebraniu i złożeniu silnika
Witam Zrobilem remont silnika, cala gora nowa, po przejechaniu 30k km dolalem 25 l oleju oprocz tego dymi z odmy i przy zimnym silniku kapie ciecz, napewno nie olej, jest to chyba plyn chlodzacy. Jaka to moz byc przyczyna ?
Jeśli te blady dotyczą EECU i VECU to masz problem z czujnikiem poziomy oleju i związkiem po CAN-u. czy ma to związane coś ze spalaniem auta. Najprawdopodobniej nie. P.S. CDI? Zawsze pisz, jakiego systemu dotyczy błąd i czy jest aktywny.
EECU CR - SPN: 16 - FMI: 03 ilość wystąpień 126 "Czujnik zanieczyszczenia oleju napędowego: CO lub CC z masą•Sprawdzić wiązkę (B9, B33) i czujnikWIZYTA W WARSZTACIESerwis" Tak podaje dokumentacja, taki czujnik jest przy filtrach paliwa. Zasilany jest z tego samego przewodu (nr 292) co wentylator, zawór hamulca silnikowego i przycisk gaszenia silnika...
Jaltest, na starym czujniku błąd był aktywny na nowym robi się aktywny dopiero po odpaleniu auta i błąd mówi właśnie o odwróceniu biegunów ale w parametrach wszystkie prędkości obrotowe są może tester coś źle odczytuje zależy mi na odkodowaniu tych błędów jeden na pewno dotyczy czujnika poziomu oleju drugi czujnika w filtrze paliwa a tego trzeciego...
Dzien dobry . W premiumce z 2006 euro 5 po oddaniu do serwisu na filtry ,klocki ,oleje itp pokazuje mi po 5dniach stania w miejscu takie komunikaty i kontrolke z ekranem jakby od ekg serca oraz ten workshop trudno grafike opisać. Przed oddaniem na serwis tego nie było. Foto w zalaczniku . Co może być przyczyną? Pozdrawiam
Jak pisze kolega wyżej - najpewniej wtryski. Zajedź do pompiarza na sprawdzenie wtrysków. Tańsza opcja, to wykonaj test przelewowy i oddaj do naprawy te wtryski które najmocniej odstają od najlepszego. Mnie to "młotkowanie" wręcz przeraziło :-) - poczytaj: I jeszcze jedno; od tego czasu leję do ON olej 2T i jak dla mnie sprawdza się znakomicie. Jest...
Oznaczenia na początku (mid, fmi) owszem wszędzie takie same, natomiast środkowe możesz mieć już różne (pid, ppid, sid, psid). Dobra do rzeczy: -mid128 sid 232 fmi 4: błąd napięcia 5V na czujniki (nie pokazuje pewnie wartości ciśnienia oleju, doładowania, paliwa) - sprawdzenie instalacji samych czujników, albo w ostateczności błąd wewnętrzny sterownika,...
to jest czujnik ciśnienia paliwa i oleju . czujnik wstecznego znajduje się z prawej strony wybierają z tego co pamiętam kolor wtyczki szary albo czarny .
Witam Mam problem z moja Renata zgasła mi podczas jazdy i nie mogłem jej odpalić Cały dzień ja męczył em na postoju a mianowicie , myślałem początkowo ze zmarzło mi paliwo bo było -19 wiec wymieniłem paliwo i filtry ( na drodze) po wszystkim odpowietrzyłem układ i paliwo juz było wszędzie gdy zacząłem kręcić silnikiem nie zapaliła i tak kilka razy nawet...
Niech Pan powypina wtyczki wiązki,ktore wchodzą do gniazd pompowtryskiwaczy i zobaczy czy jest duzo oleju w tych gniazdkach,sam fakt iż wiązka jest popękana swiadczy o tym ze nalezy ją wymienic na nową,ponieważ sygnał idący ze sterownika jest zakłócony i zwiększona jest opornosc przewodów.Po wymianie o ile jest to jedyna przyczyna,auto odzyska moc i...
Zgadza sie,ograniczylo moc. Jak rozwiazac ten problem? tylko serwis? Dzieki. Dodano po 23 Chyba wazna rzecz o ktorej zapomnialem napisac-wczesniej padla turbina i prawdopodobnie poszlo troche oleju w katalizator,czy moze byc zapchany kat. i dlatego jest wysoka zawartosc nox?
Przepraszam, ale nie znalazlem źródła, texa nie podaje. Wg katalogu IC w sprężarkach NRFa podaja wartość 175-185 ml, oraz w Volvach o podobym silniku również. Proponuję odnieść sie do tej wartości. Praktyka pokazuje, że istnieje calkiem spora tolerancja... Na twoim miejscu bym zalał pag 46 jakieś 45ml oleju z poziomu maszyny. Możesz zawsze spróbować...
Mogę się połączyć ze wszystkimi komputerami oprócz zegarów. Gdy robię test wskaźnika z poziomu VECU np. oleju to zamiast ruszyć licznik, odzywają się wycieraczki ale tylko lekko drgną tak jakby nie miały masy. Masę spod zderzaka poprawiłem, 2 przewody były urwane ale je przylutowałem i zabezpieczyłem resztę.
Witam ! Jakiś czas temu ( 5-8 tyś km) podniósł się stan płynu w zbiorniczku ponad max, obserwowałem nic nie robiłem, jak zrobiło się chłodniej zauważyłem że na wolnych obrotach było słabe ogrzewanie, teraz stan podniósł się jeszcze bardziej, wywala płyn przez górny korek, temperatura skacze, ogrzewania brak. Nie jest to wina sprężarki ponieważ wykluczyłem...
Dziekuję bardzo za odpowiedź. Czyli wynika z tego, że APM bezwzględnie do roboty? Osuszacz był wymieniany w styczniu 2019. Po zabiegu wymiany nie przeprowadzałem żadnego resetu stwrownika, czy jest to konieczne? Jest szansa, że błąd zniknie po wymianie osuszacza? Ewentualnie gdzieś może być nieszczelność? Myślę, że jeszcze za wcześnie na definitywne...
Kolego powiem szczerze że to dziwny ciąg wydarzeń, proponuję żebyś sprawdził sprężarkę powietrza czy nie daje oleje w układ, sprawdź w zaworach które wymontujesz czy niema oleju.
Mam pytanko, od jakiegoś czasu rosło mi spalanie i pojawiało się kopcenie (niebiesko-białe) przy podjeżdżaniu na górki, potem to już nawet i z lekko załadowaną naczepą. Były błędy mechaniczne fmi 10 od 2 pompowtrysków, więc oddałem je do sprawdzenia i w konsekwencji regeneracji. Potem oczywiście ustawienie zaworów itp. Po regeneracji błędy od wtrysków...
Sprecyzuj błędy. Chodzi mi o takie wskazania jak PSID, PID. MID. Podaj wszystko dokładnie to będzie wiadomo czego szukać . A nie masz tam przypadkiem awarii czujników doładowania lub ciśnienia oleju tak przy okazji tych usterek. 171FMI2 i FMI9 wadliwy czujnik .
Krzysiek, pobawić się można ale, ale oryginalny sterownik kontroluje prąd silnika sprężarki oraz wentylatora, posiada zabezpieczenie pod jak i nad napięciowe, potrafi na podstawie pobieranego prądu oszacować obciążenie sprężarki i dostosować moc/obroty, ma wbudowaną przetwornicę. Poza tym nie wiadomo czy sam silnik nie jest zatarty a jest to jedna z...
No to teraz nie ma odwrotu i trzeba ją wyjąć, ale nie ma możliwości, aby olej dostał się przez tuleję do wody, odwrotnie tak. Komprersja-tak, to by tłumaczyło wyrzucanie wody. jednak słabo szukaliście, jest w niej chłodnica oleju. Jak w zasadzie w każdej współczesnej ciężarówce. Ten motor pewno został przegrzany. nie wiem jak jest rozwiązane uszczelnienie...
Kod usterek: MID 128 - PSID96 - FMI1 Informacje ogólne o kodzie usterki: MID128 A14 - Komputer zarządzający pracą silnika PSID96 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa FMI-1 Dane istniejące, lecz poniżej zakresu normalnego działania Urządzenie(a) objęte kontrolą: A14 Moduł elektroniczny sterowania pracą silnika B139 Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa B51...
Drodzy Forumowicze! Od niedawna jestem posiadaczem Scenica 2.0B z 2002, oczywiście z DP0 (065M). Zaraz po kupnie stało się! Klasyk DP0 - zawsze po przejechaniu ok 15 km skrzynia przechodziła w tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy na kolejne ok. 15km i tak w kółko. Dodatkowo co jakiś czas skrzynia jakby sama z siebie...
witam mam problem w Reno Premium 370 dci 2005 rok wyświetla defekt 200 i nie kreci rozrusznikiem również po przekręceniu kluczyka nie podnosi się wskazówka oleju.
Nie wiem gdzie jestes z tym autem ze nie masz mozliwosci zaprowadzenia do warsztatu, jednak tematu nie zalatwisz bez sensownego dzialania. Jesli popodnosiles kola i nie widzisz nic co by naprowadzilo cie na trop usterki to niestety albo warsztat albo trzeba zaczac rozkrecac. Wbrew pozorom laguna to nie jakas tam klasa premium i z odpowiednia desperacja...
Zagadkę udało się rozwiązać, dwie usterki się skumulowały, wymieniona została podstawa filtrów (od dołu miała bardzo dużo malutkich pęknięć) podejrzewam że zaciągało powietrze w układ. po wymianie nie to auto, dało się jeździć normalnie, ale dodatkowo od czasu do czasu przywiesił się wtrysk objawiając się delikatnym spadkiem mocy - i to dlatego pewnie...
Odgrzeje troszeczkę kotleta :) Interesuje mnie co może być tego przyczyną... Akurat mam podobne objawy w Premium DXI bez ad-blue z 2006r. . Wyskakuje komunikat "not available " i kontrolka poziomu oleju - oczywiście na wyświetlaczu nie mogę sprawdzić poziomu( tak jakby go nie widział przez ten błąd ). W sterowniku silnika widzę poziom 100% oleju i temperatura...
1) hamulec silnikowy - przerwa elektrozaworu. 2) czujnik zanieczyszczenia oleju napędowego (mam takie tłumaczenie - myślę, że chodzi o wodę w paliwie). 3) wyłącznik silnika na silniku wiązka (B9,B22,B32). 4) to samo co 1) bo te trzy ostatnie cyfry nie wiem co oznaczają (może ilość wystąpień). Te kody mam dla Premium Euro 3 ale może są pomocne.
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. Ja też nie rozumiem, ale nie drążę. Takie są po prostu fakty, które potwierdzi każdy kto na oleju 2T jeździł. Natomiast fakt, że ON jest obecnie pozbawiany do bólu siarki, która zwiększała jego właściwości smarujące, w imię oczywiście ekologii, raczej nie jest pomocny. ON premium...
Sprawdź czy samo visco nie jest mokre bo jeżeli powstał wyciek oleju silikonowego to mogła się zabrudzić w środku taśma bimetaliczna i wtedy trzeba całość wymienić Elektryczne nie posiada bimetalu tylko elektrozawór sterowany impilsowo. Do PWM można by było porównać ale impulsy są rzędu kilku sekund. Napięcie podane na zawór zamyka odpływ ze zbiorniczka...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Marka: RENAULT Model: Logan Sandero II Model: Logan Sandero II Rok produkcji: 05 2015 Typ pojazdu: B8AL Vehicle_fabrication_number A485455 Kod silnika: K9K612 Nr silnika: D292516 Gearbox_type_and_suffix JR5368 Gearbox_fabrication_number A094296 Drive: Z lewej strony Opcje: Typ pojazdu: B8AL; Numer fabryczny pojazdu:...