Witam, Mialem znajomego, ktoremu cos piszczalo (Honda Civic 1.6 chyba). Wymienil naciagacz paska i dalej piszczalo. Po dluzszej analizie okazalo sie ze to alternator. Wiec wymienil lozyska. Piszczalo dalej. Ktos wpadl na pomysl zeby pojechac do elektryka i pomierzyc rezystancje uzwojen alternatora. Olazalo sie ze jest jakies zwarcie miedzyzwolowe w...
Żorż, obciąż dowolny alternator takim prądem i zobacz jak się nagrzeje. Grzanie wynika z rezystancji własnej uzwojeń. Alternator obciążył mocą ponad 900W (14 x 65) w sytuacji, kiedy praca urządzenia wentylacyjnego była niewystarczająca. Prąd maxymalny tego alternatora to bodaj 80A przy 7000 obr/min wirnika. Dmucha wtedy jak mały odkurzaczyk. Wracając...
Jeśli sprawdzisz połączenie masowe silnika z akumulatorem oraz zacisku B+ alternatora z + akumulatora i okaże się o.k. to problem nadal tkwi w alternatorze. Wymontuj go i sprawdź uzwojenie (rezystancję) względem obudowy.
Witajcie. Jaka powinna być prawidłowa rezystancja stojana i jego trzech uzwojeń? dokonując pomiaru w punkach pomiarowych zgodnie z instrukcją serwisową? Alternator Magneti Marelli fiat 900
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem pewien czy dobrze wybrałem dział, jeśli nie - to proszę o przeniesienie. Mam problem ze statorem do DRZ 400, mój stary stator ma opór między każdą z cewek w granicach ~1.2 ohm, oraz pomiędzy którąkolwiek z cewek i masą 1.5 ohm, co nie zgadzało się z wartościami z książki serwisowej, kupiłem więc używany...
Rezystancja wirnika alternatora o który pytasz ma 3,27 Oma. (+/- 0,16)
Ok. jaki to ma byc regulator zewnetrzny. model , typ lub od jakiego auta i prosze o sposob podlaczenia . Pozdrawiam - Ryszard. A jaki to alternator - 6-cio czy 9-cio diodowy, i jeszcze jedno - wirniki w tych alternatorach mają mniejszą rezystancję.
Zmierz rezystancję między masą alternatora a masą silnika omomierzem. Jeżeli jest mniej niż 0,5 ohm to jest w porządku. Gdy będzie za duża to może być problemem.
O jakich mocach tutaj rozmawiamy? Jeśli będziesz miał kilka kW to może być problem z rozproszeniem takiej ilości ciepła w rezystorach. Oczywiście możesz zastosować grzałki albo jakieś inne elementy oporowe dużej mocy. Problemem tylko jest regulacja oporności konieczna w przypadku wykorzystania maszyny z magnesami trwałymi. Maszyna ze wzbudzeniem (synchroniczna...
Tak na marginesie - nie zalecam czyszczenia klem, słupków i jakichkolwiek innych styków papierem ściernym ponieważ wykruszone z niego twarde ziarenka mogą się wbić w powierzchnię klemy, styku zwiększając rezystancję połączenia.
Różnica napięć wynika z "dużej" rezystancji przewodu (+ wszystkie końcówki) łączącego akumulator z alternatorem. Z tego samego powodu grzeje się klema. Sprawdź jakość zaciśniętych końcówek, czy nie ma luzów, zaśniedziałych elementów.
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Powodem jest wyeksploatowany akumulator. A to nieprawda! Zabija je podgrzewnie. Podgrzewanie to główny sprawca, ale akumulator w należytym stanie to podstawa. Z definicji akumulator to urządzenie magazynujące energię. Akumulator to podstawowe źródło energii z racji niskiej rezystancji wewnętrznej która wzrasta z biegiem czasu powodująć szybkie ładowanie,...
Dziekuje za obszerne wytlumaczenie. Ja mierzylem pomiedzy klema - akumulatora a masa silnika/alternatora. Czy odkladanie sie tam napiecia ma zwiazek z prawem Ohma?? Ma, płynie prąd przez rezystancję to i pojawia się różnica potencjałów - napięcie.
To znaczy na jakiej zasadzie ta kontrola prądu oddawanego przez alternator jest realizowana? No dokładnie na realizacji prawa Ohma- ilość przyłączonych (równolegle) odbiorników powoduje spadek sumarycznej rezystancji całej instalacji, więc wzrasta prąd płynący od źródła (alternatora, bo ma wyższy poziom napięcia niż akumulator, który teoretycznie w...
Zgadzam się z tzok'iem, wg mnie dochodzi jeszcze słaba masa. Nie znam sposobu pomiaru przez autora ale mam wrażenie jakby mierzył napięcie zawsze do masy na akumulatorze, a w samochodach zasilanie "idzie" od + i od -. Zresztą duża rezystancja i duży pobór prądu wzajemnie się wykluczają, chyba że jest tak jak tzok opisał.
Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się jak to jest że typowy prostownik do ładowania aku ma 6A, natomiast alternator w samochodzie ma 40A+. Czy zatem mógł bym bezpiecznie ładować aku w domu prądem 30A ? Sprawa jest prosta i nie ma tu żadnej sprzeczności. Alternator mający znamionowy prąd 40 A może ładować takim prądem akumulator o ile tylko rezystancja...
Wiem, ale jest parę zonków - w PF wzbudzenie było ze środka gwiazdy i dochodził specjalizowany przekaźnik lampki ładowania. I tu pytanie - jak alternator jest wzbudzany w mustangu - ani tu dodatkowego mostka wzbudzenia, ani podpięcia do czegokolwiek środka gwiazdy. Jak napisałem - nie czuję tematu i proszę o wyjaśnienie. Na taką przeróbkę jak dodanie...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem napięcie na alternator + a masa jest 11...
Tia... pierscienie caly czas kontaktuja - jak zastepuje regulator rezystorem-zarowka to jest oki.. Prad przez nie plynacy tez jest oki... No ale przeca kucza franca po to mam reghulator by mi sam regulowal napiecie niezaleznie od obciazenia :)))) Oba (nowy i stary) dzialaja tak samo. Stary ma zalozone tylko nowe szczotki (w sumie niepotrzebnmie kupowalem...
sprawdzalem cicho i lekko Dodano po 32 jak sprawdzalem na unieruchomionym silniku to pomiedzy minusem aku a masa alternatora nie ma zadnej rezystancji ale jak odpale silnik jest tak ze plus aku minus 13,4 plus aku masa silnika 13,5 a pomiedzy plusem aku a masa alternatora 13,75 13,80 czy przyczyna moze byc brak dobrej masy chyba na to wyglada potwierdzacie...
Witam. Jestem posiadaczem tego modelu ciągnika od nowości i po raz pierwszy mam problem z alternatorem. Walczę z tym już 3-ci dzień bez efektu, dlatego piszę tutaj o pomoc nim zacznę się niepotrzebnie wykosztowywać kupując wszystko po kolei. Ale zacznę od początku, problemem jest to że po zapaleniu ciągnika wskazówka na amperomierzu wychyla się do +30...
Mam problem z takim alterantorem typ SG15L027 VALEO 155A, alternator z Renault ESPACE 2.2dci, jest to model alternatora z chłodzeniem wodnym. Wymieniłem motsek diodowy (dwie diody zwarte). Regulator też jest nowy. Ładowania brak, gdy wzbudzam alternator on zaczyna hamować. Obejrzałem uzwojenia, lekkociemne w jednym miejscu, nie widać dokładnie bo to...
Sposób wykonania, schemat polączeń? Prawo Oma znasz? Wiesz jaką rezystancję musisz podłączyć do 14.4V żeby popłynął prąd 100A?
Witam wszystkich. Temat umieszczam tutaj, bo niejako związany jest z elektryką samochodową. Mianowicie chodzi mi o zbudowanie sztucznego obciążenia do testowania alternatora na stole. Ma to być rezystor dużej mocy, myślę że 1 kW wystarczy. Do zmiany obciążenia nie będzie wykorzystywana zmiana rezystancji, tylko ma być wykorzystane sterowanie PWM. Moje...
Cześć! Mam pewne urządzenie, w którym nad wyraz szybko lecą regulatory napięcia. Jest to regulator elektroniczny, instalacja 24V. Z mojej wiedzy wynika że: Napięcie w instalacji przy uruchomionym silniku ma wynosić 28,4 do 28,9 V Alternator - choć to nie istotne - ma 60A wydajności prądowej przy tym napięciu Uzwojenie wzbudzenia ma rezystancję od 12...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Witam, Wczoraj gdy zgasiłem silnik zauważyłem, że kontrolka akumulatora cały czas świeci nawet bez kluczyka w stacyjce, Zostawiłem auto na noc. Na drugi dzień akumulator został rozładowany do zera, sprawdziłem pobór prądu, wynosił 3,5A. Odłączyłem kabel plusowy od skrzynki bezpieczników, pobór nadal był więc odłączyłem kabel + od alternatora co pomogło....
Napiszę Ci co swego czasu zrobiłem i jak się zachował alternator. 1. Zwarłem tak jak piszesz wyjście prądowe do masy 2. Dałem pełne 12V na wzbudzenie Ręką usiłowałem obrócic koło pasowe i dostałem bardzo duży opór ale nie równomierny, tylko koło przeskakiwało o pewien kąt i znowu duży opór. Poza tym jeśli zewrzesz wyjście alternatora i go napędzisz...
To wypinaj bezpieczniki po kolei i dojdziesz z którym jest zwarcie w instalacji. Te wypociny powyżej to strata czasu ale taka jest elektroda. Pisałem juz ze problem jest nawet po wypieciu wszystkich bezpiecznikow. Gdy zobaczylem po tym ze problemu nie ma po wypieciu D+ z alternatora automatem stwierdzilem ze to alternator. Jeszcze rozmyslam ale skoro...
Czyli pozostaje pogratulować usunięćia usterki. Panowie ja chciałbym życzyć wszystkim zdrowia i szczęścia w nowym roku. Ponadto dla borykających się ze zmniejszaniem napięcia na akumulatorze podczas odpalonego silnika i załączaniu coraz większej ilości odbiorników elektrycznych zawsze zalecam najpierw sprawdzić napięćie bezpośrednio na B+ alternatora...
Zmierz rezystancję między pierścieniami ślizgowymi wirnika oraz pomiędzy pierścieniami a korpusem wirnika. Rezystancja między pierścieniami 5.4-5.6Ω Między pierścieniem zewnętrznym a korpusem 5.9-6.2Ω Między pierścieniem wewnętrznym a korpusem 1.2-1.3Ω
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Ja proponuję w przewód zasilający (alternator B+ akumulator klema+) w szereg wstawić rezystor ograniczający prąd ładowania.Jeśli nie ma takiego rezystora(dużej mocy,rezystancja ułamka Ohma) to wstawić żarówkę reflektorową 100W.Wtedy można badać,mierzyć nie obawiając się o uszkodzenie alternatora.
W Peugeocie 205 w wersji Look jest deska z dużymi kwadratowymi kontrolkami na górze pod daszkiem (m.in. termometr i STOP), oraz kontrolka mała "chłodnica" przy wskazówce paliwa. Ta mała się nie zapala, a jest sprawna na pewno. Auto ma sprawny termostat, chłodnica drożna, pompa wody sprawna, nowy płyn chłodniczy, układ odpowietrzony w 2 miejscach, stan...
Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Błąd, pobór 5A nie robi większego wrażenia na przewodzie 0,5mm^2 a co dopiero na ok 35mm^2 podłączonym do alternatora. Twoim problemem będzie coś co obciąża ten przewód i ma rezystancję trochę powyżej 2Ω, w związku z czym wydziela się na tym ponad...
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają... Suzuki DR600 z 1987r. nie ma iskry, a zaczęło się tak... Motocykl jak miał dobry humor to zapalił, a potem gasł w niespodziewanym momencie. Okazało się, że miał pęknięty przewód zasilający moduł zapłonowy bezpośrednio na statorze, pęknięcie było widoczne gołym okiem. "Fachowcy" przezwoili całość, ale zrobili...
W Renóweczkach regulator amatorsko najlepiej jest to sprawdzić tak: -zdejmujemy pasek klinowy z alternatora -właczamy kluczyk w stacyjce -kręcimy kołem pasowym alternatora-powinno się obracać z wyczuwalnym oporem.Dzieje się tak bo wirnik wytwarza moment hamujący.Alternator tam jest obcowzbudny.Jeżeli oporu nie czuć to: -sprawdzamy czy jest napiecie...
Jeśli mamy różnicę potencjałów (napięć) między źródłami to musi nastąpić wyrównanie ich po połączeniu. - ale przecież te źródła (alternatory) posiadają prostowniki. Zatem nie ma możliwosci aby prąd płynął z jednego alternatora "do drugiego". Chyba, że coś się ostatnio zmieniło, jeśli chodzi o zasadę działania diody półprzewodnikowej. Natomiast, jeśli...
Kurcze już nie wiem o co chodzi ale przecież nie problem sprawdzić jaki mamy altek bez rozbierania go wystarczy miernik i tak: Od alternatora odpinamy wszystkie kable,miernik ustawiamy na zakres sprawdzanie diod czerwoną sondę dotykamy do zacisku wsuwka-chłopaczek w plastikowej kostce(oznaczoną przez kol.Skorpion jako 3) a czarną sondę po kolei dotykamy...
założyłem ze rezystancja jest stała w funkcji temperatury. rezystancja jednej świecy R=12/30=0,4 Ohma. Rz wypadkowe całego układu (R1*R2/(R1+R2))+R3=0,16/0,4+0,4=0,6Ohm I całkowite 12/0,6=20A. Z tym że to jest słuszne przy założeniu stałej rezystancji. W praktyce rezystancja rośnie wraz z temperaturą i w tym przypadku świece nie będa osiągać tak duzej...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Że jest to żrodek gwaizdy doszedłem doga dedukcji. altek ma trzy wyprowadzenia. Główne wyjście prądowe na śrubie M 6 - nie podlega dyskusji, wyjście niopisane w białej kostce i wyjście na szczotkotrzymaczu - oznaczone jakoś dziwnie, bo 18 lub 19. Ale to na szczotkę idzie prąd z reglera. Tak też jezst wszystko połączone. zostaje jeszcze sprawdzić czy...
Rezystancji stojana nie zmierzysz,no chyba że motodą 4-przewodową.Za mała rezystancja,w zasadzie poniżej 0,1 oma. co do wirnika możesz mierzyć rezystancję,przy użądzeniach przeznaczonych do pracy o napięciu 12V zawiera się w granicach 2,5 do 4 omy.Lepiem mierzyć prąd w uzwojeniu wirnika-pomiędzy 3 a 5 amper.
Witam mam pytanko odnośnie tego alternatora, który służył w Passacie 1.8 ABS rocznik '93. Dokładny symbol alternatora to A13VI40. Czy ktoś zna ten typ i może powiedzieć w jaki sposób połączone są tam uzwojenia - w gwiazdę czy trójkąt? Kiedyś uszkodził mi się przy odpalaniu drugiego samochodu kablami, wymieniłem go na inny i leżał sobie w zapomnieniu....
Witam.Bardzo prosze o pomoc.Laguna2,2D 1995r.Wysiadlo ładowanie.Alternator ma nastepujace wyjscia: B+, W(na obrotomierz i dwa zaciski + oraz - (wskaznik ładowania i + po zaplonie)Sprawdzilem uzwojenie stojana(220V i żarówka)i jest OK.Rezystancja wirnika2,8Ohma.Sprawdzilem diody po wczesniejszym odłączeniu uzwojen stojana.Wykonalem nastepującą symulacje:...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
Sprawdź dokładnie przewód plusowy co idzie od akumulatora lub od rozrusznika, a i czy alternator ma dobrą masę. no wieć tak, co do masy to mierząc spadek napięcia miedzy masą alternatora (obudowa) a klemą "-" akumulatora mam wynik 0V. Natomiast na przewodzie dodatnim 0,3V. Wiem ze po drodze mam złącza przy alternatorze oraz przy puszcze z bezpieczikami....
Witam . Mam taki problem podjełem sie małej regeneracji alternatora Pochodzi on z z auta Rover 416 i jest to altek magnati mareli Po wymianie łożysk pierscieni regulatora i szczotek zaniosłem alternator do eletryka na stół po podłączeniu do stołu stwerdził ze alternator ma zwarcie. Gdy podpinał przewód pod D+ i B+ swieciła mu sie kontrolka . Powiedział...
Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z. Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!). Ciekawe rzeczy są na stronie: Może trochę za późno odpowiadam, ale teraz ten temat przerabiam....
Tak, ale zważ na to, że obudowa jest jedną z końcówek. Jeżeli dioda nie siedzi pewnie to się pojawia jakaś rezystancja, a tam gdzie rezystancja to wydzielanie ciepła. A co się dzieje u ciebie? Dostają zwarcia, rozwarcia, pękają?
Kontrolka nie w tym miejscu , bynajmniej dla altka 9 diodowego. Kontrolka musi być między stacyjką a zaciskiem 15 regulatora napięcia. Możesz sprawdzić czy masz 6czy 9 diodowy miernik masz ? Czerwona sondę miernika dotykasz do konektorka a czarną po kolei do tych 3 śrubek widocznych z tyłu altka jak pokaże niewielką rezystancję praktycznie zwarcie to...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Trochu doczytałem od czasu tego postu i znalazłem opis jak przeprowadzić test alternatora w innym wątku i stało się jasne, że poprez (D+) nie dostarcza się cały czas prądu do wzbudzenia altka, a tylko niejako ECU daje sygnał regulatorowi altka do uruchomienia i po pewnym czasie żarówka podłączona do (D+) gaśnie Słabo czytałeś. W układzie, który jest...
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Jak widać autor nie chce pomocy. Nie podaje tego o co prosimy. Brak podstawowych danych: Napięcie akumulatora po postoju, Napięcie ładowania na wolnych obrotach, Napięcie ładowania na wysokich obrotach, Napięcie ładowania pod pełnym obciążeniem. Rezystancja minusa na aku do silnika, Rezystancja minusa na aku do karoserii.
Takie komunikaty- jak w tytule wyskakiwały podczas jazdy,gdy silnik był ciepły i stop.Zadzwoniłem do fachowca i ten stwierdził żeby przyjechać,ale na 99% to sterownik silnika.Pomyślałem,że dobrze będzie na początek sprawdzić akumulator,klemy,stan wiązek,styków,masy i.t.p.Tak też zrobiłem.Naładowałem 4-letni akumulator,posprawdzałem styki złącza masy...
Im starszy aku tym bardziej rośnie jego rezystancja wewnętrzna. Traci on więc możliwość obciążania alternatora. Tak więc stary akumulator daje alternatorowi odpocząć.
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora sprawdzona na zwarcie do masy ,rezystancje i napięcie...
Jeżeli jest to przekaźnik czasowy, to podłączenie nieznacznie podniesie prąd płynący przez styki przekaźnika. Jednak jeśli ten przekaźnik mierzy prąd płynący przez jego styki, to z racji tego, iż nowa świeca ma rezystancję około 1 ohma ( z upływem lat rezystancja maleje), natomiast żarówka podświetlenia ma rezystancję około 12 ohm, to przekaźnik może...
Czesc! Czy alternator powinien caly czas trzymac 14-14.4V czy po naladowaniu regulator powinien zmniejszyc napiecie na ponizej 14V ? Jak to powinno dzialac ? W tym momencie testowalem dwa rozne alternatory, kazdy z nich jak pracuje z czasem obniza napiecie. W skrajnym przypadku w trasie po paru godzinach jazdy mam 13.3 na alternatorze Valeo 180 A. Tak...
witam, jakieś kilka miesięcy temu zakupiłem alternator do c-360, ostatnio zauważyłem że nie ładuje więc kupiłem regulator z szczotkami, zero efektów więc alternator poszedł na stół, po sprawdzeniu wszystkich diod i uzwojeń jest z nimi wszystko dobrze, podłączam go na stole tak jak powinien być z żarówką alternator w ogóle się nie wzbudza nie stawia...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
heeee pokaż zdjęcie alternatora i wiązki silnika/alternatora z tyłu w tym miejscu brązowo/żółty to masa ale jest myk. ...
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
I=U/R Przy napięciu 10,5V świeca która ma 0,8om pobierze prąd 13,1A. Przy napięciu 10,5V świeca z dużym oporem z twojej teorii powiedzmy 2om pobierze 5,2A. To wszystko razy ilość cylindrów Czy inne twoje teorie też ci mam policzyć z prawa Ohma? Więc jak widzisz żadne doświadczenie tylko po prostu podstawowe wykształcenie. Tutaj bym się pospierał z...
Czy ja dobrze czytam? Rezystancje między uzwojeniami 130 OHM ?? Jeśli tak to jasne, że stojan wymienić lub przewinąć. Jest jeszcze pytanie jak mierzona ta rezystancja bo jeśli wchodzą w to pólprzewodniki to właściwie nic nie wiemy. Dobrze by wiedzieć jeszcze jak z rezystancją do obudowy.
wyjaśnienie dla "eddie.t.h" silnikiem synchronicznym jest silnik którego wirnik wiruje synchronicznie z polem magnetycznym stojanu , więc wirnik musi też posiadać własne stałe pole magnetyczne , zazwyczaj z cewki zasilanej prądem stałym, przy małych mocach może to być magnes stały , przy dużych mocach zanim silnik osiągnie obroty znamionowe przed podaniem...
połączenia z masą mam dobre, bo przy obciążeniu napiecie na aku i masą z + jest takie samo gdyby była jakas rezystancja przejścia-połączenia, to prąd spowodował by spadek V. przewód alternatora na klemie przeczysciłem, ale na alternatorze nie - nie mam kanału:cry: a co do pomiaru tętnień mam miernik wskazówkowy elektromagnetyczny zdaje się juz nie pamietam,...
Witam. Z tego co wiem to alternator od poloneza jest trójfazową prągnicą synchroniczną prądu przemiennego z prostownikiem. Uzwojenia stojana są połaczone w gwiazde jak juz koledzy wczesniej pisali Po wyjęciu prostownika mogło by to pracować jako slinik synchroniczny trójfazowy, o ile dobrze pamietam mozliwa była by tez praca asynchroniczna po zwarciu...
...więc krąg podejrzeń się zawęził do samego alternatora jeśli świeci kontrolka...proponuje abyś wykręcił szczotki, przeważnie w są razem z regulatorem jako jeden element i sprawdził rezystancję wirnika na pierścieniach , jeśli będzie w granicach 4..7 Ω to wirnik masz sprawny, dobrze jest też sprawdzić wirnik prądowo,wziąć zasilić wirnik z akumulatora...
A może Ci sprzedali wirnik z alternatora 24V. Porównywałeś rezystancję?
Witam! Mam problem z alternatorem do motocykla. Wygląda on mniej więcej tak: Napięcie między fazami jest około 1,5-2 V, a powinno być około 60-70 V przy 5000 obrotach. Rezystancja mierzona między fazami wynosi 0,5 oma, serwisówka podaje wartość od 0,1 do 1 oma. Przebić do masy nie ma. Co to może być? Czy to może być wina statora, czy może wirnik z magnesem...
Prpoponuję wpierw sprawdzić rezystancję uzwojenia wirnika, widziałem takie alternatory w samochodach koncernu chrysler, gdzie wynosiła ona około 1 om, żaden regulator elektroniczny tego nie wytrzymywał. Oryginalnie sterowaniem polem magnetycznym w tym przypadku zajmuje się sterownik silnika.
Te elektroda to lamernia jak 155gwizdków. Mostek do tego alternatora kosztuje ( najtaniej) 38zł ( typ DER 2000), regulator pół stówy. Regulator od malucha się nie nada, bo nie wytrzyma-rezystancja wirnika to tylko 2,3 oma. Nigdy nie widziałem "krótkich szczotek" w Delco-rozbierałem takie altki po przebiegu 300 kkm i szczotki były żużyte może 3-4 mm.
mała uwaga-wirnik alternatora w warczyburgu dwusuwie miał rezystancję około 1,5 oma, więc elektroniczny regulator tego nie wytrzyma.
Zależy jakie obciązenie, alternator też ma jakąś swoją rezystancję wewnętrzną.
To się dzieje na stałej rezystancji, więc jeżeli wzrasta U to co się dzieje z I? No chyba że w celu, aby się przekonac czy alternator nie jest przeciążony, ale do tego nie trzeba miernika.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Mam zamiar kupić Miernik Rezystancji Izolacji firmy UNIT: który z wymienionych poniżej modeli najlepiej nadaje się do tego celu UT 502 UT 511 UT 512 UT 526 Który z tych 4 modeli wystarczy do sprawdzania silników do 10kW elektronarzędzi, alternatorów i rozruszników samochodowych
Jak będziesz miał na wierzchu to pomierz wszystkie diody. Miernikiem zmierz czy wirnik nie ma przebicia na masę. Amperomierzem mierzysz pobór prądu wirnika podłączając go bezpośrednio do akumulatora. Pobór prądu nie powinien przekraczać 3,5A przeciętnie wynosi ponad 2,5-2,8A. wczoraj wymontowałem altka ,rozpiąłem i pomierzyłem wszystkie diody plusowe,i...
Jezeli tam jest pusto to wymaga zewnętrznego regulatora, jeżeli zmierzysz rezystancję na tym wyprowadzeniu i będzie pomiędzy 3 a 5 om to jest to alternator do instalacji 12V.
Zdobyłem na złomowisku alternator ale nie ma regulatora. Proszę o poradę czy mogę zastosować taki od malucha i jak go podłączyć. Dane mojego alternatora: Typ 443 113 516 021 14V 35A Są tam dwie szczotki dla wirnika. Nie jest on podłączony z masą jednym końcem. Jego rezystancja to 7ohm. Jest 6 diod do prostowania napięcia ze stojana połączonego w gwiazdę....
Witam serdecznie forumowiczów. Przewertowałem masę tematów ale niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. Wygląda to tak: Stacyjka na pozycję II brak kontrolek ( nie licząc tej od ręcznego). Jeżeli akumulator jest naładowany auto pali ale: - napięcie na akumulatorze lekko ponad 12V czyli brak ładowania ale... wystarczy przegazować autko i już...
Ale wymyślasz. Za niedługo sie okaże iż pęłnia księżyca uszkodziła regulator. Nie ważne jak i co jest przyczyną. Trzeba przeprowadzić diagnozę do końca! Najpierw rezystancje cewek między każdą parą kabli. Potem każdy kabel do masy. Najniższy zakres omomierza. Napięcie alternatora sprawdza się na odpiętej(!) wtyczce z trzema żółtymi kablami. Najpierw...
Tak więc alternator na pewno ładuje szybciej niż prostownik I ostatnie pytanie, czy alternator 14,4V 150A naładuje szybciej akumulator (jak wcześniej 60Ah) niż prostownik o napięciu 16V i wydajności 30A? Prawdopodobnie tak, ale za mało danych. Znowu nie bierzesz pod uwagę innych czynników jak rezystancja połączeń i akumulatora. Jeśli one pozwolą na...
Witam w szkole na zajęciach dostałem alternator valeo 2542515a z wyjętym regulatorem i diodami i zostawionymi 6 wyprowadzeniami, połączony paskiem z silnikiem trójfazowym. Problemy są takie: 1) Jak połączone są uzwojenia w alternatorze, wiem że są trójfazowe, 2) Jakie podać napięcie wzbudzania i czy dawać jakąś rezystancję(nie mogę użyć regulatora napięcia)...
Po co obrażać innych... sam nie wiele potrafisz jedynie co to wyrwać od kogoś pieniądze. Do rzeczy, znalazłem świetny sposób na sterowanie tej kontrolki za pomocą diody zenera sterowanej. Prosty dość układ będę robić i poinformuję wszystkich o efektach bo nie jestem jak kolega wyżej. PS. Przesyłam poniżej link z informacją o tym sposobie. Witam wszystkich...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Ahoj. Wiem, że to jest sztuka dla sztuki bo taki silnik będzie miał małą skuteczność ale mam tych alternatorów kilka i chciałem się pobawić :D Wywaliłem wszystkie diody i w sumie wszystko poza uzwojeniami. 891466 Jak widać stojan ma trzy uzwojenia połączone oryginalnie w gwiazdę. Mierzyłem rezystancję wychodzi około 1ohma na każdym uzwojeniu. 891467...
Może jedną - Wróc do swojej profesji wyszczególnionej w Avatarze. Najgorszy typ forumowicza. łatwiej zarejestrować się na forum, napisac posta niż wpisać w google szukaną frazę . No sorry. Tepperaturowy współczynnik rezystancji, schemat alternatora, charakterystyki alternatora (zależy jakie) sa na pierwszej pozycji w wyszukiwarce, mamy wklejać linki?...
Czy regulator miał/ma solidną masę? Jak alternator ma dostępne kable fazowe, z reguły żółte, to zmierz rezystancje między każdymi dwom z trzech kabli. Jak będzie równa i nie ma zwarcia do masy silnika, to zrób gwiazdę z trzech żarówek 60 - 100W/ 230VAC. Podłącz do żółtych kabli wypiętych z regulatora i odpal silnik na aku. Mież napięcia AC między środkiem...
Oryginalna żarówka ma 5W przy napięciu 12,8V. Zatem świecąca żarówka o tej mocy pobiera prąd 0,39A i daje to jej rezystancję niecałe 33Ω. Daj więc rezystor o mocy 5W i rezystancji według szeregu 33Ω lub 36Ω czy też 39Ω. Ostatecznie 47Ω też da radę. Pamiętaj, że od załączenia zapłonu do momentu rozruchu silnika rezystor będzie...
na tych trzech przewodach ,brak napięcia ,a powinno tam być napięcie zmienne od 50 do 60 V Jak mierzysz napięcie? Prawidłowy pomiar to podłączenie miernika między fazami ( tak jak mierzyłeś rezystancje) nie do masy. Jeżeli nie masz napięcia miedzy nimi to trzeba wymienić stator (alternator)
OK alternator zmontowany, rezystancja cewki 5 om. Niestety alternator nie startuje, kontrolka miga przy biegu jałowym, na wyższych obrotach świeci stale. Jakieś pomysły?
Dzień dobry, próbuję naprawić quada Arctic Cat Ace Trade 376 cc, 2004r,z automatyczną skrzynią biegów, w którym nie ma iskry. Poniżej wypiszę rzeczy, które do tej pory sprawdziłem/zmierzyłem. Odnosił będę się do załączonego schematu, a dokładniej do kostki przyłączeniowej modułu CDI oznaczonego numerem 11. 1.Przewód czerwono-niebieski RED/BLU (Brake...
Witam,problem z komunikacją alternatora ze sterownikiem ładowania.Po 10 min. pojawia się błąd ESP spowodowany przeciążeniem.Alternator wymieniony na Valeo 021903026L.Sterownik ładowania wymieniony Valeo 021903026L.Przewód ma przejście,czy ktoś mógłby sprawdzić rezystancję niebieskiego przewodu oraz napięcie jakie występuje przy podłączonej wtyczce?...
Kontrolować akumulator, może sprawdzać jakimś miernikiem jego kondycje - jeżeli jest już slaby akumulator (zwiększone opory wewnętrzne) alternator będzie dawał wyższe napięcie, żeby naładować z powodu podwyższonej rezystancji wewnętrznej. Może warto doładowywać akumulator od czasu do czasu?
Czy ty myślisz że moc alternatora zależnie od obrotów opisuje jakiś uniwersalny wzór? Takie parametry zależą od konstrukcji (kształt biegunów, rezystancja uzwojeń, szczelina powietrzna, prąd magnesujący, indukcyjność wzbudzenia itd.). Jeśli chcesz wiedzieć jakie będzie napięcie i prąd przy danych obrotach i obciążeniu, to musisz wykreślić charakterystykę...