Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie jest ten sam. Kable do zacisków D+ i B+ podłączyłem...
Jeżeli jesteś pewien swoich pomiarów i oceny jakości to po uruchomieniu włącz probówkę od plusa akumulatora a drugi koniec probówki podłącz na krótko do wyjścia diod wzbudzenia. Powinien się wzbudzić. Wyprzedzając pytanie, narysuj czytelny schemat jak włączyłeś diody. Jaki zastosowałeś regulator. 6-cio diodowy też powinien działać tylko zasilić regulator...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Oczywiście że można, nie wypisuj bzdur. Bardzo w takim bądź razie proszę o schemat. Alternator taki jaki mam w UAZie - 6 diodowy, bez wyprowadzanego przewodu ze środka gwiazdy. Są dwie możliwości, wyprowadzenie z środka gwiazdy albo przekaźnik i dioda zenera.
19 wolciakow to stanowczo za duzo, akumulator szybko szlak trafi szczegolnie na dlugich trasach, moim zdaniem problem moze byc w diodach tych na rysunku zakreslonych na czerwono, one podaja napiecie odniesienia do regulatora. napiecie na tych diodach powinno byc dokladnie takie samo jak napiecie wyjsciowe z alternatora na diodach mocy - sprawdz miernikiem(o...
Zrobiłem zdjęcie jak wygląda mój szczotkotrzymacz z regulatorem oraz jego schemat. Z mojego regulatora odchodzi 6 końcówek, z tego co wiem z regulatora np. z poloneza odchodzą 2 na szczotki i jedna masa. Jak w takim razie mam go połączyć z moim alternatorem? Porównywałem sobie schemat alternatora z poloneza i z Mazdy. W Mazdzie 3 diody prostownicze...
Witam koledzy mam taki roblem na przy c-330 alternator typowy ze sklepu jak to sie zakłada do trzydziestek i szesdziesiatek a problem jest taki ze swieci mi zarówka od ładowania sprawdzałem miernikiem i nic pokazuje wartosc akumulatora nawet na wysokich obrotach. załozyłem nowe szczotki i nowy regulator i tez nic . rozkreciłem alternator aby pomierzyc...
Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na...
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Dzień dobry, Mam taki alternator Magneti Marelli 14V 60A: Pomyślnie przetestowano go przez podłączenie (B + i B-) do akumulatora (B101 / B102), a także (D +) do akumulatora (B101 / B102) przez te 2 rezystory (R101 i R102). Gdy alternator przyspiesza, dioda D102 świeci ładnie, a alternator włącza się ... Ale nie mam kontroli nad tym, ile energii lub...
Panowie gdzie do tego alternator kupić diody ?
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Mam problem z alternatorem Lucas - oczywiście nie ładuje. Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć takiego modelu mostka prostowniczego (nr z mostka: 83633A i 4579) Ktoś już w nim grzebał i zamontował regulator 15RAa 14V. Wszystko podłączone jest według schematu (zaznaczyłem na czerwono diody, których końcówki są "odlutowane" w tym jedna z nich wyrwana):...
Witam. Posiadam alternator G250-E1 (Г250E1) w ciągniku Ursusa C-360, który był podpięty do regulatora regulatora elektronicznego A-12 typ RA2/12 V B. Podczas remontu fachowiec poodpinał wszystkie kable. Niestety nie zauważyłem tego od razu, a teraz składam wszystko i z wiadomych względów chciałbym to zrobić sam. Dlatego proszę was o pomoc. Obecnie...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
chodzi o to że miga mi kontrolka od ładowania i patrząc na forum po odpowiedziach myśle że poszła jakaś dioda. Wiem że w alternatoże jest 9 sztuk. po oględzinach stwierdziłem że 6 sztuk jest w układzie prostowniczym a gdzie są jeszcze 3?
No... To na razie aż przykręciłeś mostki do radiatora. I to w dodatku totalnie źle. Jak według ciebie przy tam montażu radiator ma odbierać ciepło od mostka? Poprzez tą przerwę powietrzną? Tak są połączone diody w mostkach, które ty posiadasz: A tak w mostku trójfazowym, który potrzebujesz stworzyć: I jakbyś się minimalnie choć postarał, to znalazłbyś...
Panie Doktorku , słabo odrobiłeś zadanie domowe. Poszukaj SCHEMATU alternatora , może już nie będziesz wyciągał takich wniosków i nie zadasz takich pytań. Napięcie 14V masz na każdym "promieniu" gwiazdy , diody są łączone równolegle , to w jaki sposób zwiększy się napięcie? potrafisz uzasadnić?
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Chłopie, pomyśl żesz troche !!! Opanuj trochę emocje kolego. Nie używaj tylu wykrzykników. Krzyczą tylko Ci, którzy nie mają racji. Z 16 diod składasz 8fazowy prostownik, dokładnie tak, jak to jest zrealizowane w alternatorach samochodowych , tylko więcej ,,biegunów", bo tam są trzy. Zobacz sobie pierwszy lepszy schemat alternatora, jak to się łączy...
Jeżeli masz na myśli ten układ z Twojego Też początkowo miałem takie przypuszczenia. Ale opis patentowy jest nieco inny. Fakt że nie mają bezpośredniego wpływu na to czy alternator w ogóle działa czy nie i to skrzętnie też wykorzystują niektórzy producenci mostków sprzedając mostki sześciodiodowe jako niby ośmiodiodowe. No ale jakoś one jednak usprawniają...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
jaki jest sposób działania układu przedstawionego na rysunku poniżej? Przedstawiony schemat to układ regulatora napięcia do alternatora z czujnikiem temperatury. Układ ten jest stosowany w samochodach do regulacji napięcia wytwarzanego przez alternator w zależności od temperatury, co ma na celu ochronę akumulatora i zapewnienie odpowiedniej pracy systemu...
Czy to wycie alternatora przypomina odglos jkby sie mialo zalozona turbine. Tak wogole to nie mam ladowania z alternatora i jeden przewod mi sie odlutowal idzie od sztotek gdzies do diod jezeli go podlacze pod B+ to mam ladowanie i taki gwizd z alternatora. Ma moze ktos jakis schemat z podlaczeniami do alternatora wszystkich kabli - bo ten ktory mam...
Kolego Adam, to takie typowe dzisiaj, ktoś czegoś nie widział, nie ma pojęcia, pisze głupoty, mistrzu jesteś wielki, chylę czoła, tyle, że ja nie twierdziłem, że widziałem alternator man-a, chociaż tutaj kolega się myli, bo alternator man-a widziałem, uruchamiałem nawet linie montażową, z której wychodziły nowiutkie egzemplarze, tylko co z tego. Widzieć...
Poszukam jakichś schematów i może uda mi się odnaleźć kabel prowadzący do kontrolki bo jest tam zbyt dużo kabli żeby zgadywać , rozbierałem alternator ,są tam jakieś 3 diody jak rozumiem są one od regulatora ? Pamiętam jeszcze jak wszystko było dobrze to kontrolka ładowania świeciła się na włączonym zapłonie, przy odpalonym silniku gasła, teraz jej...
W istocie pierwotnie w tym rozwiązaniu stosowano najpierw mechaniczne regulatory Forda, później zaczęto stosować elektroniczne na 3 piny (sense, aku, field) a teraz stosowane są 6cio pinowe. Sposób regulacji jest raczej sprawą prozaiczną. Tak, czy tak, polega on na 'przerywaniu' napięcia wzbudzenia, inaczej niż w przypadku regulatorów mechanicznych....
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy też się nagrzewa po przejechaniu np 30 km, z odpiętą wtyczką....
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Podłączenie jest proste najlepiej popatrzeć do ksiązki serwisowej poloneza jest tam schemat i szczegółowy opis.Jedyna zmiana to wyprowadzić na zewnątrz zacisk wspólny diod wzbudzenia opisany jako "67".Regulator natomiast może być z dowolnego poloneza. Diody mostka trójfazowego (główne) sprawdza śie tak jak wszystkie diody.
Koledzy!!!kolega magdamichał mają jak czytałem Jawę pewnie 50.Tam jest prądnica która ma takie wsp.6V20W-Napięcie oczywiście zmienne i skokowe czyli na biegu jałowym około 15V a po dodaniu gazu ok 20 i więcej ponieważ się zmieniają obroty silnikia.Tak samo jest w samochodach dlatego stosuje się regulator napięcia i diody trójfazowe.Tutaj można zrobić...
Co tu filozofować diodę obciążył prądem około 10A więc będzie sie grzała. Sam schemat jest wystarczająco czytelny wystarczy znać układ połączeń w samochodzie no i o taka odpowiedz mi chodzilo. Dzieki wielkie. Co do wlacznika włącza on swiatla jak alternator zacznie ladowac i wylacza jak przestanie. Prosty schemat oparty na jednym przekazniku.
Zamieszczam schemat mojej instalacji. Wszedzie w internecie sa schematy alternatorow wykorzystanych tylko i wylacznie jako spawarka bez funkcji ladowania. Moj projekt normalnie laduje a w czasie potrzeby mozna tym naprawde niezle cos pospawac. Jak widac na schemacie banalnie prosta sprawa przerobienie kazdego alternatora na dodatkowa funkcje spawania....
Schemat połączeń dla regulatora TYP RC2/12B do alternatora sześciodiodowego TYP A 12M-124/12/42 z Fiata 125p o mocy 42 amper. Elektroniczny to się chyba nie nadaje, stosowany był już w alternatorze 9-diodowym typ regulatora RC 12D, gdzie rolę przekaźnika lampki ładowania, zastąpiły 3 diody.
Nie za bardzo wiem jak to rozumieć. Znaczy ze tam diody powinny być a ich nie ma czy ze tam ich nie ma bo oryginalnie ich nie ma w tych alternatorach. W takim razie gdzie one powinny być i czy to podłączenie jak na zdjęciu jest prawidłowe?? jeżeli można by było prosić o jakieś wskazówki jak to podłączyć np. korzystając z tego schematu:
Przywieziono do mnie alternator Motorola 24V 44A ,pracuje to w koparce Case .Alternator ma przewinięty stojan i był złożony i zamontowany w maszynie ale niestety ładowania brak .Zanim do mnie trafił był u kilku fachowców.jedna rzecz jaka mnie uderzyła to odizolowany minus diod od obudowy alternatora .Nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem i nie...
Witam Z powodu braku ładowania rozebrałem alternator by sprawdzić czy diody prostownicze działają. Okazało się że tak, więc kupiłem nowy regulator tylko zajęło mi to troszkę czasu i nie pamiętam już jak złożyć ten sprzęt. Prosiłbym o schemat jak połączyć przewody wewnątrz alternatora. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
W tym roczniku do jednego z uzwojeń alternatora. Obrotomierz, w Golfach II i nie tylko, posiadających silnik Diesla na pokładzie, pobiera impulsy z zacisku W na alternatorze, który to zacisk NIE JEST podłączony do żadnego uzwojenia, tylko poprzez dodatkową diodę do mostka prostowniczego. V.
A czy ja napisalem ze sa oszustami?? Patrze na schemat alternatora i mysle jak to mozliwe, przeciez zarowka zasilana jest kolejno poprzez uzwojenie wzbudzenia-regulator-dalej do masy. Bardzo bym prosil o wytlumaczenie. Dodano po 15 Ja rozumiem, zwarta diode dodatnia ktora podaje + na zarowke kontrolna, ale przerwa na diodzie prostowniczej to tylko moze...
Witam, mam problem z działaniem poniższego układu: jest to układ regulatora napięcia do Skody Felici. Na etapie tworzenia tego układu natknąłem się na kilka problemów, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Mianowicie: 1. Czy widoczny na schemacie kondensator 4.7nF może być bipolarny? Zauważyłem, że oznaczona jest biegunowość, tymczasem w sklepie...
witam szanowne grono mam problem z alternatorem mianowicie posiadam alternator denso taki jak na foto i mam uwalony regulator i nie mogę nigdzie znaleźć innego, da się jakoś podłączyć jakiś zewnętrzny regulator (6 diod) ?? do tego alternatora ?? uwalony regulator można wyjąc szczotko trzymacz zostaje. może ktoś posiada schemat do tego alternatora ???...
3 diody są na płytce dodatniej, 3 na płytce ujemnej, mierzysz je na zacisku B+ (gruby przewód) i w miejscach przykręcenia do korpusu alternatora. Są tam jeszcze 3 diody wzbudzenia.
Ale co chcielibyście usprawnić w ty alternatorze lub układzie ładowania? Ja osobiście nic. Uczestniczę w tym temacie z czysto egoistycznej potrzeby dyskusji na poziomie "trochę" wyższym niż przekomarzanie się z gimbusem... Takich dyskusji na Elektrodzie prawie nie ma, a jak są, to już prędzej w HydePark niż w działach stricte technicznych. Uzupełniając...
Stawiam na przebicie w uzwojeniu stojana do masy. Jeśli alternator jest nisko zabudowany taki objaw może się pojawić po 10 latach użytkowania i jest narażony na wodę. W zimie dochodzi jeszcze sól. Jedyną rzeczą żeby się przed tym ustrzec to upapranie w/w uzwojenia w silikonie lub smarze oleju, będzie spokój na trochę czasu. Na jak długo niewiem bo zaczołem...
Masz źle podłączony regulator do alternatora... Alternator 9 diodowy. Według schematu który wrzuciłeś powinieneś zamienić przewody miejscami (napięcie po kontrolce idzie na styk 15 regulatora a następnie na diody wzbudzenia!! Styk 67 regulatora do styku 67 alternatora (szczotka, u Ciebie kolor przewodu zielony) Do styku 15 regulatora idzie napięcie...
Oznaczeń brak. Przysyłam pomiary i schemat. Znalazłem diody z alternatora które mają podobne parametry mierząc te masowe każda pokazywała coś koło .470. Pomiędzy blachami minus i plus zamontowane są oporniki. Sorry za amatorkę ;) w schemacie wrzuciłbym symbol diody lecz nie znałem kierunku przepływu.
15 diod połączonych szeregowo daje w sumie 10,5V spadku napięcia, Jest niemożliwe, żeby led świecił przy takim połączeniu. Narysuj jak to łączysz To może mam coś źle podłączone bo nie wiem czy tak powinno być czy nie ale jak mierzyłem napięcie na kontrolce LED, mam na obu jej końcach napięcie 14,48V. Nie wiem czy tak powinno być czy nie. Ale mówię,...
Masz tam diody z alternatora podłącz to do kupy, szeregowo z akumulatorem zależnie jak szybko chcesz naładować, ale także jaka pojemność, żarówka do świateł długich lub razem z krótkimi.
Witam, mam alternator a124 6-diodowy i elektroniczny regulator, wszystko podłączone według podanego wyżej schematu i niestety problem, mam ciągle napięcie 12,8 które się nie zmienia, tak jakby altek nie ładował, napięcie na obwodzie wzbudzenia rośnie z 1,4 do 3 V na wysokich obrotach, przed założeniem rozebrałem altka i sprawdziłem ciągłość wszystkich...
witam. najprosciejszy sposob na zrobienie ladowania to taki 1 potrzebna jest dioda prostownicza od jakiegos alternatora. co do ktorej podlaczasz 2 kable. (pododnie jak do bateri) 1 kabel podlaczasz do akumulatora,a 2 do zrodla pradu. czyli do kabla z zaplonu. i masz ladowanie gotowe Dodano po 4 1- kadel ktory podpinasz do akumulatora 2- to kabel ktory...
10R 5W Notorycznie pali ten rezystor + dioda + kondensator, przy uszkodzeniu alternatora. Sygnał wzbudzenia idzie przez ten opór. Pozdrawiam
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
Ale chodzi o tą płytkę z diodami oznaczona 214? To nie jest mostek prostowniczy tylko realizacja jakiejś logiki - trzeba by prześledzić co jest z czym połączone. To gdzieś kręci się koło sygnalizacji błędów, alarmu-buczka, sygnalizacji alternatora czy ciśnienia oleju ale trzeba by dokładnie przemyśleć co dają te diody.
Witam, korzystając z danych dostępnych na stronie zbudowałem regulator ładowania z drugiego schematu na stronie, oparty o tranzystor TIP142. Jedyny element jaki zmieniłem względem schematu to dioda prostownicza 1N5408 na BY399 (podanego nie było na stanie i sprzedawca dobrał to jako zamiennik). Mój alternator różni się chyba podłączeniem od przedstawionego...
Z tego co widziałem, to ten mój obrotomierz nie jest podłączony pod alternator - widocznie ktoś coś grzebał przy nim. Muszę chyba rozebrać go i zobaczyć gdzie jest dokładnie podłączony i przełączyć gdzie trzeba - szkoda, że nie mam schematu instalacji elektrycznej, może by mi co pomógł. Co do pasków to nie są luźne, ale dzięki za radę, będę wiedział...
Sterownik jest za plastikową nakładką,z boku,mniej więcej w miejscu gdzie pasażer trzyma stopy.Najczęstsza przyczyna jest to że sterownik nie rozłącza świec,grzeją cały czas.Ale uwaga-włączamy kluczyk w stacyjce,nie uruchamiamy silmika-świece wyłączy.Jak odpalimy-nie wyłączy.Radzę sobie w ten sposób że odcinam przewód niebieski z białym pasmem zaraz...
Oki chyba wtykne ta diode jednak a jak to dokladnie na ktory kabelek + czy - moglbys narysowac pare kresek w paint jak to wpiac - taki maly schemacik? Niby proste ale przyznaje sie bez bicia ze nie wiem :). Tylko jest jeszcze taki maly problem ze oprocz alternatora slychac tez silniczki od cd-romu. Wiec jakbym ta diode mial wtyknac na kabel "-" to wtedy...
Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy". (jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie...
Witam .JA posiadam kawa gpz500 ja tam posiadam pradnice , We wszystkich cbr i duzych (powyżej 600ccm) motorach jest alternator. Do tego alternatora możesz nawet podłączyć regulator elektroniczny od malucha ktory można kupic w zawrotnej cenie 15zł. Po prostu prawie do kazdego alternatora podejdzie prawie kazdy regulator. Trzeba po prostu wiedzieć jak...
Ano jak Piotr napisał działa tak jak na regulator przystało. Działa bardzo dobrze ale... Zbaczając z tematu odpowiedzi, muszę powiedzieć, że trochę mi mina zrzedła, gdy dziś zobaczyłem w akcji w kolegi Polonezie Atu Plus GSI alternator 12V 70A. Czemu zapytacie? (gwoli wyjaśnienia w Polonezach w całej ich historii w polskich silnikach były używane alternatory...
Witam Każdy alternator to prądnica trójfazowa, która ma standardowo 6 szt diod prostowniczych głównych oraz 3 szt tzw. "przepięciówki". Tu sytuacja jest odwrotna jak w normalnej pradnicy tzn. wiruje stojan a wirnik czyli to co na zewnątrz jest nieruchome. Muszą też być szczotki do pierścieni ślizgowych - jedna zwarta do masy druga do zasilania (regulator,...
Wrzucam schemaciki. W przypadku schematu z rezystorami to w zależności od koloru użytych diod - czerwonych 4 szt. w szereg, zielone i żółte - 3 w szereg (na schemacie), niebieskie i białe - 2 szt. szeregowo. Więcej nie ma sensu, ponieważ różnica w jasności świecenia przy zasilaniu 12V, a 15V była by już zbyt duża. W przypadku układu LM 317 jako źródła...
Witam serdecznie wszystkich .Mam pytanie odnosnie alternatora Visteon w ktorym znajduja sie trzy wyjscia oprocz wyjscia pradowego,a nie sa one do obrotomierza bo wypinajac je obrotomierz nadal dziala.Alternator ten pracuje w Fordzie street Ka1.6 benzyna.Niestety nie mam schematu tej instalacji, a domniemam ze to jakas kontrola pracy alternatora podlaczona...
Podłączenie regulatora do instalacji i alternatora zależy od typu alternatora (czy to jest alternator 9-diodowy czy 6-diodowy) na obrazku nie widać typu. Podłączenie dla 9-diodowego jest omówione przez kolegę "jjanusz" a 6-diodowy tzw obcowzbudny podłącza się powiedzmy jak przedstawił to kolega "wiper 555". Żeby wiedzieć z jakim alternatorem można go...
Przede wszystkim panowie, z waszych wypowiedzi widać, że nie macie o tym zbyt dużej wiedzy. I wywnioskować można też, że większość tych napraw/przeróbek próbujecie dokonać metodami chałupniczymi, tnąc przy tym maksymalnie koszty. A to sie zemści. Przed wymianą alternatora radze zaopatrzyć się w najprostszy miernik elektroniczny. To koszt około 10 zł....
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
dzięki za szybka odpowiedź ;) Dla pewności : 1. styk 67 (M) alternatora łącze ze stykiem 67 (M) regulatora 2. styk R czyli diody wzbudzenia alternatora ze stykiem 15 (R) regulatora 3. styk 15 (R) regulatora podłączam przez żarówkę do styku 15 stacyjki 4. styk 15 regulatora łącze ze stykiem 15 stacyjki Dlaczego pytam bo dziś podłączyłem alternator, regulator,...
Już było ale powtórzę alternator ma oznaczenia M-szczotka, R- diody wzbudzenia. Regulator ma oznaczenia 54-zasilanie po zapłonie, masa czyli minus oraz dwie wersje oznaczeń M lub DF, R lub D+. Wystarczy połączyć i chyba wiadomo że do D+ kontrolka.P
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Jest to układ mostkowy, a mostek można tak wyregulować (prawym potencjometrem), że dioda w przekątnej będzie cały czas zatkana, nie będzie poboru prądu przez prawie cały zakres wskazań. Prąd przez diodę popłynie dopiero wtedy, gdy będzie "rezerwa", przy samym końcu skali, i wskazania wtedy już nie są tak istotne. Rzeczywiście, przy końcu skali mogą...
z schematu który znalazłem w pliku przesłanym przez ratajroman wynika że gdy alternator zaczyna pracować wybudzany jest poprzez włączoną szeregowo razem z włącznikiem zapłonu zaróweczke i gdy się wzbudzi różnica potencjałów między +Akuu a + z alternatora wynosi 0 więc prócz zgaśniecia kontrolki wzbudze alternator z akumulatora. Z moich przemyśleń wynika...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Mając samochód Reno - Laguna mam akumulator Centra już 3 lata ładował się tylko alternatorem bo nie miałem prostownika. A więc postanowiłem zbudować coś do ładowania przeglądając forum elektroda znalazłem kilka schematów i postanowiłem zrobić według schematu Elektronik 10/2000. Nieco modyfikując a więc dałem trafo 150W, na uzwojeniu wtórnym miałem...
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Jezeli Rf to jest uzwojenie wzbudzenia (wyjatkowo to ktos glupio na tym schemacie przedstawil )to dioda D1 sluzy do zjadania przepiecia ktore moglo by siepojawiac w chwili wylaczania tranzystora T3. Czyli chroni ten tranzystor przed przepieciem. Brakuje na tym schemacie kontrolki ladowania, szeregowo z wlacznikiem Z Poza tym po wylaczeniu zaplonu caly...
Mam pytanie, mianowicie jak zrobić układ prostujący 9-cio diodowy taki jak jest w alternatorze, tyle, że do dynama w rowerze. Żart jest taki, że mam akumulatorki w rowerze wnioskując z tego, co jest napisane na wikipedii Układ prostowania prądu posiada często oddzielne diody do prostowania prądu głównego i oddzielne 3 diody do prostowania prądu używanego...
Panowie kkknc oraz viper555 ! Cóż mogę napisać. Mea culpa, mea maxima culpa! Nie odpisywałem od razu bo byłem w drodze do Canossy.:cry: Kolega kkknc ma rację! Jak zwrócił uwagę viper555 zmylił mnie sposób narysowania schematu. Po jego poście, wiedziony przykrym podejrzeniem własnej pomyłki, narysowałem sobie schemat w Spice'ie i przeprowadziłem symulację....
Witam. Przejdę od razu do sprawy. Mam regulator napięcia o oznaczeniu RLB-2C. Jest on na dwóch przekaźnikach. Chcę go podłączyć do alternatora od suzuki samurai który jest na sześciu diodach. Problem polega na tym, że na regulatorze w ogóle nie ma oznaczeń. Po rozkręceniu obudowy i jego analizie, schemat przedstawia się następująco: Czy ktoś potrafi...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Pochrzaniło mi się bo zapomnialem o pierwszym Kolegi schemacie. To w takim razie może tak: Przewody wyjąć z wtyku trzypinowego i włożyć w dwupinowy, zrobić z niego oryginalny "T2h", zostawić prądowy i włączanie rozrusznika. Wzbudzenie puścić prosto na alternator. Od alternatora do wtyku T2h oba przewody (czerwony i czarny) ładnie owinąć taśmą izolacyjną...
A Kolega przeczytał wczoraj swe PW? Dodano po 16 Da się i ten od "Malucha"... Taki właśnie regulatorek podłączyłem we Fiacie 126p z alternatorem A108 czyli żywcem przejęty z Zastavy 1100p - takie były pierwsze altki w 126p i miały tą "drugą" szczotkę fabrycznie zwartą do masy. Należy ją tylko od masy odpiąć i dopiąć do zielonego z regulatora. Żółty...
Diody i uzwojenia sprawdzałem w pierwszej kolejności i tu wszystko jest ok sam alternator pracuje poprawnie. Co do regulatora nie sprawdzałem go - bo szczerze to nie wiem jak, ale poszukam jak to zrobić i sprawdzę. Myślałem faktycznie aby dobrać inny regulator i dopasować go do tej konstrukcji zapewne zresztą tak się to skończy i zobaczę co z tego wyjdzie....
Tak jak pisałem (w koszu)- cudów nie ma. Otworzyłem pokrywę akumulatorów, rzucił się w oczy przyciśnięty kabel 2 żyłowy, szary i czarny- żyły na wierzchu ze śladami zwarcia.. Po zapaleniu silnika, na czarnym pojawia się 28V i alternator ładuje. Ten kabel, to prawdopodobnie pozostałość obwodu do zasilania tachografu po zlikwidowaniu wyłącznika masy-...
To że w c 385 są części czeskie to wiem że normalne bo można powiedzieć że to taki polski zetor. Alternator jest chyba orginalny a na nim jest 443113516, 35 A. Ogólnie alternator ładował, ale strasznie poplątane było z kabelkami, było podłączone tylko B+ przez amperomierz do rozrusznika i wyjście M do 67 regulatora, R nie było podłączone, a 15 regulatora...
Witam , w moim mondeo MK3 2.0 kombi tddi 2001 wymieniam prawie co roku spalony alternator, jeśli zdążę zatrzymać się po zapaleniu kontrolki ładowania akumulatora i wyjąć i włożyć wtyczkę na regulatorze alternatora wszystko wraca do normy ale jeśli nie mam jak się zatrzymać to zaledwie po kilku minutach mam przegrzany alternator i rozerwane diody, dwa...
Witam, Nabyłem taki alternator jak poniżej i zamierzam użyć, go nie w samochodzie, a do ładowania akumulatora 12V w EV min. w połączeniu z kołem zamachowym rozpędzanym mechanicznie za pomocą pedałów rowerowych, ewentualnie do akumulatora energii mechanicznej (mini FES), ponieważ takie altki mają całkiem spore maksymalne prędkości obrotowe, a nie potrzebuję...
Czy ktoś może mi udostępnić schemat tego lub podobnego alternatora ? Żebym wiedział jak sprawdzić ciągłość połączeń i które diody. Pozdrawiam.
Na schemacie nie jest ale na zdjęciu 4 widać że masę ma z obudowy. jeżeli jest to alternator 6 diodowy to myślę że ten regulator też nie jest odpowiedni. czy ilość diod da się określić bez jego rozebrania.
Witam, zwracam się z prośbą do bardziej doświadczonych. Man 24 rocznik 91. Mam bardzo dziwny objaw, po uruchomieniu silnika nie działają żadne zegary, napięcie na akumulatorze 28v czyli regulator działa raczej prawidłowo. Po przegazowaniu nagle zapala się kontrolka od ładowania i o dziwo zaczynają działać zegary ale obrotomierz raczej nie pracuje poprawnie....
Witam Posiadam Taki alternator Dowiedziałem się że ten rodzaj miał + na obudowie lub - Jak mogę to sprawdzić? Oraz czy ten schemat podłączenia jest ok dla tego allternatora ponieważ jak tak podłączyłem i napędziłem wiertarką wirnik to kontrolka nie gaśnie a napięcie na akumulatorze nie wzrasta. Dodano po 39 Sprawdziłem diody poprzez zasilanie i żarówke...
Witam, od jakiegoś czasu miałem problem z kontrolką alternatora - nie przestawała sie świecić. Podłączyłem zastępczy układ (elektrozawór pompy wtryskowej - żaróweczka - alternator), który na razie zdaje egzamin ale lampka niestety jest w środku i tak troszkę głupio, bo zawsze mam obawy, że żaróweczka może nie zgasnąć, a ja o tym nie wiem. :/ (oczywiście...
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
A kto powiedział, że ładowanie z alternatora ma taki sam charakter jak z prostownika? Na inne opcje, np tyrystorowe jak już wspomniałeś pasowałby bardziej transformator dający jakieś 17VAC. Osobiście bawiłem się z RESURSem i na kawałeczku płytki uniwersalnej cały sterownik idzie zrobić. Odniosłem się tylko do tematu (bzdurny wymóg ładowania stałym...
po włączeniu silnika włączyłem kierunkowskaz i odłączyłem klemę plus. Oczywiście ładowania nie ma. Jest to najgłupszy i najbardziej idiotyczny test, jaki mogłeś przeprowadzić. Dotarło? Bo było już o tym wiele razy. Ty powinieneś odłączyć regulator i zmierzyć, jakie jest napięcie na wyjściu z alternatora bez obciążenia. Powinno być dwa razy po równe...
A właśnie - zacząłeś od początku Litości. Nie można zaczynać od końca. Ew "zaczynać od końca". Trzymajmy fason językowy. To Elektroda a nie Pudelek. zrobiłeś sobie bilans energetyczny? Wiesz ile tak na prawdę wynosi zapotrzebowanie na energię w pojeździe? Tu jest pies pogrzebany. Awersja do prostych obliczeń "teoretycznych" (gdzie tu jest jakaś teoria???)...
Witam ponownie, temat muszę odświeżyć, trochę się doinformowałem, i myślę że zadam bardziej odpowiednie pytania niż ostatnio :) od początku. samochód mazda RX8 ze swapem silnika z hondy civic type R K20z4 w maździe alternator jest typu P - D - wtyczka posiada dwa kable które idą bezpośrednio do ECU, jeden służy do sterowania alternatora i jest sygnałem...