A to można na wciśniętym sprzęgle jeździć? Móc - można, ale nie jest to wskazane ani sytuacji nie zmieni. Jak auto się porusza to silnik powinien być "spięty" ze skrzynią biegów. Zgodnie ze sztuką, kiedy zwalniasz lub przygotowujesz się do zatrzymania to sukcesywnie redukujesz biegi, a na luz "wyrzucasz" dopiero na moment przed całkowitym zatrzymaniem...
simtec 70 na zmotoryzowanej przepustnicy, problem w silniku serwomechanizmu. Tyle wystarczy aby stało sie wiadome o co biega,
Pod konsolą spróbuj wypatrzeć czy jest dostęp do takich mechanizmów jak na zdjęciu. Jeżeli tego nie widać to by znaczyło że trzeba demontować poszycie kokpitu żeby dojść do tych serwomechanizmów. Będzie ciasno jak diabli ! Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki i kostki połączeniowe od konsoli sterowania nawiewem i ogrzewaniem i co tam jeszcze jest. Oj chyba...
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
Jak jest oki jak auto nie chodzi, musi być coś nie tak. Sprawdź dokładnie czy nie zasysa lewego powietrza, serwo. Objaw typowy na zasysanie lewego powietrza.
Od miesiąca w moim Oplu Astrze F 1.6 jadąc czy to w mieście, czy też na dłuższej trasie zapala się najpierw żółta lampka Check Engine, następnie silnik zaczyna tracic moc i gaśnie. Wyłącza się wspomaganie i serwo. Jesli samochód jeszcze się toczy to mogę go ponownie odpalić na tzw. "zapych", ale lampka nie gaśnie. Jednak wówczas Opel nie chce wchodzic...
Dźwigienka z siłownika klap też potrafi spaść, do tego elektrozawory podciśnienia i sama vacupompa. Dodam że ten siłownik jak i te klapy wirowe nic specjalnego nie dają w tym silniku.Jak ktoś nie wierzy proponuje odłączyć na próbę.Dużą rolę odgrywa właśnie układ podciśnieniowy turbina/egr.Wystarczy spadek podciśnienia poniżej określonego poziomu i...
Uszkodzone klapy nawiewu/serwomotory.
Prostym sposobem na sprawdzenie sądy lambda jest zdjęcie jakiegoś węża od podciśnienia z kolektora dolotowego (np. wąż od serwo-mechanizmu) i następnie odpalić samochód. Jeżeli obroty silnika wzrastają znaczy że sonda lambda jest dobra. Trzeba pamiętać aby silnik w trakcie testu chodził na benzynie nie gazie :)
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Witam. Problem polega na liczniku w Oplu astra h 1,9 diesel 150koni. Po odpaleniu samochodu Licznik dosłownie Lezy ( brak obrotów Prędkości stanu paliwa) da dodatek znikło podświetlenie deski rozdzielczej, Tryb sport nie działa , ryglowanie drzwi tez nie działa . Swiateł awaryjnych też nie można włączyć z guzika. Ksenon przeszedł w tryb awaryjny włącza...
Witam Podczas startu auta pojawia się u mnie problem z falującymi obrotami. Na lpg i pb tak samo chociaz na lpg mniejsze objawy - słabiej trzęsie. Po pewnym czasie wyskakuje P0170 - usterka dostrajania paliwa. Auto chodzi jakby nie na wszystkie cylindry. Podczas jazdy jest ok, nie szarpie nie ma spadków mocy. Jak staje na światłach to słychać jak sie...
witam wymienilem ostatnio w alternatorze stojan w oplu astrze 1,7td z silnikiem isuzu,alternator jest z pompka oleju do wspomagania serwa,stojan byl kupiony nowy,i teraz ladnie pieknie wszystko chodzi tylko wskazowka od obrozomierza zawyza o 2000obr.moze ktos spotkal sie z tym problemem?i cos poradzi na to.
gdy tylko spojrzysz na ostatnią fotografię silnika 1.7 D, zauważysz, że po prawej stronie głowicy jest urządzenie zwane vacuum - pompą, to ono jest odpowiedzialne za zasilanie serwa hamulcowego podciśnieniem. W silniku benzynowym serwo czerpie podciśnienie z kolektora ssącego. Pozdrawiam.
Witam Praktycznie powinienem napisać brać wspomagania, ponieważ pedał hamulca nieznacznie jest ściagany przy opdalaniu. A autko Opel Astra 1.7TD z ABS-em. Nie wie ktoś z forumowiczów jaka jest prawidłowa wartość podciśnienia wytwarzanego na serwie przez pompkę próżniową? Przytykając palcem wężyk od pompki próżniowej nie zasysa mocno palucha (bez większych...
Zastanawiam się nad założeniem tempomatu do Opla Astry F 2.0 c20ne 92r (modelowo 93r. tak pokazuje po sprawdzeniu VIN). W internecie są opisy ale pomimo to mam pytania. Czy kompletny zestaw to (zestaw z omegi B?
Witam Posiadam opelka astrę F z silnikiem 1,7 TD isuzu 82 KM. Przybieram się do wymiany serwa hamulcowego. Objaw mam taki że pedał zrobił mi się twardy, trzeba używać dużej siły aby autko się zatrzymało. Pedał jest cały czas taki sam (czasem zrobi się trochę miększy) po wciśnięciu kilka razy oraz odpaleniu silnika nie opada. Wyjąłem przewód podciśnienia...
Zastanawia mnie powaznie jedna rzecz- tyle porad, a żadnemu nie wpadło do głowy zapytać się jaki silnik. Poza tym bądźcie łaskawi zauważyć, że w oplach astra z silnikiem isuzu był czujnik niesprawności układu hamulcowego. Wężyk od pompy vacu idzie do czujnika który załącza kontrolkę awarii hamulców (bo serwo nie pracuje). A jak zleci pasek klinowy to...
Witam, mam problem z hamulcem w oplu astrze f , lewe tylne koło nie hamuje znaczy się blokuje ale słabo, wymieniłem już wszystko i dalej nic,pompa hamulcowa nowa,serwo,przewody hamulcowe,korektor siły hamowania,cylinderki,szczęki ,bębny.porządnie wiele razy odpowietrzałem i dalej nic, Na przeglądzie już drugi raz mi wyszło że nie ma hamulca na te koło,dodam...
Nie ma możliwości aż takiego zasyfienia przepustnicy żeby serwo jej nie ruszyło. Diagnostyka najpierw...
Chciałem dołożyć do swojej astry tempomat. Zakupiłem wszystkie potrzebne graty - manetka, czujnik sprzęgła i serwomotor sterujący przepustnicą. Czujnik hamulca już był - 4pinowy. Na początku miałem problem z pinem A przy kostce serwomotoru. Nie było reakcji na przycisk "O". Prawdopodobnie jest to przerwa w wiązce gdzieś. Stwierdziłem że olewam ten przycisk...
Cześć. Posiadam samochód Opel Astra "G", poj. 1598 cm, 76 KW z LPG. Kod silnika Z16XEP/20L2619, rok produkcji 2008 Od pewnego czasu mam następujący problem. Uruchamiam zimny silnik (zwłaszcza, po nocy) i ruszam. Po przejechaniu kilkuset metrów do kilometra gdy zdejmuję nogę z gazu i redukuję bieg, silnik zaczyna wariować.Zaczynają falować obroty, silnik...
jeśli ktoś ma kogoś kogo można polecić to proszę o jakiś namiar. pozdrawiam Ja mam kumpla, robi tylko ople i te usterki nawiewu naprawia za 60 zł (sama robota) plus 120 za serwomechanizm. Daje dwuletnią gwarancję. Mieszka w Cisnej w Bieszczadach. Dać numer tel ?
Witam Mam przedziwny problem z moim nowym nabytkiem tj. Oplem Astra F 1.6 16v (ecotek) 1996r Zacznę od początku. W chwili zakupu wszystko było OK, jeździła jak wściekła. Po przyjeździe do domu zabrałem się za przegląd i poprawki jak to zwykle bywa. wymieniłem telepiące się na boki koło pasowe na wale (guma sparciała) na koło całe metalowe z Astry 8V,...
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
u mnie w jednej Astrze 1.6 8v podwyższające się obroty były spowodowane TPS-em (a w zasadzie jego złączką) a w drugiej EGRem (zaślepiłem dociętą blaszką od puszki piwa). no i wężyki - MUSI być szczelny wężyk od MAPsensora i jego najlepiej wymienić, no i wężyk od serwa, ale on jest plastikowy i jak go nikt nie rusza to jest szczelny, pozostałe wężyki...
Jestem posiadaczem CorsyB z silnikiem C12NZ - monowtrysk, bez przepływomierza, bez czujników: spalania stukowego i na wale korbowym. Temat "gubienia zapłonów " drążę od dwóch lat -bezskutecznie! Problem jest b. ciężki do rozwiązania! Odwiedziłem diagnostykę w ASO OPLA, prywatny zakład elektroniki samochodowej- test Techem, pomiar ciśnienia sprężania,...
Popieram docenta silnik zasysa " lewe powietrze"sprawdż wszystkie wężyki podciśnieniowe wychodzące z kolektora ssącego wąż podciśniowy serwa,uszczelkę pod zespołem wtryskowym itp.Kod nr. 35 nie oznacza tylko uszkodzenia silnika krokowego ale również nieszczelności w układzie dolotowym silnika.
jeśli to astra 1 to w komorzw silnika masz takie dwa czarne pudelka (w benzynie może jedno) ale napewno, to w nim są bezpieczniki i przekaźniki od wentylatora , jedno w obolicy serwa drugie w okolicy aku
No więc po lewej stronie serwa patrząc od silnika jest w ścianie grodziowej gumka przez którą puściłem przewody dojście okropne ręka podrapana ale udało się jak jest lepszy sposób to proszę o informację jak trzeba rady o kabelkach to także chętnie pomogę
to weź sobie astrę2 , przy przeciętym głównym+15 podaj napięcie na silnik wycieraczek i odpal auto, boguś linda w "psach" też otwierał audi80 z pneumatyką piłeczką tenisową :arrow: w turbo dieslu można jeszcze ciąć brązowo-czarny przewód ok.0.5mm przy przekaźniku w plastikowej puszce powyżej serwa w komorze silnika.
Serwo owszem, częsta przypadłść. Ale skoro pisze że mu się czek zapala to niech wymryga co tam go boli.
lewe powietrze moze dostawac sie przez serwo zaslep wezyk podcisnienia zobacz czy sie cos zmienia, choc przyznam ze lewe powietrze nie namiesza tak bardzo zeby ci auto nie szło moze co najwyzej telepac na wolnych obrotach sprawdz map sensor on w twoim silniku dostarcza informacji do komputera ilosci powietrza w kolektorze .
dokładnie, albo serwo "siedzi"
Sprawdz ten do MAPa i ten co idzie do serwa.
Witam wszystkich mam problem z obiegiem wewnętrznym. Gdy wcisnę przycisk to klapki wcale się nie podnoszą ale jak przycisnę ten przycisk do oporu, do końca to klapki pomalutku się podnoszą, jednak gdy troszkę puszczę to od razu opadają (pomimo że przycisk jest włączony) co to może być? wina przycisku? sprawdzałem przewody i wydaje się być ok, no może...
Po naprawie rozrządu /u mechanika/ ustawił wolne obroty na ok. 780 obr/min. i od tego czasu na wolnych obrotach nie ma wspomagania hamowania, muszę przygazować wtedy jakieś wspomaganie jest. Wymieniłem wężyk od pompy podciśnienia do serwa i dalej bez zmian. Proszę o pomoc! Pozdrawiam.
Sprawa się chyba wyjaśniła. Do niedawna tym autem jeździł ktoś inny i po telefonie do niego dowiedziałem się ze wymieniany był przewód serwa (był pęknięty). Widocznie wsadzili taki który ma tylko jedno podłączenie. Pytanie teraz czy mogę nawiercić przewód serwa w tym miejscu, wstawić kawałek plastikowej rurki i podłączyć do niej ten urwany wężyk?
ma problem z hamulcami może ty coś mi doradzisz otóż zainwestowałem trochę w autko bo słabo hamowało więc wymieniłem tarcze i klocki (brembo + ferodo ) z tyłu kupiłem nowe bębny szczęki cylinderki i kpl. sprężynek, wymieniłem płyn hamulcowy ( Ate ) i po dwóch miesiącach efekt mizerny hamulec dosyć wysoki i twardy serwo na postoju trzy razy deptam i...
Nie przejmowałbym się wężykami,a co do braku hamulców to;jeżeli bębny są dobre i tarcze ,klocki,szczęki,linka od hamulca ręcznego jest sprawna.Pedał hamulca jest wysoki i nie rośnie po kilku krotnym naduszeniu na niego to wtedy bym typował serwo.Aby to sprawdzić trzeba odłączyć ten gruby czarny przewód i przejechać się autem.Jeżeli hamulce będą jeszcze...
Uszczelka pod korpusem do wymiany. No chyba, że inna nieszczelność, np. przewód do serwa
Może podciśnienie z serwa przecieka? Proszę odłączyć i zaślepić na próbę. Wtryski były podmieniane na fizycznie inne czy zamieniane miejscami? Kompresja mierzona na ciepło czy na zimno?
A potem do sprawdzenia kompresja - bo w to że ten silnik ma równo po 13,5 atm na każdym cylindrze, to ja nie uwierzę. jutro jeszcze raz zmierzę i zamieszczę zdjęcie Nie wierze że te świece wymieniałeś. Sprawdź szczelność dolotu, co może świadczyć o zbyt ubogiej mieszance, jak kolega Robert słusznie zauważył. Dobrze działa wspomaganie hamulca? (serwo)...
skoro ciśnienie sprężania jest niemal idealne to tylko pozostaje moduł. Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. Do sprawdzenia szczelnośc dolotu, i jeżeli chodzi o 4 gar to ani chybi coś nie tak z wężem do serwa lub serwem.
A probowalem po odpaleniu sprawdzac czy hamulec idzie w dol i robi sie miekki? Jesli nie to znaczy ze serwo.
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
Szukaj jeszcze lewego powietrza, może zawór par benzyny nie szczelny, może serwo, wykluczył bym też instalację lpg, odłączając i zaślepiając wężyki, gdzieś słyszałem że uszczelki pod tym dziadowskim kolektorem potrafią puszczać. U mnie powietrze na ciepłym wynosi ok 11kg/h Dodano po 6 Ale obroty mam podniesione czyli ok 920obr/min. To niby wychodzi...
Kolego cezars65 jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory. Dodano po 9 Dokładnie jak napisałem wyżej na ciepłym wraca wszystko do normy. Zaślepiłem też rurkę od serwa ale dalej to samo.
Niestety autor nie rozwiązał problemu. Z powodu braku czasu i codziennego użytkowania samochodu nie mogłem zagadnieniu poświęcić czasu. A więc. Została wymieniona cewka na oryginał, czujnik położenia wału na zamiennik, lambda1 na Boscha uniwersalną. Po tych zabiegach nie było lepiej. Auto zachowywało się dokładnie tak samo. Po wymianie cewki trochę...
Pompa vaccum pada pewnie i słabo ciągnie . 3 zaworki troche ssania potrzebują. Takie cuś załóż na przewód serwa i weź z cieńkiego króćca podciśnienie na zawory.Przeważnie pomaga.Można posiłkowac się też akumulatorem np.z Golfa IV.Pod warunkiem sprawnych siłowników i zaworków.
zaplon no wsumie sam mam zagwostke.. mam asterke 1,4 8v silnik tez okolo 170tys oczywiscie w gazie i jesli sugerowac sie faktem ze na biegu jalowym oborty powinny miec wartosc okolo 950 obr/min to w tym wypadku te wartosci nie ida w parze z faktami... ale powoli .. mam dwa takie same modele roznia sie tylko rocznikiem.. pierwszy mial zajechany silnik...
Ale wyjaśnij mi proszę co ma wspólnego olej w vacu pompie do : Otóż ma, ponieważ pompa ta jest jedno-obiegowa, czyli posiada dwa wejścia: jedno poprzedzone zaworem zwrotnym od serwa pompy hamulcowej, a drugie przez filterki elektrozaworów układu EGRa! Teraz, gdy małe drobiny powodują (może tak być) uszkadzanie się części ciernych pompy (łopat wirnika,...
Witam ponownie. Temat zakładam jeszcze raz,bo mod uznał,że jaja sobie robię. Problem wygląda tak: kilka dni temu zauważyłem,że przy odpuszczaniu gazu z przodu wydobywa się pisk.Podczas przyspieszania czy płynnej jazdy nic się nie dzieje.Każde puszczenie pedału gazu objawia się piskiem.Oprócz samego efektu dźwiękowego i ujemnego działania na psychikę...
Więc tak, wężyk od Mapa podpięty, natomiast sprawdziłem jego drożność i dmuchając w stronę silnika i w stronę Mapa, nie dało się wdmuchać powietrza... Czy tak powinno być? Zauważyłem do tego, że mam nie podpięty jeden wężyk wychodzący z takiego czarnego okrągłego jakby zaworka... z tego zaworka wychodzą 3 wężyki, jeden idzie do króćca wchodzącego do...
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
wykasowałem te błędy i po podłączeniu interfejsu na MAP Sensor mam 0.60 bar sonda raczej działa gdyż zmienia się z bogatej na ubogą i odwrotnie sprawdzałem szczelność tego sensora zaślepiłem serwo wymieniłem przewodzik od sensora do przepustnicy jest dalej tak samo, czy oś przepustnicy ma dużo do szczelności gdyż moja ma minimalny luzik sprawdziłem...
Kiedyś jak padł mi czujnik położenia wału to auto rzuciło palenie całkiem i na diagnostyce był błąd związany z tym. Czujnik nowy i więcej problemów nie było, teraz są błędy tylko EGR więc czujnik położenia chyba mogę wykluczyć ewentualnie jak to sprawdzić ? Po wyjęciu EGR prawie nie mam w nim nagaru więc padła w nim elektryka ? Jeśli tak po odłączeniu...
Klin i kółko w stanie idealnym wczoraj rozbierany i sprawdzany serwo wymienione na nowe firmy trw z tym wskazaniem to jest już tak od jakiegoś czasu nawet ecu było sprawdzane i jest ok a z tą przegazówka to zobaczę jutro i dam znać tak myślę czy czasami nie jest wylogowany programowo tylko jak to sprawdzić ciekawe czy w aso by coś wiedziało tylko za...
Dziekuje bardzo za rade. Tam wszystko niemal sterowane mechanicznie. Jedyne wezyki podcisnienia to turbo-wastgate, kolektor dolotowy-pompa wtryskowa i serwo z vakum pompy przymocowanej do alternatora. Wiec turbo jest w porzadku razem z wastegate IC i reszta dolotu szczelna Wszystkie filtry wymienione Jutro sprawdze czy katalizator jest drozny i jak...
Sprawdź przewód podciśnienia do MAP na podszybiu, może jest pęknięty... Sam ten miękki przewód jest w porządku. Sprawa tego przewodu wygląda tak: Z kolektora wychodzi twardy przewód do serwa. Na środku jest jakby rozdzielacz chyba z zaworkiem z którego wychodzą dwie rurki. Jedna idzie to tego MAPa a druga (jakby pancerz od linki rowerowej :D) wchodzi...
Wszystko się zgadza . Wentylatory pracują gdy ręcznie zewre styki dotyczy tych przekaźników w skrzynce obok serwa jak i przy zderzaku gdzie są trzy jeden od sprzęgła drugi od wentylatora Klimy i trzeci od wentylatora chłodnicy silnika. ten ostatni jest 5 pnowy czyli zawarto rozwarty. Po prosty w czasie pracy Klimy nie zalaczaja się wolne obroty , wentylatory...
Pompa pracuje w oleju bo by sie zatarła na sucho. Ssie z wężyków idących do silnika (gruby serwo i cieńki elektrozawory) i wyrzuca powietrze w miskę olejową. A po co grzebałeś w tej pompie?
Część. Po raz pierwszy zakładam temat i ciężko mi się zorientować czy odpowiedni dział,ale pewnie nie za co przepraszam. Temat dotyczy Astry G z silnikiem x2.0DI Problem z mocą,a mianowicie nie ma przyspieszenia tego co kiedyś. Słabo się rozpędza. Turbina w zaje...tym stanie,pompa wtryskowa nowa,elektrozaworki sterujące w 100% sprawne,Vacum też dobre,czujnik...
Ten prędkościomierz naprawdę jest mechaniczny, czy z elektrycznym napędem ? Linka może napędzać impulsator, a ten sterować ecu i prędkościomierzem. Wystarczy że linka strzeli, lub impulsator i będzie klapa z prędkością pojazdu. U kumpla w astrze jakiś czas pomagało pierdyknięcie w deskę rozdzielczą by prawy głośnik zaczynał znowu grać, teraz samoistnie...
Witam! Mam dość nietypowe pytanie donośnie mojej Astry. Przeszukałem różne strony, ale nie trafiłem na potrzebną mi informację. Interesuje mnie wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym (rura między obudową filtra a samym kolektorem) w tym samochodzie z silnikiem 1.7D produkcji GM. Jest to silnik z dodatkową pompą podciśnienia, więc zmiana wartości...
Mam bardzo podobny silnik Z14XE. Z tego co pomiętam na biegu jałowym otwarcie przepustnicy odczytywane opcomem było 6 - 7 stopni. Jednak to mniej istotne. Też miałem problem ze zbyt powlnym schodzeniem z obrotów po naciśnięciu sprzęgła. Nie mam wyłącznika przy sprzęgle. Pomógł, choć nie do końca, "remont" EGRa. Zuważyłem, że hamowanie silnikiem nie...
Tak ja wiem że mod22 jaja sobie ze mnie robi a to ja żartowałem,oczywiście że tam jest podciśnienie do serwa i zaworów turbiny,klap i EGR.Jarczi skoro cięgno od klap ci nie chodzi to tam szukaj przyczyny bo jak się nie będzie otwierać otworów to muł gwarantowany.Gru7szka podciśnieniowa od klap powinna być plastikowa,jak udało by się podejść tam z opaską...
Tak? A bądź uprzejmy opisać czym konkretnie? Oj Robuś, to był przekąs, ale nie zakumałeś. Kuźwa, co by to nie było to tam jest Siemens, i stara ograna technologia. Równie dobrze może jeden cylinder wypadać z pracy, co w sumie jest najbardziej prawdopodobne. Jedynie czwarty, bo tam z odnogi kolektora jest brane ujęcie podciśnienie dla serwo hamulców....
Zaslepienie egra nic nie da jeśli nie dasz emulatora albo nie przeprogramujesz sterownika. Idź stąd chłopie. I nie pisz tu więcej bzdur. Co do samej usterki - albo gdzieś podsysa sobie lewe powietrze - wężyki do EVAP, MAP i czegoś tam jeszcze, z tyłu modułu wtrysku, ew. serwo - można zaślepić przewód do niego na próbę. Sam sterownik również może być...
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Śrubę już też przerabiałem, a tak w ogóle to już jest drugi reduktor i to nowy, bo ta instalacja jest nowa i stwierdziliśmy z gazownikiem, że pierwsza pewnie jakaś wadliwa a tu niestety to samo na drugiej, krokowiec też nowy drugi dla pewności. A jeszcze żeby było mało tego to wstawiałem śrubę na dolot zamiast krokowca i też to samo. Bardzo dziwna sprawa....
Po prostu gdzieś zaciąga powietrze i obrotomierz szaleje. Odłącz serwo, przewód zaślep na chwilę i zobacz czy obroty są równe. Jeżeli będą jakie być powinny to masz przyczynę.
Witam,mam problem z moją astrą h 1,6 16V 2005 r,a mianowicie problem z hamulcami są bardzo słabe,gdy na odpalonym silniku wcisnę pedał hamulca to wejdzie z 2 cm i lekko hamuje,ale więcej już go nie da się wdepnąć po prostu kamień,wymieniłem klocki hamulcowe przód i tył na nowe,nowe tarcze przód i tył,nowy płyn hamulcowy dot 4,poczyszczone zaciski i...
Zużyty potencjometr TPS, lewe powietrze - uszczelka kolektora - serwo, podwieszający się EGR. Jest tego trochę. Wpierw trzeba popatrzeć w parametry - podciśnienie w kolektorze na biegu jałowym, oraz kąt otwarcia przepustnicy - czy ma stałą wartość.
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
założyłem wczoraj wieczorem ten kolejny komplet pedał-mocowania-serwo-pompa z tej Astry ze złomu co wczoraj przetestowałem (pedał twardy jak należy) i wykręciłem BEZ ZMIAN wymieniłem więc jeszcze przednie zaciski wraz z wężykami gumowymi - no trochę lepiej, szło by już tak jeździć Wywalę jeszcze tylni korektor ten na sprężynie do belki bo jego ramię...
Witam mam problem z hamulcami, ale opowiem od początku. Mam Opla Astrę G z silnikiem 1.6 8V. Byłem na stacji diagnostycznej, doradzili mi abym rozebrał hamulce, wyczyścił, nasmarował i złożył, po powrocie zabrałem się do pracy, rozebrałem tylny prawy wszystko ładnie złożyłem, musiałem lekko wkręcić tłoczek bo ciężko wchodził zacisk. Założyłem koło,...
w trakcie jazdy hamulce są brzytwa tylko jak sie naciśnie na pedał hamulca to powoli, powoli wpada w podłogę. Nie jest to tak, że nacisnę i pedał leci od razu w podłogę. Po naciśnięciu hamulca zanim obadnie to mu schodzi jakieś 20 sekund. A bierzesz pod uwagę serwo?Czy na pewno jest źle?Na zgaszonym jest twardy nie wpada?Pewnie 2.0 dti?
Tak cewka zamieniana,świece nowe, wtryski drugie, ECU drugie, klapki w kolektorze patrzyłem idealne. Serwo działa dobrze.
Na ssącym ,zaraz koło wejścia węża z serwa.
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Skoro nie ma silnika krokowego to co steruje wolnymi obrotami? Serwosilnik przepustnicy. Poza tym napisałem, że diagnostyka komputerowa odpada. A to warsztaty w okolicy już wszystkie pozamykali? Jak chcesz cokolwiek naprawić, nie mając ani wiedzy, ani narzędzi?
Witam Na wstępie silnik jest zagazowany ale LPG wykluczam (sprawdziłem wszystko na pewno jest ok). WN świece sprawdzone, lambda działa. Usterka ma charakter losowy. Najczęściej pojawia się w gorące dni po kilku kilometrach i zawsze po drugim odpaleniu. Tzn jak odpalam na zimnym jest ok zajadę 2km na stację to potem się zaczyna nietrzymanie wolnych obrotów....
Witam i pozdrawiam. Pierwsze co bym sprawdził to ten słynny silnik krokowy on głównie decyduje o jałowych obrotach silnika. Następną sprawą jest szczelność układu wspomagania hamulców. Wspomaganie odbywa się kosztem podciśnienia w kolektorze ssącym silnika jeśli są tam jakieś nieszczelności niekoniecznie na zewnątrz może być uszkodzona na przykład membrana...
Na tyle, co kojarzę tego opla, to bezpiecznik nr 7 w 8-mio miejscowej skrzynce jest od serwo (napis power steering ), nie wiem jakiej jednak jest wartości.
Witam, ale trafiłem na temat... właśnie dziś wyjechała astra której dwa warsztaty nie mogły naprawić! Pierwszy wymienił klocki i "PRZETOCZYŁ" tarcze ale chyba po podłodze albo tokarz wraz z mechanikiem zataczali się...!!! Po "naprawie" przy pierwszym naciśnięciu hamulca pedał wpada do spodu...!!! następne naciśnięcie jest w miarę ok. Auto wraca ...,ale...
to psikaj plakiem na pracującym silniku w około kolektora ssącego i przepustnicy, to wygląda na jakąś nieszczelność, zatkaj te wyjścia z przodu przepustnicy od tych pochłaniaczy par paliwa bo to niepotrzebne a może przepuszczać, możesz zatkać wężyk do serwa bo też może być nieszczelność, wymień wężyk od mapsensora, możesz wogóle podmienić mapsensor...
Witam. Powiedzcie czy po przerobieniu trzeba robić jakiś przegląd związany z tym że auto sprowadzne jest z angli czy sprowadzamy auto przerabiamy i normalny przegląd z opłatami i można jeździć . Przerabiasz, robisz przeglad i jezdzisz. Musisz pamietac o reflektorach - angielskie sa przystosowane do ruchu lewostronnego i wiazka swiatla uklada sie na...