Jeżeli to masz silnik komutatorowy.to kondensatora tam nie będzie .Ile przewodów wychodzi z silnika.
To silnik komutatorowy. Żadnego kondensatora rozruchowego nie potrzebuje. Podstawowo ma 6 wyprowadzeń: 2 rotor (wirnik), 2 stator (stojan), 2 tacho (prądnica tachometryczna) - ona informuje elektronikę sterującą jakie silnik ma obroty, a elektronika reguluje obroty napięciem. Przeważnie łączy się stator z rotorem szeregowo. Kierunek obrotów zmieniamy...
Sprawdź szczotki silnika, powinny być dłuższe niż 10mm, kostkę silnika-jakość połączeń, prądniczkę tacho. To jest silnik komutatorowy, nie ma kondensatora rozruchowego. Szczotki są OK. Wyczyściłem komutator, podłączyłem miernik i zakręciłem ręcznie silnikiem. Pokazuje się napięcie na woltomierzu stąd wnioskuję że silnik jest sprawny i szczotki przewodzą,...
Powtórzyłeś to co jest napisane w pierwszym poście! Mnie chodzi o dokładny TYP silnika (klatkowy, komutatorowy, z kondensatorem rozruchowym itp.). Rodzaj regulatora będzie zależał głównie od jego typu. Jeśli nie wiesz to przynajmniej opisz jego wewnętrzną budowę! Jeśli jest to silnik komutatorowy (ze szczotkami) taki podobny do tego co w wiertarce lub...
zielono-żółty - uziemienie czarny - faza niebieski - neutrealny Jeśli nie ruszy to potrzeba będzie jeszcze kondensator rozruchowy pomiędzy kablem fazowym a kablem koloru szarego. Na zdjęciu wyraźnie widać ze jest to silnik komutatorowy gdzie kondensator jest zbędny.Kondensator stosowany jest tylko przy silnikach klatkowych.
Czy to nie jest silnik komutatorowy , a kondensator jest jedynie przeciwzakłóceniowy . Pozdrawiam . To nie jest silnik komutatorowy.
Pralka z pewnością będzie miała silnik komutatorowy czyli kondensatora rozruchowego już nie znajdziesz w tej konstrukcji. Wszystko wskazuje na to, że model nie był oferowany na rynek polski bo nie za wiele części można odnaleźć. Numer 914517283/... powinien mieć ciąg dalszy.
Kondensator nie jest tu powodem, że silnik nie działa. Zazwyczaj dołączaniu jest kondensator lub filtr PZ w celu eliminacji zakłóceń. Bywa, że go nie ma i silnik działa, bo silnik szeregowy komutatorowy nie potrzebuje kondensatora by działał. Jak masz miernik, to zmierz silnik czy ma przejście.
Wiem ze mogę go kupić ale zapytałem o ewentualne pozyskanie jego, bo mozliwe ze jest w jakimś sprzęcie o podobnych parametrach Sam sobie odpowiedziałeś. Chciałem z nowszego modelu ale on ma silnik szczotkowa wiec pewnie nie posiada tego kondensatora Szukaj w starszych modelach z silnikiem indukcyjny. Obecnie zdecydowana większość pralek posiada silniki...
w SL były silniki komutatorowe nie było kondensatora Sprawdź szczotki silnika jeśli ok to moduł
A jaki to jest silnik? (komutatorowy, z kondensatorem)
Sprawdziłem kondesator jest .Ale to prawdopodobnie nie jest rozruchowy tak jak twierdzisz CEZET - jak pamiętam ze szkolnej ławki silnik komutatorowy nie posiada kondensatora rozruchowego. Natomiast co do grzałki to jest sprawna bo grzeje wodę. Więc co jest problemem co boli moją pralkę.co sądzisz o wymianie triaka czy to może pomóc ???? Pozdro
(at)staszekstaszek Diodę czy transil daj bezpośrednio na zaciski silnika. Na zasilacz raczej nic nie potrzeba, może tylko dodatkowy kondensator elektrolityczny kilkadziesiąt mikrofaradów. Mase silnikow DC przechodzi mi przez warsztat, i jeszcze żadnym nie uszkodziłem zasilacza.
Oj!! Jeżeli to silnik, to scenariusz najgorszy z możliwych. Tego się obawiałem najbardziej, i w 'głębi ducha' miałem nadzieję, że to inna usterka (kondensator, programator, sterownik...itp). No cóż, postaram się sprawdzić. Nigdy tego nie robiłem, ale wg zaleceń Szanownych Kolegów, myślę, że sobie poradzę. Jeżeli okaże się, że jednak to silnik, to martwią...
Do >>>serwisant73<<<< Dzięki. Są jeszcze dwie sprawy. 1- ten regulator z linku piszą (Cyfronik)że jest przystosowany do silników komutatorowych.Możliwe że ten jest indukcyjny komutatorowy....czy takie są?. pogubiłem się już trochę z tymi rodzajami. 2 - możliwe że faktycznie coś źle podłączyłem tzn podłączyłem do fazy szeregowo przed...
Witam. Kolego ssr kondensator w silniku to nie Prima Aprilis (napisałeś sporo bzdur). Trochę teorii. W pralkach automatycznych stosowane są w zasadzie dwa typy silników: 1. Silniki indukcyjne klatkowe z kondensatorem pracy, 2. Silniki komutatorowe szeregowe prądu przemiennego (tzw.uniwersalne) Silniki wg.1 zbudowane są z dwóch uzwojeń,fazy głównwj i...
Całkowicie nie zgodzę się z moim przedmówcą. Gdyby tak było to typowy falownik dający na wyjściu napięcie prostokątne (tylko nie z częstotliwością herców jak w falowniku Dar.El tylko z częstotliwością kiloherców) byłby generatorem przepięć. Typowy falownik dzięki dużej częstotliwości oraz odpowiedniej modulacji napięcia daje na obciążeniu indukcyjnym...
fajny problem. Jeszcze jedno pytanko silnik jest na 50Hz czy 60Hz? silnik mi wygląda na indukcyjny kondensatorowy. 1 faza zasilana z sieci drug z przez kondensator który przesuwa fazę. Może da sie przeliczyć kondensator na inny żeby zachować prędkość. W bibliotece AGH jest skrypt niejakiego Jana ruska w którym o tym czytałem(generalnie w jakiś książkach...
Witam Dziękuję za pomoc ale pogubiłem się... z odpowiedzi kolegi POLO2 wynika że to silnik komutatorowy, co zresztą nie dziwi przy tych obrotach wirowania, łączę go jak silnik szeregowy i powinien zadziałać...bez żadnego kondensatora. kolega zayzayer podpowiada podłączyć do odpowiedznich zacisków 230v i kondensator...w świetle powyższego niby po co...ale...
Wszystko się zgadza, ale są dwa problemy które osobiście zbadałem Silnik na 230V nie może pracować na 400V bo się koszmarnie nagrzeje już po 2 min - rozwiązanie? Przetwornica obniżająca na wejściu falownika Drugi problem to taki, że kondensator przy silniku nie wytrzyma sieczki z falownika o częstotiwości 5kHz. - rozwiązanie? - filtr silnikowy Ale...
Te regulatory z kitów nadają się do komutatorowych. A w okapie siedzi indukcyjny. Obroty takiego trudniej się reguluje. Zajrzyj do tego pudełka i i sprawdź, co w nim siedzi. Możliwe, że jest tam jedynie przyłącze do silnika i jakiś filtr lub kondensator. Wtedy faktycznie potrzebowałbyś falownik, bo obroty takiego silnika reguluje się częstotliwością...
Witam. Szanowny Panie inżynierze, jest Pan na właściwej drodze rozumowania. Chwalebny jest fakt przeprowadzenia eksperymentów i wyciągnięcia prawidłowych wniosków. Można było pójść "na skróty" i skorzystać z wyszukiwarki. Ten rodzaj analizy też jest zapisany w bazie. Innym sposobem postępowania było zapoznanie się z notą aplikacyjną układów serii '78xx....
Witam szukam potwierdzenia że tym układem mogę sterować prędkością tego silnika W kicie tym napisali że nie nadaje sie do sterowania silnikow komutatorowych i indukcyjnych 3-fazy wiec 1 fazowe spokojnie może obsługiwać tak !?
Najczęściej jest to filtr zakłóceń, Jak w przypadku silników komutatorowych. Lecz w tym przypadku nie mam pewności, dlatego założyłem ten temat. Szlifierka kątowa: Makita GA5030P, nie włącza się (silnik sprawny). Kondensator: 220nF/275VAC (nie sprawny, zaniżona pojemność: 50nF). Włącznik elektroniczny, jak w temacie (sprawna część, załączana stykiem...
Witam. W sprzęcie AGD stosuje się następujące typy silników: 1. silnik indukcyjny z kondensatorową fazą rozruchową 2.silnik indukcyjny z pomocniczą fazą kondensatorową 3.silnik z fazą pomocniczą zwartą 4. szeregowy silnik komutatorowy 5. silnki komutatorowe prądu stałego wzbudzane magnesem trwałym. Informacje o budowie i zasadzie działania znajdziesz...
Witam. Są to silniki "komutatorowo-indukcyjne"(dwa silniki w jednym). Jeden to silnik indukcyjny klatkowy z kondensatorem pracy a drugi to szeregowy prądu przemiennego tzw uniwersalny. Zbudowane są z dwóch uzwojeń jedno to wielobiegunowe 2p=12 lub 2p=16 par biegunów (uzwojenie najczęściej w układzie gwiazdy) dla obrotów wolnych (prania) a drugie dwubiegunowe...
Witam. Może jakieś zdjęcie silnika i kostki? Jeśli silnik komutatorowy, to bez kondensatora 16uF, a jak chcesz ustawić obroty? na max? Tam było takie rozwiązanie z kondensatorem , nie bardzo pamiętam jak to było podłączane , chyba na wolnych działał jak silnik klatkowy , najprościej podejść do zakładu naprawy silników i tam sprawdzą jak podłączyć
Jeśli chcesz zachować takie same obroty maksymalne bębna jak w standardowej pralce to moc powinna być taka sama jak moc standardowego silnika komutatorowego czy jednofazowego z rozruchem kondensatorowym. Falownik powinien pracować w opcji stałomomentowej.
Gdy nie podłączam silnika do przekaźników, wszystko działa OK, ale gdy podłącze silnik, elektronika się resetuje przy "pstrykaniu" przekaźnikami, co jest dziwne, bo przekaźniki tworzą izolację galwaniczną od silnika, dodatkowo elektronika i silnik mają osobne zasilania. Co prawda przy włączaniu silnik potrafi szarpnąć i ze 3A, ale głównie resety są...
Witam! Trafiła do mnie bieżnia elektryczna PROACTION BH FITNESS.W urządzeniu popaliła się płytka sterująca pracą silnika napędzającego pas bieżni.Usiłuję zastąpić ją sterownikiem PWM zakupionym na Allegro.Zasilam całość z autotransformatora przez mostek z kondensatorem elektrolitycznym.Sprzęt chodzi,ale przy małych obrotach jest bardzo słaby,a mi właśnie...
W automacie u mnie podłączało się niebieski z białym do sieci a kondensator chyba 10uf/250VAC do czerwonego i jednego z sieci. B za "starego pierwej" w pralkach były silniki indukcyjne, a autor wątku ma silnik komutatorowy.
Od szczotek? Dobrze wiedzieć, chyba nie trzeba żadnego kondensatora, jeżeli to silnik komutatorowy.
Spalił się a właściwie wybuchł w maszynce fryzjerskiej silnikowej kondensator przeciw zakłóceniowy - 0,025 uF + 2 x 2500 pF - pięć wyprowadzeń (klasa X1Y2) ; 220V~ ; +85 st. C. Kondensator jest zabytkowy czyli papierowy . Kondensator jest stosunkowo mały - spłaszczony walec. Przybliżone rozmiary to : 30 mm długość ; 15 mm szerokość ; 8 mm grubość ....
Sądząc po podłączeniu kondensatora to silnik komutatorowy a kondensator ma za zadanie likwidować zakłócenia. Możliwe że udałoby się zmienić kierunek obrotów. Wydaje mi się że aby zmienić kierunek obrotów trzeba by zmienić połączenie stojana z wirnikiem. Nie zmienia to faktu że konieczne byłoby rozebranie silnika. Faktycznie obroty wskazują że to silnik...
Silnik przedstawiony wyżej to silnik komutatorowy, a ten "kondensator" jak kol jdubowski napisał to filtr przeciwzakłóceniowy.
Cześć. Potrzebuję regulować prędkość obrotową silnika klatkowego 230V/1f/300W. Na allegro znalazłem taki oto regulator: 3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens. Na aukcji jednak pisze, że nadaje się jedynie do silników komutatorowych. Jaka jest różnica w regulacji komutatorowego...
trzybiegowy asynchroniczny silnik elektryczny 1~230V 50Hz /tak jest w karcie katalogowej/ Jak sprawdzić czy to silnik komutatorowy czy indukcyjny? Najlepiej za pomocą wechu. :D Skoro jest asynchroniczny , to nie może być komutatorowy. Te silniki z reguły są silnikami z kondensatorem pracy i odczepami na uzwojeniu, do regulacji prędkości.
Witam. Ta pilarka ma zapewne silnik komutatorowy. Zrób zdjęcie silnika (ile przewodów), jak wygląda wyłącznik, ile ma końcówek.
Z opisu kolega ma silnik komutatorowy z kondensatorem przeciwzakłóceniowym. Regulator jest ok ale zależy ile ma zbić obroty. Przy minimalnych jest dość niestabilny. Nie można użyć silniczka od wkrętarki z oryginalnym regulatorem?.
Witam! Kolega przyniósł magnetowid, który nie dawał znaku życia. Po wymianie kondensatora 1mic/400v po stronie pierwotnej(dałem 2x1mic/250v) uruchomił się. Problem tkwi w tym, ze dzwiek jest zniekształcony(regulrne wibracje), obraz mozna ogladac tylko w LP, a w SP zrywa co 1 s. Podczas pracy silnika napedu tasmy słychac metaliczne szumy przy niskich...
Witam! Kolega przyniósł magnetowid, który nie dawał znaku życia. Po wymianie kondensatora 1mic/400v po stronie pierwotnej(dałem 2x1mic/250v) uruchomił się. Problem tkwi w tym, ze dzwiek jest zniekształcony(regulrne wibracje), obraz mozna ogladac tylko w LP, a w SP zrywa co 1 s. Podczas pracy silnika napedu tasmy słychac metaliczne szumy przy niskich...
Może za mało pralek widziałem ale dotychczas w pralkach spotykałem tylko silniki indukcyjne a nie komutatorowe i były to silniki z kondensatorową fazą rozruchową lub z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia fazy rozruchowej
To zależy od typu silnika. Najlepiej się sprawują w spółpracy z takimi regulatorami, silniki komutatorowe (szczotkowe) niestety z silnikami krótkozwartymi mogą być kłopoty (ale nie zawsze) zależy to już od konkretnego rozwiązania konstrukcyjnego danego silnika (np. z kondensatorem rozruchowym). Nie podałeś żadnych szczegółów więc nie wiemy jaki to silnik?...
Ten silinik to tzw. maszyna uniwersalna. Oznacza to, że można go zasilać prądem stałym jak i przemiennym. Uzwojenia stojana połączone są szeregowo z uzwojeniem twornika (wirnika). Do sieci podłączyć go łatwo. Jeden koniec uzwojenia stojana do sieci, jedna ze szczotek do sieci. Szeregowe połączenie jest już w silniku. Dobrze jest też dać kondensator...
Witam. Kupilem uklad U2008B. Chciałem spowolnic silnik wiertarki żeby użyć go do innych celów... ale nie w tym rzecz. Zbudowałem układ według aplikacji producenta: miękki start. Układ podłączyłem pod żarówke.. a potem pod silnik wiertartki. Efekt był taki sam. Po włączaniu układu z obciążeniem do sieci następuje błysk w przypadku żarówki i szarpnięcie...
Witam. Kupilem uklad U2008B. Chciałem spowolnic silnik wiertarki żeby użyć go do innych celów... ale nie w tym rzecz. Zbudowałem układ według aplikacji producenta: miękki start. Układ podłączyłem pod żarówke.. a potem pod silnik wiertartki. Efekt był taki sam. Po włączaniu układu z obciążeniem do sieci następuje błysk w przypadku żarówki i szarpnięcie...
Pierwsze co nie pasuje mi w schemacie Arrtsup to umieszcenie R pomiarowego "pod" driverem, spadek napiecia na tym rezystorze podniesie punkt potencjalu odniesienia dla tego mostka h (nawet o wartosc 12V×(100k÷(100k+240))≈3,5V ) wskutek czego nie biedzie mogl byc on poprawnie sterowany przez mikrokontroler. Druga rzeczą ktora zwrocila moja uwage...
Do zmniejszenia zakłóceń radioelektrycznych szczególnie wytwarzanych przez silniki komutatorowe.
Nic to nie dało właściwie to tak zrobiłem na początku :) ale do czerwonych właściwie nic nie było podłączone bo one wychodzą bezpośrednio z silnika i idą do włącznikachyba że tam jest jakiś kondensator ? This is impossible ! Z tego co widzę na zdjęciu jest to silnik komutatorowy,więc pytanie ? czy był przezwajany wirnik tego silnika. Jezeli tak i w...
Witam. Prad, jaki mozna "wyciagnac" z zasilacza na pewno ma tutaj istotne znaczenie. Jesli chcesz sie tym silnikiem na prawde pobawic to musisz zamiast tego zasilacza uzyc innego, a najlepiej zrobic go samemu. Bedziesz potrzebowal transformatora, choc idealnie by bylo jakby udalo Ci sie zalatwic autrotransformator, nastepnie 4 diody, i kondensator....
Może temat jest banalny i był już wcześniej ale ja nie rozumiem tych wszystkich objaśnień, jestem całkowicie zielony z elektroniki a chcę tylko zmienić obroty mojego silnika. Otóż kartkę z oznaczeniami zgubiłem ale kiedyś zapisałem jakieś parametry więc może nie wszystko stracone a oto i one: 3~0,18kW A 1.1/0.65 1380 rpm V 220/380 trójkąt(pewnie był...
Jeśli to jest np. stary automat (pralka) z silnikiem indukcyjnym to po wyrzuceniu wielkiej tragedii nie będzie <impulsy są o małej częstotliwości- styki programatora> ale jednak i lepiej żeby on tam był. Ale jeśli jest to np. jakiś silnik komutatorowy, na dodatek szeregowy noto kolego ,,Daj" włącz sobie odbiornik tel. ,komp, lub radio i wtedy...
Należałoby sprawdzić jaki jest to silnik. Jeżeli komutatorowy, to można wyprostowac napięcie z sieci i zastosować regulację PWM. Przy tej regulacji moment na silniku powinien mieć większą wartość. Jeśli chodzi o układ U2008, to niech kolega sprawdzi co jest podpięte pod nóżkę 1. Jeżeli kondensator, to nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie. Lepiej...
To nie znasz metody "na pajęczynkę"? Schemat dla Ciebie jako laika jest jest jasny a dla mnie nie jest jasny bo piszesz, że przewód niebieski ma być odłączony a na schemacie masz podłączony do brązowego, który opisany jest jako 250 V i jako 110 V jednocześnie co budzi wielkie wątpliwości jak to w końcu ma być? Ponadto jak pamiętam silnik gramofonowy...
Silnik 1. fazowy może być komutatorowy i bezkomutatorowy. W młynku czy mikserze masz komutatorowy a on rusza nawet pod dużym obciążeniem a na dodatek ma układ zabezpieczenia odśrodkowy, który zabezpiecza silnik przed nadmiernymi obrotami. W silniku bez komutatorowym np. starym adapterze, wentylatorze stosuje się dodatkowe uzwojenie, które wprowadza...
Przepraszam, powininem napisać komutatorowe , a nie kolektorowe... A tak dla rozszerzenia tematu: "W przypadku zasilania prądem zmiennym, stojan silnika jest elektromagnesem, a jego obwód magnetyczny wykonany jest tak jak wirnik z pakietu blach elektrotechnicznych. Silniki komutatorowe prądu zmiennego mają duży moment rozruchowy nie potrzebują kondensatora...
Jeżeli to jest typowy silnik komutatorowy, to nie trzeba jakiegokolwiek kondensatora. Chyba, że masz na myśli odkłócający, to ten wpina się równolegle do zasilania, może to być 0,22nF na 275V AC
A czy można jakoś wytłumaczyć działanie takiego kondensatora w tym własnie przypadku. Kiedy stwierdzić, że kolejny też może zostać zniszczony, a kiedy że będzie działał prawidłowo, jakie warunki w takim obwodzie z silnikiem komutatorowym i równolegle wpiętym kondensatorem muszą zaistnieć do ryzyka uszkodzenia kondensatora. Chodzi mi o informacje, która...
Witam To masz silnik nowszej generacji ,czyli komutatorowy ,i do tego silnika nie podpinasz kondensatora.
Nie. Pralka posiada silnik komutatorowy sterowany przez moduł elektroniczny. A co się pralce dzieje? Jak nie kręci to najpierw sprawdź długość szczotek na silniku.
To jest silnik nowszego typu komutatorowy który pracuje bez kondensatora.
Ten element służy do eliminowana zakłóceń radiowo telewizyjnych, podobnie jak ten żółty kondensator. Zauważ, że jest to silnik komutatorowy a takie generują całkiem sporo zakłóceń.
Witam ! Ten silnik ma służyć do krajzegi ma bardzo duże obroty jak podłącza brązowy i niebieski i ma też bardzo dużą moc Ale nie wiem czy czasem tymi kabelkami nie można zmieniać obrotów dlatego piszę jak podłączyć ten silnik. Napisz to jeszcze raz. Zastosuj krótsze zdania, albo powstawiaj kropki, przecinki. Dopisz też; Jakim napięciem zasilasz silnik...
Przecież to jest silnik komutatorowy i kondensatora rozruchowego nie wymaga. Ale za to wymaga elektronicznego regulatora (stabilizatora obrotów). Inaczej to przy napięciu sieciowym 230VAC będzie miał bardzo duże obroty i może się bez obciążenia rozbiegać, co grozi zniszczeniem silnika.
zaciekawił mnie temat regulatora obrotów, pod które dokładnie przewody się go podpina? Nie wiem. Generalnie kilka (dosłownie kilka) pralek naprawiałem (domowe, czasem u znajomych) ale to nie jest mój fach i spotkałem następujące rozwiązania (kolejność zgodna pojawianiem historią pralek) : - klasyczne - silnik indukcyjny z takim zestawem uzwojeń jak...
Cześć. Mam mały problem. Niedawno kupiłem agregat prądotwórczy Endress typ 80/2. Jest to agregat jednofazowy samowzbudny z magnesami stałymi - bez AVR. Moc maksymalna1,4kVA. Podłączone odbiorniki z silnikami komutatorowymi (elektronarzędzia typu wiertarka, wyrzynarka) działają bez problemu. Przy próbie załączania małej piłki stołowej z silnikiem jednofazowym...
nie mam garażu więc nie mam silnika. Wydaje mi się,ze rozważania należy zacząć od tego jakie silniki w tym wypadku się stosuje. Napewno prądu zmiennego ale czy komutatorowe czy inne?
Myślę, że autor miał na myśli silniki indukcyjne klatkowe. W podłączeniu silnika prądu stałego komutatorowego nie widzę żadnych przeciwskazań. Jedynym warunkiem jest spore przewymiarowanie tranzystora. Aha do tego kondensatora 1000µF trzeba dać równolegle kondensator 100nF. Dodano po 10 Muszę sprostować. Pomimo, że proponowany tranzystor ma wbudowaną...
Witam. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że opisujesz silnik komutatorowy z prądnicą tachometryczną. "Kondensator" to najprawdopodobnie filtr. Jeśli mam rację, to uzwojenie stojana ma być połączone szeregowo z komutatorem. Wyprowadzenia prądnicy nie są używane do zasilania silnika. Oczywiście jeśli mam rację :D
Witam. Pod te silniki nie podpina się kondensatorów.To jest silnik komutatorowy ,najlepiej podpiąć go poprzez regulator napięcia,bez regulatora wejdzie na najwyższe obroty.
Tak jak wspomniała część dyskutantów napięcie mierzone jest wynikiem przepływu malutkiego prądu pojemnościowego wynikającego z długości przedłużacza I pojemności między uzwojeniem a korpusem silnika. Nie spotkałem kosiarki z kondensatorem przeciwzakłóceniowym Chyba, że ktoś do niej założył silnik komutatorowy, co jest mało prawdopodobne, chociaż możliwe.
Większość silniczków o małym poborze prądu wyposaża się w kondensator ceramiczny rzędu 10 do 100 nF. Nie mający nic wspólnego z rozruchem, to kondensator przeciwzakłóceniowy stosowany w silnikach komutatorowych DC... a tu chodzi o bypass rezystora ograniczającego moc silnika.
W ogóle się nie nadaje do Twego silnika. Przeczytaj uważnie instrukcje - do silników komutatorowych. Co do reszty, już Ci wyłożyłem, jak się sprawy maja, włącznie z zastosowaniem,,cewki". Do obecnego postu nie raczyłeś napisać, co to za silnik ! Przepraszam, przez przeoczenie nie odpisałem a nie celowo. Na silnikach się nie znam a po wyglądzie większość...
No i wszystko wiadomo. Silnik komutatorowy z osobnymi przewodami wirnika i stojana. Tak wiec na wirnik masz włączony kondensator przeciwzakłóceniowy i dławik bifilarny. Kolory brązowy i niebieski z silnika. Dwa pozostałe - niebieski i czarny to stojan. Wobec tego że jest to silnik szeregowy czarny stojana łączymy z czarnym po dławiku a drugi bezpośredni...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Witam. Nie napisałeś jaki silnik indukcyjny klatkowy czy komutatorowy. Zmiana kierunku obrotow w silnikach indukcyjnych klatkowych z kondensatorem pracy odbywa sie przez zamianę kierunku prądu w fazie głównej lub pomocniczej.Wykonuj się to przez zamianę początku z końcem uzwojenia fazy głównej lub pomocniczej. Zmiana kierunku obrotów w silnikach komutatorowych...
Też szukam regulatora obrotów do silnika komutatorowego prądu stałego. Silnik na 24V 600W. Regulacja ma zapewniać płynną zmianę obrotów przez zmianę napięcia od 0V do 24V przy możliwie największym możliwym momencie obrotowym i mocy oraz zmianę kierunku obrotów. Kiedyś robiłem takie regulatory na 12V ale gdzieś zapodziałem schemat. Z tym, że te regulatory...
Witam. Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych jest możliwa ale pod pewnymi warunkami: 1.Jest to silnik asynchroniczny klatkowy z kondensatorem pracy. 2.Posiada wyprowadzone przewody (początki i końce faz) na zewnątrz (do złącza). Zmiana kierunku obrotów polega na zamianie początku i końca fazy pomocniczej lub głównej. Zamiana tych przewodów...
Witam. O jakie silniki Ci chodzi jednofazowe z kondensatorem pracy czy trójfazowe a może komutatorowe? Jezeli masz na ten temat wiadomości to OK. Natomiast jeżeli nie masz podstaw teoretycznych i żadnej praktyki to niestety sprawa bedzie kłopotliwa. Silniki można przezwajać w oparciu o dane uszkodzonego: - typ silnika . - moc znamionowa, - prędkość...
W silnikach asynchronicznych z elektronicznym regulatorem obrotów silnik ma oddzielne uzwojenie wolnych i szybkich obrotów a więc 5 połączeń plus tachometr 2 poł.. Silniki komutatorowe bardzo różnie ale przeważnie uzw.stojana,szczotki i tacho razem 6.Tak w uproszczeniu- kondensator w silnikach powoduje wzrost momentu rozruchowego. W pierwszej kolejności...
Witam. Po pierwsze nie wiadomo jaka to jest szlifierka ręczna- kątowa, czy też stacjonarna - stołowa. Jeżeli szlifierka posiada kondensator rozruchowy, to chyba nie posiada silnika komutatorowego,tylko indukcyjny. Z kolei gdyby padło uzwojenie w silniku indukcyjnym, to silnik by się nie obracał. Gdy w silniku komutatorowym jest zwarcie, bądź przerwa...
Witam silniki na prąd (zmienny) - Przemienny to wszystkie tzw silniki indukcyjne synchroniczne lub asynchroniczne trój-fazowe lub jedno-fazowe z uzw rozruchowym i kondensatorem rozruchowym (przesuwnikiem fazy) wirnik przeważnie klatkowy krótko-zwarty uzw wirnika to pręty miedziane zwarte z obu stron pierscieniem, stad nazwa krótko-zwarty. wszystkie...
Regulacja triakiem napięcia zasilania (czyli inaczej fazowa) silnika asynchronicznego napedzającego dmuchawę jest rozwiązaniem z zasady błędnym, ciekawych odsyłam do książek z teorii maszyn elektrycznych. Regulacja niestabilna i robi różne dziwne kawały, np wchodzenie silnika na max obroty albo szarpanie. Regulacja taka jest właściwa wyłącznie przy...
modół odpowiada tylko za wirowanie(płytka z triakiem),prąd na silnik prawo,lewo jest podawany z programatora sprawdz kondensator tam chyba jest 16uf i na programatorze czy podaje prąd na przewód wspólny silnika i na przewody prawo i lewo silnika ,ustaw prog.przed wirowanie Ta pralka ma silnik komutatorowy i redukcję obrotów na wirowaniu 850/650 obr./min....
Do silnika 1-fazowego trzeba podłączyć kondensator równolegle do zasilania aby wytworzyć eliptyczne pole magnetycze (tego nie jestem pewien bo zawsze mi się myli z 3-fazowym ale to z kondensatorem na 100%). Jeżeli nie podłączysz kondensatora to silnik ruszy dopiero jak go ręcznie rozkręcisz. Tak bo w silniku jednofazowym pole magnetyczne pulsuje a...
Możesz zastosować PWM, lub sterowanie fazowe na tyrystorach. Do PWM jest potrzebny tranzystor i kondensator filtrujący, do sterowania fazowego tyrystor i dławik filtrujący.
Serdecznie witam - Słusznie koledzy opisują usunięcie usterki, jednak pragnę nadmienić, aby dodatkowo zastosować "filtr przeciwzakłóceniowy" zasilania CB radia. Należy go wpiąć jak najbliżej radia w przewody zasilające. Jeden na + zasilania , natomiast masę zasilania radia także przeprowadzić przez drugi przewód i po filtrze połączyć z masą. Najprostszym...
Witam! Potrzebuję podpowiedzi, walczę z zwisami i resetami procesora ATTINY2313. Steruje on przekaźnikami które załączają silnik komutatorowy 230V oraz tak zwany OZONATOR. Wiem że ten ozonator okropnie sieje po sieci zasilającej jak i w eterze, tylko kłopot z tym że jak to wszystko pracowało na AT90S2313 to było w porządku. A teraz nie pomagają kondensatory...
Trzeba by po prostu zmierzyć. Najbardziej pokręcony chyba jest komutatorowy: - trzeba puścić przez niego 50Hz, jakiś tam prąd nie większy od znamionowego żeby nie uszkodzić jednocześnie nie może być za mały ze względu na dużą nieliniowość przy małych prądach która się bierze z magnetyzmu szczątkowego), zmierzyć watość prądu i napięcia zmiennego, wyliczyć...
Buduję sterownik 4 silników komutatorowych, każdy musi być sterowany niezależnie. W tym celu chcę wykorzystać wszystkie cztery kanały PWM dostępne w Atmedze 32. Każdy PWM steruje jednym tranzystorem mosfet (irf530). I tu zaczynają się schody, bo od trzech dni usiłuje zebrać jakieś szczątki informacji o tym jak zaimplementować tego PWM-a i jak na razie...
Cześć.Na mój gust jest to silnik indukcyjny i do regulacji tylko falownik.Ty mówisz o regulatorze do silników komutatorowych.
Dzięki za chęć pomocy ale ten silnik to silnik asynchroniczny,- jednofazowy,- klatkowy,- indukcyjny z uzwojeniem i kondensatorem rozruchowym (jeśli coś pomyliłem w nazewnictwie - przepraszam). Prędkość takich silników można regulować jedynie poprzez zmianę częstotliwości prądu - zastosowanie falownika. Wiadomo że falownik tanim ustrojstwem nie jest,...
Kupiłem silnik komutatorowy 230V 250 W 50-60 Hz . Ma osobne wyprowadzenia ze stojana i wirnika . Jeden kabel stojana jest podłączony do szczotki . Wychodzą z niego 3 kable . Czerwony i biały do wirnika i niebieski do stojana . Stojan jest połączony z białym . Problem jest z rozruchem . Gdzie mam podłączyc kondensator rozruchowy i jaki . Od szlifierki...
Podłącz zasilanie silnika poprzez dławiki np. 220uH i od każej nóżki silnika kondensator 10nF do obudowy , a obudowę do masy (i przewodu PE).
Dziękuję za zainteresowanie. Ale czy taki silnik posiada kondensator rozruchowy?Nie jest to silnik komutatorowy?Jeżeli jest takowy kondensator to gdzie on się znajduje?Poza silnikiem? Tutaj link do aukcji na której jest dokładnie taki silnik jak w mojej pralce: Regulamin 10.11
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
Podłącz silnik przy użyciu kondensatora 10uF/450V, bez niego nie ruszy, a opis masz w linku, który podałeś . Czy w tym silniku są szczotki? Przecież jest napisane, że potrzeba kondensatora 10uF, więc nie jest to silnik komutatorowy a indukcjny.
Jeżeli jednofazowy silnik klatkowy ma trzy wyprowadzenia to takie objawy sugerują na uszkodzone uzwojenie z jednoczesnym zadziałaniem bądź uszkodzeniem wyłącznika termicznego. Te 3,6Ω to suma rezystancji obu uzwojeń połączonych szeregowo ale jak na sprawne uzwojenie to trochę za mało, a wyjście numer 2 jest wspólnym dla obu uzwojeń, to właśnie...
Witam, Buduje w pracy sterowanie do automatycznej zszywarki worków papierowych, wszystko działało pięknie dopóki nie podłączyłem ostatniego elementu, a mianowicie samej zszywarki ( której napęd stanowi silniczek komutatorowy 1 fazowy ok 700W) Do załączenia zasilania użyłem przemysłowego 24V przekaźnika. W monecie włączenia napędu widać na przekaźniku...