Odkręcić misę olejową, czyli rozpołowić silnik. Wylej olej, wyczyść dokładnie oś wału, odkręć śruby, obróć silnik kołem magnesowym do dołu i powoli zdejmuj misę. Rozrząd jest napędzany paskiem zębatym, ale gdy będziesz uważał przy zdejmowaniu misy nic nie powinno się przestawić. Ponowne ustawienie jest bardzo proste. Na rysunku jest zaznaczony mechanizm...
Z moich notatek wynika, że do silników BV koło magnesowe, które współpracuje z cewką zewnętrzną, alternatorem i rozrusznikiem elektrycznym, ma numer katalogowy 14110020 (dawniej 14110012). To w zasadzie jedyny ślad, po którym można go tropić, bo Tecumseh nie ma specyfikacji wymiarowej swoich części, a przynajmniej ja się z nią nie zetknąłem. Rozumiem...
Chce wykonać w domu jakiś "Silnik magnetyczny". Na początek chciałbym ładować jakiś mini sprzęt na przykład telefon lub mp3jke. Potem już chciałbym zasilać swoj komputer poprzez ładowanie jakiegoś ups a . Rzeczy jakie posiadam: + Sprzęt do pomiaru + Przedmioty do skonstruowania konstrukcji. Min. śrubki, nakrętki, płyty regipsowe. + Narzędzia takie jak...
wieniec zębaty na kole magnesowym jest metalowy. Stanowi jedna całość przynajmniej zdejmując koło magnesowe z wału zeszło razem z wieńcem. Rozrusznik muszę kupić, więc szukać takiego z 14 zębami? Czy ilość zębów będzie miała jakieś znaczenia dla prawidłowego rozruchu silnika ?
Witam Mam kosiarkę z silnikiem silnik Briggs & Stratton 675 series ready start. W wyniku uderzenia nożem o przeszkodę skrzywieniu uległ wał i został zerwany klin na kole magnesowym, skutkiem jest to, iż kosiarka nie pali. Dokonałem następujących czynności: - wyprostowałem wał - zmieniłem klin, zapłon ustawiony - zerknąłem też na kółka rozrządu - są...
Moduł zapłonowy do wymiany, ma uszkodzony układ przyśpieszania zapłonu albo to jest chiny jakość moduł stałokątowy. Chyba, że zestaw zapłonu nie pasuje do tego silnika, tj. koło magnesowe ma przesunięcie położenia znacznika, wpustu czółenkowego lub impulsator jest przesunięty w nowej pokrywie zapłonu. Znacznik względem impulsatora powinien zaczynać...
Witam. Mam problem z ową pralka, silnik przestał kręcić jest to silnik inwerterowy (magnesowy) pralka wszystko wykonuje oprócz kręcenia bębna i odblokowywania drzwi... Gdy odblokuje drzwi awaryjnie to podczas włączenia je normalnie zablokuje natomiast już ich nie odblokowuje i miga ikonka kłódki blokadę wymieniłem na nową i jest to samo, silnik jest...
Witam forumowiczów "wysępiłem"od szwagra kosiarkę z silnikiem Tecumseha, ale mam z nią problemik, otóż szwagier, dając mi ja, powiedział ze jak się ja odpala to moment wpada w wysokie obroty-bardzo wysokie. Ścina bolce na tulei z nożem, a w efekcie ścina klin na kole magnesowym. Od czego zacząć przegląd kosiarki by nie ładować się w koszty z zakupem...
Cześć, chciałbym kupić motocykl z uszkodzonym kołem magnesowym. Używane koło jest praktycznie niedostępne, nowe z uwagi na cenę powoduje zakup nieopłacalnym. Koło magnesowe oryginalnie posiada 4 kształtowe (półokrągłe) magnesy trwałe, wklejone wewnątrz koła. Koło pracuje w oleju silnikowym w temperaturze do 130°C. Magnesy indukują napięcie w cewkach...
Czy sprawdzałeś ustawienie zapłonu, tj. czy nie jest ścięty klin na kole magnesowym. Może silnik był rozbierany i źle jest ustawiony rozrząd. Przegrzewanie się silnika sugeruje źle ustawiony zapłon, a więc i brak możliwości rozbiegania się silnika. Tłumik i dysze gaźnika przy okazji do przeglądu.
Moduł zapłonowy to stary dobry CDI czyli tyrystor. Zasilaniem tego modułu nie jestem w stanie sterować ponieważ napięcie wynosi od 80 do 110V dlatego też będę sterował napięciem na bramke tyrystora z impulsatora na kole magnesowym. Mikroprocesor arduino zczytywał by napięcie impulsu i gdy napięcie jest powyżej limitu czyli obroty są za wysokie arduino...
Nie odpowiedziałeś na pytanie o iskrę! Czarna i sucha ? Czy czarna i mokra ? Nie ruszaj iglicy! Chodzi o to aby określić czy przyczyną jest problem z paliwem (gaźnik i nie tylko) czy z zapłonem (słaba lub w złym momencie iskra). Cewkomoduł nie ma nic do punktu zapłonu! Od tego jest jakiś czujnik położenia kątowego wału korbowego. Np. impulsator i znacznik...
Tylko czemu podpinając się pod samą cewkę magneta jest przejście do masy?? Co to znaczy przejście? Jak to rozumiesz? Jak mierzysz? Rezystancja tej cewki to od 0.6 - 1.4 oma. Nie wiem ile dokładnie ma być w tym iskrowniku. :cry: ale w takim zakresie mieści się rezystancja cewek iskrownika. Więc nie jest to "przejście" do masy czyli setne oma, tylko...
Sprawdź klin na wale czy nie jest ścięty i czy krzywka na której pracuje przerywacz się nie przestawiła względem koła magnesowego (tam powinien być znak punktowy), sprawdź jeszcze samą cewkę zapłonową przy kole magnesowym. Możliwe, że iskra jest dobra a przyczyna leży gdzie indziej np. po stronie gaźnika, poprzez forum ciężko jest podpowiedzieć.
Nigdy nie rozbierałem ale spodziewam się, że silnik zaburtowy nie może mieć złożonej instalacji elektrycznej. Czyli przypuszczam, że posiada cewkę zapłonową i cewkę ładowania zamkniete w kole magnesowym. A więc zastosowałbym komletny mostek prostowniczy (np 100 V/ 10 A) i sprawa rozwiązana. Wydajność cewki prądowej zapewne nie przekroczy 2 A a więc...
Witam wszystkich. Pragnę poinformować szanownych forumowiczów, że silnik jest już na chodzie. Przyczyną był zerwany tzn. ścięty klin na kole magnesowym. Sam powinienem się zlinczować za nie sprawdzenie tego w pierwszej kolejności. A zawór był skracany poprzez szlifowanie końcówki trzonka, tam gdzie styka się z popychaczem a potem napawany elektrodą,...
To będzie chyba ten, śruba regulacyjna wykręcona półtora obrotu. Jest to ustawienie początkowe do regulacji. Jeżeli się nie mylę, to ten silnik ma zapłon z przerywaczem, jest on pod kołem magnesowym.
Skoro był trzask to : Możliwe, ze za bardzo dokręciłeś szpilkę cylindra i oberwało gwint -> za słaba kompresja. Można sprawdzić czy nie zerwało klinu na kole magnesowym.
Złóż ten silnik i odpal go. mam drugi silnik 8 HP i sprawdziłem. jest tak samo. Zakładam, że to jest jakiś prymitywny mechanizm odprężania przy niskich obrotach. Przy dużych obrotach (szybki ruch tłoka) ten minimalny uch zaworu (0,15 0 0,2 mm) może być nie istotny. Silnik odpalił, ale pojawiły się kolejne przeszkody. 1) jak silnik pracuje bez obciążenia...
Albo brak kompresji, albo zerwany klin na kole magnesowym. Gaźnik wyczyszczony?
Witam,nie miałem wcześniej czasu ale dziś chwilę znalazłem na próbę odpalenia jawy.A więc tak,ponownie ściągnąłem cylindry sprawdziłem ułożenie tłoków,skręcając najpierw skręciłem króćiec z cylindrami a dopiero same cylindry do reszty.Gaźnik wyczyszczony.Zapłon ustawiany parę razy i nic.Jawa jak nie paliła tak nie pali wogóle.Zero totalne.Iskra jest.Zastanawia...
Witam. Sprawdź klin na kole magnesowym.
Podstawowe dane regulacyjne tego silnika to: - luz zaworu ssącego 0,13-0,18 mm; - luz zaworu wydechowego 0,23-0,28 mm; - odległość elektrod świecy 0,76 mm; - szczelina między cewką zapłonową a kołem magnesowym 0,25-0,36 mm. Luzy zaworowe regulowane przez szlifowanie. Przyczyny mogą być różne, ale powyższe dane warto sprawdzić. Warto też upewnić się...
Kręcić na chama kołem magnesowy. Tylko że i tak blok na śmietnik się będzie nadawał.
Dziękuje bardzo za konstruktywne porady. Chcę również poinformować, że na wale silnika wymieniłem jedno łożysko i zimering , ten od strony sprzegła odśrodkowego (simerring był podejrzany). W układzie zapłonu wymieniłem wszystko na nowe z wyjątkiem koła magnesowego. Natomiast stary jest gaźnik - wymieniłem tylko wszystkie uszczelki i iglicę - wymienię...
Sprawdze też przewody, bo z tego co pamiętam to mam 2 pary różne. Alternator był niedawno regenerowany ale też go sprawdze. Radio to Stabo xm 3400III i jak sądze nie posiada żadnych filterków. Nawet jeśli to radyjko nie posiada filtra to w innym aucie, nowym Combo diesel działa bez najmniejszego szumu. Zastanawia mnie to czemu na antenie magnesowej...
Siema ! Posiadam nowe auto Hyundai GETZ CRDI (diesel). Czytałem na forum o zakłóceniach cb. Mam podobny problem w swoim aucie, jedyne co mi przychodzi do głowy to zakłócenia z alternatora .Próbowałem wielu rzeczy, zakładałem filtry do cb zakupione w sklepie, zmasowałem idealnie antenę , zakładałem antenę magnesową , wymieniałem radia (zaznaczam że każde...
Panowie fachowcy - w dalszym ciągu proszę o pomoc w powyższej sprawie, gdyż kolejne podejście skończyło się niepowodzeniem tzn. nie udało mi się oddzielić wał silnika od osi - wirnika agregatu. Tym samym nie będę mógł wymienić w silniku uszkodzonego korbowodu. Jeśli nie jest to połączenie stożkowe "ściągane śrubą centralnie - przez obie osie", to jakie...
Miałem ten sam problem z agregatem 2 KW, nabytym z niesprawnym silnikiem. Jak się okazało silnik (brigsa) miał uszkodzony korbowód oraz skrzywiony wałek rozrządu. ( Pożalę się przy okazji, że nikt mnie nie pomógł w tej sprawie z ww. forum ). Kolego dotychczas spotkałem się z dwoma sposobami połączeń stożkowych prądnicy z silnikiem tj. w jednym przypadku...
Musisz się zdecydować z jakiej konkretnie marki samochodu wykorzystasz silnik. W przypadku fiata uno masz aparat zapłonowy z modułem i pozostaje podłączyć cewkę i zasilanie (3 kable), moduł jest w aparacie (są zawodne dlatego nie polecam), ale można zastosować zewnętrzny moduł np z poloneza. W przypadku silników VW polo/golf masz aparat zapłonowy z...
Jeżeli jeszcze nić nie sprawdzałeś to zacznij od zapłonu. Sprawdź iskrę przerwę na przerywaczu ustawienie zapłonu czy klin ustalający koło magnesowe na wale nie jest ścięty. Jeżeli to nie pomoże to zamij się gaźnikiem, przeczyść go i ustaw. Sprawdź czy silnik nie ciągnie gdzieś lewego powietrza przez uszczelkę miedzy gaźnikiem i silnikiem. Jak to nie...
Wolne koło (sprzęgło jednokierunkowe) umieszczone na kole magnesowym. Rozwiązanie stosowane w 98% motocykli. Konieczne będzie zdjęcie koła magnesowego i sprawdzenie sprzęgła jednokierunkowego.
Witam. Posiadam koło magnesowe od nieznanego silnika. Wie ktoś może z czego to jest ? Pozdrawiam. Wojtek.
Wstrzyknij trochę paliwa, bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić silnik.
Nadal sugeruję sprawdzenie, czy nie został ścięty klin na wale. Jeśli odkręcisz nakrętkę od koła magnesowego, to będzie widać ewentualne przesunięcie koła magnesowego (zamachowego) względem wału i wówczas należy zamontować nowy klin. O odstępie cewki WN od koła magnesowego pisałem wcześniej ( ok. 0,3 mm ). Zwróć uwagę na stan gaźnika, jego regulację...
Gaźnik G20 nie ma regulacji poziomu paliwa. Może być wyrobiona iglica pływaka i jej gniazdo. Za bogatą mieszankę odpowiada też zbyt wysoko podniesiona iglica na zamkach i filtr powietrza. Na nagrzanym próbuj odpalić bez filtra. Do kontroli styki przerywacza. Wyczyścić, wyregulować. Przerwa 0,4mm, mają zaczynać się otwoierać 3 mm przed GMP tłoka. Sprawdź...
Witam i proszę o poradę. Zakupiłem chiński silnik do roweru 50cm po zamontowaniu wszystkiego jak należy okazało się że jest problem z uruchomieniem. Powód brak iskry na świecy. Okazuję się że, stator cewki ociera w dwóch przeciwległych miejscach. Regulacja szczeliny nie zlikwidowała usterki. Po zdjęciu koła z wału widoczne ślady ocierania. Jest to efekt...
Podaj model kosiarki a najlepiej model silnika. Jak się da trzeba zdjąć górną osłonę wentylatora/koła magnesowego i założyć nową z szarpakiem. Czasem jest na kole magnesowym zabierak, czasem nie ma i trzeba go dokręcić. W biggsie przeważnie można mieć i rozrusznik i szarpak zamontowany jednocześnie.
A więc tak, sam nie wiem czy to prądnica czy alternator, na 99% są tam cewki wokół których krąży koło magnesowe, zasada jak np. w silniku od Rometa. Akumulator tam już mam, ma 30 Ah, jest rozrusznik, potrzebował będe prądu do oświetlenia, razem około 100W jutro postaram się podłączyć prąd z prądnicy do aku i zobacze jak wtedy będzie wyglądało napięcie...
Możliwe że jest naciągnięta linka i hamulec ociera o koło magnesowe. Znajdziesz go z tyłu silnika.
Witam szanownych kolegów. Dzięki serdeczne za bardzo trafne i pomocne podpowiedzi. Otóż tak jak napisaliście wystarczyło abym odkręcił obudowę startera ręcznego a ukazał mi się obraz usterki mojego silnika. Nie trzeba było ściągać koła magnesowego aby zobaczyć, że rowek na klin na wale jest przestawiony w stosunku do rowka w kole o 180 stopni. Po ściągnięciu...
Skoro wibruje to znaczy że albo masz wyjątkowo niewyważony nóż lub co bardziej prawdopodobne krzywy wał. Odpalając bez noża będzie odbijać bo brakuje mu koła zamachowego. Poza tym sprawdź jeszcze raz ten klin na kole magnesowym. Tu niema więcej możliwości no chyba że jakiś geniusz coś zmajstrował.
Koła są ustawione znak na kole wałka rozrządu razem z kropką na zębatce wału,wałeczek z okrągła kulą ten od wałka rozrządu wchodzi w ten wypust, tylko sprawa koła magnesowego ma 2 kliny, jeden mały wąski i drugi szerszy nie wiem czy tak ma być czy coś się przestawiło po tym uszkodzeniu wału bo kosiarka dziwnie pracowała nierówno jakby coś z zapłonem....
W ten sposób, to można ciągnąc temat w nieskończoność. Nie napisałeś, w która stronę kręci się silnik. Zrób zdjęcie silnika, od strony kola magnesowego.
Te, które idą spod koła magnesowego, to ładowanie akumulatora i oświetlenie (chyba czerwony i czarny). Na jednym powinno być zgrubienie, jest tam dioda i jest to plus do akumulatora. Drugi do oświetlenia, maja wspólną masę, podłączoną do korpusu silnika. Może być też tak że, to tylko ładowanie. Sprawdź miernikiem, jeżeli przewody nie maja przejścia...
Witam Rychu Złożyliśmy dzisiaj silnik według Twoich wskazówek, założyliśmy na ramę traktorka i odpaliliśmy :cry: zapalił przez chwile i przestał palić, okazało się ze zarwało klin na kole magnesowym -jaka może być przyczyna? Dodam że były założone kola pasowe na napęd do pompy Jest jeszcze jedna sprawa -wcześniej gdy był odpalany silnik za pomocą rozrusznika...
Według mnie, jest źle ustawiony zapłon. Jest za późny, pozatym źle wyregulowany gaźnik. Każdy silnik ZI, z ukłądem gaźnikowym powinien być wyregulowany indywidualnie pod konkretny silnik. Ale jeżeli simson kolegi "pracuje" dobrze na jego gaźniku, Twój powinien odpalić, co najwyżej może mieć za wysokie obroty lub mulić. Iskra na świecy powinna być niebieska...
Ktoś kto zajmuje się naprawą takich silników jest w stanie naprawić, to koło magnesowe. Pod warunkiem że nie jest zniszczony stożek gniazda. Jeżeli jesteś w stanie stwierdzić gdzie był ten wypust na kole, to możesz spróbować osadzić je na dobrym kleju do łożysk, np. Loctite 680. W zasadzie to ten "klin" służy tylko do prawidłowego założenia koła, które...
Różne mogą być tego powody, świeca, zbyt duża odległość cewki od koła magnesowego, uszkodzony klin koła zamachowego, zawory, stare paliwo i ogólnie wiek silnika.
Jeśli nie będzie iskry, to chyba trzeba będzie zdjąć koło magnesowe i dobrze oglądnąć cewki, być może w wyniku otarcia nastąpiło uszkodzenie izolacji cewek lub ich zniszczenie. To nie motorower, nie trzeba zdejmować koła zamachowego, cewka (jedna) jest na zewnątrz. Czujnik poziomu oleju, jak i sam poziom oleju, w silniku jest OK? Tak jak napisał Staszek49...
Czasami warto zerknąć do koła magnesowego, potrafi się poluzować i naśladować zacierający się silnik.
Witam założyłem dziś cb do mojego auta nexia 1.5. Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika słychać w radiu zakłócenia. Wcześniej to radio było w polonezie i tak było ok żadnych zakłóceń itp. Myślałem o filtrze ale już wyczytałem ze to nie ma sensu. Dodatkowo chce zmienić podświetlenie z niebieskiego na zielone w tym radiu. I wyczytałem, że te...
Wydaje się, że Kolega ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do forumowiczów, a tekst: Więc normalnie w świecie ściągnąłem filtr powietrza, kolektor odkręciłem, później taką regulowaną płytkę z cięgnami... na pewno nie zwiększa szans na znalezienie Cycerona. Forum może pomóc w nakierowaniu na właściwy trop, a naukę podstaw pozostawiamy szkolnictwu...
Na kole magnesowym masz oznaczenia T jak TOP ( górne położenie tłoka), i F jak FIRE (zapłon).Obserwować przez otwór inspekccyjny.
Jak nie uda mi się reanimować tego silnika to albo będę się zastanawiał czy kupić nowym taki sam To raczej nic nie da i będzie ten sam problem. To tokarka hobbystyczna/modelarska i nie zaprojektowana na długie godziny toczenia, mam znajomego który ma podobną zabawkę i z tego co pamiętam to silnik wymienił w pierwszej kolejności. Niestety nigdy nie...
Odkręć tłumik i próbuj odpalić. Próbowalem na odkręconym tłumiku - silnik nie odpala. Jaka masz przerwę pomiędzy kołem magnesowym a cewką? 0,2 mm Iskra na samym kablu bez fajki jaka ma długość ? Identyczna dlugość czy to bez fajki czy na samym kablu Stan tloka i cylindra - mają drobne ryski ale jakiegoś dużego zużycia nie ma - zreszta cylindra i tłoka...
Dzień dobry, prosiłbym o sugestie w związku z problemami pilarki. Z uwagi na wiek urządzenia w pile wymieniono gaźnik, silnik, przewód paliwowy, a także świecę z kapturkiem. Oczywiście wszystkie elementy to zamienniki. Piła ładnie pali i pracuje na wolnych obrotach i w zakresie niższych. Podczas próby cięcia lub przytrzymania dłużej wysokich obrotów...
No to wina słabego szarpaka a nie silnika. Zresztą 55 miała po coś odprężnik zamontowany.
Jak stwierdzasz że sprzęgło nie działa? Przecież to SWAP który jeszcze nie jeździł. Zapewne tarcze sprzęgłowe się skleiły od długiego postoju silnika. Żeby sprzęgło puściło trzeba przenieść przez sprzęgło znaczną siłę, taką którą ręcznie nie da się wytworzyć mając jedynie dostęp do koła magnesowego i zębatki zdawczej. Mogła też zdarzyć się taka sytuacja,...
Ja korzystałem ze ściągacza 3-ramiennego, który umiejętnie należy nałożyc na koło magnesowe, następnie dokręcic ( z wyczuciem ) śrubę ściągacza i wówczas uderzyc młotkiem w śrubę ściągacza. Jeśli ( oczywiście po wcześniejszym odkręceniu nakrętki ) stożek wału nie puści, należy czynnośc powtórzyc tj. dokręcic ściągacz i stuknąc młotkiem. Należy faktycznie...
Silnik na bazie cylindra i głowicy WSK . Karter z wałem pionowym i kołem magnesowym dużym , z wentylacją. Podobne koła montowane były w motopompie P-26. Trudny dostęp do uszczelniacza na wale od dołu, ale ewentualne wycieki widać by było na obudowie. W razie konieczności trzeba zdjąć koło magnesowe, żeby wymienić simering wału. Ewentualne nieszczelności...
Witam Po zamontowaniu CB radia w DOOGE RAM 1500 i naciśnięciu nośnej - spadają obroty silnika, nawet do minimum. To samo na różnych antenach magnesowych i na CB radiach. Test na Midland Ml145 i President Missouri, radia alan 100plus, President Johnny II i inne. Radio podłączone bezpośrednio pod akumulator. Próba podłączenia bezpośrednio do gniazda zapalniczki...
Jeśli jest to stary model silnika, to trzeba zdjąć koło zamachowe ( magnesowe) i sprawdzić czy nie był ścięty klin, w jaki stanie znajduje się przerywacz ( przeczyścić tzw. platynki ), jaką ma przerwę (powinna wynosić ok. 0,35 mm). Po tych sprawdzeniach i ewentualnej regulacji przerwy nawilżyć kawałek filcu przy przerywaczu złożyć silnik i dokonać sprawdzenia...
Witam, w Simsonie tym sprawdzone jest teoretycznie wszystko, mimo to motorek ma problem z utrzymaniem obrotów, ciężko się "wkręca" i czasem zalewa świece. Iskra jest, cewki w porządku, gaźnik ok, klin na kole magnesowym nowy, ustawiony zapłon, generalnie wszystko co wiem na temat silnika dwusuwowego jest w porządku. Zastrzeżenia mam tylko do koła magnesowego,...
odkręcić sprzęgło jednokierunkowe nad kołem magnesowym, i tam będzie widoczny klin. Jeżeli jest choć minimalnie przestawiony (ścięty) to zapłon będzie w innym miejscu i będzie strzelał w gaźnik... Inaczej nie sprawdzisz, bo aby powstała iskra, trzeba dać kołu magnesowemu pewną prędkość obrotową.
Silnik z wałem pionowym. Z jednej strony wału czyli u góry silnika jest koło magnesowe i tam jest klin. Z drugiej zaś strony - czyli u dołu są dwa koła pasowe (jedno mniejsze do przeniesienia napędu traktorka , drugie większe do napędzania noży). Wygląda to tak jak na zdjęciu : Według schematu nie ma tam klina. Co do koła to szukałem w internecie i...
Przepraszam za wyrażenie ale chodzi jak kupa złomu. To piszczenie to mogą być łożyska na wale, obluzowane koło magnesowe, lub wariator, czasami i sprzęgło. Gaźnik nic tu nie pomoże. Osobiście dobrał bym się najpierw do koła magnesowego i wariatora. Jak tam nic nie zobaczysz ciekawego to zdejmij cylinder, sprawdź tłok i pierścienie. A paliwo świeże ?...
Panowie dzięki za zainteresowanie. Oczywiście o ssaniu zawsze pamiętam, cięgło regulatora obrotów również odchylałem oraz zmieniałem położenie przepustnicy. Jak już informowałem silnik nie reagował na te czynności. Gaźnik był udrożniony i dobrze dokręcony. Jeśli chodzi o cewki, to za kołem magnesowym znajduje się jeden rdzeń z dwoma cewkami tj. mniejszą...
wykręciłem koło magnesowe i sprawdziłem na wale od góry ze ten luz jest dosc spory (nie tylko góra dół ale i ulega delikatnie na boki) co powoduje ciężką prace wału. na kole magnesowym jest pekniecie niewielkie mam nadzieje ze uda sie to zregenerować jesli chodzi o korbowód i reszta sztywno sie trzyma
Wpisz w Allegro - silnik rowerowy koło magnesowe . I jeszcze chciałem zapytać czy można coś zrobić z tym wałem (tam się kawałek odgiął czy to tak ma być)? Oczywiście że można, wyrzucić.
Witam, jaka powinna być w tym silniku odległość między cewką, a kołem magnesowym? Cewkę zdjąłem, bo musiałem zdjąć kolektor, a z rozpędu nie wymierzyłem, czy 0.2 mm będzie dobrze?
Ten stator z allegro będzie pasował. Regulator musi być podłączony, aby światła działały (taka konstrukcja połączeń). Do ładowania masz osobne uzwojenie bezmasowe na statorze, jeden z końców jest połączony z biegunem dodatnim akumulatora, a drugi z końców podłączony do regulatora. Poniżej określonego napięcia akumulatora ładowanie jest zablokowane....
Poszukuję koła magnesowego (posiada 16 "skrzydełek") do kosiarki z silnikiem Briggs & Stratton 450 series 148 Dane silnika : MODEL 9T502, TYPE 2037B1, CODE 08218 Najchętniej sprawne, używane.
Witam wszystkich i proszę o poradę i pomoc,chcę zrobić automatycznie sterowanie szlifierki magnesowej które miało by za zadanie sterowanie wzdłużne jak i pionowe przy wzdłużnym chciałbym żeby czujnik mierzył długość ostrzonego elementu(przeważnie nóż do strugarki)po czym zamontowany silnik krokowy opuścił tarczę szlfierską do momentu pracy i ta żeby...
Ten silnik nie może być przewracany na bok gdy jest w nim olej, poza tym do pracy musi być założony nóż, który pełni role dodatkowego koła zamachowego, ewentualnie założone ciężkie koło magnesowe. Bez tego przy odpalaniu , w najlepszym przypadku, zerwie klin na kole magnesowym, a może tez urwać korbowód.
Koło magnesowe wewnątrz. Jednak nie znam szczegółów technicznych aby stwierdzić czy może to być wina łożysk wału korbowego, rozcentrowania wału wzg. zgięcia czopu czy odkręcenia się wirnika. W Simsonie na DDR-owskich zapłonach jest taki bajer, że przy zbyt mocno zużytych łożyskach wał opiera się w podstawce nie dopuszczając do ocierania o cewki, jednak...
Witam Mam problem z chińskim crossem KXD 125 z silnikiem Loncin. Problem polega na tym, że nie ma iskry. Wymieniłem już świece i moduł. Nie znam sie na tym zbytnio dlatego przychodzę tu z zapytaniem. Czy starty bolec wystający z koła magnesowego może przyczynić się do braku iskry? Chciałbym też dodać że łancuch kilkukrotnie spadał blokując się na zębatce....
Chińskie plastikowe silniki. Szukał bym winnego w regulatorze obrotów lub klinie ewentualnie klin na wale.
Warystor zapobiega zniszczeniu reszty elementów (tranzystora, kondensatorów czy diod). Zwyczajnie, następuje odcięcie zapłonu (zasilania CDI) powyżej jakiegoś tam napięcia generowanego przez zespół koło magnesowe - cewka. Jakie obroty osiągnie chwilowo koło magnesowe przy wpakowaniu np. biegu nr 1, przy prędkości motocykla 60 km/h ? I jakie wówczas...
W kosiarce z silnikiem NAC T680 od jakiegoś czasu trzeba używać dużo więcej siły przy rozruchu i jednocześnie bardzo często przy odpalaniu wyrywa linkę z ręki. Ze zdjętym kapturkiem ze świecy nie ma efektu wyrywania linki. Wnioskuję, że jest to problem z zapłonem. Sprawdziłem klin koła magnesowego - jest cały i nienaruszony, a koło magnesowe ma stałą...
Jak uderzasz młotkiem to musisz trzymać za koło magnesowe tak żeby silnik był w górze. Nakręć nakrętkę, złap za koło,pod uwagę do góry i uderzaj młotkiem.
Jutro składam gaźnik, jak złożę i zamocuje gaźnik to wrzucę foty. Czy Kolega Tommy82 orientuje się jak jest w tej kosiarce z odległościami koła magnesowego do cewki. Cewka ma jakby dwa miejsca styku. Na kole magnesowym są natomiast zaznaczone miejsca gdzie mierzyć. Jakby nie mierzył wyszło na jednym miejscu 0,40mm, na drugim 0,60mm. Pierwsze miejsce...
Pewnie temat już nie aktualny , ale ostatnio miałem do naprawy taka podkaszarka , u mnie winowajcą okazało się połączenie koła magnesowego z wałem korbowym , w właściwie klin -nie jest to typowy klin tylko taka blaszka , moim zdaniem dość kiepskie rozwiązanie , blaszkę dość ciężko ponownie zmontować , a z tego co widzę to nie jest to b pewne ustawienie...
z tym olejem to już nie te forum. a co do zapłonu to ma być 1,8 mm przed GMP na karterze i na kole są znaki na które trzeba ustawić ale najlepiej to wkręcić zegar w miejsce świecy i tak ustawić płytkę aby początek rozwierania styków przerywacza był na te 1,8. początek rozwierania styków możesz poznać następująco; pomiędzy styki przerywacza wkładasz...
alternator raczej moge wykluczyc, bo zaklocenia sa nawet przy wylaczonym silniku, jak wlacze radio np. slysze tez pompe wtrysku, pompke centralnego zamka itp. samochod do VW passat b3. zalozylem dzis filtr (nawet probowalem dwa rozne) i praktycznie zero roznicy :( podlaczalem tez pod rozne zrodla (akumulator, instalacja radia, plus po stacyjce itd)...
musisz zdjąć z silnika pokrywę od strony magneta i rozpoznasz po kole magnesowym (o ile nikt nic nie zmieniał) jeżeli koło magnesowe będzie z wyglądu takie samo jak w każdym simsonie (znajdziesz zdjęcia na allegro-3 duże otwory-trójkątne) to jest na 6V a jeżeli będą tylko dwa małe okrągłe otwory to jest to 12V
To nie jest koło magnesowe od pilarki, ale chyba do kosy spalinowej W pilarkach koło kręci się zawsze przeciwnie do ruchu zegara a to na zdjęciach powinno sie obracać zgodnie z ruchem wskazówek Jeżeli tłok znajduje się w górnym położeniu to drugi magnes koła magnesowego powinien być pod rdzeniem zapłonu ( tym w cewce, ustawienie cewki względem koła...
Te modele silników słyną z tego że po pewnym przebiegu lubią podpierać zawory zwłaszcza dolotowe (ssące). Propozycja jest taka, zmierz luzy zaworów i wyreguluj na bank pomoże. Ciężko będzie bo trzeba płytki regulacyjne wyrwać i przeszlifować najlepiej na szlifierce magnesowej ale warto. Efekt murowany.
Gdyby w środku pola umieścić nieruchomo niemetalową kulkę, nie oddziałującą z polem magnetycznym, następnie wpuściś do pola kulkę metalową, która zacznie przyspieszać. - a może "działo magnesowe":
Pomógł by ci filtr {ANL} dobrze działający,ale w tym modelu to atrapa,no i antena montowana na uchwyt,bo anteny na podstawie magnesowej są słabo odporne na zakłócenia.
Koło magnesowe raczej Ci nie spasuje ponieważ jest inny stożek (troszkę grubszy ) ale nigdy nie próbowałem. A masz w ogóle ten od simsona??
Buduję model silnika magnetycznego. Nie mówię tego po to by znowu dyskutować :da sie czy nie ? Będzie działać czy nie ? Lecz by znaleźć kogoś kto sie tym interesuje i ma maszyny do obróbki metalu. Frezarka tokarka, szlifierka magnesowa. Potrzebuję by mi ktoś pomógł zrobić pierścień złożony z magnesów , czyli będę potrzebował przeszlifować magnesy na...
Witam kupiłem taki silniczek z mini crossa ale jest z nim problem ma strasznie małą iskre i trzeba pożądnie za sznurek z rozrusznika pociągnąć żeby sie pokazała zapłon elektroniczny czy jest jakiś patent na to np. odległość cewki od koła magnesowego?,czy coś innego swiece zmieniałem już nie raz i to samo co to może być??
W tym roku akurat zakupiłem napęd na silniku MZ150 - przerobiony na 175 przez Karola Moskwę. Z koszem wygląda to tak: Silnik ten ma założony gaźnik Walbro WB37 oraz rurę wydechową z rezonansem - uprzedzając pytanie - chodzi o odbicie fali powybuchowej od ścianek układu rezonansowego w celu powrotu części mieszanki do komory spalania, ta akurat część...
Witam, mam taki mały problem a w zasadzie bardzo duży kupiłem wyżej wymieniona kosiarkę w 04.2008 czyli prawie roku nie a od momentu kiedy rozpocząłem ten sezon na koszenie są z nia same problemy. Po pierwsze strasznie dużo pali: - około 0,9 l (cały zbiornik) na 30-40 minut włączonej kosiarki bez oporów związanych z koszeniem trawy - nie równo chodzi...
W Chińskich silnikach nie stosuje się preparatów do zabezpieczania śrub przed odkręceniem. Tylko czasami spotykam zabezpieczone nakrętki koła magnesowego i wariatora. Warto dobrze zabezpieczać śruby wolnych kół w silnikach 2T, lubią się same odkręcać. Zamiast zwykłego "śrubokręta" proponuję używać wkrętaka z dobrym bitem (Philips 2). W trudnych przypadkach...
Można lekko posmarować gładź cylindra oraz łożysko igiełkowe w główce korbowodu, nic więcej. Trzeba przemyć ( odtłuścić ) połączenie koła magnesowego z wałem, np czystą benzyną. Podstawowa sprawa, strzałka na tłoku w stronę wydechu.
To dodatkowe wyjście na cewce służy do gaszenia silnika. Kolego sprawdź, w którą stronę należy kręcić kołem magnesowym, gdyż inaczej silnik nie zapali (nie będzie też iskry), zwykle na tym kole powinna być strzałka kierunkowa. Ponadto trzeba energicznie zakręcić kołem magnesowym, by powstała iskra na świecy. W razie potrzeby należy ściągnąć tzw. fajkę,...
Wymiana łożyska może pomóc, sprawdź też śruby, którymi jest przykręcone sprzęgło do koła magnesowego. Możliwe że jest jakiś na nich jakiś luz.
Wiesz nigdy nie próbowałem zapalać go bez akumulatora. Zawsze zapalałem rozrusznikiem, chociaż na silniku jest też szarpanka, ale myślałem że ona jest po to jak rozrusznik się uszkodzi. Sinik jest bardzo podobny do tego z linku tylko mój ma oprócz szarpanki rozrusznik. Natomiast gaźnik jest identyczny. Tak własnie się domyśliłem że prawdopodobnie cewka...