jak w opisie moze ktos z mazowieckiego ma albo ma namiary na cały pojazd wmiare tanio do oddania zalezy mi na czasie
Powiem Wam, że fajne macie pomysły i podoba mi się konstruowanie takich ciekawych pojazdów, ale niestety zauważyłem że większość z Was ma spor problem z estetyką i ogólną "zwięzłością" konstrukcji , wygląda większosć Waszych "wynalazków" jak takie jeżdżące potworki poskładane " ze wszystkiego" . Widziałem motocykle z silnikiem od kaszlaka , WV garbusa...
BANANvanDYK Prawie wszystko co napisałeś to prawda. Jest jednak trochę ale.. pch chce wyłączać zapłon podczas hamowania silnikiem. Nie uważasz, że to wywołuje pewne konsekwencje i mocno przesuwa analizy w inną stronę. teskot napisał: Aha, samochody z silnikiem 2T miały coś takiego jak tzw. wolne koło. Poszukaj sobie czegoś na ten temat. Było po to,...
W żaden sposób tego nie uzyskasz bo układ rozrządu na to nie pozwoli.Gdybyś na szrocie miał auto z silnikiem dwusuwowym (Syrena,Trabant,Wartburg) to przy dużo za wczesnym zapłonie silnik może pracować w drugą stronę.
Panowie z pierwszych postów wiedzą co to hamowanie silnikiem??? Jak obroty mogą zawiesić się podczas tego stadium jak obroty silnika są wtedy ściśle zależne od prędkości auta i wrzuconego biegu w skrzyni??? Wtedy silnik jest napędzany poprzez koła, Takie rzeczy działy się w dwusuwach-np. w Trabancie, Syrenie czy Wartburgu a tylko dlatego, że było tam...
Jeśli sterownik "zauważy" przegrzanie silnika (czyli czujniki działają prawidłowo a układ nie jest zapowietrzony) to ograniczy obroty i moc silnika. Niemniej nawet kilkusekundowe punktowe przekroczenie temperatur współpracujących elementów silnika może je uszkodzić - po prostu materiały wytrzymują pewne temperatury i jest jakiś punkt krytyczny, powyżej...
Posiadam obrotomierz VDO z układem scalonym sn29736p. Obrotomierz najprawdopodobniej pochodzi od Garbusa lub Audi. Jest to dodatkowy obrotek średnicy około 40mm. Do silników czterosuwowych. Chciałem podpiąć go do Wartburga z silnikiem dwusuwowym. Rozebraliśmy ze znajomym elektrykiem obrotomierz i gdzieś w necie odszukaliśmy, że trzeba będzie zmienić...
chyba ze to nie 353 tylko 1.3 z vwejoskim sielnikiem z golfa ale w tedy cisnienia oleju bedzie dioda bo wskaznik diodowy jest do temp silnika i do poziomu paliwa
No to i ja swoje trzy grosze dorzucę: Polonez 1.9 GrzechotnikLD (GLD) rocznik 1992, przebieg 232 000 km ;) Przesiadłem się z Wartburga 1.3 1991 benzyna. Jak dla mnie, człowieka nie posiadającego stałych dochodów i uczącego się, różnica jest kolosalna. Na korzyść Poldka oczywiście. Powiadacie że Diesla nie można zagrzać w mieście, otóż można. Osłona...
Moduł jak w Wartburgu 1.3 ;) Bierze impulsy z cewki zapłonowe i krańcówki przy przepustnicy (masa gdy przepustnica zamknięta) i steruje zaworem odcinającym dopływ paliwa do głównej dyszy gaźnika (odcina gdy przepustnica zamknięta i obroty powyżej 1200rpm oraz gdy przepustnica otwarta i obroty powyżej max). Nie wiem jak w Ładzie ale w Wartburgu ten zawór...
Witam. Posiadam traktorem Sam z silnikiem Andoria S15. Chciałbym zainstalować w nim prądnicę. Posiadam sprawną z Wartburga. Mam pytanie do Kolegów odnośnie podłączenia elektryki i montażu. Planuje ją zamontować na pasek klinowy na wałek silnika. Natomiast nie wiem dokładnie jak podłączyć elektryke. Na prądnicy mam 3 styki oznaczone D+, D-, DF. Prądnica...
(at)teskot Używa się różnych, zależnie od producenta silników. Rotax używa np. M14. W rosyjskich silnikach Asz byly to podkładki Φ10, ale pod jedna ze szpilek głowicy.
Jak najbardziej normalne jest to spalanie. Mojego ojca Wartburg z silnikiem 1,3 VW pali tak samo ok 8-9 litrow trasa, miasto ok 12 -13 (czesto na ssaniu) wiec nie ma sie czym przejmowac .Pozdrawiam Mariusz :. :D
To powiem Wam, że to żaden komputer, lambda i inne pierdoły. Mam Wartburga 1.3 i dokładnie te same objawy - a silnik VW. Podejrzenia padają na cewkę (25%) i halla (75%), bo wyżej wymienionych podzespołów u mnie brak, a objawy identyko, ewentualnie wiązka z 3 przewodami od modułu do aparatu - one potrafią się łamać i dzieją się cyrki. W sobotę będę demontował...
Kulki - Powinny się odłączyć 4 sztuki i poruszać się wolniej. To, że się odbijają kolejno (jedna od drugiej), to jest naciąganie i tłumaczenie sobie obserwowanego zjawiska do aktualnej wiedzy. Natura trochę słucha chciejstwa i przeczucia. Jeszcze nie czytałem, żeby Polak zbudował i sprawdził działanie silnika Johnsona. Silnik Adamsa próbował zbudować...
(at)facio41 całkowicie napewno nie jest zatkany bo wtedy faktycznie nie miał by ciśnienia takiego jak trzeba ale może np na czymś się paliwo skraplać, a wałka pośredniego to ten silnik nie ma bo to taki jak były te 1.3 dla wartburg'ów
Zapłon to pryszcz. Można wykorzystać moduł elektronicznego zapłonu z wartburga na transoptorach. Wystarczy dorobić drugi zestaw transoptorów, przesuniętych w fazie i po prostu je przełączać. Nie próbował bym odpalać "na lewo" silnika kręcącego sie z pewną prędkością. Chyba, ze chcemy często wymieniać wał i inne części... Masy zrobią swoje. Dynastarter...
w sobotę 01 marca Rekord jeszcze normalnie odpalił, we wtorek już tylko chwile pokręcił i zgasł. Próby uruchomienia nic nie dały, śmierdziało tylko benzyną a świece były pozalewane, wymiana ich nic nie dała. Dziś pozdejmowałem wtyczki z wtryskiwaczy i zaczął kręcić ale aby aby (bez dopływu benzyny). a moje auto to Rekord z 1986 silnik 2,2 na wielopunkcie....
Witam! Snuję się od dluzszego czasu z zamiarem zbudowania czegos w oparciu o mikrokontroler 51' i wyswietlacz alfanr, co wyswietlaloby zuzycie paliwa na jednostke pokonywanej drogi. Caly szum polega na tym ze mialoby to pracowac w aucie gaznikowym, a nie we wtryskowym, do ktorych takich bajerow juz jest pelno na rynku. PYtanie jakie sie nasuwa, skąd...
witam, układ dolotowy to cały układ powietrza czyli, filtr ,turbina, intercooler(brrr chłodnica powietrza doładownego) kolektory ssace, zawórERG to takie ustroistwo które częśc spalin cofa do dolotu by dopalić te spaliny i zmniejszyć emisje tlenków azotu, hehee b.mądrze brzmi, kup sobie dobre rękawiczki gumowe nitro rozpuszczalnik, czteropak piwka,...
moze wyjme tlok dolem i zobacze jak wyglada To nie Syrena albo Wartburg, ściągnij głowicę i wymień krzywe zawory, bo jak odleci grzybek, to silnik będzie się nadawał tylko na złom
Dawno temu miałem podobny problem w Wartburgu 1.3 i tam właśnie zbierało się "coś" w filtrze paliwa, ale nie była to chyba sama woda, była to bezbarwna, cięższa od paliwa ciecz. Jak auto stało to była płynna, a gdy paliwo zaczynało przepływać przez filtr - "ścinała się" i blokowała przepływ paliwa. Efekt był taki, że silnik dało się uruchomić i przejechać...
Przy 1500rpm z silnika FIRE 1.0 nie uzyskasz nawet 10kW... Załóż wydech z tłumikiem, zabuduje silnik w jakiejś obudowie i powinno być znośnie. Te silniki nie są głośne o ile są sprawne. Cewka, czy raczej cewko-moduł z wyjściem na 4 przewody zapłonowe to tak na prawdę dwie podwójne cewki: W kwestii układów zapłonowych poczytaj sobie: Co do ciśnienia...
Silnik z NRD. Pewnie pasować będzie trabant/wartburg. Zamieść zdjęcia przerywacza i innych komponentów układu zapłonowego. Jeśli jest tam iskrownik, to też nie będzie problemów z jego naprawą/podmianą. Można też unowocześnić układ i zastosować coś z nowoczesnych układów zapłonowych.
Otóż tak jedną konstrukcję już wcześniej zrobiłem osiąga 45 km/h ale na silniku od malucha tez na srodku skrzynia główna od malucha z zablokowanym oczywiście mechanizmem różnicowym a mosty w tym przypadku to skrzynie od wartburga . Ten co teraz tworze jescze nie skończony jest na 1,6 16 v i jeśli chodzi o prędkość 70km/h to jest v max gaz w podłodze...
Hmm - i nikt kto używa taki układ nie odpowiedział mi na pytania. Pozdrawiam Koledzy wyżej mają rację. Za dużo przełożeń. U mnie na wiosce gość ma coś podobnego zrobione, jednak silnik malucha jest połączony kryzą ze skrzynią osobówki (skrzynia od malucha jest słaba i stąd ta modyfikacja) i z półosi tej skrzyni (mechanizm różnicowy jest zespawany)...
Witam potrzebuje filtr powietrza do kombajnu claas mercur silnik perkins 4-cyl. 1966r. ma ktoś może jakieś namiary? Stało się tak że kupiłem maszynę 6lat nie odpalaną i jak się okazało nie ma filtra powietrza tylko ktoś zatkał szmatą kolektor by nie wpadały brudy, jak on w ogóle wygląda czy będzie pasował np od silnika S-312C taki jak jest w trzydziestce...
Steruje tym włącznik bimetalowy wkręcony w głowicę silnika, jeśli jest tak jak w Wartburgu 1.3 to na tym samym obwodzie jest też grzałka w automacie ssania, instrukcja obsługi zalecała w okresie letnim odłączać zasilanie "jeża".
tak zajmę się WN, póki co to najbardziej wskazuje na problem, no i umowie się z fachmanem na sczytanie komputera, co prawda nie wywala błędu kontrolką silnika, ale może są jakieś drobne nieprawidłowości lub inne wskazówki. Napisze co wyszło. Aktualizacja: Mam już nowe kable WN, czekam na aparat zapłonowy. Na pewno jest pompa paliwa do wymiany, wymieniałem...
Sześciocylindrowy nie wejdzie, za ciasno. Wiele lat temu do Poloneza zamontowałem silnik od Peugeot 504 Diesel 2.3L (czterocylindrowy). Połączenie silnika ze skrzynią od Poloneza (kielich) odlewał gość w Konstancinie Jeziorna. Przód samochodu "siedział" nisko to zamontowałem tylne sprężyny od Wartburga Kombi. I tyle było kombinacji.
No więc sprawa rozwiązana, przyczyną były świece. A dziwne bo poprzedni niemiecki właściciel ciągle siedział w ich stacjach obsługi. Miałem kika samochodów i nie przypominam sobie wymieniania świec. Czasem jeszcze w Wartburgu (palił olej bo to dwutakt) czasem świece czyściłem. A na pomysł wpadła moja żona. "Sprawdź świece bo on tak kaszle jakby nie...
Alternator przewoltowany na 24 V nie uszkodzi się, najpierw zniszczy odbiorniki na 12 V i nic mu nie będzie. Nie mów hop dopóki nie przeskoczysz ;) W latach osiemdziesiątych ub, wieku pojechałem Wartburgiem na wczasy do Karpacza. Auto miało prądnicę z mechanicznym regulatorem napięcia, który padł a czego nie zauważyłem. Efekt - spalone uzwojenie wirnika...
Jeszcze 20 lat temu spotykało się na ulicach ostatnie Syreny , Trabanty czy Wartburgi, za którymi wlókł się smrodek rozpuszczalnika.
Części nie potrzeba żadnych, oczywiście zasilanie. Moc ani obroty nie są zbyt duże chociaż u mnie pracuje na posuwie w dość ciężkich warunkach prawo/lewo, hamowanie przeciwprądem. Skopciłem silnik 550 W a prądnica chodzi. Co kolega proponuje zamiast punktów?. Co ma napędzać?. Jak jakiegoś łunochoda to już sporo elektroniki. Dodano po 8 Kolego zdjęcie?...
Wartburg, w kombi. Duże auto.
W Wartburgu na pewno był przełącznik wolnego koła. Wtedy jeździło się powoli, samochody były lżejsze. Tytułem uzupełnienia dodam, że skrzynie DSG, potrafią symulować wolne koło (tzw. coasting, albo żeglowanie w wersji PL), ale ten tryb się wyłącza w momencie dotknięcia hamulca. Osobiście nie wiem na ile to jest "eko", ale na pewno zwiększa "wybieg"...
Witam. Wie ktoś jak jest mocowany silnik w tym samochodzie? Chodzi mi o to czy jest mocowany do ramy czy do blach . Inaczej mówiąc czy po zdemontowaniu karoserii silnik zostaje na swoim miejscu.
Dyskusja zmierza być może w złym kierunku. Z tego co mi wiadomo: 2-cylindrowy silnik w Syrenie to taki sam jak w strażackiej motopompie POLONIA, natomiast 3-cylindrowy jest bardzo podobny do silnika starego Wartburga. Co do zeżnięcia Mikrusa z Goggomobila - istotnie podobieństwo jest zauważalne ale niestety za mało wiem na temat szczegółów Goggomobila....
Moje radio 108d /konstrukcja ta samo co 105d, tylko przestrojone/ po uruchomieniu po raz pierwszy od 20 lat w słuchawkach wydaje tylko bardzo głośne buczenie przypominające silnik wartburga. Jest to całkowicie niezależne od ustawienia anteny i częstotliwości. Woltomierz pokazuje prąd w antenie, mogę go dostrajać. Czy to wina wibratora? Wytrząchałem...
Odrestaurowuję motorówkę z silnikiem wartburga który jest z prądnicą i kupiłem regulator napięcia elektroniczny do malucha i niewiem jak to razem połączyć z regulatora są 4 wyjścia oznaczone / 51 / 67 / st / 30 / a z prądnicy są 3 wyjścia oznaczone / DF / D- / D+ / Jak ja to mam ze sobą połączyć proszę o pomoc:!::!::!::!:
Porozmawiaj z motorowodniakami, kiedyś były robione motorowki z silnikiem Wartburga, woda która chłodziła silnik była odprowadzana zaraz za kolektorem wydechowym tak że wydostawała się razem ze spalinami i dodatkowo chłodziła wydech. Jak taki silnik dłużej postał to najbardziej korodowały gładzie cylindrowe przez co niszczyły się pierścienie.
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak w obwodzie wpiąć kontrolkę ładowania
Witam. Posiadam traktorek z silnikiem Malucha. Układ napędowy wygląda następująco: Silnik-wałek-skrzynia malucha-wałek-skrzynia wartburg z półosiami. Traktorek przez wiele lat pracował wyśmienicie, lecz moim zdaniem narażałem go na zbyt duże obciążenia jak na sprzęt tej wielkości i mocy, dlatego rozsypała się skrzynia od Wartburga. Nie mogę znaleźć...
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet jak to samemu zrobic chyba na jakiejs stronie klubu...
Ależ one nadają sie i do obudowy zamkniętej , tylko zagrają jak GDN 16/30 Tonsila za 40 PLN, a nie jak prawie topowy Peerless za prawie 300 PLN. To jest tak jakbyś kolego wstawił silnik z Mescedesa do Wartburga. A dlaczego nie chcesz zrobić gotowej sprawdzonej kolumny TX2 na tych samych przetwornikach co proponujesz. Przy zakupie kompletu tych głośników...
Mam taki stary obrotomierz, który działał przy Fiacie 125p, tylko nie oryginalny. Jest niemieckiej produkcji, z tyłu jest opis podłączeń. To jest NRDowski obrotomierz z Trabanta lub Wartburga. O szczegóły pytaj na stronach entuzjastów NRDowskiej motoryzacji. Brązowy kabel (braun) to masa (dlaczego 31?). Zielony kabel (grűn) - nie wiem, z tego co się...
Ciekawa konstrukcja. Mój sąsiad niegdyś zrobił taką maszynę na maluchu. Ja osobiście miałem dwie, ale na ramie Wartburga. Moje konstrukcje były uniwersalne...Jedna z silnikiem oryginalnym, z tego co pamiętam (kilkanaście lat temu) jeszcze biegi przy kierownicy i na mieszankę skrócony do około 1,8 m. Drugi z silnikiem od fiata pandy i już nowszy + "paka...
Cewka zapłonowa daje krótką iskrę, ale po sprężeniu powietrza w cylindrze silnika Bez sprężania też (próba na wykręconej świecy) albowiem długość iskry jest ograniczona odstępem elektrody świecy od jej korpusu :| Podejrzewam że na niej nie uzyskasz tak dużej iskry Uzyska ale ryzykuje przebiciem uzwojenia WN. Na układzie z BU 326A uzyskiwałem bez problemy...
a tu jest artykuł o którym mowa wcześniej Artykuł jest o 16-kach a Ty masz tam stare prymitywne AUD jak w Wartburgach... Bzdury gadasz silnik wielopunktowy wtrysk i te same znaki ma jak w artykule komputer po face liftingu tu raczej tak to powinno byc jak na filmie a na tym wcześniejszym facet ten Niemiec(patrz link to filmu wyżej ) coś nie tak opisał...
Nie znam się na silnikach motocyklowych ale w dawnych czasach stosowano chłodzenie cieczą z obiegiem grawitacyjnym, np. w Wartburgu 312 i pierwszych modelach 353. Tak jak w przypadku powietrza ciepła woda jest lżejsza od zimnej i unosi się do góry, a na jej miejsce wpływa chłodniejsza. Warunek działania tego układu jest taki, że chłodnica musi być nad...
Były też gaźniki z modułem elektronicznym i elektrozaworem odcinającym paliwo podczas hamowania silnikiem, miałem taki gaźnik w Wartburgu 1.3. Wszystkie znane mi systemy elektronicznego wtrysku benzyny odcinają paliwo podczas hamowania silnikiem.
Witam. Szukalem na forum podobnego tematu ale nic konkretnego nie znalazlem - az nie chce mi sie wierzyc. Chcialbym zasiegnac informacji na temat impulsow z cewki podczas zaplonu w roznych modelach samochodow. Wiem jak to wszystko wyglada w maluchu, cieniasie, wartburgu ... ale jesli chodzi o markowe modele jestem zielony. We fiacie 125 jest 1 cewka...
zobacz czy jest podgrzewacz powietrza (jeż) w kolektorze ssącym i czy jest na nim napięcie po uruchomieniu silnika. mialem taki problem w wartburgu z silnikiem golfa 1,3. Jak to zrobilem chodzil jak rakieta nawet na zimnym silniku
Wygląda jak wolne koło, ale czy Wartburg czy skarpeta to nie wiem. Wolne koło to takie coś, co zezwala, aby silnik napędzał układ napędowy, ale nie było sytuacji odwrotnej-w czasie jazdy z góry przy puszczonym pedale gazu -hamowanie silnikiem-dwusuw nie miał smarowania ( brak mieszanki)
Słyszałem o napinaczu łańcuszka rozrządu w PF126p i podobno było to bardzo skuteczne rozwiązanie. Ale skuteczne na co miało być, skoro tam problemem była szybko wycierająca się zębatka na wale? Tego nie wiem. Nigdy nie rozbierałem silnika malucha, a maluchy które były w rodzinie nie miały przebiegów większych niż 120 Mm. Pamiętam jak zlecałem znajomemu...
Nic chyba nie "przeskoczy" rozwiazania ktore było stosowane w Syrenie, tzw. "wolne koło", ktore można bylo włączyć sobie na żądanie. Tylko to rozwiązanie było stosowane w silnikach dwusuwowych aby zapobiegać ich zatarciu (na pewno miał też Wartburg) - dla przypomnienia klasyczny dwusuw jest smarowany olejem zmieszanym z paliwem, hamowanie silnikiem...
Silnik elektryczny ze sztaplarki na 48V zapięty na stałe do skrzynki przekładniowej z malucha lub np wartburga( ideał z doborem mocy) . Tak najprościej Silniki elektryczne mają ok 2 razy większą moc startową niż znamionową tak wiec sprzęgło nie jest potrzebne. Nie można porównywać mocy bezpośrednio silnika elektrycznego z mocą silnika spalinowego dla...
Ekonomiczne obroty zależą od silnika, przebiegu krzywej mocy i momentu obrotowego - najlepiej jest jeździć "w okolicach" obrotów momentu maksymalnego (nieco inaczej jest w przypadku silników doładowanych). Jazda na luzie jest nie tylko nieekonomiczna ale i niebezpieczna, o czym miałem się okazję przekonać. Pomijam już fakt, że zjeżdżając na luzie np....
Hmmm Zaintrygował mnie ten temat. Nie sądzięłem, że tyle osób się tym zajmuje. Sam myślałem na podobnym urządzniem do mojego bolidu (Wartburg 353). Myślałem o wykorzystaniu istniejącego układu zapłonowego, a dokłąniej młoteczka i kowadełka. Klasyczny układ przerywacza. W Wartburgu nie ma żadnej regulacji konta wyprzedzenia, więc można przyjąć, że młoteczki...
W Wartburgu był obrotomierz na ledach? Ja miałem w wartburgu coś na ledach ale to był przepływomierz, możnaby go wykorzystać do mierzenia prędkości obrotowej silnika zamiast prędkości turbinki na przewodzie paliwowym. Działało to na zasadzie bezstykowej (dioda i jakiś odbiornik fototranzystor czy coś). Poczytaj to:
Kilka uwag - na liście znalazł się Wartburg - miałem to auto i nie ma tam wspomagania niczego (nawet hamulców), siedzi się wysoko ale wsiada niewygodnie - ze dwa razy rozciąłem sobie głowę przy wysiadaniu. Na pewno Punto I w wersji ELX ma regulację wysokości siedzenia i kierownicy, siedzi się bardzo wysoko, w wersji 3D drzwi są szerokie ale i w 5D nie...
W trabancie masz tylko czujnik GMP (2 impulsy na obrót wału), a potrzebujesz czujnik położenia wału. - schematy - teoria MAP i CPS są podłączone do "cewki" (modułu cewki), która jest sterowana z ECU (steruje zarówno zapłonem jak i wtryskiem). No i jakoś mi się nie widzi, żeby obyło się bez modyfikacji map paliwa w ECU, różnice między tymi silnikami...
Na przewodzie paliwowym tuż, przed samym gażnikiem był zamontowany czujnik, właściwie turbinka. W środku był jakiś fotoelemęt (jak w myszce, takiej zwykłej).Jestem ciekawy co za zaślepiona końcówka była w twoim zbiorniku. Może powinna być połączona z trójnikiem na przewodzie paliwowym. W każdym razie, ta turbinka była po lewej stronie w komorze silnika,...
Postanowiłem sobie założyć radio i natrafiłem na dosyć ciekawy problem dotyczący zakłóceń chyba ze strony układu zapłonowego ("pierdzenie" w głośnikach wzrastające wraz z obrotami czy to na kasecie czy radio). Zasilanie najpierw prowadziłem od bezpiecznika gniazda zapalniczki, a masę z karoserii, potem bezpośrednio z akumulatora, kabel masowy, dodatkowo...
Witam Też miałem kiedyś skode. Ja bym proponował na zime chłodnice przenieść do tyłu do silnika jest na tyle miejsca i ilość płynu się zmniejszy więc szybciej się zagrzeje. Takie rozwiązanie było w skodzie 100 (poprzedniczce 105), Ja osobiście w Wartburgu mam podgrzewane siedzenia z Forda Sierry, jest ot super sprawa na zime 15-20sek i fotele są gorące!!!...
WITAM no widze ze zdarzaja sie ludzie palajacy antypatia do marki "OKOCIM" ;) , w tym przypadku dotyczy to lodzi Trzeba wiedzieć co się czyta.Ten prąd jest prądem pełnego zahamowania-prędkość wirnika jest równa zeru.Gdyby tak było człowiecze jak piszesz to akumulator do samego malca musiałby mieć gabaryty...Obejżyj akumulator.Standardowa 45Ah ma prąd...
jo ja wam powiem tak: mialem w aucie 6 glosnikow boshamana, modele sprzed 3-4 lat - 2 syczki, 2 sernie i basy 20cm, 2x trojdrozne zwrotnice, tez buszmana. do tego mam radyjko 2x45 i powiem wam, ze jestem zadowlony. co prawda syczki padly od razu, zastapilem innej firmy, ale pozostale graja bardzo ladnie do dzis. caly zestaw glosnikow uzywanych kosztowal...
Jak masz dodatkowy filtr na odpowietrzeniu pokrywy rozrządu to go wymień razem z przewodem odpowietrzającym... ja mam Wartburga 1.3 ale to jest dokładnie ten sam silnik co w Golfie II (EA-111) i też pełno w zimie jest tej mazi... ostatnio nawet jest na korku... niestety ta maź w niskich temperaturach zamarza...
Free Energy? Nie ma takiej opcji. Jak się nawet uda komuś perpetum mobile(przepraszam jeżeli napisałem z błędem to i inne wyrazy których Word nie poprawia) skonstruować to polski rząd nałoży na to taki podatek że prędzej pójdziesz siedzieć niż ogrzejesz sobie mieszkanie zimą za darmo. Dobrym przykładem mogą być biopaliwa, co prawda nie do końca free...
Witam kolegów Właśnie założyłem sobie nowe radyjko Johnny II do Peugeota BOXERA z silnikiem diesla HDI i od razu pojawił się problem: podczas odbioru słychać trzaski od silnika jak kiedyś w starych samochodach z silnikami dwusuwowymi np. Wartburg. Wraz ze wzrostem obrotów trzaski się nasilają przechodząc w gwizd. Zjawisko to jest bardziej słyszalne...
Ja wcale nie odrzucałbym tego pomysłu z gaźnikem, prponuje przemyśleć olej syntetyczny stosowany w nowoczesnych 2T to jest w zasadzie taka woda bez problemu da się to rozpylić i chyta się powierzchni. Dobre oleje trzymają się ścianek i wystarczająco smarują silnik nawet przy braku ciągłego dopływu, można by jeszcze polecić Militec czy coś takiego powinno...
O turbo zapomnij,pomijajac wielkosc samej sprezarki pozostaje jeszcze jej smarowanie a w cwajtakcie( <-hehe,zawsze podobalo mi sie to okreslenie) jest z tym problem. Kilka lat temu byl artykul w "Swiat motocykli" dotyczacy zwiekszania mocy w dwusuwach,z komarka mozna bylo wycisnac cos kolo 5KM,z Wartburga 100KM i z Trabanta 50-60KM. Ogolonie jw....
Taki "ekonomizer" był też w Wartburgu 353 (w nowszych modelach) z dwusuwowym silnikiem. Był włączony w obieg zasilania paliwem za filtrem paliwa, tyle, że pompa paliwa była mechaniczna i jej wydatek zależał od obrotów silnika.
To jest to cudo z półautomatycznym ssaniem, z bimetalem podgrzewanym grzałką i płynem? Sprawdzałeś elektrozawór hamowania silnikiem? Dyszę wolnych obrotów? Czy jak się trochę bardziej zagrzeje to zaczyna działać normalnie, czy w ogóle nie da się ustawić wolnych obrotów na ciepłym silniku? Nie wiem czy to jest ten gaźnik o którym myślę (miałem Wartburga...
Gdzie mogę znaleźć w wersji elektronicznej artykuły z radioelektronika dotyczące układów zapłonu elektronicznego. Jest tego wiele i dlatego najmilej widziany byłby link do całkowitej zawartości roczników. Jeżeli jednak ktoś byłby bardzo uprzejmy, proszę o przesłanie najważniejszych: 1. Tyrystorowy układ zapłonowy z długim czasem trwania iskry - nr2/87...
Prawdę powiedziawszy, jeśli chodzi o Opla to raczej patrzyłem za 1.4 16V 90KM, ale jak mówisz że 1.2 daje radę to też wezmę to pod uwagę... chyba i tak muszę się tym przejechać żeby zobaczyć. Swoim Puntem nie mam problemu wyprzedzać na trasie z prędkości 90-100km/h, na IV biegu jak dam "do dechy" to przyspiesza aż miło (nie wspominając, że przy tej...
Kupujesz/rejestrujesz na siebie czy na rodziców/dziadków? Ile masz lat? Jeśli masz mniej niż 25 lat i kupisz na siebie wersję 1.8 to roczna składka OC będzie porównywalna z wartością tego samochodu. Jak daleko masz do tej szkoły, jeśli to dojazdy po 3-4km to jak najmniejszy silnik benzynowy. Zdajesz sobie sprawę, że Golf II to archaiczna i bardzo niebezpieczna...
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
To jest zawór odcinający paliwo (do "hamowania silnikiem")? Jeśli tak - spróbuj podłączyć go na krótko lub odłączyć (zależnie od tego czy podłączony = odcięcie, czy odłączony = odcięcie)... miałem takie coś w Wartburgu 1.3 - zawór się zatarł, wyjęty niby działał, sterownie też było ok, ale po wkręceniu w gaźnik się blokował.
Zaczoł bym od..akumulatora...już widzę te uśmiechy,ale sam się spotkałem z fabrycznie nowymi akumulatorami które sprawdzane w sklepie działały wyśmienicie a podłączone do samochodu nie potrafiły zapalić świateł mijania.Poprostu miały jakąś wewnętrzną wadę,typu pęknięcie między celami,i dopuki stały na półkach wszystko było OK.Wystarczyło ję przenieść,przechylić...
Witam. Przy gaźniku z żółtym kabelkiem to zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo. Przeróbka jest możliwa i można się wzorować na silniku "SYRENA" lub "WARTBURG" potrzebne będą trzy cewki zapłonowe i trzy kondensatorki. Pozdrawiam.
Witam Mam 21 lat, we wtorek zdałem egzamin na prawko (za pierwszym podejściem). Muszę kupić sobie jakieś autko. Biorąc pod uwagę, że to pierwszy samochód i moje bardzo niskie zarobki kieruję się tylko i wyłącznie kosztami ubezpieczeń. Wszyscy mi radzą "kalkulator OC prawdę Ci powie". Nic bardziej mylnego. To co jest w tych kalkulatorach mija się całkowicie...
poszukaj schematu od golfa lub polo "Sam naprawiam". Tam zastosowany układ jest prosty. Kiedys moja siostra miała Wartburga z silnikiem VW i w książce był bardzo ładny schemat układu zapłonowego.
Przepraszam ale będzie długo,nudno i z odrobiną humoru.... ale jakbyś próbował to sprzedawać w większych ilościach to licz się z tym, że skończy się w sądzie. Widzę że "komercyjne myślenie" udziela się nawet aktywnym uczestnikom forum elektrody . Nikt nie mówi o masowej produkcji a tym bardziej chęci zarobku. Oboje wiemy że nawet wymyślając coś sensownego...
No prosze czlowiek cale zycie sie uczy . Jak sie odpowietrza owik . Warszawa miala ukl podcisnieniowy wspomagania taki sam jak w Zuku . Trabant i maluch z racji lekiej konstrukcji nie mialy wspomagania . Wartburg nie wiem . Ale zasady sie nie zmienily odpowietrza sie auto od najdalszego punktu od pompy hamulcowej . A konczac na samej pompie jezeli ma...
We wcześniejszych "dwójkach" były silniki benzynowe 1.2 60KM, 1.2 16V 80KM i 1.8 130KM, oraz 1.9JTD 80KM. Punto II FL z 1.3MJ w sensownym stanie raczej poniżej 15000zł się nie kupi. Co się płaci - jeśli auto krajowe to "opłaca" się umowę w US i rejestruje w WK (DR + tablice, chyba, że kupiłeś auto zarejestrowane w tym samym mieście). Ubezpiecza się...
Polo III czyli 6N1. Mój dziadek ma takie, "nie leży" mi to auto, ma strasznie tandetne i nieprzemyślane wnętrze (brak schowków w wersji z 2x AirBag, a z tych co są wszystko wypada przy dynamiczniejszym ruszaniu), do tego głośne w środku (dudni i rezonuje). Dziadek chciał się zamienić za moje Punto mk.1 ale nie było mowy, Punto było dużo wygodniejsze...
To prawda ale pewnie średnica będzie zbyt duża i raczej długość mają mniejszą. Zresztą jutro przejrzę kilka rozruszników. W jednym z rozruszników z czołowym komutatorem też były mocne sprężyny ale nie pamiętam od czego on był. Czy nie od Wartburga z silnikiem 1,3?
Witam. Rozumiem że silnik uruchamiany jest szarpanką i nie ma akumulatora. Zamontuj alternator,złącze od grubego kabla do żarówki. Drugi kabel z żarówki(ten z cokołu) do masy silnika(a więc i alternatora).Mysle że możesz sobie podarowac kabelek kontrolki ładowania. Bez bateri jest zbędny a czy ładuje będziesz wiedział bo jak nie, to reflektor nie będzie...
Ciekawy temat. Ponieważ zostałem wywołany przez Rycho T dorzucę swoje trzy grosze. Zmiana kolejności zasilania cewek zapłonowych jest najmniejszym problemem. Stosunkowo małe prądy obsłuży przekaźnik z dwoma parami styków przełączalnych min 8 A. Oczywiście gaszenie silnika musi być zrealizowane osobnym wyłącznikiem. Gorzej wygląda sprawa prądnico-rozrusznika....
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Witam posiadam obrotomierz najprawdopodobniej od Wartburga i chciał bym go sprawdzić,lecz nie wiem jak się do tego zabrać szukałem w necie o obrotomierzach i nic takiego nie znalazłem na obudowie był wybity rok 10.86r i nic poza tym bez obudowy wygląda on tak : Planował bym go podłączyć do Renault Clio 1994r. 1.2 benzyna z silnikiem energy benzyna czy...
Przyśpieszacz zapłonu wcale nie jest oczywistością w silnikach 2T. Nawet spore pojemności 1000ccm - Wartburg - go nie miały. Zmienne wyprzedzenie ma sens w wypadku stosowania zaworów obejściowych na wydechu. Podejrzewam, że ten przyśpieszacz a w zasadzie opóźniacz służy tylko do rozruchu. Potem zostaje stałe wyprzedzenie, ale większe niż startowe. Wniosek....
Ten silnik występował w wersji z wtryskiem i to MPI. Do listy sobie dopisz elektryczną pompę paliwa w zbiorniku i koło zamachowe z wieńcem + czujnik położenia wału. Lepiej przełożyć cały silnik + wiązki niż bawić się w przeróbki, chyba że już masz ten wtrysk i masz go gratis... dawno temu jak byłem w technikum i miałem Wartburga 353/1.3 z tym silnikiem...
A mi wszyscy mówią że przy 200 tys km to szrot. To jakiś mit z czasów Polonezów, Fiatów 126p i 125p, Wartburgów i czego tam jeszcze, kiedy po 80k km robiło się generalkę silnika, mostu napędowego, a krzywo złożona w fabryce karoseria błagała o złomowanie. Dobrze traktowany, nie przegrzewany silnik benzynowy powinien bezproblemowo działać jeszcze długo...
Narzekacie koledzy na wpadki a conajmniej w 50% przypadków jest to celowe działanie producenta aby zachęcić do wymiany pojazdów na nowe zamiast ich naprawy a konieczne naprawy realizować w serwisach fabrycznych wyposażonych w odpowiedni sprzęt. W pozostałych niedogodności wynikają z koniecznosci upchania elementów w małej objętości. Jak wspomnę swojego...
Wartburg 353 albo Trabant ale 2-suw, modele z silnikami VW nie miały już ekonomizera. To nie jest coś w rodzaju tylko to jest ekonomizer - wskaźnik chwilowego zużycia paliwa. Tylko coś ilość LEDów mi się nie zgadza - temperatura jest pionowo na 4 LEDach (zółty, 2x zielone i czerwony), a paliwo na 5 (czerwona rezerwa, zółta i 3x zielona). Taki wskaźnik...
Mając ten "osadnik" z golfa, w ogóle można sobie odpuścić całą przeróbkę na pompę elektryczną, wystarczy dać zawór odcinający między osadnikiem a gaźnikiem. Paliwo z osadnika nie zejdzie, a jest w nim go wystarczająco dużo, żeby napełnić komorę pływakową gaźnika i uruchomić silnik na benzynie. Oczywiście osadnik musi być zamontowany wyżej niż komora...
Info ze w warunkach ekstremalnych ich nie gaszą przez całą zimę ojciec przywiózł z wycieczki koleją transsyberyjską ale to dotyczyło sprzętu ciężkiego. Aut osobowych tam tyle co dróg, jak na lekarstwo. Kiedyś w świecie motocykli był opis motocykla MW750 i było tam o instrukcji do niego, bodajże przy -20 zalecali używanie ssania ;) natomiast przy większych...
Hehe, z mojego doświadczenia to mogę Ci powiedzieć Mozesz powiedzieć że jesteś wyjątkiem potwierdzajacym regułę. 18 lat jeździłem Wartburgiem 453 de lux z 1970 r (w rodzinie od nowości) i zero napraw poza wymianami eksploatacyjnymi ( szczęki, tarcza sprzęgła, amortyzatory, aparat zapłonowy, żarówki, akumulatory, opony) i jednym remontem silnika (szlif...