Najczęściej tam gdzie są urządzenia wymagające skomplikowanego rozruchu o zmiennych parametrach. Głównie maszyny ciężkie. Silniki klatkowe są proste i tanie, ale mają tę wadę, że... są proste. Przez co w wielu zastosowaniach nie sprawdzają się. Elektronika wciąż jest jeszcze zawodna i droga i nie zawsze opłaca się ją stosować. Aktualnie jednak rola...
Tu masz poradnik, który sam używam czasem przy podłączaniu silników wielobiegowych. Jest naprawdę dobry.
Witam, Jaka jest różnica pomiędzy silnikiem z hamulcem a silnikiem samohamowanym? Silniki te są normalanie zahamowane czy normalnie zluzowane? Jak długo może pracować taki hamulec? Do tej pory używałem do zahamowania falownika(hamowanie prądem stałym), ale to zbytnio nagrzewa mi silnik. Dodano po 52 Po rozmowie z działem technicznym w TAMELU uzyskałem...
Witaj Silniki zmienno-biegunowe w przemyśle są od lat 30-tych zeszłego wieku - zmiana liczby biegunów jest realizowana przez odpowiednie przepięcie zacisków na silniku. Przeważnie są wykonywane w stosunku 1:2. Kiedyś powstawały wersje 1:3 - ale powstawała w nich wielka asymetria prądów wiec szybko zniknęły. Sam mam takie silniki zamontowane w maszynach....
W zasadzie problem został poruszony wcześniej ale go jeszcze przypomnę. Wirniki silników w wykonaniu standardowym są wyważane na 1,2 obrotów nominalnych. Inne wyważenie możliwe jest w wykonaniu specjalnym. Wraz z predkością nominalną związana jest ilość żłobków stojana oraz ilość, przekrój i głębokość osadzenia prętów wirnika. W praktyce nie spotkałem...
To jest nagrzewnica wodna. Silnik Ziehl-Abegg z dość skomplikowanym uzwojeniem. Tzw. Dahlandera. Podwójny trójkąt - podwójna gwiazda - trójkąt. Trzybiegowy. Dodatkowo jest zastosowany termik silnika. Trzeba szukać schematów połączeń po symbolu silnika FA035-GDS.4A.1. Niestety Ziehl-Abegg strasznie trudno "się doi"... Może lepiej wysłać maila/zadzwonić...
Witam, posiadam silnik wielobiegowy (trzybiegowy) i mam mały problem żeby podłączyć go nie paląc nic po drodze. Dorzucam fotografie, które pomogą zdiagnozować problem. Pogrupowałem przewody sugerując się opornością. Zrobiłem małe próby i pierwsze trzy w białej kostce były podłączone przez poprzedniego właściciela i włączając silnik na nich kręci się...
Witam. Proszę o odpowiedź na pytanie. Silnik wielobiegowy asynchroniczny podczas próby biegu jałowego ma znacznie większą wartość prądów na biegu pierwszym i drugim, niż jest to wypisane na tabliczce znamionowej silnika. Z czego wynika takie zachowanie silników? Jaki ma to związek z liczbą par biegunów na danych biegach? Pozdrawiam
Witam. Ponieważ jestem tutaj nowy, pozdrawiam wszystkich. Mam problem z hałasem okapu kuchennego z powodu zbyt dużej wydajności. Kombinuję jak zmniejszyć obroty silnika bez stosowanie drogiego falownika. Silnik jest 230V z kondensatorem rozruchowym, ma 4 biegi i moc 300 W. Szukam schematu elektrycznego tego okapu Kulinarisk z IKEA, który jest wyprodukowany...
Ale skokowo poprzez wyprowadzenie końcówek cewek stojana i zmianę ich połączeń, uzyskując zmianę ilości par biegunów. Za wzorem obroty=(60*f)/p minus sprawy wynikające z poślizgu. :arrow: zeberko Czy widziałeś kiedyś uzwojenia silnika 3 fazowego? Jak masz zamiar zmienić poskok cewek? Są silniki wielobiegowe ale one są zupełnie inaczej nawijane.
Silnik wielobiegowy nie jest zbyt często używany więc proszę się nie dziwić, że nie wszyscy się na nich znają. Ja dobrałbym styczniki wg. tabliczki znamionowej - powinny być tam podane prądy na I i II biegu. Można też oczywiście pomierzyć. Na pewno nie popełnisz błędu instalując wszytkie styczniki DIL2AM - przewymiarowanie nie zaszkodzi a cena nie jest...
NIE MA układu umożliwiającego regulację silnika indukcyjnego od zera, z tej prostej przyczyny że aby nie przekroczyć indukcji w rdzeniu, zmieniając f trzeba proporcjonalnie zmieniać i U. Regulację w górę ogranicza wytrzymałość napięciowa izolacji, regulację w dół ogranicza przekrój (a raczej wytrzymalość termiczna) drutu. Po prostu silnik o mocy P =...
Od przeszło 10 lat uruchamiam różne centrale i jeszcze nie spotkałem takiej gdzie wentylatory miałyby silnik prądu stałego. Wystarczającym i dużo tańszym sposobem regulacji wydajności jest użycie falownika lub zastosowanie silnika wielobiegowego (z reguły 2-u biegowego). Jeżeli widział ktoś takie cudo jak centrala z silnikami wentylatorów na prąd stały,...
Witam Szanowni koledzy bardzo proszę o pomoc gdzie mogę znaleźć silnik wielobiegowy firmy SISME do fancoila FVC03, szukałem na stronie firmowej, jednak nie widziałem tam żadnej ofert handlowej, wysłałem także zapytanie do firmy TRANE, i echo. Będe wdzięczny za informację.
Do takiego silnika 2 biegowego (2 niezależne uzwojenia połączone w gwiazdę) typowo zaleca się i stosuje w praktyce, sterowanie w układzie Dahlandera. Proszę koniecznie zapoznać się z treścią materiałów zamieszczonych pod linkiem: -> wpisać w wyszukiwarce słowo: "dahlander". Znajdzie tam kolega sporo użytecznych informacji o rodzajach silników wielobiegowych...
Witam, A słyszałeś o silnikach wielobiegowych? Ewentualnie silnik + falownik.
oki, widzę że nic lepszego jednak nie będzie :( , jest tam falownik danffosa ale szału nie ma , komunikacja ze sterownikiem automatycy dali po CAN , podobnie jak pozostałem falowniki w maszynie, często są jakieś schizy , komunikaty żywcem wzięte z Win Vista (czyt bez sensu ) , awaryjne wyłączenia itp bzdury, dlatego w kolejnej maszynie ucieknę tam gdzie...
A wiec jednak jest jakaś regulacja napięciem. Nie ma Albo falownik, albo silnik wielobiegowy
Mało, że zgodne to dostaniesz punkty za załącznik. :D Czy okap buczał od początku, czy buczenie pojawiło się po krótkim czasie użytkowania? Okapy miały silniki indukcyjne wielobiegowe - odczepy uzwojeń. Mogło się coś rozłączyć lub było od początku źle zlączone. Podobnie z kondensatorem. A może w Twoim okapie jest juz silnik BLDC. Teraz jest "moda" na...
czyżby w silnikach jednofazowych prędkość dało się kontrolować w inny sposób? W silnikach powszechnego użytku, o mocy ułamkowej, gdy nie jest potrzebna stabilność obrotów i duży moment, często zmienia się obroty przez zmianę poślizgu. Taką możliwość daje regulator fazowy. Nawet w przemysłowych rozwiązaniach m. in. w wentylacji stosuje się takie regulatory...
W silniku klatkowym regulować obroty można przez zmianę częstotliwości napięcia lub liczby par biegunów. Ta druga opcja odpada bo do tego musi być odpowiedni silnik (wielobiegowy) więc pozostaje przemiennik częstotliwości, który jest dość kosztowny.
Witam. Producenci silników wielobiegowych zazwyczaj umieszczają sposób łączenia na wewnętrznej stronie pokrywy tabliczki zaciskowej. Z fotki wynika, że dodatkowo silnik jest wyposażony w hamulec który musisz również zasilić. Pozdrawiam.
Silnik prawdopodobnie wielobiegowy, a sterowanie to jakaś wersja układu dahlandera.
Może nie falownik ale silnik wielobiegowy?.
Podobno właśnie to zależy od dopasowania klatek wirnika do żłobków stojana. Eee... Skąd takie wnioski? Co z silnikami wielobiegowymi (dwuuzwojeniowe, Dahlandera...)- kilka klatek na wirniku mają? Przykład- silniki dźwignicowe 2900/450 rpm- spora podziałka, nie? Jak za młodu praktykowałem na przezwajalni silników to obroty silnika zależały np. od poskoku...
Nie wiem czy obecnie jest sens robienia takich silników. W praktyce bardziej korzystne jest stosowanie motoreduktorów (np. silnik 1470rpm i reduktor 5:1). Silniki wolnobiegowe są większe, droższe, bo trzeba umieścić tam więcej biegunów / drutu. Jak chcemy o kilku obrotach (2950 / 1470 / 750) to stosujemy falownik rzadziej motoreduktor wielobiegowy (2-3...
Problem ze sterowaniem obrotami polega na tym iż oba wentylatory są sprzężone na jednym silniku. Wentylator skraplacza (zewnętrzny) mógłby być sterowany temperaturą (ciśnieniem) skraplania. Z kolei wentylator wewnętrzny mógłby być wielobiegowy ale to też wpływa na wydajność. Zatem zmiana prędkości obrotowej w tym wypadku jest nie do zrealizowania. Jedyne...
Nie ma silników 3-polowych, ilość par biegunów musi być parzysta 2,4,6,8. Jeżeli jest innaczej to znaczy że ktoś wynalazł magnes jednobiegunowy. Silniki wielobiegowe wykorzystuje się też w wentylacji do napędu wentylatorów. Również do zmiany wydajności pomp. Co do falowników, długo nie wyprą silników wielobiegowych. Pomimo niezaprzeczalnych zalet falowniki...
Witam, jaki to ma być rodzaj silnika prądu przemiennego, ponieważ ja znam conajmniej dwa podstawowe rodzaje (zobacz niżej), a te da się podzielić dalej na szczegółowe konstrukcje. 1. Silnik indukcyjny. 1.1. - synchroniczny, 1.1.1 - - z biegunami jawnymi, 1.1.2 - - z biegunami utajonymi. 1.2 - asynchroniczny 1.2.1 - - klatkowy (zwarty), 1.2.1.a - - -...
Przedtem był KEB Combivert F4-C, teraz AMD-B z Apatora. Też tak z początku myślałem, ale z tego co się zdążyłem się zorientować, są tam tylko wejścia do pracy wielobiegowej (50, 300 i 600Hz) i kierunku. Dodano po 5 Dołączam instrukcje do obu przemienników. Może ktoś zobaczy coś, czego ja nie widzę...
Witam. Mam nadzieję, że w dobrym dziale założyłem temat. Otóż jestem studentem Elektrotechniki i aktualnie zmagam się z przedmiotem projektowanie instalacji elektrycznych w przemyśle. Otóż mam problem z dobraniem silników do mojego projektu. Mam piły o mocy 9,8kW, szlifierki o mocy 5,8kW i przenośniki rolkowe o mocy 7,5kW. Wsyztskie pracują na napięcie...
(at)-White- W sumie nad czym się zastanawiasz? Jeśli masz możliwość dorobienia adaptera aby zamontować zębatkę do piasty to jest to dobra opcja, natomiast co do hamulca w torpedzie to już kwestia idywidualna, natomiast hydraulicznych to nie przebije. Piastę masz wielobiegową czy singla? (at)docent161 Co masz na celu aby zastosować piastę wielobiegową?...
Według tabel pomiędzy silnikami 112 i 100 jest jakieś 25% różnicy w mocy. także dla wielobiegowych: Jak widać przykładowy silnik Sg 112M-6/4W ma moc 0,9 kW dla obrotów 975, 3 kW dla 1420, więc prawie identycznie jak Twój 112. Mniejszy silnik z katalogu (for fan) Sg 100L-6/4 ma moc dla 975 obr/min (w zależności od wykonania) 0,6 - 0,7 kW. Więc z grubego...
Załączony przez Ciebie rysunek doprowadził mnie do znalezienia odpowiedzi. W internecie znalazłem to I mój działa właśnie tak, jak ten na górze, więc jest to "Przełącznik Dahlander'a" czyli faktycznie do silników wielobiegowych. Rozbierałem go już dla sprawdzenia jak jest zbudowany i możliwe, że uda się poprzekładać krzywki, aby zrobić z niego trójkąt/gwiazda....
Witam. Blokady mechaniczne blokujące odpowiednie styczniki najczęściej można spotkać przy załączaniu większych silników. Mam na myśli moce od kilkudziesięciu kW. Stosowane są głównie w układach gwiazda-trójkąt i w silnikach wielobiegowych. Blokady realizujesz na poziomie: *mechanicznie, pomiędzy stycznikami *elektrycznie na poziomie sterowania cewek...
Porada nie na temat, a nac dodatek szkodliwa - patrz moj tu post wyzej. Tam jest silnik indukcyjny (malej mocy, czyli mikrosilnik), ale ze zwarta faza rozruchowa - widac masz o tym mniej jak mdle pojecie. Proszę wytłumaczyć co z tego że silnik ma zwartą fazę rozruchową i jest mikrosilnikiem . Jak to się ma do teorii pracy silnika indukcyjnego jednofazowego....
Aby zmieniać obroty siknika na prąd przemienny, należy siędowiedzieć jaki to silnik. Silnik z pralki to silnik indukcyjny, czasem wielobiegowy, a więc przydał by się falownik. Sprawa zupełnie inaczej wygląda w przypadku silnika uniwersalnego - z komutatorem. Wystarczy w nim regulować wartość prądu w uzwojeniu wzbudzenia - im większy tym niższe obroty...
Witam, Na schemacie nie ma termików, ani wył.silnikowych. Jest tylko czujnik temperatury silnika. Więc co Ci wywala? Brak obrotów w jedną stronę jest spowodowany zapewne przez działanie blokady mechanicznej lub elektrycznej, aby dwa kierunki nie załączyły się równocześnie. Może być tak, że zwora stycznika jest przytarta i nie podnosi się dynamicznie...
Szeregowe dodanie zarowki (bo wydaje mi sie ze o to ci chodzi) wiele nie pomoze. W koncu to tylko obnizenie U zasilania silnika. Jesli chcialbys miec silnik wielobiegowy to musialby on miec przelaczane uzwojenie, a ten jak widac nie ma, lub trzeba by bylo wyprowadzic z silnika koncowki zezwojow ale nie polecam tego zabiegu.
Tak, tylko że falownik do silnika takiej mocy *troche* kosztuje. Dlatego jedynym sensownym pod względem użytkowym i finansowym jest stosowanie silnika wielobiegowego. Ze względu na to, że silniki te działają poprzez zmianę liczby biegunów najczęściej spotkać sie będzie można z prędkościami ~720, ~1455, ~2900 obr/min (czyli synchroniczne 750, 1500, 3000...
Falownik jednofazowy jest o wiele prościej zrobić niż trójfazowy. Generacja napięcia w obydwu typach falowników polega na sterowaniu tranzystorów sygnałem PWM o zmiennym wypełnieniu (gdy "symulowana" sinusoida zbliża się do max. górnej połówki sygnał PWM zwiększa wypełnienie, a gdy idzie w dół - zmniejsza). Można bez problemu zastosować falownik trójfazowy...
Z kątem możesz mieć problem ze względu na sprężystość, idealnie nie dobierzesz. Do precyzyjnego sterowania możesz użyć licznika obrotów wału (silnika), do prędkości obrotowej - silnik wielobiegowy, lub falownik, nawet używany. W sumie, w przypadku falownika odpadnie problem wypalania stycznika - bo go nie ma. Nie wiem jak często wymieniasz stycznik...
Jeszcze takie jedno pytanie, jak po tabliczce znamionowej rozpoznac czy silnik jest wielobiegowy?Jak ma podane dwie predkosci obrotowe? Czy ten silnik ma dwa oddzielne uzwojenia?
jekab napisał: Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką...
A co to za wentylator przede wszystkim? Napędzany jest silnikiem wielobiegowym? Jakim?
Witam kolegów Szykuję się do kolejnego zadania związanego z Peugeot’em 206+. Samochód został sprzedany mojej mamie z „prawie” sprawną klimatyzacją. Według sprzedawcy miało brakować jedynie rurki od skraplacza do wymiennika. Rzeczywistość okazała się o wiele bardziej brutalna. Dane auta: Peugeot 206+, rocznik 2009 VIN VF32M8HZA9Y129998...
Po pierwsze - pisałem o przekładni walcowej, a nie o paskach. Paski są stosowane w samochodach ponieważ odległość od wału jest zbyt duża. Po drugie - prądnice wolnoobrotowe są rozwiązaniem najgorszym z możliwych chyba, że chcemy zasilać nią wyłącznie grzałki. Popatrz jak są zbudowane duże wiatraki - turbina napędza mechaniczną przekładnię wielobiegową,...
Kol. Madar 50. W odróżnieniu od żarówki, podłączenie silnika indukcyjnego do źródła o obniżonym napięciu (w pewnym zakresie) powoduje na skutek zwiększenia poślizgu zwiększenie pobieranego przez niego prądu, stąd możliwość spalenia. Poniżej pewnej granicy i przy odpowiednio dużym momencie oporu silnik w ogóle nie ruszy, a jego prąd zwiększy się kilkukrotnie....
ela77 , nie zawracaj sobie głowy klasą izolacji silnika i pozostaw to elektrykom/automatykom. Jeśli zajmujesz się sanitarką to wystarczy Ci wiedzieć że można płynnie regulować nominalne obroty wentylatorów. Nie tu ma znaczenia czy są jedno- czy wielobiegowe. Jeśli producent nie dostarcza charakterystyki dla różnych nominalnych obrotów to najprościej...
Fajna konstrukcja przypomina mi moje początki w konstruowaniu e-bajków. Żeby taki silniczek dobrze pracował przy ruszaniu i żeby wykorzystać w pełni jego potencjał proponuje do zębatki piasty wielobiegowej przyspawać zębatkę do silnika i w ten sposób masz bardzo prosto w silniku biegi wrzucasz np jedynkę do ruszania i masz wysoki moment, lub pod górkę...
W kosiarce nic więcej nie ma prawie poza silnikiem i lawetą. No jeszcze czasami jest przekładnia napędu, czasami wielobiegowa lub hydrostatyczna, czasami jest sprzęgło noża...