Szanowni koledzy dostałem do naprawy omege z silnikiem 2,0diesel ecotec .klijent twierdzi ze do wieczora tym samochodem jeżdził i chcąc go na drugi dzień rano odpalic już nie odpalił.Paliwo jest .Sprawdziłem czy pracuje pompa wtryskowa odkrecając delikatnie jeden przewód od wtryskiwacza i poliwko tryska czyli wszystko wydaje sie ok niepokojacą żecza...
Autko w czasie jazdy zgasło i już nie zapaliło. Podczas diagnozy wyskoczyły błędy P1651 P1631. Po wykasowaniu silnik dalej nie odpala chociaż błędów już nie wyświetla. Pompa do wymiany, czy może być coś innego:?:
Witam, brat dzisiaj uwalił sterownik w swojej Vectrze. Tak to jest jak przy braku jakiegokolwiek doświadczenia próbuje się majstrować przy samochodzie z komputerem. Pożyczył dzisiaj kabel od znajomego, a ten wrzucił mu galletto na pendrive i przez przypadek zapisał jakiś plik txt do sterownika w aucie. Czy da się jeszcze coś z tym zrobić? Czy czeka...
Złóżmy że układ podciśnienia jest ok i przewody pozakładałeś prawidłowo.Jest jeszcze kwestia podciśnienia w układzie ,musi być min 0,8 bara.Ale dalej to nie wszystko ,musisz bić pewien że pompa podciśnienia jest ok i nie puszcza oleju do układu.Jednocześnie musisz się upewnić czy w przewodach podciśnienia nie ma oleju.Powoduje to potem nieprawidłowości...
Witam, posiadam Opla Vectre 2.0 dti 1999r z silnikiem 100 konnym o oznaczeniu X20DTH i wymieniłem w nim silnik na taki sam tylko z roku 2001. Razem z silnikiem przełożyłem komputer imobilajzer i kluczyk i auto nie odpala. Z tego co ustaliłem to imobilajzer łączy sie z komputerem a komputer nie widzi silnika. Podobno jest jakaś różnica w elektryce, czy...
Witam. Z góry przepraszam jeśli taki temat już był ale nie znalazłem. Tak samo jeśli piszę nie w tym dziale co powinienem. Szukam schematu elektrycznego układu klimatyzacji, a dokładniej zasilania sprężarki w Vectra B silnik X20DTH (wersja Climatronic). Mianowicie nie działa mi klima, a dokładniej nie załącza się sprężarka. Czujnik ciśnienia (S20) jest...
Witam Problem dotyczy pojawiania sie kodu ustrerki P0400 na biegu jałowym. (krytyczny2) zostały sprawdzone przewody podciśnieniowe przepływomierz powietrza zawory sterujące pracą EGR i cięgnem turbiny. Kod nie pojawia sie przy prędkości obrotowej silnika powyżej 3000 obr.min. Ktoś miał już taki problem ? prosze o ewentualne nakierowanie na elementy...
Witam Przeczytałem wiele na ten temat jednak obraz który z tego wynika nie do końca jest klarowny. Sprawa jest następująca. Auto to Opel Vectra 2,0 TD X20DTH 101KM. Przejechane ma 208000. Auto od jakiegoś czasu jedzie i owszem ale nie ma mocy tak jakby nie włączała się turbina. Od praktycznie samego początku raz na jakiś czas zapalała się kontrolka...
Witam, mam następujący problem : auto straciło moc i przy gorącym silniku czasami nie mam siły utrzymać sie na biegu jałowym i gaśnie. błędy sczytane z komputera to P 400 i P 1180(czujnik temperatury paliwa ) przy czym większość mechaników twierdzi że 400 jest związana z tym że turbina jest niewysterowana przez sterowni z powodu błędu 1180. czujnik...
Witam. Mam Vectrę B z następującą usterką - auto zapala normalnie, po kilku minutach pracy zapala się lampka "helikopter" , a odczytany błąd to P0400-5. Zacząłem szukać od nieszczelności w podciśnieniach i znalazłem pękniętą membranę w siłowniku który porusza klapy w dolocie. Wymiana na nowy nic nie dała. W danych na żywo zauważyłem że ciśnienie atmosferyczne...
Witam mam problem wielokrotnie opisywany już na niejednym forum ale nadal nie mogę znaleźć przyczyny niedomagania mojego dupowozu. A mianowicie jak zwykle kłopoty z rannym odpalaniem, gdy temp. mieści się w przedziale między 3 a 12 st i nie załączają się świece żarowe trza troszkę pokręcić rozrusznikiem i dopiero po chwili zapali i strasznie kopci na...
Jak w zafirze masz silnik 101 konny to masz Y20 DTH. X20DTH 101 konne były montowane tylko w Vectrach i Omegach, wszystkie inne X20 to są DTL i mają 82 konie bo są fabrycznie bez IC. Y20DTH i X20DTH różnią się momentem według statystyk Y20 ma 230NM, a X20 ma 205 NM. I z tego co jeszcze kojarzę Y20 są już EGRy sterowane elektronicznie. Tak dla potomnych...
Witam. Jak w temacie...jaka w tym silniku powinna być prawidłowa zadana dawka wtryskowa?
Stary, w którym miejscu napisałem że jest klin? Na wałku jest miejsce na klin, ale na piaście nie ma.. jest gładki stożek. Swoją drogą.. Pompa jest awaryjna, ale co dzisiaj nie jest? Sterowniki padają jak każdy inny montowany zaraz na silniku lub na skrzyni biegów, padają od temperatury i wibracji.
Zazwyczaj wystarczyło mi czytanie forum jednak teraz potrzebuję pomocy Waszej. Zaczynając od początku to tak: były 2 samochody vectra B anglik z 2001r z silnikiem Y20DTH (diesel) - wszystko działało auto na chodzie, natomiast drugie auto to Vectra B europejska wersja (niemiec) z 2000r z silnikiem X20DTH (diesel) - silnik miał ukręcony wał i przyjechała...
2.0i R4 8V o mocy 115 KM (kod: X20SE) w latach 1994-1999 Accelerazione 0-100 km/h 13" 2.0i R4 16V o mocy 136 KM (kod: X20XEV) w latach 1994-1999 11" 2.5i V6 24V o mocy 170 KM (kod: X25XE) w latach 1994- 10"5 3.0i V6 24V o mocy 211 KM (kod: X30XE) w latach 1994-1999 8"8 4-cylindrowy 2.0 R4 DTI 16V o mocy 100 KM (X20DTH) w latach 1997-1999 13"5 6-cylindrowe...
Witam forumowiczów. Problem setki razy opisywany i wałkowany na wielu forach lecz bez żadnej podpowiedzi dla mojego przypadku...dotyczy ciężkiego rozruchu zimnego silnika w przedziale temperatur +5/6 do - ... . Samochód Opel vectra B, 2,0 DTI (X20DTH) 1998 rok, przebieg 280 km. W temp jak wyżej po dłuższym postoju ponad 8 godzin bardzo ciężko odpala....
Wszystkie diesle w Oplach nowszych niż Vectra A są włoskie. A włoskie są lepsze niż niemieckie, mniej awaryjne, lepsza kultura pracy. X20DTH, X20DTL, Y20DTH też są włoskie? Bo mnie się wydaje, że to Opel je robił, a opinie miały jaką mają. Każde następne były już Fiata. A były jeszcze 1.7 DTI i chyba CDTI - a to produkcja japońska Isuzu.
weż kolego sprawdz sobie turbinkę czy aby napewno masz na wolnych wartość doładowania potrzebną do prawidłowej pracy tego dość wymagającego silnika-pozatym kolega przynajmniej powinien podłączyć jaiś diagnometr przed jakimikolwiek kosztami na części a nie próbować naprawiać autka z forum -pozdrawiam
Witam jest tego trochę opisane na forach ale szukam konkretnej odpowiedzi czy sam słupek od silnkia x20dth będze pasować do x22dth znalazłem kompletny z pompom bez reszty osprzętu czy ewentualnie pompę też muszę zmienić .
Bardzo czesto przyczyna takich objawow w silniku x20dth jest nieszczenosc przewodow przelewowych wtryskiwaczy i pompy wtryskowej.Mialem taki przypadek ze po dluzszym postoju nie mozna bylo vectry uruchomic z rozrusznika a jedynie na zaciag.Bylem zdecydowany na wymiane pompy vp44 i wtedy znalazlem na forum watek o przewodach przelewowych. Zainwestowalem...
Warto, jeśli nie było rozbite, bo będzie rdzewieć. Blacha co prawda ocynkowana ale marnej jakości - pozbawiona ocynku rdzewieje bardzo szybko, nawet pod profesjonalnie wykonaną powłoką lakierniczą. Auto bardzo dobrze się prowadzi na naszych drogach, nie straszne mu dziury i koleiny. Z silników benzynowych chyba najlepszą opinią cieszy się 1.6 8V, ale...
Witam, jeśli dobrze się orientuje to jest to silnik typu X20DTH 16V pojemność 1995ccm i mocy 101KM. Jest to silnik turbodoładowany więc sprawdziłbym jeszcze czy turbo jest w porządku. Objawy o których piszesz mogą wskazywać na nieszczelność turbo. Biały dym wskazuje ze olej jest przepalany. Jeśli okazałoby się że mam rację to polecałbym zająć się tym...
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
Wersja z oznaczeniem 16V DI na tylnej klapie to silnik X20DTL o mocy 82KM, wersja DTI ma silnik X20DTH i 101KM. Słabsza wersja nie ma intercoolera i jest słaba jak na masę tego auta. Turbina jest mała i o stałej geometrii, "idzie" od samego dołu, nie ma turbodziury i charakterystycznego "kopnięcia" powyżej pewnych obrotów (które albo jest efektem końca...
Witam W mojej Zafirze zawor EGR zaczal szwankowac wiec go dokladnie wyczyscilem i dzialal.Jak kolega wczesniej napisal do pewnego czasu.W serwisie Opla we Wloszech gdzie pracowalem zrobili mi przeprogramowanie funkcji EGR w komputerze odcinajac jeden z przewodow przy wtyku zaworu co poskutkowalo na jakies 40 tys.Km.Rachunek byl bardzo niski 16 euro,wiec...
Witam, Pacjent to Vectra b silnik X20DTH 101 km. 99r. .W samochodzie padł mi sterownik pompy.Auto oddałem do mechanika.Ten zdemontował sterownik i odesłał do regeneracji.Auto pali i jeździ,sęk w tym,że silnik jest słaby i dużo pali.Przed awarią nie było tego problemu.Samochód oddałem do mechanika który się tym zajmował.Jak powiedziałem co i jak,to mechanik...
Witam... Kolejny test to Oplowski diesel ... Astra G 99r silnik x20dth ... Wszystko śmiga OKI ... :) ....
Witam. Mam Omegę z uszkodzoną pompą wtryskową. Nr. pompy 0 407 504 009 Silnik X20DTH Diagnoza serwisu Bosha : Do wymiany tłoczek, czujnik kąta, sterownik. Rozważam zakup używanej pompy z udokumentowanym przebiegiem (z jakiegoś anglika). Czy konkretna pompa jest przypisana do danego sterownika i wymaga wylogowania/zalogowania w samochodzie, czy wystarczy...
Pewnie masz orginalny.Fabryka dała trochę ciała-miarki były ciut za krótkie.Od 06.98r. wprowadzili dłuższe miarki.W vectrach kod silnika X20DTH od nr. 17182245,X20DTL od 17182351.Co do długości to nie znam wymiarów.
Jeżeli silnik to rzeczywiście X20DTH to pomaga nieraz zdjęcie alternatora, poprawia dostęp do przewodów na automacie i do wspornika, w dalszym ciągu nie rozumiem co ma do rzeczy osłona termiczna kolektora. W automacie AR25 rozrusznik jest tak samo na dwóch śrubach.
Posiadam OPLA VECTRĘ B z silnikiem X20DTH ( przebieg 240 000 km, rok produkcji 1999 ). Zimą padły mi elektrozawory podciśnienia doładowania - mam założone nowe. Od tego czasu zauważyłem, że podczas gwałtownego przyśpieszania ( I i II bieg w zakresie obrotów 2000 - 2600 )słyszalny jest bardzo wyraźny gwizd dobiegający z turbiny. Przy zamkniętych szybach...
Witam, posiadam Opla Vectre B z silnikiem X20DTH z 1998 roku i chciałbym się dowiedzieć czy istnieje możliwość podłączenia tempomatu? Czy wymiana manetki wystarczy? Jak to sprawdzić? Pozdrawiam Re: Wymiana manetki wystarczy.
Rok prod. 2000 oznaczenie silnika X20DTH
rok 98 model silnika x20dth
Ja tam widzę cały czas problem z kątem wtrysku. Tylko że nieraz wskoczy na te 11 przed GMP a nieraz nie. Ja mam podobny silnik X20DTH i zadane ładowania też mam cały czas 1.8. I jeśli można wiedzieć ile ta regeneracja pompy kosztowała ?? Ps mam nadzieję że kolega te testy to robi na autostradzie ;).
Moje auto to Vectra B DTI 2.0 1997r X20DTH. Chciałem dziś sprawdzić czy mój fabryczny autoalarm działa no i wsiadłem do auta, zaryglowałem zamek 2 razy pilotem, odczekałem aż alarm sie zaktywuje (dioda czerwona z "ludzikiem" przestała mrugać) i się poruszyłem. Alarm zawył i uradowany wyłączyłem go z pilota przyciskiem otwierania drzwi. I nagle okazało...
Panowie, czy istnieje możliwość przeprogramowania (podwyższenia do ok.23*C) temperatury, w której rozpoczyna się podgrzewanie świec żarowych w omedze x20dth (2000r)? W silniku y20dth kontrolka świec żarowych mignie choć na ułamek sekundy, niezależnie od temperatury silnika.
Dobra sterownik pompy. Ale do czego on się ma? ma coś wspólnego z głównym komputerem? Bo mam do dostania sprawny silnik z Omegi i chcę wsadzić do Vectry. Więc się pytam głownie o elektrykę związaną z pompą. Co muszę wytargać z Omegi żeby chodziło w Vectrze? Oznaczenie silnika jest dokładnie to samo - X20DTH.
opel vectra diesel 98 rok numer silnika x20dth17..........
W tej chlodnicy u mnie nie ma tych dwóch czujników co na tym zdjeciu :cry: Chłodnica wygląda na oryginalną jednak... W tym Vectra B 2.0 Dti ten termowyłacznik R146 nie wystepuje w modelu X20DTH i X20DTL. Jest tylko w modelu Y20DTH. Skolei Y20DTH ma identyczną instalację jak Vectra B 2.2 Dti czyli model Y22DTR. Może więc to zdjecie pochodzi z 2.0 Dti...
to jest dla silnika X20DTH P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem Następstwo: Maksymalna moc została zredukowana." Podaj która vectra , rok i dokładnie silnik a to procedura kontrolna: "Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy...
Astra II jest nowszą konstrukcją niż Vectra B i widać to we wnętrzu jak i w prowadzeniu. Silnik 2.0DI ma 82KM (X20DTL) lub 101KM (X20DTH) w wersji z intercoolerem. Silnik jest dość prostą konstrukcją, bez pompowtryskiwaczy czy systemu common rail. Co prawda 16V ale SOHC (z jednym wałkiem).
Panowie mam problem. Może ktoś miał z nim do czynienia. Otoż znalazłem mape która steruje EGR w silniku 2.0 dti x20dth, mapa 3A33C(jestem pewny że jest od zaworu EGR) Problem polega na tym że wyłączę w mapce zawór EGR( podam maksymalne wartości) i komputer silnika wywala mi błąd P400. Co trzeba jeszcze zmienić, aby wyłączyć zawór EGR i aby nie wyskakiwał...
Potrzebujesz głowicy silnika X20DTL, nie ważne w jakim samochodzie siedziała... były też Y20DTL (oraz X20DTH i Y20DTH) ale nie wiem czy były jakieś różnice w głowicy. Silniki X to wersje EURO-2, natomiast Y to EURO-3.
Moja przepływka ma końcówkę 180. A VIN to Podam ze silnika bo silnik był kiedyś wymieniony-dlatego napisałem że EGR mam na podciśnienie a nie elektroniczny. WOLOJBF19X1196761 . Tak z ciekawości-comp. łączy się z zafira X20DTH 2001 rok a mój silnik jest chyba z astry albo vectry nie pamiętam...
Nie silnik jest diesla 2,0 16V typ X20DTH dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam
tom321 Widzisz, masz niekompletne dane. Nie podałeś silników X12XE, X18XE1, X20XEV, Z20LET, X20XER, X20DTH, X22DTR, Y22SE, Y20DTH twinportów, pozostałych spełniających Euro III i IV. X12XE oczywiście występował i nie ma sensu ta dyskusja. Dodano po 1 Wracając do tematu. Na pewno Ci się to uda stosownym interfejsem: , soft też jest na stronie
Czytałeś te tematy? Oznaczenia są DI 16V lub 2.0 DTI i są to silniki X20DTL (82KM) lub X20DTH (101KM).
Zależy mi tylko na przewodzie temperatury cieczy chłodzącej z czujnika w bloku i przewodzie którym komputer załącza automat grzania świec. Witam Opel Vectra 1999r. 2,0 diesel x20DTH czy kolega ma ten sam problem co ja?? Otóż ja mam taki że na czujniku temp. (niebieski i brązowy przewód) cieczy chłodzącej na niebieskim przewodzie jest 5V (czyli chyba...
cyt........ Jakiś czas temu nie odpaliła mi rano VECTRA ( X20DTH ) - bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów zapowiadających awarię. Czy , sprawdzałeś przed oddaniem do mechanika możliwość uruchomienia na ,,plaka'' Miałem podobną sytuację z tym 2.0DTI - Po nocy zero reakcji na kręcenie rozrusznikiem i silnik milczał. Na plaka udało się uruchomić....
Witam a ja mam takie pytanie trochę z innej beczki Czy opel ma taki silnik jak X20DTZ. Ponieważ nigdy o takim silniku nie słyszałem Moim zdaniem jest to x20dth ze względu na kształt turbiny. Co o tym sądzicie
W tych silnikach problemy z odpalaniem to: pompa paliwa, nieszczelny układ paliwowy. Może być jeszcze rozrusznik, wczoraj akurat robiłem w x20DTH (101KM) to szczotki były przygrzane i nie miał tej sprawności. Bo pompa była już robiona. Po zrobieniu odpala bardzo miło.
Mój Ojciec dolewa do ON nafty, rozpuszczała wytrącającą się parafinę. Średnio wychodził koło szklanki na bak, czyli jakieś 250ml nafty na 60l ON Robił tak w oplu vectrze b z silnikiem 2.0 DTI 16V (X20DTH) jak i w toyocie avensis t25 2.0 D-4D (1CD-FTV)