Naprawiam Piaggio Zip 2T. Wymieniałem w nim tłok oraz pierścienie. Skuter nie odpala. Iskra jest, nowa świeca, paliwo dochodzi. Kompresja jest. Jak sprawdzić czy zapłon jest w odpowiednim momencie?
Kolego z uwagi na to, iż jest skuter z silnikiem 2T, więc sprawdź jakie wytwarza ciśnienie w cylindrze i czy uszczelka nie przepuszcza kompresji. Ponadto jeśli pojazd ma większy przebieg sprawdź uszczelniacze wału silnika, od których zależy uruchomienie silnika. Sprawdź również, czy tłumik nie jest "zabity nagarem" i stan filtra powietrza oraz paliwa...
Sprawdź jednak jeszcze raz dysze w gaźniku oraz filtr paliwa. Czy jesteś pewien poprawnego działania ssania oraz w jakiej kondycji jest silnik - ciśnienie w cylindrze. Zbadaj też uszczelniacze wału silnika.
Kolor obudowy cewkomodułu w Piaggio 50 cm³ nie ma żadnego znaczenia. Oryginalne moduły zapłonowe w Piaggio nie były blokowane, ale nie można wykluczyć że można natrafić na jakieś nietypowe zamienniki z blokadą: . Aby się przekonać, trzeba sprawdzić działanie zapłonu pod stroboskopem. Kąt wyprzedzenia jest stały, ale jego wartość zależy od modelu...
Jeśli chodzi o osprzęt silników będzie mały problem z wiązkami przewodów ale niestety do twojego skutera nie da się przełożyć bezpośrednio silnika od Aprili. Należałoby dospawać mocowanie silnika które musiało by być bardzo mocne - silnik pełni rolę wahacza. W twoim silniku mocowanie znajduje się pod silnikiem, blisko cylindra. W Aprili mocowanie silnika...
Witam, przymierzam się do kupna nowego silnika do mojego Piaggio nrg mc4 i ten co chcę kupić jest od nrg mc3 i czy to spasuję? W moim nie ma chłodnicy a w tamtym silniku jest.
Witam serdecznie mam wielki problem kupilem piaggio Typhoon z rozwalonym silnikiem i wypatrzylem sobie nowy silnik od piaggio fly z 2006r a moj motorek jest z 1995r i nie wiem czy bedzie pasowal i czy z elektronika nie bedzie problemu. Bardzo prosze o pomoc jezeli ktos sie w tym orientuje bardzo prosze napisac swoja opinnie na temat mojego silnika.:cry:
Witam, jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika...
Witam Panowie potrzebuje pomocy mam skuterek Piaggio X9 250 z 2000 roku. Potrzebna pomoc w regulacji zaworów, w piaggio z tego co się dowiedziałem siedzi Hondowski silnik takie były oryginalnie montowane w X9. Jest tam regulacja zaworów zewnętrzna z boku na pokrywie głowicy czy ktoś z forumowiczów mógł by mi pomoc jak ustawia się te zawory lub podać...
Witam, mimo że to nie auto liczę na waszą pomoc. Mamm następujący problem. Podczas jazdy silnik w moim piaggio nagle przestał pracować, przedtem tylko zaczął nierówno pracować , gubić zapłon. Po odkreceniu świecy szybka diagnoza brak iskry. Zmieniam na pierwszą lepsza świece, jest. Jade km. sytuacja podobna, z tym ze już nie było iskry nawet na iinnych...
Witam, mam nietypowy problem z obrotomierzem, szukałem na wielu forach i nikt nie miał podobnie...chodzi o to że mam sqt 2t a obrotomierz jest niby do 4t jak i 2t. Przez miesiąc wskazania były prawidłowe a potem już zaczął wariować czyli obroty tak do 8,5k wskazuje prawidłowo a dalej wskazówka wchodzi na 10, 11, 12, 13k (max) i zatrzymuje się (jadę...
Piaggio X9 250 z roku 2000, z silnikiem Hondy.
Witam, mam problem z moim Piaggio - mianowicie nie mogę go odpalić, ze startera odpala po długim czasie (często z pomocą samostartu), a z kopki nie ma szans. Jak już zapali to chodzi, tylko po dodaniu gazu, inaczej nie trzyma się na obrotach i gaśnie, jak się odkręci manetkę na full też gaśnie. Co może być przyczyną?
Mam Piaggio Libery 50 i padł mi silnik i myśle o zakupie silnika od Libery 125 tylko nie jestem pewny czy będzie pasował do tej ramy . Wie ktoś może czy to będzie pasowało?
Witam ! Posiadam piaggio x8 125 chłodzony powietrzem i potrzebuję fachowej porady. Generalnie skuter nieco się "skończył" gdyż ciśnienie na cylindrze nabijało w maxie do 5 barów. Z uwagi na zbliżający się sezon postanowiłem go reanimować. Na silniku jest jasno napisane że powinien on jeździć na syntetyku,a nie jak dotychczas z zalecenia mechaników półsynt....
Przy hamowaniu czasami gaśnie silnik czy to moze być czujnik pod siedzeniem albo filtr paliwa
W górnym martwym punkcie tłoka ma być iskra . To jest dwusuw. . Dodano po 2 Poczytaj trochę na temat zasady pracy silnika dwusuwowego .
jeśli na kablach jest tak jak piszesz to: 1) odłącz całkiem biały i zobacz czy jest iskra, jak sie pojawi to usterki szukaj między końcówka białego kabla i stacyjką- podanie masy na biały powoduje gaszenie iskry(i silnika..) 2)jeśli 1 nie pomoże kup drugi moduł
Witam wszystkich. Mam pewien problem, dotyczący roweru elektrycznego firmy Piaggio. Nie mam do tego sprzętu żadnej instrukcji, w sieci też nic nie mogę znaleźć, a otrzymałam go bez akumulatura i rozprutymi wiązkami przewodów. Sterowanie wygląda na dobre, przynajmniej pomiary elementów nie wskazują na uszkodzenie. Czy ktoś może coś wie na temat tego...
Co by nie było powodem uszkodzenia koło zmieniłem na nowe z magnesem osłoniętym blachą ale problem z niewłaściwą pracą silnika nie ustąpił.
Czy to jest oryginalny regulator od tego silnika? Bo bardzo przypomina regulator przeznaczony do starszych Piaggio. Literą "A" oznacza się zacisk do cewki świateł oraz wyjście do lamp, "G" to początek cewki ładowania (koniec połączony z + akumulatora), "B+" to + akumulatora, uziemienie to masa. Jeśli ładowanie to jest cewka "bezmasowa" to powinien być...
Ten stator z allegro będzie pasował. Regulator musi być podłączony, aby światła działały (taka konstrukcja połączeń). Do ładowania masz osobne uzwojenie bezmasowe na statorze, jeden z końców jest połączony z biegunem dodatnim akumulatora, a drugi z końców podłączony do regulatora. Poniżej określonego napięcia akumulatora ładowanie jest zablokowane....
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Oryginalnie przewody od statora powinny być zakończone kostką która bezpośrednio jest podłączona do modułu zapłonowego. Przewody są połączone zgodne z oznaczeniami na module, czyli rosso, bianco, marone, verde. Silnik chłodzony powietrzem według serwisówek posiada stały kąt wyprzedzenia zapłonu, mimo to oryginalny moduł ma możliwość kontrolowania punktu...
Brakuje mi podstawowej informacji, czy wogóle rozrusznik kręci silnikiem, czy jest iskra, rozumiem, że jest to już wersja na wtryskiwaczu a nie na gaźniku? słychać pompę paliwa? lampka podpisana jako code. Jej przeznaczeniem jest przekazanie kodów błędów wykrytych przez sterownik silnika. Są to błyskowe kody błędów, zlicza się ilość błyśnięć uwzględniając...
To nie ma znaczenia czy na kopkę czy z rozrusznika, jedynie trzeba trzymać na ssaniu do rozgrzania silnika.
Tak świeca nowa NGK CR7EB. Zawory ustawiłem na ścisłe 0,10 ssący i 0,15 wydech. Delikatnie jakby je słychać (stukanie) po nagrzaniu silnika. Takie luzy mają być ? Dodano po 1 Aha jeszcze coś... Po zgaszeniu po chwili wilgotny jest wężyk od spuszczania paliwa z gaźnika. Śruba spustowa dokręcona mocno.
Witam, poniżej załączam film Video z dźwiękiem silnika. Kingway kiedyś po prostu zgasł i po tym już zaczął się problem. Jeździłem nim na cewko-module Piaggio/Gilera, czy to może być przyczyna że moduł jest od 2suwa? Dodam ze silnik rozebrałem, przeczyściłem i skręciłem jak należy. Pozdrawiam.
Witam, mam zamiar zmienić silnik w moim starym, chińskim skuterze Zipp. Następcą obecnego silnika ma zostać jednostka z Piaggio 125 4T chłodzony cieczą, ze względu na fakt iż wszystkie mocowania są te same. Cena silnika jest okazyjna niestety do całego zestawu brakuje modułu zapłonowego oraz regulatora napięcia, a z tego co kojarze w tym silniku regulator...
Dlaczego skuter Piaggio Typhoon przy niższej temperaturze nie chce odpalić? Przy normalnej temperaturze odpala bez problemu. Czujnik ssania jest wymieniony na nowy. Skuter jest z 1996 roku. Jest sprowadzony z Hiszpanii. Podobno ma przejechane 14 000 km. Wydaje mi się, że silnik jest stary i uszczelniacze na wale ze starości padają.
Witam Posiadam skuter, w którym został wymieniony silnik (początkowo był tam oryginalny chiński 4T, który odmówił posłuszeństwa). 2 lata temu wymieniłem silnik na ten z Piaggio Zip 2 50 (2T). Elektryka została przerobiona, wszystko działało poprawnie przez 2 lata. Niestety, po zimie skuter przestał odpalać. Przyczyną okazał się brak iskry. Do tej pory...
Witam wszystkich, pacjent to piaggio mp3 250ie z 2009r, walczę już z nim jakiś czas i nie wiem jeszcze co mu jest. Ma bardzo denerwujący objaw, który wpływa też na bezpieczeństwo. Często nie chce wkręcić się na obroty przy ruszaniu z miejsca ( tak jakby było wypadanie zapłonu). Trzeba kilka razy gazować i wtedy czasami ruszy, a czasami zaraz znowu odpuści....
Próbuję pomóc swojemu znajomemu, któremu w skuterze Piaggio NRG 50 uszkodził sie moduł zapłonowy (ten zespolony z cewką). Po wymianie modułu na nowy skuter przejechał kilka kilometrów i moduł znowu padł. I wtedy "wkroczyłem" ja . Sprawdziłem większość kabli - wszystkie wyglądały OK. Zamontowaliśmy nowy moduł, odpaliliśmy skuter ,chciłlem zmierzyć napięcie...
Witam Wszystkich na Forum!Poszukuję schemat elektryczny do Piaggio Portera 97r,wtrysk-oznaczenie sterownika wtrysków Paliwa CB-42 producent(DENSO).Bardzo Proszę osobę/osoby które miały styczność z tego typu samochodem o kontakt.Problem mój polega na tym że w tym aucie był wcześniej silnik zwykły-gażnik teraz został zamontowany wtrysk z innego Portera...
Wraz ze zmianą pojemności silnika wskazanym byłoby zmienić dyszę na "większą" i wówczas regulacja gaźnika.
Mam problem ze skuterem Piaggio Typhoon 2T z 2004 roku a mianowicie przerywa na pełnym gazie... robi harakterystyczne buuu.... po odpuszczeniu gazu i dodaniu znowy to samo. Silnik jest przerobiony na 70. Gaźnik weber 18mm a problem zaczął sie kilka dni temu. Co do gaźnika to był czyszczony i regulowany ale żadnych efektów. Co do modułu zapłonowego był...
Ostatnio wymieniłem cylinder i tłoka. Czy skuter jeździł po tej wymianie? Czy od wymiany nie odpala? Jaka była przyczyna tej "naprawy"? Ciekawi mnie jak wygląda teraz sprawa kompresji, może coś przy wymianie poszło nie tak i teraz silnik nie ma kompresji? Jak stan zaworu membranowego (membrany) cylindra? Jak masz palnik gazowy albo dostęp do kuchenki...
Witam, Posiadam jak w tytule skuter Piaggio Sfera 125 RST z 1996r, z silnikiem czterosuwowym chłodzonym powietrzem. Jestem jego posiadaczem od wielu lat, lecz nigdy za mojej "kadencji" nie jeździł. Zrobiłem remont silnika (nowy tłok, pierścienie, szlif cylinder, wymiana zaworów, obróbka głowicy), więc po wielu miesiącach przyszła pora na odpalenie i...
Pytanie do użytkowników takich skuterów z silnikiem 500ccm. Kiedy włącza się wam wentylator? Bo u mnie jak wskazówka wejdzie na czerwone pole i chwilę po tym jak zapali się diodka. Moim zdaniem to za późno. Wymieniałem z tego powodu czujnik temperatury i jest tak samo. Ktoś twierdził, że Piaggio tak mają, ale wolałbym potwierdzić to z kilku źródeł....
Witam wszystkich zainteresowanych. Mimo że post jest dość stary to chciałem się podzielić swoim spostrzeżeniem w swoim skuterze 4t z podobnymi objawami, na podstawie których nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w necie. Mój skuter zalewał świece jak był zimny (dwa dni palił, trzeciego dnia suszyłem świece), silnik na gorąco odpalał za pierwszym razem....
Nie możesz po prostu wyjąć czujnika i przypiąć go gdzieś do ramy? Poza tym, jak przeszedłeś na smarowanie mieszankowe to pamiętaj że silnik długo nie wytrzyma. W nowszych Piaggio montowali tłoki z plasteliny, które zacierały się nawet w nowych skuterach. Gaźniki są przyblokowane pierścieniem na wlocie, rozmiarem dyszy głównej oraz kształtem iglicy....
Witam! Mam problem z moim skuterem piaggio free.Na początku ( zimny silnik) nie chce odpalić w ogóle moge kopac cały dzień.Odpala jeśli dam troszkę paliwa pod tą rurę ssania powierza.Wtedy pyk i zapale ale żeby nie zgasł muszę wyrywkowo dawać paliwa (to znaczy max manetka i puszczam) gdy przytrzymam na gazie to go przymula i gaśnie.Po ok. 4 min takim...
Witam, mam problem z piaggio free, a prawdopodobnie z gaźnikiem. A mianowicie. Z odpalaniem jest OK, chociaż trzeba zawsze podkręcić manetkę, ale to jeszcze nic. Kiedy zapali, to czasami sam wchodzi na tak wysokie obroty że zaczyna sam ruszać, a czasami jest tak że po prostu gaśnie na bardzo wolnych obrotach. Podejrzewam że to kwestia regulacji ale...
Nie zakłada się tlumika od 2t do 4t. Tłumiki w silnikach dwusuwowych odgrywają zupełnie inną rolę niż a w silnikach czterosuwowych oraz są inaczej skonstruowane. Oczywiście nie zdziw się jeżeli pogorszą Ci się osiągi, gdyż średnica przy slioncerze może być mniejsza.. Poza tym będzie kompletnie inne ułożenie kolanka i mocowań..
Piaggio 50 cm3 2T, nie odpala na rozrusznik.Akumulator OK.rozrusznik kręci jak oszalały,silnik czasami się odezwie ale nie odpala,natomiast na kopkę odpala za pierwszym kopnięciem.Co jest przyczyną?,proszę o radę.
No więc tak mam problem z maszyną Piaggio Nrg 96 rocznik chłodzony cieczą. Skuter miał generalny remont, nowy wał, cylinder, tłok, magneto. Problem w tym że skuter raz odpala i jeździ normalnie aż się nie zagrzeje. Gdy sie zagrzeje traci moc nagle i gaśnie, dopiero po jakiejś dłuższej chwili jak się silnik ochłodzi mogę jechać dalej. Ale problem drugi...
Jeżeli uszczelniacze nie zostaną uszkodzone podczas demontażu i ponownego montażu, to nie trzeba będzie wymieniać. W zasadzie to uszczelniacze powinno się za każdym razem wymieniać na nowe, jednak Piaggio fabrycznie stosowało specjalnej konstrukcji uszczelniacze vitonowe o bardzo dobrej jakości. Jak pracowałem na serwisie to przy standardowej wymianie...
Uruchamiasz silnik, aby się rozgrzał, wykręcasz bagnecik do pomiaru ilości oleju (celem odpowietrzenie skrzyni korbowej), odkręcasz śrubę (pod spodem silnika) i zlewasz zużyty olej do jakiegoś naczynia. Następnie zakręcasz wspomnianą śrubę i z pomocą lejka poprzez otwór po bagneciku uzupełniasz olej. Najlepiej zalać silnik olejem dedykowanym do tego...
Witam. Stałem się posiadaczem skutera Piaggio Liberty 50 z 2007 roku. Skuter zaraz po odpaleniu lekko dymi na niebiesko, lecz po przejechaniu 2 -3 km, zaczyna kopcić jak lokomotywa, z tyłu poprostu świata nie widać. Dym jest koloru białego i wyraźnie czuć olej, a z wydechu aż kapie olej. Skuter sprowadzony z Francji, przebieg według licznika 23000km,...
Witam, mam skrajnie niepopularny model Adiva AD 125 i muszę wymienić silentblock zawieszenia. Konstrukcja analogiczna do Piaggio X9 125. Chodzi mi to, jak to bezpiecznie zrobić ? Ta tuleja (nr Piaggio 272750, wymiary 62x40x18) trzyma ramę z silnikiem. Jak ją wyjmę to boję się, że skuter się rozpołowi na dwie części, a ponieważ waży 130kg, więc to już...
Witam.Posiadam piaggio super hexagon gtx 125, które zaczęło pokazywać rogi.Chodzi o to,że zimny startuje i jeżdzi bez problemu.Gdy wskazówka wody dosłownie osiągnie połowę wskażnika(chwilę po tej wartości załącza wentylator) zdarza się,że zgaśnie i muszę czekać aż ostygnie(choć nie trwa to długo)Następnie zdarzy się odpalić i problem znika a nie raz...
Sprawdzałem iskre bezpośrednio z kabla do masy strzela na dobry centymetr, rozrusznik kręci szybko, brak jakiego kolwiek odzewu ze strony silnika. Najlepszym sposobem jednak będzie remont silnika bo przy 5Barach to raczej długiej przyszłości silnik benzynowy nie ma.
Zawartość: A----CHARAKTERYSTYKA. B----KONSERWACJA. C----ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW. D----UKŁAD ELEKTRYCZNY. E----ALARM E-1. F----DEMONTAŻ SILNIKA Z POJAZDU. G----SILNIK 1 G----SILNIK 2 G----SILNIK 3 H----WTRYSK.
Witam kupiłem niedawno skuter Piaggio sfera 50cc . Skuter nie odpalał udało się go uruchomić i okazało się że jest brak ładowania. Jak skuter odpali światła ledwo się świecą albo i nie po dodaniu gazu rozjaśniają się . Co należy sprawdzić żeby stwierdzić co jest uszkodzone i gdzie tego szukać ? Może macie jakieś schematy do tego skutera ? Dodam że jestem...
Witam, podczas jazdy skuterem zagotowało mi płyn chłodzący i silnik zgasł. Po kilku próbach odpalenia motor zapalił, ale się nie wkręcił na obroty i chodzi na bardzo niskich obrotach. Po dodaniu gazu nie reaguje na nic i dusi go i gaśnie. Wymieniona została uszczelka pod głowicą oraz został wyczyszczony i uszczelniony gaźnik i dalej silnik zapala, ale...
Potrzebuje pomocy z moim jednośladem Piaggio skipper lx125 2t z roku 1999. Mianowicie potrzebuje jakie ciśnienie powinien mieć ten silnik chodzi o bary mój na kopke bije 8bar a na rozrusznik 6.5bar proszę o pomoc. Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie. Wiem że są książki serwisowe ale koszt to 130zl.
Witam. Potrzebuje schematu elektrycznego do modelu Piaggio Fly 100 4T ponieważ mam problem z lokalizacją usterki. Po przekręceniu kluczyka na ON nie świecą mi się światła, deska rozdzielcza oraz silnik się nie uruchamia (światła kierunkowe oraz stop działają). Po wciśnięciu przycisku startu słychać jak przekaźnik zmienia stan. Myślę nad stabilizatorem...
Witam mam skuter piaggio nrg mc3. Skuter chłodzony cieczą i jest to 2t Moj problem polega na tym że kiedy go odpalę nie chce się wkręcić na obroty na zimnym silniku a kiedy chwilę pochodzi zaczyna się wkręcać na obroty po chwili chodzi normalnie. Po chwili jazdy skuter zaczyna przerywać i dławić się tak jak by nie miał siły mam manetkę odkręcona na...
Witam, w piaggio x9 500 evo z 2002 roku nie działa prędkościomierz, obroty są mocno zawyżone, nie działa temperatura silnika, natomiast działa ilość paliwa. Ktoś pomoże?
Witam, czy może mi ktoś wskazać co mam uczynić w poniższym problemie: posiadam Piaggio MP3 z 2007 roku 250 cm. Uruchamiamy silnik przez naciśnięcie dźwigni hamulca prawej lub lewej wraz z przyciskiem rozruchu. Z lewej strony bez problemów. Z prawej strony jest taki problem, że zachowuje się tak jakby był rozładowany akumulator. Rozrusznik ledwie kreci,...
Dostałem do roboty nowy nabytek jakim jest właśnie ten nieszczęsny Typhoon, NRG czy TPH, sam nie wiem do końca jak go dokładnie zidentyfikować. No ale do rzeczy. Miał kilka mankamentów jak popękany króciec, membrana z drutowanymi listkami i marny kabel WN. Zmieniłem te części na nowe choć króciec nie jest do końca taki jaki ma być ale testowałem jego...
Witam. Jak w temacie Piaggio x9 250 z 2000 roku, VIN ZAPM2300000004818 wiem że różne silniki były stąd podaję vin. Więc tak, po zimie motor bardzo ciężko odpala. Jak odpali to więcej jak na 4 tys obrotów się nie wkręca. Gaźnik przeczyściłem, olej i filtry wymienione, akumulator nówka. Co jeszcze mogę zrobić? Idzie jakoś te dysze elektroniczne sprawdzić?...
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
potrzebuje tego schematu zespołu napedowego i parametrów silnika nie ma kolega scana bardzo bym prosił
Skuter Piaggio posiada dwa obwody elektryczne i dwie niezależne prądnice. Jedna o mniejszej mocy podłączona jest przez jakiś prostownik i regulator napięcia - zasila akumulator prądem stałym. Z tego obwodu działają kierunkowskazy, światło stop i klakson. Druga prądnica zasila reflektor główny i jest tam żarówka 12V 35w. Sprawdziłem jednak ze jest to...
A bez niego jest źle? Tak jest cały obieg i powinno być też dobrze. Nie on nie był sprawny bo nie odbijał. Dodano po 1 Na tym zdjęciu widać z przodu chłodnice i tam niebieskimi kropkami oznaczyłem jeden wąż od chłodnicy który ide tam do silnika(nie wiem jaka to cześć) a drugi nie oznaczony kropkami przewód idzie do cylindra... na tym zdjęciu widac ten...
Wariator nie ma nic wspólnego z temperaturą silnika. Dotrzyj go i sprawdź czy chłodnica ma przepływ cieczy. Nalej płynu tyle ile ma być w granicach min max. Tak pośrodku.
Wydaje mi się, że ssanie w tym skuterze ( jak i w wielu innych ) sterowane jest prądem zmiennym. Wg mnie świadczy o tym to, że silnik można uruchomić z "kopnika", bez akumulatora. Prostowniki w skuterach są raczej małej wydajności, aby tylko podładować akumulator.
Poszukać... łatwo powiedzieć. Mało takich przypadków, a opisanych chyba zero. Iskra jest - chyba żaden z elementów zapłonu nie mógł ucierpieć na wycieku płynu i wyższej temp. silnika. Kompresja - czy dobra... starą domową metodą "na palec" wydaje się być ok, ciśnienie wyczuwalne jest niemal takie same jak w sprawnej Aprillce bracika, też 2-suw, z którą...
Jak w temacie. Mam problem z ładowaniem (tak mi się wydaje) i nie mogę dojść z tym do ładu. Pisze, bo może ktoś z was ma jakieś doświadczenie na tym polu i będzie mógł pomóc. W skrócie, chodzi o to, ze mam problemy z odpalaniem skutera. Niestety moja wersja nie ma kopniaka, wiec jedynym sposobem odpalenia jest rozrusznik. Czasem zdarza się tak, ze przy...
Witam, zgubiłem masę w mojej Piaggio sfera, a mianowicie po ściągnięciu silnika i ponownym założeniu, motor nie ma masy. Muszę kablem z akumulatora do minusa podłączyć do ramy i wtedy wszystko zaczyna działać. Tylko jest problem, jak tak jest podłączone, to akumulator się nie ładuje.
A z tym silnikiem ma ktoś jakiś pomysł??
Z tego co mi się przypomina kranik w starych piaggio był manualny. Piszesz, że podawał tyle paliwa ile chciał to zapewne z połączeniem uszkodzonego zaworka lub pływaka powoduje to przelewanie.. Na jakiej podstawie stwierdzasz, że ma bardzo dobrą kompresję? Mierzyłeś manometrem? Są problemy z odpalaniem na zimnym silniku? Jaki przebieg skutera na tym...
chyba wyjadę z całym silnikiem bo i tak do wymiany mam gumo tuleje na których osadzony jest silnik , a dostęp do regulacji gaźnika jest mocno ograniczony
W x9 zbiornik paliwa jest pod podłogą, nie ma kranika tylko podciśnieniowa pompa, jeśli stan oleju jest taki że się wylewa, to zamęczyłeś już prawdopodobnie silnik. Rozrzedzony benzyną olej nie smaruje, a taka ilość dostała się przez pompę, rozbierz ją, to tylko 5-6 śrub
A może to albo tamto? Jak nie sprawdzisz, to nie będziesz wiedział. Z_bynek napisał: Czytałem że bez ssania też powinien zapalić. Tylko jak jest gorący! Zimny silnik nie powinie zapalić bez działającego ssania. Mało tego. Wręcz nie powinien zapalić. Chyba, że jest źle wyregulowany lub uszkodzony. Z_bynek napisał: Czy może mieć iskrę przy uszkodzonym...
Czyżby skuter miał silnik DOHC ? A tylko w takich układach rozrządu można sobie pozwolić na luzy rzędu pojedynczych setek, bo jest mało elementów mogących się rozszerzać cieplnie. Nie kombinuj bo spalisz zawory i gniazda.
11V na akumulatorze jest bo akumulator jest umierający i pełni jedynie funkcję "jakiegokolwiek akumulatora by nie zepsuć regulatora napięcia, który potrzebuje akumulatora". U mnie w instalacji światła są zasilane z wiązki, akumulator jest połączony do regulatora i na tym połączeniu są również światła. Jak już mówiłem instalacja elektryczna to połączenie...
Że niby co, zaciąga olej ze skrzyni biegów? Każda strona skrzyni korbowej tego silnika nie ma kontaktu z olejem, co najwyżej pompą i kanałem cieczy chłodzącej, tyle że tutaj pozostają puste bo to silnik chłodzony powietrzem. Silnik jest zalany/zalewany skoro kopci i nie wkręca się na obroty (czwórkuje).
Rzadko ale zdarza się że przy wkręconej świecy iskra zanika, więc przydało by się na sam początek podmienić świecę. Czy silnik przy próbie odpalenia coś się odzywa? Czy świeca jest "mokra" po kilkunastu kopnięciach czy kręceniu rozrusznikiem? Spróbuj odpalać BEZ dodawania gazu. Czy nie wyginałeś żadnych blaszek przy pływaku?
chodzi o to że gdy silnik jest zimny iskra jest bardzo wyraźna i dobrze widoczna tak jakby było wiecej prądu wtedy, a gdy silnik jest rozgrzany jest taka cieniutka i słaba tak jakby nie było tego prądu. Coś jakby się gaz w zapalniczce kończył i jest słabszy płomień tak iskra na rozgrzanym silniku jest słaba.
Witam mam Piaggio Zip 50 4t i jest taki problem, że jak jadę i dodam max gazu to dusi się, ujmę gazu na 3/4 już zaczyna ciągnąć. Zachowuje się jakby brakowało mu paliwa, przygasa. Jak go przytrzymam na pełnym gazie to po chwili zaczyna ciągnąć ale słabo. Ujmuje na 3/4 manetki i jedzie. Zachowuje się tak na zimnym to oczywiście normalne ale i na nagrzanym...
Założenie chińskiego gaźnika to nie jest dobry pomysł. Skup się nad przyczyną zalewania silnika na oryginalnym gaźniku. Sprawdź czy urządzenie ssania automatycznego działa prawidłowo (zamyka się po rozgrzaniu), czy nie zaciąga paliwa przez wężyki podciśnieniowe (z zaworu paliwowego), czy układ dolotowy jest odpowiednio drożny. Należałoby sprawdzić poziom...
Na drugi dzień było wszystko ok, chodził bezproblemowo, lecz po kilku dniach zauważyłem że olej kapie z filtra powietrza na silnik, wtedy zorientowałem się że paliwo dostaje się do oleju. Sprawdzałeś poziom oleju w silniku, czy tylko dlatego że coś tam kapie z filtra, doszedłeś do takiego wniosku?
Ok, dzięki. Miałem dotąd dość spore problemy z wyregulowaniem gaźnika bo jak się dziś rano okazało mieszanka miała dodatkowy "doping", ponieważ zaworek z baku był uszkodzony i nie dość że się nigdy nie zamykał to w dodatku przypuszczał paliwo również do przewodu podciśnieniowego sterującego zaworkiem, więc gaźnik zamiast zasysając otwierać zaworek to...
Układ jest odpowietrzony po napełnieniu układu chłodzenia? Chodzi o odpowietrznik na głowicy. Czy przy nagrzewaniu silnika na postoju, po otwarciu termostatu gorąca ciecz płynie do chłodnicy?
Problem paliwowy, zanieczyszczony gaźnik, filtr paliwa do sprawdzenia. W najgorszym przypadku uszczelnienie silnika.
Moim zdaniem urządzenie ssania automatycznego jest uszkodzone, zacina się, lub tłoczek nie domyka do końca układu ssania w gaźniku. Zdejmij częściowo gumę-osłonę gaźnika, sprawdź czy urządzenie ssania jest gorące na górze kiedy silnik jest rozgrzany. Zimne urządzenie świadczyłoby o braku zasilania lub uszkodzeniu rezystora PTC w jego wnętrzu. Dokładne...
Witam serdecznie. Mam problem z naszym skuterkiem. Rok produkcji 2006. Przejechane ma około 3 tysięcy kilometrów. Do tej pory chodził bez zarzutów. Ostatnio jednak zdarzyło mi się tak, że jak wjeżdżałem do siebie na posesje skuter mi zgasł i nie chciał zapalić. Postał z dwie godziny i odpalił. Syn przejechał troszkę i ponownie zgasł i przez cały dzień...
To zależy jaki regulator jest zamontowany. Jeżeli równoległy, to coś jest z połączeniami lub układem sterującym samym regulatorem. Jeżeli szeregowy, to w ostatniej wypowiedzi coś jest. Mogą też być uszkodzone uzwojenia prądnicy. Większość wątpliwości można rozwiać pomiarami ale ... nie widać chęci współpracy. Póki się tego nie dowiemy nie możemy więcej...
Nie no, one tak nie pracują. O łożyskach na wale wiem, że są do zrobienia, stąd też pytałem, czy jest możliwe, że to wina simeringów. Bo skoro luzy są na łożyskach, to i simeringi łatwego życia nie mają więc duże prawdopodobieństwo, że są uszkodzone. Membrana pod gaźnikiem wygląda w porządku, pod światło nie widać prześwitów. Starsze motorki nie miały...
Przykro mi, ten model może w porywach osiągnąć 35 km/h. Cylinder jest zabezpieczony przed nieautoryzowanym odkręceniem. Miałem styczność z dwoma Piaggio Zip 25, ale takiej nakrętki-blokady nie widziałem. Odblokowanie silnika jest pracochłonne i kosztowne, a wg. niemieckiego prawa to jest zabronione (chyba że zostanie przerejestrowany na normalny motorower...
Tak o to chodzi kolego. To tak jakbyś przegrzał silnik np, w wiertarce wskutek zbytniego jej obciążenia.
Zrób próbę tj. wlej do cylindra ok. 2 cm 3 benzyny i próbuj uruchamiać silnik. Jeśli zaskoczy, to będzie znaczyć, iż szwankuje gaźnik. Gaźnik w taki przypadku do czyszczenia (ale wewnętrznego) tj. każda dysza do sprawdzenia (udrożnienia) i usunięcia brudów z dna gaźnika. Ponadto należy go poprawnie przykręcić do silnika tj. założyć uszczelkę i równomiernie...
Mam problem z gaźnikiem a raczej z wyciekającym paliwem spod elektrozaworu ssania w PIAGGIO NRG POWER co jest powodem tego,że po odpaleniu dodając gazu silnik nie wchodzi na obroty ( dławi się ) a na wolnych obrotach po 5-ciu sekundach ( nie dodając gazu ) gaśnie i tak jest po każdym odpaleniu - odpali i zaraz gaśnie a na podłodze jest kałuża paliwa.Co...
Nie koniecznie, a nawet odwrotnie może moc się podnieś jeżeli silnik zalewany jest paliwem.
Paliłem silnik bez filtra powietrza i nic
Jak się wkłada stożek to się z reguły daje też większą dyszę. Po drugie do seryjnego silnika nie jest zalecany montaż stożka . Nic nie poprawi osiągów a jedynie może narobić bałaganu w przypadku nieodpowiedniego dbania o jego czystość oraz zwiększyć pierdzenie skuterka :)
Czy w skuterze 2t zmienia się olej w silniku????
witam poszukuję schematu podłączenia chińskiego modułu 4T do silnika piaggio 125 4T.Jakie są straty na mocy poprzez zmianę modułu? Dodano po 22 siemka Adrianie podpowiedz jak założyć moduł 4T z chińczyka do piaggio 125 4T