Robiłem kiedyś coś takiego, ale przewijałem wszystkie cewki na 12V, dwa razy więcej zwojów o połowę cieńszym drutem i później wszystkie 3 cewki połączyłem jak jak alternator, przez prostownik trójfazowy. Wyjście z prostownika oczywiście do akumulatora 12V. Miałem tego Simsonka jeszcze jakieś 2 lata i problemów z elektryką nie było.
Witam Mam zamiar przerobić instalację elektryczną w simsonie z 6V na 12V. Chcę przewinąć cewkę świetlną i cewkę ładowania ale nie wiem ile nawinąć drutu. Chodzi mi o ilość zwojów i grubość drutu. Przeczytałem gdzieś, żeby nawinąć 2 razy więcej o połowę cieńszego drutu ale nie wiem czy to prawda. Najlepiej jeśli ktoś wie ile drutu jest nawinięte w oryginalnych...
Rozumiem twoje rozterki. Różnica cenowa jest spora. Faktycznie ELBA była awaryjna, a w zasadzie nie była idiotensicher. Miała/ma tą zaletę że była dopasowana do reszty instalacji i zawierała przerywacz kierunkowskazów. Nie jest ona żadnym regulatorem w ścisłym sensie tego słowa. Jest tylko ogranicznikiem prądu ładowania zależnym od napięcia akumulatora....
a ja mam taki pytanie moge dla niektorych bardzo proste ale dla mnie nie jasne...zrobilem tylna lampe na diodach i podlaczylem ja pod aku..wiec jeden kabel od uzwojenia ktore zasila swiatlo stop i pozycje mam wolny..moje ladowanie zarznieetego akusia wyglada tak ze mam aby prostowany prad przez jedna diode i moje pytanie brzmi czy lutujac kolejna diode...
Trzeba też uwzględnić krzywe koło magnesowe. Masz rację. Nawet o tym nie pomyślałem. :cry: A przecież, są tacy dla których ściągacz magneta z płaską końcówką śruby to fanaberia. Wystarczą śrubokręty lub ściągacz iluś-tam ramienny do łożysk a wtedy .. Kiepsko wycentrowane cewki również... Luźne magnesy, ...itd. itp. Oraz całe stado innych szczegółów,...
Kolega SP8JZ ma racje szybciej by zrobił elektroniczny, ale to z kolei wiąże się z tym, że instalacja motocykla nie będzie już oryginalna. Ja kiedyś sam przewijałem cewki do simsona trzeba tylko policzyć zwoje na cewce i udać się do kogoś kto przewija silniki niech Ci sprzeda drut o takiej samej grubości jaki był na cewce i spokojnie nawinąć. Wiadomo...
Witam, ostatnio wzialem sie za przewijanie cewek od simsona elektronika 12V i mam maly problem nie wiem jak moge sprawdzic ile przewijana cewka ma mocy, jezeli sa jakies sposoby na to, to prosze o intrukcje co mam robic.
Emeryt nie wiesz o czym piszesz. Przypomnę. Sprawa dotyczy układu zapłonowego Simsona. Czytaj dokładnie bo strzelasz ni z gruszki ni z pietruszki ale w płot. To ile lat parasz się nie jest istotne dla tematu i nie stanowi żadnego merytorycznego argumentu. Cewka zapłonowa butelkowa lub innego kształtu dla układu zapłonowego CDI oraz iskrownikowego z...
Dokładnie mi chodziło o to 6 post stąd też kolega zaobserwował (a właściwie nie zaobserwował) różnicy w jakości "światła" : Co do ceny instalacji 6V hmmm może jest tańsza w wytworzeniu, ale nie w eksploatacji ;) Poszukaj, poczytaj i znajdziesz że nikt kto miał styczność z tym reliktem PRL'u jakim jest silnik 023 nie robi instalacji 12V w wyżej zaprezentowany...
Powiem tak, przewijałem parę razy te cewki, kombinowałem z lakierowaniem każdej warstwy uzwojenia itd. najdłużej żyła cewka w hondzie 4T, bo kąpała się w oleju, ale i tak przebijało ją po tygodniu, te pracujące "w powietrzu" średnio pół godziny :| Do Fantica pasuje cewka od simsona z cdi
Może to "musztarda po obiedzie", bo już kupiłeś PVL, ale moje doświadczenia z tą prądnicą są negatywne. Przez ok 2 lata była montowana w nowych Simsonach a później było montowane VAPE. W PVL po ok. 2-3 kkm regularnie padała cewka ładująca CDI. Trzeba było przewijać, co jest możliwe. Natomiast z VAPE nie było problemów.
Simson ma trzy sekcje stacyjki, jeśli dobrze pamiętam.
Mam na tym zapłonie przejechane około 12 tysięcy km, ale od nowości i nie było problemów. W innym moim simsonie siedzi zapłon PVL z przewijaną cewką zapłonową w iskrowniku i też działa bez problemu. Temat jest na forum.
Powodem wszystkich problemów może być koło magnesowe, a właściwie słabe pole magnetyczne magnesów. Miałem podobny przypadek. Przewijałem cewki i nić. Po wymianie koła magnesowego trzeba było odwijać zwoje!
Nie można porównywać prądnicy z Simson'a do prądnicy z WSKi ponieważ mogą być inne natężenia strumienia magnetycznego indukującego prąd w cewkach, o obrotach już nie wspomnę, Nie możesz wykorzystać drutu z cewki ładowania od Simson'a, przewijając go na rdzeń z WSKi. Nie pamiętam dokładnie ile w WSK jest cewek na 6V ale wydaje mi sie że dwie połączone...
Witam Podaj wymiary tej cewki ale powinna pasować cewka od Simsona,przewijanie cewki to nie jest karkołomne zadanie,drut kupisz w serwisach sprzętu typu wiertarki i inne elektronarzedzia albo w serwisach silników elektrycznych lub odwiniesz z jakiegoś transformatora(nie musi być takiej samej grubości ale musisz wtedy zmienić liczbę zwojów). pozdrawiam...
prąd podany to troche na wyrost, ogólnie to 60w(reflektor) + 5w(pozycja tył) + 21w(stop) + 42w(kierunkowskazy) i w przyszłości zapłon bateryjny ale z prądnicy mozna uzyskac 100w na 100% ;) wiem że w samochodzie jest załączane wzbudzenie ale nie chciało mi sie rozpisywać, chodziło o samą zasade działania ;) Pojazd to simson sr50 z silnikiem m541KF cewki...
Pomysł zapłonu bateryjnego w Komarze uważam za chybiony, nawet pomijając problemy z ciężarem aku. Prądnica ma za małą moc i nie jest w żaden sposób przygotowana do obsługi aku. Najlepiej doprowadzić ori zapłon do sprawności. W ostateczności przewijał bym cewkę zapłonu prądnicy i zrobił zpłon iskrownikowy na wzór Simsona/Jawki czyli z zewnętrzną cewką...
Witam ponownie jakie zmienianie instalacji na 12 v przewijasz tylko cewki z ładowania akku i to wszystko i co wymiana żarówek z 6 v na 12 to taki wielki problem??????:cry::cry::cry::cry::cry::c... człowieku zrobienie modułu zapłonowego nie jest takie proste, po pierwsze to co narysowałeś to może na pozór jest dobre ale w szczegółach tkwi problem...
Koło magnesowe - średnica zewnętrzna -185 mm, To mało interesujący wymiar. Najbardziej potrzebna jest średnica, w którą są wpisane nabiegunniki cewek. Coś w "stylu" tych 134 z trzeciego zdjęcia, ale tak jakby były cztery magnesy. Czyli od tych 134 trzeba odjąć różnicę grubości między magnesem a wkładką stalową wyważającą i ok. 0.5 - 0.8 luzu między...
przyznaje że cewek nie przewijałem ale jak sie porówana cewki do simsona 6 i 12 V o tej samej mocy to można zobaczyć że w 12V jest cieńszy drut (dzięki wyższemu napięciu do żarówki o tej samej mocy płynie mniejszy prąd) zerknij na transformator od strony sieci masz cieniutki drucik a na uzwojeniu wtórnym grubszy to dlaczego wzrosło ci napięcie zawdzięczasz...
Mam dziwną cewkę ładowania w simsonie: cewka była przewijana przez kogoś. Niestety zamiast ok. 8V na niskich obrotach jest 12V a na wysokich 25V przez co spaliłem regulator. Moje pytanie jest takie: czy można zrobić jakiś stabilizator napięcia na 14.4V?
Napisałeś: Jeśli Romet przepala żarówki 12V to cewki trzeba dalej przewijać? Oczywiście! Nie napisałeś jakiej mocy żarówki przepala, a to jest najważniejsze! Widać że nie rozumiesz działania prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. A szczególnie jej zachowania pod różnymi obciążeniami. Napiszę tylko, że jest to źródło napięcia o dużej impedancji...