W tej skodzie częsty problem to zakamieniona nagrzewnica. Ale też termostat. W moim przypadku wahania temperatury doprowadziły silnik do ruiny, remont głowicy pierścieni i panewek. Nie lekceważyć tego zbyt niska jak i zbyt wysoka temperatura doprowadzi do dużych wydatków.
Zwykle przy trafionej uszczelce samochód kopci, pod korkiem oleju / płynu chłodniczego zauważalna może być maź itp. Oglądana była nagrzewnica? Dywaniki, szczególnie przednie kierowcy/pasażera nie są wilgotne? w szczególności jeśli na trasie znajdują się ekspresówki , gdzie auto zostaje przegonione z prędkościami ok 160km/h To mogłoby właśnie wskazywać,...
Sprawdzić klapę nogi/szyba w obudowie nagrzewnicy. Źle podłączony reduktor LPG lub brudna nagrzewnica.
Pompa wody kiepskiej jakości plus zasyfiona nagrzewnica. Jeśli masz silnik Tdi PD to jeszcze padająca uszczelka pod głowicą (puszczająca spaliny do płynu na 2 i 3 cylindrze) zapowietrza nagrzewnice. Tak że masz trzy rzeczy do sprawdzenia.
Wszystko zależy od ceny części. Ostatnio zakładałem w polo 6N1 i wyszło w całości ok 1000zł Najlepiej kupić z identycznego auta cały komplet. Od anglika nie pasuje nagrzewnica.
W sumie to troszkę dziwne że raz chcesz za 1800zł w serwisie naprawić a potem żałujesz 80zł w ciemno. Zresztą co ja tam wiem o silniczkach i nagrzewnicach.
Popatrz, poczytaj może tu znajdziesz odpowiedź
Raczej nie jest to zawór nagrzewnicy(podejrzewam że go raczej nie ma!). Jego funkcję spełnia przepustnica powietrza która kieruje je przez nagrzewnicę lub bezpośrednio do otworów nawiewu. Przepustnica jest zablokowana lub uszkodzony jest mechanizm regulacji jej położenia. Zespół odpowiedzialny za regulację temperatury i skierowanie powietrza do odpowiednich...
Plastikowe króćce przy nagrzewnicy sugerują ze jest wymieniona na zamiennik chiński... aluminiowe króćce świadczą że to org. Kto Ci takich bajek naopowiadał? W takim bądź razie każda Octavia/Golf/Toledo czy Leon mają chińskie zamienniki montowane w fabryce.
Problem znany błąd 4F7 przy diagnostyce na climatronicu, silnik stanął w pozycji - grzanie do środka kabiny . Przy bardzo uciążliwym demontażu tego silnika od strony nóg pasażera, udało się go wytargać. Co ciekawe, wisząc na kablach silniczek zaczął banglać, wygląda jakby zacięło się coś po połączeniu z dzwignią klapy na nagrzewnicy. Rozebrałem , przeczyściłem,...
Króćce to plastikowe rurki do których przyłączone są rury od chłodnicy,nagrzewnicy.Musisz zrobić sobie dostęp do pompy wody i szybko wyczaisz czy coś się dzieje.
Przecież jak dasz na szybę to wentylator chodzi na max więc nic nie podkręcisz. Dokładnie i chyba w tej kwestii temat można uznać za wyczerpany. Nic więcej nie zrobisz. Pozostaje pochylić się nad tym czy Ci termostat nie przepuszcza -jak szybko silnik łapie temp. roboczą 90° i czy ją utrzymuje - lub czy nagrzewnica nie jest zamulona. P.S. IMO Octavia...
Jeżeli na zimnym silniku po odpaleniu po chwili slychać klikanie pod kierownicą i słychać zmianę pracy silnika to twoja Skoda jest wyposażona w elektryczną nagrzewnicę ( nie wszystkie miały ) i to ona powoduje że szybko leci ciepło. Także nie szukaj problemu bo go nie ma.
Albo zamulona nagrzewnica, albo nie działa klapka sterowania temperaturą nawiewu.
Poszukuję informacji nt wymiany pompy wody w Octavi Combi 1.6 z silnikiem AVU. Przede wszystkim: - opisu sposobu wymontowania tej pompy (co trzeba odkręcić, co podeprzeć i gdzie, itd.) - opisu ustawienia rozrządu - pompa niestety jest zamontowana na wspólnym pasku z rozrządem - przydał by się też Part.Nr pompy pracującej w tym silniku, bo chciałbym...
Sprawdż szczelność nagrzewnicy.
Sygnał DF jest wykorzystywany tylko w jednym celu-aby sterownik silnika włączył pogrzewacze kolektora wodnego, to te trzy świece na króćcu termostatu, jak ujęcie wody do nagrzewnicy. Ten błąd się ignoryje zazwyczaj, zresztą wspominała tez o tym obiegówka.
Ja stawiam na: 01271 Motor klapy regulatora temperatury – V68, lub zapchana nagrzewnica ale w 3 letnim aucie mało prawdopodobne. Jednak na początek proponuje wyeliminować wyświetlany błąd.
Witam, jest to Skoda Octawia 1 ma klimatyzację manualną . Gdzie jest ta linka przy klapkach nagrzewnicy. Dodam że ostatnio było bardzo gorąco i jak tak przygrzało no może z tego powodu jak coś przekręcałem. Dodam jeszcze że sprawdzałem i rurki pod maską do klimatyzacji zimne i tak jak by nie przełącza na zimne powietrze. Pozdrawiam Druchh_7
Witam, przewód jest nieoryginalny. Dostał guza i zaraz pęknie. Przewód leci do nagrzewnicy. Załączam zdjęcie:
Odpowietrzyć układ,sprawdzić lub wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego,sprawdzić szczelność układu,sprawdzić czy nagrzewnica wew.auta ma obieg,termostat już mamy z głowy.Może ktoś nasypał STOPLAKA do uszczelnienia układu przed sprzedaniem ale przesadził.Nie chce mi się wierzyć że wskazówka się nie podnosi(może i reszta też nie działa bo w octaviach...
Skoda octavia 1,6 99r. ogrzewanie jak dostać się do bezpiecznika termicznego nagrzewnicy.
Musisz się dostać do serwa i sprawdzić czy nie zacięła się czasem klapa w nagrzewnicy. Może być też uszkodzone serwo. Przydało by się je wyciągnąć i zobaczyć czy działa bez klapy. Widać je od strony nóg pasażera po wyjęciu schowka. Na rysunku masz pokazane serwa. Chodzi o to od dołu bliżej ściany grodziowej.
Bedzie pasować ale szukaj od takiego samego silnika.Panel AC w skodzie jest zielony w golfie czerwony...po co kombinować szukaj kompletu ze skody.Nie zapomnij o wiązce elektrycznej klimy!Co do ceny....jak znajdziesz. I najważniejsze!!!! Zastaw MUSI byc z europajczyka!Nagrzewnica z Anglika nie pasuje
Nagrzewnica do wymiany.
Problem polega na tym że auto bierze olej mniej więcej 1l na 3000km. To normalne, te silnik od nowości brały olej, sprawa powszechnie znana - wada konstrukcyjna. Najważniejsze, że te zużycie z reguły utrzymywało się przez cały okres eksploatacji na tym samym poziomie. I sporo płynu chłodniczego Cieknie, kwestia tylko gdzie. Skoro sam nie potrafisz...
Ogrzewanie elektryczne jest, ale jako nawiew do wnętrza, nie grzeje płynu, tylko powietrze, znajduje się zaraz przy nagrzewnicy pod deską.
Rozumiem ze wcześniej płyn był ok i nagle coś się powaliło . Nikt nie stosował jakiego uszczeniacza lub środków do płukania nagrzewnicy ??
Albo nagrzewnica zatkana uszczelniaczem, albo urwany wirnik pompy wody. Więcej możliwości nie ma.
Dla mnie to ma wymontowane oryginalne radio i teraz to trzeba wyłączyć na liście gateway. Oraz naprawić nagrzewnice pomocniczą Z35. Nagrzewnica tak samo uszkodzona jak ta i demontaż jej też wkur... . Trzeci błąd 01044 -moduł transmisji niewłaściwie zakodowany - może wynikać z dwóch poprzednich błędów -reset sterownika nie zaszkodzi. Wykonaj co napisałem...
Nowy filtr i sprawna klimatyzacja to podstawa.Jesli bedzie nadal występować problem to może być nagrzewnica. Płynu nie ubywa ?
Sprawdź czujnik temperatury , zainstalowany jest na przewodach płynu chłodniczego z nagrzewnicy .
Czujnik temperatury cieczy ma nr 059 913 501A, w serwisie kosztuje 80zł, jest to zielony czujnik z 4 stykami jest on zamontowany za obudową świec wstępnego podgrzewania cieczy chłodzacej (takie 3 stojace pionowo z bogu głowicy w aluminiowym korpusie) jest on skierowany troche do dołu wzdłóż osi samochodu, wtyczką skierowany w kierunku ściany grodziowej,...
]Mój problem z elektryką w Skodzie Octavi 1.6 MPI z 20008r. polega na tym, że brak jest wspólnego zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania, 41- wycieraczki tylnej szyby, 42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i...
Skoda Octavia I 1.9TDI w combi po lifcie, końcówka 2005 roku, anglik. Padła nagrzewnica. Kupiłem tą: Ale ma inne wyprowadzenie rurek - są krótsze i idą pod trochę innym kątem. Na fotce po prawej stara. Proszę o pomoc w dopasowaniu zastępczej. Nr części 1J2 819 031 B.
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Termostat może też - ale są termostaty różnych firm, niektóre mają większą część zbiorniczka z parafiną po stronie chłodnicy (te można odwrócić), niektóre po stronie silnika - tych nie obracać. Ale obracanie też nie do końca halo - zaworek kulowy, który pomaga w odpowietrzaniu ma się otwierać w kierunku " do silnika” , odwrócenie termostatu go...
Witam , po przerwie zaatakowalem ponownie ogrzewanko, ^profilaktycznie zmienilem pompe wody bo miala juz 160kkm wiec nie zaszkodzi wymienic z paskiem i napinaczami, a mialem juz przygode w 2.0hdi citroen jumpy ze wirnik pompy poluznil sie na osi i niepodawal wystaerczajaco wody i tez szwankowalo ogrzewanie przy 100kkm to tu tez tym bardziej nie zaszkodzi...