Grzały mi się nieco hamulce to postanowiłem je sobie przejrzeć. Tył był nie ruszany od nowości to poszły nowe klocki i tarcze (szczęki do ręcznego pozostawiłem stare). Ale nieco bardziej mnie sytuacja zaskoczyła, gdy rozbebeszyłem przód. Zauważyłem że zacisk jest przyklejony czymś do klocka. Po stronie tłoczka było OK. Ponieważ tarcze oprócz „rantu”...
Prowadnice w zacisku hamulcowym na których "pracują" (przesuwają się) klocki hamulcowe smaruje się smarem miedziowym (może być w sprayu, ale znacznie lepiej sprawdzi się smar z tubki lub innego pojemnika gdyż jest znacznie bardziej gęsty i można go swobodniej aplikować). Smar miedziowy nie wpływa negatywnie na jakość hamowania. Inne smary niż miedziowy...
Ja stosuję jakiś wynalazek z USA który wytrzymuje do 1260 °C i ma aprobatę higieniczną (jakby go można było jeść). Jak do tej pory, a stosuję go od 7 lat wszystko OK. Smar miedziowy ma niższą temperaturę coś około 1100 °C. Na pewno warto posmarować.
Delikatnie posmaruj smarem miedziowym łapki od klocków i wytrzyj nadmiar smaru do szmaty. Tłok z uszczelką przepłukaj smarem silikonowym albo WD40 w spraju. Tulejki nasmaruj smarem do łożysk ŁT4.
Części gumowe - zalecana wazelina techniczna. Metalowe części gwintowane - osobiście daję ciut smaru miedziowego. Co nie znaczy, że robię dobrze. Z tym, że u mnie na szkockiej wsi jest bardzo miękka woda (spływająca z gór pokrytych torfem).
Kolego są dwie szkoły , jedni twierdzą że się smaruje drudzy że nie. Jak prowadnice ładnie chodzą w zacisku to Ja to tak zostawiam i nic nie smaruję. Jak są zapieczone to je czyszczę i delikatnie smaruję smarem miedziowym.
Gdzieś jeszcze słyszałem, że smaruję się końcówki świec smarem miedzianym dla lepszego przewodnictwa.Co o tym sądzicie ? Smar miedziowy w połączeniu z aluminiową głowicą, to może być zły pomysł.
Pięć lat pracowały w Uaz-ie - chyba nawet od tego samego producenta z Olkusza. W zeszłym roku konieczna była wymiana tylnych resorów i w związku z tym demontaż tych tulei. Przez te cztery lata "ułożyły się" do miejsc w których pracowały, innych zmian nie było. Zostały zamontowane na smar miedziowy bardziej ze względu na korodowanie metalowych elementów...
Sterownik, a w zasadzie dwie takie puszki, chłodzone są poprzez kontakt z obudową hulajnogi. Płytka alu, na dole i u góry, oraz pasta, chyba silikonowa. Na tą chwilę mam pod ręką jedynie smar miedziowy. Już chyba wiecie jakie chcę zadać pytanie ;)
Dziękuję za konkretne informacje. Może powstanie z tego mały zbiorek praktycznych wskazówek :) Ceramicznego smaru jeszcze nie dostałem (w Casto i Obi nie było), za to przy okazji jedynie dla sprawdzenia kupiłem puszkę "Smar miedziowy Cu 1100" firmy Wesco. Polski produkt, w sprayu, ich smar litowy w sprayu pasował mi. Jednak... mimo zapewnienia na etykietce,...
Maksymalna jest niższa niż 300 stopni. Czyli ten smar miedziowy? Właśnie się nad tym zastanawiałem. Tylko boję się czy nie będzie jakichś koincydencji z lutowanymi płytkami gdyby je zabrudziło?
Chciałbym zregenerować sobie toner. poprzednio zostawiłem stary smar. przy tej wymianie chciałbym wszystko wyczyścić i niestety nie mam chyba odpowiedniego smaru. Tam jest generalnei wymagany przewodzący, ale z tego co czytam tak naprawdę żaden smar pradu nie przewodzi. Nie moze być tam nałożona zwykła wazelina - która poprawia generalnie styk? Chyba...
Ja miedziowym. Dostaje puszkę za darmo jak robię zakupy na ponad 3 stówy :lol: Ty, a ty gwinty nieprzelotowe chcesz smarować?
Do prowadnic zacisku należy stosować ATE Plastitube lub smar silikonowy (obojętnie jakiej firmy np. smar Eze-Slide). Do smarowania (choć nie trzeba smarować) prowadnic klocków i samych klocków używa się smaru ceramicznego np. firmy Permatex lub także smaru silikonowego np. Eze-Slide. Używanie smaru miedzianego w układzie hamulcowym jest niedopuszczalne...
Grafitowy niekoniecznie bo brudzi tak jak miedziowy. Ja używam półstałego w sprayu producenta na W. Innych producentów nie testowałem jest łatwy w aplikacji bo w momencie aplikowania jest płynny.
Stosuję gęste smary z dodatkami: litu, teflonu, molibdenu, ceramicznymi. Silikonowe i miedziowe według mnie są za rzadkie. Powyższe dotyczy łożysk kulkowych.
Miedziowy w sprayu cienka warstwa ;)
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Dużo korzystałem z tego materiału i już nawet miałem załatwiać sterownik bo byłem przekonany że jest uszkodzony bo ciągłość obwodu silnika od sterownika była OK ,ale nie dawało mi spokoju że co jakiś czas zakręcił motorem od lewego hamulca. Hamulec postojowy lewy tylny, nie działał i wywalał błąd 02432 , napięcie hamulca lewego. Brak możliwości skasowania....
Coś mi tu nie pasuje, ale może źle widzę. Czy ta śruba od szczotko trzymacza ma masę na sobie? Przy RNc-12 żadna ze szczotek nie może być podłączona do masy! Druga sprawa. Ta rzekoma rdza to pewnie wszechobecny ostatnio smar miedziowy? Tu bym raczej odradził stosowanie jakichkolwiek udziwnień. Połączenie elektryczne ma być czyste i suche. Ewentualna...
Właśnie oglądałem film na Youtube i coś ciekawego tam usłyszałem. Jak szukałem informacji o dokręcaniu świec znalazłem wzmiankę aby gwintu posmarować lekko smarem miedziowym. Tak zrobiłem, podobno łatwiej odkręcić w przyszłości. Na wspomnianym YouTube ktoś wkręcał świece i zrezygnował z tego smaru miedziowego bo podobno miedź wchodzi w reakcję z aluminium...
U wulkanizatorów to swego czasu modne było smarowanie smarem miedziowym. To najlepsza metoda żeby aluminiowego koła nie dało się potem odkręcić. Jaki byłby odpowiedni ? Żaden. Ma być czyste i suche.
Zawsze w naszych rękach, 10 lat temu z salonu je odbierałem. ........ Pojawiły się lekkie odgłosy po prawej stronie (jakby kołatanie) przy prędkościach 40-70km/h, przy jeździe na biegu ze stałą prędkością lub na luzie. Nie występują stale, np. pojawiają się na 30-60s i zanikają na kilka minut. Bardziej wyraźne przy zjeżdżaniu po lekkiej pochyłości...
Możesz spróbować ale to raczej jest problem ze sabilnością napięcia w 126P... po prostu zanim włókna żarówek się rozgrzeją dają duży impuls prądowy i na chwilę w całej instalacji "siada" napięcie, sprawdź styki masy akumulatora i alternatora z karoserią, czy śruby są dociągnięte i czy połączenie nie skorodowało, zabezpiecz smarem miedziowym.
Zspewne chodzi Ci o takie mosiężne wtyki damsko-męskie najczęściej stosowane w samochodach... może więc wymienić je ? W Większości wtyczke można wypiąć je z zatrzasków, uciąć przewód i założyć sam nowy wtyk. Po takiej wymianie może jakoś zabezpieczyć przed dostawaniem się kurzu/brudu/wilgoci... ciężka sprawa bo w sumie jak nie wyeliminujesz przyczyny...
Świece, kopułka i palec wymienione i... nic. Żeby wymienić świecę na 3cim cylindrze musiałem kupić klucz, bo normalna długa nasadka 21 zawadzała o kolektor - co to za patent :/ Dodam, że wszystkie świece były tak samo zapieczone, a to co brałem początkowo za rdzę na gwincie to był chyba raczej wypalony smar miedziowy. W czasie jazdy, jak się zagrzeje...
Klemy powinno się smarować wazeliną techniczną, choć mi ostatnio w serwisie "popsikali" czymś niebieskim. Są też do kupienia takie podkładki filcowe pod klemy nasączone olejem wazelinowym. Smar miedziowy niestety wchodzi w reakcję z ołowiem i klemy czernieją, choć niby ten smar właśnie jest m.in. do klem przeznaczony.
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Wyczyść raz jeszcze jarzmo hamulca i w miejscu gdzie styka się klocek z jarzmem posmaruj delikatnie smarem miedziowym.
temat trochę stary ale pewnie jeszcze komuś się przyda skoro klemy śniedziały na starym aku znaczy że w oparach przeszedł kwas na nie trzeba to zneutralizować sodą oczyszczoną (kupisz w spożywczym) rozrobioną z wodą jak wyczyścisz zasmaruj wazeliną techniczną lub smarem miedziowym. Nie powinno wracać.
Do smarowania prowadnic w zupelnosci wystarczy smar miedziany. tarcze i klocki tylko bosh jeszcze nigdy nie narzekalem Dokładnie smar miedziowy, sprawdzone osobiście w różnych typach aut od fso 125p zaczynając i nigdy nie było problemu z zapiekaniem blokowaniem itp. Tylko nie paćkać grubo, należy smarować cieniutko aby natłuścić wcześniej miejsca osadzenia...
Śruby spryskaj penetrantem i powinny puścić. Drugi akumulator podłączysz i powinieneś zapalić. Klemy w nowym możesz zabezpieczyć np. smarem miedziowym.
Witam Posiadam Blu Ray Denon DBP 2012UD. Problem polega na trudnym odczycie płyt (jakichkolwiek - CD audio, DVD, Bluray). Objawia się to głośną pracą lasera, przesuwa się on w przód i w tył jakby się zablokował. Czasem wystarczy popchnąć delikatnie laser, a płyta się wczyta. Po wczytaniu płyty działa bez problemu. Zauważyłem też, na płycie CD audio,...
Ściągnij zacisk i jażmo . Wyczyść dokładnie wszystkie miejsca gdzie przylegają klocki. Zacisk z jażmem trzymają tuleje pływające po których chodzi zacisk - wyczyść je dokładnie ale nie porysuj (tylko ropa, benzyna, nafta lub jakaś chemia i pędzelek) jak będziesz składał to przesmaruj je smarem miedziowym. A co z tarczami? Bo nic nie piszesz?
Najłatwiej podnieść samochód na podnośniku i zakręcić kołem, druga osoba wciśnie hamulec zwolni i zakręć kołem.Możliwe też że klocki wymienione ale nie wyczyszczono jażma oraz gniazda zacisku,ważne tez są prowadnice które trzeba wyczyścić i przesmarować smarem miedziowym.
Witam Właśnie jestem po wymianie łożysk w pralce Electrolux EW 1043S. W kontekście powyższego wątku niniejsza odpowiedź, to już musztarda po obiedzie. Ale nie widziałem nigdzie na forum opisu wymiany łożysk w tej pralce krok po kroku , więc mogę się podzielić. Może komuś pomoże. Wstęp Jeśli słyszymy głośną pracę łożysk (ale bęben jeszcze nie opada,...
Zakupione ogniwo SP1848-27145 działa bardzo dobrze. Zamiast grafitowej przekładki która była oryginalnie, a której niestety nie udało mi się zdemontować bez uszkodzenia, zastosowałem smar miedziowy.
Ano normalnie,jak się kręci półoś to napędza koło poprzez przegub i krótką półoś.Aha jeszcze jedno,w zabieraku są frezy lub wieloklin jak kto woli,półoś ma współpracować z zabierakiem swobodnie bez zacięć,smarować smarem najlepiej miedziowym lub syntetycznym,wtedy jest pewność że się nie zapiecze.Pozdrawiam.
Izolatorem, ale używa się jej do smarowania styków (np. skręcane ze sobą szyny prądowe) w celu zamknięcia dostępu powietrza i wilgoci, czyli jako tani środek antykorozyjny (droższa i lepsza opcja, to użycie smaru miedziowego).
Ja też tak kiedyś miałem. Felga stalowa tył nie chciała zejść. Gość w warsztacie naparzał młotkiem w felgę tuż przy otworze na piastę, poprzez taki jakby duży przecinak. Po każdym uderzeniu obracał kołem. Myślałem że rozwali łożyska, ale nie. Felga zeszła. Teraz smaruję smarem miedziowym i mam spokój.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
dobrze jest sprawdzić napięcie ładowania akumulatora miernik do biegunów akumulatora (najtańszy 14 pl w sklepie elektroniczny pudełko zapałek ze wskazówka i zakresem 0-15 V) przy słabym napięciu ładowania lub jego braku iskra może być za słaba czego nie widać gołym okiem (czasem pomaga zmniejszenie przerwy na świecy) klemy (zaciski przewodów na akumulatorze...
Ja w golfie IV 1.9 tdi mam 75 ah i 760 en rozruchu A to dziwne w Audi ten sam silnik ma już 82Ah. Jezdziłem mietkiem z aku 180ah od kombajbu zadnych problemów lacz za duże udeżenie =szybsze zużycie wieńca na kole zamachowym, po kilku latach do wymiany W mietkach ogólnie wiekowe auta i tam wszystko jest do wymiany , tylko się nie wymienia aż padnie...
Jak czytam, że ktoś poleca smar miedziowy do prowadnic to mnie krew zalewa. Smar miedziowy oraz grafitowy po pewnym czasie wysycha, w wyniku czego prowadnica staje. Tylko smar syntetyczny na prowadnice lub ceratec textsra i bliźniacze. Czerwony smar tzw. Ruber grease też słabo na tłoczki go dawać. Od tego jest bremse zylinder paste od ate. Mamy xxi...
Proponuję o wypowiedzenie się w sprawie SKUTECZNEGO zabezpieczenia klem i czopów akumulatora przed odkładaniem się na ich powierzchniach nalotu (tlenków). Na elektrodzie jest w zasadzie jeden temat nawiązujący do w/w problemu: Jest tam mowa m.in. o zastosowaniu podkladek filcowych nasączonych olejem, smaru miedziowego, wazeliny, ... Co o tym sądzicie?...
Witam kolegów, Chciałem się zapytać o pewną możliwość montażu anteny do CB. Samochód - Daewoo Nubira HATCHBACK, fotka: Tak jak widać na zdjęciu, antena FM do radia znajduje się pod koniec dachu - czy teoretycznie gdybym wymienił ją na antenę do CB - np Sirio 145 osiągnę sensowne wyniki? Planem moim jest NIE wiercenie dziury na środku dachu. Antenę do...
Ładownie sprawdza się się przy 1500-2000rpm, nie na wolnych obrotach. Popatrz sobie na charakterystyki napięcia ładowania podawane w książkach typu "obsługa i naprawa". Jeśli rozładowuje Ci się akumulator - zmierz pobór prądu na postoju, przy wyłączonym zapłonie (powinien wynosić <30mA). Możesz sprawdzić (oczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć...
Co za mania smarowania pastą miedziową klem przecież zamiast pomóc zaszkodzi/pasta miedziana przewodzi prąd/ sąsiad sobie posmarował i rano nie było baterii co za ironia.
Hmm, wykładniczy? trochę mnie zagiąłeś. O co chodzi? No, nie jestem pewny i do tego znalazłem: , co jeszcze bardziej utwierdza mnie w niepewności. Wychodzi na to że B = logarytmiczny! Zregenerowałem setki potencjometrów i zazwyczaj używam preparatu Kontakt PR, ale próbowałem też smaru grafitowego, miedziowego i nic. Jedna ścieżka (kanał) milczy a druga,...
Na adapterze noża ( ze zdjęcia nr1) znajduje się faza , która będzie pasować do otworu noża - ich średnice są te same więc idealnie ustawią nóż względem obudowy. Szeroka podkładka dociśnie wystarczająco nóż aby się nie obracał. Często stosuje się podkładki zwiększające tarcie pomiędzy elementami (cienki bakelit). Na adapterze noża nr2 wyraźnie widać...
Odpowiadam "na oko" gdyż nie mierzyłem ani bilansu w samochodzie ani zużycia energii wzmacniacza przy 920 Wat RMS / 2 Ohm: 1) Alternator 120 Amper powinien być dobry jeśli wzmacniacz pobiera do 95 Amper gdyż 25 amper powinno w zupełności wystarczyć na sprawne funkcjonowanie głównej elektryki samochodu ; 2) Przy wymianie alternatora koniecznie zdubluj...
Warto właśnie dbać o styki akumulatora i tak ja mówisz oczyść je i posmaruj smarem miedziowym bądź wazeliną techniczną.Słaby styk może spowodować upalenie bolca w akumulatorze i iskrzenie,które może doprowadzić do wybuchu oparów kwasu siarkowego z akumulatora.A co do pożyczania prądu z innego auta to warto spróbować,ale nie zapalaj samochodu na "pych"...
... w skali miesiąca mam około 5-7 usterek właśnie tego przełącznika ślizgowego ... To nie tak dużo :D Wymieniałbym systematycznie przełączniki na porządne ;) Inny sposób to smar miedziowy , jeśli potrzebuję rzadkiego to rozcieńczam go izopropanolem lub denaturatem . Przedostatni na stronie :
Jak nie ma ABS-u to również smary nie zawierające miedzi i metali ciężkich, dedykowane np. przez producentów systemów hamulcowych ATE, TRW lub wymieniany wcześniej smar ceramiczny /dla mnie ma ładny charakterystyczny fioletowy kolor trudno go pomylić z innym i został przetestowany przez moich znajomych od tuningu/ Permatex-u firma USA. Ograniczam generalnie...
WD40 to się nadaje najlepiej ,ale do czyszczenia felg aluminiowych . „Smarem miedziowym” to niedługo ręce będziecie smarować i twarz bo zmarszczki likwiduje . 1001 drobiazgów które można tym smarem wysmarować . Wyczyścić poprawnie klemę , słupek , wazelinka jak kolega wyżej już przytoczył i po sprawie . Inna rzecz , jeśli przewód jest uszkodzony...
W gruncie to zwykły czujnik przyspieszenia, odbiera wszelkie drgania w szerokim paśmie. Sam czujnik 'nie wie' kiedy zachodzi spalanie stukowe. Dopiero w sterowniku z sygnału jest odfiltrowany interesujący zakres pasma i odpowiednio interpretowany... to w takim razie w jakim celu podawane są ich czułośći ? Boje sie, ze jak bedzie np za bardzo czuły...
Witam wszystkich. Ponieważ żadna ze świec w mojej polówce nie dawała oznak życia postanowiłem je wymienić. Na całą noc potraktowałem je WD40 i następnego dnia przystąpiłem do odkręcania. Dwie poszły bezproblemowo, dwie trochę się opierały ale jakoś się udało. Teraz trzeba wkręcić nowe i tu pojawia się pytanie: czy smarować czymś gwinty/jeżeli tak, to...
Mogło. Smar miedziowy nie służy do smarowania styków elektrycznych.
Ostatnio słyszałem opinię że smar miedziowy trzeba umiejętnie stosować, bo może powodować korozję elektrochemiczną- czyli nie do każdego metalu się on nadaje. Ponoć nawet odeszło się od smarowania niektórych śrub w układzie hamulcowym tym własnie smarem z ww powodu
"Jak wyglądają pierścienie ślizgowe na wirniku. " na to odpowiadam - pierścienie nie mają wytarć i ich powierzchnia nie jest w jakiś sposób wyrobiona mechanicznie. Co do drugiego - połączenie zacisku kabla + jest oczyszczone i przesmarowane smarem miedziowym + kostka wd40. Koło wolnobieżne? tzn to co chodzi na pasku? Jeśli tak to pisałem, że nie słychać...
bo gniazdo to tylko gniazdo, nie słyszałem jeszcze by kilka pinów pobierało prąd Nawet nie wiesz co ludzie pakują do gniazda przyczepy. Smar grafitowy to jeszcze pikuś. Kiedyś miałem przypadek nasmarowania styków smarem miedziowym i to w ilości pół kilograma. Też klient się skarżył, że mu się rozładowuje akumulator (przez stały plus w gnieździe).
Wiem ,że jest trudno.Audi to to nie jest :) Tam jest łatwiej :) Rozumiem ,że kanał masz ,bo bez tego to lipa. Zaopatrz się w nowe miedziane albo mosiężne (nie pamiętam) nakrętki (w dobrym sklepie ze śrubami) bo i tak cały kolektor wydechowy musisz wywalić.Uszczelki nowe do wydechu też dokup bo stare się pewnie rozlecą.EGR też demontujesz.Tam jest pełno...
Pacjent: Hyundai Galloper 2.5(TDI) czyli Mitsubishi Pajero I po koreańsku Objaw: Po odpaleniu silnika świecą się(nie pełnym światłem) kontrolki: akumulatora, hamulca postojowego((P) i (!)) oraz kontrolka filtra paliwa. Ładowanie słabe. Nie dochodzi do 13V, ale rośnie wraz z obrotami. Podejrzewam, że nie gasnąca kontrolka akumulatora ma coś z tym wspólnego....
Odgrzewam kotleta Maiłem dokładnie to samo i okazało się ze problem polega nie na przegrzewaniu się silnika a złym styku zabezpieczenia termicznego z prowadnicą szczotki. Termik zamontowany w szczotko-trzymaczu iskrzył na styku przy ustawieniu na max co powodowało jego nagrzewanie się i wyłączanie odkurzacza. dokładnie wyczyszczenie miejsca styku i...
Pomiędzy trybem na walku atakującym a łożyskiem jest podkładka regulacyjna, którą należy przełożyć. Trwałość nowego złożenia będzie zależeć od właściwej współpracy zazębienia i NAPIĘCIA łożysk na wałku atakującym i koszu satelitów. Ślad zazębienia możemy sprawdzić smarem miedziowym w aerozolu. Olej klasy API GL 5 plus dodatek np. ceramizer firmy Liqui...
Witam! Posiadam Sparka 0,8 M200 2006r. i miałem ten sam problem. Problem okazał się banalny choć sprawił niemały problem w ustaleniu przyczyny. Alternator oczywiście należało sprawdzić u elektryka na stole testowym,ponieważ oczywiście trzeba było sprawdzić regulator napięcia i diody,które mogły być przyczyną usterki. Gdyby uszkodził się elektronicznie...
Troche to czasu trwalo ale przyszedl jednak czas na serwis mlota. Klucz udarowy i dziura wywiercona w obudowie celem zanlokowania obudowy lozyska nic nie daly wiec wczoraj rozcialem obudowe lutownica i wyjalem wirnik. Dopiero imadlo i klucz udarowy daly rade odkrecic korek. Teraz pytania jakie mi sie nasuwaja: - jaki smar zastosowac do wnetrza mlota?...
Nie wiem jakie jest mocowanie grotu w Twojej kolbie, ale jeśli temperatura w okolicach nakrętki nie przekracza 200-250°C to można użyć taśmy teflonowej. Jeśli jednak mocno się nagrzewa, to można użyć tzw. „suche smary” np. pył grafitowy ok. 400-450°C, albo disiarczek molibdenu (400°C) lub wspomniany wcześniej smar miedziowy.
Fatalny dostęp to jest w peugeocie 407 z silnikiem rhr. Ale widzę, że kasuję zbyt tanio za urwaną świecę, bo tylko 150:-) Mam nadzieję, że ten cx80 to nie był smar miedziowy?
Jakiś pech mnie dopadł odnośie samochodów, dopiero co usunięta usterka z mojego to teraz kolej na auto mojej kobiety. Skoda fabia 2003 1.2 65km. Po przyjściu ze sklepu nie chciał odpalić. Przyjechałem parę godzin później, po przekręceniu kluczyka gasły zegary. Tak dla pewności sprawdziłem bezpieczniki bo są pod ręką czy coś dodatkowo się spaliło. Sprawdzam...
Witam, Wymieniłem w mazdzie tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe na przedniej osi. Ze względu na "wygodnictwo" i brak czasu postanowiłem to zrobić w serwisie, jednym z większych i droższych w okolicy. Panowie z serwisu zaproponowali tarcze rotinger w zestawie z klockami hamulcowymi breck, zestaw podobno sprawdzony, klocki miały być miękkie i nie piszczeć....
Czy były wykonywane jakieś prace przy samochodzie, a potem się rozpoczął problem z hamulcami? To, że otwory na śruby są tłuste to nic nie znaczy, powinny być pokryte smarem miedziowym, aby się nie zapiekały. Nieco gorzej jak powierzchnia tarczy jest tłusta (i klocki też). Podczas odpowietrzania gdzie jest najwięcej powietrza, przy którym kole? A gdzie...
W moim wykonaniu tj poście smar miedziowy to był żart ale taki nie do końca bo smar miedziowy zaaplikowany z umiarem w dodatku ze "spraya" po odparowaniu powinien zadziałać dobrze miedź ma dobra przewodność a jest jej tam pewnie więcej jak paście srebrowej. Czerwony silikon to już całkiem żart oczywiście. Procka AMD k6-2 kiedyś na szybko dotarłem na...
Mam problem z radiem CAR 400 w oplu. Radio bardzo ciężko załączyć. Po czyszczeniu spray KONTAKT jak styki są takie wilgotne to wszystko działa ładnie. Po jakimś czasie znowu jest podobny problem. Czy jest jakiś specyfik który poprawia przewodzenie? Zastanawiałem się nad WD40. Smar miedziowy? Mam takie pomysły: Użyć WD40? Piny od panela pocynować w wyniku...
Wolę się upewnić wcześniej, kogoś kto juz to robił. Dla przykładu, co niektórzy mechanicy uzywają smaru miedziowego smarując prowadnice i zaciski i twierdza, ze takiego smaru właśnie się powinno używać i traktują to za święte, on tak robi i każdy ma tak robić, a robi żle nawet nie zdając sobie z tego sprawy, więc biorac pod uwage jak pracują nasi mechanicy...
Rozebrałem jeszcze raz, przeczyściłem oraz przeszlifowałem ośkę i tuleję (wewnątrz). Tulejka była skorodowana w środku i to prawdopodobnie była przyczyna awarii. W ośce utknął ułamany kawałek rurki o trzeba było go rozwiercić, oryginalna rurkę będę musiał jakoś przedłużyć. Nałożyłem nowe smary(na tryby miedziowy, a na ośkę "do łożysk" od znajomego)...
Witam, doradze Ci cos. Spróbuj użyć smar miedziowy na powierzchnie cylindra. U mnie sprawdza sie bardzo dobrze . Doskonale uszczelnil na dłuższy czas
Smar miedziowy, należy pokryć klocki cienką warstwą od strony podstawy, tam gdzie klocki dotykają tłoczka i zacisku.
Jaka może być tego przyczyna? Sprawdź połączenia przewodów masa, plus od akumulatora czy nie jest nic "zaśniedziałe" jak też połączenie od alternatora. Najlepiej to co widać to rozkręcić i przesmarować smarem miedziowym lub innym specyfikiem do styków elektrycznych.
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Zawsze podczas wymiany montuj nową śrubę. Dobrze ją zabezpieczyć preparatem który pozwoli w późniejszym czasie na bezproblemowy demontaż. Osobiście stosuję smar miedziowy i nie ma problemu. A wymieniałem wahacze niejednokrotnie.
Dopiero za drugim razem dostrzegłem co jest na zdjęciu. Tak małą śrubkę można jedynie przyspawać TIGiem i wtedy wykręcać. Podgrzane aluminium powinno ułatwić wykręcanie. Rozumiem że gwint jest obecnie zapieczony, wykręcenie szczypcami nie jest możliwe. Do zabezpieczania gwintu można użyć smaru miedziowego W żadnym wypadku smar miedziowy do aluminium!...
Banan i podobne Ciekawe czy Testujący z tego serwisu, oprócz termometru i innych mierników - używał też innego przyrządu - głowy? Czas testu 15minut , banan (świeży) -mimo wszystko- zawiera sporo wody i to ona może być głównym przewodnikiem ciepła z "procesora" do radiatora. A co się stanie - gdy resztki wody odparują? Bananowy czips - jako pasta TERMO-PRZEWODZĄCA???...
Skoro autko jest zaniedbane, warto też profilaktycznie inne punkty ogarnąć. Na przykład śruby kół... Jak się przez lata zapieką to jest spory problem z awaryjnym odkręceniem na drodze - odrobina smaru miedziowego na gwint załatwia sprawę na długo.
Na klemy i kołki akumulatora najlepszy jest smar miedziowy stosowany również w serwisach samochodowych. Najlepszy bo niby przewodzi prąd? Nic bardziej mylnego. Najlepsza jest właśnie wazelina. Serwisy to już smaru miedziowego używają do nawet do smarowania łożysk tocznych. Do konserwacji połączeń akumulatora należy używać wazeliny technicznej. Przy...
Witam. Pacjent to piekarnik elektryczny z przełącznikiem funkcji typ: gottak 7 la, zdjęcie poglądowe. Problem to wytopione gniazda mocowania styków zaznaczone w czerwonym kółeczku. Inne pozostałe styki nie wytopione ale widać ślady przegrzania, są czarne i przypalone. Gniazda mocujące blaszki są zwęglone aż się wszystko uniosło i wypadł mostek (styk),...
Oczyścilem i posmarowałem smarem miedziowym: - połączenie przy alternatorze - masę - klemy przy akumulatorze - połączenia przy skrzynce bezpieczników i przywrociłem na 14,4V. SUPER SPRAWA i polecam każdemu! Pozdrawiam!
Witam, ten kod bledy nie musi byc zwiazany tylko z potencjometerem. Przerwana sciezka bedzie generowala blad dlatego ze takie czyjniki polozenia sa prewaznie podlaczone do ADC mikrokontrolera, ona musi miec rezystancje w pewnym okreslonym zakresie- na tym polega pomiar. Wspominasz ze stosujesz tanie zamienniki czy uzywane, nie uwazasz ze sam sobie...
z doświadczenia jaką pastę/smar do gwintów użyć? Czy to musi być pasta a nie np. smar miedziowy? Klej do gwintów, czyli zapobiegamy samoczynnemu odkręcaniu. Możesz użyć tego CX80 którego linkowałeś. Znalazłem jeszcze taki tytanowy do łożysk? Czy to słuszny kierunek? Zwykły poczciwy smar litoły ŁT-43 i będzie dobrze. Tubka powinna w 5zł się zmieścić....
Dzień dobry, Mam problem z kolumną Dynaudio excite x32, a precyzyjnie pisząc to z głośnikiem wysokotonowym który to raz gra a raz nie gra. Dzieje się to samoczynnie podczas słuchania muzyki. Jeśli przerwa w działaniu trwa dłużej to aby pobudzić głośnik do grania muszę gwałtownie podkręcić potencjometr na wzmacniaczu. Bywa tak, że po takim „szarpnięciu”...
Piszczenie klocków to w 90% ich niepoprawny montaż. smarem miedziowym i jest ok Nie jest ok, gdy większość zacisków hamulcowych jest z aluminium, a tych dwóch metali łączyć nie wolno. Ceramiczny jak najbardziej. Zgadza się, ale ja nie radziłem smarować zacisku, tylko powierzchnie styku klocków z jarzmem. A to już bardziej z żeliwa, lub staliwa jest....
Chemia dla elektroniki Poniżej krótkie zestawienie - ściąga z najbardziej popularnych preparatów niezbędnych dla serwisanta RTV przeznaczonych do czyszczenia, smarowania, klejenia i zabezpieczenia elektroniki. Kontakt PR Czyści i smaruje potencjometry Kontakt PS Czyści oraz smaruje zestyki złącza, przełączniki Kontakt 60 Czyści oraz smaruje zestyki...
witam nie zamierzam przerabiać diesla na or ale ogólnie to pomysłowość niezna granic. ja mam diesla z silnikiem endura-de i mają te wadę że zima poniżej zera bardzo ciężki rozruch i u mnie podgrzewacz on przed filtrem jest padnięty-fabryczny podgrzewacz on. nowy 250zł. ale zrobiłem własnej konstrukcji podgrzewacz on. nie testowałem ale jest gotowy do...
Kolego, proponuję co następuje: 1. wybierz się na stację kontroli pojazdów, zmierz na zestawie diagnostycznym OPORY TOCZENIA oraz SIŁY HAMOWANIA - opory toczenia to łożyska + zastałe zaciski. Zastały zacisk rzadko kiedy ma właściwą siłę hamowania, rozbieżności na osi dają do myślenia. W każdym razie mając wydruk w ręku wiadomo gdzie i czego szukać....
Sprawdź lub najlepiej wymień wkład spiralny na nowy. Dobierz go do średnicy spoiwa(drutu). Długość wkładu musisz dopasować indywidualnie do własnego przewodu. Koniec ma kończyć się w zagłębieniu końcówki prądowej (nazywanej przez ciebie i wielu dyszą). Ważne jest zakończenie tego wkładu, podczas docinania go należy sprawdzić czy nie ma zadziora do środka....
Sprawa prosta, gwinty smarujesz gęstym smarem miedziowym po zakręceniu lub odcinasz wystającą część śruby coby nie rdzewiała.
LPG ma ok 12 lat. Reduktor też tyle ma? W tych reduktorach często pękają membrany i są problemy. klemy i "cycki" aku wyczyszczone i przesmarowane pastą miedziową Oleje i smary nie przewodzą prądu! Klemy i bolce dokładnie wyczyść i zabezpiecz przed wodą. Boscha ale daje radę Jak widać nie daje rady bop napięcie przysiada. podładowaniu prostownikiem...
Dziękuję za szeroki odzew. Światełko by doprowadzić do routera i tak trzeba wpuścić w ścianę więc wolę tę pracę mieć przy okazji remontu. Router umieszczony na piętrze będzie punktem wyjścia do doprowadzenia internetu skrętką do poszczególnych pomieszczeń => 1/ do salonu, 2/ do drugiego pokoju na piętrze (przez ścianę). Switche nie będą więc potrzebne....