A jak "chodzi" blok zaparzajacy? Zapewne nie był smarowany i się blokuje. Jeżeli natomiast blok działa płynnie to pewnie problem z odczytem jego położenia.
Już rozwiązałam, tego wyłącznika nie da się wcisnąć, bo klika i wraca do tej samej pozycji. Odkrecilam wszystkie śrubki i doszłam, że gruby bolec, który trafia w żółte kółko z bloku zaparzajacego musi być w odpowiedniej pozycji, przedstawiam, poskrecalam i działa😁😁😁 Dodano po 16 Jednak nie do końca się udało, raz zadzialalo,...
Witam Mam problem z ekspresem AEG CaFamosa CF85. Zaparzacz "chodzi" bardzo ciężko. rozebrałem go wyczyściłem i dalej nic. Opór robią 2 o-ringi zaznaczone na rysunku. Oba wymyłem bardzo dokładnie a "pojemnik" w którym one pracują wypolerowałem żeby zmniejszyć opór - nic to nie dało. O-ringi wyglądają dobrze - nie widać śladów zużycia i tak się zastanawiam...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Zgłaszam się do was z dość nietypowym problemem. Otóż w naświetlarce do blach offsetowych doszło do awarii. Polega ona na błędzie posuwu zespołu laserowego. Poruszając manualnie zespołem ma się wrażenie dużego oporu. Kolega próbował sparować prowadnicę smarem silikonowym z PTFE ale tylko pogorszyło to stan urządzenia....
Już nic nie ma, jest tylko blok silnika. Szklanki siedzą w bloku, a blok ma kanał olejowy który przechodzi przy szklankach, więc skoro 4 głowica ma smarowanie to olej przy szklankach od 3 głowicy na pewno jest. Może i trochę niepokojące ale smarowanie jest, klawiatura ma byś smarowana oliwiona, to nie wał, że ma być ciśnienie. Jak masz czas wyciągnij...
tak , żadnego zaworka niema , smarowanie nie przechodzi przez panewki a po prostu rozdziela sie w dół na panewki w górę do natrysków i na wprost do wałka. Silnik w większości rozkręciłem , w ramie został blok z miską i wał , ale tak jak mówisz do wyjęcia , nie znalazłem po drodze nic co powodowało by brak smarowania głowicy 2 , i znikome smarowanie...
ewidentnie masz problem z ustawieniem bloku zaparzacza. Te strzałki musza się w 100% pokrywać. A ze zdjęcia wynika że NIE pokrywają się. Błąd 04 oznacza, że blok zaparzacza nie może przejść z pozycji Wyjściowej (Home) do Roboczej (Work). Albo problem ze smarowaniem (sucho na szynach prowadzących) albo problem ze switchem. Sprawdź blok czy ma smarowanie...
mam problem z smarowaniem sprężarki posiadam identyczna i chce ją uruchomic ale nie zatrze będzie słuzyc do celów amatorskich np pompowanie koła, ropowanie ,przedmuchiwanie z góry dzięki do czego ta sprężarka ma byc?? ja bym jej zrobił smarowanie od silnika od pompy oleju. prosciej by było gdyby silnik miał olejenie zewnętrzne. Jeśli ma wewnętrzne...
Witam Do ekspresu automatycznego sprzedawany jest smar spożywczy. Mam pytanie co się nim smaruje, a zwłaszcza czy smaruje się odpowiednie części w bloku zaparzającym?
Witam serdecznie. Posiadam JURA S7, w którym ciężko chodził mechanizm bloku zaparzającego. Ponadto moją uwagę zwróciło niedokładne wypozycjonowanie bloku w pozycji wyjściowej. Dokładniej po przetestowaniu się ekspresu i ustawieniu do gotowości cylinder do którego wsypuje się kawa nie pokrywał się dokładnie z otworem w obudowie nad nim. Było przesunięcie...
Witam, widzę, że dużo razy oglądano ten post z prośbą o pomoc, więc napiszę jak po tygodniu poszukiwań w internecie naprawiłem swój ekspres. Posłużę się zdjęciami swoimi i tymi, które znalazłem w necie. Dodano po 7 Najpierw blok zaparzający. Należy odkręcić śrubę (czerwona strzałka) mocującą tuleję przez którą jest doprowadzana woda do bloku (żółta...
Witaj. Ze zdjęcia wynika, że prawdopodobnie jest ona studzona powietrzem (niema radiatorów), może ma jakieś otwory na ciecz chłodzącą, może zaślepki w bloku i głowicy. Co do oleju to przy smarowaniu rozbryzgowym spodziewałeś się, że będzie obficie spływał zalewając wzierniki? Takiego rozbryzgu nigdy nie widziałem, trudno byłoby sprawdzić stan oleju...
witaj , instrukcje przejrzałem juz wcześniej i wiele razy . niestety nie znalazłem tam informacji o tego typu usterce . Co do smarowania , płukania i odkamieniania - staram sie to robic regularnie . Nie powiem ze co do kawy lub co do dnia , ale powtarzalność jest . Byc moze smaruje nie tam gdzie trzeba ale jak wspomniałem instrukcyjna nie podpowiada...
Samochod to Nissan Almera, model N15, 1,4 16V, '99 z ABS'em Dwa pytania: 1. Do wymiany jest piasta w przednim lewym kole (zatarło się łozysko, uszkodziło piaste). Orginał strasznie drogi, a zamiennikow jakos nie umiem znalesc. Do kupienia mam cały macpherson ale z auta bez ABS. Czy jest roznica w piascie z ABS - bez ABS ? 2. Po odpaleniu długo trwa...
Witam!!! Nie jest to samochod(tylko ciągnik rolniczy)ale też diesel. Mam problem bo nie wiem dlaczego nie ma smarowania klawiaturyw w moim ciagniku.Kupiłem go rok temu, powymieniałem oleje i drobno usterki usunołem.Teraz chciałem skorygowac luz na popychaczach (to sie chyba tak nazywa )zaworów.Zdejmuje dekle a tu szok ,zero oleju na górze tylko cos...
W związku z tym, że mam zerwany gwint M9 w bloku silnika AUD (grupa VW) pod śrubę głowicy, muszę nagwintować owy gwint. Podpasywała mi wymiarami śruba M11 pochodząca z mocowania głowicy w innym samochodzie. Blok wykonany jest ze stopu aluminium, nie wiem tylko jakiego. Otwór powinien być 8,8mm, ale muszę się zadowolić tym co pozostało po zmielonym gwincie...
Sorry że to powiem ale trzeba było wyczyścić kanały olejowe w bloku i w głowicach przed montażem silnika.Odkręcałeś rurkę smarowania głowic od bloku , olej z bloku płynie? jeśli nie to musisz wyczyścić kanał aż do panewki głównej.Dół silnika robiłeś?Jakie ciśnienie oleju na manometrze?
No więc tak złożyłem dziś do kupy odcinek ssak-blok chwile pokręciłem rozrusznikiem i olej poleciał więc myśle wszystko ok tam jest' założyłem uchwyt filtra' filtr i rurkę do bloku' wykręciłem czujnik ciśnienia i dalej kręce po chwili oleju nie było dalej' myśle znów lipa ;[ poluzowałem filtr olej się lało z niego czyli było go dużo tam więc mówie zakręce...
Po takim zabiegu, włącznie z nawiercaniem bloku, aby dorobić smarowanie turbiny, silnik od Vito 2,3D wytrzymał 15.000 km. Warto? Moim zdaniem całkowicie bez sensu. Kup cały silnik, ceny znacznie spadły.
A skąd ledwo się sączy? Z rurki czy z wyjścia z bloku? Jakie ciśnienie oleju zmierzone? Pisz ładnie, ok? Wielkie literki itd.
Witam Serdecznie. Wczoraj , ponad blokiem przeszla burza. Akurat zostawilem nie domkniete okno i deszcz pokropil mi mikrofon. Trosze wody dostalo sie do wnetrza potencjometrow suwakowych. Szybko je wytarlem i wysuszylem suszarka ale teraz przesuwajac suwakami , mam wrazenie ze maja wieksze opory. Dlatego tez mam pytanie czym moge je nasmarowac aby lzej...
Witam Na wstępie pdziękuję za odpowiedź, sprawdzę wszystko krok po kroku jeszcze raz. Czerwona uszczelka z zewnątrz nie wygląda na zużytą lub popękaną, trudno mi w inny sposób ocenić jej stan. Czy powinienem ją sciągnąć u umyć również rowek pod uszczelką ? - Jaki koszt jest zakupu nowej i ewentualnie gdzie można ją nabyć ? - Co do klapki zgarniającej,...
Witam czy w silniku f20z1 jest jakaś zaślepka w bloku silnika gdzie można by było podciągnąć smarowanie do turbiny czy trzeba podkładkę pod filtr oleju lub trójnik na czujnik ciśnienia oleju?
Problemów może być sporo. Źle złożona dławica (brak pierścienia, odwrotnie założona), uchylona zaślepka na wale, uszkodzony zawór regulacji ciśnienia i dodatkowo głębokie rysy na przylgni wałka rozrządu, brak napędu pompy ciśnienia oleju (bywały przypadki, że zabierak umieszczony w drążeniu wałka rozrządu obracał się swobodnie), uszkodzona pompa, brak...
dzięki za odpowiedź teraz zaczynam rozumieć, a moje wątpliwości wzięły się stąd, że na tych "olejowych" szpilkach były założone normalne (płaskie) podkładki i normalne sześciokątne nakrętki i nie było żadnych oringów :( już zamaiwam komplet tycz części na każdą ze szpilek a nie ma żadnych schematów żeby to było pokazane którędy dokładnie idzie ten...
Witam, Problem ze smarowaniem głowicy może mieć kilka przyczyn: - zanieczyszczone przewody doprowadzające do głowic olej. - zanieczyszczona śruba drążona w bloku (ta pod drugim cylindrem od strony kabiny). - źle zamontowana lub obrócona w gnieździe tuleja wałka rozrządu ta od kabiny.
Witam, Czy mozna smarowac uszczelki i blok zaparzajacy ekspresow cisnieniowych SIEMENS EQ7 zwyklym techniczneym smarem czy musi to byc firmowy Sieemns, Bosch z tych malych tubek po 40 PLN? Dzieki
Witam Okazało się, że ekspres ma jeszcze dodatkową gwarancję i zanim dostałem pierwszą odpowiedź z instrukcją już był w serwisie, dlatego nie miałem sposobności przeprowadzenia testu. Jeszcze raz dziękuję za pomoc. Z pewnością uzyskane informacje wykorzystam w przyszłości. Zastanawiam jakie były przyczyny awarii, czy zbyt duże spadki napięcia zasilania...
Witam Panowie; Mam pytanie a raczej kilka: W sobotę ciąłem zwalone świeże klocki na opał u siebie na wsi ( olszyna parę jabłoni orzech..) co jakiś czas sprawdzam czy daje ślad łańcuch na jasnym podłożu, po 3 h przestał wyrzucać olej tak żeby go było widać. Przeczyściłem prowadnice, wszystkie rowki i co tam instrukcja każe, dwa otwory na bloku pilarki...
to nie jest zawór do regulacji ciśnienia oleju więc usunięcie go nie ma wpływu na ciśnienie. Mnie intryguje tylko pytanie, czy ciśnienie oleju jest takie samo ws każdym miejscu układu? Na elektrodzie kilkoro ludzi pytało o montaż dodatkowego czujnika oleju i zwykle rady były takie aby wpiąć się w kanał olejowy w bloku poprzez usunięcie zaślepki, czy...
Witajcie! Dostałem od ojca pilarkę Dolpima PS190 lub 290 (brak tabliczki znamionowej, a sama pilarka złożona z kilku). Niestety na wolnych obrotach bardzo "rzuca" olejem z układu smarowania łańcucha. Czy tam istnieje możliwość regulacji wydatku pompki podobnie, jak w PS180, czy tylko lepkością oleju można manipulować? Mam jeszcze drugie pytanie: do...
Brak ciśnienia oleju z bloku na klawiaturę, co robić?
Witam. Jestem posiadaczem silnika Deutz bf6l 913 z Iveco Magirusa obecnie musze przeprowadzic mały remont i serwis . Nie wiem po co tam montowany jest drugi filtr oleju ( orginalnie) lezy on po srodku silnika na wysokosci misy olejowej wkład tego filtra jest nie co wiekszy niz ten filtr głowny , ale zasilanie go to bardzo małe przewody ktory jeden z...
Witam, Mam problem z silnikiem perkinsa 3p w bułgarskim wózku widłowym. Wózek został niedawno kupiony i podczas wymiany oleju zauważyłem jego całkowity brak na klawiaturze. Do tej pory sprawdziłem drożność przewodów od bloku do klawiatury, są drożne. Następnie przedmuchałem kanał olejowy, powietrze wydostawało się gdzieś w okolicy wałka rozrządu. Wykręciłem...
Gwint świecy zapłonowej musi mieć dobry styk elektryczny z blokiem silnika. Jest to jedna z elektrod świecy. Nigdy nie spotkałem się z zapieczoną świecą zapłonową o ile została dokręcona w odpowiedni sposób.
Witam serdecznie Może mi któryś z szanownych kolegów napisać jak prawidłowo myć blok zaparzający oraz które miejsca smarować silikonem spożywczym. Ekspres przy czyszczeniu wypluwa mi błąd F162 czyli nie właściwy przepływ, stało się to tak z dnia na dzień. Przy czyszczeniu po wrzuceniu tabletki chodzi 10 sekund woda się leje i wywala F162 Dając C idzie...
Powinienes miec bloki pomiarowe i podglad parametrow. Tam bedzie w ktores rubryce polozenie kierownicy. Natomist jak masz ESP to moze jecze blad ABS wyrzucic.
pęknięcie bloku silnika obok pompy olejowej szew odlewu zasysało powietrze stąd brak ciśnienia
Nie ma kolego tych w ASO z całym blokiem 30 tys żenada dałem do spawania precyzyjnego hirurgicznego pękła po tygodniu albo od kogoś blok zjechany wziąść idzie je wybić albo dół kupić
A co do smarowania to masz dwadzieścia litrów oleju w bloku napędowym który chlapie we wszystkie strony. Ile bym razy nie otwierał tego to zawsze kula jest w smarze więc jeśli nawet dochodzi tam olej to w tak w małych ilościach że niemalże nie smaruje. Dlatego aby się nie przyklejał kurz, brud, piasek i aby się przez to się bardziej nie wyrabiało....
cześć miałem ostatnio podobny problem z Saeco Talea Ring. Myślałem, że to kwestia mechaniczna, więc zacząłem od smarowania bloku zaparzacza. Nic to nie dało - po wstępnym parzeniu kawa była wyrzucana do p[ojemnika na kawę, a sam blok nie wracał do pozycji wyjściowej. Okazało się, że winą był zawór główny, który miał przecieki i nie wysyłał sygnału (lub...
Że druciarstwo to oczywista sprawa ale pakować się w profesjonalną regenerację bloku to w tym przypadku przerost kosztów nad potrzebami. Druciarstwo? To gwałt. Żaden epoxyd tam się nie sprawdzi. Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością...
Sprężyny zaworowe do kontroli (czy nie pęknięte i nie za słabe) prowadnice zaworowe. Czy zawory nie wystają za bardzo z głowicy (czasem po obróbce tak jest). Czy luz tłok zawór prawidłowy (wystawanie tłoków z bloku). Po zdjęciu głowicy widać czy ślady kontaktu tłoka z zaworem .
Zwróć uwagę jeszcze na budowę sekcji zasilania w obydwu kartach. W 770 jest ona symetryczna, w 980 już nie, inaczej są rozłożone tranzystory. Tak zauważyłem to, rozmyślam możliwości uzupełnienia tego bloczku nad sekcją zasilania. Można spróbować uzupełnić brakujące miejsce na środku blaszką miedzianą, którą albo wlutujesz (bezwzględnie po usunięciu...
Ale czy w ogóle należy smarować oringi w bloku zaparzającym i od zaworu?
Tak powinno być. Powieżchnie pompy i bloku są tak obrobione, że przylegają bardzo ściśle. A formą uszczelnienia tego punktu jest sam olej silnikowy. Jak będziesz składał nie smaruj ani pompy, ani bloku, bo narobisz sobie kłopotów.
Zobacz czy w spoczynku tłok w bloku da się dopchnąć w dół. Jeżeli tak, to oznacza ,że tłok bie powraca tmdo końca. Smarowanie, ewentualnie zadra na kole, kto wie. A jak schodzi do końca to próbuj skręcić mlynek bardziej. Drobniej mieli - mniejsza objętość kawy.
e podkładki nie służą do uszczelniania.. Regulujesz nimi jak wysoko ma wystawać tuleja ponad blok. Musisz to zmierzyć a nie dawać podkładki na pałe... Bzdury opowiadasz. Górne uszczelki są miedziane i służą do uszczelnienia tuleja - blok. A, jakby uszczelkę posmarował cienko silikonem uszczelniającym do 300 stopni, to chyba by nie zaszkodziło, zakleiło...
Sam docieram Carinę E.Miała wymieniony motor,bo pan [mechanik?]naprawił silnik.Ten uszkodzony rozebraliśmy-niedrożny kanał smarowania w wale .
Mycie wodą z kranu nic nie daje, a na pewno nie usuwa starego smaru wymieszanego z kawą. Najlepsza jest kompletna rozbiórka zaparzacza, dokładne mycie przy użyciu płynu do naczyń i twardej szczoteczki do zębów. Potem suszenie, smarowanie w odpowiednich miejscach i montaż. Efekt jest lepszy i wystarcza na dłużej. Osobiście bardziej obstawiał bym na...
Tak jak pisze retrofood: kiedyś po taniości formy do płyt kanałowych smarowano ropą,czyli olejem napędowym żeby łatwiej wyciągać gotowe płyty. Wówczas możesz mieć poważny problem z jakimkolwiek tynkiem.Sprawdź,czy nie ma tam pozostałości czegoś podejrzanego.
U mnie przy podobnym uderzeniu miska co prawda była szczelna (bo stalowa) ale ułamało smok przez co silnik umarł po 3 kilometrach (brak smarowania- uszkodzony czujnik ciśnienia).
Zwróć uwagę na zewnętrzną powierzchnię tulei, gdzie przylegają oringi. Nie może być zbyt "wyżarta bo nawet nowe nie uszczelnią. Nie dawaj tam żadnych silikonów, bo to niebezpieczne dla ukł. smarowania. Ta akurat nie ze scanii.
Połączenie WC podtynkowego tzw. geberita wężykiem to krymianł. To musi być na sztywno/krótko. Wężykiem jest poprowadzona woda do systemu samej spłuczki. Wężyk jest dostępny po zdjęciu przycisku spuszczania wody. I o taki wężyk chodziło. A doprowadzenie do samej spłuczki będzie na sztywno. Nie słyszałem, że są paragrafy na wykonanie samemu sobie instalacji...
Jest to zawór drenażowy. Jak remontuję blok to całość odtłuszczam, myję płynem do naczyń, a po wyschnięciu składam ponownie wymieniając wszystkie uszczelki na nowe. Nie należ nić smarować poza cylindrem aby na starcie nie uszkodzić oringów.
a ten środek jest jakiś toksyczny dla człowieka ? Wyraźnie napisałem że nie, jest bezpieczny dla człowieka i zwierząt -nie jestem producentem tego środka. Poczytaj se o nim i dowiesz się z czego się składa -są opisy tego w internecie. Ja żyję jak widać i piszę. Każda chemia zawsze może komuś zaszkodzić jak nie umiejętnie zastosuje -na opakowaniu pisze...
Dziękuję za podpowiedzi. Wał przykręcony bez kleju. Macie rację, nie przewidziano tam kleju to po co poprawiać fabrykę. Zaślepki wbiłem lekko smarując Reinzosilem, mam nadzieję że wycieku nie będzie. Gniazda pod zaślepką nie były skorodowane, korozja i wżery były dalej, tuż za czołem zaślepki. Śruby wymieniłem, bo ktoś kiedyś odkręcał niedopasowanym...
Które elementy w bloku zaparzającym ekspresu do kawy SAECO TALEA Ring Plus należy smarować? Czy chodzi o prowadnice i tłok? Które elementy na obrazku to tłok i prowadnice? Z góry dziękuję za pomoc.
Nie chcę już go męczyć. Rozbiore blok jutro i zobaczę czy to pomoże.
To dobrze że grzałka nie jest zapchana duży wydatek. Pamiętaj że przy wymianie złączki musisz mieć dwie nowe opaski zaciskowe rozmiar 9,5, stare nie zawsze trzymają a szkoda Twojej roboty. Co do smaru jest to smar sikikonowy zakres temperatury (ja taki używam) -50 do +250 stopni z atestem do żywności. Z racji tego że używam go dużo w serwisie więc kupuje...
A smarowanie idzie blokiem silnika, czy jest osobna rurka z bloku do głowicy? Nie wiem jak on zrobiony jest, ale są silniki, w których smarowanie klawiatury idzie wzdłuż jednej ze śrub głowicy. Zamiana śrub powoduje brak smarowania. Może uszczelka pod głowicę wadliwa, nie ma otworu na kanał olejowy. Zdarzało się.
Moze uciec bo jest brany z układu smarowania z bloku silnika. Mam taką vacumpompę na zbyciu jakby ktoś potrzebował.
Panowie odgrzeje temat ale czy przyczyną takiego stanu rzeczy nie może być zużyty wałek rozrządu, bo z tego co pamiętam wałek i wał mają wspólne kanały smarowania w bloku , i tak jeśli wałek zużyty to nie ma ciśnienia na czopach wału bo całe ucieka na wałku rozrządu. Czy może źle kombinuję?
Czyli nie ma opcji żeby była uszkodzona uszczelka? W takim wypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie tulei? Kolego robokop a istnieje jakiś sposób sprawdzenia, która głowica jest uszkodzona? Dodano po 14 to ani uszczelka pod głowicą Teraz dopiero spadła mi klapka w głowie. Byłem pewien że smarowanie z bloku idzie kanałem na głowicę i przy uszkodzonej...
Przypuszczalnie tak z racji doświadczenia zauważyłem ze siemens montuje w nowych modelach czarne uszczelki komory parzenia które notorycznie puchną i blokują blok. Czysto hipotetycznie obstawiam ta usterkę. Trochę zabawy bedzie, blok trzeba będzie wyjąć i potem ustawić to we właściwej pozycji najprościej podlaczajac napiecie bezpośrednio do silnika....
Dzięki za rade , ale niestety tym razem nie posłucham ponieważ przerabiałem te silniki lotnicze w wielu nietypowych przypadkach i powiem ,że są świetne i pomimo iż nie mają zbyt dużych obrotów ale za to jaki moment. Jeden z tych silników napędza moją fortunkę do szlifowania wałków na mojej tokarce którą sam wykonałem na łożyskach skośnych precyzyjnych...
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
Ważna dla nas jest wydajność efektywna na podstawie której jesteśmy w stanie oszacować czy kompresor podoła zapotrzebowaniu na powietrze. Dobrze by było gdyby producenci podawali ciśnienie przy jakim zmierzyli tą wydajność. Tylko w tej części kolega ma rację, to tak samo jak z chińską mocą w silnikach elektrycznych czy spalaniem w samochodach. I dlatego...
witam kolegów. auto po długim postoju. po zamontowaniu turbiny ta chodziła (dało się odczuć) przez 100m. po zamontowaniu auto kręcone kilkukrotnie z odłączonymi cewkami i wtryskami (celem przerzucenia oleju przez turbinę), następnie odpalone kilkukrotnie w kilkunasto sekundowych cyklach celem pewności że będzie smarowanie. wszystko zdawało się być dobrze-...
W cali 2.0 16v głowicę w 2 godz na spokojnie zakładam. Rozrząd: najlepiej nowy, znaki masz u góry na obudowie przy kółkach rozrzadu 2 wciecia i na kółkach 2 znaki (po 1 na każde wcięcie). Na kole paska rozrządu jest znak i na silniku (mniej wiecej na godz. 2 patrzac od przodu). Silnikiem krecisz tylko w przód. Momenty dokrecania to 25nm 65st 65st 65...
"Przetrzeć cylindry papierkiem powyżej 1000 na olej ." To jest coś w rodzaju honowania. Po szlifowaniu cylinder jest gładki jak pupa niemowlęcia ale wtedy ....najłatwiej się zatrze bo film olejowy praktycznie nie powstaje . Honowanie to zrobienie mikrorys specjalnymi "pilniczkami" żeby film olejowy utrzymywał się na ściankach cylindra i było smarowanie....
Ten mosiężny element to blok wodny, u siebie po dłuższym okresie nieużywania kiedy miewałem podobne problemy. Z początku udawało mi się je rozruszać - tj wsadzić śrubokręt w to wyżłobienie tłoczka, odkręcić wodę (przy odłączonym zasilaniu!), i podważyć tłoczek do góry. Można zacząć od podważenia tłoczka bez odkręcenia wody, powinien wtedy stawiać większy...
Urządzenie do konserwacji. Wymiana oringow i czyszczenie / smarowanie bloku. Smarowanie windy ewentualnie jej oczyszczenie A wisienką na torcie było by odkamienienie.
Dzisiaj teściu miał też incydent z takim silnikiem. Auto zgasło, straciło moc a jak zapalił silnik to latał po całej komorze. Paliła się także kontrolka smarowania. Olej był na full. Silnik jeszcze nie wyciągnięty z auta. Z jednego miejsca z bloku silnika, na wysokości wału wylatywał dym. Po odkręceniu korka wlewu oleju również kupa dymu. Tam gdzie...
Pod profil ceowy podkładam kostki z miedzi/aluminium. To co mam pod ręką. Jak ich nie masz wystarczą jakieś kawałki drewniane. Można jeszcze z materii pozakosmicznej.... Po to góra jest min. zrobiona z ceownika, żeby można go było wygodnie oprzeć o wystające z bloku szpilki głowicy. a jak wcisnąć taką tuleje ? Trzeba mieć taką dużą prasę czy daje się...
Jeśli panewki obróciło lub skrzywił sie wał to jest prawie pewne ze wymagane będzie osiowanie bloku. Oby nie. Jak to jest z tym osiowaniem. Wiem że nie na temat może ale tak przy okazji. Kiedy osiowanie jest konieczne? Mam perkinsa 3 cylindry rozmawiam z człowiekiem który szlifuje elementy silników i mówi że osiowanie jest konieczne zawsze naciąganie?...
Dalej nie rozumiem jak przystosowany do wody uszczelki itp skoro na zimowy okres producent zezwala zalewanie płynem? To tak ciężko zrozumieć jakie intencje mieli w latach gdy ta instrukcja została wydana czyli ponad 70 temu? Wtedy płyn a i później też nie był tak dostępny jak dziś więc temu instrukcja kładzie taki nacisk na szczegóły zalewania silnika...
Naprawiałem Ekspres znajomego Saeco Odea Go.Pierwsza moja naprawa takiego sprzętu.A przy okazji chcę się tu poduczyć i naprawić drugi podobny dla siebie.Wymienione oringi zaparzacza ,palca który wchodzi w zaparzacz,zaworu pary,nowe sitko górnego tłoka (były wycieki nie było ciśnienia ,nie parzył kawy)Wszystko działa w zasadzie ale jest jeden problem:...
Ten samochód ma dwa czujniki oleju. Ten od brzęczyka jest bliżej bloku. Żeby to sprawdzić należy woltomierz podłaczyć do plusa i na zacisk tego czujnnika, oczywiście nie zdejmujemy przewodu z czujnika. Na postoju , na rozgrzanym pracującym silniku musi cały czas być napięcie akumulatora, gdy będzie napięcie się zmieniać winy należy szukać w czujniku...
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
Czujnik cisnienia oleju wymieniłem i dalej to samo a z pomiarem cisnienia oleju jest kłopot nie wkręcę czujnika bez wymątowania silnika bo to jest wózek widłowy i wszystko jest upchane na maxa. Z doświadczenia wiem że niektóre nowe czujniki nie działają poprawnie, ja w C-3603P kilka sprawdziłem i dopiero któryś z kolei działał poprawnie. Polecam poszukać...
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Samochód straci dużo na dynamice, będzie słabszy od klasycznego 1.8D, za to może zużywać więcej paliwa. Prawdopodobnie masz pompę Lucas, one się różnią w wersji D i TD, inaczej też dawkują paliwo i to wymaga korekty. Samo wycięcie turbiny nie jest dużym problemem, natomiast jeżeli chcesz, żeby samochód jeździł na poziomie fabrycznie wolnossącego, to...
Witam Pralka zaczela stukac, a raczej skakac, wyc i dudnic po 11 latach. Ze zdjec z forum dot. 10420W i ogledzin pralki wyglada na to ze padly mi - amortyzatory - lozyska (napewno bierne), czynne takze bym chetnie wymienil. Dla zainteresowanych - manual serwisowy do pralek. --> <elektrotanya.com/electrolux_ewt_1042... Po...
Ekspres ma problem w górnym położeniu bloku. Nie może go tak "gładko" docisnąć do switcha. Ale dlaczego? Może to kwestia samej konserwacji, wymiany uszczelek i smarowania.. ale może być odkręcona śruba na windzie i efekt będzie ten sam. Używanie ekspresu problem będzie pogłębiać a w konsekwencji grozi zerwaniem gwintu na windzie napędu.
Bramy segmentowe a konkretnie niektóre elementy wymagają okresowego czyszczenia czy smarowania. W sprężynach skrętnych chodzi o zminimalizowanie tarcia między poszczególnymi zwojami. Kurz, piasek itp powodują że zwoje stykające się ze sobą działają jak tarcze cierne i wzajemnie się blokują. Wtedy podczas ruchu bramy słychać charakterystyczne "brzdęknięcia"....
Jest to polygon motor. Należy go wyciągnąć do góry. Z boku powinien być plastikowy element, który go blokuje. Ja smaruję oliwką HP. Można zastosować oliwę do maszyn do szycia. Smarujesz element, który znajduje się wewnątrz cewki. Po wszystkim wyczyść 6 luster znajdujących się na tym elemencie.
Dzień dobry Może ktoś z Was będzie potrafił coś powiedzieć bo mi już brakuje pomysłów i za nic nie mogę namierzyć problemu. Wózek widłowy toyota 42-7FGF15. Podczas jazdy, coś piszczy. Raz cicho, raz głośno. Nie mogę namierzyć źródła. Wydawać by się mogło że pisk dochodzi z tylnych kół ale pewności nie mam. Oczywiście wózek we wszystkich punktach które...
Niestety zakończyła się usunięciem wałków na stałe, przekręcone panewki, gniazda panewek nie trzymały już wymiarów, jedyna opcja wymiana bloku silnika, nie opłacalne, ostatecznie otwór smarujący panewki lewej głębokiej został zaspawany (blok silnika na szczęście jest ze stali, a nie żeliwa), otwór smarujący panewki lewej przedniej zakorkowany panewką,...
Witam , mam golfa II 1.6td, co do wydechu to jak chcesz możesz wyrzucić tłumik środkowy a zamiast końcowego wsać sportowy, będzie troche głośniej, a co do turbo to nie wypisujcie głupot typu(kupie se turbo i już działa), turbo jest smarowane olejem więc doprowadzone są do niego przewody, jeden od chłodnicy oleju a drugi z tyłu w bloku silnika jest miejsce...
Wyjmujesz stary wąż z bębna i zakładasz nowy smarując brzeg otworu butaprenem.Nic nie trzeba demontować!!! A pompę trzeba rozebrać i sprawdzić czy coś jej nie blokuje. Przyjemnej pracy. Pozdrawiam
To co mówiłem, że coś to wcześniej blokuje. Postaraj się zidentyfikować o co się zapiera. Na 90% źle założony jest zespół rolek odbierających... ale jeśli drukarka pracuje na sucho (a tak ją z fabryki oryginalnie oddają) to potrafi sie tak wetrzeć brud że faktycznie zablokuje pracę. Ale to było by już wcześniej widać, a nie nagle po założeniu taśmy....
po pierwsze nasmaruj prowadnice jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś, sprawdź głowicę możliwe ze się głowica blokuje. no i sprawdź nie docisk a pochylenie głowicy możliwe ze przez brak smarowania na prowadnicy wytarła się karetka i teraz nie leży idealnie na prowadnicy co by tłumaczyło dlaczego silnik się mógł zatrzeć.
kolego podstawa siewnik trzeba smarować są od tego smarowniczki czy jak kto woli ta....... po zmianie kolejności trybów czyli po przestawieniu gestości wysiewu należy reką obrucić kołem napędzającym musi ono się lekko obracaą z lekkim oporem . spr wałek wysiewający może tam go coś blokuje. najlepiej go wyjmnij i go przejzyj .ja mam poznaniaka 83 rok...
Spróbuję to uporządkować. 1. Pies drapał ciśnienie sprężania - pomyłka czy cokolwiek - nie ważne. Odpala znaczy ciśnienie ma. Na tym etapie można pominąć. 2. Woda w ukł. chłodzenia - no nie w porządku ale gdyby zamarzła konkretnie i zrobiła krzywdę to raczej wypchałoby zaślepki/ę z bloku i płyn wylałby się na zewnątrz albo pękłaby tuleja cylindra i...
Strasznie dużo pytań. 1. Nie musisz wymieniać bębnów przy każdej wymianie okładzin (no chyba że są zużyte) 1 mm rantu to niewiele więc mogą zostać. 2. Stary płyn nie ma większego wpływu na siłę hamowania. 3. Nie musisz zakładać wężyka na odpowietrzniki , ale jak nie założysz to schlapiesz płynem wszystko w okolicy co grozi korozją (nawet farba schodzi...
Panowie ! temat trochę stary- ale te wasze naprawy to jak leczenie syfa pudrem. Przedmówca już się wypowiedział o tym- a ja dodam swoje 3 grosze. Nie warto smarować, nie dokręcać, rozciągać itp. Wystarczy zmienić 2 oringi numer 4 (4mm wewnętrznej 6 zewnętrznej) i numer 5 (4 wewnętrznej, 5 zewnętrznej.) Nie warto kombinować z innymi pompkami, jak ta...
Ty napraw ori kolumne to będzie się kręciło lżej. Conajmniej nie masz oleju w swojej oryginalnej. Brak smarowania mogło doprowadzić do tego że rozsypało się prawdopodobnie łożysko na wałku koła kierownicy dlatego się teraz blokuje. W oryginalnej kolumnie z c-360 jest mała wada. Przez ten jej fabryczny wziernik jak dolejesz oleju do pełna to zdaje się...
Witam, mam następujący problem z ekspresem do kawy Jura impressa 3000. Ekspres zaczął robić zamiast do filiżanki to do pojemnika na "odpady". Po rozkręceniu ekspresu okazało się ze na tłoku pękł oring. Po wymianie oringu i skręceniu ekspresu wyświetla mi się błąd "Awaria" i ekspres się blokuje. Postanowiłem odkręcić górną pokrywę i zobaczyć co się dzieje...